Bréking: Mint azt az MTI nyomán Index anyánk is írja, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bíróság jogszabálysértés hiányában jogerősen elutasította a jövő nemzedékek országgyűlési biztosának a szerencsi szalmatüzelésű erőmű engedélyezési eljárásával kapcsolatos kifogásait. A bíróság mostani döntése szerint jogszerűen adta ki az Észak-magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség a Szerencsre tervezett szalmatüzelésű hőerőmű építéséhez szükséges engedélyt. Vagyis épülhet az erőmű, ami ellen borászok, borkedvelők, természetvédők és még oly sokan tiltakoztak. Ezúton gratulálunk Hujber Ottó szocialista nagyvállalkozónak. Tevékenységére az utókor még sokáig emlékezni fog.
Címkék: híradó tokaj erőmű hujber
92 komment · 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr431693449
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Épülhet a szerencsi szalmatüzelésű erőmű 2010.01.22. 22:10:03
A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bíróság jogszabálysértés hiányában elutasította a jövő nemzedékek országgyűlési biztosának az erőmű engedélyezési eljárásával kapcsolatos kifogásait.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
dalton1 2010.01.22. 19:40:22
És most jelentkezzen az a magyar ember akit ez a hír meglepett...
2010.01.22. 20:27:59
Meglepni épp nem lepett meg. Csak...
Fűrészpor 2010.01.22. 20:31:51
Van az a pénz amiért április után is jogerős marad.
Kabagyöngye 2010.01.22. 20:32:49
Javasolnám, hogy Szerencs városa vásároljon közpénzen egy építési telket az erőmű közvetlen szomszédságában, építsen rá pompás palotát (mélygarázzsal, belső lifttel) és határozatban kötelezze a mindenkori szerencsi polgármestert, hogy szolgálati rezidenciaként – ezt szereti korunk politikusa – ott éljen a teljes ciklusa alatt… hisz, nem ártalmas és nem is környezetidegen!
Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.01.22. 20:34:55
Kissé megcsömörlöttem már ezen a téren,
de javaslom, hogy vezessük össze a Jásdi István-féle pályázatos-cuccal, és egy tippjátékkal a témát:
a)
mennyi EU-támogatásból épülhet majd fel az erőmű?
b)
mekkora lesz az MVM-által garantált átvételi ár / mennyiség?
c) mikor kerül mindez az index címlapjára? (ok, legyen népszabó)
c) lesz-e Kocsis István vezérigazgató?
d) akartam még valami offshore-ost is írni, de elment a kedvem...
Nem baj, már csak párat kell aludni, és hogy OV párt- és szőlőtulajdonos, és jövő héttől minden más lesz, mint a Barátok köztben!
de javaslom, hogy vezessük össze a Jásdi István-féle pályázatos-cuccal, és egy tippjátékkal a témát:
a)
mennyi EU-támogatásból épülhet majd fel az erőmű?
b)
mekkora lesz az MVM-által garantált átvételi ár / mennyiség?
c) mikor kerül mindez az index címlapjára? (ok, legyen népszabó)
c) lesz-e Kocsis István vezérigazgató?
d) akartam még valami offshore-ost is írni, de elment a kedvem...
Nem baj, már csak párat kell aludni, és hogy OV párt- és szőlőtulajdonos, és jövő héttől minden más lesz, mint a Barátok köztben!
2010.01.22. 20:50:58
@Fűrészpor: én emögé (különösebb illúziók nélkül azért, de) azért tennék egy kérdőjelet.
akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.01.22. 20:56:43
...csak ebben az országban fordulhat ez elő. Szomorú és kiábrándító.
2010.01.22. 21:15:17
@akov: nem, nem csak ebben, de ettől persze még fikarcnyit sem lesz jobb nekünk. :-(
@Fűrészpor: mennyire igaz.. :-((
@Fűrészpor: mennyire igaz.. :-((
borpancsoló 2010.01.22. 21:41:05
"magyarorszááág magyarorszááág gyere báátran magyarorszááág"
fasza. hogy az utolsó három hónapjukban is tudnak valami emlékezeteset tenni, ez hihetetlen. vagy lehangoló.
holnap megyek oszt vetek szalmát. :)
fasza. hogy az utolsó három hónapjukban is tudnak valami emlékezeteset tenni, ez hihetetlen. vagy lehangoló.
holnap megyek oszt vetek szalmát. :)
Sárfehér 2010.01.22. 22:36:07
Idefigyeljetek, részegesek!
Tokaj a miénk, miért csak sopánkodunk, miért nem teszünk valamit? Rajtunk is múlik! Ott van Dunakeszi, mekkora zajt sikerült csapni a láp ügyében - igaz, ott egészen nyilvánvaló törvénysértés történt. Ne mondjátok, hogy olyan senkik vagytok mind, hogy nem tudtok nyomást gyakorolni senkire! Nem akarjátok felajánlani életeteket és véreteket Hegyaljainak? Nincs a szerencsi polgármesternek, Hujber Ottónak olyan érdekeltsége, amit bolykottálni lehetne?
Tokaj a miénk, miért csak sopánkodunk, miért nem teszünk valamit? Rajtunk is múlik! Ott van Dunakeszi, mekkora zajt sikerült csapni a láp ügyében - igaz, ott egészen nyilvánvaló törvénysértés történt. Ne mondjátok, hogy olyan senkik vagytok mind, hogy nem tudtok nyomást gyakorolni senkire! Nem akarjátok felajánlani életeteket és véreteket Hegyaljainak? Nincs a szerencsi polgármesternek, Hujber Ottónak olyan érdekeltsége, amit bolykottálni lehetne?
late harvest 2010.01.22. 22:56:25
ez aztán nagyon fasza! rohadékok...
Én egyáltalán nem vagyok az a tüntetős-kossuhtérrendekkoló-székházbarontó fazon, de ha most lesz valami megmozdulás ez ügyben, akkor az első sorból fogok anyázni!
Én egyáltalán nem vagyok az a tüntetős-kossuhtérrendekkoló-székházbarontó fazon, de ha most lesz valami megmozdulás ez ügyben, akkor az első sorból fogok anyázni!
ilCapitano 2010.01.22. 22:59:48
Ebben a velejéig korrupt országban mindent megcsinálhatnak a politikusok. Akasztófáravaló az összes, mindegy melyik oldalon van, de különösen a posztkommunista brigád. És ha valaki szót mer emelni ezek ellen, lehurrogják, hogy 'most mér kell a balhé', hát azért, mert a rendszerváltás óta legalább annyi kárt csináltak, mint előtte...
dalton1 2010.01.22. 23:04:20
...tokaji palackokat benzinnel megtölteni...nyakába rongy, aztán...forró fenekünk a hideg magyar betonhoz ér...
Műtannin · http://amuva.hu 2010.01.23. 02:39:43
Ez a szalmatüzelésű-biznisz semmi másról nem szól, mint irdatlan EU-pénzek lehúzásról. Lehetne szervezni akár Facebookon vagy valamilyen online csatonrán megmozdulást, de csak úgy, ha helyiek, és főleg tokajiak is mozdulnak, mert ha innét odamennénk tiltakozni, akkor biztosan kijátszanák ezt a bagóért megvett lokális májerek: hogy, na, idejönnek a pestiek hőbörögni, oszt a szegény helyiek meg szopjanak, mert ők jó bort akarnak inni. vagy akár még ellentüntetést is szerveznének, amekkora baromarcúak.
Kóstolómester (törölt) 2010.01.23. 07:06:50
A legérdekesebb hogy sok hasonló "érdekesség" fog még történni áprilisig.
Megnyugtató hírem számotokra hogy ez az erőmű NEM fog megépülni, ezért felesleges itt indulatoskodni. Kormányközeli ismerősöm ilyesmiben nem téved úgyhogy csak lazán.
