Ekkora reklámot még talán még sosem kapott a Tokaji aszú. De hogy ilyen profit, és ilyen olcsót nem, az holtbiztos, és ezen még a háttérzaj sem változtat. Aki még sosem hallott Tokajról, néhány mondatban megkapja a lényeget, történelem, puttonyszám, satöbbi, hiszen fontos a háttér. Mindez a világ legjobb videós borblogjában, az elegáns, szimpatikus úriember pedig, aki lazán és lelkesen prezentál, nem más, mint a világ egyik legelismertebb Bordeaux-i pincészetének, a Cos d'Estournel-nek a tulajdonosa, Jean-Guillaume Prats (aki tavaly vette meg a Hétszőlőt). A legjobb húzás pedig azt hangsúlyozni, mennyire kiváló az aszú aperitifnek, sőt osztrigához vagy thai kajához - erre kattannak a népek nyugaton. Zseniális, 10 pont.
És az aszú ismét népszerű lesz?
2010.10.31. 09:33 - Octopus
Címkék: video tokaj aszú cos destournel
46 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr252411158
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
borispán 2010.10.31. 10:50:01
Kattanjanak.
Kacsával, dióval, finomabb. Hogyne reklámozná a figura, most ölt milliókat a Hétszőlőbe...muszáj neki.
Táj étterem? Azok a piszkosul csípős kaják szamorodnit csinálnak a hatputtonyosból is...
Kacsával, dióval, finomabb. Hogyne reklámozná a figura, most ölt milliókat a Hétszőlőbe...muszáj neki.
Táj étterem? Azok a piszkosul csípős kaják szamorodnit csinálnak a hatputtonyosból is...
demisec · http://thepit.blog.hu 2010.10.31. 10:52:05
Hm, ez kétségtelenül hasznos és érdekes video. (Külön érdekes, hogy egy francia promótálja azt a bort, amit nekünk kéne.) Bár egy kicsit nekem zavaros ez az apritif/thai étel párosítás. Vitába szállnék ennek a logikájával. Vaskarika fából jellege van nekem ennek a megközelítésnek. Elhiszem, hogy tökjó meg felejthetetlen párosítás (az aszú is finom meg a thai ételek is...együtt is biztos jól tudnak működni jó csillagzat alatt, meg valakinek, aki nyitott rá), de eszembe nem jutna aszút inni akár az étkezés előtt, akár fűszeres főételhez. Most a michelin-csillag-őrült, fölvilágosult fúziós konyhások biztos meg fognak ezért kövezni. Persze, jó, hogy ezt az új irányt, új felhasználási módot villantja föl a videó, de ezek után idejön egy külföldi és én azt mondom neki, hogy magába igya az aszút, vigye haza a családnak, és egy csöndes délutánon kortyolgassák el, akár étkezés után, akkor nem fogja érteni a dolgot, csak még jobban összezavarom. Első lépésben szerintem a hagyományos oldalát kéne erősíteni az aszúnak (gyümölcsös desszert, libamáj, kéksajt), aztán ha ott sikerül megtapadnia, akkor jöhetnek az alternatív megoldások. Sztem.
loading 2010.10.31. 11:59:34
@demisec: Egyetértek octopus-szal, rendben van a film. És még két előnnyel is bír: egy francia és egy amerikai magyarázza az amerika közönségnek, hogy mennyire remek a tokaji. (Így jobban hisznek benne, nekik, szerintem.)
Azt, hogy egy aszút ki mihez iszik vagy ajánl, az elég egyéni. Itt nem hangzott el semmilyen "szentségtörés". Neki a keleti konyha ételeivel ízlik, akkor hadd ajánlja azt. A kéksajt pl. elhangzott.
És talán ezzel túl is tudni lép a hagyományos desszert bor kategórián, amelyet eddig igazán tudott a magyar marketing, stb. átugorni.
Azt, hogy egy aszút ki mihez iszik vagy ajánl, az elég egyéni. Itt nem hangzott el semmilyen "szentségtörés". Neki a keleti konyha ételeivel ízlik, akkor hadd ajánlja azt. A kéksajt pl. elhangzott.
És talán ezzel túl is tudni lép a hagyományos desszert bor kategórián, amelyet eddig igazán tudott a magyar marketing, stb. átugorni.
Sárfehér 2010.10.31. 12:36:51
Azért pontosítsunk, azt mondja, hogy ne tekintsük csak desszertbornak, hívjuk inkább úgy, hogy női bor, és igyuk bármihez, akár aperitifként. A thai kajánával szemben folyton a homárt és az osztigát emlegeti.
demisec · http://thepit.blog.hu 2010.10.31. 12:56:30
@loading: nem, valóban nem hangzott el szentségtörés, ezt nem mondtam én sem, sőt tényleg hasznos és előremutató egy ilyen dolog, csak valahogy nekem ez az apritif/osztriga/thai étel háromszög kicsit szélsőséges (úgy, hogy közben az "unalmas", konvencionális fogyasztási módokat nem igazán emeli ki).
shiraz 2010.10.31. 13:33:20
gary mindig olyan mintha ha nem természetes sebességen működne :) ezért is sztár az USA-ban.
egy kis pontosítás, hogy a helyes információ ragadjon meg:
A Hétszőlő többségi tulajdonrészét a Domaines Reybier vette meg, az övék a Chateau Cos d'Estournel is. Prats úr az ő helytartójuk..
