Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Tangó és Tenkes

Gyorsjelentés a harmadik gourmet-fesztiválról

2007.06.04. 14:38 - Albert gazda

Meglepetten tapasztaltam vasárnap délután, hogy nem hemzsegnek a borisszák széles tömegei a Millenáris Parkban. Elég gyéren voltunk, amit én nem bántam egyáltalán, mert kényelmesebb kóstolni-borozni, ha nem kell tülekedni, a kiállítók viszont aligha dörzsölgethették elégedetten a tenyerüket a négynapos fesztiválozás végén.

Érdekeset figyeltem meg a soproni Pfneiszl Pincészet standjánál. Jött egy ember, kerekes cekkerrel, vagy mi a fenével, két karton bort vonszolt, és elkezdett alkudozni Horváth Szabolcs mindenessel egy harmadikért. Ez sokáig tartott, még szerencse, hogy addigra már megkóstoltam a felhozatal javát. Főként a Tangót találtam érdekesnek – nyilván, mert most találkoztam vele először –, amelyet cabernet sauvignonból, merlot-ból és shirazból házasítottak és áraztak be az Újra Együtt kékfrankos és a prémiumborok közé. Gyümölcsös, fűszeres, finom ez. Pfneiszlék egyébként osztrákot is kínáltak, így egy merlot és a Pentagon révén megállapíthattam: ahogy Weningeréknél, náluk is sűrűbb a burgenlandi, mint a soproni.

Malatinszky Csabának is meglett a maga tangója, Tenkesnek hívják, és nem villányi, hanem siklósi. Ez is kevesebbe kerül háromezernél, és ez is egész jó. Sok-sok gyümölccsel, csipetnyi fűszerrel és kevéske animalitással szórakoztat, csúszik lefele, mint a pinty. Klasszist sejtet a pince 2006-os chardonnay-ja – elegáns mineralitásával –, érdekes a fahordót is látott, mostanában palackozott rozé, kellemes a 2005-ös cabernoir. A 2004-es szűretlen cabernet franc szépen összeállt, bár érthetően nem képes megismételni 2003-as előde rendkívüli kvalitásait. Az a három 2003-as szűretlen – mármint a franc, a cabernet sauvignon és a merlot – igencsak ott van a spiccen, azóta is, megint is. Az 1999-es cabernet sauvignon dettó: olyan határozott, érett bordeaux-i karakterrel büszkélkedhet, hogy csak. Majdhogynem azt díjaztam ezúttal a legjobban a Malatinszky-szortimentből.

Jártam a Csányi Pincészetnél is, magamhoz vettem kóstolásnyit a 2005-ös Chateau Teleki cabernet sauvignonból, valamint a 2003-as Elegance-ból és a Prestige-ből. Bejöttek nekem: a satós is, a két nehézsúlyú is. Sok az alkohol, igaz, édesnek mégsem találtam őket. Az Elegance-ban a franc, a Prestige-ben a sauvignon dominál, és bár előbbit szoktam szeretni inkább, mégis utóbbit találtam tartalmasabbnak ott és akkor.

Garamvári Vencelnél a pinot noirba és a merlot-ba néztem bele – 2005-ös mindkettő –, korrektnek és jól ihatónak véltem őket. A 2003-as Sínai-hegyi cabernet sauvignon pedig éppúgy pompás, mint Konyári János főborászkodása idejében. Sok gyümölccsel, kávéssággal, komplexitással. Van belőle egy palackom, ideje kibontanom és megvizsgálnom mélyrehatóbban.

A kunsági Frittmann Pince rozéját a legjobbak közé emeltük nemrég, a parkban is úgy tűnt, joggal. A legkellemesebbnek mégsem ezt, ellenben az ezerjót találtam. Tartalmas, izgalmas, elegáns játékos, hogy honnan veszi mineralitását, nem tudom, de hogy jól áll neki, az fix. A legjobb ezerjó, amihez valaha hozzáférhettem – nem mintha tömegével készülne komoly bor ebből a fajtából.

Végül Pajzos és Megyer. A 2006-os furmint nagyszerű, két hónap alatt is sokat szépült, és kifinomult a zempléni chardonnay is. A 2006-os késői szüretelésű furmintért csipetnyit több savval, a 2005-ös édes hárslevelűért kevesebb animalitással jobban rajonganék, az 1999-es késői muskotály viszont egészen egyszerűen zseniális – és visszakézből bizonyítja, hogy hülyeség érlelhetetlennek titulálni a fajtát. Fantasztikusan érett és gazdag illat, gyümölcsökkel és rengeteg frissességgel, mérhetetlen komplexitással. Szájban is tökéletes: széles és lendületes, perfekt sav-cukor egyensúllyal, véget nem érő lecsengéssel. Nem kérdés: ez volt  a nap bora.

Címkék: helyszíni szemle borfesztivál malatinszky pfneiszl frittmann garamvári csányi pajzos megyer

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr4092377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2007.06.04. 18:44:03

Ne csigázz!!! Alku végeredménye...?

Albert gazda 2007.06.04. 19:58:36

Nem tudom, tényleg. Ha tudnám, nem titkolnám.

borlali 2007.06.04. 22:51:18

Nem rég volt szerencsém megkóstolni a 2006-os Frittmann borokat. Mindegyik megérdemelné a best buy cimkét, mivel még Budapesten is 6-700 Ft-ért lehet hozzájuk jutni.

Benikuty 2007.06.04. 23:08:28

Érdemes meglátogatni Őket.Nem csak anyagilag...

Angmar-i 2007.06.05. 08:09:25

borlali!És pontosan hol lehet beszerezni a Frittmann borokat?Úgy értem, hogy nagyjából a teljes szortimentet, és nem csak egy-egy félét-fajtát!Előre is köszönöm!

borlali 2007.06.05. 17:00:46

Angmar-i!
Írtam Neked privátba? Megkaptad?

secko jedno 2007.06.05. 17:01:27

én a kadarkájukat is kóstoltam. fele annyiba fáj mint a Balláé és kb. kétszer jobb.

Fekete Leányka 2007.06.05. 22:57:09

Nagyon örülünk a Frittmann boroknak, azonban valljuk be őszintén a legjobbak közé mégsem kerülhetnek. Csak a jó ár/érték arányú kategóriába.
A borculbunk szolgálati rose vaktesztjén épp befért a középmezőnybe.

Korrektek és szépek a borai, ráadásul heroikus munkát végez.
Gratulálunk!

Angmar-i 2007.06.06. 07:47:24

Borlali!
Sajnos nem...

KóBor 2007.06.07. 15:41:28

A sok kellemes bor közűl számámomra a legmaradandóbb a Dereszla 2006-os Furmintja volt, vagyis pontosabban 85 % Furmint és 15 % megnem mondom mi.
Említést érdemel még Jekl Flóra Il Primoja is...
süti beállítások módosítása