Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Kiszőrösödött bika a spájzban

2005.10.21. 00:01 - Húzós Tannin

Kovács sommelier virított egy Buttler-bikát a csütörtök esti Fábry-showban. Nekünk egy másik, nem kevésbé drága, de sokkal törékenyebb Buttler-bikához volt szerencsénk. Trend lesz abból, hogy 2003-as vörösök bebüdösödnek alig fél év alatt? Mi lett a gyönyörű virágillatú, elegáns bikából? Janus-arcú Buttler-bikavér quo vadis? Qui prodest? Quid nunc? [l Quod scripsi, scripsi]

Gyönge karjai közt egy Gróf Buttler Bikavért ringatva megjelent Kovács Antal, a Zwack művek RTL Klubnál akkreditált pohárnoka a Fábry-showban tegnap este, és mint a világ vélhetően legjobb bikavérjét nyújtotta át a palackot a szómenéses showmannek. A márkát nem mondták, persze, de a burgundi palackformáról, a címke színéről, a kapszuláról föl lehetett ösmerni; no meg persze tudjuk, hogy Kovács a Buttler-készletek jelentős része fölött diszponáló Zwack borfelelőse.

Később az is kiderült, hogy a showban degusztált Buttler-bika a Superior változat lehet, ugyanis cabernet és merlot fajtákat emlegetett a higanymozgású pohárnok, márpedig a Buttler-bikák közül a testesebb, erősebb Superior alapja e két fajta, míg a Prémium (erről lesz majd szó itten) syrah-ra támaszkodik. (Más kérdés, ugye, hogy szép számmal akadnak borászok Egerben és Szekszárdon is, akik szerint a bordeaux-i blend az bordeaux-i blend, és nem bikavér, a syrah-alapú küvé meg syrah-alapú küvé, és megint nem bikavér. Ezt döntsék el egymás közt.)

Na, mindegy, a lényeg, hogy a Buttler-bikára egy kicsikét beborzolódtak az idegeim. Épp a múltkori franc-kóstolón dühöngtem Csitének, hogy a fél éve még csodálatos Vylyan Syrah hogy megbüdösödött, hogy kezd széjjelesni alig fél év után, és erre az a mondás, hogy hát szűztermés, meg savhiányos év, meg kísérleti darab. Na, dehát mégis egy 2003-as bor, amiért ötezer körül kértek el annak idején! Erre Csite jól bepánikoltatott, hogy a syrah-alapú 2003 Buttler Bikavér Prémium (Szarkás tető) hasonló tüneteket mutat.

Sápadtam téptem föl a spájzajtót, pakoltam elő a tavasszal betárazott karton Buttler-bikát.

Csodálatos tétel volt tavasszal, egy miniforradalom. Fantasztikus kékvirágos, fűszeres illatok, telt gyümölcsök, gazdag aromák, lendületes savak és finom elegancia. Bukolyi László borászata első bikavérjével berakétázott a piacra.

Mondom, május óta pihent a karton a spájzban, hozzá nem nyúltam; "a bor hosszú élettartamot ígér", írta a címke, és ugyan nem szokásom hinni semmilyen címkének, de ötezer körüli palackárnál eszem ágában sem volt aggódni.

Aztán jött a Vylyan Syrah esete, és jött Csite jóslata. Hát gyorsan nyitottam egyet a hónapok óta pihenő kartonból, és megállt bennem az ütő: ugyanaz a csatornás büdösség csapott meg a pohárból, mint ami a Vylyan Syrah-t is tönkrevágta. Itt betolakszik a szép kék virágok és fűszerek elé. Aztán a tannin is megindult előre. Nem tudok jobbat: kiszőrösödött a bor. Kiáll belőle ez az: savak, tanninok, valahogy öszekuszálkódótt minden. Sehol a régi elegancia, simaság.

Nyitottam még egyet: az eredmény ugyanez.

Most mit mondjunk? Oké, tudomásul vesszük, amit kell. De hát nem arról volt szó, hogy egy vörösbor pont attól drága, attól komoly, azt kell megfizetni, hogy sokáig eltartható? Hogy van ez? Mire föl tetszenek elkérni az ötezreseinket? Arra föl, hogy hülyék vagyunk? Ja.

