Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Rapidrandi

Beszámoló a II. Egri Borok Gálájáról

2008.02.18. 09:00 - vörös és fehér

38 bor, 12 termelő, 1 borvidék. Az Egri Borvidékért Alapítvány másodszor rendezte meg az egri borok gáláját az MTA termeiben. Elmentem, és megkóstoltam a felhozatal nagy részét. Mivel este családi programom volt, így a kóstolás négy üteme így alakult: forgat, illatol, ízlel, köp. A módszer legnagyobb előnye hogy az utolsónak kóstolt borról is viszonylag értelmes tőmondatokat jegyeztem fel. Régebben hasonló borfelhozatal esetén ezekről vízszintes vonalakat véstem a füzetembe.

Egy ilyen rendezvény nem az elmélyült borkóstolásról, és nem is a termelőkkel folytatott komoly diskurzusról szól. Az én képzeletemben a rapidrandi lehet ilyen: gyorsan megtudni a lehető legtöbbet a partnerről, egy este többről is. Aztán hogy lesz-e folytatás, az alapvetően az első benyomáson múlik. Ebből a szempontból jó pár bor egy ilyen bemutatón hátrányból indul, hisz itt nincs idő dekantálni, sőt az optimális hőmérsékletről sem egyszerű gondoskodni. De elég a magyarázkodásból, nézzük miket írtam fel a megjelentekről. A végén elárulom azt is, kikkel szeretnék újra találkozni. Persze ez rajtuk is múlik.

Bár a kóstolásnál alapvetően színek szerint haladtam, most a termelők névsorrendjét fogom követni. Mindjárt egy kakukktojással kezdem: Bolyki János, a többiektől eltérően, öt bort kínált asztalánál. A királyleánykája kimaradt, a két Metha Thema egyrészt a töppedt hárslevelű két arcát mutatja be, másrészt a "hogyan ne adjunk bornak nevet" verseny egyik éremesélyes versenyzője. A 2005-ös szárazra kierjedt hárs igen sűrű, olajosan mozgó anyag, illatában trópusi gyümölcsök keverednek mézzel. Tömény, szép bor. A 2006-os édes maradt, de harmonikus, összetett, izgalmas bor lett, amit alkalomadtán szívesen összekóstolnék Takács Lajos 2005-ösével. A vörösek közül a 2005-ös bikavér nem nyűgözött le, kissé egysíkúnak mutatta magát, az Ördöngös névre keresztelt (ugye hogy lehet így is nevet adni bornak?) cabernet franc, kékfrankos, merlot házasítás még igencsak nyers, tanninjai karcosak. Illatban édes, ízben fűszeres. Visszakóstolva egy palack aljáról kaptam, a rövid szellőzés is sokat javított rajta.

Demeter Csaba Egri csillagok küvéje nem hozott lázba, ellenben a bikavére és az XY házasítása egyaránt tetszett. Előbbiben a gyümölcsös illatok mellett jól mutatott a csipetnyi vanília, ízben a fűszeressége tetszett, utóbbi esetben a szépen megkomponált, kerekre hangolt összképet díjaztam. Azonban egyik bor sem az izgalmasságával akart meghódítani.

Gál Lajos Szó-lá-ti hordóválogatott olaszrizlingje a mély színével, olajos mozgásával, virágos, almás illatával, hosszú, zamatos lecsengésével levett a lábamról, még a kissé kilógó fát is elnéztem neki. Menoire névre keresztelt medoc noir fajtabora kicsit üres volt, a borsos illat után a tannin túl sok szerephez jutott. A 2003-as bikavér fűszeres meggybefőtthöz hasonlított, azt szeretem, ezt is szépnek találtam.

Gál Tibor viognierje az eddigi fehéreknél sokkal visszafogottabb, zárkózottabb. Kicsit meszes, kicsit virágos az illata, kóstolva a savak lendületesen dolgoznak benne, szerettem. Bevallom, a Titi névre keresztelt pinot nem tudom hova tenni, olyan mintha mindenből túl kevés lenne benne. Már a színe is silleresen visszafogott, illata épphogy fűszeres, íze ezzel megegyező. A Pajados dűlőt bemutató válogatás viszont lenyűgözött. A syrah alapú, de merlot-t, kékfrankost és kadarkát is tartalmazó bor elsősorban gyümölcsös, másodsorban fűszeres és ásványos. Pályája elején tart, de már most jó inni.

Juhász Attilánál csak a két vöröst kóstoltam. A 2003-as bikavér az itteni felhozatal egyik legsűrűbb bikavére volt, kicsit lekváros, szegfűszeges, meggyes jegyekkel; jobban is tetszett, mint a 2005-ös Paptag cuvée. Utóbbi túl édes, túl málnás, túl direkt volt.