Mellesleg:
Óriási menetelés lesz az elkövetkező néhány év a béka feneke alól a hátára.
Megnyugtató hírem számotokra hogy ez az erőmű NEM fog megépülni, ezért felesleges itt indulatoskodni. Kormányközeli ismerősöm ilyesmiben nem téved úgyhogy csak lazán.
Mellesleg:
Óriási menetelés lesz az elkövetkező néhány év a béka feneke alól a hátára.
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.23. 08:55:13
@Kóstolómester: szerintem hiábavalóan reménykedsz, ha reménykedsz. A magyar korrupció ökumenikus és az egeket nyaldossa. Mindkét oldalon megvannak a főfütyik, akik ilyenek, mint ez a löttedtseggű H. Ottó.
Műtanninnak meg igaza van, tüntetni kellene, de egyértelműen helyi erők szervezésében. A pesti harcosok legfeljebb a nagy, tüzes lófax-imitációkat vihetnék a nagyságos Ottó háza elé...
Műtanninnak meg igaza van, tüntetni kellene, de egyértelműen helyi erők szervezésében. A pesti harcosok legfeljebb a nagy, tüzes lófax-imitációkat vihetnék a nagyságos Ottó háza elé...
szulfit 2010.01.23. 09:18:42
Mondjuk tavaly az erdőbényei fesztivál főtámogatója az az MVM volt, amelyről sokszor lehetett hallani, hogy beszállna ebbe az erőműbe. Ezek után lehet, hogy a borvidéken belül sincs egységes álláspont az erőművel kapcsolatban. Magyarországon miért is lenne ...
csite 2010.01.23. 09:23:59
szulfit: egyetértés van!
Az MVM támogatás nem az erőmű támogatására érkezett.
Az MVM támogatás nem az erőmű támogatására érkezett.
homonna 2010.01.23. 09:47:26
kedves szulfit,
egyetértés van. senki sem szeretne erőművet, álláspontunk egységes.
homonna
egyetértés van. senki sem szeretne erőművet, álláspontunk egységes.
homonna
Sárfehér 2010.01.23. 10:08:49
@Kóstolómester:
Ne legyél ilyen naív, a jó helyen és jó időben elejtett dezinformáció fontos eleme az üzleti stratégiának :( Ugyanezt csinálja Dunakeszin a madarasteszkó, karöltve az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőséggel. Altatnak.
Ne legyél ilyen naív, a jó helyen és jó időben elejtett dezinformáció fontos eleme az üzleti stratégiának :( Ugyanezt csinálja Dunakeszin a madarasteszkó, karöltve az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőséggel. Altatnak.
Kóstolómester (törölt) 2010.01.23. 10:27:59
@Sárfehér: Naiv?
Információim egy olyan épületből származnak ahova én bemehetek de te nem.
A végén majd meglátod...
Információim egy olyan épületből származnak ahova én bemehetek de te nem.
A végén majd meglátod...
Sárfehér 2010.01.23. 10:55:30
@Kóstolómester: Neked legyen igazad. Mondd, abban az épületben mindenki ugyanúgy gondolkodik?
Kóstolómester (törölt) 2010.01.23. 11:44:38
@Sárfehér: Nem, de az átszervezés már elkezdődött. Enyhén szólva...érdekes időket élünk.
homonna 2010.01.23. 12:12:57
- az, hogy az erőmű összes engedélye jogerős (energiahivatali, környezetvédelmi, építési), kb. 2007. augusztusa óta tudható.
- azért volt jogszerű, mert abszurd módon, a Magyar Köztársaság kormánya/paralmentje 2 jogi mulasztást vétett: 1./ nem alkotta meg 1985 óta a világörökségi értékek védelmét biztosító törvényt; 2./ amikor Tokaj-Hegyalja világörökségi címet kapott (2002.), nem gondoskodtak a nemzeti szintű jogi védelméről (mint pl. a Horotbágy természetvédelmi terület vagy a pécsi ókeresztény sírkamrák műemlékek).
- azaz, amikor a folyt a szerencsi erőmű engedélyezési eljárása, az illetékes hatóságok nem találtak olyan jogszabályt, ami alapján azt el lehetett volna utasítani.
- és akármilyen abszurd és hihetetlen a dolog, de a fentiek miatt kb. jogszerű...
- a jelen bírósági döntés kb. ezt mutatja meg az ügy kapcsán újra, és remélhetőleg jó alap lesz az adott joghézagok és egyebek felszámolásához.
- az erőmű nem a fenti hazai jogok vagy joghézagok miatt nem épül (hiszen jogerős engedélyei vannak 2007. óta, amelyek nem lettek visszavonva, azaz semmi nem akadályozhatta volna az építését..., az adott földmunkákat is elkezdték 2007. őszén...) hanem azért, mert 1./ az UNESCO Világörökségi Bizottsága "problémássá minősítette" világörökségi szempontból, 2./ nincs beruházó, befektető aki egy alapvetően rosszul tervezett (világörökségi értékeket veszélyeztető + UNESCO által problémás + gazdaságosságilag is ingatag, hisz nincs a környezetében elegendő tűzelőanyag, azt messziről kellene beszállítani) beruházásba befektessen.
- tudomásunk szerint továbbra sincs befektető jelölt a beruházáshoz.
- az UNESCO Világörökségi Bizottsága továbbra is várja a kormánytól 2011. február 1.-ig a következő jelentést a szerencsi erőmű ügy állásáról, megoldásáról + várja a fenti joghézagokat megszüntető világörökségi törvény megszületését / bemutatását.
- negatív hír a szerencsi ügyben az lenne, ha 1./ X vagy Y bankcsoport vagy cég sajtótájékoztatón jelentené be a beruházás elindulását vagy 2./ munkagépek jelennének meg újra a területen.
- azért volt jogszerű, mert abszurd módon, a Magyar Köztársaság kormánya/paralmentje 2 jogi mulasztást vétett: 1./ nem alkotta meg 1985 óta a világörökségi értékek védelmét biztosító törvényt; 2./ amikor Tokaj-Hegyalja világörökségi címet kapott (2002.), nem gondoskodtak a nemzeti szintű jogi védelméről (mint pl. a Horotbágy természetvédelmi terület vagy a pécsi ókeresztény sírkamrák műemlékek).
- azaz, amikor a folyt a szerencsi erőmű engedélyezési eljárása, az illetékes hatóságok nem találtak olyan jogszabályt, ami alapján azt el lehetett volna utasítani.
- és akármilyen abszurd és hihetetlen a dolog, de a fentiek miatt kb. jogszerű...
- a jelen bírósági döntés kb. ezt mutatja meg az ügy kapcsán újra, és remélhetőleg jó alap lesz az adott joghézagok és egyebek felszámolásához.
- az erőmű nem a fenti hazai jogok vagy joghézagok miatt nem épül (hiszen jogerős engedélyei vannak 2007. óta, amelyek nem lettek visszavonva, azaz semmi nem akadályozhatta volna az építését..., az adott földmunkákat is elkezdték 2007. őszén...) hanem azért, mert 1./ az UNESCO Világörökségi Bizottsága "problémássá minősítette" világörökségi szempontból, 2./ nincs beruházó, befektető aki egy alapvetően rosszul tervezett (világörökségi értékeket veszélyeztető + UNESCO által problémás + gazdaságosságilag is ingatag, hisz nincs a környezetében elegendő tűzelőanyag, azt messziről kellene beszállítani) beruházásba befektessen.
- tudomásunk szerint továbbra sincs befektető jelölt a beruházáshoz.
- az UNESCO Világörökségi Bizottsága továbbra is várja a kormánytól 2011. február 1.-ig a következő jelentést a szerencsi erőmű ügy állásáról, megoldásáról + várja a fenti joghézagokat megszüntető világörökségi törvény megszületését / bemutatását.
