Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Kalandra fel!

2005.12.06. 00:33 - alföldi merlot

Akkor lesz magyar borászati feltámadás, ha az Orsolya és a hozzá hasonlóan merész és tehetséges kispincészetek utat találnak a vevőkhöz. Én persze a vevőket is szeretném bátorítani, hogy keressék azt az utat ezerrel.

Ha a palack formája nem zavarna be, akkor a címkén található originál gyermekrajz és a dizájnoltan gyermeteg embléma (Skála Kópé-ikrek) alapján simán gyerekpezsgőnek nézném. Általában híve vagyok a bor pátoszmentesítésének, de az infantilizálással még barátkoznom kell. Lehet, hogy ez a címke másoknak mosolyt csal az arcára, nekem poénnak kevés, meghittségből sok.

Ám az éretlen külső igencsak érett belsőt takar. Ez egy felnőtt bor felnőtteknek. A fehérsoviniszták gyakran zrikálják azzal a magamfajta vörösben tévelygőket, hogy egy átlagos fehéret azzal a fordulattal veregetnek vállon, hogy aszongya "persze jó volna, ha ennyi pénzért hasonló minőségű vörösöket lehetne kapni". Nos, átmenetileg csatlakoznom kell hozzájuk: az Orsolya Pince Ostorosi Leánykáját kortyolgatva ugyan senkinek nem fog könnybe lábadni a szeme, de 1.950 ft-ért valóban remek pályamű.

Jónéhány vargabetűt megspórolhatna a kezdő, de igyekvő fogyasztó, ha mondjuk a Hilltop és társai reduktív csodái után az Orsolyafélék boraival folytathatná kalandtúráját.

Az Orsolya Pince nevével először a Borbarát egyik Alkonyi 'Istenes' László által jegyzett helyszíni riportjában találkoztam (Borbarát 2004 tél 22-30.o.). A beszámoló legemlékeztesebb momentuma az volt, hogy a lélekbúvárnak sem utolsó szerző a helyszínen kitapintotta, a cikkben pedig kidomborította a pincetulajdonos házaspár tagjai közötti koncepcionális konfliktust és feloldását: "...eddig a gazdag, magas cukortartalmú mustoknál inkább a teljes kierjedés erőltetése vezette a vincellérek kezét, ezentúl inkább a bor természetes egyensúlya jelöli ki a tételek szárazsági kategóriáit". Fogyasztói felületességgel és hedonizmussal nézve, ennél fontosabbnak látszik, hogy az Orsolya Pince a feltörekvő tehetségek élvonalába tartozik, és így (most még) kiváló (és izgalmas) borokat kínál méltányos áron. Jónéhány vargabetűt megspórolhatna a kezdő, de igyekvő fogyasztó, ha mondjuk a Hilltop és társai reduktív csodái után az Orsolyafélék boraival folytathatná kalandtúráját.

A fajtaválaszték: kékfrankos, olaszrizling, leányka és cabernet franc (de már zakatolnak az új telepítések, részben olyan egzotikumokkal, mint a syrah és a viognier.) A tőketerhelés minden fajtánál 1 kg alatti. A bennünket közelebbről érintő leányka löszös talajon terem, az Egernél hűvősebb mikroklímájú Ostoroson. Fajélesztőt nem használnak. A leányka nem tévesztendő össze a jóval gyakoribb, könnyedebb és illatosabb királyleánykával!

A 2004-es színre halvány aranysárga. Intenzív illatában virágpor, zöldalma, majd ahogy melegszik sárgadinnye és zsírkréta érződik. Szokatlan összeállítás, maradandó élmény. Szájban lágy, simogató és olajos. Bár száraz, enyhén édesnek hat, határozott minerális tónussal. A hosszú lecsengésben árnyalatnyi mandulás kesernye. Kerek és elegáns bor.

azon borok közé tartozik, amelyek nem annyira kedvességükkel, mint inkább a színtiszta minőséggel nyernek meg.

(Talán ha hallgatnék, okosabb maradnék, de ez egy szubjektív műfaj: mindvégig az az érzés motoszkált bennem, hogy ez a leányka magasabbra tör, mint amire a képességei hitelesítik. Vagyis mintha a fajta ezúttal többet kapna a borászoktól, mint a borászok tőle.