Még abban bízhatunk, hogy csoda történik a spájzban: a maradék négy palackot valahogy meggyógyítja az idő. (Para-Kovács Imrének van az a szép elmélete, hogy a lyukas fog egy idő után begyógyul, csak az emberben nincs elég kitartás, nincs elég erő, hogy kivárja-kibírja, megroppantja az ő morális gerincét a fájdalom, megadja magát, és elmegy egy hentesből átképzett fogorvoshoz...)

Címkék: kóstolás

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr413016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andris 2005.10.21. 01:18:42

Te se jártál iskolába...

Bor K.O. 2005.10.21. 01:45:49

Muhaha, pont ma pattintottunk fel egy ilyen Butler bikucit - háááááát... igaz nem szagolgattam az üveget, de a pohárban nem volt más csak mintha valami állat járt volna ott, és ízben is folytatódott a derekas animális alap, valahogy kereknek, de nem túl csillogónak tűnt a bor. Igaz az áráról nem esett szó, így hát feledje jótékony balladai köd.

kifli 2005.10.21. 02:51:10

kipukkanóban a butler buborék?

Torro 2005.10.21. 05:23:54

Már megint sokat ittál? Halászlé fózés után inkább feküdj le aludni!

Ogre 2005.10.21. 05:52:09

H.T.: A spájzban nem tartasz valamilyen klór tartalmú anyagot? Annak a kipárolgása is szétbassza a bort állítólag.

Balogh Zoltán 2005.10.21. 07:18:30

Én ugyan sem akkor sem most nem kóstoltam az emlitett bort (sajnos), de én valahol azt olvastam, hogy igazán jó és tartós meg stabil cuveet csak olyan komponensekből lehet csinálni amik külön-külön is stabilok és tartósak. Namost én nagyra tisztelem Bukolyi László elkötelezettségét, de nem emlékszem, hogy 4-5 évvel ezelőtt palackozott volna olyan fajtaborokat amiket manapság nagy elismeréssel emlegetnének. Szóval bátorkodom megkérdezni a nálam hozzáértőbb közt, hogy nem kéne-e előszőr megtanulni tisztességes fajtaborokat csinálni és amikor kiismertük a fajtát az adott területen akkor nekimenni a cuvee boroknak?

shiraz 2005.10.21. 07:51:50

A pillanatsztarok es pornodivak korat eljuk :)) Ez persze nem Bukolyi mesterre vonatkozik , O nagy lelkesedessel tesz mindent az egri borokert. DE O sem tudja megitelni hogy borai meddig tartanak majd valojaban. En is hiszem reszben amit Zoltan irt egy birtokot 5-6 evjarat borai utan lehet jol megitelni, addig minden lutri amit irunk-mundunk rola. egyes borok persze jot mutathatnak de kerdes mi lesz 6-12 honap mulva veluk. A Syrah/Shiraz fajtarol pedig szvsz meg sokat kell tanulni Magyarorszagon, nem olyan egyszeru kiismerni mint azt sokan gondoljak, sem szoleszetileg sem boraszatilag sem kostolasilag. PS szvsz a Fabry showban csak ismerte fel a palackot aki egyebkent is ismeri azoknak meg hiaba reklamozunk. vagy szeretik mar vagy nem, akkor meg...

hajó 2005.10.21. 07:57:46

esetleg nem jó körülmények között tároltad a bort.

humorherold 2005.10.21. 08:13:09

1. Tiltsd ki az asszonyt a spájzból, biztos tart ott valamit, vagy közös a szellőzés a szaunátokkal. 2. Az orrodat is meg lehetne vizsgáltatni. 3. Vedd ki a féléves rohadt sajtot a zsebedből.

Viktor 2005.10.21. 08:18:12

Gyerekek, éjjel én aludni szoktam...

mustvagysoha 2005.10.21. 08:22:32

Változott ha mondjuk 4-8 óra múlva újra kóstoltad?

Kénessav 2005.10.21. 08:24:09

Az alföldi Cannás-cuvee tartja a szintet. Azonkívül olcsóbb is.

Tomtom 2005.10.21. 08:24:31

Hát igen, ez az a dolog, ami nekem sem tetszik, hogy egy bizonyos ido eltelte után teljes fordulatot vesznek a borok. Egy veret pénzt kérnek érte, de mire fol? Hogy aztán egy év múlva amikor kibontom a palackot, utána a lefolyóban kosson ki?

