Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

A Figyelő szerint több száz éves a villányi cabernet

2008.05.23. 10:47 - Műtannin

Ezzel a leaddel indul egy sokoldalas borösszeállítás a népszerű gazdasági hetilapban. Püff. Jövő héten nehogy előássanak egy avar kori fordítottozmózis-gépet vagy egy kora-neolitikumból való kóracél tartályt.

A cikk egyébként Villány és Tokaj fejlődését állítja szembe, Villány a pozitív példa, Tokaj a negatív. Összefogás, üzleti siker és fényes jövő itt, széthúzás, gazdasági bajok, reménytelenség amott. Ezt én hajlamos vagyok néha tök fordítva látni, de ez mindegy.

Címkék: szemleszerű tokaj villány hülyeség

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr76482779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kádkongató 2008.05.23. 12:17:26

a tökfordítva látással nem vagy egyedül.
katasztrófális ez a csőlátás még mindig.
Nyilván nem lehet a siker kizárólagos mércéje, de nézzük meg például honnan vannak inkább csillagos éttermekben borok.. És a 600000-dik fos kabernéjüket túlárazva ráadásul az életben nem fogják eladni külföldön nagy mennyiségben. addig élnek amíg megy a bokkk meg gerekultusz. szerintem nem lesz túl hosszú élet ha így folytatják..

szulfit 2008.05.23. 12:20:34

Érdekes, hogy akárhányszor olyan témáról ír a Figyelő, amihez véletlenül konyítok, rá kell jönnöm, hogy nem igazán felkészültek a fiúk, mondhatni lövésük sincs. Az, hogy a szerkesztő az ilyen színvonalú cikkeket átengedi, pedig az ált. műveltség/tájékozottság hiányára vezethető vissza.

Raul75 2008.05.23. 12:40:32

látom gyűlnek a sznobok villányutálni...

boroscimke 2008.05.23. 12:44:36

A mostani Decanter angol nyelvű kiadását ajánlanám a Figyelős fiúk "figyelmébe". 3 oldalon keresztűl irnak tokajról. "Tokaji runs dry" címmel. Pozitiv kritikát. Nem reklám. Irnak mindenkiről. Szepsytől Béresékig. Írják, hogy a Furmint és a Hárslevelű szárazon lehet a nagy csapás nyugat felé. (mint az osztrákoknak a grüne veltliner)Lassan de felfigyelnek rá. A másik, hogy én nem tudtam eddig - bár ez csak az én tájékozatlanságom lehet- de a cabsav is több száz éve van Villányban????

muskotály küvé 2008.05.23. 12:54:08

Én is úgy hallottam, a cabernet fajták a II. vh után terjedtek el, talán a 60-as, 70-es években.

Tobyas 2008.05.23. 13:40:09

Nagyon korán, a századfordulótól telepítették a nyugati fajtákat (cabernet-k, Pinot Noir).

dalton1 2008.05.23. 13:45:40

Csak amit a képről el lehet olvasni már az is marhaság...

Türkménbasi 2008.05.23. 14:00:52

Mindenesetre én 3 perc múlva autóba ülök és letesztelem egy hétvége keretében, hogy milyen Villány, bi-bi-bí:-)

kövérszóló 2008.05.23. 19:59:07

Kádkongatónak teljesen igaza van!
Túlárazott nevek Villányban,gyenge ár -érték arányokkal!

anti és apu 2008.05.23. 22:44:19

csak meg kell nézni Sauska belépő árait, sokat elárul Villányról.

MalbecNC 2008.05.23. 23:54:52

Tessék menni Szekszárdra...