De ezt a belinkelt tavalyi cikketek hsz-ei között maga Kovács Tibor birtokigazgató is leírta.
egy kis pontosítás, hogy a helyes információ ragadjon meg:
A Hétszőlő többségi tulajdonrészét a Domaines Reybier vette meg, az övék a Chateau Cos d'Estournel is. Prats úr az ő helytartójuk..
De ezt a belinkelt tavalyi cikketek hsz-ei között maga Kovács Tibor birtokigazgató is leírta.
oddbinsa 2010.10.31. 13:57:36
..valóban, egy fejet letépően csípős thai kaját csak az azt kompenzáló magas édességgel lehet, okos! ( így curryhez is)
... és egy másik francia borász vallomása a tokajinkról:
www.mindennapi.hu/cikk/belfold/tokaj-egy-francia-borasz-szemevel/2010-10-22/81
... és egy másik francia borász vallomása a tokajinkról:
www.mindennapi.hu/cikk/belfold/tokaj-egy-francia-borasz-szemevel/2010-10-22/81
borispán 2010.10.31. 14:07:37
@oddbinsa: Megy az okoskodás, a táj fejtépőhöz jéghideg fröccs a legjobb. Te berizikóznád a drága 6 puttonyosodat egy táj étteremben? Én nem, az biztos.
Különben nem kell izgulni, inkább szégyenkezzünk, hogy holmi angolok pld, HJ, vagy franciák, többet melóznak a tokajiért mint mi?
Ez a Gary mikor készített utoljára videót valaki magyarral, magyar borokról?
Különben nem kell izgulni, inkább szégyenkezzünk, hogy holmi angolok pld, HJ, vagy franciák, többet melóznak a tokajiért mint mi?
Ez a Gary mikor készített utoljára videót valaki magyarral, magyar borokról?
borispán 2010.10.31. 14:26:23
Ja, elfelejtettem mondani..francia csóka folyamatosan mutogatja a címkét, amit sajnos folyamatosan ELTAKAR egy ki**szott nagy, egyáltalán nem tokajis borospohár.
borispán 2010.10.31. 14:35:29
Ja, mielőtt húzok innen, Gary koma megmutatja mindhárom tokajit közelebbről és olyat ír ki a képernyőre hogy "nem megvásárolható" vagy valami hasonló.
Ez a jó reklám! Finom, kiváló, imádnivaló...de nem kapható. Fityiszt az orrodra.
Ez a jó reklám! Finom, kiváló, imádnivaló...de nem kapható. Fityiszt az orrodra.
borispán 2010.10.31. 15:00:51
Namégegy, mielőtt fugulajos elküld melegebb éghajlatra.
Nem azzal kezdi a Jean (Zsán, mi ez a kopogás a ruhásszekrényemben? Kiment az öltönye a divatból, uram) hogy a Hétszőlőt hazavágta 50 év sötétség?
Ami piszkosul bosszant, az az hogy "Az első évjárata pincészetünknek a jégkorszakban volt, később nálunk aludt Rákóczi a szalmában, 19-ik Lajos pedig örömkönnyek között fulladt bele az aszúesszenciába a fürdőkádban, de hogy 50 évre lehúzták a rolót a maderfaker szovjetek, és "közben elfelejtettem hogyan kell aszút készíteni", arról egyetlen tokaji pincészet sem ír ma!!! Jean legalább kimondta ezt a videón!
Nem azzal kezdi a Jean (Zsán, mi ez a kopogás a ruhásszekrényemben? Kiment az öltönye a divatból, uram) hogy a Hétszőlőt hazavágta 50 év sötétség?
Ami piszkosul bosszant, az az hogy "Az első évjárata pincészetünknek a jégkorszakban volt, később nálunk aludt Rákóczi a szalmában, 19-ik Lajos pedig örömkönnyek között fulladt bele az aszúesszenciába a fürdőkádban, de hogy 50 évre lehúzták a rolót a maderfaker szovjetek, és "közben elfelejtettem hogyan kell aszút készíteni", arról egyetlen tokaji pincészet sem ír ma!!! Jean legalább kimondta ezt a videón!
