Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Lajos-arany

Hollóvár Somlói Hárslevelű 2005

2007.06.24. 08:27 - csite

Új szavakat mormolok mostanság Somlóval kapcsolatban. Érettség, kerek sav, trópusi gyümölcsösség, sima ásványosság. Komolyan mondom, akármennyire is fáj, de amit eddig Somlóról az utóbbi 20 évben palackba szűrtek, az semmi, vagy maximum harminc százaléka annak, ami a borvidékben rejlik.

Itt van egy ember, egy fura ember. Megunva a várost, otthagyva a zsongást felment a hegyre, az orgonák alá. Eldugdosott sűrűn sok szőlővesszőt, dédelgeti, babusgatja őket, velük kel, velük fekszik, együtt fagyoskodnak, együtt örülnek a nyárnak. Várják az őszt, amely a szőlő érett gyümölcsét adja, a gazdának meg az egész évi fáradalmak jussát. Ha tényleg így van és volt, akkor sokat tett azért, hogy olyan borok kerülhessenek elénk, amilyeneket talán eleink is élvezhettek hajdan.

Tavaly, amikor először kóstoltam egy bemutatón a borait, már akkor forradalminak éreztem őket. Azóta, hogy jó pár palackkal elfogyasztottam a hárslevelűből, és tavasszal nála járva megkóstoltam a múlt esztendő termését is, azt kell mondjam: ilyen borok régen nem születtek, nemhogy Somlón, még az országban sem nagyon. Egy konkrét boron meg képeken persze nem lehet érzékeltetni teljesen a sztori újszerűségét, ahhoz oda kell menni, megtapasztalni, akkor talán átjön valami. Remélhetőleg sokak érdeklődését felkeltem most.

A bor kitöltve súlyos, mély, aranyló színe azt az érzetet kelti, mintha a nemesfémet tette volna a gazda ilyen folyékonnyá. Nem kell az orrot ütközésig a pohárhoz nyomni, hogy jöjjenek az illatok. Már távolról is érett trópusi gyümölcsök mutatkoznak (mangó, ananász, maracuja), aztán kis túlérett kajszi, mindez olyan bazaltpázsiton szervírozva, hogy csoda. Íze: akár az illata. Ami újszerű, az a somlói borokra általában eddig nem jellemző, kerek, nem karcos sav. Olyan, mint egy elnyújtott üveggolyó. Ettől olyan masszív a szerkezete, hogy szétrobbanthatatlan. Olajos, de mégsem nehézkes, pedig még maradékcukra is van bőven (30 grammnyi nagyjából), félédesnek van titulálva, de annyira harmonikus, arányos, hogy száraz érzetűként viselkedik. Utóíze nagyon hosszú, gazdagon cseng le, szép gyümölcsösséget hagy hátra. A természet és az ember közös, nagy alkotása.

Felülír minden eddigi bort, ami a hegyről lejött. Nem hasonlítható máshoz, ami forgalomban van. Annyira érett, ami eddig már-már elképzelhetetlen volt. A birtok önálló életet él a hegyen, hasonló kvalitású is csak egy lenne említhető vele párban, de az várhatóan csak ősszel fog debütálni. Remélhetőleg új utat jelölnek ki ők Somlónak, és közelebb visznek igazi megismeréséhez.

A bort erős 8 pontra értékelem. Az utóbbi idők egyik legmeghatározóbb, legjobb tétele. Albert gazda is ennyire taksálta egy gyorskóstolón.

