Van itt egy ilyen fejlemény, ami érdekes, bár a hivatalnoknyelvű közleményből nem könnyű kibogarászni a lényeget. Attól tartunk, hogy a magyar bormarketingkérdés továbbra sincsen megoldva, sőt. De most nem kötekszünk. Íme a közlemény:
Hosszas előkészítő munka után megvalósítási szakaszba lépett a magyar közösségi bormarketing. A hazai borágazat szakmai szervezeteit összefogó Magyar Bormarketing Kht által kidolgozott Nemzeti Bormarketing Program megvalósítására a borászatok által a forgalomba hozott borok után fizetett literenkénti 8 forintokból származó járulékbevétel 60%-a nyújt fedezetet.
A közös marketing-tevékenység pályázatokon és közbeszerzéseken keresztül valósul meg. A források felosztása (megközelítőleg évi 700 millió Ft), valamint a konkrét pályázatok meghatározása és értékelése a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Miniszter által létrehozott Bormarketing Bizottság feladata, a döntéseket azonban minden esetben a miniszter hozza meg. A pályázatokkal és beszerzésekkel kapcsolatos szakmai előkészítő, koordináló és ellenőrző tevékenységet az FVM-Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Kht közösen végzi.
A belföldi marketingprogram keretében az elmúlt hetekben regionális programok és rendezvények támogatása, valamint piackutatás témájában jelentek meg pályázati-, illetve ajánlati felhívások. A külpiaci marketingprogram alapvető célja a Bormarketing Kht által jegyzett Wines of Hungary közös márka felépítése és kommunikációja, valamint generikus promóciós programok szervezése és lebonyolítása. Fentiek megvalósítása céljából a következő hetekben újabb pályázatok közzététele várható.
A részletekről a www.bormarketing.hu és a www.amc.hu weboldalakon tájékozódhat.
Utolsó kommentek