A fogyasztó 2010.10.31. 15:10:21
Hmmm...A tokaji valószínűleg előbb utóbb igen közkedvelt lesz nyugaton. A kérdés csak az, hogy ebből mi magyarok mit fogunk profitálni, ugyanis akkora "ászok" vagyunk, hogy mire ebből ténylegesen lehetne valami hasznunk, addig már minden jelentősebb birtok külföldi kézben lesz (vagy már van ? Nem vagyok Tokaj szakértő, de most így hirtelen koreai/amerikai, angol és francia tulajdonosok rémlenek fel). Ebből a nézőpontból nem olcsó ez a reklám. Az ára a magyar szőlőbirtokok külföldi kézbe kerülése. Ettől pl Szepsynek semmivel sem lesz jobb, mert a pár száz/ezer üveg minőségi borát eddig is felvette a magyar piac és ezután is fel fogja venni. Szóval mindenki döntse el maga, hogy ez most olcsó reklám e vagy sem. Szerintem igen nagy árat fizettünk érte, de meg is érdemeljük. Berecz Stephanie szavai jutnak most eszembe így hirtelen:" A magyarok nem is tudják, hogy mekkora kincs van a kezükben." Hát sajnos tényleg nem sikerült eddig erre a kijelentésre rácáfolnunk. Érdekes, hogy a külföldiek meg miért tudják ezt.
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.10.31. 15:38:13
A thai konyhát (ami amúgy sem elsősorban a csípősségről, hanem a friss változatos aromás fűszerezésről szól) csak egy negyedmondat erejéig említi meg az arc.
Azt viszont, hogy tengeri herkentyűkhöz, halakhoz, friss és könnyed ételekhez is jól megy az aszú azt vagy ötször.
Kimondottan hangsúlyozza, hogy nem desszertborként kell az aszút venni, hanem sima édesborként amit ugyanúgy kell inni és élvezni mint bármely más bort.
Piszok jó ez a videó és felmérhetetlenül nagy reklám ez Tokajnak.
Azt viszont, hogy tengeri herkentyűkhöz, halakhoz, friss és könnyed ételekhez is jól megy az aszú azt vagy ötször.
Kimondottan hangsúlyozza, hogy nem desszertborként kell az aszút venni, hanem sima édesborként amit ugyanúgy kell inni és élvezni mint bármely más bort.
Piszok jó ez a videó és felmérhetetlenül nagy reklám ez Tokajnak.
fugu 2010.10.31. 17:53:12
@borispán: Keresztnevem György.
2. Senkit sem küldtem el melegebb éghajlatra, sőt! Örülök,ha más sem teszi.
3.Örömmel olvasom kommentjeidet, melyekből tanulhatok.
4. Szívesen tanulok bárkitől, azért olvasom ezt az oldalt.
Én azt tapasztalom,hogy a turista, aki idelátogat, és esetleg hallott már a Tokajiről az nem akar sokat fizetni azért, hogy megkóstolja, és tüstént lekapja a polcról a kerházast, vagy egyéb olcsó "tokajit".
Mi Toszkánában nem az alsó polcon molyolunk, mert tiszteljük Őket, és tudjuk, hogy a minőség mennyibe kerül.
Ők lenéznek minket, és tőlünk aprópénzért várják el az isteni nedűt.
Ez itt már nem Tokajról szól...
2. Senkit sem küldtem el melegebb éghajlatra, sőt! Örülök,ha más sem teszi.
3.Örömmel olvasom kommentjeidet, melyekből tanulhatok.
4. Szívesen tanulok bárkitől, azért olvasom ezt az oldalt.
Én azt tapasztalom,hogy a turista, aki idelátogat, és esetleg hallott már a Tokajiről az nem akar sokat fizetni azért, hogy megkóstolja, és tüstént lekapja a polcról a kerházast, vagy egyéb olcsó "tokajit".
Mi Toszkánában nem az alsó polcon molyolunk, mert tiszteljük Őket, és tudjuk, hogy a minőség mennyibe kerül.
Ők lenéznek minket, és tőlünk aprópénzért várják el az isteni nedűt.
Ez itt már nem Tokajról szól...
oddbinsa 2010.10.31. 18:58:28
@borispán: tapasztalatom, hogy a nagy erősséget csak a nagy édesség csillapítja, és az én szerény, de ádázul erős thai receptem mellé legközelebb ki is nyitok egy hatputtonyost
loading 2010.10.31. 19:15:01
@borispán: Bocsánat a személyeskedésért, de szerintem ő (a francia) jobban csinálja a marketinget/reklámot, mint te valaha is fogod. És nem feltétlen a személyes képességeidre gondolok. Ebben a spotban minden benne volt, ami fontos: célközönség, alkalom, étel és árszint. Utóbbihoz: homár, osztriga - az a legtöbb helyen nem olcsó történet. Valamint erre rádob az exkluzivitás (US-ban aktuálisan nem elérhető). Szóval jó ez, csak okosan kell vele úszni.
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.10.31. 19:29:36
@oddbinsa: Nem értem, hogy miért azonosítják sokan a thai konyhát a csípősséggel. A thai konyhában a thai zöldcitrom, friss koriander, citromfű vagy a kaffir lime levél, galangál, kurkuma, kókusztej legalább annyira meghatározóak mint a thai csípős paprika. Thaiföldön bármelyik étteremben lehet korrekt autentikus thai menüt végigenni úgy, hogy nem maratja le a nyálkahártyáját a csípőst kevésbé szerető ember sem.