Juhász Tamás 2005.10.21. 08:37:16

Nem tudom, ti hol vettétek az említett bort. Én 2900 valamennyiért vettem borszaküzletben még a télen. Kb 1 hete bontottam egy palackkal, és ugyan olyan jó volt mint korábban. (Bár fogyasztás előtt szellőztettem.) Semmi hibát nem találtam benne. Mellesleg ez a borászat ha jól tudom egész új, 5 éve telepítette az első szőlőit, és csak saját alapanyagból dolgozik. Ezért nem hallhattunk még a 4-5 éve palackozott borairól.

Hahahahaha 2005.10.21. 09:09:33

Bravó Tannin! Ezt jól megmondtad! És jól is kóstolsz! :o)))))))))))))))))

2005.10.21. 09:10:17

Ugyan kedves sommelier barátaink, az én nagyapám csak 4 holdas szöllösgazda volt Szekszárdon, mig kuláknak nem nyilvánitották, de a pacsulit azt pacsulinak (pancsolt bornak) hívta! Ti hívhatjátok "Küvé-nek az attol az marad ami pancsolt bor, igy ne csudálkozzatok!

temy 2005.10.21. 09:21:14

Tartani vörösbort is csak pincében lehet hosszútávon. A rezgés sem tesz jót neki. Ha nem tudsz megfelelő körülményeket biztosítani, inkább idd meg 2 héten belül. Én is ezt teszem.

malena 2005.10.21. 09:21:49

érdekes, én a vári borfeszten ittam, egyenesen boros anti tenyeréből (najó, egy pohár is közbe vót) és hát csodás volt. a barátnőm kunyerált hozzá a nyilvánvalóan nálunk illusztrisabb vendégeknek szánt aszúval borított rokfortból is, hmmm, így együtt még tökéletesebb volt. valami palackonkénti eltérés vagy tárolási gáz lehet itten, nem?

dy 2005.10.21. 09:25:30

Wow, ezzel mit is akartál mondani, mert nem egészen értem. 1. verzió: nem a szexárdi keveréket használják (istenem, ez van - hozzáteszem, nekem is a kadarkás vonal jön be jobban) 2: magával a "küvé"-vel van bajod (ill. a nagyapádnak) Ezek szerint te levest nem is eszel, mert az is csak a nemes alapanyagokból összekevert "pancs" "küvé"?

dy 2005.10.21. 09:27:28

Amúgy én is valami szériahibára gyanakodom, vagy a palackozás- vagy a tárolás vonalán...

Sha 2005.10.21. 09:50:09

A spájzban már nekem is váltak ihatatlanná boraim, míg barátom klimatizált "pincéjében" megőrizték eredeti minőségüket. Persze érzem én, hogy mélyebb okot sejtesz, sejtetsz a jelenség mögött. Én évek óta azért nem tartok egyidőben nagyobb mennyiségű bort, mert nem tudom megfelelően tárolni. Kiönteni pedig nem szeretem.

bob 2005.10.21. 09:59:10

Jó az a bor, jó az a bor, csak épp nem Bikavér. Szerintem. Persze ez inkább hitvita, de inkább azon az oldalon állok, ahol aszondják hogy a Bikavér az épüljön Kadarkára vagy KF-ra. És - talán pont emiatt - inkább tartom etalonnak e tekintetben Tóth István bikáit, amik teljesen más karakterűek, hihetetlenül koncentráltak, bikavéresek, és nem nagyon akarnak se kiszőrösödni, se megpukkanni. Igaz, ott még nem felejtették el a palackos érlelés fontosságát, a 2000-es évjárat csak pár hónapja van placcon. És a 99-es se akar még megfáradni az istennek se.

Defter 2005.10.21. 10:20:46

Én még kezdőnek számítok a témában (és nem is hiszem, hogy valaha szakértő leszek), de kóstoltam már néhány bikavért, leginkább egrit. A kedvencem a Demeter Egri Bikavér Reserve 2000. KF, CF, CS kombináció. Ha eszembe jut, kicsit csodálkozom, hogy van, aki ezt pancsoltnak nevezi. Kóstolta már valamelyikőtök?

