Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Balatoni fehér körök II.

2006.08.21. 08:08 - BOB

A Laposa Családi Pincészet - Bazaltbor boraival – sajnálkozva jegyzem meg – kicsit nehezebb összefutni kishazánkban, mint mondjuk kedvenc borbankárunk Teleki-sorozatával, vagy más villányi nagymenők kékoportugízerjeivel. Nem kiabálnak le hipermarketpolcokról, a nagyobb negociant-ok kínálatában sem sűrűn fordul elő nevük. Ellenben számos kisebb-nagyobb borszaküzlet tartja őket, és a halhatatlanná válás első halvány jeleként egyre nagyobb és elszántabb rajongótáboruk alakul a magyar ugaron.

Maga a pincészet egyébként a kézműves borászat iskolapéldája: alig nyolc hektáros terület, néhol bakművelésű ültetvények, kézimunka, ászokhordók. Semmi varázslás, kevés marketing, maximalista borkészítési elvek. A Laposa-borok ezzel együtt is – vagy tán ezért is – osztályidegenek a balatoni borok között, hiszen a családnak nemcsak ezen a borvidéken, hanem a Somlón is vannak területei, és egész más logikáját választották a borkészítésnek, mint a „hagyományos”, borvidékek szerinti megosztottságot: kizárólag bazalthegyekre telepítenek (a Somlón, a Csobáncon, a Szent György-hegyen és a Badacsonyon hevernek az ültetvények), boraik is elsősorban a bazalt tüzességét, ásványosságát mutatják be, még ha egyébként rendelkeznek is „borvidéki” jelleggel (amit persze hülyeség így leírni, mert itt minden egyes hegynek más a jellege, a borvidéki jelleg esetünkben tehát inkább értelmetlen nagyotmondás).

Jópár palack hever még pincémben a bazaltborok 2004-es évjáratából, így elkerülhetetlen, hogy a 2005-ösöket – ha önkéntelenül is, de – összehasonlítsam idősb testvéreikkel. Ezért előre is elnézést kérek a nyájas Önöktől.

Somlai Juhfark 2005:
Aki az elementáris erővel zúzó 2004-es Laposa-juhfark után hasonló karakterű borra számít, az egy picit talán téved. Míg abban sok savat ellensúlyozott sok extrakt, ebben a test kicsit apróbbra lett méretezve, így kevésbé áradó, ellenben élénkebb, lendületesebb a bor. Illata már-már visszafogott, ugyanakkor csodálatosan tiszta: ásványok, pici dió, semmi komplikáltság. Ízben is tiszta, ásványos, szép savú, magas, alig közepes testű. Letagadhatatlan somlói, szép terroir-jegyekkel. Aki nemcsak a nászéjszakás parasztvakítást szeretné meglesni a fajtában, annak feltétel nélkül ajánlott.
4 pont.

Szent György-hegyi Rizling 2005:
A Szent György-hegyi viszont nagyjából ugyanazt hozza, mint 2004-es elődje. Behízelgő, illatos, épp csak annyi petrolossággal, ami egy olaszrizlingnél már-már szükséges, mellette mandula és virágok. Ízében is áradó, élénk savú, bár kicsit még zabolátlan. Épphogy közepes testű, karcsú, elegáns, szép. Sok tartalék van még benne, némi szellőzéssel egész részletgazdaggá válik. Érdemes lesz követni a fejlődését, nagyon az elején tart még.
Provizórikus 5 pont.

Bazalt Cuvée 2005:
Valahogy nekem a 2004-es, félszáraz Bazalt Cuvée nem volt sose a kedvencem. Nem vagyok az alig-maradékcukros, „félmegoldásos” borok híve, ha cukor, akkor az legyen férfias, 75 gramm feletti, vagy inkább erjedjen ki csontszárazra. A 2005-ös Bazalt Cuvée a második verzió mellett tette le a garast. Alapanyagát tekintve a Badacsony és a Csobánc szinte valamennyi olaszrizling-hibridje megtaláható benne. A bor elsőre kicsit fülledt, de ez hamar kiszellőzik belőle és szép, főképp ásványos illatokat kapunk. Ellenben – talán az alapanyag sokszínűsége miatt – nekem kicsinyég hiányzik belőle a karakter. Nem olyan behízelgő mint a Szent György-hegyi, nem is olyan komplex és mély mint a somlai. Mondhatnám: kár érte, mert ezzel együtt is igen szép terroir-jegyekkel bíró bor, ha nem is annyira karakteres, mint vártam. A bazalthegyek egyfajta esszenciája inkább.
Erős 4 pont.