- negatív hír a szerencsi ügyben az lenne, ha 1./ X vagy Y bankcsoport vagy cég sajtótájékoztatón jelentené be a beruházás elindulását vagy 2./ munkagépek jelennének meg újra a területen.
sleepless 2010.01.23. 12:13:28
@Kóstolómester: Reméljük, nemsokára egy olyan épületben lesznek, ahonnan Te kijöhetsz de ők nem...
Fokoló 2010.01.23. 12:59:03
@Sárfehér: Szerintem Dunakeszinél kellene egy országos "Osan" bojkott és akkor elmenne a csigaevők kedve a mi természetvédelmi területünkön való parkolóépítéstől,áruházépítéstől! Én eddig sem vásároltam a lánc üzleteiben,de ezentúl biztosan nem is fogok!
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2010.01.23. 13:11:20
@Szomjas Gödény:
a mikor kerül mindez az index címlapjára kérdés nem volt fair. egyrészt ez a poszt is ott van, másrészt elég sok minden volt már ez ügyben az index címlapján, hirtelen kettő, de lehetne tizenkettő is:
index.hu/gazdasag/magyar/2009/02/20/megszereztuk_a_hujber-eromu_hatastanulmanyat/
index.hu/gazdasag/magyar/2009/02/09/1247753/
a mikor kerül mindez az index címlapjára kérdés nem volt fair. egyrészt ez a poszt is ott van, másrészt elég sok minden volt már ez ügyben az index címlapján, hirtelen kettő, de lehetne tizenkettő is:
index.hu/gazdasag/magyar/2009/02/20/megszereztuk_a_hujber-eromu_hatastanulmanyat/
index.hu/gazdasag/magyar/2009/02/09/1247753/
felvetés 2010.01.23. 13:20:56
@homonna: Tudomásom szerint azért sincsen jelenleg beruházó, mert a Tokaj Renaissance Egyesület meggyőzte az összes befektetőt, hogy nem mutatna túl jól a potfólióban egy környezetszennyező beruházás világörökségi területen.
Persze rajtuk kívül is sokan tettek még az erőmű ellen!
Köszönet nekik!
Persze rajtuk kívül is sokan tettek még az erőmű ellen!
Köszönet nekik!
kifli 2010.01.23. 14:43:17
@Műtannin: bár érne valamit a tüntetés. az ügy hátterét némileg ismerve egy tüntetés sajnos nem kecsegtet sok reménnyel...
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.23. 16:10:05
@kifli: Horn Gyula is azt hitte '98 tavaszán, simán megépítheti a visegrádi víziszörnyet...
kifli 2010.01.23. 16:52:04
@Hepci: reménykedjünk.
demisec · http://thepit.blog.hu 2010.01.23. 17:46:24
@homonna: Kedves Homonna!
Engem az érdekelne, hogy a borászközösség, meg még pár, kiemelkedő helyi v. nem helyi személyiség keze mennyire van megkötve legjelentősebb történelmi borvidékünk jövőjének ügyében? Lehet-e/tudtok-e bármit is tenni (még) a tények ellen, vagy veszve van minden a korrupció fertőjében.....(?) Kvázi tudsz-e bármi bíztatót mondani nekünk, Pestről Tokajért rajongóknak?
Engem az érdekelne, hogy a borászközösség, meg még pár, kiemelkedő helyi v. nem helyi személyiség keze mennyire van megkötve legjelentősebb történelmi borvidékünk jövőjének ügyében? Lehet-e/tudtok-e bármit is tenni (még) a tények ellen, vagy veszve van minden a korrupció fertőjében.....(?) Kvázi tudsz-e bármi bíztatót mondani nekünk, Pestről Tokajért rajongóknak?
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.23. 19:06:24
@Hepci: ja, az ostoba barma. Azóta már az is kiderült, hogy mennyire nem volt igaza. A Szigetköz sokkal faszább szárazon. Legfeljebb nem kenuzni kell menni, hanem kvadozni. Még a környezetvédők se óbégathatnak, hogy "elütöd a kvadoddal a lápi pócot", mert az már addiga megdöglött, az a három féle gezmet, ami ráment volna az erőműre Visegrádnál, még nem telepedett meg a száraz mederben.
Meg persze lenne egy valag gigawatt megújuló energia, és Hujber Ottóék kurvára nem tudnák megmagyarázni, hogy mi a lótüdőért építetnének még egyet. Tehát minden szempontból örüljünk annak, hogy nem lett Nagymaroson erőmű.
Meg persze lenne egy valag gigawatt megújuló energia, és Hujber Ottóék kurvára nem tudnák megmagyarázni, hogy mi a lótüdőért építetnének még egyet. Tehát minden szempontból örüljünk annak, hogy nem lett Nagymaroson erőmű.
Sárfehér 2010.01.23. 19:34:32
@RAMBO:
Bocsáss meg, Rambó, lelkem, de úgy tűnik, olyan dolgokról beszélsz, amiről f.ngod sincs. Nagymaros 100, azaz száz kilóméterre van a Szigetköztől, a tevezett nagymarosi duzzasztásnak semmi, semmi, ismétlem, semmi köze nincs a szigetközi vízszinthez. A Szigetközben van víz az ún. vízpótló rendszer (sok kis duzzasztás) hatására, ami egy tartós árvizi szintnek felel meg azon a részen, igaz, az eredeti vízjáráshoz nem hasonlít, a létrejött életközösségek jelentősen eltérnek az eredetiektől. A nagymarosi gátba egy jelentéktelen, 80MW-os turbinát terveztek. (A Hujber-erőmű is jelentéktelen lett volna.)
Mint ahogy mondtam, a megfelelő helyen, megfelelő időben kiadott dezinformáció fontos része az üzletnek, te is felültél neki. :)))
Tényleg, hegyaljaiak, hogy áll most az aranyos-völgyi szivattyús energiatároló ügye?
Bocsáss meg, Rambó, lelkem, de úgy tűnik, olyan dolgokról beszélsz, amiről f.ngod sincs. Nagymaros 100, azaz száz kilóméterre van a Szigetköztől, a tevezett nagymarosi duzzasztásnak semmi, semmi, ismétlem, semmi köze nincs a szigetközi vízszinthez. A Szigetközben van víz az ún. vízpótló rendszer (sok kis duzzasztás) hatására, ami egy tartós árvizi szintnek felel meg azon a részen, igaz, az eredeti vízjáráshoz nem hasonlít, a létrejött életközösségek jelentősen eltérnek az eredetiektől. A nagymarosi gátba egy jelentéktelen, 80MW-os turbinát terveztek. (A Hujber-erőmű is jelentéktelen lett volna.)
Mint ahogy mondtam, a megfelelő helyen, megfelelő időben kiadott dezinformáció fontos része az üzletnek, te is felültél neki. :)))
Tényleg, hegyaljaiak, hogy áll most az aranyos-völgyi szivattyús energiatároló ügye?
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.23. 20:51:47
@Sárfehér: Megbocsájtok, már csak azért is, mert nincs igazad. Pont akkor tanultam az egyetemen a vízgazdálkodás tárgyat, és iskolapéldaként hozták fel arra, hogy nem egy duzzasztóval, hanem egy duzzasztómű rendszerrel (amilyen a bős-nagymarosi is volt) hogyan lehet megoldani a Duna vízszintjének stabilizálását a felső szakaszon. Az elmúlt húsz év alatt ez a tudásom megkopott, de a lényegre emlékszem.
A vízmű elleni project nem szakmai, hanem a rendszer elleni ellenállási mozgalom részeként zajlott, ezért nem lett belőle semmi. Az erőműrendszer (nem egy, hanem a kiegészítő művekkel együtt) pl. biztosította volna a hajózhatóságot egész évben (a fagyott időszak kivételével) és abban a Szigetköz úgy működött volna, mint az ómagyar fokos vízszabályozás a Tiszán.