Raul75 2008.05.24. 11:38:50

még szerencs hogy a tokaji borok olyan olcsók :)

swokorwsky 2008.05.24. 13:43:58

Remélem nem fognak itt megkövezni, de én 'Villány párt' vagyok. Lehet, hogy a Figyelő sok hülyeséget írt (nem olvastam), de azért ne essünk át a ló túloldalára, hogy a Cabernet fos, meg hasonlókkal és hogy csak Tokaj a király.(Nekem a kedvenceim közé tartozik a Cabernet Franc:)
Egyébként való igaz, hogy a Bock, Gere A., Tiffán trió borai tényleg nagyon drágán, mondhatni elárazottak, de én ismerek nem egy tokaji borászt, akinek szintén méregdrága borai vannak.
Csak annyit akartam mondani,hogy nem kell leírni egyiket se.

friccs 2008.05.24. 15:07:57

Türkmenbasi élsz még? :)

koccintós 2008.05.25. 11:30:11

Nem olcsók a tokajiak, kedves Raul75, csak tudod amikor egy 6 puttonyos aszúhoz egyesével kell kicsipegni a szemeket többször átjárva a szőlőt, vagy vásárolni több mint 2000 forintért kilóját (tavaly ősszel annyi volt), akkor az picit meg bírja dobni az árat. És még így is alatta marad egy villányi csúcs cuvée árának, amiről fogalmam sincs, hogy miért kerül annyiba, amennyibe.

Azért az tény, hogy egy száraz fehér tokaji (akár egy dűlőszelektált tétel is) olcsóbb, mint egy villányi.

vörös és fehér 2008.05.25. 11:50:21

Hm, azért egy Demeter Lapis furmint csak 6,5 ezer, ettől egy ezressel olcsóbb a szerelmi hárs, a Szepsy furmintok sem az olcsóságukról ismerkszenek meg. Szerintem minden borvidéken találni jó árban levő bort, túlárazottat és drága, de ünnepnapokra megéri megvenni tételeket is.

koccintós 2008.05.25. 14:57:41

Igazad van vörös és fehér, az előző kommentem utolsó mondatát visszaszívom. Sőt, az említett két borász aszúi jóval drágábbak a villányi csúcs cuvée-knél, úgyhogy maradjunk abban, amit írtál. :)

móci néni 2008.05.25. 17:59:40

értetlenül olvastuk ezt a tájékozatlan szart, még jó pár hiba van benne, semmi közünk hozzá, hangsúlyozni kívánom a figyelő aranyosan és okosan olyan kollégát bízott meg e teljesen értelmetlen anyag megírásával, akinek fogalma nincs,

borravaló.hu

loggoll 2008.05.25. 22:48:37

Túlárazott lenne Villány? Ha igen, akkor a cikknek igaza lehet, mert ez nem egy borkedvelőknek szóló magazin, hanem egy üzleti hetilap.

Móci, ("értetlenül olvastuk ezt a tájékozatlan szart, még jó pár hiba van benne, semmi közünk hozzá") konkrét hibákat mondjál már, így elég basztatásnak tűnik és nem tudok vitatkozni. (Mondjuk a vitatkozáshoz el kellene olvasni a cikket is.) És miért is lenne közöd hozzá?

dalton1 2008.05.26. 08:17:46

"A vérvörös villányi Cabernet és az aranyló tokaji aszú egyaránt több száz éves hagyománnyal bírnak..."

A cikknek már itt nincs igaza...:) el sem kell olvasni, akár szakmai, akár üzleti...

egri Fehér 2008.05.26. 09:58:54

"Fecseg a felszín, hallgat a mély"

Hova tűnt Tompa Imre?!

A Figyelő nagyon-nagyon mellényúlt ezzel a cikkel. Csak az a baj, hogy az olvasók mintegy 90% erről nem értesül. Nagyon remélem, hogy a borravalo.hu Figyelő-közeli stábjának sikerül összehoznia egy legalább ennyire nagy hangsúlyt kapó ellenpontot, mert ha nem, akkor az a villányiaknak is rossz lesz hosszútávon.

Villányt számomra Tiffán Zsolt írta le a legjobban, amikor azt mondta, hogy az egy útkeresésben lévő borvidék. Egyetértek vele, a jövő mindenképpen a Régimódi Cuvée egyediségéé, nem pedig a Grand Sélection magas színvonalú közhelyességéé.