Mostantól jobban figyelek a leánykákra, és ha a megérzésem csalt, töredelmes vallomást teszek.)

Az Ostorosi Leányka azon borok közé tartozik, amelyek nem annyira kedvességükkel, mint inkább a színtiszta minőséggel nyernek meg. Mesteri munka, és egy kicsit magamra is büszke voltam, hogy ezt méltányolni tudtam. (Ha muszáj volna minősítenem, akkor a 6 pont környékére tenném.)

És ne feledjük: akkor lesz magyar borászati feltámadás, ha az Orsolya és a hozzá hasonlóan merész és tehetséges kispincészetek utat találnak a vevőkhöz. Én persze a vevőket is szeretném bátorítani, hogy keressék azt az utat ezerrel.

Címkék: kóstolás

50 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr3312957

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: you could look here 2017.09.02. 06:29:35

Médiatörvény és reklámidő - Örülünk, Vincent?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

V.-P. 2005.12.06. 08:45:06

Zsírkréta? Ekkora faszságot!

lajafix 2005.12.06. 09:02:27

zsírkréta... :-)

bor_kedvelő 2005.12.06. 09:12:47

Kóstoltátok a bort? Valóban benne van egy agyagos-zsírkrétás illatjegy!

prés 2005.12.06. 09:37:48

Amit még bártan tudok tőlük ajánlani, az egy 2003-as késői szüret Olaszrizling, ha van értelme annak a kifejezésnek, hogy szivarbor, akkor ez a bor ebbe a kategóriába tartozik, mellesleg a borásznál 2000 e Ft. palackáron, ami nevetséges. A borász maga egyébként nagyon szimpatikus, hihetetlen igyekvés és alázat van benne a bor iránt. Tényleg történik valami Eger környékén.

kicsit 2005.12.06. 12:43:06

Kicsit még amatőrök Orsolyáék, de majd belejönnek.

talbot 2005.12.06. 12:51:00

Nagyon jó tételek igazi élvezet kostólni őket. Sajnos mindenkinek más árat adnak én is kaptam ugyanarra a borra 1 hónapon belűl 2 árat hol a következetesség????. IGY NEHÉZ LESZ KERESKEDŐT TALÁLNI AKI FELVÁLLALJA ŐKET. Nagyon bízom bennük.

lm 2005.12.06. 13:52:19

talbot, hogy te mekkora egy állat vagy. 1 hónapon belül két ár, és akkor mi van? láttam én már ilyet máshol is, kereskedésben, hyperben is. mi az, hogy "felvállalja" őket?! hát én mindjárt okádok.

PRÉS 2005.12.06. 13:58:29

A kicsit még amatőrökhöz csak annyit, hogy jó pár "profi" megirigyelné akár az Olaszukat, akár a Leánykáikat, esetleg a Zenitet, vagy a C.F. jüket 03-ból, és egy jó név alatt ezek a borok lazán elfogynának 2-3 * ennyiért. Egyébként nagyon-nagyon kis tételben készülnek még csak a boraik (van olyan tétel, amiből összesen egy 5 literes hordót sikerült megtölteniük), úgyhogy igazából kereskedőre nincs nagyon még szükségük, mert a maligán gyakorlatilag mindet megveszi.

Bor Béla 2005.12.06. 14:06:12

Lehet, hogy egyes "szakértők" túl korán kezdték temetni a Leánykát, mint fajtát ?

Sommelier 2005.12.06. 14:23:08

Szerintem az Orsolya pince fő hibája az, hogy idétlenek a cimkéik!

Bor Béla 2005.12.06. 14:36:19

Tényleg idétlenek a címkéik, de kell a piacra ilyen arculat. Én speciel kezdem unni a hiperprofi grafikusok által agyondizájnolt dolgokat. A látszat csalhat, a playmate-ek sem hibátlanok.

