Örülhetünk, mert van, ahol működnek a borászszervezetek, azaz teszik a dolgukat: szerveznek, informálnak és népszerűsítenek. Ez ugyanis megadja a reményt arra, hogy egyszer nálunk is így lesz. A Deutsches Weininstitut (DWI) például igencsak aktívnak tűnik, legalábbis a honlapja alapján.
Negyedszer rendezték meg a borászatok weboldalainak versenyét, mert szerintük ma rendkívül fontos, hogy ez a globalista reklámfelület megfelelően közvetítse egy pincészet arculatát, törekvéseit. Ahogy Monika Reule, az intézet igazgatója megfogalmazta: a weblap egy borászat elektronikus névjegye. Mi meg hozzátehetjük: csak sokkal nehezebb jól megcsinálni, mint azt a kb. 8x4 centis kartonlapocskát, amit úton-útfélen osztogatunk, hogy reklámozzuk magunkat.
A tizenhét tagú zsűriben minden érintett szakma képviselője helyet kapott: borász, reklámszakember, internetes szaki, médiaszakértő. Szóval ők – a piszkos 17 – mintegy százötven honlapból választották ki a legjobbat, aztán kiosztottak két jó kis különdíjat, meg a legjobb tizenkét oldalról megszavaztatták az intézet oldalára látogatókat, hogy legyen közönségdíj is.
A díjazott oldalak közös vonása, hogy lényegretörőek, informatívak, mindemellett elegánsak, és persze mindegyiken van online vásárlási lehetőség, sőt némely pincészet oldala angol nyelven is elérhető. A zsűri abszolút favoritja a Max Müller I volt, második a Weingut Schloss Wackerbarth, a Klostergut Himmeroder Hof elegáns oldala pedig a harmadik helyre volt elegendő. A két különdíjas, a Weingut Clauer és a Weingut Jonas a webkettes elemek beépítéséért kapta az elismerést – utóbbinál külön kiemelték az online naplót, ami persze errefelé sem újdonság. A közönség a Hex vom Dasenstein borászszövetség honlapjára izgult.
Utolsó kommentek