Címkék: 2005 kóstolás fehér somló nyolcpontos hárslevelű hollóvár takács lajos

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr69103313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papagály 2007.06.24. 11:10:58

és mellik bor a 10 pontos? meg hogy hol lehet kapni? meg hogy mennyiér?

lackó 2007.06.24. 13:22:11

Szóval...kíváncsi vagyok erre a borra, nem kicsit, nagyon, de...! A cikk számomra sűrűn arról szólt, ogy akik eddig Somlón bort művészkedtek, azok szarok, semmik, nem érdemesek...Somlónak akkora öregjei és művelői vannak, olyan csoda-borok jöttek eddig is, hogy ezt a lekicsinylést és a semmibevevést erősen csitésnek érzem...nem vagyok benne biztos, hogy ez egy jó út. Persze, hogy nem érzed savasnak, a 30gr. maradék cukor azért ott van benne, de hát ezt biztos te is tudod...szóval, szeressük Somlón, tiszteljük Lájost, de azért ne feledkezzünk el a sok-sok nagy elődről...

lackó 2007.06.24. 13:24:49

"Felülír minden eddigi bort, ami a hegyről lejött. Nem hasonlítható máshoz, ami forgalomban van. Annyira érettségről, ami eddig már-már elképzelhetetlen volt. A birtok önálló életet él a hegyen, hasonló kvalitású is csak egy lenne említhető vele párban, de az várhatóan az ősszel fog debütálni. Remélhetőleg új utat jelölnek ki ők Somlónak, és közelebb visznek igazi megismeréséhez."...még visszatérve...kis szégyent azért én érzek helyetted is, hogy a más meglévő mondjuk 3 (talán 4) nagy "nevet" te semmibe veszed...nem is értem ezt a lekicsinylő badarságot. Vagy talán Somlót nem ismered? El kellene talán gondolkodni ezeken a dolgokon, mert engem nagyon felháborítottak szavaid.

pupakpepe 2007.06.24. 14:23:20

tényleg kicsit arcoskodó ez a duma...mondok pár nevet jó?
fazekas, györgykovács, fehérvári, fekete béla, tornai...csakhogy párat említsek...

secko jedno 2007.06.24. 15:06:14

bennem a Györgykovács Traminija ébreszt hasonló érzéseket!

Trouble 2007.06.24. 16:36:44

Én pont,úgy látom ahogy Csite leírta!Nincsenek Somló nagy nevei lekicsinyelve,egyszerüen a Lajos borai más kategoriát képviselnek!Én töbször végig kostoltam a teljes sort,és az fogalmazódott meg bennem,hogy van aSomló és van a Takács Lajos.

kuf 2007.06.24. 18:24:51

Ugyan új vagyok ezen a blogon,de sztem is hasznos lenne, ha reklám nélkül,de legalább utalásokkal meg lenne említve,hogy hol szerezhető be az adott nedű. Ha a pincénél, esetleg egy link, ha komersz helyeken (ósan,teskó,cébéa), akkor egy utalás.

És ha megengedtek egy borajánlót, akkor, Feind pincészet, Balatonaligai Zenit. Késői szüret jellegű, töppedt szemekből szüretelt, kellemes jelenség ~1000ft-ért. Metroban eddig 950ft körül volt, ma pótoltam a készleteket,sajnos már 1350ft körül,de bőven megéri az árát. 2004es és 2006os évjárat kapható.
www.bor-neked.hu/bor/balatonaligai-zenit

zoli 2007.06.24. 20:13:13

Hadd kötözködjek már én is: a kóstolási jegyek után (egy somlói hársról van szó ugye), felsejlik, hogy egy másik pince másik bora esetében ezesetben már fajélesztőket emlegetnénk és technobort kiabálnánk. Nem ezt hívják kettős mércének?
Vajon a szerző dícsért már istenesen olyan pincét is, amelyik nem kívülről érkezett a bor világába? Terroirt, biodinamikát, blabla...emlegetni sztem ugyanúgy múlandó divat, mint villányi évtizedes potenciálról és világverő borokról mesélni...

zoli 2007.06.24. 20:13:57

"esetében ezesetben", namindegy

Sárfehér 2007.06.24. 21:37:32

Nézzétek, Csite szerelmes lett egy borba (úgy tünik, nem egyedül), és mint ilyen, persze részrehajló. De ezért nem kéne megkövezni, mert hiszen mindannyian valamilyen hasonló katartikus borélményre vágyunk. Mindenesetre a borra nagyon kiváncsi vagyok én is.
Továbbá: még egy kiváló 2OO5-ös. Egyszer már megkérdeztem ilyesmiröl Csitét, de válaszolt is meg nem is: 2OO5 Somlón milyen év volt?