Prés 2005.12.06. 14:54:06

A cimkéik szrerintem is tragikusak. Értem én, hogy könnyedre akarják venni a figurát, csak valahogy nem jön össze szerintem. Pl: a St. Andrea Kutyafája olyan amilyenek az orsolya cimkék lenni szeretnénbek. Szerintem

Művelődő 2005.12.06. 14:59:19

Lehet itt-ott jókat hallani az Orsolya Pincéről,de,hogyan alkossak véleményt,ha nem jutok a borukhoz.Egy vidéki csóka hol keressen "ezerrel" Orsolya bort?Teljesen mindegy,milyen idétlen a címke,ha nem is látom... -egyébként valóban idétlen,de ilyen is kell,persze,mely rétegnek?

Okos Tojás 2005.12.06. 15:22:30

El kell menni hozzájuk Ostorosra, szerintem fantasztikus dolgokat csinálnak az Olaszrizlinggel, Leánykával, Kékfrankossal. Igazi természetes, a szó szoros értelmében vett kézműves (a saját két kezük által készített) borok, 99 százalék szőlőmunka, 1 százalék borászkodás.

jadviga 2005.12.06. 15:48:36

A zsírkréta először engem is megvigyorogtatott, de másodszorra már a gyerekkor illatát idézte! Ez jó!

Tapsi-Hapsi 2005.12.06. 16:38:03

Kedves AM! Az a tény, hogy nem értesz a borhoz csak egy dolog, de az, hogy a Maligán csupafül sommelierje a saját, csak náluk kapható boraikkal kíván elkáprásztatni , az már sok! Kérlek ne írj többet a borokról!

Prés 2005.12.06. 16:57:21

Bocs még egy megjegyzés AM! "mindvégig az az érzés motoszkált bennem, hogy ez a leányka magasabbra tör, mint amire a képességei hitelesítik" Ha jómagam nem jártam volna Kalló Imrénél, akkor én is hajlanék efajta megállapításokra. De, hogy őszinte legyek, mióta nála jártam már és eltöltöttem ott 7-8 órácskát, akkora leckét kaptam, hogy borral kapcsolatban már igen csak óvatosan merek bármit is kijelenteni, hiszen a chardonnay aszú, vagy a kékfrankos szamorodni, vagy a turán aszu, 2000-es rose és a többi hihetetlen bor minden szakami tézisnek, és axiómának ellentmondani látszik. Soha se mond, hogy soha

amaro 2005.12.06. 17:30:03

Kedves Tapsi-Hapsi! Szerintem meg írjon! Inkább azt javaslom saját érdekedben, hogy ne járj ide többet és így megkíméled magad az ilyen megpróbáltatásoktól! Gondolom érdemi véleményre úgysem számíthatunk Tőled ezek után.

Okos Tojás 2005.12.06. 17:44:15

A Leányka lesz az Egri Borvidék titkos fegyvere ? Eddig nagyon titkolták ...

IHT 2005.12.06. 20:02:29

Zsolti, alias Tapsi-Hapsi nem húznál a picsába. Fuss Ákoskához, vagy sírjál Ede apunál.

törkölykalap 2005.12.06. 23:08:37

Talbot ! Az Isten mentsen meg minket fogyasztókat attól, hogy az ilyen kis kézműves pincészeteket is "felválallják a kereskedők" ...

cefregéza 2005.12.06. 23:11:33

Tapsi-Hapsi ! Elkápráztatni és nem "elkáprásztatni" !!! Tudod, a magyar nyelvben nem mindent úgy kell leírni, ahogy mondjuk.

karcsai 2005.12.07. 00:45:52

Jó lenne, ha többen foglalkoznának a Leánykával komolyabban. Én kifejezetten szeretem ezt a Kirányleánykánál diszkrétebb illatú, de nagyobb testű, bonyolultabb zamatú fajtát. Kár, hogy elhanyagolják. Inkább ilyenekkel kísérleteznének, ahelyett, hogy a világtrendeket követik egy évtizednyi fáziskéséssel (lásd Pinot noir, Syrah stb.). Tudtátok, hogy Erdélyben a Leányka fajtacsaládot jelent és legalább 4-5 fajtát termesztenek is?

sütike 2005.12.07. 07:48:10

Az Orsolyáéknál 2005-ből négyféle dűlőszelektált Leánykát lehet kóstolni Én bízom bennük..