Az energiamegosztási megállapodásunk a Csehszlovákokkal amúgy sem a turbinák mérete alapján lett volna, hanem az egész rendszer teljesítményét osztottuk volna el.
Ezzel együtt Hujber Ottó menjen a fenébe.
A vízmű elleni project nem szakmai, hanem a rendszer elleni ellenállási mozgalom részeként zajlott, ezért nem lett belőle semmi. Az erőműrendszer (nem egy, hanem a kiegészítő művekkel együtt) pl. biztosította volna a hajózhatóságot egész évben (a fagyott időszak kivételével) és abban a Szigetköz úgy működött volna, mint az ómagyar fokos vízszabályozás a Tiszán.
Az energiamegosztási megállapodásunk a Csehszlovákokkal amúgy sem a turbinák mérete alapján lett volna, hanem az egész rendszer teljesítményét osztottuk volna el.
Ezzel együtt Hujber Ottó menjen a fenébe.
vargabalint_VBA 2010.01.23. 21:17:32
@Műtannin: A Facebookon már el is indult valami: www.facebook.com/group.php?gid=437316430561&ref=mf
Sárfehér 2010.01.23. 21:33:05
@RAMBO: Ugyan off, de ha tanultad, akkor miért beszélsz hülyeséget? Mint ahogy mondod, Nagymarosnak csak a hajózás szempontjából lett volna jelentősége, elfogadhatatlan mellékhatásokkal, a 100 km-re lévő Szigetköz vízpótlásában nem. A 400MW-os bősi erőmű akkor is megvolt, most is megvan, a vízpótlás detto. Úgy látom, nem eveztél arrafele. Elfogult előadó szájából más.
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.23. 21:34:09
@kifli: annyit most is megtehetünk, mint '98-ban.
Idézem a tüntetés legnépszerűbb rigmusát:
"Magyar kormányt Budára, Horn Gyulát a Dunába!"
:)
Idézem a tüntetés legnépszerűbb rigmusát:
"Magyar kormányt Budára, Horn Gyulát a Dunába!"
:)
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.23. 21:44:58
@Sárfehér: A visszaduzzasztásban is, meg abban is, hogy a Szigetköz ELÉ nem építettek volna egy, a Duna vizét elvezető csatornát. Bocs, de ne a Sólyom-féle politikai szerencselovagoktól szedd vízgazdasági kérdésekben a "hiteles" infót.
ezanevjelenikmeg 2010.01.23. 21:45:20
szulfit: én is csak csatlakozni tudok Erdőbényéről - egyetértés van az erőművel kapcsolatban. Ábrahám
Sárfehér 2010.01.23. 21:59:46
@RAMBO: Miiiii????!!!! 98-ban????!!!!
Megjegyzem, ugyanezzel a mentalitással magyarázta annak idején Aquarius69 itt a blogon, hogy szakmai szempontból milyen qrva jó az a szalmaerőmű, és mi, laikusok, mennyire nem értünk hozzá. :(((
Megjegyzem, ugyanezzel a mentalitással magyarázta annak idején Aquarius69 itt a blogon, hogy szakmai szempontból milyen qrva jó az a szalmaerőmű, és mi, laikusok, mennyire nem értünk hozzá. :(((
Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.01.23. 22:22:35
@AG 2.0: Hello AG!
VIlágos, persze, én is ott kerestem vissza a témát.
Csak a konkrét támogatás mértéke, meg a satöbbi részletek mikorra kerülnek a nyilvánosság elé, az volt a tippelgetés kérdése. A többi fiktív kérdés persze kétségtelenül beszólás hangulatú/ihletésű volt.
Az indexet mint tényfeltáró újságírást kifejezetten támogatom, pl. a költségvetés témájáról senki nem ír olyan részletesen és naprakészen, mint Baksa Roland. Még nekem is fárasztó olvasni, pedig főállásban igyekszem követni a témát. Meg az "éppen milyen formában fog plusz 30 milliárdba kerülni a Margit-híd felújítása"-téma is elég egyedülálló kezdeményezés a hazai piacon.
Transzparenciát a sok birka magyarnak!
(ezek lennénk mi, kérem alássan...)
VIlágos, persze, én is ott kerestem vissza a témát.
Csak a konkrét támogatás mértéke, meg a satöbbi részletek mikorra kerülnek a nyilvánosság elé, az volt a tippelgetés kérdése. A többi fiktív kérdés persze kétségtelenül beszólás hangulatú/ihletésű volt.
Az indexet mint tényfeltáró újságírást kifejezetten támogatom, pl. a költségvetés témájáról senki nem ír olyan részletesen és naprakészen, mint Baksa Roland. Még nekem is fárasztó olvasni, pedig főállásban igyekszem követni a témát. Meg az "éppen milyen formában fog plusz 30 milliárdba kerülni a Margit-híd felújítása"-téma is elég egyedülálló kezdeményezés a hazai piacon.
Transzparenciát a sok birka magyarnak!
(ezek lennénk mi, kérem alássan...)
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.23. 23:02:01
@RAMBO: Te vízmérnök vagy? Azt tudod, mi történik, ha a lejtő területen csinálnak duzzasztást? És a jelenlegi vízügyi tudás hogyan oldja meg a keletkező problémát (v.ö. Kisköre, sokkal kisebb méretekben kivitelezve)?
Miért és mikor is terelték el a Dunát a jó szlovákok Meciar király vezérletével? Mit döntöttek ezzel kapcsolatban Hágában? Mi lett belőle, miközben Sólyom szerencselovallt? Politikailag.
Ne haragudj, nem kellene baromságokat összehordani itt a földművesek vakítására.
Miért és mikor is terelték el a Dunát a jó szlovákok Meciar király vezérletével? Mit döntöttek ezzel kapcsolatban Hágában? Mi lett belőle, miközben Sólyom szerencselovallt? Politikailag.
Ne haragudj, nem kellene baromságokat összehordani itt a földművesek vakítására.
jardel 2010.01.24. 00:14:04
Íme a kitünő alkalom, hogy a "független" (haha, kitől: hát a borászoktól biztos) magyar bíróság helyett a felháborodott emberek összefogása akadályozzon meg valamit. Amúgy is jobb pálya lenne, mint mindig a bíróságra járkálni. például a blogon (indexen?) is indulhatna egy kezdeményezés. esetleg valami rendkívül gyúlékony anyag lehelyezése a szalma mellé vagy ilyesmi.
ezanevjelenikmeg 2010.01.24. 00:52:22
gyúlékony anyag előtt első körben én is ajánlom: www.facebook.com/group.php?gid=437316430561&ref=mf :) :)
részleges részeges · http://reszlegesreszeges.blogspot.com/ 2010.01.24. 02:34:34
...azért ez ottó bácsitól most durvább húzás, mint az, aki '89-ben lépett be az mszmp-be :-P
remélem, saját vagyonának minél nagyobb részét fekteti bele, mielőtt darabokra szedik egyes jogászkarvalyok, és ennek köszönhetően minél kevesebb fölös cucca marad, amiről gondoskodnia kell, mikor leköltözik vmelyik fővárosi híd alá...
én szurkolok!
aztán majd meglátjuk...
>-/
remélem, saját vagyonának minél nagyobb részét fekteti bele, mielőtt darabokra szedik egyes jogászkarvalyok, és ennek köszönhetően minél kevesebb fölös cucca marad, amiről gondoskodnia kell, mikor leköltözik vmelyik fővárosi híd alá...
én szurkolok!
aztán majd meglátjuk...
>-/
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.24. 08:26:20
@Hepci: Ha most arra gondolsz, hogy a megemelkedő talajvizet drénezéssel és szivattyúkkal visszaemelve a mederbe meg lehet-e szüntetni a szikesedést: a válasz igen. Mint ahogy az minden normális erőműnél ez a megépítés követelménye.
