Az egyik legmagasabban jegyzett bordeaux-i chateau, a Cos d'Estournel megvette a Hétszőlőt. Jancis Robinson híradása szerint a nem régen még a kaliforniai Chateau Montelenával szemezgető Cos a Grand Millésimes de France-tól vette meg a Hétszőlőt. JR kissé csodálkozik, hogy van a tokaji borászatokra kereslet, hiszen az édes bor manapság nem nagy üzlet. A birtok igazgatása továbbra is Kovács Tibor kezében marad.
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr971193605
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
lackó 2009.06.18. 16:51:59
Akkor most úriember leszek és nem mondom, hogy mit csinálhat(na) Jancis Robinson...
075 2009.06.18. 17:15:45
na itt az ár kérdése igen érdekes lehet..erről nincs valami info?
golem1 2009.06.18. 17:21:42
Ne haragudj, de ellen véleményemnek kell hangot adjak. Az édes borok készítése ma sajnos nem egy nagyon jövedelmező tevékenység. Többször hallottam hogy a Hétszőlő is értékesítési gondokkal küzd.
Igy pedig talán nem annyira alaptalan JR csodálkozása. Azért a Hétszőlő hobby borászatnak kicsit nagy...
Más. Kíváncsi lenné mi lehetett a vételár...mi alapján lehet egy ilyen méretű birtok árát meghatározni?
Igy pedig talán nem annyira alaptalan JR csodálkozása. Azért a Hétszőlő hobby borászatnak kicsit nagy...
Más. Kíváncsi lenné mi lehetett a vételár...mi alapján lehet egy ilyen méretű birtok árát meghatározni?
lackó 2009.06.18. 18:26:41
Választékbővítés, hosszú távú befektetés...bármi lehet. Szerintem vannak elég komoly távlatok és tartalékok Tokajban, amit néhány jó szemű befektető biztos érdemesnek lát kihasználni...
Labancz 2009.06.18. 19:49:20
Gondolom, nem olyan ötletszerű döntés volt ez a vétel, ahogy mondjuk a feleségemmel szoktunk dönteni arról, hogy hétvégén mit tegyünk fel a faszén főlé a rácsra. "- Na, disznó, vagy marha legyen? - Mi lenne, ha most kipróbálnánk a kacsamellet? - Jó ötlet, biztos finom lesz, legyen akkor kacsa!"
Persze lehet fanyalogni és meglepődni, ahogy JR teszi. De attól nem fog jobban szaladni a szekért. Eladási gondok? Nem hiszem, hogy lesznek, hiszen a Királyudvarnak sincsenek. alkoholista.blog.hu/2008/09/29/a_kiralyudvar_nem_kuszkodik_eladasi_gondokkal
Szóval, drukkoljunk nekik és kívánjuk Kovács Tibornak, hogy az új tulajdonossal együttműködve érjen el minél több sikert!
Persze lehet fanyalogni és meglepődni, ahogy JR teszi. De attól nem fog jobban szaladni a szekért. Eladási gondok? Nem hiszem, hogy lesznek, hiszen a Királyudvarnak sincsenek. alkoholista.blog.hu/2008/09/29/a_kiralyudvar_nem_kuszkodik_eladasi_gondokkal
Szóval, drukkoljunk nekik és kívánjuk Kovács Tibornak, hogy az új tulajdonossal együttműködve érjen el minél több sikert!
075 2009.06.18. 20:55:49
az ár azért kérdéses, maert ugye a franciák a területet nézik annak adnak hektár árat jóó nagyot monjuk 1 millio euro/ha es atöbbi benne van az árban
itt van 45 ha meg a többi a magyar hektárárakkal ér kb 300-400 milkát a szőlőcske de mennyi volt a többi?
Kedves Labanc eladási gondok ma magyarország összes borászatában vannak és igen komolyak..
itt van 45 ha meg a többi a magyar hektárárakkal ér kb 300-400 milkát a szőlőcske de mennyi volt a többi?
Kedves Labanc eladási gondok ma magyarország összes borászatában vannak és igen komolyak..
Scypio 2009.06.18. 21:24:55
@golem1:
Diszkontált Cash-flow módszer
Szorzószámok módszere - relatív értékelés
Opciós árazás
Alapvetően az alapján határoznak meg árat, hogy mekkora pénzáramlást képes termelni az adott cég a jövőben, illetve milyen kockázatos az adott iparág.
Ettől persze mindenki annyiért vesz, illetve ad el amennyiért tud és hajlandó.