Kaló Imre 2001-es rozéja számomra besorolhatatlan, narancsszínű, pezsgős jellegű, lecsengésében édes tétel, élet kétségtelenül van benne, de ha rozéra vágynék, nem ezt venném. A 2000-es bikavér még szinte gyerek, kicsattanóan friss, fűszeres, játékos bor. Az ugyanebből az évjáratból származó merlot viszont a csúcsán van: puncsos, marcipános illatok, a 14,3% alkohol egyáltalán nem éget, hosszú, nagyon szép bor.

Lőrincz Györgynél a 2005-ös Ferenchegyi pinot noirt kóstoltam vissza, ezt a csatakos ló illatú, fineszes, kellemesen fűszeres tételt sokkal többre értékeltem most, mint a 2005-ös, direkt gyümölcsös, kellemes, jól iható, de nem elég izgalmas Merengőt.

Pók Tamás 2006-os battonage chardonnay-ja vastag, sűrű, de fás és alkoholhangsúlyos volt, a Rhapsody in Red kiérdemelte a vékony bikavér, túl sok tanninnal címet. Kiemelkedett a mezőnyből azonban a Bazilika névre keresztelt superior bika. Nem tudom, hogy az egy százaléknyi túlérett kadarka-e az ok, de érett szilvalekváros illat jött a poharamból, amin elsőre meghökkentem. Vastag, még időt kérő bor, de kap is: csak júliusban kerül a polcokra.

Simkó Zoltán a Kőporos pince borait kínálta, nálam a 2003-as bikavér és a cabernet sauvignon is túl vékonynak találtatott, a 2006-os syrah azonban említésre méltó, noha némi komplexitás elkélne neki, így túlzottan borsra hangolt volt.

Simon József 2006-os pinot blanc-ja friss, tavaszi rétet idéző illata, fűszeres ízvilága jól esett, csakúgy, mint a 2003-as médium bikavér kellemesen komplex illatjegyei. Ez a bor sem a testével akart lenyűgözni, de volt benne rafinéria.

Thummerer Vilmostól most csak a 2003-as Vili papa küvét kóstoltam, a meggybefőttes illatvilága tetszett, a kóstolás sok izgalmat nem okozott, igaz, csalódást sem.

Vincze Béla 2002-es cuvée-je illatában meggylevet ígért, ízében azonban szinte csak szárító tannint kínált. Az évjárat-társ cabernet sauvignon illatban hozta a feketegyümölcsöket, mellé borsot, ízben is felnőtt bort kaptam: feketebors, szeder, hosszú lecsengés. Finom volt a bikavérrel töltött csokoládé is.

A kóstolás tanulsága: a kóstolt fehérborok sokkal izgalmasabbak voltak a vörösöknél. A bikavérek eleve hendikeppel indultak, mivel legfrissebb emlékem egy 2000-es Tóth István válogatás volt, de ebben a műfajban is valami pluszt várok el a bortól, amit most kevés termelőtől kaptam meg. Így a listámra erről a kóstolóról Bolyki édes hárslevelűjét, Gál Lajos rizlingjét, Gál Tibor viognier-jét és Pajadosát, Pók Bazilikáját, Kaló merlot-ját, Lőrincz pinot-ját és Simon bikavérét írtam fel.

Címkék: kóstolás eger lőrincz györgy pók tamás simon vincze juhász testvérek kaló gál tibor gál lajos demeter csaba bolyki simkó zoltán

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr51343405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tunderninja 2008.02.18. 10:42:12

A Gál Lajos Szó-Lá-Ti szerintem is kiemelkedő tétel.Kíváncsivá tettél a Pók féle Bazilikára azt bepótolom majd:)Biztos jó lehet.Juhász bikavér nekem egy kicsit vékonyka de árban nagyon jó:)Demeter Csabának az XY-nya nagyon ott van,bár egy kicsit túlárazott:),de gyönyörű.Az Egriek ha így folytatják mind fehérben,mind vörösben átveszik az egyeduralmat,legalábbis remélem,hogy így lesz,nagyon szép borok születnek ott,mind a könnyütől a gigantikusig.Jó és emberarcú nem nagyüzemű borászatok,gyönyörű városukkal,és gyönyörű borvidékükkel.Hajrá!:)

Benikuty 2008.02.18. 11:02:16

...és a híresen szép egri lányokkal...:)

Ly  2008.02.18. 11:06:55

Jó cikk, iránymutatónak szívesen olvasnék még ilyeneket.

Persze főleg a nem túl drága borokról. Főleg ha a ~9000 forintos Vili papa cuvée "sok izgalmat nem okozott, igaz, csalódást sem."

Gróf Buttler és Tóth István borai nem szerepeltek a Gálán?