A szlovákok akkor építették meg a csatornát, amikor sikerült nálunk megbuktatni az erőmű tervét. Ekkor a szlovákok úgy határoztak, nélkülünk éptik meg, és ezért az eredetinél egy számunkra sokkal kedvezőtlenebb megoldást választottak. Sólyom és hasonlóan tájékozatlan társainak tevékenysége az ügyben vitathatatlan, és hogy hogyan hatott a karrierjére, azt döntsd el akkor, amikor talárban vagy diszsorfal előtt látod a riadt tekintetű jóembert. Hogy a hágai bíróság döntése (aminek nyomán még kártérítést is kellett fizetnünk) hogy jön az irományodba, nem tudom, de örültem volna neki, ha mélyen tisztelt Duna Kör önkénteseinek a bankszámlájáról húzták volna le az összeget.
Én megértem, hogy borzasztóan nagy divat minden ipari és energiatermelő beruházás ellen ugatni, de a képlet azért baromi egyszerű: vagy vízerőmű vagy új paksi blokk vagy tüzeléses erőművek. Ezek közül egyértelműen a vízerőmű a legkisebb rossz.
A szlovákok akkor építették meg a csatornát, amikor sikerült nálunk megbuktatni az erőmű tervét. Ekkor a szlovákok úgy határoztak, nélkülünk éptik meg, és ezért az eredetinél egy számunkra sokkal kedvezőtlenebb megoldást választottak. Sólyom és hasonlóan tájékozatlan társainak tevékenysége az ügyben vitathatatlan, és hogy hogyan hatott a karrierjére, azt döntsd el akkor, amikor talárban vagy diszsorfal előtt látod a riadt tekintetű jóembert. Hogy a hágai bíróság döntése (aminek nyomán még kártérítést is kellett fizetnünk) hogy jön az irományodba, nem tudom, de örültem volna neki, ha mélyen tisztelt Duna Kör önkénteseinek a bankszámlájáról húzták volna le az összeget.
Én megértem, hogy borzasztóan nagy divat minden ipari és energiatermelő beruházás ellen ugatni, de a képlet azért baromi egyszerű: vagy vízerőmű vagy új paksi blokk vagy tüzeléses erőművek. Ezek közül egyértelműen a vízerőmű a legkisebb rossz.
czudarka 2010.01.24. 08:54:43
én bort iszom, ti meg vízről prédikáltok!:)
hujber menjen a ....... a lejsztingerrel meg a fletóval meg libajnaival egyetembe ja és a veres ócskavas janit is vigyék magukkal!
hujber menjen a ....... a lejsztingerrel meg a fletóval meg libajnaival egyetembe ja és a veres ócskavas janit is vigyék magukkal!
Noir taster 2010.01.24. 08:56:01
@Műtannin: sajnos lehet ebben is van valami...
Sárfehér 2010.01.24. 09:31:54
@RAMBO: Húha.. azér nem annyira off, mindkét esetben u.i. a szűk műszaki szempontok vs. élet szerepel.
Nos, hát ez olyan szintű ideológia, mint a "két láb rossz, négy láb jó". Tudod, nekem az unokanővérem 77-ben a Vitukiban dolgozott. Akkor a Vituki minden szakmai szempontól ellenezte a vízlépcsőt, de politikai döntés született. Tudod, a Szu készült a harmadik világbékére, és a Dunán akarta a cseh fegyvereket szállítani, az meg nem érdekelte, hogy nekünk mibe kerül. Akkor komoly "kádercsere" történt, ami megváltoztatta a tudatot is. Ekkor írták át azokat az egyetemi jegyzeteket is, amikre olyan büszke vagy, hogy egyszer vmi vizsga címén vissza tudtad böfögni a (műkéz, műláb) Műegyetemen.
Ma tökéletesen hasonló a helyzet. Az "akadékoskó" hatóságokat személycserékkel, anyagi ellehetetlenítéssel, "átszervezéssel" szerelik le. Ha nem félnének a (lenyúlható) európai pénzek elvesztésétől, már épülne a szalmaerőmű. :(
Nos, hát ez olyan szintű ideológia, mint a "két láb rossz, négy láb jó". Tudod, nekem az unokanővérem 77-ben a Vitukiban dolgozott. Akkor a Vituki minden szakmai szempontól ellenezte a vízlépcsőt, de politikai döntés született. Tudod, a Szu készült a harmadik világbékére, és a Dunán akarta a cseh fegyvereket szállítani, az meg nem érdekelte, hogy nekünk mibe kerül. Akkor komoly "kádercsere" történt, ami megváltoztatta a tudatot is. Ekkor írták át azokat az egyetemi jegyzeteket is, amikre olyan büszke vagy, hogy egyszer vmi vizsga címén vissza tudtad böfögni a (műkéz, műláb) Műegyetemen.
Ma tökéletesen hasonló a helyzet. Az "akadékoskó" hatóságokat személycserékkel, anyagi ellehetetlenítéssel, "átszervezéssel" szerelik le. Ha nem félnének a (lenyúlható) európai pénzek elvesztésétől, már épülne a szalmaerőmű. :(
homonna 2010.01.24. 09:40:51
A borvidék szőlész és borász egyesületei a közös ügyek hatékonyabb menedzsmentjének megteremtése érdekében 2009. áprilisában létrehozták a Tokaj-Hegyalja Fejlődéséért Szövetséget. Ennek tagjai a Tokaj Reneszánsz – Tokaji Nagy Borok Egyesülete, a Tokajvinum Hungaricum Egyesület, a Tokaji Bormívelők Társasága, a Mádi Kör Eredetvédelmi Egyesület, a Tokaji Borbarátnők Társasága, a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa, a Tokaj-hegyaljai Borút Egyesület, és a Tokaj-hegyaljai Történelmi Borút Egyesület, azaz gyakorlatilag a térség összes szőlész és borász szervezete. A kezdeményezés fő célja az, hogy a színvonalas borászati kultúra mellett megteremtődjön a világörökségi címre és értékekre alapú térségfejlesztési politika is. Akiket érdekelnek az adott munkák és esetleg támogatni is szeretnék ezeket a törekvéseket, információt kaphatnak a Szövetség ügyvivőjétől a 06 20 458 73 32 telefonszámon.
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.24. 09:52:08
@RAMBO: nem arra gondolok. Hanem arra, hogy egy síkvidéki tározóban keletkező mérhetetlen iszaplerakódást a jelenlegi vízügyi képességek szintjén képtelenség megoldani (v.ö. Kisköre, újfent. Meg arra, hogy a bősi csatorna vízszintje a helybéli (magyar) templomok keresztjeinek magasságához lett belőve.
A jó szlovákok pedig nem "megépítették" a csatornát a magyar elutasítás hatására (hiszen az már nagyjából készen volt), hanem a beüzemelés sajátos módjaként elterelték a két országot elválasztó határfolyót. Kissé tökösebb országok (v.ö. Falkland) ennél jóval kevesebbért is indítottak már háborút, bár ezt csak csúnya, fasiszta, kirekesztő bácsik szokták megemlíteni...
A riadt tekintetű ember azon kevés (2-3) politikusunk egyike, akinek életében legalább valaha (akkortájt, még) jelentett valamit a tisztesség.
A Hágai Bíróság pedig igen egyszerű dolgot döntött, ha netán nem is érted. A szlovákoknak vissza kellett volna állítani a főmeder helyét (a vízhozam többségét az eredeti mederbe ereszteni), nekünk pedig megtéríteni az őket - a bősi felvízcsatorna fölösleges megépítésével - ért pénzügyi veszteséget. A végrehajtást mindkét fél elszabotálta, mindenesetre a történet logikusan szlovák lépéssel kellett volna, hogy induljon.