Vállalatértékelés néven lehet utánanézni a konktétumoknak.
Diszkontált Cash-flow módszer
Szorzószámok módszere - relatív értékelés
Opciós árazás
Alapvetően az alapján határoznak meg árat, hogy mekkora pénzáramlást képes termelni az adott cég a jövőben, illetve milyen kockázatos az adott iparág.
Ettől persze mindenki annyiért vesz, illetve ad el amennyiért tud és hajlandó.
Vállalatértékelés néven lehet utánanézni a konktétumoknak.
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.06.19. 06:11:34
"eladási gondok ma magyarország összes borászatában vannak és igen komolyak.. "
@075: Ez szerencsére nem igaz
@075: Ez szerencsére nem igaz
075 2009.06.19. 06:22:42
@BZoltan: ezt ugye te se gondolod komolyan? De kérlek áruld el a titkot hol vannak azok a gondokkal nem küzködő cégek
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.06.19. 06:34:48
@075: De igen, teljesen komolyan gondolom.
t f 1 (törölt) 2009.06.19. 07:08:34
@BZoltan: 1etértek.
Octopus 2009.06.19. 08:31:48
azért ez mégis lelkesitő, hogy bár világszerte nem divat az édesbor, mégis egy ekkora név belefektet egy Tokaji pincébe. Amúgy Hétszőlő rulez, legutóbb a bországgyűlésen kóstolt késői hárs tetszett meg nagyon nagyon
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.06.19. 08:41:50
@lackó:
Megérné akár egy külön posztot szánni a borkereskedelem helyzetére, különös tekintettel a jelenlegi gazdasági helyzet fényében.
Sokat foglalkozunk a termelőkkel, fogyasztókkal, de keveset a forgalmazókkal és kereskedőkkel. Pedig ők is fontos játékosok az egész láncolatban.
Az biztos, hogy még a szokásos nyári pangáshoz képest is nagyon visszaesett a minőségi borfogyasztás Magyarországon idén. De ez a csökkenő fogyasztás nem arányosan jelenik meg a különféle szektorokban. Én úgy látom, hogy a fogyasztók jobban odafigyelnek arra, hogy mit vesznek le a polcról és "valamimenővillányinégyötrugóér" helyett máshogy állnak hozzá sokan a borvásárláshoz.
Ez pedig szerintem elég sok fogyasztót terel át a kevésbé felkapott, visszafogottabb árral dolgozó függetlenebb minőségi termelők boraihoz.
Arról nem is beszélve, hogy konkrétan például a koncentráltabb és magasabb minőséget megcélzó somlai borokból még mindig jóval kevesebb mennyiség van mint amennyit a piac felvenni képes lenne, még ebben a vacak gazdasági klímában is.
Megérné akár egy külön posztot szánni a borkereskedelem helyzetére, különös tekintettel a jelenlegi gazdasági helyzet fényében.
Sokat foglalkozunk a termelőkkel, fogyasztókkal, de keveset a forgalmazókkal és kereskedőkkel. Pedig ők is fontos játékosok az egész láncolatban.
Az biztos, hogy még a szokásos nyári pangáshoz képest is nagyon visszaesett a minőségi borfogyasztás Magyarországon idén. De ez a csökkenő fogyasztás nem arányosan jelenik meg a különféle szektorokban. Én úgy látom, hogy a fogyasztók jobban odafigyelnek arra, hogy mit vesznek le a polcról és "valamimenővillányinégyötrugóér" helyett máshogy állnak hozzá sokan a borvásárláshoz.
Ez pedig szerintem elég sok fogyasztót terel át a kevésbé felkapott, visszafogottabb árral dolgozó függetlenebb minőségi termelők boraihoz.
Arról nem is beszélve, hogy konkrétan például a koncentráltabb és magasabb minőséget megcélzó somlai borokból még mindig jóval kevesebb mennyiség van mint amennyit a piac felvenni képes lenne, még ebben a vacak gazdasági klímában is.
lackó 2009.06.19. 09:26:45
@BZoltan: ahogy írod, Zoli, ahogy írod.
Ha tetszik, ha nem, a bor manapság divatos dolog, "trendi". Ez pedig egy piszok jó dolog, ezt ki kell és lehet is használni. El kell felejteni azt a taktikát, hogy a nagy haszon reményében dolgozunk és majd piszok drágán próbálunk eladni mindent. Úgy tűnik, elég sok borászat felismerte, hogy a top borok mellett szerepelnie kell a jó ár/érték arányú szegmensben is, ezt teljesíti is, aki akarja(itt most pl. épp a Hillát tudnám mondani). Nyilván, aki csak prémium bort akar készíteni, annak lesznek eladási gondjai...aztán említeném Keller Gyurit Villányból, aki nem jelenik meg a kereskedelemben, mert el tudja adni a borait háznál...nagyjából ennyi.
