Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Webpinceverseny 2.0

Winzerek a nagy német digitális szupersztrádán

2007.07.11. 10:11 - Weér Yvo

Örülhetünk, mert van, ahol működnek a borászszervezetek, azaz teszik a dolgukat: szerveznek, informálnak és népszerűsítenek. Ez ugyanis megadja a reményt arra, hogy egyszer nálunk is így lesz. A Deutsches Weininstitut (DWI) például igencsak aktívnak tűnik, legalábbis a honlapja alapján.

Negyedszer rendezték meg a borászatok weboldalainak versenyét, mert szerintük ma rendkívül fontos, hogy ez a globalista reklámfelület megfelelően közvetítse egy pincészet arculatát, törekvéseit. Ahogy Monika Reule, az intézet igazgatója megfogalmazta: a weblap egy borászat elektronikus névjegye. Mi meg hozzátehetjük: csak sokkal nehezebb jól megcsinálni, mint azt a kb. 8x4 centis kartonlapocskát, amit úton-útfélen osztogatunk, hogy reklámozzuk magunkat.

A tizenhét tagú zsűriben minden érintett szakma képviselője helyet kapott: borász, reklámszakember, internetes szaki, médiaszakértő. Szóval ők – a piszkos 17 – mintegy százötven honlapból választották ki a legjobbat, aztán kiosztottak két jó kis különdíjat, meg a legjobb tizenkét oldalról megszavaztatták az intézet oldalára látogatókat, hogy legyen közönségdíj is.

A díjazott oldalak közös vonása, hogy lényegretörőek, informatívak, mindemellett elegánsak, és persze mindegyiken van online vásárlási lehetőség, sőt némely pincészet oldala angol nyelven is elérhető. A zsűri abszolút favoritja a Max Müller I volt, második a Weingut Schloss Wackerbarth, a Klostergut Himmeroder Hof elegáns oldala pedig a harmadik helyre volt elegendő. A két különdíjas, a Weingut Clauer és a Weingut Jonas a webkettes elemek beépítéséért kapta az elismerést – utóbbinál külön kiemelték az online naplót, ami persze errefelé sem újdonság. A közönség a Hex vom Dasenstein borászszövetség honlapjára izgult.

Címkék: híradó németország

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr42115416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

invino 2007.07.11. 17:22:18

A Bormarketing Kht. is tervez / tervezett hasonlót, de körül néztünk és lesúlytó volt az első eredmény: nincsen 10-nél több értékelhető magyar boros weblap... egyelőre.

Borboszi 2007.07.11. 20:14:55

... ezek komoly és nekem is tetsző oldalak... tökéletesen egyetértek azzal, hogy korunkban elengedhetetlen egy szupi kis website...

Kotyogó 2007.07.12. 00:11:02

Ezen a téren a magyar borászok igen csak lemaradtak. Konyárinak most újították meg a honlapját. Nagyon dizájnos, de óne infó, tehát a megjelenés nem ér semmit. Szerintem így is az övéké az egyik legjobb. A Vylyan átalakította a honlapját - kár volt. Bár náluk legalább van infó. Ez csak két példa, de ettől függetlenül lehetne versenyt kiírni. Mert akkor legalább összekapnák magukat. Tudtommal a borászok azt hiszik, hogy egy-két százezerből jó honlapot lehet készíteni. Na de ilyen ugye nincs... Figula honlapja úgy ahogy, de egyik sem közelíti meg néhány olasz borászat honlapját. Ráadásul valahol azt olvastam, hogy Jásdi szerint - bocs, ha tévedek - a borokat ötven százalékban interneten adja el. Ha így van, igaza van. A Vylyan nemrég hirdetet az Indexen - ehhez k sok pénz kell. Bár én nem becsüléném le a személyes találkozókat sem. Egyébként ez egy szubijektív műfaj: kinek milyen honlap tetszik... Feindnek pl. nagyon szar honlapja van, ahhoz képest, hogy két Pannon Bormustra bora lett. Ez pl. megengedhetetlen... Egyszer végig páztáztam a bor.lap.hu oldalt. Nem volt olyan honlap, amire azt mondtam volna, hogy: na, ez igen! Az ócsójánosság dívik. Ez van!