A thai ételekhez én mindenképpen koncentrált, testes és aromás fehérbort innék. Ha nem is hatputtonyost, de egy szamorodni vagy egy háromputtonyos, főleg ha van benne sárga-muskotály is szerintem jó választás.
A bangkoki Seafood Market étteremben (ami talán a világ egyik legautentikusabb thai étterme) sok elzászi (köztük bitang jó traminiket), moseli és rajnai bort láttam. Úgy gondolom, nem ok nélkül válogattak ilyen borokat oda.
A thai ételekhez én mindenképpen koncentrált, testes és aromás fehérbort innék. Ha nem is hatputtonyost, de egy szamorodni vagy egy háromputtonyos, főleg ha van benne sárga-muskotály is szerintem jó választás.
A bangkoki Seafood Market étteremben (ami talán a világ egyik legautentikusabb thai étterme) sok elzászi (köztük bitang jó traminiket), moseli és rajnai bort láttam. Úgy gondolom, nem ok nélkül válogattak ilyen borokat oda.
ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2010.10.31. 20:27:05
Én nagyon örülök neki, hogy Gary összehozta ezt a videót. Az étel párosítással kapcsolatban nem annyira a mi véleményünk számít szerintem, hanem a nyugateurópai - amerikai fogyasztóé. Az pedig tisztán látszik ha elolvassátok a videó eredeti honlapján a hozzászólásokat. Az emberek kíváncsiak lettek az "egzotikus" párosításokra, és azt hiszem, hogy EZ A LÉNYEG !!!
Az meg, hogy mi itthon hogyan és mivel isszuk tradicionálisan a Tokaji borainkat szintén lehet egy jó ütőkártya, arra az esetre amikor ugyanezek a külföldiek eljutnak hozzánk és kipróbálhatják eredeti környezetében is ezt a fajta bort.
Az meg, hogy mi itthon hogyan és mivel isszuk tradicionálisan a Tokaji borainkat szintén lehet egy jó ütőkártya, arra az esetre amikor ugyanezek a külföldiek eljutnak hozzánk és kipróbálhatják eredeti környezetében is ezt a fajta bort.
2010.10.31. 22:15:47
Szerintem is nagyon eltalálta a dolgot. Az egzotikus, halas kaják iszonyú divatosak, és persze drágák is, vagyis a tehetősebbek eszik rendszeresen. Az aszúnak szerintem messze az a legnagyobb baja, hogy nem tudjuk mihez inni. Kéksajt? Oké, de ki a fene bont ki egy üveg bort csak a sajthoz? Libamáj? Előételhez én nem szívesen innék aszút, mert ha utána a főételhez fehér bor jön, semmit nem érzek majd belőle, ha meg vörös, az első két kortynál még azt fogom találgatni, hogy akkor most melyik nyer végül.
Egyébként erről a témáról kicsit többet is lehetne beszélni, mert miközben jön föl a magyar bor, mint a talajvíz (reméljük), az étel-bor párosítás kérdésében néha még a hozzáértők között is olyan fokú homály van, ami egyáltalán nem méltó a magyar borhoz (se). És ez baj, mert sokkal többen isznak bort kajához, mint magában. Kicsit lehetne ápolgatni ezt a vonalat.
Múlt héten voltam egy Jura-kóstolón. Ezeknek a nagyon különleges, meglepő, oxidált boroknak is az a bajuk, hogy mindenki dióhoz akarja inni őket, mert az az alapvetés, de hát ki a fene bont ki dióhoz bort? És ezen a kóstolón is az volt a legfőbb cél, hogy tágítsák a horizontot, konkrétan receptek is elhangzottak. És milyen meggyőző volt.
Egyébként erről a témáról kicsit többet is lehetne beszélni, mert miközben jön föl a magyar bor, mint a talajvíz (reméljük), az étel-bor párosítás kérdésében néha még a hozzáértők között is olyan fokú homály van, ami egyáltalán nem méltó a magyar borhoz (se). És ez baj, mert sokkal többen isznak bort kajához, mint magában. Kicsit lehetne ápolgatni ezt a vonalat.
Múlt héten voltam egy Jura-kóstolón. Ezeknek a nagyon különleges, meglepő, oxidált boroknak is az a bajuk, hogy mindenki dióhoz akarja inni őket, mert az az alapvetés, de hát ki a fene bont ki dióhoz bort? És ezen a kóstolón is az volt a legfőbb cél, hogy tágítsák a horizontot, konkrétan receptek is elhangzottak. És milyen meggyőző volt.
demagofób 2010.10.31. 22:23:40
Emberek,. Ez a csávó eladja nekem a magyar bort. Miért egy francia adja el nekem a magyar bort? Nagyon profi! Tuti biztos, hogy ez után ha thai étterembe megyek a tokaji asszú fog eszembe jutni.
demagofób 2010.10.31. 22:26:24
@mistinguett: abszolút egyetértünk.