Benikuty 2008.02.18. 11:25:20

Nem tagjai az alapítványnak. Tudtommal.

vörös és fehér 2008.02.18. 11:26:27

Remélem nem lesz egyik borvidék sem egyeduralkodó, legyen inkább mindenhol izgalmas bor.
Szerencsére/sajnos a kóstoláskor árakat nem tettek ki, de eger sem lefele töri azokat. Amúgy jelenleg például a methaphorikus metha thema mindkét példánya 2500/0.5l áron kapható a pincénél, szerintem érdemes egri kirándulást tervezni és helyben beszerezni a borokat. A bazilika 5500-ért várható, amúgy.
Jelenleg az alapítvány honlapján 14 borász szerepel a top14 menü alatt, ebből ketten (két Tóth, Ferenc és István) nem voltak jelen, de meghirdetve sem voltak ők, igazolatlan hiányzás nem volt. Buttler a top14-ben sem szerepel.

Ferraiolo 2008.02.18. 11:38:15

Pók Tamás=Monarchia Winery.
Az említett Superior Bikavér is Monarchia Bazilika 2004 néven fut.
A rendezvény amúgy nagy sikerű volt, eddig csak pozitív visszajelzések érkeztek.
Az általam kóstolt legizgalmasabb tételek,: Simon Pinot Blanc 2006, Gál Tibor Viognier 2006, Gál Lajos Szó-Lá-Ti Olaszrizling hordóválogatás (szvsz referencia tétel Egerből), Bolyki Metha Thema száraz 2005, Kaló Imre Merlot 2000, Kaló Imre Bikavér 2000, Gál Tibor Pajados Bikavér 2005, Gál Tibor Titi Pinot Noir 2005(mindkettő még nagyon fiatal és zabolátlan).

tunderninja 2008.02.18. 12:14:06

A szép lányokkal és asszonyokkal:)Ott a pont:)Amit az Egriek véghez vittek az elmúlt években,szerintem nagyon szép és tiszteletreméltó,pl.Az Egri Bikavért visszahozták abból a fertőből amibe keveredett annak a híres cég jóvoltából amely még mindig él a piacon sajna:(Én bezáratnám:)Aztán a legnagyobbnak ki már nincs köztünk:(Rest In Peace)neki köszönhetjük az Egri Pinot Noir gyöngyszemeket.Nem utolsósorban pedig Eger borvidéke képes iszonyatosan nagy és komplex fehérekre is,és szerintem aki fehérborban nagyot és jót és izgalmasat tud készíteni az számomra a jó borász.Bár biztos lesznek kommentek akik megcáfolják ezt,de fehérben nehezebb jót csinálni,mint vörösben,azért szerintem ebben egyetértünk.:)Lehet hogy egy Vili Papa drágának tűnik,de azé Villánynál olcsóbb:)Az Egri borászatokat azért is tartom nagy becsben,mert itt sok Pinot Noir készül,és ebben a támában,azé oda kell figyelni és aki ebben jót csinál megérdemli a siker útját:)

dagadtos 2008.02.18. 12:49:27

tunderninja: remélhetőleg senki nem lesz egyeduralkodó. Egyébként nem akarok ünneprontó lenni, voltak szép borok, és általában jó borok voltak, én igazán kiemelkedőnek viszont egyiket sem éreztem. (Csak vöröset kóstoltam most.) Az árakban egyáltalán nem értek egyet, szerintem Eger nagyon is kezd felzárkózni, ha ugyan már nem tette meg rég, mellé kellett volna írni a kóstolt borokhoz az árakat, lehet, hogy még Te is megdöbbennél. És például a Merengő vagy a Vili papa szerintem finoman szólva sem ütött nagyot, számomra a 6 ezres "Őrzöm..." pinot sem nyújtott maradandót, nem rossz, de feleennyiért lenne reális, legalábbis is két korty alapján - aztán lehet, hogy ha rendesen innám otthon nyugodtan, mást mondanék. Mondjuk nyilván sokat dobott volna a dolgon, ha eljön TI és ha vannak Gróf Buttler borok is. Egyébként tényleg jó volt szerintem is, a Kaló merlot, a Simon bikavér, az XY és a Kőporos Syrah tetszett igazán, de sajnos pl. a Pajadost valahogy kimaradt:(

Egyébként én a többivel sem értek egyet, a PN éghajlati kérdés is, illetve szerintem éppen a fehéreket szokás jószívűen pontozni.

tunderninja 2008.02.18. 13:07:29

Ok.Írtam a kommentembe hogy biztos lesz cáfolat,ennek örülök is:)Azé van ez a blog:)Lehet hogy vannak nedűk amik felzárkoztak de azért még nem.Elég jól tudom az árakat a munkám miatt van:)Akkor egy Villányi portugieser a realitás talajáról teljesen el van rugaszkodva,mert nem nagyon lehet találni a piacon nettó 900-1100ft-alatt.Illetve most jön a tavasz a Villányi pincészetek már adják ki a megemelt árlistájukat.Hidd el így van.)Addig egy jól megmunkált egri kékfrankos vagy egy évjáratos bikavér pl.Juhász ami lehet hogy nem egy vastag tanninbomba,de jól iható és jó árral rendelkező bor,addig nem nagyon találok a piacon hasonló kaliberű bort,hasonló adottságokkal.Azért fehérben nehezebb jót csinálni,hordósokra gondolok itt elsősorban,mint reduktívokra,mint vörösben.Akkor légyszíves mondjál a jelenlegi magyarországon olyan borvidéket ami ilyen jó feltételekkel rendelkezik a Pinot Noir termesztéséhez ?Kíváncsi vagyok:)Lehet hogy vannak más borászatok kik készítenek Pinot Noirt más vidéken,de soha nem fognak olyan mennyiségben olyan jó Pinot Noir-okat adni nekünk kedves fogyasztóknak mint az Egriek:)De ez egy blog,:)és ezért jó,talán a legjobb amit eddig olvastam:)Üdv.