Spét 2005.10.21. 10:24:12

Minek vásárolsz be kartonnyi borokat, ha nem tudod őket rendesen tárolni? Kérlekszépen, ha én csatornaszagot akarok szagolgatni, egyszerűen csak bemegyek a fürdőszobába, és lecsavarom a mosdószifont. Azért senki nem kér el ötezreseket.

Lucas_Corso 2005.10.21. 10:36:19

Névtelen | 2005.10.21. 09:10 – A világért sem akarlak megbántani, de talán nem a nagyapád a mérvadó ezen a téren. Általad "pancsolt"-nak nevezett borok a világ boldogabbik felén huszonéves korukban is gyönyörűek... (Az arról szóló leírásokat, hogy 50 vagy 120 évesen milyenek, tööbekkel együtt én is kétkedéssel fogadom.) Valszeg nem a "pancsolásban" van a hiba (már ha egyáltalán van itt hiba, és nem csak a Tannin spájza szar).

Defter 2005.10.21. 10:45:06

Tannin egyébként is járt már úgy, hogy "az eddig kinyitott hat palackból kettő nagyon jó volt, kettő jó, kettő ihatatlan". Lehet, hogy tényleg rosszul tárol :)

Szakóca 2005.10.21. 10:45:08

Szvsz szerintem is gyengült, de még iható a Buttler Bika.

muskotály küvé 2005.10.21. 10:46:23

Háromezerért korlátlanul tudok szállítani eredeti, 2005-ös évjáratú szennyvizet, kb. 70% mosógéplé, de a többi része, az bármelyik syrahnál többet tud szagban :) 1. Utólag könnyű okosnak lenni, de a fixa ideám: Magyaro.-n élünk, ergo nem azért árulnak 5e-ért bort, mert annyira jó, hanem mert MI megvesszük. 2. A Bikavér kérdés szvsz félre van csúszva: általában azt tartják problémának, hogy nem "nagy" borok, ezért nem emelik a magyar bor imidzsét. Szerintem a név erre alkalmatlan: alapvetően egy testes, de középszerű bort sugall, ezért egy ilyen nevű bor eleve hátránnyal indul a külföldi fogyasztók előtt a neve miatt (előttem meg a tapasztalataim miatt). Ha már viszont bikavérnek hívják, sztem is kadarka-kékfrankos alapú legyen (egy kis merlot-val, ha lehet :) )

Defter 2005.10.21. 10:53:17

Bocsi, a bika mióta középszerű? Mindenhol erőtől duzzadó, vad, robosztus képzeteket kelt. Még a tőzsdét is a bika viszi előre :) Amúgy szerintem nem abból kell kiindulni, hogy eddig milyen bikavéreket csináltak, hisz mindenki tudja, mennyire aláásták a hírnevét az lmúlt sok év alatt. Ha az eredeti "imidzs"-ből indulunk ki, akkor az tükrözi a név által keltett képet. Talán az eredetvédelmi szabályozások visszahozzák az igazi minőségi bikavért a köz javára.

2005.10.21. 11:35:15

Segítsen már valaki, "Mit jelent az hogy szűretlen?"

HSZ 2005.10.21. 12:07:45

Kedves Bika! Kéretik a trágár kifejezéseket mellőzni. Köszönöm.

Grécsi 2005.10.21. 12:37:32

Meg kicsivel írta a csítét!

bob 2005.10.21. 13:10:28

Mi lenne mondjuk, ha 1más b@sztatása helyett a borról beszélgetnénk?

Ecetsav 2005.10.21. 13:25:51

Akkor beszéljünk másról. Van itt nő?

muskotály küvé 2005.10.21. 13:35:28

Defter, én csak arra gondolok, hogy a "bikavér" nevű bortól (tf., hogy még sose ittam, azt se tudom, mi az) egy testes, "tüzes", de illatban, utóízben, egyebekben nem feltétlenül a legtökéletesebbre csiszolt valamit várok, amelyet - várvédő módjára - jól lehet vedelni a haverokkal a tábortűz mellett. Lehet, hogy 100 évvel ezelőtt külföldön erre az imidzsre volt igény a hideg észak-európai télben, de a mai fogyasztók "elegánsabb" dolognak képzelik a bort, és inkább megnézik a hátcímkét, passzol-e az ebédjükhöz, minthogy bevallottan fel akarnák tüzelni magukat vele. Magamból kiindulva, szívesebben veszek egy spanyol tempranillo-t, vagy tempranillo-akármi küvét (a küvé szót utálom, de nem tudok jobbat), mint mondjuk Sangria de Toro nevű bort (ami ha jól sejtem bikavért jelent), mert úgy tippelem, hogy az előbbiek érdekes helyi fajták lehetnek, míg az utóbbi hangulatkeltő neve mögött közepes minőségű szőlőkből összemixelt valamit sejtek. Sajnos sok rosszat tett a 40 év komenizmus, de nem lehet mindent ugyanott folytatni, ahol előtte abbahagytuk, mert a világ is változott közben.