Dán 2005.12.07. 10:18:42

A címke szerintem is nagyon gyenge! :-(

talbot 2005.12.07. 13:47:42

Lm-nek !! na én pont az olyan komoly borfogyasztókat szeretem mint amilyen te vagy . Kuncsorogj csak a pincészetekben barátom egy kis maradékért hátha abból jól laksz. Téma lezárva.

Füles 2005.12.07. 20:16:38

Kedves AM! Az a tény, hogy nem értesz a borhoz csak egy dolog, de az, hogy a Maligán csupafül sommelierje a saját, csak náluk kapható boraikkal kíván elkáprásztatni , az már sok! Kérlek ne írj többet a borokról! na figyu Tapsi-Hapsi! Képzeld, ezek a "radarok" -már többször alakult így rövidke életemben- igazi ismertetőjellé avanzsáltak, hiszen a Wittmann fiúk is elbeszélték ugyancsak rövidke esszéjükben, ahol a Maligán étterem értékeit taglalják. Persze nem haragszom, megszoktam az óvodában, megjegyzem oda is való az efféle. Úgy alakult, hogy még mindig nem mertem kés alá feküdni, úgyhogy ezúton kérek elnézést mindenkitől, aki trollnak nézett vagy koboldnak vitorláim miatt. A másik: mit ajánlhatnék kínálatunkból mást, mint -véleményem szerint- a legizgalmasabb, ha úgy tetszik kuriózumokat, amelyek még nem, vagy ritkán jutnak el a borokat fogyasztó közönségig?! Úgy éreztem hiteles történet az Orsolyáéké, de legalább ilyen elánnal ajánlom a Tamás Pince borait Csopakról, Lőrincz Gyuri barátomét Egerből, netán a Kreinbachert Somlóról. Üdvözöllek és ne felejtsd: nem az a paraszt, aki traktorral jár diszkóba, hanem aki nem akasztja le róla az ekét! Ha mégis így teszel, ne essen rosszul ha itten leanyáz a többi borissza, mert akit zsírpapírban visznek keresztelni, arról azt hiszi a pap, hogy disznótoros kóstoló! Csókok, a Füles

Eppendorf 2005.12.08. 10:40:27

Lehet dícsérni Orsolyáékat, megérdemlik .... ezzel teljesen rendben is van Alföldi kolléga. Azonban tökletesen egyettértek Prés (2005.12.06. 16:57) korábbi megnyilatkozásával. Szép az a Leányka ... de vannak, és lesznek szebbek is (lsd. Kaló Imre) Egerben és Orsolyáéknál egyaránt!

Büdös Paraszt Gyerök 2005.12.08. 12:14:18

te Tapsi-Hapsi!ha te nem az vagy akit leírt IHT |2005.12.06. 20:02-ben, akkor, szerintem mondd el a Fülesnek, hogy ez egy aljas rágalom és nem is te vagy az, meg ráadásul Villányban nincs is internet, no meg te nem is ismered ezt az oldalt!!! :-))))

Tapsi-Hapsi 2005.12.08. 19:01:08

IHT: Húzzál te a picsába, meg foglalkozz nyugodtan a saját családoddal! Említett "borétteremben" egyébiránt csupa dilettáns dolgozik, akik azt hiszik, hogy azért, mert náluk kóstol a borbarát, meg a művelt alkoholisták csapata, akkor már ők diktálnak! Pedig nem! Füles: neked sokkal jobb a füled, mint az orrod, ugyanis utóbbid nem működik, egyáltalán! Kurv@ szarul nyomod, a borhoz pedig lövésed sincs!

Füles 2005.12.08. 21:03:49

Tapsi-Hapsi: Ezek szerint pont olyan vagyok, mint egy vak festő! Meg Beethoven is hallás nélkül alkotott, én meg szaglás nélkül nyomom! (Bocs', hogy ő a párhuzam!) Ha szaglásom nincs miért érzem mégis, hogy valami bűzlik nálad? Télleg szarul nyomom, szakértő sem vagyok, csupán bort iszom, de lehet többet hetente, mint Te évente! Egyébiránt a dilettantizmussal kapcsolatban az elmúlt napokból merítve valahogy Te jutsz az eszembe folyvást. Nem hisszük, hogy a Művelt Alkoholisták csapata diktálna; vendégeink ők is. Én IHT-vel szemben nem tudom ki vagy, de egyszer mutatkozz be személyesen, ne légy ekkora nyúl, talán találnánk mégis közös hangot a "gyalázkodós" helyett! Ne kelljen kiírni a következő rajzfilmből!:)