Terroir Pista 2008.02.18. 13:14:56

azért ez nagyon szomorú hogy a 3-4 legkiemelkedőbb egri pincéből kettő kimarad ebből az egyesületből:(

dagadtos 2008.02.18. 13:39:07

tunderninja: hiszen a PN-nel kapcsolatban én is ilyesmire céloztam, hogy éghajlati adottság. És az említett bikavérrel teljesen igazad van. Csak közben meg számos 3000 feletti egri bor nem üti meg annak a bikának a szintjét, és én úgy érzem, ha 4-5 ezer körül vagy felette veszek esetleg egy palack egri bort, azzal sajnos ugyanúgy meg lehet égni, mint máshol.

Sárfehér 2008.02.18. 13:57:12

Furcsa dolog a marketing, meg hogy az emberek mire vevők. Juhász Bikavérének az ára szépen felkúszott az elmúlt év során, és már a 2005-öst árulják. A 2003-as vörös küvéjüket, úgy látszik, nem veszik annyira, mert még mindig kapható, az árát is tartotta, pedig szintén figyelemreméltó tétel. (Nem szeretem a kifejezést, de úgy is mondhatnám, hogy kellően kicsi az ár/érték aránya.:)))))

egri Fehér 2008.02.18. 14:02:31

Buttlerék még tavaly kiléptek, mert kiléptek.
TI és TF pedig idén léptek ki, önszántukból: nem vállalták a részvételi feltételeket.

ezerjo 2008.02.18. 14:03:51

Lehet siránkozni, hogy kik maradtak ki, sokakban lehet hiányérzet. De szerintem nagyon nagy dolog, hogy van az országban egy olyan borvidéki alapítvány, akik ilyen jó színvonalú rendezvényt szerveznek. Elhoznak nekünk 12 jó borászt és bemutatkoznak. Nagy dolog ez és színvonalas. Sok ilyen kéne, szívesen járnék több borvidék hasonló rendezvényeire. Szóval sztem kár fanyalogni...

karcsai · http://www.garammenti.net 2008.02.18. 14:17:28

Ha már Egri Borok Gálájának nevezik a rendezvényt, illett volna teljesebb képet adni. Nagyon hiányzott Bukolyi, Dula Bence, a két Tóth, Sike Tamás, Varsányi, Hagymási stb. Kár ezért a frakciózásért...

tunderninja 2008.02.18. 14:22:01

:)Amúgy az XY-is lehetne bika superior,miért nem az lett?Tudja valaki?az okát?Azé a Juhász Bikavér meg a Paptag Cuvée nagyon jó árban,kb.ők tudják,hogy hogy kell árazni,követendő példa lenne másoknak is:)dagadtos és a fehérborkészítésre nincs igazam?:)

tunderninja 2008.02.18. 14:26:16

Látjátok az ember már csak ilyen,idejön a fővárosunkba 12Egri borászat kostóltatni csevegni beszélgetni,bemutatni meséket mesélni,élményeket adni nekünk fogyasztóknak,de nem nekünk nem jó ez se jönnek azok a kommentek,hogy ez se jött el az se jött el+stb.Szerintem meg örüljünk annak ami egyáltalán megadatott,hogy el se kellett menni:)hanem ők jöttek ide!:)Melyik borvidék csinál ilyet ma nekünk fogyasztóknak he?Egyik se!!!!!!!A villányiak?Szekszárdiak?Nem!!!!!Ők csak nagymellénnyel ülnek otthon és osztják az észt a tanninbombájukkal:)Meg az áraikkal:)

karcsai · http://www.garammenti.net 2008.02.18. 14:28:52

Beszélj néhány egrivel. Én beszéltem, ezért írtam. De most befejezem. UFF

Türkménbasi 2008.02.18. 14:30:33

Már épp azon filóztam, hogy meg kéne pukkantani a 2000-es Kaló Bikavéremet nehogy lemaradjak a zenitről de akkor egy évet még adok neki. A következő Kaló boromat úgyis újabb 7-8 év lesz beszerezni:-)

Brake 2008.02.18. 15:00:33

Kedves tunderninja!