Somlai Rizling 2005:
Nem kertelek: ez a somlai rizling azonnal személyes kedvencemmé avanzsált, bár ezzel – ha jól emlékszem –az eddigi évjáratok esetén is így álltunk. Bejön. Van ez így. Szeretem ezt az élénk savat, ezt a pazar, citrusos, déligyümölcsös (nekem főképp a grapefruit ugrott be), enyhén virágos, gazdag illatot, a karcsú, elegáns testet, a mélységet, a véget nem érő lecsengését. Ezt a bort nekem teremtették és punktum. Ráadásul még ő is fiatalka, kicsit nyers, pár hónap (talán év) múlva lesz az igazi. Ötven évesnél idősebb tőkékről, bakműveléssel, mi kellhet még? Megkockáztatom:
6 pont.

Badacsonyi Szürkebarát 2005:
Hoppá kérem, itt valami történt. Rés a pajzson. Itt egy komplex, sokszínű, gazdag és szép savú szürkebarát. Gondolkodós bor, le kellene ülni mellé. Tiszta illatú: citrusok, némi ázott gyapjú, friss szőlő, pici dió és hárs, az ember csak kapkodja a fejét. Ízben is kerek, harmonikus, elegáns, összetett. Szép savú, hosszú, minden egyben van benne ahhoz, hogy megemlegessük. Azt hiszem, meg is fogjuk.
6 pont.

Badacsonyi Szürkebarát 2005 késői szüret:
Mint azt fentebb már megpendítettem, nem vagyok nagy rajongója a félédes boroknak. Ezzel együtt el kell ismernem, hogy ez a késői szürkebarát ebben a műfajban magasra teszi a mércét. Illatban mintha száraz bor volna: ásványok, pici hárs, mandula, az ember nem vár ilyen illattól jottányi cukrot sem. Pedig jön az, ha nem is nagy mennyiségben. Telt, kerek ízű, közepes testű, gazdag ízvilágú bor ez. Csajoknak és édesszájúaknak tökéletes, mondhatni. Lehet, hogy lassan ideje volna sutba vetnem a félédesekkel szembeni ellenérzéseimet.
5 pont.

Címkék: 2005 kóstolás fehér négypontos olaszrizling somló hatpontos ötpontos badacsony laposa szürkebarát

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr3613127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pontozásos marhaság 2006.08.21. 12:04:21

Még ha van is értelme a lökött pontozásodnak, mert lehet, hogy valaki még komolyan is veszi (bár miért tenné?), mi a túróért adsz kiváló borokra 6 pontot (feltételezem 10 pontos rendszerben)? Idiotizmus és dilletantizmus felsőfokon!

Nfreeman 2006.08.21. 12:12:21

úgy látszik az amuvá-n 6 pont fölé csak a vörösök és az édes tokajiak kerülhetnek...

megnézni 2006.08.21. 13:05:07

http://www.muveltalkoholista.hu/?op=post&pid=79

Marhaság 2006.08.21. 13:51:40

Ez akkor is baromság...és egyébként is...mi az, hogy a 10 pontot nem érdemlejük meg? Ez önteltség és lenézés a borásszal szemben, aki mondjuk elkészíti azt...és akárhogy is, a pontozási rendszer lényegteln itt és béna, mert még az általános iskolában is tudjuk, hogy 100/51 pont fölött ofgadható el valmai és ha valkai azt látja, hogy 10/6, akkor csak annyit mond, hogy szar.

egy okos 2006.08.21. 13:58:07

te hülye vagy, marhaság.

Te okos vagy, hülyeség...vagy okosság? 2006.08.21. 14:00:26

EZ EGY NAGYON JÓ CIKK!! 2006.08.21. 15:18:56

kotika 2006.08.21. 15:24:46

én először azt hittem, hogy az 5 p a max, és a 6 p már azt is túlteljesítette.. a laposa-borok tényleg nagyon finomak, a legnagyobbak között lenne a helyük

zsoltizmo 2006.08.21. 15:45:39

Üdvözlet mindenkinek. A vintages.com weboldalon találtam ezt. hallott már valaki erről a pincészetről? New at VINTAGES ST DONÁTUS PINCÉSZET ‘SINAI HEGYI' CABERNET SAUVIGNON 2002 Balatonlelle This wine won a Silver Medal at the 2004 Concours Mondial de Bruxelles wine show. Tasting Note: Medium ruby colour leads to aromas of currant, pit fruit, gingerbread and leather. It is dry with very good concentration and balance. The tannic core suggests 2+ years cellarability or enjoy this long-finishing wine tonight with grilled steak or roast beef. (VINTAGES panel, Jan. 2006) 687160 (XD) 750 mL $15.95 Köszi

zsoltizmo-nak 2006.08.21. 16:35:47

Persze, a St. Donatus borok a Galamvári birodalom termékei (http://www.garamvariszolobirtok.hu/hu_main.html). Hiperekben is lehet kapni a legtöbb bort (occsóbbak, 1000 körül/alatt), de pont amit emlitettél az drágább, azt inkább szaküzletekben.