Sárfehér 2007.06.24. 21:41:56

Mégegy dolog. Zoli, emlegeted a fajélesztöt. Több somlai borban (Kreinbacher, Molnár, Fehérvéri) érzek egy bizonyos intenzív virágos illatot, amit máshol nem szoktam. Ez vajon egy sajátos somlai fajélesztö, vagy egyszerüen a Somló maga?

Műtannin · http://amuva.hu 2007.06.25. 00:53:27

Lehet, hogy Csite túl lelkes vagy mittudomén, felül valami divathullámnak (én nem divathullámszerűnek látom ezt nála), de dobott egy hátast egy bortól. Hát nem ezt szeretnénk mindig mindannyian?
Én azt sem gondolom, hogy itten tiszteletlen vagy ignoráns lett volna Fekete Béla bácsival, Györgykováccsal, Tornaival, Kreinbacherrel meg a többi, ismert somlaival. Az állítás annyi, hogy ez a Takács mindenkinél jobban lenyűgözte a Csitét. Vagy az eddigi somlaiakat már tilos überelni?
Évek óta tudjuk, mire képesek ezek a pincészetek. (Kreinbacher kontúrjai csak mostanában bontakoznak.) Olyan nagyon elképzelhetetlen, hogy valaki meghaladja ezt a szintet? (Én még nem kóstoltam Takácsot.)

csite 2007.06.25. 10:51:54

Nem tiszteletlenségből írtam amit leírtam. Magam is azokon nőttem fel Somlón, akiket pupakpepe leírt, de ezek a termelők("régiek") megrekedtek, nem tudtak fejlődni, sőt, nem is tudták megmutatni a hegy azon arcát, amit pl. ez a bor. Kreinbacherék a legnagyobb ígéretnek tűntek, aztán most a legnagyobb csalódás számomra.

Sárfehér: most erre mit lehet írni!?
pl. a Hollóvárnak jól sikerült a 2005-ös évjárata

lakcó: melyek azok a csodálatos borok?!
BélaBá 1-2 borán kívül keveset mérnék ehhez a Hárshoz, de még azok a borok sincsenek pariban ezzel

piel 2007.06.25. 14:10:29

Kedves Csite!
Ha még nem sikerült,kóstold meg Fekete Bela 2005-ös Aranyhegy-dűlős juhfarkját és hasonlítsd össze Takáccsal..Én hasonlóan voltam tőle elájulva,amikor először kóstoltam,pedig akkor még hordóban volt..
Azonkívül bátran állná a sarat a 2003-as Hárslevelű is!

csite 2007.06.25. 14:24:51

Köszönöm!
Kóstoltam. Az a 2005-ös juhfark két síkban mozog, és disszonáns. Túlérett, tropikális jegyek mellett olyan zöldes, metsző sava van, hogy azt gondolnám két borból jött össze.
A 2003-as Hárs sem rossz, igaz sok a seprős hozadéka, és az ízvilága sem tiszta.

Angmar-i 2007.06.25. 15:51:29

Kedves Csite!
Hát akkor én egy teljesen más juhfarkot kóstoltam...Mindenesetre a hétvégén a Somlón leszünk, és mindent meg fogok tenni annak érdekében,hogy Takács Lajos hárslevelűjét megkóstoljuk,összehasonlítva mondjuk Bálabá '03-as tételével!