Ha tetszik, ha nem, a bor manapság divatos dolog, "trendi". Ez pedig egy piszok jó dolog, ezt ki kell és lehet is használni. El kell felejteni azt a taktikát, hogy a nagy haszon reményében dolgozunk és majd piszok drágán próbálunk eladni mindent. Úgy tűnik, elég sok borászat felismerte, hogy a top borok mellett szerepelnie kell a jó ár/érték arányú szegmensben is, ezt teljesíti is, aki akarja(itt most pl. épp a Hillát tudnám mondani). Nyilván, aki csak prémium bort akar készíteni, annak lesznek eladási gondjai...aztán említeném Keller Gyurit Villányból, aki nem jelenik meg a kereskedelemben, mert el tudja adni a borait háznál...nagyjából ennyi.
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.06.19. 11:05:32
"elég sok borászat felismerte, hogy a top borok mellett szerepelnie kell a jó ár/érték arányú szegmensben is"
@lackó: Én nem hiszem, hogy konkrétan ilyen motiváció lenne a dolog mögött. Ahogy nálunk sem az a koncepció, hogy na akkor csináljunk egy nem top bort :) mert azt majd olcsón is el tudjuk adni.
Inkább arról van szó, hogy van többféle termelési és üzleti modell. A jelen gazdasági klímában pedig a kisebb, függetlenebb, átgondolt stratégiával és biztos tőkeháttérrel rendelkező termelőket nem feltétlenül érinti a piac lejtmenete.
@lackó: Én nem hiszem, hogy konkrétan ilyen motiváció lenne a dolog mögött. Ahogy nálunk sem az a koncepció, hogy na akkor csináljunk egy nem top bort :) mert azt majd olcsón is el tudjuk adni.
Inkább arról van szó, hogy van többféle termelési és üzleti modell. A jelen gazdasági klímában pedig a kisebb, függetlenebb, átgondolt stratégiával és biztos tőkeháttérrel rendelkező termelőket nem feltétlenül érinti a piac lejtmenete.
lackó 2009.06.19. 11:29:54
@BZoltan: nem, félreértettél: úgy kell csinálni egy top-bor, hogy az a kevésbé tehetős rétegnek is megfizethető legyen. Mindig a legjobbra kell törekedni, gondolom, egyik borászat sem mellékterméket ad el olcsón, hogy abból megéljen. Talán rosszul fogalmaztam, de egyetértek :)
lackó 2009.06.19. 11:30:30
@BZoltan: nem, félreértettél: úgy kell csinálni egy top-bor, hogy az a kevésbé tehetős rétegnek is megfizethető legyen. Mindig a legjobbra kell törekedni, gondolom, egyik borászat sem mellékterméket ad el olcsón, hogy abból megéljen. Talán rosszul fogalmaztam, de egyetértek :)
075 2009.06.19. 11:41:40
@BZoltan: @t f 1: vajon mért adta el a hétszőlőt az a mamut befektetőbiztosítósjapáncsoport?? Biztos azért mert nincsennek eladási gondjaik..meg 15 éve töretlenül nyomul..ha van egy kis időtök érdemes egy két nagy MINŐSÉGI bort előállító cég mérlegébe belekukkantani, aztán nem írnátok ilyen rózsaszín dolgokat. Már a válság előtt is szar volt, most meg extraszar
Jenyei 2009.06.19. 12:28:16
Amennyire tudom komoly éttermek zárnak be, küldenek el pincéreket, mert nincs vendég, a borkereskedők között is mozgás van, mert nem megy a piac...
napoletano 2009.06.19. 13:09:39
Kedves koholista-tarsak, en ugy vennem a hirt, hogy hurra. Egy ceg, amelyiknek penze volt ra, sot eleg jo hire is van, megvette a Hetszolot, mert fantaziat latott benne. Igaza volt. A ceg mukodik, az igazgatot megtartjak (gondolom es remelem, nem csak ot), a Hetszolo tovabbra is van es lesz, nem adnak el a hetbol egyet sem (ne feledjuk, az orszag talan legszebb szoloirol van szo!), sem a boraszati epuletet, stb.