Ha nem tetszenek a villányi/szekszárdi tanninbombák, ne igyál belőlük. Nem egészen értem azt sem, mi akar lenni az "Ők csak nagymellénnyel ülnek otthon és osztják az észt" szöveg. Ez az iromány ránézésből az egri borokról/borászokról szólt, nem más borvidék pocskondiázásáról.

palack 2008.02.18. 15:25:42

Remek délután volt, el bírnék viselni több ilyet. Tényleg sok jó bort lehetett kóstolni. Ami számomra kiemelkedő volt ezen a napon: Gál Lajos Szó-lá-ti olaszrizlingje, a Bolyki száraz hárslevelű és Kaló Imre borai.

tunderninja 2008.02.18. 17:05:24

Példának hoztam fel a kommentemhez,és hidd el nem iszom őket:)Olvass vissza.Merthogy tudod ők nem csinálnak ilyen tipusú rendezvényt mint az Egriek.Majd akkor fogok Villányit fogyasztani amikor,majd éppeszű árakon fognak dolgozni,addig nem,hidd el az az idő hamarosan eljön,mikor a Villányiak küszködni fognak az eladással.

Benikuty 2008.02.18. 17:08:36

Karcsai, akkor tudod az igazat, ahogy én is.
Aki kíváncsi, járjon utána. Dugultam.

deprimarius 2008.02.18. 17:25:46

Azért eddig szvsz legelőremutatóbb a soproni borászok öszefogása és közös marketingje.

tunderninja 2008.02.18. 17:38:54

Igen de az emberekkel még meg kell vetetniük a portékát,és hát sajnos a Soproniak se olcsó portékát adnak:)De kétségtelenül a kékfrankosért amit tettek az respect:)illetve figyelemreméltó lesz majd a sauvignon blanc-ok szerintem majd mikor jönnek a jobbnál jobbak,a talajadottságuk meg van hozzá.:)

valuka · http://www.borkem.hu 2008.02.18. 18:50:41

Én azért ebből a sorból hiányoltam az Orsolya-pince borait is. Lehet, hogy nekik egy kicsit más a PR-juk ezért maradtak le?

Terroir Pista 2008.02.18. 18:52:42

valuka,

Én is elsősorban rájuk gondoltam a hiányzóknál.

Pincesor 2008.02.18. 19:12:46

Én csak du. 2-re értem oda, de az feltűnt, hogy többen voltunk, mint tavaly. Ennek örültem.
Annak kevésbé, hogy a fehérborokat a pincészetek nem hűtötték le. Tisztelet a kivételnek persze, de jónéhány értékelhetetlen volt emiatt.

Monarchia borai közül nekem a fehér nagyon rendezettnek, kereknek tűnt. A Rhapsody szikár, még kissé nyers volt, de nagy potenciállal.
Gál Lajos rizlingje nagyon meglepett: kedves, behízelgő illat, lendület, jó tartás. A Menoire az pedig valami szépséges! A borász elmondta, hogy a fajat kevés csersavat tartalmaz, én nem éreztem soknak, a bors helyett nálam a rózsa illata tűnt fel.
St. Andinál a Napbor megint jól sikerült, a Pinot jobban ízlett a Merengőnél. Ezzel a véleményemmel nem voltam egyedül.
Vince Béla borainál a cuvée inkább, mint a C.S. Kár, hogy A FRanc-ból nem hozott! (Jelentem másnap se volt Franc az Év borásza gáalebéden)
Bikavérek közül a legharmonikusabb a Kőporosé volt, a fajták tökéletes harmóniában voltak. Szép tétel.

friccs 2008.02.18. 23:01:43

Lehet, hogy téves az információm -ez esetben már most elnézést kérek minden érintettől-, de én azt hallottam, hogy az Orsolyáék szívesen csatlakoztak volna ehhez a tömörüléshez, csakhogy nem vették be őket! A pontos okról nem szólt a híradás...

nemjo 2008.02.19. 00:53:56

Röhely, hogy nem tudsz Egerről Villány említése nélkül írni tunderninja.

Amúgy nem túl autentikus ha anélkül alázol egy borvidéket hogy kóstolnád ...

valuka · http://www.borkem.hu 2008.02.19. 07:24:28

Kedves friccs,

Én is valami ilyesmire próbáltam célozni. Nem ismerem az egri borászok egymás közti kapcsolatát, de ez nekem fura, hogy ők nem voltak ott.