dezso 2005.10.21. 13:38:24

A Bika egy Marha (per definitionem, erre varrjon valaki gombot). Másfelől viszont a prodest meg cui, quicquid scripsisti.

Sörivó vagyok 2005.10.21. 13:48:40

Hmm, söröm még sohse romlott meg.

Defter 2005.10.21. 14:01:12

Kedves Muskotály Küvé! (tényleg, ha utálod a szót, miért választottad a nevedbe?) Amit most írtál, azzal teljesen egyetértek. A bika tényleg robosztus, darabos, a hangulat is stimmel, meg a mai igények is. Ezzel nem vitatkozom. Amúgy is csak azért, mert nő vagyok :) - ezt Ecetsavnak jelentem :))

Ho 2005.10.21. 14:06:40

Sangria de Toro nincs. Sangre de Toro van.

pencil 2005.10.21. 14:15:42

12 palackot vásároltam ebből a Prémium Bikavérből még januárban. Gondoltam nagy baj nem lehet belőle. (Ha emlékeim nem csalnak, 2996Ft-ba került palackja, nem ötezerbe. Csak a korrektség kedvéért...!) Akkor fel is bontottam egy palackot és elaléltam a gyönyörűségtől! Azóta nem kóstoltam, ma azonban -miután ezt a cikket elolvastam- léptem egy "merészet", felbontottam még egyet. Gondoltam -este vendégeink érkeznek-, ha tetszik a bor, akkor ezt isszuk a vacsorához, ha viszont tényleg büdös és szétesett, akkor meg kiöntöm. Nos, szerintem a bor ma is csodálatos. Gyönyörű az illata, sem a savakat, sem a tannint nem érzem "kilógni". Én inkább fiatalnak érzem még! Ma bizony ezzel a borral fogom feltenni a koronát esti programunkra, ami nem mellesleg egyben üzleti jellegű találkozó is, tehát sok pénz sorsa függ attól, hogy mennyire elégedetten távoznak vendégeink. Felhívnám tehát mindenki szíves figyelmét arra, hogy amit Húzós Tannin itt leírt, az az Ő szubjektív véleménye, és egyáltalán nem biztos, hogy Neki van igaza a kérdésben. Egyáltalán mennyire képes Ő egy bor minőségét megítélni? De persze az is benne van a pakliban, hogy amit én írtam, az is szubjektív vélemény és egyáltalán mennyire vagyok képes egy bor minőségét megítélni? Vagy bárki más. A lényeg, hogy nekem teszik, nem fogom kiönteni és Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy ne egy írás alapján ítéljen meg egy bort, hanem kóstolja meg és alakítsa ki saját véleményét, mert az a tuti!

shiraz 2005.10.21. 15:00:32

Pencil, az utolsó mondatod nagyon igaz!

eF 2005.10.21. 17:39:19

kedves Tannin, biztos, h tenyleg jo helyen tarolod a boraidat? az a bor egyszeruen nem eshet szet, olyan suru. raadasul semmifele technologiai bizbasz nincsen vele (ugymint forditott ozm, vagy barmi), ha jol tudom, Bukolyiek egyelore egy masik egri pinceszet hatso ket agaban boraszkodnak, nem sok un. ''korszeru'' technologiaval