Hogy ezen a Jancis Robinson meg van lepodve? Legyen. Ettol meg tovabb erik a szolo Tokajban...
Hogy ezen a Jancis Robinson meg van lepodve? Legyen. Ettol meg tovabb erik a szolo Tokajban...
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.06.19. 18:42:08
@075: Szerintem nagy különbség van aközött, hogy mindenki eladási gonddal küzd és aközött, hogy bizonyos cégek és termelők eladási gondokkal küzdenek. Te az előbbit állítottad és én arra írtam, hogy szerencsére az nem igaz. Az utóbbit csak most írod és ezzel nem is vitatkoznék. Nem ismerek minden magyar termelőt és így nem tudhatom, hogy ki küzd és ki nem küzd eladási gondokkal.
Amúgy nem tartom egy véres kardnak azt, hogy egy nagyobb cég gazdát cserél. Ez is része a borgazdaság dinamikájának. Tulajdonosok mennek és jönnek. Ha kellően nagy a gazdát cserélő birtok akkor az belekerül a hírekbe, ha meg kicsi akkor nem.
Amúgy nem tartom egy véres kardnak azt, hogy egy nagyobb cég gazdát cserél. Ez is része a borgazdaság dinamikájának. Tulajdonosok mennek és jönnek. Ha kellően nagy a gazdát cserélő birtok akkor az belekerül a hírekbe, ha meg kicsi akkor nem.
Fűrészpor 2009.06.19. 20:48:01
Egy ilyen tranzakciót általában teljes könyvizsgálói átvilágítás előz meg. Hónapokig tart. Aztán vagy megegyeznek vagy nem. megegyeztek. Azért nehéz tisztán látni mert nagy beruházások voltak, és ki tudja mit tud produkálni ehhez képest a cég éves árbevételben. Egyébként meg ezek a millerek úgy kalkulálnak a nagybirtokokkal mint én itthon a gyerek mecsbokszaival:) A másik meg az, hogy egy globális befektetőrendszerben jól jöhet az a faktor, hogy van egy pénznyelőnek tökéletes borászati cég, amiben bármikor bármennyi zsetont el lehet tüntetni. Ezt nem a hétszőlőre értem hanem általában mondom...
075 2009.06.19. 21:37:53
@BZoltan: Na szóval erre csak azért akadtam ki mert egy csomó cég akiről tudom hogy már csak a providentnek nem tartozik azt regéli itt hogy minden király meg mit nekünk eladási gond. És hidd el ha van kis hazánkban 500 bortermelő cég kicsi nagy abból kb 10 nem küzd ezzel a gonddal. Csak az a baj hogy ez a pozitív beállítás nem tesz jót a fogyasztónak mert Ő azt hiszi na ha minden király akkor csak 1 palackot veszek ebből és nam egy kartont. Még a nagy villányiak is besültek ennek az idei évnek az első csodálatos 5 hónapja alatt.
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.06.20. 07:45:11
@075: Én nem ápolok olyan bensőséges kapcsolatot 500 termelővel mint te így nem tudom, hogy ki kinek tartozik és mennyivel. Azt sem tudom, hogy a termelők pontosan hány százaléka küzd eladási gondokkal. Azt tudom, hogy amit írtál az nem fedi a valóságot, vagyis nem igaz az, hogy _minden_ termelőnek eladási gondjai lennének.
Azzal pedig nagyon nem értek egyet, hogy a fogyasztó dolga lenne a gazdasági helyzet okozta nehézségeket kompenzálni. A fogyasztó teszi és tegye is dolgát... vegyen annyi bort amennyit kedve tartja és annyiért amennyi pénze erre van.
A dühödet és indulatodat pedig végképp nem értem. A gazdasági folyamatok és a piac dinamizmusa ugyanúgy hozzátartozik a bortermelés világához mint kockázati tényező, mint a csapadék mennyisége. Kiakadni azon, hogy esik vagy nem esik az eső felesleges és komolytalan dolog.
Az ilyen nehéz gazdasági klímában bizony sok minden megmutatkozik. A tőkeerős, költség-optimalizált és a fukarabb piacon elfogadhatóbb árú borokkal jelenlevő bortermelőknek bizony az ilyen turbulens idők sokkal kevésbé okoznak gondot, mint a kellemesebb gazdasági helyzetben is az egyik napról másikra élő, a hosszútávú pénzügyi stratégiát az ürdüngtűl való városi huncutságnak tartó termelők.
