Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Fesztiválriadó

Somlói Tavasz 2008

2008.05.15. 06:56 - alföldi merlot

A hétvégére remek alkesz program ígérkezik. Május 17-18-án rendezik meg a Somlói Tavasz Fesztivált. A somlai kiválóságokon kívül remek vendégborászokkal is találkozhatunk, mint pl. Kovács Tibor (Hétszőlő), Horváth "Ráspi" József, Kaló Imre, Simon József és ifj. Gál Tibor. A helyszín a Somló hegyi Nagy-rét. A részletekért kattintsanak ide.
Május 20-án, kedden pedig indul a Szegedi Borfesztivál. A résztvevők teljes listája és egyéb részletek itt olvashatóak. És ne feledjük, hogy 24-25-én Etyeken is feszt van, de erre még visszatérünk.

Címkék: fesztivál híradó somló szeged etyek

23 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr100469454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackó 2008.05.15. 09:17:27

Éljen Somló!

Sajnos a szegedi feszt néhány névtől eltekintve elég gyengusnak ígérkezik. Évek óta tart sajnos ez a tendencia, persze, nem negatív reklám akarok lenni, hiszen minden nap kint leszek, borongolok, ráhagyatkozok kóstolópharam iránymutatására, de el kellene talán gondolkodni ezen az Etyek, ill. bérleti díj problémán...

Sárfehér 2008.05.15. 10:13:48

Teljesen off:

Ezt láttátok? Megérne egy posztot...

www.hetivalasz.hu/cikk/0805/magyar_tokajsky

Sárfehér 2008.05.15. 10:14:53

Egyébként meg szándékszom s hét végén Somló fele járni, ha tudok, be is nézek, de kocsival leszek, úgyhogy csak vásárolni...

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.05.15. 10:29:58

A Somlói Tavasz igen jó bulinak ígérkezik. Csak javasolni tudom.

Szerencsére mi csak mint fesztiválturisták leszünk ott :) De ott leszünk. Ha valaki akar akkor keressen bátran.

tompi 2008.05.15. 10:30:55

Május 17-18., nem? (szombat-vasárnap)

csomorika 2008.05.15. 14:44:07

BZoltan, miért csak turisták lesztek?

tesztereszter 2008.05.15. 18:14:23

én örülök, ha Etyekre meg a Gourmet-ra kijutok, sajnos Somló nem fér bele :(

vargánya 2008.05.15. 20:34:06

Kedves Lackó!
Ugyan mondd már, miért nem fejted ki bővebben ezt a "bérleti díj" problémát?
Mi tudjuk, hogy mi folyik itt Szegeden
borfesztivál címszó alatt, miért ne tudják meg mások is?
Először is a borászok kíméletlen "lehúzása" a szervező cég által- 300 000 Ft körüli "helypénzzel",
amit 6 nap alatt szinte lehetetlen ki-
gazdálkodniuk.Persze hogy a java Etyekre inkább!
A szegedi városvezetésnek (és itt az egész elitet értem, pártállástól függetlenül!)nincs kellő kutúrája illetve megfelelő kultúrpolitikai koncepciója ahhoz,hogy helyén kezelje ezt a rendezvényt. Nem született meg ebben a körben az az elemi felismerés,
hogy itt helyi lakosság borkultúrájának
felesztésére (kiformálására) nyílik páratlan lehetőség! A feszivált tehát
nem üzleti, hanem alapvetően kulturális eseményként kellene felfogni
és ahhoz alakítani a pü. és egyéb fel-
tételeket,(a kultúrára áldozni kell!) nem pedig átengedni az egé-
szet egy "profitorientált" társaságnak.
Tehát: nem kell semmiféle helypénzt szedni, elég megfizetni a technikai
költségeket(víz, villany, ...KÖJÁL!).
A kultúrális szempontok érvrnyesítését
szolgál(hat)ná egy egyszerű kiadvány-szórólap a borkultúra alapjairól, a borászk hozzájárulása pedig olymódon,
hogy (helypénz helyett) vállalják a jelentős árengedményt jobb boraik árá-
ból(marketing költség helypénz helyett!), hogy azok is meg merjék végre a jó bort kóstolni, akik az ára miatt amúgy soha nem tennék meg.
Másrészt pedig sokkal jobb helyszín lenne a Dóm-tér(diszkrét, stílusos, a
kóstolás közbeni elmélyülést, társalgást nem zavaró háttérzenével ...
no de ahhoz aztán tényleg kellene némi
kultúra). Nem is folytatom...

lackó 2008.05.16. 07:44:07

János, kifejtetted helyettem is, nagyszerűen! Tudod, sokszor beszéltük, hogy ebben a kérdésben mennyire egyet értük (és még oly sok mindenben).