eF 2005.10.21. 17:53:56

a Bikaver-vitàhoz: sajnos a borvidék 'hatékony' kommunikàciòjànak koszonhetoen elég kevesen tudjàk, de jelenleg 2 fajta Egri Bikavér létezik. eloszor is van a sima Egri Bikavér. Szerintem ennek kéne megtestesitenie a klasszikus jò es olcsò tomegbort. Ez min. 3 fajta bor hazasitasa max 135 q/ha (ez eleg sok), a szabalyzat szerint. Szerintem ezt a bort lehetne nyomatni rusztikus stilusban, Kfr, v Merlot alapon, savhangsullyal, kajakhoz kivalo lenne, 800-2500 Ft-ert (termelotol es minosegtol fuggoen). Aztan ott van az Egri Bikaver Superior (az elso ilyen LGy 2002-es Merengoje volt). Ebben mar 4 szolo boranak kell benne lennie, max 80 q/ha (azaz kb. 50hl/ha - meg ez is sok egy picit) termesatlaggal. Egri Bikaver Superior meg Gal Tibor 2003-as Pajados Bikavere (csak nem irtak ra), Bukolyiek Premiumja es Superiorja, es a Kokut Brohaznak is van egy egesz jo ilyen neven futo bora. Tobbet nem tudok, de biztos van. Szerintem egyebkent GT-é a legjobb. En a Bikaver Superiort Kfr alapra raknam, egy kis Kadarkaval es/vagy Merlot-val es/vagy CF-kal es/vagy Pinot noirral es/vagy Syrah-val. Es akkor ott van a 3. Bikaver is, a Grand Superior, csak, hat, az meg nincsen. Egyelore a borvideknek azt is nehezen sikerul kilobbiznia (ha sikerul), h csak helyben lehessen palackozni a Bikavèrt. Erosek az ellenerdekek (DNy-Bp-en, foleg, de a Balaton eszaki partjan is).

züm-züm 2005.10.21. 18:23:01

Kedves eF! Mint nagyon sok mindenről, erről a "Grand Superior Bikavérről" sem hallottam még soha! Esetleg ez egy tervezett új Bikavér kategória? Üdv!

Züm-züm 2005.10.21. 18:25:56

Amúgy: csak úgy árad a "jóindulat" a cikkből is, meg a hsz-ekből is (Tisztelet a kivételnek).

züm-züm 2005.10.21. 19:22:31

Kedves Húzós Tannin! Elnézést kérek, én tényleg azt hittem, hogy a "Szóljon hozzá:" az bíztatás arra, hogy hozzászóljunk az aktuális íráshoz, illetve, hogy talán még egymás hsz-eire is reagálhatunk. Mégegyszer elnézést kérek, hogy írtam!

Albert gazda 2005.10.21. 20:05:03

Valaki kalauzkodik, kedves züm-züm, úgyhogy regisztráció lesz ennek a vége, kár.

muskotály küvé 2005.10.22. 00:52:05

Kedves Defter, a nevemet az első hozzászólásomnál találtam ki, és a félédes, tipikusan kunsági vagy debrői, feltehetően nem muskotály szőlőből készülő, így szimpla muskotály néven nem forgalmazható bornak kívántam emléket állítani (wish you were'nt here...). Könnyű préda, tudom, de nem akarok neveket váltogatni, így most már így marad. eF, a bikavér-szabályozást valóban nem ismerem, de így elsőre kissé röhejesnek találom. Bikavér klasszik: 135q/ha = 1.35kg/m2 az én fogalmaim (bakhát 1x1 m) szerint, kb. ennyit ad egy kicsit bővebben termő tőke. De lehet, hogy Egerben tanninból van a karó. A 800-2500 Ft korlát nekem mindezért nagyon tág, a Corás spanyol Tempranillo-ból a legdrágább is 2000. Szóval, óvatosan a forintokkal... Bikavér Superior: bocs, de ez úgy hangzik, mint a Trabant 2.0 TDI. Gazda Albert, mi az hogy fas?

Mezősi Miklós 2005.10.22. 19:33:42

Helyesen: Cui prodest (a "Qui prodest"-nek nincs értelme)

