Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Magyar borok külföldi polcokon

2010.10.14. 06:30 - Az Alkoholisták

Néhány héttel ezelőtt kaptunk egy fotót Ausztráliából, amely rádöbbentett bennünket arra, hogy külföldön élő olvasóink, barátaink miért panaszkodnak a számukra is elérhető magyar borokra. A polcon az Egervin Bikavére és a Kunsági Kadarka mellett a Hungarovin St. Stephan's Crown aszúi szerepeltek. Hogy mi jut ki külföldre, az nyilván egy összetett döntési folyamat függvénye, amiben a minőség nem az egyetlen tényező, sőt talán nem is meghatározó. De azért mégis szomorú, hogy a mi saját egri bikavér vagy aszú képünktől ilyen távol eső borok képviselnek bennünket. Mindenesetre megkértük olvasóinkat, hogy küldjenek fotókat külföldi áruházak, borkereskedések polcain található magyar borokról. Most ezekből válogatunk. 

Az első kép Saigonban készült egy kis üzletben. A borok ára 165.000 dong, ami kb. 10 dollár. A kép bal szélén belóg egy BB édes merlot.



A következő két kép Birminghamben (Egyesült Királyság) készült. Az elsőn a helyi Sparban kapható Hilltop Riverview látszik leárazva, 4 font körüli áron. Fotónk ugyan nincs róla, de olvasónk szerint az Aldiban Budavár nevű magyar bor is kapható 3 fontért, ami valóban az alsó polc alja (Danubiana termék).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Asdában Hungarian Medium Chardonnay-t árulnak, ami, mint kiderült, álruhás Hilltop (de mitől 'medium'?). Ennek a bornak egyébként az előző évjárata bronzérmes volt a Decanter World Wine Awards-on.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Végül egy ellenpélda a felső polc közepéről. A kép a Buckingham Palace királynői kollekciót kínáló ajándékboltjából származik, és díszhelyre állított 60 fontért vesztegetett 6 puttonyos Royal Tokaji aszúkat mutat (bottled exclusively for Buckingham Palace).



Köszönjük kedves Olvasóinknak a kontribúciót!

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr812370408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mizie 2010.10.14. 08:48:32

A BB termékek jó régóta szemetelik itthon és külföldön a polcokat. Miért nem képes a Törley holding elfogadható minőséget előállítani???

FutoBolond 2010.10.14. 09:47:22

A nemet boltokban ket fele magyar borral talalkoztam.Az egyik a ket euros Balaton, Puszta, illetve Karolyi vagy Andrassy neven fut meg egy ilyen borzalom. Alalaban ugyanezen boltokban sokkal szelsebb valasztek van roman vagy bolgar borokbol, a szinten olcso, de azert magasab arkategoriaban is. Szinten hihetetlen.

Igenyesebb boltokban, pl Karstadt, Kaufhof altalaban ket fajta tokaji szokott lenni, tobbnyire disznokoi aszu az egyik. Eleg fura, a tobb szazas valasztekbol csak ketto...

Kozben minden legalabb kozepkoru nemetnek megvan a sztorija a magyar borokrol, alapvetoen pozitiv a reputacioja, es keresett lenne.

Ugyanilyen felfoghatatlan, hogy miert nem latni magyar gyumolcsot a nemet polcokon, mikozben spanyol-holland-ujzelandi-argetnin cuccokkal van elontve.

Egyetlen jol meno dolog a Pick szalami. Talan naluk van a jo recept.

Oenophile 2010.10.14. 10:02:01

medium = medium sweet (félédes)

Kiss Géza Ilona (törölt) 2010.10.14. 10:06:23

Ausztriában az Intersparban ami ott hatalmas borválasztékot rejt, 1 azaz 1 db magyar bor van Plattensee ( Balaton ) névvel. Természetesen literes és csavarzáras. Na?

Sárfehér 2010.10.14. 10:23:07

Amikor Németországban dolgoztam, a Real jelentette a fő élelembeszerzési forrásomat. Nos, itt valóban a Danubiána volt jelen három borral, az említett Balaton és a vörös ill. fehér Graf Karolyi (jól írtam?). Kötelességemnek éreztem megkóstolni, és teljes meglepetésemre iható borokról volt szó, a 2002-es és 2003-as Balaton határozottan tetszett. Később megjelent egy sorozat, elfelejtettem a nevét (Donauherbst?), ebben voltak magyar meg román borok is - félédes merlot és tárasi -, na, ezt már nem kóstoltam meg. Ezen túl egy tokaji (Kerházas?) édes küvé, ezt is elkerültem.