A Dóm-teret, mint helyszínt már felvetettem itt, bár abban nem vagyok biztos, hogy ennek a fajta fesztivál-jellegnek, ami jelenleg kíséri a Széchenyi téri rendezvény, helye lenne a Dóm téren, az általad említett okok miatt.

Zazu 2008.05.16. 08:04:45

Hát nem tudom, szerintem a Dóm tér nem jó helyszín. Hogy miért?
Mert kisebb, mert zárt, mert nincsenek fák, amik megvédenek a tűző naptól és kellemes árnyékot adnak. És az sem jó, ha a borfesztivál hozadékát képező részegek a templom lépcsőjére sz@rnak, okádnak.
Szóval nem a helyszínnel van baj, hanem a szervezéssel, lenyúlással, mohósággal.

lackó 2008.05.16. 08:28:23

Zazu: de vannak árnyékok, lezárható és talán azt a réteget vonzaná elsősorban, akik valóban kóstolni, érdeklődni és megismerni vannak ott. Értem, amiről beszélsz, de ez szerintem emgoldható probléma.

Zazu 2008.05.16. 08:53:41

Gondold végig, hogy péntek és szombat este akkora tömeg van mindig a min. háromszor nagyobb Széchenyi téren, hogy mozdulni sem lehetett. Az emberek igénylik a rendezvényt, nem csak azok, akik kulturáltan meg akarnak kóstolni 4-5 bort. Ez komplett családi rendezvény szvsz. Kíváncsi lennék, hogy oldanád meg a szelektálást, mert csupán az, hogy kulturáltabb egy helyszín az nem visszatartó erő. 100-120 pavilon sem biztos, hogy elfér. Árnyék van a falak mentén, de a placc közebén tűz a nap. De nem akarok a helyszínről vitatkozni, én nem ebben látom a problémát.

lackó 2008.05.16. 09:35:54

Borfesztivál-Borfalu..máshol is működik.

egri Fehér 2008.05.16. 10:21:41

Okádó részegek? Nálunk Egerben nem szokott ilyen jellegű problémánk lenni. Legalábbis az elmúlt 3-4 évben már nem.

vargánya 2008.05.16. 13:18:14

A budapesti borfesztiválhoz hasonlóan
itt is lehetne belépődíj (árában kóstolópohár és letéphető kóstolójegyek
is benne foglaltatnak),ennek ott van
visszatartó ereje a lumpen-alkoholisták
felé. A zártabb helyzetben lévő Dóm-tér ezért lenne alkalmasabb.
Hát igen Zazu, a placc közepén tűz a
Nap. Ezért kellene egy hónappal előbbre hozni ...

Benikuty 2008.05.16. 14:23:44

Ahogy nézem a szegedi résztvevők névsorát, elég sokan vannak akiknek megéri a 300 000-s helypénz. Ezek után nem lehet csodálkozni, hogy annyi amennyi 1 dl-s kóstoló. Mondjuk ez távol tartja a "lumpen-alkoholistákat". Okádósokat főként.
Az önkormányzatnak pedig az a célja, hogy minél több pénzt zsebeljen be a helypénzből.
A helyszínnel kapcsolatban nehéz igazságot tenni, gyanítom, hogy a Dóm térrel kapcsolatban igen befolyásos ellenvélemény is latba eshet.

dr.eher 2008.05.16. 18:30:52

szerintem nem lesz baj Szegeden, csak megint egybe esik Etyekkel... ne mtudtak volna Paliék maradni a tavalyi időpontnál?
Beszéltem néhány borásszal, kereskedővel... időjárásfüggő itt is minden. Tavaly nulláztak, picit fogtak, pár éve meg szombat délután kiürült a raktár. Amúgy vmi 150 körül van a kisfaház, az nem vészes ám és abból is lehet kilökdösni a palackokat.
Ha meg minden drága, akkor miért vannak ennyien évek óta? Valahol sántaság van...
Szerintem minden vállalkozó sír egy kicsit, mert senki nem fizet szívesen, de a bevételekről már hallgatnak, nemigaz? Persze jó lenne, ha minden ingyen lenne, és az emberek nem inni akarnának hanem borkultúrálódni, meg talajszerkezeti és fajtaismertetési előadásokat hallgatni tátott szájjal. Ébresztő... :) Ja és persze a kedves borászok is forinthúszért adnának egy deci bort ugye? :)
A körítés is egyre jobb, tavaly már nem volt dübörgő nagyszínpad, csak két kicsi háttérzenés, ha jól sejtem most is így lesz, Bródy Balázs Fecó és még pár ismert előadó is fellép.
A Dóm térrel kapcsolatban vegyes a véleményem, szép a környezet, de tényleg semmi árnyék, oda nem ül ki senki. Zárt fesztiválra meg nincs ám errefelé igény, bár mondjuk egy ősszel ki lehetne próbálni, de valószínűleg óriási bukta lenne, kijönne innen pár sznob :) oszt jónapot :)
Ja, amúgy megint szar idő lesz :P