Végezetül -ha már úri (LOL) dacból meg lóvé hiányában a mindenkori kormányunk nem fizet - nem a Duna Körnek kellene megfizetni a kártérítést, hanem a hozzád hasonlóknak. Vagyis a mérhetetlenül szűklátókörű, vízügyi lobbitól totálisan megvezetett - "korrekt mérnöki szemléletű" - egyéneknek. :)
A jó szlovákok pedig nem "megépítették" a csatornát a magyar elutasítás hatására (hiszen az már nagyjából készen volt), hanem a beüzemelés sajátos módjaként elterelték a két országot elválasztó határfolyót. Kissé tökösebb országok (v.ö. Falkland) ennél jóval kevesebbért is indítottak már háborút, bár ezt csak csúnya, fasiszta, kirekesztő bácsik szokták megemlíteni...
A riadt tekintetű ember azon kevés (2-3) politikusunk egyike, akinek életében legalább valaha (akkortájt, még) jelentett valamit a tisztesség.
A Hágai Bíróság pedig igen egyszerű dolgot döntött, ha netán nem is érted. A szlovákoknak vissza kellett volna állítani a főmeder helyét (a vízhozam többségét az eredeti mederbe ereszteni), nekünk pedig megtéríteni az őket - a bősi felvízcsatorna fölösleges megépítésével - ért pénzügyi veszteséget. A végrehajtást mindkét fél elszabotálta, mindenesetre a történet logikusan szlovák lépéssel kellett volna, hogy induljon.
Végezetül -ha már úri (LOL) dacból meg lóvé hiányában a mindenkori kormányunk nem fizet - nem a Duna Körnek kellene megfizetni a kártérítést, hanem a hozzád hasonlóknak. Vagyis a mérhetetlenül szűklátókörű, vízügyi lobbitól totálisan megvezetett - "korrekt mérnöki szemléletű" - egyéneknek. :)
napoletano 2010.01.24. 11:01:33
Javaslom, hogy a vegkeppen nem ideillo posztokat (ld. Nagymaros es a Duna szabalyozasa) moderaljatok ki, vegkeppen semmi ertelme ezt a kerdest itt vitatni. A ki hova es miert menjen, belertve a rendszervaltasra buzditast en szinten nem sorolnam a MA fo vitatema-teruletei koze.
Homonna szolt ehhez hozza konkretan, koszonom/juk. En azt mondom, ez a szerencsi eromu-otlet igen sok ponton okorseg, es ne adjatok fel az ellenzeset, meg akkor sem, ha netan elkezdenek epiteni, ha netan be is fejeznek, ha netan be is inditanak. Ennek egyszeruen nincsen helye egy olyan vilagoroksegi helyszinen, ahol -mint Tokajban- a besorolast a termeszeti es kulturtaj ertekei, es az ott jelenleg is folyo tevekenyeseg (azaz szolo- es bortermeles) indokoljak.
Homonna szolt ehhez hozza konkretan, koszonom/juk. En azt mondom, ez a szerencsi eromu-otlet igen sok ponton okorseg, es ne adjatok fel az ellenzeset, meg akkor sem, ha netan elkezdenek epiteni, ha netan be is fejeznek, ha netan be is inditanak. Ennek egyszeruen nincsen helye egy olyan vilagoroksegi helyszinen, ahol -mint Tokajban- a besorolast a termeszeti es kulturtaj ertekei, es az ott jelenleg is folyo tevekenyeseg (azaz szolo- es bortermeles) indokoljak.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.24. 11:12:57
@Sárfehér: Agráregyetem, engedelmeddel. Tehát aki nem ért veled egyet, az csak megtévesztett lehet. Mondod ezt azután, hogy ilyesmit le bírsz írni: "szűk műszaki szempontok vs. élet". Megkérdezhetném, hogy te milyen forrásból veszed az önbizalmadat?
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.24. 11:15:20
Napoletano: a moderabuzdítás előtt/közben/után esetleg próbáld észrevenni, a szerencsi és a bősi/nagymarosi/kiskörei ügy nagyon hasonlít egymáshoz. Még a főszereplők - akik vétettek - is ugyanonnan vétettek...
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.24. 11:18:04
@Hepci: Nagymaros, mint síkvidéki tározó. LOL, baszod, fáraó vagy. Ezen a ponton milyen szakaszjellegű a Duna?
<iframe width="425" height="350" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=Nagymaros,+hungary&sll=37.0625,-95.677068&sspn=47.838189,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Nagymaros,+Hungary&ll=47.786715,18.95867&spn=0.31932,0.617294&t=p&z=11&output=embed"></iframe><br /><small><a href="http://maps.google.com/maps?f=q&source=embed&hl=en&geocode=&q=Nagymaros,+hungary&sll=37.0625,-95.677068&sspn=47.838189,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Nagymaros,+Hungary&ll=47.786715,18.95867&spn=0.31932,0.617294&t=p&z=11" style="color:#0000FF;text-align:left">View Larger Map</a></small>
<iframe width="425" height="350" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" src="http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=Nagymaros,+hungary&sll=37.0625,-95.677068&sspn=47.838189,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Nagymaros,+Hungary&ll=47.786715,18.95867&spn=0.31932,0.617294&t=p&z=11&output=embed"></iframe><br /><small><a href="http://maps.google.com/maps?f=q&source=embed&hl=en&geocode=&q=Nagymaros,+hungary&sll=37.0625,-95.677068&sspn=47.838189,79.013672&ie=UTF8&hq=&hnear=Nagymaros,+Hungary&ll=47.786715,18.95867&spn=0.31932,0.617294&t=p&z=11" style="color:#0000FF;text-align:left">View Larger Map</a></small>
borbalta · http://baltaistvan.multiply.com 2010.01.24. 11:42:57
Who is fucking Hujber Otto ?
Ezenkivül tegnap a temerini borverseny
er.hirdetési buliján de.10 órakor már
nem lehetett pénzért sem kóstolni a Monyók Józsi hárslevelűjét és még vagy
10 pincészet nagyarany vagy aranyérmes
borát.Bravo marketing.
Befelé 80 perc,kifelé részeg disznó bandának nevezett a szerb határőr 32
embert a buszon,az volt az érzésem,nem nagyon szeretnek bennünket ebben az országban,pedig elég sok pénzt othagytunk.és a társaság felének az volt
a véleménye,hogy IDE TÖBBET SOHA.
Ezenkivül tegnap a temerini borverseny
er.hirdetési buliján de.10 órakor már
nem lehetett pénzért sem kóstolni a Monyók Józsi hárslevelűjét és még vagy
10 pincészet nagyarany vagy aranyérmes
borát.Bravo marketing.
Befelé 80 perc,kifelé részeg disznó bandának nevezett a szerb határőr 32
embert a buszon,az volt az érzésem,nem nagyon szeretnek bennünket ebben az országban,pedig elég sok pénzt othagytunk.és a társaság felének az volt
a véleménye,hogy IDE TÖBBET SOHA.
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.24. 11:48:35
@RAMBO: nézd, én úgy szóltam Hozzád, ahogy írástudó emberhez illendő. Ha ez nem jó, cseveghetünk máshogy is, wazze.
Ugye, nem akarod az eddigi nettó baromságaid mellé még azt is állítani, hogy a Duna a határtól Nagymarosig hegyi folyó? LOL
Imádom az ilyen műmájer okoskákat, mint Te lehetsz, Stallone-imitátor. Én horgászni meg evezni szoktam arra, amiről Te olvasol, a 80 éves agáregyetemi tankönyvedben. Muhahaha.
Ugye, nem akarod az eddigi nettó baromságaid mellé még azt is állítani, hogy a Duna a határtól Nagymarosig hegyi folyó? LOL
Imádom az ilyen műmájer okoskákat, mint Te lehetsz, Stallone-imitátor. Én horgászni meg evezni szoktam arra, amiről Te olvasol, a 80 éves agáregyetemi tankönyvedben. Muhahaha.
jardel 2010.01.24. 12:01:25
Térjetek egy kicsit vissza Szerencshez...