2005.12.08. 21:11:28

De bátrak vagyunk név nélkül, igazi építő borszerető, borértő megnyilvánulások..... Addig ne személyeskedjünk amíg nem vállaljuk nevünket, hiszen csak Füles vállalta magát nemde bár kedves Tapsi-Hapsi?

palack 2005.12.09. 00:23:08

Csak úgy mellékesen: az Orsolyáról. Én a 2002-es Százrejtekűt kóstoltam nemrég, és - hogy fölvegyem az eddigi hozzászólások stílusát - szerintem Qrva jó. Egyébként tudja valaki honnan a név?

Büdös Paraszt Gyerök 2005.12.09. 00:45:52

én úgy tudom, hogy a Tarnóczi Zoltán felesége Orsolya...

Bor Béla 2005.12.09. 10:14:22

A 2002-es Kékfrankosuk a legszebb boruk, sztem.

Füles 2005.12.09. 12:16:04

Jujj, de félreértettem! Hogy mi diktálunk (!), értem már; nem a Művelték, meg nem a Borbarát?! Mér' diktánánk, Te Tapsi? Tudsz más borüzletben Orsolyát, Tamást, Szentandi Kiseged Zweigeltet vagy Tóbérc Kékfrankost garmadával, netán Ráspit, Kreinbachert, Gróf Buttlert vagy Csutorást? Akkor meg mi a faszról beszélsz? Hagy tanuljak már tőled! Te mit ajánlanál? Oszd már meg a tudásodat velünk!

Füles 2005.12.09. 12:43:48

A köznek meg a következőt, (IHT-nek is): Tiffán Zsoltot a barátomként, sőt szinte családtagként tisztelem és önmagában a feltételezés is ocsmány, hogy rá gondoljon bárki Tapsi-Hapsi álnéven! Zsolt soha nem bántana és köpne egy ilyen fórumon szembe. Nem kellene ráadásul senkit nevesíteni, mert csupán feltételezgetés ez és nem több. Ha majd bárki nickneve alatt visszakereshető lesz az illető valódi azonossága, akkor lesz vegytiszta is ez a fajta írkálgatok má' a Művelt Alkoholistán! Szeretném megkövetni és ha olvassa elnézését kérni Zsoltnak, mert hogy nem hittem egy pillanatig sem, hogy ő lenne Tapsi-Hapsi! Üdvözlettel és tisztelettel, Köles András, a Füles, borhoz nem értő, csak makogja azt sommelier

Tapsi-Hapsi 2005.12.09. 21:09:31

Füles: Amikor egyszer éttermetekben vacsoráztam barátaimmal, lekicsinylően, lealázóan viselkedtél velünk. Elmondtam, hogy melyik a kedvenc borom (Csányi cabernet sauvignon), válaszod egy szívközépig ható gúnyos mosoly, majd egy negédes magyarázat volt, hogy miszerint, kvázi: hülye vagy te ehhez, majd én megmondom neked, hogy mi a jó! Na de erre én -de gondolom senki sem, aki egy étterembe betér és fizet- nem vagyok kíváncsi. "Ha majd bárki nickneve alatt visszakereshető lesz az illető valódi azonossága, akkor..." te fogsz borulni igazán barátocskám, de csúnyán... Persze rekord tartó vagy te bizonyos szinten: ha jól tájékoztattak, téged anno egy kerek hónap után meneszettek a Vylyan pincészet üzletkötői munkaköréből, mondván, alkalmatlan vagy arra, hogy bort adj el... Az meg, hogy szomeliének merészeled nevezni magad, nevetséges. Fogalmad sincs arról, hogy az mit is jelent! Neked valahol máshol lenne a helyed, de nem egy étteremben. Csodálom éttermed tulajdonosának türelmét, hogy egy ilyen "szakembert" alkalmaz, mint te.

egy vendég 2005.12.09. 23:48:44

Így már értjük. Ízlésekről nem kell vitatkozni van aki a Humanicban vesz cipőt és van aki a Vassnál, van aki a hipermarketben veszi a szalámit és van aki elmegy Jani bácsihoz a mangalicáiból készült kolbászért. Nem vagyunk egyformák. De a személyes vélt sérelmeknek miköze van ahhoz, hogy milyen az Orsolya Leányka 2004 kedves Tapsi-Hapsi? Szeresd a Csányi Cabernetet mi meg szeretjük az Orsolyát, így is lehet szép az élet nemdebár?