Terroir Pista 2008.02.19. 08:37:46

friccs,

ez így még gázabb, ha tényleg így van.

egri Fehér 2008.02.19. 09:44:04

Még mielőtt nagyon elszabadulnának az indulatok, hadd idézzek egy másik blogról (a bejegyzés elején kifejezetten az Egri Borvidékért Alapítványról van szó, és igazat is írnak) :

borravalo.blog.fn.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=43650&bejcim=Megint_a_hegy_jon_Mohamedhez_Egri_Borok_Galaja_20&todo=/

Mindazonáltal Orsolyáékat szerintem mindenki szereti Egerben, és tagjai is voltak az E.B.A. által gründolt egri borászválogatottnak, és szerintem újra azok lesznek, mihelyst lesz boruk (ez az idő pedig nemsokára eljő, hisz, ha jól tudom, mostanság fordulnak termőre az új telepítések). Ezt úgy értem, hogy nem 500, hanem mondjuk min. 1500-2000-es nagyságrendű tételeik lesznek. Mert amíg nincs termék, addig nincs mit megmarketingolni... :( Persze az egyértelmű, hogy nagyon ott a helyük az egri top12-ben.

tunderninja 2008.02.19. 11:08:52

Nem jó,ne haragudj de honnan veszed,hogy nem kostóltam Villányt?Kb-5éve 1hét leforgása alatt 5üveg bort fogyasztok el és mindig mást.Légyszíves olvass vissza,hogy jött szóba a Villányi borvidék éppen egy másik kommenthez lett írva.Kedves nem jó,ha meg mondjuk nem tetszésemet szeretném kifejezni akkor úgy érzem jogom van hozzá.Ne haragudj te kóstolsz ennyit?Csak kíváncsi vagyok.

zoranka · http://www.pecsiborozo.hu 2008.02.19. 11:34:53

kedves tunderninja! szerintem sokan kóstolunk ennyi, sokan még többet is. sok tekintetnben egyetértünk. villány elszállt az árakkal, de szorosan követik a többiek is, a magyar borok javarészt túlárazottak. de villányban is vannak, akik ésszerű árakon jó borokat készítenek, mondjuk nem velük foglalkozik a média, hogy csak kiss gábort vagy iványi zsófit említsem. eger összefogása tényleg példamutató, mondjuk innen délről nehéz felutazni még időnként a fővárosba is borkóstolni, eger meg még messzebb van... valahogy jó lenne, ha lennének kóstolók régiósan is, több borvidéktől... vissza a poszthoz: ezek a beszámolók azért is hasznosak számomra, hogy ha ritkán elérhető közelségbe kerülnek ezek az egriek, legalább orientálódni tudok, mit érdemes megvenni, megkóstolni, meginni!

tunderninja 2008.02.19. 11:45:56

Zoranka ,Kiss Gábor télleg nagyon jó és nincs elszállva:)

vörös és fehér 2008.02.19. 15:09:10

a ki tagja az alapítványnak kérdéskörhöz kértem egy hivatalos választ az alapítványtól, íme:
"
A Borászválogatott jelenleg 12 fő. Maximum 15 fő lehet minden évben. Az első évben (2006), amely csonka év volt, 15 fő volt a létszám. 2007- ben 14 főre csökkentünk, mert Bukolyi úr írt nekünk egy levelet, hogy nem kíván tovább az alapítvány borászai közé tartozni. 2008- tól már hozzájárulást kérünk a borászoktól, havonta 50. 000 forint értékű borral kell tagdíjat fizetniük a borászoknak. Idén is felkértük mind Feri bácsit, mind Tóth Istvánt, mind Bukolyi Lászlót, hogy legyenek a Borászválogatott tagjai. Válaszlevélben megköszönték a lehetőséget, de nem vállalták, így maradtunk 12- en.

Egri Borvidékért Alapítvány
H-3300 Eger, Dózsa Gy. tér 4.
Tel.: +36 36 515 436"

dagadtos 2008.02.19. 15:24:47

És sajnos vannak a nagy neveknek is nagyon jó borai, hiába is fáj ez sokaknak rettentően. Drágák. Nem kötelező őket megvenni. Kedves tunderninja, lassan elérkezik az idő, hogy rákérdezzek a nemedre - ez ugyanis nagyban befolyásolhatja adott esetben a további hangnemem!:)) (Mert ugye megint hogy sikerült villányt odakeverni az egri gálához...)

tunderninja 2008.02.19. 15:39:40

Hidd el nem is vásárolják már sokan.Ja amúgy Gál Lajos vitt a 2007-es Silleréből?Nekem jelen pillanatban az ízlik a legjobban a Sillerek közül,valami fantasztikus,de nem utolsósorban nagyon jól kiegészíti egy enyhén csípős tojásrántotta italát,vagy mondjuk egy enyhén csípős lecsóhoz a megfelelő ital ez szerintem.2007-es nyáron mikor lecsót készítettem csak ezt ittam hozzá,tudom ajánlani ,teljesen oxidatív technológia,ezáltal elviszi az enyhén erőset is:)A nemem az titok :)Döntse el maga mindenki.Mit szóltok Juhász 2005-Pinot Noir-hoz?és a 2006-os Chardonnay Barrique-hez?A fehér szerintem még egy fél év és nagyon szép lesz,most még nagyon zárkozott és a fa a domináns.

vörös_és_fehér · borvirag.blogspot.com 2008.02.19. 15:45:52

A fenti borok közül egyik sem volt a kóstolón. Ha jól emlékszem Juhászék sajnálták is hogy a chardonnay-juk nem lett beválogatva az előzsűri által.