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.24. 12:09:19
@borbalta: who is fucking Hujber Ottó?
Bizony, ki ez a mérhetetlen erőszakos faxkalap, MSZP expénztáros vagy mi a szösz.
Lopikált, lopikál, lopikálni fog, forever. Csíkos Pierre Cardin stólában szeretném látni őtet, mihamarabb... :)
Bizony, ki ez a mérhetetlen erőszakos faxkalap, MSZP expénztáros vagy mi a szösz.
Lopikált, lopikál, lopikálni fog, forever. Csíkos Pierre Cardin stólában szeretném látni őtet, mihamarabb... :)
fiatalborivo 2010.01.24. 12:58:02
Ha Magyarországnak tényleg vagy hő, vagy víz vagy atomerőműre van szüksége akkor nem kell aggódni Szenerncsen és környékén, mert az atomerőmű biztosan meg fog épülni. Paks mellett lakom, ismerek pár bennfentest is meg dolgozo embereket is akik szerelik a teaktorokat, már készülnek a tervek, már veszik fel a fiatal munkásokat, technikusokat és elindítottak egy 25 fős bandát már akikből 5 év alatt kiválasztják az 5 legjobbat akik az új blokkok vezénylőjében lesznek elhelyezve, akik az új erőművet fogják irányítani, a környékbeli vállalkozók nem eladják hanem felujítják a markolókat, dömpereket vásárolnak, bővítésbe kezdett sok kisebb cég is hogy minél nagyobb munkákat tudjanak elvállalni.
Elég biztos hogy ez megépül. Ha tényleg elég csak 1 erőmű akkor ez lesz az, és akkor Szerencsen nem lesz baj.
Elég biztos hogy ez megépül. Ha tényleg elég csak 1 erőmű akkor ez lesz az, és akkor Szerencsen nem lesz baj.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.24. 13:12:19
@Hepci:
OFF
Azt jól tetted, hogy mint írástudó emberként szóltál hozzám, és én is, hogy nem így hozzád.
Amint említettem, nem csak az erőműről szóltak a tervek, hanem a Duna folyamszabályozásának egy részét képezte csak a gát. A fölső szakaszvidékeket sarkantyúkkal és egyéb művekkel szabályozták volna a tervek szerint, meggátolva a hordaléklerakódást.
Az a baj, hogy nulla ismerettel vagdalkoztok itt páran, és minden érvet "büdös technokraták" és "aki szakember csak kommunista lehet, ha nem ért velem egyet" nézőpontból láttok. Tele a hócipőm a hozzád hasonló retardáltakkal.
ON
OFF
Azt jól tetted, hogy mint írástudó emberként szóltál hozzám, és én is, hogy nem így hozzád.
Amint említettem, nem csak az erőműről szóltak a tervek, hanem a Duna folyamszabályozásának egy részét képezte csak a gát. A fölső szakaszvidékeket sarkantyúkkal és egyéb művekkel szabályozták volna a tervek szerint, meggátolva a hordaléklerakódást.
Az a baj, hogy nulla ismerettel vagdalkoztok itt páran, és minden érvet "büdös technokraták" és "aki szakember csak kommunista lehet, ha nem ért velem egyet" nézőpontból láttok. Tele a hócipőm a hozzád hasonló retardáltakkal.
ON
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.24. 13:28:22
@RAMBO:
OFF
Köszönöm a "retardált" jelzőt, te idióta! :)
Honnan veszed, hgy itt senki se ért ehhez, csak vagdalkozik, rajtad kívül? Agrármérnök létedre meg mitől képzeled, hogy annyira értesz hozzá? Horgásztál már sarkantyún meg ruganyon? Mi a különbség a kettő között? Gyerünk, elő a wikit... LOL
ON
OFF
Köszönöm a "retardált" jelzőt, te idióta! :)
Honnan veszed, hgy itt senki se ért ehhez, csak vagdalkozik, rajtad kívül? Agrármérnök létedre meg mitől képzeled, hogy annyira értesz hozzá? Horgásztál már sarkantyún meg ruganyon? Mi a különbség a kettő között? Gyerünk, elő a wikit... LOL
ON
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.24. 13:48:54
@Hepci: Majd ha a Visegrádi hegyeséget nem kevered össze az Alfölddel, lesz miről beszélnünk. Addigra talán nem a horgászvizsga lesz a legmagasabb iskolai végzettséged. :D
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.24. 13:58:13
@RAMBO: sajnálom, hogy ilyen pökhendi tahó vagy. Amúgy szívesen vitáznék folyamszabályozási kérdésekről akár itt is, de így nincs értelme. Ha lealázok egy butácska Rambót, attól senkinek se lesz jobb, nekem se.
Arról sincs fingod se, mi a célja egy sarkantyúnak, mint fentebb kiderült. Nem értem, mire vered magad, még ha "barátilag" is vagy itt, nagyarcú tudatlankám. LOL
Arról sincs fingod se, mi a célja egy sarkantyúnak, mint fentebb kiderült. Nem értem, mire vered magad, még ha "barátilag" is vagy itt, nagyarcú tudatlankám. LOL
tölgyfadonga 2010.01.24. 15:01:04
Kedves hozzá Szólók!
Sajnos január első hetében több mint 300 új munkanélkülit regisztráltak Szerencsen. A térségben működő borászatok jó része nem nyereséges és a túlélésért vagy az anyavállalat támogatásáért küzd. Én tudom, hogy van társadalmi és egyéni igazságosság. Ezért fogyasszatok több Tokaji bort és nyaraljatok Hegyalján. Így lesz pénz napszámosra és igényesebb szállások kialakítására.
Tisztelettel: Kalina G. Tállya
Sajnos január első hetében több mint 300 új munkanélkülit regisztráltak Szerencsen. A térségben működő borászatok jó része nem nyereséges és a túlélésért vagy az anyavállalat támogatásáért küzd. Én tudom, hogy van társadalmi és egyéni igazságosság. Ezért fogyasszatok több Tokaji bort és nyaraljatok Hegyalján. Így lesz pénz napszámosra és igényesebb szállások kialakítására.
Tisztelettel: Kalina G. Tállya
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.01.24. 15:35:09
@Hepci: hát igen, lealáztál Magyarország földrajázából, másvalaki meg azzal, hogy a ruszkik a Dunán hajón akarták a fegyvereket Csehszlovákiából szállítani (ki ellen is?) meg hasonló képtelenségekkel.
Én nem szívesen vitatkozom veled (se itt, se máshol), mert fogalmatlan vagy a kérdésben. Úgyhogy válaszolj erre amit akarsz, csendben ignoréra tettelek.
Én nem szívesen vitatkozom veled (se itt, se máshol), mert fogalmatlan vagy a kérdésben. Úgyhogy válaszolj erre amit akarsz, csendben ignoréra tettelek.
Adrian Mole 2010.01.24. 15:58:28
RAMBO:
Nem értem, hogy ha leírod ezt: szolo.blog.hu/2010/01/22/technologia_2#more1692581
akkor miért állsz ki kritika nélkül a betonlobbi mellett.
@tölgyfadonga:
Már megvan. Bodrogzug is ér meg Tisza mente?
Nem értem, hogy ha leírod ezt: szolo.blog.hu/2010/01/22/technologia_2#more1692581
akkor miért állsz ki kritika nélkül a betonlobbi mellett.
@tölgyfadonga:
Már megvan. Bodrogzug is ér meg Tisza mente?
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.24. 16:00:30
@RAMBO: a tudatlansággal párosuló agresszív pökhendiség tipikus álértelmiségi tünet.
Menj raftingolni Komáromba, amúgy meg az (intellektuális) erő legyen veled!
Menj raftingolni Komáromba, amúgy meg az (intellektuális) erő legyen veled!