lackó 2006.08.21. 16:36:29

St. DOnátus? Persze...ez a bizony Garamvári szőlőbirtok, amit nemrég vett meg az öreg. Hatalmas és szép az egész. Lelle. ÉRdemes kipróbálni, szerintem egy megbízható pincészet, nagy mennyiségben, de stabil, jól fogyasztható borokkal, Könnyű megismerni a kócagos cimkéről az alap minőséget, utána meg már más...

lackó megint 2006.08.21. 16:40:46

Ez a Suvignon a hyperekben amúgy kapható, még ugyan nem kóstoltam, de egy női fej van rajta, azt hiszém kék cimkéán...vagy pedig a Garamvári birodalom Chateu-ja. Szerintem nem is olyan drága, 1500-1800 körül lehet. Ja, a pontozás szerintem is nagyon béna.

Lelle 2006.08.21. 17:34:09

A Garamvári korábban a Konyárival közösen készített bort, aztán szétmentek. A CB-Merlot küvéjük (2003) közül a Konyári é volt a jobb. Viszont azt - Sigillum Lonliense néven palackozták - 3500-3800 Ft körül mérték. A Pannon bormustra csúcsbora volt. Ami a Garamvárit illeti. Idén, a Lellei borfesztiválon vettem egy ugyanilyen összetételű 2003-as bort. Nem nagyon maradt el a hatása a Konyári-féle Lonliensétől és mindössze 2500 Ft volt. Persze a borászat csúcsboráról beszélek. Azért, ha választani kellene, akkor inkább a Konyári. Ha kevesebb lenne a pénzem biztos, hogy a Garamvári után nyúlnék, mert csak azok érzik a különbséget, akik már sokat kóstoltak. Ja, és még annyi, hogy a 2004-es Konyári Lonliens vörös már meg sem közelítit a 2003-as évjáratot, de aki kicsit is ért hozzá, az tudja: az bizony egy külölnlegesen jó év volt!

tollforgató 2006.08.21. 18:40:54

A múlt háten a KOGART-ban meghallgattam két angol "Top Sommelier" tömör véleményalkotását a magyar borászat perspektívájáról. A lényeg: 1: tartsátok távol magatoktól a nagy nemzetközi fajtákat; 2:a technika mellett, most már építsétek a saját filozófiátok (önbizalmatok); 3:engedjétek a csúcsborokat -újakat is- utat törni (a régi image holnapra elkopik), mert ezek csinálnak helyet a többieknek a polcokon. /Laposa egyik bora is bekerült a "krémbe". A "bazaltosok" közül még Kreinbacher 3 (ennyi volt indítható termelőkként) bora (kettő Laposaval azonos egy egyel feljebb) és a Tornai három bora (egy Laposa szint, kettő egyel feljebb) került még be./ Szerintem is érdemes lenne, ehhez a bloghoz hasonlóan, de nem Budapest Bortársaság ízűen kóstolva az értelmes kritikát a pontozásban is érvényre juttatni. Ami szintén érdekes, megfontolandó: Tokajból jópár csúcsbor került már ki, mégsem látható, hogy helyet csinálnának a többinek. A jó recept mellé jó szakács is kell?

Sinai 2006.08.21. 19:48:11

Megkóstoltam az idei lellei Borhéten - szerintem semmi különös, átlagvörös. Lehet, azért, mert langyos volt - mondjuk, az szegénységi bizonyítvány 1 borászatról, hogy a 2003-as csúcsborát úgy árulja, hogy még csak a megfelelő hőmérsékletet sem biztosítja neki...

nemjo 2006.08.21. 23:15:28

A Konyári küvé vézna kisiskolás a Kopárhoz képest .....