Svájcban boltban mutatóban sincs magyar bor.

Prágában az Albertben és talán a Kaufhausban láttam magyar bort, kétfajta (félédes?) tokaji furmintot, az egyik a Varga-féle volt. Koronás, 3p aszú fordult még elő. A Kaufhausban meg számomra ismeretlen cimkéjű aszút meg talán szamorodnit láttam (Rákóczi?), csak H-szám meglejöléssel.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.10.14. 10:31:22

Konkrétan a fotózott BB termékvonal (félédes Zweigelt és Merlot) ihatatlan és semmilyen olyan paraméterrel nem rendelkezik, ami borhoz hasonlatossá tenné.

Szilveszterkor viccből tartottam a teljesen amatőr vendégeknek olcsó ajándékborokból vakkostolót. Vicces volt, először egy 3 EUR-os valdepenas-i ált nyerésre, de aztán majdnem mindenki rájött, hogy Tölt Józsi 1500Ft-os Kékfrankosa a nyerő. A félédes Zweigelten viszont minden delikvens ki volt akadva, hogy hogyan lehet ilyesmit forgalomba hozni. Vicces... sajnos minket, magyarokat minősít.

capor_ 2010.10.14. 10:47:53

Itt svédországban van pár magyar bor a System-bolaget polcain. (meg kb norvégiában is ugyanezek voltak).
Itt van a lista:
www.systembolaget.se/Applikationer/Sok/ResultatLista.htm?Sok=Av&SokKriteria=Vitaviner:0:0::122:149:0:9999:0:0:::::0:0:0:0:0:0::::::::::::::0:100:2:0:True::::&Butik=0&SidNr=1&SortKol=namn&Asc=1&SokOrdinarieSort=True&SokVarugrupp=Vitaviner&SokStrangar=VITA+VINER:Hungary:Alla+storlekar::::::

1kr körülbelül 31 forint.

Az árak ne tévesszenek meg senkit. Az aszukat leszámítva az olcsó kategóriában versenyeznek a magyar borok. Viszont a 3l-es PET palackos Chapel Hill Oaked Chardonnay egész népszerű. (Péntek estére már alig van belőle a polcokon)

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.10.14. 10:56:09

@capor_: ez jó hír, én 2001-ben éltem kint egy kicsit, akkor még csak felismerhetetlen nevű és címkéjű magyar borok voltak a legtrébb hazai kinézettel.

@akov: Jó látni, hogy nem mi vagyunk a sznobok, tényleg ez a minőség :) azon túl meg :(

@FutoBolond: a téliszalámin egyre többet gondolkozom... a franciáknál, az olaszoknál egyszer sem láttam, CSAK olasz nemespenészes szalámikat lehetett kapni, olyan csabai kolbász-méretben, számos változatban, és nagyon jó minőségben. Még az áruk sem vágott hanyatt, és simán tele van vele bármelyik Auchan. A téliszaláminkat talán csak a németek veszik. (Akik azért elég sokan vannak, ugye.)

N.Zoli 2010.10.14. 11:52:53

Angliaban a Budgens uzletekben lehet kapni Nagyredei Pinot Griggiot, Roset, meg Sauvignon Blanct kabe 4.50-5.00 kozotti aron. Ugyanez kaphato a Sainsburysben is, Sainsburys cimkevel a hatsocimken Magyarorszag terkeppel, amin be van jelolve Nagyrede.

A Waitrose-ban egy fel literes, otputtonyos, disznokoi aszu 24.99. Ritkan latok magyar borokat.

lackó 2010.10.14. 11:55:27

@capor_: ez a 3L-es pet komoly :). De akkor miért nem bag in box? A chapell hilles sorozat amúgy tök iható kategória, a pezsgőjük kifejezetten jó volt...

borispán 2010.10.14. 11:58:19

Világosan látszik, hogy mitől vagyunk csak itthon kib***ott világhírüek!
Ezeknél a pancsoknál talán még a hamis bor is jobb! Hogy bízzon meg valaki egy 15.000 ft-os aszúban kint, ha 10 dollárért is szemetet kap!
Ezt ki ba**ta el, és hol?

Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2010.10.14. 12:00:16

Malajziabol jelentem:
bar a malaj - muzulman orszag leven - nem eppen egy borivo nemzet, de ettol fuggetlenul lehet bort kapni szinte mindenhol (igen borsos aron az adok miatt). A legutobbi keresgelesem alkalmaval felfedeztem egy boltot, ahol a Hungary felirat is fel volt sorolva. A boltossal beszelgetve kiderult, h errefele (es ez Azsia nagyobb reszere is igaz) a magyar bornak semmi respektje nincs es tkp nem is forgalmazzak mar - nem tartjak jo bornak. A felirat ugy kerult ki, hogy par evvel ezelott Tokajival probalkoztak (leven az edesebb borok jobban mennek), azonban a helyiek a kanadai es a nemet icewine kategoriajaba soroltak a tokajit is es azok siman lenyomtak a magyart.
Egyebkent meg fellelhetoek igen nagy szamban kaliforniai, chilei, francia es ausztral borok.

borispán 2010.10.14. 12:03:06

Ez a terroir jellegű, medium magyar chardonnay meg külön fasza! Termett Magyarországon, kétszáz kitudja hol dűlőben, felvásárolt szőlőből!
Olyan jók vagyunk kint, mint a mostani magyar focicsapat!

capor_ 2010.10.14. 12:03:53

@lackó:

Lehet bag in box, hogy most mondod. Amit én látok az egy doboz rajta egy csappal. Nekem nagyon nem szimpi. Valahogy hozzászoktam a bor+üveg párosításhoz.. Viszont van az 1L PET palackos kivitel, műanyag csavaros fedővel, főleg ausztrál borok, na az valami igazi bünti. De itt veszik mert mondjuk 10-20 koronával olcsóbb. Mintha számítana itt az a 10-20 korona...

pitybull 2010.10.14. 12:04:04

Ez elég szomorú, főleg, hogy nekünk a felső polc a cél. Kis termőterület, de csúcsborok. Miért nincs kint a sok jó borászunk közül néhány. Le a BB-vel!!!

mossberg operator 2010.10.14. 12:10:53

Waitrose valasztek Angliaban - nem minden uzletben: www.waitrosewine.com/Search/Search.aspx?SearchTerm=hungary&Offset=1&refined=0

Hozzateszem arulunk Pick szalamit is.

Kismy 2010.10.14. 12:18:53

Kanadában (Mississauga), az alsó polc hátsó sorában találtam magyar bort - valamilyen tokajit. a nevére már nem emlékszem (3 éve történt), de én itthon sem innám meg. ehhez képest odakint isszák a semmitmondó amerikai borokat, ahelyett, hogy mi exportálnánk valami élvezhetőt. ja, a saját kanadai boraikról ne is beszéljünk...
a világ másik végén Vlagyivosztokban is tokajit találtunk a polcon, az a Tokaj Kereskedőházé volt, igen olcsóért. mi vodkát vettünk.

megint 2010.10.14. 12:20:05

Pedig mostanra már kiváló minőségű magyar borok vannak, azokat kéne erőltetni, nem ezeket.

fakof 2010.10.14. 12:24:45

Le vagyok döbbenve.. mi csak a borkápolnában veszünk bort (havi 10-12 palack) de ott ilyenekről én még nem is hallottam mint amik itt vannak. Édes merló.. te jó ég!

orient 2010.10.14. 12:27:23

francba nem árulnak vylyan-t vagy gere féle villányi borokat??? Ha nem is veri de megközelíti a Bordeaux-i vörösborok minőségét. Ott lenne mit keressünk, erre van BB zweigelt. Gratulálok...

lackó 2010.10.14. 12:31:07

@capor_: azaz, bag in box lesz az...hozzá kell szoknunk, de megvannak a maga hatalmas előnyei, mi most akarjuk bevezetni és ez nem az igénytelenségről szól :).