Sárfehér 2010.01.24. 16:02:39
Tulajdonképpen mégiscsak meg lehetne építeni a szalmaerőművet. Lenne hol elégetni az EU-s támogatással kivágott tőkéket, a megtermelt energiával működtetni az aranyos-völgyi szivattyús energiatárolót. Asztán ha már nincs szőlő, akkor a hordókészítés sem fogja elszívni a zempléni tölgyfákat, mehet az is egyenesen az erőműbe. :((((
(Rambo pajtás vízföldrajzi ismeretiről csak annyit, hogy a nagymarosi duzzasztás elsősorban a Gönyü és Esztergom közti síkvidéki szakaszt érintette volna. A Dunakanyarban a - nem hegyvidéki, hanem - középszakasz jelleg olyan rövid, hogy nem lehet jelentős esést összeszedni.)
(Rambo pajtás vízföldrajzi ismeretiről csak annyit, hogy a nagymarosi duzzasztás elsősorban a Gönyü és Esztergom közti síkvidéki szakaszt érintette volna. A Dunakanyarban a - nem hegyvidéki, hanem - középszakasz jelleg olyan rövid, hogy nem lehet jelentős esést összeszedni.)
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.24. 16:06:17
@Sárfehér: felesleges foglalkozni Rambo pajtással.
Annyira buta szegény, hogy inkább szánnivaló. :)
Annyira buta szegény, hogy inkább szánnivaló. :)
SÁMUEL 2010.01.24. 16:22:48
Az osztrákok már 2008 tól hordják a műanyag szemetüket /különböző méretűre apritva,pet palack magnószalag stb./ a dunántuli erőművekbe,ujabban a Mátravidékibe is. Próbaégetés címszóval!17 Eu/tonna fizetnek érte,csak el kell égetni!Jobb a fűtőértéke mint a fának /kőolaj származék!/.A szalma csak a megnyitóra kell !! A munkahelyteremtés csak blabla.A környezet szennyezés az nem .! Létszám max 50 fő. Átadáskor !!
ambrusqkac 2010.01.24. 16:23:21
@Hepci: szerintem sem épül meg az erőmű. nem kell emiatt aggódni. választások lesznek. a másik oldal pedig olyan erős vidékpárti arculatot húzott fel maga köré OV-stől, hírtvs-től, hogy nem érdekük egy ilyen szoci projekt istápolása, akármennyit is kereshetnének vele.
hegyaljai 2010.01.24. 18:30:10
Ismét sikerült "jogot szolgáltatni" az "igazságszolgáltatás" helyett. Az, hogy nem fog megépülni az erőmű, abban én is bízok, és mindent meg is próbálok tenni az építés ellen.
Két fontos dolog jutott ennek kapcsán eszembe.
Az egyik, hogy HO ezen bírósági döntés után még több pénzt követelhet majd a magyar államtól, ha mégis megakadályozzák az erőmű építését. Ez lesz a tiszta haszon, minimális befektetés, és az üzemelés gondjai nélkül dől a pénz.
A másik, hogy szegény tokajiak most ezzel fognak foglalkozni, meg Tőketerebessel, meg a slovenské tokajské ügyével, amit a Magyar Köztársaság Kormányának már régen meg kellett volna oldania. Tehát tiltakozni, tüntetni, bojkottálni fognak, a helyett, hogy a szőlővel, a borral, a vevőkkel foglalkoznának, ami dolguk lenne. Az egész ügyben ez az utóbbi a legnagyobb tragédia.
Két fontos dolog jutott ennek kapcsán eszembe.
Az egyik, hogy HO ezen bírósági döntés után még több pénzt követelhet majd a magyar államtól, ha mégis megakadályozzák az erőmű építését. Ez lesz a tiszta haszon, minimális befektetés, és az üzemelés gondjai nélkül dől a pénz.
A másik, hogy szegény tokajiak most ezzel fognak foglalkozni, meg Tőketerebessel, meg a slovenské tokajské ügyével, amit a Magyar Köztársaság Kormányának már régen meg kellett volna oldania. Tehát tiltakozni, tüntetni, bojkottálni fognak, a helyett, hogy a szőlővel, a borral, a vevőkkel foglalkoznának, ami dolguk lenne. Az egész ügyben ez az utóbbi a legnagyobb tragédia.
napoletano 2010.01.24. 21:44:30
@hepci: Eszrevettem. Nem ertekelem a hozzaszolasod stilusat. Fenntartom, hogy a Duna szabalyozasanak v. nem szabalyozasanak kerdese egeszen mas jellegu vita, mint aminek itt lehetne zajlania (mar ha elfeledjuk, hogy itt borrol kellene legyen szo)
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.24. 22:45:02
@napoletano: Téged remélhetőleg nem bántottalak. Meg. :)
A Rambo nevű egyeddel pedig nem én kezdtem a durvulást. Lásd fentebb: RAMBO 2010.01.24. 11:18:04 "LOL, baszod, fáraó vagy."
Próbáljuk megkülönböztetni a fiskálist a kanálistól, jó?
A Rambo nevű egyeddel pedig nem én kezdtem a durvulást. Lásd fentebb: RAMBO 2010.01.24. 11:18:04 "LOL, baszod, fáraó vagy."
Próbáljuk megkülönböztetni a fiskálist a kanálistól, jó?
Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.01.25. 00:21:37
PLS tegyetek már fel valami kóstolós posztot,
már annyira utálom szegény Hujber Ottót, hogy csak na.
Mondjuk egy "mit vegyek az aktuális leárazásokon" kellemesen érintene. :)
De lehet akármi más is, ami nyomokban kóstolójegyzeteket is tartalmazhat...
már annyira utálom szegény Hujber Ottót, hogy csak na.
Mondjuk egy "mit vegyek az aktuális leárazásokon" kellemesen érintene. :)
De lehet akármi más is, ami nyomokban kóstolójegyzeteket is tartalmazhat...
borkősav 2010.01.25. 08:10:08
@hegyaljai: szép gondolat a tokajiaknak az a dolguk amit ŐK jónak látnak, például hogy tüntesenek, és nem az amit te itt parancsba kiadsz.
Ebből a mondatból látszik hogy te is valami kib.. politikus lehetsz
Ebből a mondatból látszik hogy te is valami kib.. politikus lehetsz
részleges részeges · http://reszlegesreszeges.blogspot.com/ 2010.01.25. 13:08:22
hahó, emberek, mi ez a flamewar itt?!
ha jól tudom, egy vkit kéne itt ekézni: az abcúgot - de azt nagyon...
ha jól tudom, egy vkit kéne itt ekézni: az abcúgot - de azt nagyon...
napoletano 2010.01.25. 20:13:37
OFF, bocs a tobbiektol. @Hepci: OK, nincs harag :-)
Ugy latszik, visszaterunk a borhoz...
Ugy latszik, visszaterunk a borhoz...
Sárfehér 2010.01.27. 11:28:10
Egyszer szeretném megélni, hogy kártérítés ügyben a szakszerűtlenül és jogsértő módon eljáró hatóságok és személy szerint az ebben felelősök legyenek felelősségre vonva. Ugyanakkor az is megérne egy misét, hogy a környezet- és természetvédelemmel kapcsolatos hatósági jogkörök hogy kerültek át a nemzeti parkoktól a vízügyi felügyeletekhez. :(((
(Egy megjegyzés: Ez a ti blogotok, de azért elvártam volna az Alkoholistáktól, hogy Tokaj melletti demonstráció gyanánt előhúznák a fiókban porosodó jegyzeteiket, és egy hétig csak tokaji borról írnának.:))
(Egy megjegyzés: Ez a ti blogotok, de azért elvártam volna az Alkoholistáktól, hogy Tokaj melletti demonstráció gyanánt előhúznák a fiókban porosodó jegyzeteiket, és egy hétig csak tokaji borról írnának.:))
shiraz 2010.01.27. 18:11:23
szvsz ez az erőmű soha nem fog a tervezett helyszínen megépülni.
Utolsó kommentek