Gatinho 2010.10.31. 22:37:40
Nem tudom mennyire megy a tokaji a thai konyhához, valószínű nem is fogom megtudni. Lehet hogy jó, könnyen lehet. De arra kíváncsi lennék, hogy mit szólnának a franciák, ha pl. két híres olasz mesterszakács azt bizonygatná Amerikában, hogy a rokfort sajt pizzán a legfrankóbb.
Gatinho 2010.10.31. 22:43:38
Meg mondjuk az a pohár amiből isszák, hááát...
nick: 2010.11.01. 00:00:51
@Gatinho: mi a baj a pohárral?
minél nagyobb, annál jobb
és Gary-nek irigyelnivalóan óriási poharai is vannak :-)
minél nagyobb, annál jobb
és Gary-nek irigyelnivalóan óriási poharai is vannak :-)
lüke 2010.11.01. 00:07:30
trianonért, ahogy Szarko is az övék
pakesz (törölt) 2010.11.01. 00:15:39
miota hianyzott mar, hogy rendes tokeeros ceg belepjen a magyar agrariumba!!!
elvegre ha mi keptelenek vagyunk ra, akkor engedjuk oda aki kepes ra, viszont cserebe bejelenti az alkalmi munkas cigot
elvegre ha mi keptelenek vagyunk ra, akkor engedjuk oda aki kepes ra, viszont cserebe bejelenti az alkalmi munkas cigot
nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2010.11.01. 09:06:47
Köszönjük neki! Reméljük sok követője akad!
jorda 2010.11.01. 09:23:19
Jó ez a reklám,de kérdéseket vet fel az elmult két évtized.
Mit csináltak ezalatt a külföldi-főleg francia-befektetők a tokaji világpiacra vitelében?
Keveset! Néha az volt az ember érzése,hogy nem akartak konkurrenciát csinálni saját prémim-sauterni-boraiknak.
Meg azt is gondolhatták,hogy a tokaji,mint nemzeti kincs világbeli reklámozása elsősorban a magyar kormány feladata.
Ezt sajnos rosszúl gondolhatták,hiszen mi mindíg nagyok voltunk saját értékeink elkótyavetélésében,kiválóságaink mellőzésében.
Szóval a tokaji-ami tényleg kincs-lehetett volna egy valós országimázs,de ma sem az.
Sikertörténet a világban a vörösbor paradoxon néven ismert jelenség.Senki se gondolja,hogy ez véletlenül alakult így.
E mögött kőkemény stratégia,szakmai munka és rengeteg pénz van.
Viszont itthon is már mindenki a vörösbor kedvező,gyógyhatását emlegeti.
A doktor urak még a haldoklóknak is ezt ajánlják.
Miért nincs ez a tokajinál,ami 300 éven keresztül patikákban gyógyszerként volt kapható?
Tipikus "magyar" sikertörténet az aszúé.
Mit csináltak ezalatt a külföldi-főleg francia-befektetők a tokaji világpiacra vitelében?
Keveset! Néha az volt az ember érzése,hogy nem akartak konkurrenciát csinálni saját prémim-sauterni-boraiknak.
Meg azt is gondolhatták,hogy a tokaji,mint nemzeti kincs világbeli reklámozása elsősorban a magyar kormány feladata.
Ezt sajnos rosszúl gondolhatták,hiszen mi mindíg nagyok voltunk saját értékeink elkótyavetélésében,kiválóságaink mellőzésében.
Szóval a tokaji-ami tényleg kincs-lehetett volna egy valós országimázs,de ma sem az.
Sikertörténet a világban a vörösbor paradoxon néven ismert jelenség.Senki se gondolja,hogy ez véletlenül alakult így.
E mögött kőkemény stratégia,szakmai munka és rengeteg pénz van.
Viszont itthon is már mindenki a vörösbor kedvező,gyógyhatását emlegeti.
A doktor urak még a haldoklóknak is ezt ajánlják.
Miért nincs ez a tokajinál,ami 300 éven keresztül patikákban gyógyszerként volt kapható?
Tipikus "magyar" sikertörténet az aszúé.
ASHGAE 2010.11.01. 10:48:57
én azt mondom, lehet köszönetet mondani a külföldieknek a reklámért, lehet őket szidni, hogy emiatt majd kivásárolják alólunk a földet, de leginkább azt mondom, hogy húzzon vissza mindenki a portájára, tegyen szépen rendet, rendezze sorait a szőlőben, a glicerines kannákat meg feljetse ott ahol vannak, azaz tegye mindeki szépen dolgát, hogy mi mindannyian, de leginkább te magad ország-világ előtt büszkék lehess arra amid van, és akkor majd a telekszomszédok is ellesik-elkérik trükkjeinket-fortélyainkat, és a folyamat végén lesz egy csodálatos borvidékünk, melynek pincéi tele lesznek fantasztikus borokkal, és ezeknek mindenki a csodájára fog járni, és óriási lesz az ööm a bódottág...