Füles 2005.12.10. 12:59:59

Az egy hónap Vylyan, több mint fél év volt; ráadásul úgy, hogy szegény Pali halála előtt még felkért a Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet "követének", amire sajnos halála miatt már nem kerülhetett sor! na ennyit meg erről! Hülyének még életemben senkit nem neveztem abban az üzletben, ahol dolgozom! Pláne, ha ízlésekről esett szó; valszeg ezt erősen benézted! Nincs ellenvetésem a Csányi borokkal kapcsolatban! Hirdetem is: azokról nem lehet vitatkozni senkivel! A feleségem félédes villányi kékoportóval kezdte, csak átszokott a Cuvée Carissimae-ra! Neked nem kellett visszakeresgélned viszont, mert tudod már a nevem; én még mindig nem tudom a tiéd ellenben! Hogy is hívnak"barátocskám"?

Füles 2005.12.10. 13:21:00

Hja, sommeliernek meg alapvetően Te neveztél engem! Biztos azért mert a Vylyan mellett hallottad már a 2002-ben megrendezett Országos Sommelier Bajnokságot, a Ruinart Trophée 2002 Európa Bajnokságot Reimsben, vagy a XI. Sommelier Világbajnokságot Athén-Santorinin?! Hamár ilyen jól értesült vagy. Milyen jók az informátoraid!(?) A "barátocskám" azért tetszik, ezek szerint hajlandó vagy békülni!

Bor Béla 2005.12.10. 17:58:37

Iagzán kibékülhetne most már Tapsi-Hapsi és Füles - egy palack 2004-es Orsolya Leányka mellett ...

Füles 2005.12.10. 18:04:12

Úgy legyen Béla! Ámen! Nos Tapsi? Tényleg szeretem nagyon Orsolyáék borait! Egyébként meg, ha addig nem kommunikálnánk le a dolgot; szép Karácsonyt kívánok neked Tapsi-Hapsi és ne vedd ennyire komolyan a témát! Egyúttal mindenkinek kellemes ünnepeket kívánok!

Tapsi-Hapsi 2005.12.10. 18:28:35

Füles: Mi többé nem fogunk kommunikálni egymással. Te se vedd ennyire komolyan a témát, hiszen -a javadra írva- nem vagyunk azonos súlycsoportban. Ám: Boldog Karácsonyt és Boldog Új Évet kívánok Neked, Családodnak és Kollégáidnak is!

A Vadőr 2005.12.11. 15:10:33

Hát gyerekek, itt nálunk az erdőben mindenki elérzékenyült! A mese vége, pedig: így született meg TapsiFüles.......

Ciránó 2005.12.11. 15:21:35

Kedves AM! Amennyiben ismernéd a szőlővirág illatát, úgy felismerted volna a borban.

Eppendorf 2005.12.12. 08:19:57

Kedves Művelt Alkoholisták! Legalább regisztrációhoz kellene kötni a hozzászólások lehetőségét. Most miről is szólt ez az egész???

Drozophila 2005.12.12. 15:42:01

Kedves AM! A hozzászólások is másról szólnának, ha egy közel 70 soros cikkben 5 sornál többet írnál magáról a borról. Sajnálom a bor készítőjét, mert ennél többet érdemel.Sokkal többet.

kisicce 2005.12.14. 09:38:08

Akkor lesz magyar borászat feltámadása, ha a kis pincészetek utat találnak a vevőkhöz... Nagy igazság,de mikor lesz ez?Mit tanitanak a magyar leendő borászoknak?

POller 2006.08.09. 02:09:20

NAgyon finom sok aromával és nagy hozáértésel készült!!!mindenkinek ajánlom. De az öszes orsolya bor nagycerű lett
süti beállítások módosítása