Rönkugró 2010.10.14. 12:34:01

Itt Norvegiaban talan Dunavari Chardonney meg valami muskotalyos kaphato.Csavaros uveges, de az arkategoriaban (also) nem rosz minoseg szerintem.
Lehet kapni 3L-es papir dobozos kiadasban is. Kb. itt ez minden a magyar fronton.
(talan van valami voros lotty is)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.10.14. 12:39:41

Talán két éve lehetett, hogy a húgomat kiküldték munka ügyben egy hollandiai kisvárosba. Mivel nem akart cipekedni, gondolta majd ott vesz egy pár üveg bort a vendéglátóinak. Talált is a városban egy ajándékboltot, ahol mindenféle borok, csokik, ilyesmik voltak. Magyar bor persze egy sem. Kérdezte az eladót, hogy magyar bor nincs?

Erre ő: régebben volt, de nem kellett senkinek. Már nem rendel.

Ennyit a világhírű nedüinkről, azok ismertségéről és elismertségéről... 8-(

orient 2010.10.14. 12:47:18

@klarky: hát amíg a BB-t nyomják addig nem is fog változni...

FutoBolond 2010.10.14. 13:03:45

@Szomjas Gödény: A pick teliszalamit tenyleg szeretik a nemetek (kollegak koreben vegzett nemreprezentativ gyorsfelmeres), de szerintem a sikerhez hozzajarul, hogy kb minden boltban ott vannak, gyakran kerulnek ki promocios helyekre, kiemelt polcokra, feltunoek, kifizetik a prospektuspenzt, stb.

Szerintem a minosegibb magyar borokkal is csak igy lehetne betorni: kello tokevel (minden ertelemben:) ahhoz, hogy jusson promociora, marketingre. Talan meg kellene kerdezni a Picket, ok kivel inteztettek konkretan.

Vannak meg kis magyar boltok, ahol leginkabb az eleve kiskereskedelembol vett vacak borokat aruljak ujra, eleg borsos aron. Foleg a varga pinceszet olcso "remekeit". Sajnos meg igazan ambiciozus, jo ertelemben dorzsolt kereskedovel nem talalkoztam, aki ertene egy picit a borokhoz meg a kereskedelemhez is.

Nem csak nemzeti buszkesebol szeretnem, ha vegre a minosegi magyar borok is bejutnanak a nemet piacra, onzo erdekbol is :)

Sárfehér 2010.10.14. 13:04:08

@klarky: A holland az egy külön állatfajta, 4-5 erónál borra nem hajlandó többet kiadni. Ami magyar borra büszkék vagyunk (méltán), azért az mind följebb van.

cabernet's son 2010.10.14. 13:06:34

Német Aldi Süd-ben árulják a "Szekérvár" nevü édes fehér bort még Aldis viszonyban is olcsón. Nem volt gusztusom hozzá hogy megpróbáljam.
Balaton bort minden nagyobb üzletben lehet kapni, aki eddig próbálta az nem próbálná még egyszer. Ez alapján én sem próbáltam meg. Ugyan volt a kezeim között egy tesztkönyv ami a német diszkontokban kapható borokat értékelte. Itt 2 évjárat volt a Balatonról, az egyik közepes v. jobb minösítést kapott, a másik meg a legrosszabbat (egy villámmal jelölték az igen szar borokat...)
Lehet még kapni Károlyit benzinkúton, diszkontban, abból több félét is. Én ca. 8 éve kóstoltam az egyiket és a 3-4€-s árához képest nem tünt akkor rossznak.
Láttam még Erlauer Stierblutot (Egri Bikavér) is olcsón, olyan is volt.
Láttam és próbáltam olcsó, Tokaji felirattal ellátott bort, ami félédes volt és semmi köze a mi Tokajinkhoz...
Én speciell emiatt a kínálat miatt szégyenlem magam azok nevében is, akik elkövetik.
Szerencsére tényleg van Pick szalámi többféle kivitelben is. Szinte az egyetlen, aminek az összetételén nem tüntetnek fel feleségem szerint káros anyagokat. Mi nagy kedvelöi vagyunk ezeknek és jóízüen majszoljuk a reggelinkhez.

európai 2010.10.14. 13:13:21

Hogy legyünk pozitívak is:
Azt hiszem, David Jenkins barátom képviseli azt Angliában, amire büszkék lehetünk és felemelkedésünk nála kezdődhet.
Francia, olasz és MAGYAR borokra specializálódott.
Nála, van Solus, Attila, Tiffán Grande Cuvée, Primarius, stb, és természetesen, nagyon jó Tokaji.