G.B.fan 2005.10.23. 19:32:20

Kedves Húzós Tannin! Szerinted öregszik ez a bor, tehát becsapva érzed magad. Azt írod, hogy: "Sápadtam téptem föl a spájzajtót, pakoltam elő a tavasszal betárazott "karton" Buttler-bikát." Ebből arra következtetek, hogy 6 palackot vásároltál a premium bikavérből. Nincs itt semmi gond! Dobj egy elérhetőséget (akár privát e-mail címemre, mert ne legyünk álszerények, ez hsz-em "lenyomozásából" kideríthető...) és én saját zsebemből kifizetem a 6x2996 (bruttó, mert ennyi volt...), azaz 17976 forintot Neked, hogy ne érezd magad rosszul. De ha ez megtörtént, akkor arra kérlek Téged, hogy az ilyen "rossz, gyorsan öregedő, túlmarketingelt" Buttler borokat ne is kóstold a jövőben, mert csak feleslegesen fogod magad felizgatni. Egyáltalán minek egy 1-évjáratos pincészet borait kóstolni és hogy jön bárki is ahhoz, hogy egy néhány éve működő borászat borait dícsérni merje??? Ha Eger, akkor azt kívánom, hogy csakis Pók-féle bor kerüljön poharadba!

Lucas_Corso 2005.10.23. 20:43:21

Üdv, G.B.fan! Ezt úgy értsük, hogy szerinted Pók Tamás borai gyengék lennének? Persze azért a platformot tisztázandó: Tannin maradék Buttler bikáit csak azért nem venném meg tőle, mert a) nem adná el, és b) hátha nem tett jót nekik az a spájz... ;-) Amúgy épp most kóstolgatom a tegnap este megkezdett palackból: aláírom, hogy nincs a legszebb formában; kicsit valóban tolakodóak a savak, de gond EGYÁLTALÁN nincs vele. Az én butéliámban pl. nyoma sincs csatornaszagnak vagy ilyesminek, sőt: a szerény érzékszerveim elé táruló illatot "kénytelen vagyok" hibátlannak nevezni. "Megoszlanak a vélemények."

kékfrankos 2005.10.23. 22:40:33

Azért a vita tárgya onnan indul, hogy Buttler gróf bikája már fáradni kényszerűl? Kedves G.B. fan, Pók dr.- nak a 2003- as Bikája mikor jön ki a piacra? Netalántán mikor kezd el "fáradni"? Tájékoztass légyszíves!

bandi 2005.10.24. 09:12:58

muskotály küvé | 2005.10.21. 10:46: "a fixa ideám: Magyaro.-n élünk, ergo nem azért árulnak 5e-ért bort, mert annyira jó, hanem mert MI megvesszük." VILÁGSZERTE szinte MINDENT ANNYIÉRT ÁRULNAK, AMENNYIÉRT MEGVESZIK. Árulók?

magyarsyrah 2005.10.24. 10:06:00

Kedves Tannin! Péntek este felbontottam egy Buttler Bikavér Prémiumot, mert jól megijesztettél a cikkel, hogy a meglévő 11 palackomat önthetem a lefolyóba. Nem elemezném hosszan a bort, legyen elég annyi, hogy a közelmúlt egyik legszebb borélményét nyújotta, és kutya baja. Szóval szerintem vagy rossz helyen vetted a bort, vagy rosszul tároltad.

Lucas_Corso 2005.10.24. 10:23:44

Szvsz nem fárad. _Szerintem_ egyszerűen átmeneti állapotban van, a full gyümölcsös szétszórt fiatalságból az érett komolyság felé tendál. Pók "doktornak" meg nem egy tételével én is nagyon elégedett vagyok; pedig nem egy ültetvénye téesztől örökölt terület (volt, újítgatja őket persze), és mégis.

He 2005.10.24. 10:23:52

Az miért elképzelhetetlen, hogy valaki nem tárolta rosszul a bort, hanem egyszerűen hibás tételbe futott bele?

He 2005.10.24. 10:26:13

Bika: Ha bajod van valakivel, akkor élőben jelezd, ne itt arc nélkül játszd a janit. Tipikusan a hozzád hasonló figurák szoktak icipici kis zsebpiszokká zsugorodni, ha az ip-cím és egyéb adatok alapján kinyomozzák ki ő, és számonkérik rajta a leírtakat.