Más: szabad rákérdezni, hogy melyik az a másik kiemelkedő somlai tétel?

csomorika 2007.06.25. 16:15:53

Gyerekek, a Csitének igaza van, a Béla Bá borai nem összehasonlíthatóak a Lajoséval. Ő is és sokan mások is leragadtak egy jó átlagos szinten, azután vannak olyanok akiknek alig 4-5 év alatt sikerült leragadniuk a saját koncepciójuknál("a nagy csalódás"), talán nagyobb alázat kellene a hegy, és a borok iránt. Lajos ezzel szemben nem misztifikálja túl a dolgokat, egyszerűen figyel, teszi a dolgát és hajlandó tanulni másoktól. A 2005-ösből még Sauvignon Blanc-t is érdemes kóstolni, egyedülálló Mo-on.

csite 2007.06.25. 18:29:07

Angmar-i: nála ezt már nem hiszem, hogy kóstolhatod, annyira kevés palack volt belőle ...
reklám: a terroirclub forgalmazza

csomorika: az az SB egy csoda volt, nem is értették mit írtam róla, lehülyéztek hogy feketeribizlis, meg epres aromákkal jellemeztem; egy csipetnyi Sancerre volt

zoli 2007.06.26. 06:45:29

Szóval a "régiek" megrekedtek, nem tudnak továbblépni. Kérdem én, pl. Györgykovács, aki minden évben azon dolgozik, hogy ideális egyensúly alakuljon ki a szőlőben/borban(tehát ne is legyen túlzó alkohol, leégett savak), mit javasolnál neki, hogyan lépjen tovább(persze adott technológiai keretek közt)? Hogyan csempésszen maracuját és feketeribizlit a borba?

Még egy kérdés: mit értesz "seprős hozadék" alatt, ezt kitől hallottad?

csite 2007.06.26. 06:49:00

zoli: Györgykovácsnál a legnagyobb előrelépés a saját szőlő feldolgozása lenne, természetesen egy jobb területről, mint ahonnan most vásárol, és ahol gazdálkodik.

A seprőt nem hallottam, hanem kóstoltam, éreztem. Neked tiszta világú az a bor?

zoli 2007.06.26. 07:35:23

Nyilván költői volt a javaslatkérés, de látom egy tüske azért ment(nem tiszteletlenségből persze). Csúsztatásokkal. Egyrészt GyI vásárol is szőlőt(szigorúan felügyeli), de természetesen van saját is, a fekvések se mondhatók rossznak, pl. a furmint nem sokkal a bazaltorgonák alatt.
Ettől nem szimpatikus a cikk se. Lehet egy bort úgy is dícsérni, hogy nem rakunk relációjelet mellé.

Seprő-ügyileg se értjük egymást. Én a bort nem kóstoltam(vagy már igen régen és futtában).
Azt kérdeztem kifejezés alatt mit értesz? Gondolom tehát seprőízű, nem tiszta, az gáz volna, de cáfolni nem tudom.

csite 2007.06.26. 08:13:25

Szerintem túl sok minden ázott a seprűből a borba, belekerültek zavaró aromák is.

GyI összes területét nem ismerem, de ami a katlannál van, azt kevesen tartják jónak a hegyen.
Ettől független tisztességes borokat készít, csak nem érzem, hogy bármi is változott volna nála 10év alatt.

zoli 2007.06.26. 08:38:39

Amit katlannak nevezel(olyan nincs is, gondolom ez a hegy lábánál lévő kis ház melletti szőlő), az a tramini lesz. A fajtaválasztás a helyen nem véletlen, hiszen elsődleges cél a savak és az illatok megőrzése és ehhez a tűző nap nem feltétlenül szükséges.
Szerintem finomodnak a borai, csak ez nem egy látványos folyamat csinadrattával. Csak kívánni tudom Takács Lajosnak, hogy több, mint 10 évnyi borászkodás után folyamatosan szép, egyensúlyos, finom borokat készítsen és csak aztán kössenek bele, hogy vki közben megint újraértelmezte a hegyet.

csomorika 2007.06.26. 10:51:52

Szerintem nincs itt szó újraértelmezésről, csak egyszerűen értelmezésről. 10-15 év egy borvidék életében nem idő. Nagyon sok van még a Somlóban. Sokan meglepődnének, ha szánnának időt igazán megismerni, sok érdekesség várható még, és nem csak TL-től.