www.cjwines.co.uk/search_results.php

cabernet's son 2010.10.14. 13:15:47

Van Münchenben egy magyar borokat forgalmazó vinotéka.
www.weingenuss-aus-ungarn.de/
Ök szerveznek egy kóstolóval egybekötött szemináriumot jövö hónapban. Na, erre mindenképp elmegyek. A kínálatuk magáért beszél.
www.weingenuss-aus-ungarn.de/html/weine.html
Szerencsére van ilyen is. Majd egy személyes beszélgetés során kiderül, mennyire megy nekik az üzlet, mivel szerintem a jó magyar borok drágák nemzetközi viszonylatban. Telefonos beszélgetés alapján viszont elég jól kiismerik magukat a magyar borvidékeken.

borkősav 2010.10.14. 13:38:33

Hat igen és most várnám a máskor a bormarketingről olyan sokat és szépen kommentelők teóriáit erre a problémára.

borpancsoló 2010.10.14. 13:45:21

@Sárfehér: Mivel a hollandok nem rendelkeznek jelentős szőlőterülettel :), ezért nincsenek is prekonccepcióik, így viszonylag gyorsan rájöttek, hogy az említett 4-5 euróért (ami a magyar keresetek viszonyában 500 ft-nak felel meg) technológiai hibáktól és betegségektől mentes délafrikai borokat tudnak venni minden nap a vacsorához. Semmi extra, de mégis bort isznak, naponta! Magyarországon egy átlag család nemhogy naponta, de hetente nem iszik meg egy palack bort. (meginná, csak nincs rá pénze, de ezt már kifejtettem egyszer itt.)

felvetés 2010.10.14. 13:52:44

@európai: Megnéztem a linket, tényleg szép nevek. Kedvencem a KALO, Imre: coming soon. :)

borpancsoló 2010.10.14. 13:54:24

Egy általános hozzászólás a témához:

Még három Danubiana meg Hilltop kellene és elindulna a lassú felfejlődés export fronton. Azokkal a borokkal ugyanis tisztességes, hibamentes és elérhető árú tételekkel lehetne megszórni Európát.

Az ilyen borok hoznak némi ismertséget, de legalábbis nem tök hülyén fog pislogni a belga borkereskedő, amikor kiejted a szádon hogy Magyar bor. Szégyent nem hoznak ránk, amiket eddig kóstoltam az említett két cég exportborai közül, azok mellett ki lehetne állni.

Az ilyen nagy mennyiségű exportok farvizén pedig kinyomulhatnának azon borok és borászok, akiket általában méltatni szoktunk.

(Az egy másik probléma, hogy egy Ny-európai borkereskedő számára nevetségesen drágák és túlárazottak ennek a "seholnemjegyzett bortermelő ország" sztárborászainak ismeretlen borai.)

borpancsoló 2010.10.14. 13:56:45

@borkősav: "Hat igen és most várnám a máskor a bormarketingről olyan sokat és szépen kommentelők teóriáit erre a problémára."

Bár nem tartozom talán a megszólítottak közé, nekem ez a teóriám: :)

alkoholista.blog.hu/2010/09/28/miert_beteg_a_magyar_bor

első, második és harmadik pont.

Kénporos 2010.10.14. 14:22:05

Ameddig a koccintóst, és a barátok borát van képe kitenni a kereskedőnek, s az megkapja a borminősítést, addig ne a külföldi polcokon csodálkozzunk már rá!
(Érdekes, hogy a kommentek között olvasva németeknél letesztelik a diszkontos borokat, s adnak arra is bírálatot. Itt gondolom nem csak a jó vételt jelölik, hanem a teljes kínálatot. Talán így hamarabb kihullik a nem oda való.)

Tökéletesen reprezentálja a magyar borkultúrát a kinti kínálat. Alul semmi.. (ami felül van az meg elfogy itthon is).

de murányi 2010.10.14. 14:30:40

négy éve engem is sokkolt Finnországban, amikor az Alkoba belépve a kiváló egri bikavért leltem a polcok homályában

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.10.14. 14:31:48

@Szomjas Gödény: hát ja...

