Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Wine Spectator Top 10

2010.11.21. 17:45 - alföldi merlot

Két éve, hogy nem veszek Wine Spectatort, nem hiányzik. Időközben az, aki a leginkább bosszantott, James Suckling, a "European Bureau Chief" lapátra került. A Wine Spectator honlapjára úgy heti gyakorisággal fölmegyek, főleg a videók és Matt Kramer írásai miatt. Az éves Top 100 dilijük idén azonban úgy ment le, hogy ha nem figyelmeztet egy ismerősöm, észre sem veszem. Amennyire látom, mások lelki nyugalmát sem zavarta meg - alig találni reflexiót a neten. Vagy mindenki beleunt már az értetlenkedésbe, vagy tényleg annyira érdektelen lett az idei lista, hogy kár a gőzért. Íme a Top 10 (van szájbarágós videós kiadás is): 

1. 2007 Saxum, Shiraz, James Barry, Walla Walla, Washington, USA
2. 2008 2 Hands, Shiraz, Bella's Garden, Barossa-völgy, Ausztrália
3. 2008 Peter Michael, Chardonnay, Ma Belle Fille, Napa, Kalifornia, USA
4. 2007 Revana, Cabernet Sauvignon, Napa, Kalifornia, USA
5. 2007 Altimura, Cabernet Sauvignon, Napa, Kalifornia, USA
6. 2008 Paul Hobbs, Pinot Noir, Russian River, Kalifornia, USA
7. 2008 Schild, Shiraz, Barossa-völgy, Ausztrália
8. 2007 Fontodi, Flaccianello, IGT, Toszkána, Olaszország
9. 2007 CARM, Douro, Reserva, Portugália
10. 2009 Clos du Pape, Chateauneuf du Pape, Blanc, Rhone-völgy, Franciaország

Két fehér, nyolc vörös, öt amerikai, két ausztrál, egy francia, egy olasz, egy portugál. A legérdekesebb, ami eszembe jut a listáról, hogy a 6. helyezett bor készítője, Paul Hobbs tanácsot ad a Sauska pincészetnek.

És tudom persze, hogy Suckling már nem lakik ott, de azért a mentalitás, ami a Wine Spectatort áthatotta és engem eltaszított, önparódiává sűrűsödve itt megtalálható:


I'm 92 points on that. I'm 95 points on that. I'm 96+ now...

Címkék: híradó wine spectator top 10 2010

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr372463516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.11.21. 18:06:56

:)

TC bulin voltam oly fogalom nélküli, hogy megkérdeztem ráspitól valamelyik boránál, hogy mennyi a cukor, alkohol stb. rám néz lemondó szemekkel, aszongya "mittomén... ÍZLIK?" :)

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.11.21. 18:18:29

@Parci: Hordóminta volt? Ugyanis az forgalomba hozatali engedélyeztetés után a cukor és alkoholtartalmat hivatalból tudja az ember.

borpancsoló 2010.11.21. 18:39:53

@BZoltan: Aki ad magára az már előtte is.

@Parci: Legalább blöffölt volna be valamit. :))!

mossberg operator 2010.11.21. 18:42:22

@borpancsoló >>: Nem bloffolt, oszinten megmondta: "Mittomen". Respect!

borpancsoló 2010.11.21. 18:51:55

@londonercsecse: Félreértés ne essék, becsülöm én az őszinteséget, csak nem értem az ilyet. :) (mármint a felkészületlenséget)

lackó 2010.11.21. 19:03:56

@borpancsoló >>: én ezt spec. tiszteletlenségnek tartom a fogyasztóval szemben. Bocs.

lackó 2010.11.21. 19:04:35

@borpancsoló >>: Mármint nem tőled bocs, hanem csak úgy általánosságban. :)

borpancsoló 2010.11.21. 19:15:47

@lackó: Nyilván; én is csak ironizáltam. (nem is vettem úgy hogy rám gondolsz:) )

2010.11.21. 19:17:00

ácsi, semmi bunkó/negatív felhangja nem volt az egésznek, légyszi ne csináljatok ebből valami spekulációs szappanoperát. csomót dumáltunk ráspival, közben kóstolgattunk, ez is elhangzott az elején, semmi rosszindulat nem volt mögötte.