piel 2007.06.26. 11:17:26

Üdv mindenkinek!Muszáj visszatérnem a témához,mégpedig a seprő kapcsán!Béla bácsitól a 2évvel ezelőtti kóstoláson megkérdeztük,hogy mit szól a különböző "új" borászati eljárásokhoz,pl.a seprőn tartáshoz.Az öreg teljesen elképedt,hogy ilyen egyátalán létezik és kijelentette,hogy nem tudja elképzelni,hogy valaki a koszt(mert a seprő az)erre használja és nem távolítja el.A hárslevelűben semmiféle seprő vagy seprőíz nincs.Szerintem Csite,a palackjaiddal vmi gond volt.
Drága Csomorika!
Ha valóban ismernéd Béla Bácsi borait,biztos,hogy nem állítanád,hogy "leragadt egy jó átlagos szinten"2002 óta kísérem figyelemmel a pincemester munkáját és állíthatom,hogy mindíg okoz meglepetést,mert mindíg fejlődik és vele együtt a borai is fejlődnek.A misztifikációról meg annyit,hogy egy 80 éves ember-hidd el,semmiféle hókuszpókuszt nem alkalmaz,egyszerűen csak mindíg ott van a szőlőjében és a pincéjében is és nem csak figyel,hanem dolgozik is!
Ettől függetlenül szívesen megkóstolnám Takács Lajos hárslevelűjét-ha még létezik..

Cirfandlia 2007.06.26. 12:22:34

Az talán nem mellékes infó a borról, hogy (1x kiáztatott) aszútésztán erjedt. Annó Homonna is robbantott egy ilyennel a furmintok között.

csite 2007.06.26. 12:47:12

Cirfandlia: kösz a kiegészítést! Nekem ez sokkal nagyobb robbantás, mint a Homonnáé volt

piel: Béla bácsi szűrt szőlőlevet erjeszt? Ugye nem mondod komolyan, hogy neki nem keletkezik seprő!?
Ja, és valóban okoz minden évben meglepetést a boraival, van amikor jók, van amikor eléggé haloványak. szvsz

Sárfehér 2007.06.26. 13:37:32

Kedves bortársak, ez így méltatlan. Csite igenis beszélhet szuperlatívuszokban egy borról, és nem kell úgy értelmezni, hogy másokat fikáz. Ugyanakkor Csitének sem kéne felvenni a kesztyüt, és tényleg elkezdeni Fekete Bélát fikázni. Seprö pedig nyilván keletkezik nála is, lehet pl., hogy a seprö felkavarásáról, mint borászati módszerröl mondott valójában véleményt.

csomorika 2007.06.26. 13:59:15

Kedves Piel! Valóban ismerem. Béla Bácsival sajnos az a probléma, hogy olyan borokat is palackba tesz, amelyek méltatlanok az Ő, meg a Somló nevéhez. Csite nem járt messze, amikor a 05-ös Juhfarkot jellemezte, csak nem kettő, hanem három az a sík ;-)

csite 2007.06.26. 14:02:15

Bocsánat! Azért még tisztelhetek valakit (tisztelem is őket, hiszen életet leheltek a borvidékbe) , hogy kritizálom a munkája gyümölcsét, és a szakmaiságát.

Karthasz 2007.06.26. 14:12:32

Csak egy kérdés: Kóstolt valaki a mostani 7x7-en Takács Lajosnál?

Kusuma 2007.06.26. 14:26:38

Igen, nem is kevesen. Köztük én is. És szerintem is tényleg nagyon sűrűek, de mégis elegánsak a borai.