nem kell mindig a kapitalistákat, szovjeteket, miniszterelnököket, bormarketingeseket, kerházasokat, a cigányokat, a kínaiakat, a tvhíradót anyázni, mert ennyi energiával már szépen meg lehet metszeni, kötözni, kapálni, permetezni... stb, ez a Ti dolgotok
nem kell mindig a kapitalistákat, szovjeteket, miniszterelnököket, bormarketingeseket, kerházasokat, a cigányokat, a kínaiakat, a tvhíradót anyázni, mert ennyi energiával már szépen meg lehet metszeni, kötözni, kapálni, permetezni... stb, ez a Ti dolgotok
demisec · http://thepit.blog.hu 2010.11.01. 11:07:03
@A fogyasztó: értem kb, amit mondasz, de azért Szepsy szerintem nem a legjobb példa. Messze nem párszáz palackot készít pl a száraz boraiból (17 ha-ról), édes alapanyagot pedig közel 40 ha-ról szüretel. És bíztató szám még, hogy aszúinak a fele külföldön kerül értékesítésre (ha valaki a hazai borászatok közül, akkor ő jó úton halad előre). De valóban: sajnos nem ez az általános.
A hazai értékek eltékozlásában is teljesen igazad van sajnos. És valóban nem a legjobb út, hogy külföldi nagytőkések kezébe kerülnek a komolyabb tokaji borászatok, de azért ismerjük be: van ezen borászatok közt nem egy, ami ma is az enyészeté lenne, ha ezek a befektetők nem karolják föl őket (s ez a videó sem szültetett volna meg soha).
@mistinguett: a legjobb, ha tényleg nyitottan állunk ehhez a kérdéshez. (Elképzelhetőnek tartom, hogy egy adott thai ételhez pl. remekül passzol egy aszú, de azért a világért sem általánosítanék, hogy osztrigához meg halételekhez mindenképp jó, mert tudom, hogy van jobb választás is.) Persze nincsenek kőbe vésett szabályok a bor-étek pároknál, de nekem az aszú eddig kéksajttal, gyümölcsökről szóló desszertekkel, de leginkább magában vált be. A komplexitása miatt szerintem önmagában tud kiteljesedni a legjobban, hogyha ő a finálé (nagyon komplex ízek mellett vagy pl szerintem hosszabb borkóstolók végén sem tapasztalható meg teljes szépsége).
A hazai értékek eltékozlásában is teljesen igazad van sajnos. És valóban nem a legjobb út, hogy külföldi nagytőkések kezébe kerülnek a komolyabb tokaji borászatok, de azért ismerjük be: van ezen borászatok közt nem egy, ami ma is az enyészeté lenne, ha ezek a befektetők nem karolják föl őket (s ez a videó sem szültetett volna meg soha).
@mistinguett: a legjobb, ha tényleg nyitottan állunk ehhez a kérdéshez. (Elképzelhetőnek tartom, hogy egy adott thai ételhez pl. remekül passzol egy aszú, de azért a világért sem általánosítanék, hogy osztrigához meg halételekhez mindenképp jó, mert tudom, hogy van jobb választás is.) Persze nincsenek kőbe vésett szabályok a bor-étek pároknál, de nekem az aszú eddig kéksajttal, gyümölcsökről szóló desszertekkel, de leginkább magában vált be. A komplexitása miatt szerintem önmagában tud kiteljesedni a legjobban, hogyha ő a finálé (nagyon komplex ízek mellett vagy pl szerintem hosszabb borkóstolók végén sem tapasztalható meg teljes szépsége).
iLane 2010.11.01. 12:41:54
Ezek is tudnak mellébeszélni, nem csak a politikusok:
"- Ön személy szerint mennyi desszert bort iszik, úgy általában?
- Nagyon jó kérdés. Tudod, ez a bor, azért nagyszerű, mert felbontás után hetekig a hűtőben hagyhatod, nem lesz semmi baja."
LOL :)
"- Ön személy szerint mennyi desszert bort iszik, úgy általában?
- Nagyon jó kérdés. Tudod, ez a bor, azért nagyszerű, mert felbontás után hetekig a hűtőben hagyhatod, nem lesz semmi baja."
LOL :)
Félédes Zweigelt 2010.11.01. 13:09:56
@A fogyasztó:
"tokaji valószínűleg [...] közkedvelt lesz nyugaton. [...] ebből mi magyarok mit fogunk profitálni [...] az ára a magyar szőlőbirtokok külföldi kézbe kerülése"
Szerintem ez egyrészt túlegyszerűsítés, mivel nem hiszem, hogy egész Tokaj megvennék a külföldiek, meg azt sem hogy csak ők értenek a marketinghez, és csak nekik lehet rá pénzük.
Másrészt pedig nem a világ vége egy-két külföldi tulajdonos.
Kérdezzünk meg mondjuk néhány portugált, szeretné-e ha portói portugál kézben lenne tök ismeretlen, meg nem értett bor.