vargánya 2008.05.16. 19:23:15

Kedves dr.eher!
Miért gyanítom én, hogy a szervezők ha-
veri köréhez tartozol?
Nyilván más borászokkal beszéltünk tavaly, mertén sem az ujjamból szoptam amit leírtam. Néezd meg a résztvevők listáját, mi is megnéztük, és szomorúan állapítottuk meg, hogy évről-évre kevesebb a színvonalas és több az
igénytelen tömegbort árúsító borászat.
Persze, hogy nem "talajszerkezeti és fajtaismereti előadásokért" megyünk oda
, de nem is "inni" ahogyan Te. Mert abból vagy berúgás lesz, vagy szűk merítése a borokról srezhető infomációknak. Mi kóstolni megyünk, információkat szerezni a rendelkezésre álló szűk időkeretben arról, később
mit igyunk , ha úgy hozza az alkalom.
És tudod minket az is érdekel, hogy egy
bor mitől olyan amilyen, ha jó mitől jó.(Talaj-kőzet, művelésmód, évjárat stb.)Tudod borkultúra meg ilyesmi.
No dehát ez meddő sznobizmus a "kifinomult" bor-ivóknak, és "zárt fesztiválra nincs ám errefelé igény".
Sőt, úgy általában semmilyen komoly igény, és ez így van rendjén ugyebár!
Az előzőekben épp arról ábrándoztam (jóllehet hiába), hogy itt kivételes és nemmindennapi lehetőség adódik az
"igényteremtésre", az igényes borfogyasztás előmozdítására, ...
Na a "forinthúsz" az megint durva volt!
Nem értetted meg a lényeget, amennyire látom nem is akartad megérteni.
Ha már anyagi áldozatot várunk a borásztól, az ne a mindannyiunk számára
értelmetlen helypénz legyen (akiknek a zsebébe megy azoknak persze "értelmes")
, hanem a borok árából tett jelentős, de ésszerű engedmény , és innen már nem
imétlem önmagamat, hogy miért.
(400 Ft helyett mondjuk 200-ért egy de-cit, kiírva az eredeti árat is!)

dr.eher 2008.05.16. 22:24:10

Mellé. Sebaj. Résztvevőkhöz annyira nem értek. Kis, Kovács, stb. Sokan vannak. Van aki nyerni akar, van aki azért jár ilyen helyekre, hogy találkozzon az "ügyfeleivel", Veled. Szegeden sosem az ország top borászai voltak, de ha kimész a fesztiválra, akik ott vannak nem is hiányolják őket. Isszák ami van, Kis, Kovács, el kel fogadni, ha Neked nem is tetszik... attól, hogy Neked, vagy nekem nem tetszik valamilyen szakmai/személyes okból a szegedi fesztivál, az még létjogosult... ez van, inkább örülj, hogy van Szegeden ilyen is, ha meg nem tetszik, mehetsz pár másik helyre, ez ilyen egyszerű. Vagy boregyetemre, borkurzusra. Pesten hányszor voltál? Nekem sikerült párszor ott lennem, láttam mi van ott 10 után (törés zúzás, hányás) kötelező bezárás amikor a legjobb hangulat... fantasztikusan jó... és semmivel nem több mint a szegedi/bármelyik persze a budai vár überel mindent. Sőt, bármi furcsa jelenség, akivel ott beszéltem azt mondta: bezzeg Szegeden.... Oké, Szegeden meg azt mondják: bezzeg Pesten :)
Egyébként ajánlom bármely szegedi éttermet/kocsmát/borozót a jövő héten, mert tuti ott lesznek a legkevesebben :) tapasztalat, én is így csinálom :)
De ne akarjuk meggyőzni egymást, én akkor is kimegyek, ha itt még 400-an leírják, hogy fujj.

400 egy deci bor tényleg? Rablás.

lackó 2008.05.16. 23:36:53

Kedves dr.eher!

Nem Vargánya védelmében, de hidd el, jár borkurzusra, elég rég óta, nem kicsit, nagyon :))))

De pont arról van szó, hogyő is, én is talán elmondhatjuk, hogy értünk a résztvevőkhöz és igenis, jó ötletnek tartom a Dóm teret, egy Szeged nagyságú város igenis elbírna akár 2 ilyen jellegű fesztivált, nem a nyár elején, nem a nagy tömegnek, nem többszázezres fabódékért...ha annyira bezzeg szeged lenne, nem vándorolnának el a kézműves pincészetek, akik nem engedhetik meg maguknak ezt a költséget...