Karthasz 2007.06.26. 14:40:54

A borai valóban nagyon szépek. Főleg az a '05-ös Sauvignon Blanc. Az nálam etalon.
De szimpatikus volt? Mert velünk nem igazán foglalkozott, aztán így bukik az "oda kell menni megtapasztalni".. Csak kíváncsi vagyok, hogy mik voltak a tapasztalatok. A reprezentatív minta engem is meg tud győzni. :)

csomorika 2007.06.26. 14:56:30

:-))) Az biztos, hogy a Lajos nem fog hanyattesni egy vendég előtt sem, nem hiszem, hogy könnyen bejuttok hozzá :-)Sok sikert!

lackó 2007.06.27. 07:58:48

Csomorika: ha nem lehet könnyen bejutni hozzá, akkor mi értelme van az egésznek? Anno Németh Attila mondta, hogy nem szerette, ha jönnek hozzá, lemondta, nem engedte, de mostanra rájött, hogy ez a dolog visszafele fog elsülni...
Csite: pl. Béla bácsi 2003-as Hársra gondoltam, ami úgy néz ki, eddig csak neked nem tetszett, de Imre borai is kiemelkedőek szerintem, mondjuk akkor legyen a 2000-es Olasz...nem szeretem Toranit sem, de a 2004-es hársa neki is nagyon szép lett. nem hiszem, hogy presztizsben ne lennének Takács Lajos szintjén. Ócsárlod Imre szőlőit, aztán írod, hogy nem ismered, hogy hol vannak. EZ szerintem tájékozatlanság. A Takács bort lehetett volna talán méltatni annélkül is, hogy a többi pincét ócsárolnád.

Karthasz 2007.06.27. 08:11:27

Csomorika: Igazából az nem zavar, ha nem lehet hozzá könnyen bejutni. Annak meg végképp örülök, hogy nem esik hanyatt vendég előtt. De ha felteszek egy kérdést, akkor miért nem válaszol? Mert nem válaszolt, csak a kezünkbe nyomott egy prospektust... Azért mg próbálkozni fogok, hátha rossz passzban volt csak.. :)

csite 2007.06.27. 08:28:57

lackó: (igaz csomorikától kérdezted) a borász bort készít, az hogy van e energiája, kedve fogadni valakit, az a szíve joga!
Tornait nem említeném egy lapon a Hollóvárral, a presztízs szó meg idegen mindkét birtoktól, talán az utóbbinak van rá esélye.
Azt hiszem nem ócsároltam senkit, csak a meglátásaim írtam le.
Látom te is inkább azon körbe tartozol, aki dícsérni szeret, de igazat szólni kevésbé.
Sajnos nem ismerem GyI összes szőlőtőkéjét. :)

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2007.06.27. 08:37:02

Takács Lajos borai olyan szinten kiemelkednek Somlón, hogy számomra is teljesen újraírták a vidéket!Bennem is eltolódott az origo, és igenis ezek után nem lehet ugyanúgy kóstolni somlait, mint előtte. Ezért fontos elhelyezni a többi termelő között, illetve előtt:-)!Ez nem a többiek leszólása, mindössze az általam (és többek által) érzett valóság bemutatása.Ebben nincs semmi támadás!

Benikuty 2007.06.27. 08:46:16

A patvarba má' adjon valaki valami elérhetőségetTakács uramhoz,mert cseszi a csőröm a kiváncsiság.Igen erősen!
Köszönöm előre is.

lackó 2007.06.27. 11:20:51

Csite: na jó, de ha nem fogad, nincs ideje a vendégekre, lehet akármilyen tökéletes is a bora, ha nem tudom, ki az az ember, aki mögötte van az egésznek, nem tudom a bort és borászatot sajátomnak tudni...de ez én vagyok, én így érzem. Tornait én sem említeném egy lapon a többi somlóival, csak mondtam egy bort, ami szerintem nagyot szólt nála. Név szerint senkit nem ócsároltál...csak a tőkéknél Györgykovaxot.
Harmadrészt pedig visszautasítom a személyeskedő válaszod, mely a dícséretről és igazat szólásról szól! Nincs szükséegm a védekezésre, aki ismer, tudja, hogyan szólok!