Azzal pedig nagyon nem értek egyet, hogy a fogyasztó dolga lenne a gazdasági helyzet okozta nehézségeket kompenzálni. A fogyasztó teszi és tegye is dolgát... vegyen annyi bort amennyit kedve tartja és annyiért amennyi pénze erre van.
A dühödet és indulatodat pedig végképp nem értem. A gazdasági folyamatok és a piac dinamizmusa ugyanúgy hozzátartozik a bortermelés világához mint kockázati tényező, mint a csapadék mennyisége. Kiakadni azon, hogy esik vagy nem esik az eső felesleges és komolytalan dolog.
Az ilyen nehéz gazdasági klímában bizony sok minden megmutatkozik. A tőkeerős, költség-optimalizált és a fukarabb piacon elfogadhatóbb árú borokkal jelenlevő bortermelőknek bizony az ilyen turbulens idők sokkal kevésbé okoznak gondot, mint a kellemesebb gazdasági helyzetben is az egyik napról másikra élő, a hosszútávú pénzügyi stratégiát az ürdüngtűl való városi huncutságnak tartó termelők.
075 2009.06.20. 08:06:30
@BZoltan: na mindegy látom feleslegesen jártatom a szám akkor lebegjünk annak tudatában hogy nincsennek eladási gondok, meg minden cég és termelő teljesen elégedett, meg mondjuk a tokaji nagy cégeg közül egyiktől sem szeretne jó áron alul megválni a tisztelt tulajdonosa mert olyan jól meg yhogy csak na.
"Azzal pedig nagyon nem értek egyet, hogy a fogyasztó dolga lenne a gazdasági helyzet okozta nehézségeket kompenzálni."
Én nem azt írtam hogy ez lenne a dolga, csak ha tisztában lenne hogy az imidzs mögött hogy állnak a cégek, lehet más vásárlási szokások lennének.
De egyébként igazad van mert pozitívan kellene hozzáálni ehhez a dologhoz, és optimista képet adni az amúgy is csillógó helyzetről. De én sajnos bumfordi vagyok..
"Azzal pedig nagyon nem értek egyet, hogy a fogyasztó dolga lenne a gazdasági helyzet okozta nehézségeket kompenzálni."
Én nem azt írtam hogy ez lenne a dolga, csak ha tisztában lenne hogy az imidzs mögött hogy állnak a cégek, lehet más vásárlási szokások lennének.
De egyébként igazad van mert pozitívan kellene hozzáálni ehhez a dologhoz, és optimista képet adni az amúgy is csillógó helyzetről. De én sajnos bumfordi vagyok..
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.06.20. 09:20:59
@075: Ne haragudj, de formális logikai problémába dől a párbeszédünk.
Annak, amit te állítottál, hogy mindenki eladási gondokkal küzd nem az a tagadása, hogy senki nem küzd eladási gondokkal, hanem az, hogy bizony léteznek olyan termelők akik nem küzdenek eladási gondokkal.
A helyzet korántsem csillogó és ezt senki nem is állítja. A helyzet komoly és problémákkal teli...de a problémák és a helyzet maga is sokak számára kezelhető. Akik számára nem kezelhető azok sajnos, bizony bajba kerülhetnek.
Részemről ezzel ez a téma lezárva.
Annak, amit te állítottál, hogy mindenki eladási gondokkal küzd nem az a tagadása, hogy senki nem küzd eladási gondokkal, hanem az, hogy bizony léteznek olyan termelők akik nem küzdenek eladási gondokkal.
A helyzet korántsem csillogó és ezt senki nem is állítja. A helyzet komoly és problémákkal teli...de a problémák és a helyzet maga is sokak számára kezelhető. Akik számára nem kezelhető azok sajnos, bizony bajba kerülhetnek.
Részemről ezzel ez a téma lezárva.
075 2009.06.20. 10:22:06
@BZoltan: Nem haragszom másképp látjuk más infoink vannak én meg nem akarok konkrét információkat leírni de elszomorító a hejzet és téma itt is lezárva
kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.06.20. 12:03:57
Nekem a Balaton környéki pincészetek helyzetébe van némi betekintésem. Én személy szerint úgy érzem, hogy nálunk nincs ok a panaszra. A horeca szektor szépen fejlődik, egyre több borkereskedő cég jelenik meg. A helyi vendéglátósoknak már elege van a bt-ből, ismeretlen, lokálisabb termelők borait keresik. A mi pincénk étteremmel is rendelkezik, és az éves 15-20ezer palack (mely szerencsére évről-évre dinamikusan növekszik)mind helyben kerül értékesítésre. Úgy bővül szerencsére a kereslet, hogy még nem sikerült egyszerre két évjáratot tartani a borlapon.