Benikuty 2008.02.19. 16:31:07

Kedves vörös és fehér, hogy a jó büdös bánatba gondolják, hogy annyit adakozzon egy kilenc hektáros, mint a tízszer akkora? Ez az egyenlősdi valóságban a kicsik diszkriminálása.
Ennek köszönhető, hogy egy nagy gyengébb borral is bekerült, mint egy kicsi. Konkrét példát privátban, ha érdekel.
A Bukolyi nyilván nem ezért maradt ki, de ez szerintem már egy másik ügy.

pinot noir 2008.02.19. 16:53:49

Kedves tunderninja!

Nem tudom miért kritizálod a szekszárdiakat pl.? Heimann, Sebestyén és Takler elérhető áron kiváló minőséget produkál. Heimannék pinot noirja (2004) 3000 Ft körül volt, és hidd el felveszi az egriekkel a versenyt, sőt ár-érték arányban meg is veri őket, míg a cervaes felveszi a versenyt a hasonló árban található egri bikavérekkel. Jah, és az otthon ülésről jut eszembe, a szekszárdiak nagyon sok borvacsorát adnak az ország sok részén, lehet, h. érdemes lenne elmenned egy-kettőre...csak ,hogy lásd: nem csak otthon ülnek és osztják az észt!

Egyébként az egriek is nagyon jók mostanság, én onnan Tóth Istvánt kedvelem a legjobban, felejthetetlen bikavéreket tud készíteni!

tunderninja 2008.02.19. 17:14:42

A Sebestyén Csabinak a borai drágák,Heimann Zoltán én úgy tudom elsősorban közgazdász és a bankszakmában dolgozik,ergo ő tudja hogy kell árazni,abban igazat adok hogy neki a borai nem rugaszkodtak el a föld talajáról és tükrözik a mínőséget a megfeleő árral.Takler meg akkora mennyiséggel dolgozik,hogy ha drágán adná akkor a nyakán maradna.Viszont tisztelereméltó,hogy az Államokban pontosabban Californiában az ő borai meg lehet találni az üzletek polcain,ezt kevesen érték el.Respect.Sajnálom,hogy a Juhász Chardonnay Barrique nem mutatkozott be a gálán:(ő nagyon szép lesz ahogy érik a palackban.Szerintem Szekszárd vidékének inkább a Kadarka és a Bikavér+Kékfrankos kategóriában kéne dolgozni erősen,a Pinot Noirt meg engedjük az Egrieknek,mert éghajlati adottságot tekintve ők a legalkamasabbak ehez a fajtához:)A kőporos Syrah ténylrg jó volt?Az érdekes lehet.Azt kipróbálom.Simkó Zoltánnak vannak néha kiugró tételei,olyan igazi évjáratfüggő borász meg talán hangulat.:)

Benikuty 2008.02.19. 17:32:59

Hosszú a sor Szekszárdon is...Mészáros, Dúzsi. etc.
Egerből sem fér bele minden első vonal béli a 12-be.
Nagyon gáz, de egy nagyon bunkús szakközépben a hetvenes évek legelején ment a másik fikázása, mert az ország másik végéből vetődött. Déja vu:(
Dagadtos, próbálj ne nemi hovatartozástól függően érvelni:))
Szurkolok!

egri Fehér 2008.02.19. 18:21:19

Könyörgöm, kedves tunderninja, ne itt bíráld egyéb borvidékek képviselőit. Ez a poszt az egri borok dícséretéről szól, és nem más borok-borászok-borvidékek kritikájáról, kérlek, ennek megfelelően kommentelj. Nagyon örülök neki, hogy tetszenek neked az egri borok, ez nagyon jó, de ettől még más borok nem lesznek kevesebbek. És fordítva: az egriek sem lesznek jobbak, ha mást szidsz.
Azt hiszem, hogy a magyar borászszakma összefogása, még ha picit döcög is, példaértékű, becsüljük ezt meg, és igyunk sok magyar bort, bármelyik borvidékről is jöjjön az!
(Persze leginkább egrit igyunk :D)

dagadtos 2008.02.19. 18:44:37

Benikuty: ha nem lett volna tiszta a dolog, nem udvarolni szeretnék, pusztán egy nőt mégsem küld el az ember csak úgy a francba:) A mi ninjánk pedig dolgozik, szakadatlan dolgozik érte.
De azért felelek: nekem a Kőporos Syrah tetszett talán a legjobban. Ennek több oka is lehet: egyrészt utolsóként kóstoltam, és nem köptem...másrészt jelentősen eltért a többi bortól, így eleve felüdülésként hatott a mássága. Meggykompót, szegfűbors, fahéj, bors - ezeket írtam fel, nem túl nagy testtel mindez. Viszont mások mondták, és a cikkben is az van, hogy túl borsos - nekem ez ott két kortyból nem tűnt fel, viszont valószínűtlen, hogy nekem legyen igazam, és ne annak, aki egész palackkal ivott. (És vörös és fehérnek, egy nálam rutinosabb kóstolónak.)