"tokaji valószínűleg [...] közkedvelt lesz nyugaton. [...] ebből mi magyarok mit fogunk profitálni [...] az ára a magyar szőlőbirtokok külföldi kézbe kerülése"
Szerintem ez egyrészt túlegyszerűsítés, mivel nem hiszem, hogy egész Tokaj megvennék a külföldiek, meg azt sem hogy csak ők értenek a marketinghez, és csak nekik lehet rá pénzük.
Másrészt pedig nem a világ vége egy-két külföldi tulajdonos.
Kérdezzünk meg mondjuk néhány portugált, szeretné-e ha portói portugál kézben lenne tök ismeretlen, meg nem értett bor.
hegyaljai 2010.11.01. 15:50:25
Ennek a Gary-nek a stílusa nagyon nyomulós, harsány, de bizonyára ezzel lehet elérni a célközönséget. Használni biztosan használ, és ez is lehet egy része egy nagyobb mozaiknak, ahol Szepsy és a Royal kapja a 95 feletti pontokat, az öszzes magyar nagykövetségen tokajit kínálnak, a Tokaj Kereskedőház elad az USA-ba 2 millió palackot stb.
Ami pedig az általam ngyra értékelt, ne nem szeretett francia befektetőket illeti áljon itt egy történet.
Amikor 1994-ben a Borkombináttól kényszerrel megvásárolt borok belföldi forgalma már az első évben 80 millió Ft hasznot hozott a cégnek, decemberben a francia anyacég leszámlázott 85 milliót, marketing költség címén, nehogy már adót kell jen itt fizetni. Hogy milyen marketinget csináltak ezért, az nem derült ki. Mindenesetre az átlagosan 15 évvel a privatizáció után a külföldi befektetők továbbra is 60 %-ban belföldön adják el a boraikat.
Pont itt lenne már az ideje, hogy belehúzzanak.
Ami pedig az általam ngyra értékelt, ne nem szeretett francia befektetőket illeti áljon itt egy történet.
Amikor 1994-ben a Borkombináttól kényszerrel megvásárolt borok belföldi forgalma már az első évben 80 millió Ft hasznot hozott a cégnek, decemberben a francia anyacég leszámlázott 85 milliót, marketing költség címén, nehogy már adót kell jen itt fizetni. Hogy milyen marketinget csináltak ezért, az nem derült ki. Mindenesetre az átlagosan 15 évvel a privatizáció után a külföldi befektetők továbbra is 60 %-ban belföldön adják el a boraikat.
Pont itt lenne már az ideje, hogy belehúzzanak.
Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.11.01. 15:54:41
Ez tényleg jó nekünk! és az aszút valóban mindenhez lehet fogyasztani:www.magyarborkulturaert.hu/?p=3862
Az étel: Körömpörkölt római köménnyel, mandarinhéjjal, kardamommal és csillagánizzsal fűszerezve. A bor: Disznókő Tokaji Aszú 5 puttonyos 1993.
Örüljünk együtt, hogy reklámoznak minket!
Az étel: Körömpörkölt római köménnyel, mandarinhéjjal, kardamommal és csillagánizzsal fűszerezve. A bor: Disznókő Tokaji Aszú 5 puttonyos 1993.
Örüljünk együtt, hogy reklámoznak minket!
akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.11.01. 21:53:57
@A fogyasztó: Hát én meg azt mondom, hogy mi magyarok nem tudunk élni a lehetőséggel, minden ebbe az irányba mutat. Nézd meg, hogy '91 óta mit művelnek itt a külföldiek, Tokaj jelenlegi - viszonylag jó - helyzete nekik köszönhető. Sokat beruháztak, technológiát, személetet hoztak. Vajon most fel kellene sorolni, hogy Királyudvar, Oremus, Hétszőlő, Disznókő? Ugye, nem...
Szerintem káros, hogy nem engedünk be befektetőket, nem engedjük, hogy a külföldiek földhöz jussanak. Miközben döglődik a mezőgazdaságunk és rosszabbnál-rosszabb mezőgazdasági termékeket állítunk elő kiváló adottságok mellett.
Az eredetvédelem, a helyi verseny hiánya pedig máris olyan dolgokatt tett tönkre, mint a makói hagyma, a szegedi paprika vagy a vecsési káposzta. Ezek ma már sajnos nem léteznek...
Vajon létezne-e még Tokaj, ha ezekre lenne bízva?
alkoholista.blog.hu/2010/09/24/tokajbu
Szerintem káros, hogy nem engedünk be befektetőket, nem engedjük, hogy a külföldiek földhöz jussanak. Miközben döglődik a mezőgazdaságunk és rosszabbnál-rosszabb mezőgazdasági termékeket állítunk elő kiváló adottságok mellett.
Az eredetvédelem, a helyi verseny hiánya pedig máris olyan dolgokatt tett tönkre, mint a makói hagyma, a szegedi paprika vagy a vecsési káposzta. Ezek ma már sajnos nem léteznek...