Nálam a Pick minősége is komoly kívánnivalót hagy maga után. Persze eszem, mert nem akarok hólyagrákot okozó gyorsérlelésű szalámit enni. A hús minősége sem megfelelő, nem méltó a nemzeti "zászlósszalámi" címhez, az érlelés ideje is nagyon rövid ( = cashflow). A Pick-et akkor szeretem, amikor valahová 2 hétre elmegyünk campingezni, aztán 2 hét után a 40 fokban "bepállik". No, akkor már kezd érni valami. :)

de murányi 2010.10.14. 14:34:39

azóta talán változott egy picit a helyzet
www.alko.fi/products/hakutulos

pupa pupánszky 2010.10.14. 14:36:25

kis mennyiség, szűk szegmens, nem nagyhatalom, de legalább ne a gagyiszar mindenhol könyörgöm. akkor tényleg lehessen a világon mindenhol csak hilltopot kapni, de a szekérvár édes chardonnay - tól a medium merlot - ig tűnjön el ez a sok okádék a vörösiszap alján!

Jenyei 2010.10.14. 15:32:31

@pupa pupánszky: rendben, szép és nemes javaslat. Mármost az a kérdés, hogy ez pusztába kiáltott borsó? Milyen módon lehet ezt elérni, hogy konstruktívak is legyünk? Én el se tudom képzelni. Szabad a piac, a tőke és bor oda és úgy mozog, ahogy akar. Mi képes ennek gátat vetni?

Sárfehér 2010.10.14. 16:02:02

@borpancsoló >>: Ezzel tökéletesen egyetértek. Nekem úgy mondták, hogy a holland az egy jó kereskedőnép, talál 4-5 euróért jó bort.

cabernet's son 2010.10.14. 16:35:36

@akov: OK, lehet, hogy a szalámi ízlésem nem olyan fejlett mint a tied. Nekem eddig ízlett a Pick paprikaszalámi (a téli nem annyira), de majd odafigyelek rá kritikus szemmel. Hátha úgy járok vele, mit az utóbbi idöben egy rakás borral, hogy már nem okoznak élvezetet. Én mindenesetre értékelem, hogy mellöznek egy csomó káros összetevöt. Ma reggel beindítottam a fütést, majd a radiátor tetejére teszek egy "zsacskóval" 2 hétre pálni, hátha akkor finom érett lesz. :)

shiraz 2010.10.14. 17:59:51

@borpancsoló >>:
"Az ilyen nagy mennyiségű exportok farvizén pedig kinyomulhatnának azon borok és borászok, akiket általában méltatni szoktunk. "
az olcsó tömegbor farvizén nem nyomul ki a komoly bor. marketing iskolában tanítják a piac működését.
de nézd meg a divatvilágot, a nagy márkák presztízskollekciói teszik eladhatóvá az olcsóbb árú termékeiket.

"(Az egy másik probléma, hogy egy Ny-európai borkereskedő számára nevetségesen drágák és túlárazottak ennek a "seholnemjegyzett bortermelő ország" sztárborászainak ismeretlen borai.)"
ez valóban így van sok magyar borral, akik csak itthon sztárok, kevéssé állják a versenyt a határainkon túl. de vannak olyan birtokok, borászok akik magas árakat tudnak elérni export esetén is. soha nem minden olyan fekete-fehér.
üdv
András

oddbinsa 2010.10.14. 22:36:22

...és Lenkey Géza 2001-es 5 puttonyos aszúja Angliában az Oddbins polcain, (kemény munkám eredményeképp került ki)

Weér Yvo · http://borboy.blog.hu 2010.10.14. 23:02:58

@shiraz: Így igaz. Ugyanakkor kíváncsi lennék arra, mit gondolnak magukban azok a franciák, akik időnként elsétálnak egy magyar hiper borrészlegének a francia kínálata előtt. Ott ugyanis szép rendben sorakoznak az „Appellation Bordeaux Controlée” borok 600 Ft/palack áron (és ezt lefordíthatnánk olaszra is). A magyarok pedig engedelmesen fuvarozzák ezeket a palackokat a pénztárhoz, mert arról már hallottak, hogy a francia borok jók. Ez a „hallás” pedig valószínűleg a nagy-híres francia boroknak köszönhető.

