A címlapra ugyan még nem sikerült fölkiabálnia magát, de minden idők legnagyobb borvideobloggere, Gary Vaynerchuk interjút adott a Time magazinnak. A napi 80 ezres látogatottságot elérő Wine Library TV kitalálója és főszereplője, akinek a Twitteren 850 ezer követője van, és 33 évesen a borvilág talán legfontosabb trenddiktátora idén tavasszal 10 könyvre szóló szerződést kötött a Harper Collins kiadóval. A sorozat első része, a Crush It! Why Now Is the Time to Cash In on Your Passion (Zúzzad! Miért most jött el az ideje, hogy a szenvedélyedből pénzt csinálj) a napokban jelent meg, és a Time ennek kapcsán kérdezte a marketingfenomént.
Néhány részlet az interjúból:
Time: Kezdjük a könyvvel. Azt írod, hogy az általad létrehozott showban tulajdonképpen nem annyira bort adtál el, mint saját magadat.
GV: Persze. A Winelibrary.tv célja a személyes márka építése. Ez egy üzleti húzás volt. Nyilván a bor iránti szenvedély mélyen áthatotta, de komolyan gondolkoztam azon, hogy inkább egy sport videoblogot csináljak. A lényeg a személyes márka építése volt, miután fölismertem, hogy a fogyasztóhoz való eljutás formái megváltoztak, és én az elsők között akartam ezt a lehetőséget kiaknázni.
Time: Mikor esett le a tantusz? Volt egy olyan pillanat, amikor azt mondtad, hogy "az internet nagy dobás lesz, és én ebből nem akarok kimaradni"?
2005-ben történt. A két vezető fejlesztőm irodája mellett sétáltam el, akik éppen Ze Frankot néztek, és majd be szartak a röhögéstől. Én meg azt kérdeztem magamban: "Mi ez? Video show az interneten?" És akkor bekattant. Ez az, ez fogja leváltani a tévét.
Time: A könyved nagyon optimista hangvételű - sokat írsz arról, hogy amennyiben nagyon akarsz valamit, és keményen dolgozol érte, akkor most megvannak az eszközök ahhoz, hogy felépítsed a saját márkádat.
GV: Én nem a 40 órás munkahetet népszerűsítem. Amit én propagálok, az rengeteg munkával jár. De csináld azt, amit szeretsz! Ha te a Dallas Cowboys-t szereted vagy a kertészkedést vagy a tékvandót, én csak annyit kérek, hogy a tartalom befogadásával töltött idő mellett szánj a tartalomszolgáltatásra is! 200 dollárból megvan egy Flipcam vagy egy iPhone, és már benne vagy a tévében. Nem kell elmenni Los Angelesbe, és pincérkedni, abban bízva, hogy majd egy impresszárió fölfedez.
Time: Az utolsó könyved címe az lesz, hogy Hogyan vettem meg a New York Jets-et?
GV: Igen.
Time: Ezt halál komolyan mondod.
GV: Szerintem úgy jó két évtizednyire vagyok tőle. Üzleti szempontból nagyon komolyan gondolom. Meg tudom csinálni. Már beszéltem Mark Zuckerberggel a Facebooktól, hogy tegyen félre néhány százmilliót.
(Gary brunellókkal ünnepli a könyve megjelenését. Egy emlékezetes találkozás Jancis Robinsonnal. A kép innen jött.)
Utolsó kommentek