intéző 2009.06.22. 08:23:40
Innen Bordeaux-ból követem a MA-án megjelenő hozzászólásokat, mielőtt indulnék a VINEXPO-ra,néhány adalék a történethez.A Grands Millésimes de France már 2007 tavaszán úgy döntött, hogy eladja a Hétszőlőben birtokolt 87 %-át, hol volt akkor még a válság? Ez inkább annak a folyamatnak a része, ami a bourgogne-i birtok eladásával kezdődött 10 éve (azóta sem iszom premier és grand cru borgogne-i borokat,sajna). Másfél évig ment a vevő keresése, és a hír nem volt teljesen titokban tartva Magyarországon sem, nem mozdolt rá senki.(Ezt csak azoknak mondom,akik sajnálják, hogy Tokajban külföldi tulajdonosok vannak.)Végül tavaly szeptemberben a GMF közölte a részvényesekkel, hogy van egy vevőjelölt, de minden részvényes élhet az elővásárlási jogával. Ekkor mozdult meg a Hétszőlő melleti, közel 6 hektárt birtokló EEM nevű francia cég, és bejelentette vásárlási szándékát. Ők ekkor már kapcsolatban álltak Michel Reybiervel, aki a Cos tulajdonosa, és ahol Dominique Arrangoits a technikai igazgató, mióta visszatért Franciaországba a Disznókő éléről.A végleges felállásban a Domaines Reybier a többségi tulajdonos, az EEM a kissebségi, és van még tizenegynéhány százalék kisebb részvényesek kezében.
A jó hír az, hogy Bordeaux egyik patinás birtoka fantáziát lát Tokajban, és az egyébként rendkívül dinamikus Cos csapat életet lehel a Hétszőlőbe, ami már nagyon kellett.Hogy az édes borok piaca nem igazán megy ? Itt nem édes borról van szó, hanem tokajiról, aminek a legnagyobb baja talán az, hogy mi magyarok sem vesszük elég komolyan azt a lehetőséget, ami benne van. Aki nem hiszi járjon utána, mondjuk a tokaji főutcán, a műanyag flakonos tokajiak kapcsán.
Ami az én személyemet illeti, az itt teljesen mellékes. A több mint ötszáz éves birtoknak már elég sok intézője, vincellére, vezetője volt,ki tudja kik ? Mint mindig, tisztes mesteremberként végzem a munkámat, ha ezt Dominique-kal vállvetve tehetem, az külön öröm.Remélem egy új korszak kezdődik a Hétszőlő történetében, és sikerül a Hétszőlő borokat az őket megillető helyre tenni a polcokon
Üdvözlet Bordeauxból.
K.T.
A jó hír az, hogy Bordeaux egyik patinás birtoka fantáziát lát Tokajban, és az egyébként rendkívül dinamikus Cos csapat életet lehel a Hétszőlőbe, ami már nagyon kellett.Hogy az édes borok piaca nem igazán megy ? Itt nem édes borról van szó, hanem tokajiról, aminek a legnagyobb baja talán az, hogy mi magyarok sem vesszük elég komolyan azt a lehetőséget, ami benne van. Aki nem hiszi járjon utána, mondjuk a tokaji főutcán, a műanyag flakonos tokajiak kapcsán.
Ami az én személyemet illeti, az itt teljesen mellékes. A több mint ötszáz éves birtoknak már elég sok intézője, vincellére, vezetője volt,ki tudja kik ? Mint mindig, tisztes mesteremberként végzem a munkámat, ha ezt Dominique-kal vállvetve tehetem, az külön öröm.Remélem egy új korszak kezdődik a Hétszőlő történetében, és sikerül a Hétszőlő borokat az őket megillető helyre tenni a polcokon
Üdvözlet Bordeauxból.
K.T.
lackó 2009.06.22. 09:21:47
Köszönjük a korrekt tájékoztatást, úgy gondolom, ezzel az igazán gondolkodók és a piaci helyzetet ismerők tisztában voltak!
Hajrá Tokaj, hajrá Tibor!
Hajrá Tokaj, hajrá Tibor!
gastro vazze 2009.06.23. 10:06:02
@napoletano: azért ne felejtsétek el, hogy amellett, hogy tip-top borokat csinál a 7szőlő, szóval mellette egy gyönyörű állapotban lévő birtok is bekerült a kosárba:)
Utolsó kommentek