borpancsoló 2010.11.21. 19:22:58

@Parci: Akkor oké, csak a kommentből nekem ez jött le, hogy totál apatikusan odamondott csak valamit mert unta az egészet. :) Ez így más, megkövetem magam. :D

lackó 2010.11.21. 19:43:26

@Parci: ez így tényleg más, nincs itt spekuláció amúgy sem, csak ha simán ennyi hangzott volna el, az tiszteletlenség, egy beszélgetésben más...de akkor is tudja már :)

dagadtos 2010.11.21. 19:51:48

Elég megdöbbentő a lista, talán változásokat is jelez. Nehéz nem észrevenni, hogy az első hét borban nincs európai, van viszont öt amerikai és két ausztrál bor. Erre persze lehet azt mondani, hogy Bordeaux-ból a 2007-esek, BdM-ból a 2005-ösök, míg CdP-ból a 2008-asok számítanak éppen újnak, de ez még így is üzenetértékű.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.11.21. 20:33:05

@dagadtos: Épp a herripottert nézem a retekklubbon, ott mindig azt mondja a jóslástantanárnő, hogy "önt szörnyű veszély fenyegeti".

Mire gondolsz kicsit konkrétabban ott, hogy "talán változásokat is jelez(het?)"?

Hogy az Óvilág kiesik a pixisből a médiánál? Vagy ellenkezőleg, csak most épp nincs Suckling, akit lehetne pénzelni jó kritikáért, így ennek hiányában magától előretör az Újvilág? Vagy már éppenhogy senkit nem érdekel az egész, így irreleváns a lista?

európai 2010.11.21. 21:20:35

Úgy vagyok vele itt a világ másik felén, hogy ha magyar bor nincs a listán, akkor az ausztrál borok sikerének örülök. A Two Hands (évjárat nem szerepel, 2007?) nagyon komplex, gazdag borokat képes készíteni, a Schild Shiraz pedig egyszerűen fantasztikus, az egyik kedvencem. Figyelemre méltó hogy a TOP 10-ben vannak.

janigod 2010.11.22. 09:45:11

Én még életemben nem ittam észak-amerikai bort, de most komolyan: Washington állam önmagában egy beton tenger, ha nem is a szmog miatt, de hol az a szabad hektár, ahol még a talaj is jó, egy number 1. borhoz??

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.11.22. 10:36:02

@janigod: Washington állam az nem ugyanaz mint Washington DC. Az előbbi az az Egyesült Államok észak-nyugati sarkában Kanadával határos állam, az utóbbi pedig az észak-keleti sarokban van Maryland és Virginia államok által közrefogva a főváros.

Washington államban ternelnek Kalifornia után a legtöbb bort az USA-ban, mintegy 13 ezer hektáron. Én ittam már piszok jó borokat onnan.

janigod 2010.11.22. 10:46:14

@BZoltan: tudom, hogy hol van W.DC, azt hittem W. állam meg körülötte... OFF

chateautorres 2010.11.22. 14:16:57

@janigod: Érdemes kipróbálni. Nekem sokkal európaibb mint Napa vagy Sonoma, semmi talmi csillogás, szép elegáns borok, jobb ár-érték arányúak mint az említettek. Sajnos Walla Walla-hoz még nem értem el, de akár az alsóbb régiók, mint a Columbia Crest vagy Ste.Michelle is megérnek egy próbálkozást. Kellemesen fogsz csalódni a középszintű kaliforniaiak után.
Amúgy Oregon + Kanada is megér egy próbálkozást! (Én Okanaganból ittam, és nagyon tetszett.)

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.11.22. 16:44:05

A Carm 07 vörös és a 09 fehér is megvolt. Nagyon nyomják most, tényleg bomba ár-érték arány.

Nekem a vörös csalódást okozott, mert - mint megannyi portugál vörös - valószínütlenül tanninos és lezúzza a fogyasztó fejét, még zsíros kolbásszal is.

Vagy 5-6 portugál vörösbor kostolása után, sebes szájjal feladtam. :)

alföldimerlot 2010.11.24. 08:04:29

Megszületett az eddigi legjobb magyar eredmény: a Royal Tokaji 5 Puttonyos Aszúja 'Red Label' 2006 a 28. helyen végzett. Gratulálunk.
süti beállítások módosítása