Vajon létezne-e még Tokaj, ha ezekre lenne bízva?
alkoholista.blog.hu/2010/09/24/tokajbu
Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.11.01. 23:18:56
@borispán: Azért van potenciál a Hétszőlős aszúkban is, itt megtapasztaltam:
www.magyarborkulturaert.hu/?p=1528
(egyszer kóstold végig az 5p-ket 2000-től 2008-ig...)
www.magyarborkulturaert.hu/?p=1528
(egyszer kóstold végig az 5p-ket 2000-től 2008-ig...)
Gaben! 2010.11.02. 01:44:03
Nekem a zsebkendős anekdóta tetszett:)
borispán 2010.11.02. 06:08:31
@Borkandúr: Most látom, bortanácsadó vagy, jó az a kultúrás oldal, hanem hol vannak a kóstolójegyzetek a hétszőlő borokról meg a sátó eszturnelről? Szépek a képek meg minden, ki**szott elegáns a környezet, kinyitottak 18 bort ebből félmillió forintos értékben a bordói, plusz a tokaji, keresem a jegyzeteket de nem találom hozzá a linket. Érdekelne a véleményed mert látom, vágod a témát...ha esetleg ezen az aranykacsás esten nem jegyzeteltél, piszkosul csalódott leszek. Nálam Hétszőlő bor még nem verte a Disznókőt, érdekelnének a részletek...
borispán 2010.11.02. 06:17:04
Most látom, közelebbről nézve a kiöltözött csókákat, ott volt az alkoholista is, valaki idelinkelné hogy annak idején mit irtatok erről az estről?
Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.11.02. 08:23:10
@borispán: Nem törnék pálcát a Hétszőlő felett a Disznókő javára... Érdekes lenne egyszer párhuzamosan kóstolni. Nálam is sok 8 pontos volt, mint az alkeszeknél:
alkoholista.blog.hu/2009/09/24/cos_d_estournel_es_hetszolo_a_gundelban
A 2000-es nálam egy jó tétel volt, valószínű a palackban volt a hiba.
alkoholista.blog.hu/2009/09/24/cos_d_estournel_es_hetszolo_a_gundelban
A 2000-es nálam egy jó tétel volt, valószínű a palackban volt a hiba.
borispán 2010.11.02. 08:35:08
@Borkandúr: Pedig törheted azt a pálcát akár háromba is. Kösz a linket, rendes csávó vagy, de az a hadik (Hát az meg hova tűnt el 1 év alatt?) világosan megírta hogy a Hétszőlő lágy és HOMOGÉN ba** meg! Hát könyörgöm, mikor lágy és homogén a Disznókő? Izgalmas, összetett és komplex aszúkat készítenek. Egy taroláshoz tényleg össze kellene vetni őket.
sajto@ - sajtokukac.blog.hu 2010.11.04. 11:59:44
Ez siker és jó hír mindenképpen, nő a tokaji ismertsége és ingyen segítséget kapunk az aszú gasztropozícionálásához.
Az ehhez hasonló, minden sajtómegjelenésnek, blogbejegyzésnek nagyon örülünk és hurrá attitűd azonban azt is utatja, mennyire az elején vagyunk még és gyermekek a piacon.
Mint frissen kinevezett vezető az első interjújának, úgy örülünk ezeknek a megjelenéseknek. És ez azt jelenti, h messze még az idő, mikor nem a médiától várjuk a hitelesítést és a sikerélményt.
Hajrá Tokaji!
A vitáról: thai, vagy apperitif, mindegy. egyelőre az ismertség falát kell áttörnünk, a profilépítés utána jöhet, mikor hallanak már rólunk. kereskedelmi szempontból egy ilyen videó sokat jelenthet.
Az ehhez hasonló, minden sajtómegjelenésnek, blogbejegyzésnek nagyon örülünk és hurrá attitűd azonban azt is utatja, mennyire az elején vagyunk még és gyermekek a piacon.
Mint frissen kinevezett vezető az első interjújának, úgy örülünk ezeknek a megjelenéseknek. És ez azt jelenti, h messze még az idő, mikor nem a médiától várjuk a hitelesítést és a sikerélményt.
Hajrá Tokaji!
A vitáról: thai, vagy apperitif, mindegy. egyelőre az ismertség falát kell áttörnünk, a profilépítés utána jöhet, mikor hallanak már rólunk. kereskedelmi szempontból egy ilyen videó sokat jelenthet.
Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.11.05. 12:57:26
@borispán:
Disznókő rendesen odatette most a legújabb aszúját(2005 Disznókő Kapi Tokaji Aszú 6 Puttonyos) :
www.facebook.com/album.php?aid=299090&id=328480501538
Disznókő rendesen odatette most a legújabb aszúját(2005 Disznókő Kapi Tokaji Aszú 6 Puttonyos) :
www.facebook.com/album.php?aid=299090&id=328480501538
borispán 2010.11.05. 13:17:11
@Borkandúr: Egyértelmű mérföldkő a Kapi, legenda és legenda lesz.
Ui:A honlapodon a merengő fotó állati jó!
Ui:A honlapodon a merengő fotó állati jó!
Utolsó kommentek