Benikuty 2008.02.19. 21:17:37

Dagadtos, légyszi ne fölényeskedj, próbáld inkább értve olvasni előző kommentemet. Ha ninjád ki képes hozni a sodrodból, még ha nem ide passzoló dolgokat ír is, talán a Benned lakó bölcs férfiú segít elviselni:):DD

hegyaljai 2008.02.19. 22:16:38

Kedves vörös és fehér!
Az én informátorom más összeget nevezett meg. Lényegesen nagyobbat!

Fűrészpor 2008.02.19. 22:24:59

Hát Barátaim!
Az árazásnál kérem figyelembevenni, hogy míg egy egri, villányi vagy soproni vagy akármelyik össze teszi a két kezét ha van(terméskorlátozás után) egy 13-14 alc%-os száraz bora, addig egy fullos magas szintű tokajihoz kell egy 300 fölötti cukor (erjesztés előtt). Az Aszú borokról nem is beszélve. Bocs de nézzük má meg hogy mi 5 meg 8 ezer forint vazze... VAgy inkább azt hogy az arc hogy szorozza az árakat! Oh, I'm sorry you got the cabernet with 200 gramms, i am sorry...

hegyaljai 2008.02.19. 22:27:20

Kedves tunderninja!
Én ott ülök immár X éve a sokak által csok kommunista csökevénynek nevezett OBB-ben és én nem láttam ott, amit Te mondasz. Bizony katasztrofális borokat is próbáltak Bikavér néven forgalmazni. A Bikavért nem a 12 magát leggjobbnak tartó borász borai alapján, hanem a teljes piaci kínálat alapján kellene minősíteni. Az, hogy a a Bikavér mennyire nem egy top dolog, bizonyítja, hogy mindenféle "küvé" borokat a bikavérek árának háromszorosán forgalmaznak. Esetleg a 12-ek is. Ezért bocsáss meg, de álláspontodat inkább jóindulatú elfogultságnak, mintsem objektivitásnak tudom csak tekinteni.

egri Fehér 2008.02.19. 23:03:36

hegyaljai:
50.000 Ft nettó értéken, havonta
az éves szinten bruttó 720 ezer Ft

dagadtos 2008.02.20. 00:48:43

Benikuty: nem akartam Veled szemben fölényeskedni. Ugyanakkor a ninja félékből rohadtul elegem van, és akkor vedd most úgy légy szíves, hogy a megfogalmazásban manifesztálódott a higgadt bölcsessége az általad megénekelt bölcs, sztoikus férfiúnak! (Aki azért valljuk meg, csak valahol roppant mélyen lakhat bennem!:)
Hogy ne legyen teljesen off: a 2003-as és 2004-es Áldást kóstoltuk ma többen, mindkettő nagyon szép volt, érettek, külön hegyaljai kedvéért: selymes borok:) A 2005-ös nekem kicsit zöldes, kicsit túl kapros (a gálán is több bornál éreztem ezt, túlzóan), viszont volt, akinek tetszett.

friccs 2008.02.20. 07:02:50

Kedves hegyaljai!

Jó ideje figyelem írásait és mindig is volt egy olyan érzésem, hogy "van tartalom a szavak mögött". Most már legalább tudom is! Az OBB tagság az egy komoly dolog. Ha jól tudom az ország legjobb borszakértőit hívják meg a bizottságba!
További sikeres ténykedést és szép napot!

elzee 2008.02.20. 08:49:10

Kedves tunderninja,

azt mondod: "Gál Lajos vitt a 2007-es Silleréből?... 2007-es nyáron mikor lecsót készítettem csak ezt ittam hozzá"

Gál Lajosnak honnan van ez a sillere? A déli féltekéről?

üdv.

muskotály küvé 2008.02.20. 10:35:31

Havi 50.000 Ft / hó értékű bor, 12 termelőtől nem is kis mennyiség: nem tudom, az alapítvány mit csinál vele, de a következő havi osztásnál én is ott szeretnék lenni...

tunderninja 2008.02.20. 10:51:21

2006-ost ittam 2007-ben,de úgy tudom hogy mostanában fog megjelenni a 2007-es,mert a 06'os elfogyott még novemberben.

tunderninja 2008.02.20. 11:01:54

Hegyaljai,azért örülnék neki ha az egervin 359.-Ft-ért nem árulna Egri Bikavért a hyperekben,mert az a márka lejáratása.

Terroir Pista 2008.02.20. 13:27:31

Benikuty,

szerintem is nagyon gáz hogy mérettől függetlenül enni bort kell adniuk, így most már értem Orsolyáék vagy Tóth István pl miért marad távol.
süti beállítások módosítása