Hidd el, mindenki örül, hogy van Szegeden ilyen fesztivál, ismerem "vargányát" annyira, hogy tudjam miről beszél és mire érzékeny, vagy vagyok én is érzékeny. Valóban nem inni kéne, hanem másra is figyelni...de amiíg a szervezők nem próbálják meg előremozdítani ezt (normális poharak...csak példaként), addig nem fog teremtődni semmifélre kultúra. Nézz meg külföldöt...Vinitaly, Brüsszel, vagy Párizs, nagy-nagy fesztiválok, versenyek. Az emberek kifizetik a még az ő fizetésükhöz mért borsos árat is és zsúfolásig telnek a pavilonok...de valljuk be, János: amíg egy profitorientált cég kezében van a rendezvény, nem várhatunk jó előadásokat, szakmai kóstolókat...Szeged jelenleg egy happeningnek, karneválnak ad helyet és semmi jel nincs rá, hogy más útra akarná bárki is a város részéről terelni ezt az utat...

dr.eher 2008.05.17. 00:33:12

Kedves/tisztelt lackó, vargánya!

Én egy pillanatig sem vitattam a Ti hozzáértéseteket, ez nem foci, amihez mindenki ért, ez tény.
Lackó, maximálisan igazad van az utolsó mondatoddal.
Meg kell keresni a szervezőket, ha vannak ötletek, borszakmai (van ilyen szó?) javaslatok, gondolom nem hajtanak el.
Egyvalamit megjegyzésként engedjetek meg a korrektség jegyében hozzáfűzni: (nem haverom a kalauz, csak érdeklődtem, és engem sem hajtottak el, sztem nem titkosak a számok, ha vkit érdekel megmutatják mi merre mennyi)
Írtátok többen (ketten?) hogy lenyúlás, meg profitorientált. Sima alaptézis, meg politika. (...)
Meg az is, hogy monnyon le. De engem is érdekelt, utánakérdeztem... mondom kb. mi a szitu: na jó nem mondom, mert hosszú :) de a lényeg: hisszük/nem hisszük: nincs lenyúlás, nincs profit, minden beszedett lóvé visszaforog a rendezvénybe + szponzorok, pályázatok + önerő. (??? ebben már nem vagyok biztos) Na ezt add össze. Helypénz + egyéb bevételek = borfesztivál.
Volt itt anno egy sebész polgármester, az ő idejében is volt borfesztivál. Nem akarok politikai síkot, de ha majd újfent beszéltek a borász ismerősökkel, kérdezzetek rá, akkor mi volt a matek Szegeden.

Sajna sztem 2 verzió van: van ami most, és talán fejlődik, kizavarják a kereskedőket, meg a műanyagpoharat (1-2 évet szavazzunk meg erre) és jól érzi magát lackó, vargánya, dr.eher és még sokan mások, vagy egyszer csak azon kesergünk majd itt, hogy de jó is volt, az a sz*r "lennyúlós" stb. szegedi borfesztivál, kár, hogy már nincs.

Érdeklődésem tárgya volt anno az etyeki ütközés is, megkérdeztem: itt mindig úgy van a borfesztivál, hogy benne kell lennie május 21-nek, vagy ahhoz kell igazodni. A tavalyihoz képest emiatt 1 héttel később van idén a szegedi... erre Etyek is halaszott? Kinek ez?

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.05.17. 12:28:56

Kedves csomorika,

Két ok miatt leszünk fesztiváltúristák a Somlói Tavasz eseményen.

Egyrészt a 2006-os Hilla már kifutó tétel. Boltban tudtommal már nem is kapható és csak néhány étteremnek van belőle raktáron. Mivel piacon nincsen jelenleg más borunk így marketingtevékenységnek sok értelmét nem láttam. A hordómintákat szűk körnek szívesen megmutatom/megmutattam, de nem egy fesztivált tartok alkalmasnak a csiszolás alatt álló ékkövek megismertetésére.


Másrészt pedig kimondottan szeretnénk résztvevőként jól érezni magunkat, borozgatni, beszélgetni. Nálunk már két napja összejött az egész csapat és sok sétával, beszélgetéssel és kóstolással örülünk a tavasznak. Aki ismerős kiváncsi ránk az meglátogatott most minket, vagy ha kedve van valakinek akkor ma is megtalálhatóak vagyunk :)

Ly  2008.05.19. 15:12:59

Vége van.
Kevesen voltak, pedig szinte csak szép borokat lehetett kóstolni.
Takács Lajos Hárslevelűje tényleg különleges, Csitének köszi a tippet.
Néhány jogsi ugrott a közelben, többek között az egyik kiállítóé is... :-(
süti beállítások módosítása