csite 2007.06.27. 11:37:28

Értem én, hogy tudni kell az embert is a bor mögött, mert akkor érezzük igazán, de ne várjuk azt, hogy elsőre mindenki minket vár. Pl. 10 évvel ezelőtt 2 hónapig hívogattam egy borászt, amire végre igent mondott a látogatására, de előtte is kifaggatott, mert ő nem túristaattrakcióként adja el a dolgot. Szerintem Lajoshoz is be lehet jutni, nem kiváltság ez, hanem idő, és találkozások kérdése.
ui: bocs, ha megbánottalak, nem állt szándékomban!

piel 2007.06.27. 12:22:06

Tiszteletem mindenkinek!Örömmel látom,hogy milyen jó kis vitát sikerült egy 8-pontos borkóstolásból kihozni!Kár,hogy nem kap nagyobb nyilvánosságot a téma,mert Somlónak már régen kijár egy jó reklám!
Én mindenesetre a hétvégémet ott töltöm,megint(hála a jóistennek)megkóstolom Fekete Béla összes borát és mindenki másét is,aki beenged a pincéjébe!Majd iszom az egészségetekre!

lackó 2007.06.27. 13:10:59

10 évvel ezelőtt, barátom, még igen messziről szagolták sokan a szíveslátást...talán változnak a dolgok. Én azért örülök, ha be tudok jutni valahová, mert nekem ez arról árulkodik, hogy nincs itten semmi titok és kamatyolás kérem, ez itten tiszta dolog...persze, vannak félreértések, mikor "borturistának" gondolják az embert, de erről biztos mindenki mesélni tudna. De azért csak kitartok az mellett, hogy a borász igenis engedje be azt, aki be akar térni, fogadja szívesen, hisz végős soron úgyis ott kötünk ki, hogy a bor akárhogy is, de egy termék, amit szeretnénk, hogy minél szélesebb körbe eljusson a -és most okádék szó következik, 18-as karika- fogyasztóhoz, így a marketing alapja mindenképp a személyes kapcsolat.
Semmi gond, csak név nélkül kicsit keménynek éreztem, de majd egy sör mellett megbeszéljük :) Na és hajrá Somló!
Csak még annyit: komolyan gondoltad, hogy Györgykovácsot és Fekete Bélát te nem említenéd egy lapon a te Lajosoddal?

csite 2007.06.27. 13:38:03

Te lackó, egyszer üljünk le ezekkel a borokkal, aztán megbeszéljük.
(ui: ami mögé ne teszek :)-t azt komolyan gondolom)

lackó 2007.06.27. 14:11:52

Savra lúg, barátom! Melyik borokra gondolsz és hol? Mailen megbeszéljük!

Albert gazda 2007.06.27. 15:38:32

disz iz de beginning of a bjutiful frencsip :)

lackó 2007.06.28. 12:26:46

Ízirájder, ecsém!

Sárfehér 2007.06.30. 12:21:29

Még egyszer utoljára: Cirfandlia említette, hogy a bor egyszer már kiáztatott aszútésztán erjedt. Na most honnan származik az aszútészta? Ott helyben aszúsodott a szölö? Ha igen, a Hollóvár pince készít aszút is? Na most én nem értek hozzá, de amit olvastam és hallottam, azt úgy értettem, hogy az aszúsodás Hegyalján is inkább a kevésbé magas fekvésü dülökben történik meg. A bazaltsziklák alatt közvetlenül vajon végbemegy? Ha pedig nem is a Somlóról származik az aszútészta, akkor persze attól az még nagyon jó bor lehet, de a "Somló újraértelmezése" kifejezéssel csínján kell bánni. Nagyon kíváncsi vagyok továbbra is a borra, most éppen külföldön tartózkodom, de ahogy hazaérek, irány a terrorklub. Hagyjatok még belöle nekem is. :)

shiraz 2007.06.30. 18:36:28

Sárfehér, van aszúsodás Somlón a bazaltsziklák alatt. 2006-ban is készült Lajosnál pici mennyiségben Aszú és szamorodni is.
süti beállítások módosítása