Kotyogó 2007.07.12. 00:14:19

Na, most megnéztem a németeket. csak úgy gyorsan. Ők sem nagyok ebben. Itt még néhány magyar honlap is arathatna.

Octopus 2007.07.12. 10:16:05

Legalább valami egyszerü, de elfogadható és update! weboldallal minden jó borászatnak rendelkeznie kéne, és sztem nagyon fontos lenne, hogy több nyelvü legyen (ez ma alap), legalább angol. Milliók böngészik a netet, sztem hatalmas (marketing) értéke lenne. pl csílei borászatoknak is vannak remek honlapjai (pl ez: www.viumanent.cl), természetesen angolul is elérhetőek, gondolom az ausztrálokra stb. is igaz ez. Csodálkozunk, hogy hódít az újvilági bor?
Saját példa: kóstoltam egy finom csíleit. rékerestem a weben, frankó honlapot találtam, sok infóval. most meg akarom kóstolni a többi boraikat is. még a végén meggyőznek, hogy jó az újvilági bor :)

Benikuty 2007.07.12. 11:59:38

Erre konkrét magyar ellenpélda:
www.standrea.hu
Ha valaki ma még nem dühöngött volna,de igénye van reá...
Belépni nehéz,bár minek,mert nehezen kezelhető ,ősrégi elavult információkkal szolgál,kilépni meg informatikus segítségével nem is olyan bonyolult.
Nagyon gáz,hogy ezt megengedik maguknak!

Defter 2007.07.12. 21:44:47

Nem feltétlenül a borászok a hibásak. Miért kellene érteniük ahhoz is, milyen a jó honlap? Az a kellemetlen, h cégek ilyen munkát szemrebbenés nélkül eladnak nekik, és bemesélik, h hatékony és jól működő lesz az a honlap.
Amúgy pont ezért találta ki Horváth Csaba, h kellene nekik egy kis tájékoztatás marketing témakörben, h legalább tudják, mire kell odafigyelni. A következő téma pont a honlapok és az egyéb internetes megjelenési formák. A HNT újságjában. Hátha segít kicsit legközelebb, ha meg akarják újítani a honlapjukat.

Defter 2007.07.12. 21:47:15

Amúgy a standrea.hu tényleg nagyon gáz, én először azt sem tudtam, merre tovább. A borokról is alig van info. Nekem esett rosszul, hogy Gyuri ezt hagyja, pedig mekkora hangsúlyt fektet a marketingre és a megjelenésre.

Kotyogó 2007.07.12. 22:16:27

Talán a Jásdi említette valahol, hogy nagyon sok bort ad el az interneten. Átlagos honlapja van, de ha igaz, hogy ott ad el, akkor miért nem látni a hirdetéseit. Vagy hírlevéllel operál, esetleg másként? Azért nem hiszem, hogy nem a borászokon múlik, hogy milyen a honlapjuk és mennyire nyomulnak a neten.

Benikuty 2007.07.13. 13:44:00

Ami szerethető,bár a régi jobb volt:
orsolyapince.hu

Kotyogó 2007.07.13. 17:24:13

benikuty!
Igazad van, tényleg csak szerethető kategória. Egy komyol pince honlapja azért nem ilyen. Erre azt tudom mondani, hogy gyorsan jelentkezzenek nálam azok a pincészetek, akik szeretnének szép honlapot. Az előző változatában volt valamennyi fantázia. Nézz körül az olasz borászatok honlapjai között. pl: www.firriato.it Ott vannak pl. a tulajokról a fotók, hát nem olyanok, mint az orsolya fotók. Pl. becsillanó kép stb. Az olaszoknak nem csak a boraik jók, hanem van fílingjük is! Igaz, őket még az etruszokok tanították meg arra, hogy mi a stílus. Például a Balaton körül sok olyan épületet szeretnék látni, mint a Jásdi Pincészet. Persze, nem ő építette, de mint az olaszok, tovább viszi az építészeti hagyományt azáltal, hogy rendben tartja. Talán ez is hozzá tartozik a a borkultúrához. A balatoni borászatok ugyebár akkor őríznék a hagyományt, ha nádfedeles házakat építenének alattuk a pincével. Na jó, tudom volt negyven év és a sátortető ránk borult. :-(
süti beállítások módosítása