Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Borászkérdőív 2008 (Ötödik fejezet)

Somló és Csobánc

2008.11.27. 05:55 - Az Alkoholisták

A 2008-as évjárat esélyeinek latolgatásában elérkeztünk Somlóhoz és a Csobánchoz. Somlóról a hegy nagymestere, Györgykovács Imre és az új hullám egyik legígéretesebb pincészete, a Somlói Apátsági képviseletében Balogh Zoltán válaszolt a kérdéseinkre. 2008-at mindketten erős évnek gondolják, de az igazi dicséret 2007-nek jut. A Villa Tolnay tulajdonosa, Philipp Oser szerint három egymást követő kiváló évjáratnak örülhetünk, de a legszebb szerinte is 2007.

Balogh Zoltán (Somlói Apátsági Pince):
1. Tízes skálán milyennek értékeli a 2008-as évet?
7-8
2. Mi volt az év legnagyobb erénye?
A nagyon jó október.
3. Mi lehet a buktatója?
Növényvédelem, lisztharmat.
4. Melyik fajtának kedvezett az évjárat a leginkább?
Nálunk a juhfarknak.
5. Melyik fajta szenvedett?
Leginkább a furmint.
6. Visszatekintve milyennek ítéli 2007-et? Várhatóan miben különböznek majd a 2007-es év borai a 2006-osoktól?
A 07-es év jobb volt, mint az azt megelőző év. 2007-ben érettebb szőlőt szüreteltünk és koncentráltabbak, gazdagabbak lettek a borok is.

Györgykovács Imre:
1. Tízes skálán milyennek értékeli a 2008-as évet?
8
2. Mi volt az év legnagyobb erénye?
A szőlőtermés ízgazdagsága, cukorfoka és szép savai.
3. Mi lehet a buktatója?
Aki korán szüretelt, ott éretlen karcos savak jellemzik a bort (a késői érésű fajtáknál).
4. Melyik fajtának kedvezett az évjárat a leginkább?
Az olaszrizlingnek, a furmintnak és a hárslevelűnek.
5. Melyik fajta szenvedett? 
A tramini.
6. Visszatekintve milyennek ítéli 2007-et? Várhatóan miben különböznek majd
a 2007-es év borai a 2006-osoktól?
A gazdagabb ízvilág és a markánsabb, illetve élénkebb savérzet.

Philipp Oser (Villa Tolnay):
1. Tízes skálán milyennek értékeli a 2008-as évet?
8-9
2. Mi volt az év legnagyobb erénye?
Szépen érett gyümölcsök, jó savtartalom.
3. Mi lehet a buktatója?
Egyelőre nem látunk buktatót.
4. Melyik fajtának kedvezett az évjárat a leginkább?
Rajnai rizling, zöldveltelini, cabernet sauvignon.
5. Melyik fajta szenvedett?
Kékfrankos.
6. Visszatekintve milyennek ítéli 2007-et? Várhatóan miben különböznek majd a 2007-es év borai a 2006-osoktól?
A 2007-es évjárat borai több gyümölcsösséget és harmóniát hordoznak magukban. Kiegyensúlyozottabb, kerekebb borok születtek, mint 2006-ban. Pontszámot tekintve 2007: 9 pont, 2006: 8pont.

Címkék: somló villa tolnay somlói apátsági pince csobánc borászkérdőív györgykovács imre

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr49789553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

töppedt 2008.11.27. 12:44:59

Egy friss élmény tegnap estéről. Előrebocsátom, nagyon szívesen iszom a Laposa Pince majd minden borát, de az este felbontott 2006-os juhfark pár korty után a csapban végezte. Iszonyúan oxidált, gyümölcsmentes, szétesett bor volt. Azt gondoltam levegőt kaphatott, felbontottam még egyet valamivel jobb volt, de meg sem közelítette az érzést, amit tavaly okozott. Mivel a második palack sem tetszett azt hittem meghülyültem, s velem van a baj ezért elővettem egy másik Somlói Juhfarkot Fekete Béla bácsitól 2005 ből. Ez viszont mesés volt tipikus juhfark, virgonc, sokrétű savakkal, sok mineralitással. 2005 pedig nem volt egy csúcs év juhfark szempontból sem. Elég tanácstalan vagyok.

Visszatérve a kiöntött borra
Lehet nem ideális körülmények között tartottam. De minden bor ugyanott van. Kádkongató júniusban azt írta betározott belőle. Nem bontanál fel egyet ?
Ez a bor amúgy 7 pontot kapott akkor s nem érdemtelenül, ja és a pincében vettem.

vörös & fehér annak idején ígért még egy kis juhfarkalást, de sajna csak egy volt. Pedig vannak még…

loláb 2008.11.27. 14:00:13

A 2005-ös Fekete Juhfark tényleg szenzációs bor.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2008.11.27. 22:52:21

Kedves Töppedt!
Én kb. 1 hónapja kóstoltam Laposa juhfark 2006-ot, és bár korábban nem volt hozzá szerencsém , de szerintem rendben volt. Gyümölcsösnek véletlen se gondolnám, férfias, ásványos bor volt, elegánsnak nevezném, egy 6 pontosra biztosan jó volt./Nyáron kóstoltam a juhfark válogatásukat is, az szenzációs volt, én nem sajnálnék rá 8 pontot sem/
Mostanában van egy rögeszném, amivel egyeseket az örületbe kergetek, miszerint most egyes 2006-os borok átmenetileg gyengébb formát mutatnak, de én hiszek benne, hogy szebbek lesznek további palackérleléssel. Nekem is van friss élményem egyéb Laposa borral(2006-os) miszerint jó fél éve jobban tetszett.
Az is adja alám a lovat, hogy nemrégiben ittam egy Inhauser juhfarkot , 2005-öst, ami jelen állapotában jobban bejött, mint a Laposa, pedig elvileg alsóbb súlycsoport, amit mással nem tudok indokolni, mint hogy előrehaladottabb stádiumban lehet.(Lehet a Te Fekete Béla pédád is ezt támasztja alá)

kádkongató 2008.12.25. 19:30:02

kedves töppedt. itt búskálódom egy '06-os laposa juhfark mellett.
nekem sem tetszik. fényévekre van az élménytől amit másfél éve még "nyersen" nyújtott a pincénél.fáradt illat.
alkohol sav van. de semmi mást nem érzek.enyhe mineralitás még azért kisér.
egysíkúnak hat. de az öt pontot kísérti alulról.
alkohol sav egyensúly játszik egymással, de majdhogynem ketten maradtak..
süti beállítások módosítása