Más. Számomra nem meglepő a magyar borok külföldi nagyáruházi penetrációja: melyik kiváló minőségű borunkkal kellene elárasztani az európai piacot? A Hollóvár 10 ezer tőkéről származó termésével? Esetleg küzdjön vállvetve a nemzetközi porondon a nagyközönség kegyeiért Losonci Bálint és Karner Gábor és a 2HA a maguk pár száz palackos tételeivel? (A több évszázados múltú Pétrus évi 35 ezer palackot dob piacra.) Még a Hilltop és a Danubiana (Graf Karolyi) milliós nagyságrendű exportja sem meghatározó nagyságrendű a nyugat-európai piacon.

hegyaljai 2010.10.14. 23:36:18

@Weér Yvo: Az első bekezdés sokak számára nem volt tudott, de nagyon igaz.
A második bekezdés sokak számára tudott volt, de még sem hajlandók komolyan venni, csak álmodoznak.

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2010.10.15. 07:54:53

Aha. És azoknak a hazai "sztároknak", akiket annyira körülrajongtok, ki tiltja meg, hogy exportáljanak?

Sárfehér 2010.10.15. 11:10:02

Svájcban dolgozó belga ismerős Bernben egy borkiállításon belefutott egy magyar borforgalmazóba, aki interneten árul - www.liptay.ch. Elég vegyes a kínálata, a tényleg jó boroktól az egyszerű, de korrektekig. A komoly boroknál normálisak az árai, de az alsó kategóriában vastagon fog a ceruzája. Azért az összbenyomás nem rossz. (A belga ismerős végül mindenből vett, amire azt mondtam a listán, hogy jó, még Solust, Kopárt, natúresszenciát is, meg sok mást. Nyeletem egyet, amikor megláttam, - viszont én is belekóstolhattam egyetlen egyszer egy natúresszenciába, nagy élmény volt.)

lacibor 2010.10.16. 15:09:13

@Tóth Ferenc: A kérdés nyilván költői, de próbálok rá válaszolni:-Talán a szerénység. (hihi)

Boldogság gyere haza! 2010.10.19. 09:43:14

Hat igen, a Chapell Hillröl tudnek meselni. En Svedorszagban es Finnorszagban "nyomatom" a magyar borokat, lassan szep eredmenye lesz. A legdrababb borokkal kezdtem. Malatinszky, stb. De egy sved tulajdonu Balatonboglari Borgazdasaggal nehez konkuralni, bar annyira nagy uzlet, hogy jövöre sajat import ceget csinalnak itt kint. Ketszer kaszalni, ez az igazi uzlet.

Gabin 2010.10.21. 00:38:18

@Tóth Ferenc: Miért exportálnának, ha otthon is elfogy minden? Semmi nem kényszeríti rá őket, amíg az export csak alacsonyabb árral jár, márpedig a magyar bor általános megítélése miatt nem tudják az otthoni áraikat külföldön is érvényesíteni. Nem védeni akarom őket, de ebben a viselkedésben semmi kivetnivalót nem találok.

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2010.10.21. 07:26:47

@Gabin: Én se*, de szerintem nem a "magyar bor általános megítélése miatt nem tudják az otthoni áraikat külföldön is érvényesíteni", hanem mert az olyan borokat, mint az övék, akár fele annyiért lehet kapni külföldön, nem olyan horror áron, mint itt.
Fentebb olvasható volt, hogy a "nagy márkák presztízskollekciói teszik eladhatóvá az olcsóbb árú termékeiket." Ha valóban így van, nosza tessék bemutatni azt a "presztízskollekciót"!

*Kivetnivaló valóban nincs, részemről pláne, hiszen én se viszem a kereskedelembe a boromat, míg itthonról elfogy mind.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.10.21. 08:25:06

@Tóth Ferenc: Szerencsére tévedsz. A magyar csúcsminőséggel azonos szinten levő borok mindenhol annyiba kerülnek mint nálunk.

A probléma az a második és harmadik vonalban van. Ezekről tényleg elmondható, hogy itthon messze-messze túl vannak árazva.

A jelenlegi magyar csúcsminőséget képviselő termelők pedig azért nem exportálnak, mert egyrészt nincs meg az a mennyiségük amivel érdemes lenne a logisztikai többletmunkát és az új piacon való márkaépítés terhét felvállalni.

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2010.10.21. 09:18:25

@BZoltan: Nem igaz. Az a bor, ami nálunk 5ezer, az kint max. 10€. Nem kell megmagyarázni...persze elismerem, könnyebb itthon besöpörni a valós/vélt elismerést/magas árat :)

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.10.21. 10:00:32

@Tóth Ferenc: Mondom, ez a második-harmadik vonal problémája.