A Figyelő-cikk durva hibáin végig lehetne menni, van belőle jó sok...

egri Fehér 2008.05.26. 10:15:28

Raul75: nem vagyok sznob, és nem villányutálok, egyszerűen csak gyűlölöm, amikor szarral etetik az embereket... :S

hegyaljai 2008.05.26. 11:25:34

Az újságírás alapvető szabályai sérülnek akkor, amikor egy borvidéki ismertetőt az egyik esetben három, a másikban pedig egy személy véleménye jeleníti meg. A piaci szereplők száma - palackos borforgalmazók - mindkét helyen meghaladja a 60-at. Aztán például a földvásárlás szabályai sem úgy voltak 1994 előtt ahogyan a szerző írja. Tokajnál hiányoznak a felsorolásból engedélyezett fajták. Ami a villányi összefogást illeti, arra pedig két mondás jut eszembe: "Messziről szép, mint a tárogató." meg "A más gyepe mindig zöldebb." Fércmunka!

Türkménbasi 2008.05.26. 13:59:21

Friccs:

Maradjunk annyiban, hogy magas odds-szal adják a Tippmixen a felépülésemet:-)

Egyébként a hétvége győztese Molnár Lajos 2003-as kékfrankosa volt. (1.800 HUF, besztbáj)

Már az 1998-as is kiváló volt de azt kissé öregecsként sikerült először két éve megkóstolni. (de 7 pontra akkor is jó volt)

A 2003-as viszont most a csúcsán van, elképesztően koncentrált de nem próbál cabernet-nek tűnni, hihetetlenül friss is ugyanakkor. Én 8 pontra tartom.

Molnárékon kivül még a Kecskéshez érdemes betérni.
A közismerteket idén (és tavaly is) kihagytuk, igyekeztünk újakat felfedezni.

Ugyanakkor elszomorító, hogy a turisták zöme (érkezzenek akár busszal két órára vagy Ausztriából több napra) a kannás édes borokat preferálta.
Pedig én hajlamos vagyok néha azt hinni, hogy ha lassan is de alakul valamiféle borkultúra itthon.
De nem.

Ui: Ja, a Maul sillere is igen-igen jól esett jéghidegen. (pontot nem adnék mert szombat délben még erősen szubjektív voltam a péntek estétől:-)

móci néni 2008.05.26. 15:23:03

na.
Fontosnak tartottam jelezni, hogy nekünk, a borravalónak qrvára nincs semmi közünk a cikkhez. és az se stimmel, hogy a figyelő-közeli borravalónak ellensúlyoznia kéne mintegy e cikk csacsiságait, minket is derült égből ért a cikk, hogy miért nem ránk bízták, nem tudjuk, viszont nem is érdekel.
móci néni, azaz tompa imre

egri Fehér 2008.05.26. 16:33:53

nem úgy értettem, hogy kötelező lenne, hanem, hogy tök jó

friccs 2008.05.26. 20:50:57

Türmenbasi, végre életjet adtál, már a legrosszabbat feltételeztem... Komolyan mondom, hogy a James Bond küldetései a Te túrádhoz képest olyanok, mint az óvodás csapat látogatása a vidámparkban! Szóval nem vagy anyámasszony katonája, az sicher :)

franki 2008.05.26. 21:47:27

Érdekes dolog a "Cabernet" szőlőfajta jelenléte hazánkban. Fogalmam nincs a cikk tartalmáról /lusta vagyok utánnakeresni/, viszont az Írásos emlék, hogy a híres soproni Flandorfer Ignác 1880-ban, ezüst érmet kapott a soproni Cabernet borára Párizsban !Mindez a filoxéra előtt...Valaki tud korábbon leírt jelenlétet a fajtát illetően ?

bodorján 2008.05.27. 11:49:38

Mondjuk a borravalo.hu is megér egy misét.

Türkménbasi 2008.05.27. 14:12:25

Friccs: Köszi. De a dologban az az izgalmas, hogy fogalmam sincs, hogy te ezt miből gondolod? (Ha lehet priviben tájékoztass:-)
süti beállítások módosítása