Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Egy hét oportó I.

Günzer Zoltán & Gere Tamás és Zsolt

2012.02.07. 06:30 - alföldi merlot

Induláskor az Ön mennyire elégedett a villányi portugieser teljesítményével?” kérdésre – vállalható szintű lelkiismeretfurdalással - az „inkább elégedett” kategóriába soroltam volna magam. Ráadásul amikor tematikus hetünkhöz az oportó piacot felosztottuk, nem sok kockázatot vállaltam. Két olyan termelőt stoppoltam le, akik ebben a műfajban ritkán botlanak. Günzer Zoltán évek óta lószagmentes, fajtajelleges portugiesereket készít, Gere Tamás és Zsolt 2010-ese pedig az általam ismert maximumot hozta az évjárat lehetőségein belül (ebgondolat, hogy poszt nélkül hagytam). A szép remények ellenére ebből a két oportóból a beharangozóban vizionált „gyümölcsös, barátságos, mediterrán-hangulatú bort” Mesmer sem tudta volna előcsalogatni.

Günzer Portugieser 2011

Voltak jobb pillanataink. És voltak rosszabbak. Nyitás, aztán minden újabb pohártöltés után volt minek szellőznie. Nem ló, hanem ázott zokni, és nem átható, de nem is átugorható. Jobb pillanataiban az illatban meggylekvárt, szilvát, ibolyát és egy kis bocskorszíjat találtam, máskor a gyógyszeres, grafitos és ázott zoknis vonal kerekedett felül. Kóstolva nem valami tömör anyag, és főleg nem komplex, de jól csúszik, és kis jóindulattal finomnak mondható. Ugyanakkor van benne egy általam jellegzetesen oportósnak vélt nyershúsos, tintás, olajos aromakomplexum, ami a lecsengésben fölerősödik. A savak kimondottan tetszettek, és az is, hogy a végén tisztán hagyja a szájat. Szinte tannintalan. Fajtajelleges, tisztességesen elkészített bor. 4 pont (1580 Ft)

Gere Tamás és Zsolt 2011

Arcomra fagyott a várakozás. Se hal, se hús. Azonosítatlan likvid entitás. Hová tűnt a 2010-es egyértelmű oportóssága, tisztasága, ropogása és gyümölcse? Miközben egyáltalán nem kellemetlen bor, az első benyomás az, hogy nincs vége – márminthogy a lecsengés el sem kezdődik. A második benyomás, miközben egyáltalán nem kellemetlen bor, hogy „mi ez?” – mert a Günzer markáns fajtajellege után Gere Tamás és Zsolt portugiesere teljességgel beazonosíthatatlannak tűnt. Az illat halovány, ártalmatlan, valami kis eperfagyis, fűrészporos, vaníliás mocorgás, mérföldekre az oportók sajátos vadságától. Kóstolva is teljesen atipikus, az egyensúllyal ugyan nincs gond, de jellegtelen, ártalmatlan. Vége pedig, mint említettem, nincs. Ha valaki egy viszonylag olcsó bort akar venni, nem fog tőle dührohamot kapni, sőt, talán élvezni is fogja. De aki ivott már néhányszor villányi oportót, és kimondottan erre fente a fogát, az velem együtt csak a fejét csóválja. Tétova 4 pont. (1690 Ft)

A játszma állása: Remény – Betelj 1,5:0,5

Címkék: négypontos villány portugieser gere tamás és zsolt günzer zoltán 2011 egy het oporto

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr814074202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pecz 2012.02.07. 08:45:33

Értékelésetek alapján ezekkel a borokkal nagy baj nincs, hadd igyák a tömegek, mondjuk 1000 Ft-tal alacsonyabb árért.

pécsi borbarát 2012.02.07. 09:16:54

Kedves Alföldi Merlot!
Sokra tartom az értékeléseidet, ezért elkeserítettél! A 2011-es Gere Tamás portugiesert még nem kóstoltam, de eddig az adott évben mindig nagyon szép oportót készített, az egyik legszebbet Villányban! Hosszú évek óta! Megszakadt ez a sorozat?

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2012.02.07. 10:43:50

A Günzer-t múlt héten kóstoltam. Én semmiféle ázott zoknit, bocskorszíjat, gyógyszert meg nyers húst nem éreztem benne. Ugyanakkor alapjáraton is finomnak tűnt, különösebb extra jóindulat nélkül is. A többi stimmel, az értékeléssel is egyetértek.

nagyzsombor (törölt) · http://mustache.hu 2012.02.07. 20:28:09

@pecz: teljesen egyetértek

Almaleves · http://almaleves.blog.hu 2012.02.07. 22:34:47

most ez döntetlen akkor?

múltkor lenyeltem valamiféle Günzert, tán épp ez a portugieser volt, nekem kólával bejött.

de vörösbort az ember csak kólával iszik, mer valamivel el kell nyomnia azt a roppantul szar ízit!

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2012.02.07. 23:23:56

@pecz: egyetértek én is!

@alföldi merlot: az, hogy két ilyen értékelés esetén hogyan hoztál ki mindkettőből 4 pontot külön posztot érdemelne!! sokkal inkább, mint bármiféle további poszt a villányi portugieserről.

pillanatnyilag egyetlen olyan villányi termelő egyetlen borát sem tudom mondani, amely 2000 forint alatt az elmúlt években általánosan hozni és tartani tudta volna a 6-os átlagot (10-es skálán:-)).

a portugieseres kísérletek sem érnek több ráfordítandó időt!

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.02.10. 10:09:43

@szenvedély S.: az osztrákoknál esetleg ismersz mértékadó termelőt, vagy helyi legendát?

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.02.14. 14:04:43

Tegnap és ma megkóstoltam futólag a két bort (két kereskedés épp őket tartotta nyitva). A pontozással egyetértek, de sajnos kenterben verték azokat, amiket eddig kóstoltam 11-ből. Nem örülök, na.

kunzoo 2012.02.24. 19:48:06

Épp most iszom Gere Tamás borát. Alapvetően iható, de üres. Úgy érzem mikor belekortyolok hogy vizes, íztelen. Mikor kibontottam, még hideg volt, nem éreztem illatokat, egyszerűen borillata volt. Sebaj, majd ha megmelegszik. Nem változott semmi. Kicsit olyan érzésem van vele kapcsolatban mint amikor bort szűr az ember és kóstolgatja a vizes bort hogy ez már bor-e, kimosódott a szűrőből a víz. Nos, ilyen a bor íze, amikor már igazából bor, de még van egy gondoltnyi víz, és talán emiatt beugrott nekem egy kis szűrőíz és papírillat. Ez szerintem csak asszociáció volt, nem a bor adta. 1600 forint pofátlanul sok érte.

Most már kellemes a hőmérséklete, és "drukkolok" neki. hátha megmutatja magát. Optimista vagyok
süti beállítások módosítása