Azok a borok amik kinn 10€-ba kerülnek nem élvonalbeli borok és a velük azonos minőségi kategória az a magyar másod-harmadvonal amik valóban túl vannak árazva.

A dolog azért megtévesztő, mert sok esetben Magyarországon a minőségileg másodvonalbeli borok árazása már összeért a tisztességesen árazott presztízsminőséget képviselő borokéba. Ez fokozottan igaz a 90-es években nagyon megszaladt termelőkkel és borvidékekkel kapcsolatban.

Ez a probléma.

Ha te összeválogatnál mondjuk 20 magyar bort amik szerinted a legjobb, de tényleg minőséget képviselik ártól függetlenül, akkor az azokkal megegyező minőségű borok külföldön is ugyanabban az árkategóriában mennek.

Viszont ha azt mondod, hogy válogassunk 10-20€ között spanyol-francia-olasz-német-osztrák borokat akkor merítesz az ottani másodvonalból ami messze jobb lesz mint az itthon ugyanebbe az árkategóriába fel- és túlárazott másodvonalbeli borok.

A termékpiramis csúcsával sem minőségileg, sem árazásilag nincs Magyarországon probléma. Ennek a kategóriának a marketingje és az arculatépítése a mérhetetlenül gyenge, na és az, hogy ezekből a tételekből max néhányezer készül.

Viszont a termékpiramis dereka és alja, pont az a kategória amiben mennyiséget is lehet már termelni nagyon beteg itthon.

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2010.10.21. 15:47:23

@BZoltan: Ennyi süketelést...na lapozzunk. Maradjunk annyiban, hogy már megint nem értünk egyet, se időm, se energiám az agymenéseidre reagálni

Sárfehér 2010.10.21. 16:08:15

@Tóth Ferenc: Bocs, de én, mint borissza, nagyjából BZoltánnal értek egyet. Annyit kell még hozzátenni, hogy mindenféle terméknél (bor, festmény, ingatlan, autó, stb.) végülis a termékpiramis tetején lévőknél nem igazán tudunk reális árról beszélni. Az, hogy egy kis tételes, különleges bor kinek mennyit ér meg, és miért, az nagyon nehezen megfogható dolog. Ugyanis a kis tétel és a magas ár miatt nem igazán forognak ezek a borok, így nincs valódi keresleti-kínálati piaca. Ára az alsó- és középkategóriás boroknak van, ahol nagy a kínálat, és nagy a vásárlóerő is.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.10.21. 16:16:32

@Tóth Ferenc: Érvek és érdemi vélemény hiányában ismét személyeskedéssel zártad rövidre a dolgot :( Bár ez is egy módja annak, hogy beismerd a tévedésed.

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2010.10.21. 16:21:25

@BZoltan: Persze, nyugodtan. Érezd jól magad azzal a tudattal, hogy ha valaki belefárad abba, hogy állandóan süket dumát kell olvasnia és inkább ráhagyja, annak elfogytak az érvei és személyeskedik.
További szép napot.

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2010.10.21. 16:25:15

@Sárfehér: Tudod, erről egy meglehetősen vulgáris szólás jut eszembe: míg lósz@r van, addig veréb is.

Kénporos 2010.10.21. 16:59:33

@Tóth Ferenc:
Közgazdaságilag egy nonszensz amit írsz. Miért vinné egy belföldön "agyonsztárolt" borász a termékét más piacra?
Láttál te már olyan terméket, aminek fel van építve a piaci. Jó áron elfogy a termelésed, ekkor gondolsz egyet. Átviszed egy másik földrajzi területre, csak azért hogy ott is felépítsd! Mi értelme lenne ennek?
Talán nem lapoznod kellene, hanem végiggondolni amit leírsz.

Sárfehér 2010.10.21. 17:01:29

@Tóth Ferenc: Tudod, van olyan lószar, amin szívesen vagyok veréb. :)

acsa77 2011.03.21. 17:42:57

@alföldimerlot: Helló! Örömtáncot járhatunk az Egervin lassú eltűnése miatt, vagy sajnáljuk a megszűnt munkahelyeket? Csak az mti híre "rázott meg"...
süti beállítások módosítása