Hosszú tökölés, egyeztetések regimentje és Gráf József agárminiszter személyes közbelépése után előbb megszületett, majd megjelent a nyolcforintos rendelet. Ideje volt, magára a törvényre még márciusban bólintott a parlament. Úgy tudni, azóta a minisztériumi apparátus kavart rendesen – karöltve egyéb lobbistákkal –, de sikerült leverni őket a búsba.
Vagyis olyan végrehajtási szabályokat bírtak összehozni, amelyek tükrözik a szakma szempontjait. "A bor-forgalombahozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendelet révén biztossá vált a borágazat két legfontosabb célfeladatának finanszírozása: a literenként nyolcforintos járulékot a minőség-ellenőrzés fejlesztésére és közösségi bormarketingre fordítják" – mondja erről közleményileg a Magyar Bormarketing Kht.
Az agrártárca által évente kétmilliárd forintra becsült járulékbevétel 40 százaléka a minőség-ellenőrzést végző Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalhoz kerül, 60 százalék felhasználását pedig a Magyar Bormarketing Kht. és az agrárminisztérium által a közeljövőben létrehozni kívánt Bormarketing Bizottság irányítja.
A konkrétumok: a járulékot utólagosan, évente két alkalommal, augusztus 15-éig, illetve december 15-ig kell megfizetniük a borászatoknak. Tejelni először a 2007. augusztus 1. és november 30. közötti időszak után kell. Ebből az következik, hogy komoly források 2008 elejétől jutnak a véglegesítés előtt álló bormarketing-stratégia projektjeire.
A kht. közli még, hogy a fejlemények nyomán véget ért az egyforintos kampány. Az ebből összegyűlt több millió forintot a közösségi bormarketing elindításához szükséges szakmai feladatokra fordítják.
Na. Nem mondom, hogy bízzuk el magunkat, de most már hátha tényleg történik valami.
Utolsó kommentek