eF 2005.10.24. 11:36:26

muskotaly kuvenek: 135 q/ha, 3*1-es terallassal (3334 toke/ha) egyenlo 4 kg/tokevel. Ez nem az egyedi, hanem a tomegbor kategoria. Persze, lehet sima Bikavert is csinalni 50-80 q/ha-ral is, hogyha vki ad magara, akkor ugy csinalja. Csakhogy az Egri Borvidek (mint ahogy az orszag) ultetvenyeinek kb. 80-85%-a max. 3*1-es. Keves 1*1-es van am (meg Bukolyinak is csak kb. 1ha-ja, ha jol tudom). Es szertintem szukseg van tisztesseges tomegborra!!! Ebben az esetben az Egri Bikaver egy Opel Astra, termelotol fuggoen fapados otajtos 1.2-es vagy full extrtas 2.0 GSi kabriò. Viszont az Egri Bikavér Superior egy Opel Vectra (ami persze fenyevekre van pl. egy Rolls-Royce-tol, vagy akar egy Volvo S80-tol).

eF 2005.10.24. 11:38:07

zum-zumnek: Egri Bikavér Grand Superiorrol azert nem hallottal, mert meg nem letezik. (es lehet, hogy nem is lesz, de tervbe van veve). Ellenben EB. Superior mar van, csak kevesen irjak ra a cimkere.

TéZé 2005.10.24. 19:12:03

Kedves eF! Gál Lajostól hallottam, hogy már megvan a Grand Superior szabályzat,( igaz még nincs elfogadva)de eddig csak a gróf Buttler felel meg neki.

muskotály küvé 2005.10.24. 19:43:57

eF: egyetértek veled abban, hogy szükség van tisztességes tömegborokra, legközelebb körülnézek a Corában az egri polcokon. Bandi, nem tartok senkit árulónak, csak arra gondoltam, hogy a sztárpincészeteink árai nem feltétlenül a nemzetközi mércével mért minőséget tükrözik, hanem a hazai piacot - azaz mi, fogyasztók döntünk.

lfsz 2005.10.25. 00:04:12

Kedves TéZé! Az nem lehet, hogy csak a gróf buttler felel meg ezen előírásoknak! Tanninék megmondták, hogy nem jók a borai, sokan pedig Tóth Istvánra, Pók Tamásra, na meg persze Vincze Bélára és a Gál pincére esküsznek! Akkor említett ítészek mind hülyék, nem értenek a borhoz?

2005.10.25. 05:43:30

Miért vagy ilyen ingerült.Én magam is nagyra tartom az említett Urakat. Ha valaki a borászok közúl megfelel egy feltételrendszernek, még nem azt jelenti, hogy övé a legjobb bor.Amannyiben jól tudom Gál Lajos a motorja náluk az eredetvédelemnek. ui. ne izgulj, mert még a végén bekapod magad!

elzee 2005.10.26. 09:14:42

Bármilyen meglepő, egy bor élete során hullámhegyek és hullámvölgyek követik egymást. Valószínű, hogy a bor most éppen egy hullámvölgy mélyén volt, lesz ez még szebb is... A shirazról: egy nagyon érdekes bor, roppant fiatalon (már 6hónaposan is ) élvezhető, ez tart kb. 1-1,5 éves koráig, majd egy nagyon nagy visszaesés. Újbóli fogyasztása 3 éves kora előtt a cikkben említett illatokat hozhatja magával... Üdv: elzee

2005.10.26. 12:54:49

Kedves lfsz! "Tanninék megmondták, hogy nem jók a borai" - én erre nem emlékszem, valószínűleg tévedsz. Ha mégsem, akkor ebben biztos igazad van: "Akkor említett ítészek mind hülyék, nem értenek a borhoz". Üdv

Liamon Zerga 2005.10.30. 15:31:26

Kedves Nem Értek a borhoz és Nagy Arcom Van! Honnan vetted a bátorságot,hogy bármilyen borászt is a kis panel lakásod sötét pesti odud rejtekéből meg- vagy elitélj?? (Bock, St. Andrea stb) Ők valamit letettek az asztalra még ha többé kevésbé néha nem is olyan minőségűek és eltarthatóak mint kellene. De te akinek még pénze sincs több palackot egyszerre megvenni és adni még egy esélyt a bornak csak gögösen lefiákzol - nyugatmajmoló magatartásoddal- csak rontod az imaget mindenkinak. Jobban tennéd ha inkább mással foglalkoznál. (mondjuk a Tesco-ban polcfeltöltöként lehet hogy többre vinnéd:)) de ezt a szakmát nem kéne erőltetned. Siralmas tipikus magyar újságíró ahelyett hogy a jó dolgokat említenéd és dicsőitenéd csak sározol. Add fel....
süti beállítások módosítása