Falatka 2006.08.21. 23:20:16

Kedves Tollforgató! Maximálisan igazad van, vagyis igaza van a sommelier-eknek. Én nem vagyok top borász, és nem is leszek az a sznobok által lenézett alföldi boraimmal, de volt alkalmam egy nagy franciaországi fesztiválon bort kóstoltatni. Olyanok helyett kellett beszállnom mentő lehetőségként, akik talán kellő önbizalom hiányában nem mertek neki vágni ennek az útnak. Ha azt hiszitek, hogy én nagyon bátor vagyok, akkor tévedtek, mert nekem is sokáig kisebbrendűségi érzésem volt a nagy bornemzet irányában, de elmúlt amikor a kivitt két hungarikumért ( Kövidinka és Kékfrankos) levertek a lábunkról és a bordói borászokhoz csak néha vetődött oda valaki. Az már csak hab volt a tortán, amikor sokan megkérdezték, hogy hol lehet ezeket a borokat Fr.országban kapni? A kóstoltatás végén nekem kellett oldani a dolgokon, a szűkös készletemből félretenni és odamenni kicsit beszélgetni, bort cserélni. Érdekes a francia sovinizmus is oldódott, még angolul is meszólaltak. Igazad van! hozzá kellene már fogni magunkat is lélekben felépíteni a boraink mellé.

Falatka! 2006.08.21. 23:26:05

Amíg a komcsikmeg a zsidók kormányoznak addig nehéz lesz "magunkat is lélekben felépíteni a boraink mellé"

ungarisse robertparker 2006.08.22. 00:06:16

konnyu mindent a komcsikra fogni, mi? az igazsag azonban az, hogy mindenki a sajat sorsaert, a borasz pedig a sajat boraiert felel. ezzel se komcsik, se masok nem tudnak mit tenni. folosleges mindenert masokat okolni. a lehetoseg bennunk van, nem az aktualis kormanyban.

2006.08.22. 08:04:12

Az aktuális kormány tesz arról, hogy az emberek nagy részének ne legyen módja igazi borokat vásárolni.

Bazalt-fan 2006.08.22. 08:47:19

tollforgató, szívemből szóltál talán pont ennek a 3-as követleménynek felel meg a bazaltbor: s ezért pontozás ide vagy oda (nem is értem a Tonait hogy lehet nemcsak hogy feljebb, de egyáltalán azonos szinten említeni), a 2004-es és 2005-ös sor termelői és kereskedői marketing hátszél nélkül is egyértelműen sikersztori , Laposáéknál konzisztensebb, jobb sor arról a vidékről nincs bob, az a cuvée szvsz veri a többit, csak hagyd egy kicsit szellőzni

kobaiasi 2006.08.22. 13:47:21

a múlt héten kóstoltam a pincében ezeket a borokat, a kései kivételével. a somlai rizling nekem is a kedvencem lett, sőt a páromnak is az volt a kiemelkedő. a házasítást szintén jónak találtam, kerek, összetett, telt íz. aztán jött a szürke, ami űberelt, elsőre nem is értettem, mi ez? mindazonáltal az előző napon napon kóstolt szent-györgy rizling is teccett. hé lehet, hogy ezt a cikket én írtam? :-) ja nem én sajna nem férek már hozzá régebbi laposákhoz. :-(

gyulus 2006.08.22. 14:17:40

Hol lehet hozzájutni a Laposa borokhoz? Milyen szaküzletben?

tollforgató 2006.08.22. 14:39:16

Megfogadva az albion mesterek tanácsát, megkóstoltam a nem túl népes somlói mintát. Az általuk képzett rangsort helyesnek ítélem. Szerintem is a Tornai borok voltak a legsuggestívebbek, adták vissza amit a somlóról gondolok. Ami a politikusi kirohanásokat illeti: Javaslom aki ide politikát kever olvassa el a Botrány Closhmere-ben (Remélem, helyesen írtam?) című könyvet!

Tornai márpedig akkor is csak felvásáról az alföldről és kevergetteti a borokat, a TSZ-nek már vége, 2006.08.22. 14:58:25

gyulusnak 2006.08.22. 17:19:40

Caraffa, Decanter borbolt, Diamant borhaz, Borszer (Riedel), Tinto Fino, Palota borhaz, Bakator, Radovin, Maligan, Andante, Artist

tollforgató! 2006.08.22. 19:11:32

mi a fasz az a legsuggestívebb? elfelejtettél magyarul Világpolgár?

zsoltizmo 2006.08.22. 19:17:47

kinnt voltam én is, az Istvandy Gergővel már a tavalyi faluban pertut ittunk, a Laposáékat meg azóta szerettem meg. Remek emberek, remek borokkal, sok sikert innen is nekik a jövőben, ők képviselnek egy vonalat amit sok féltékeny és buta borász nyugodtam magáévá tehetne, ha lenne hozzá elég esze. A Linczmayer úr fantasztikus ember, igazi showman és a borai is nagyszerűek, remélem hogy ő is úgy jár a készleteivel mint a Laposáék, sold out......gyulusnak, A Szent István borszaküzletben is kaphatóak én is ott vettem egy kóstoláson egy 2003 Szt. györgyhegyit és még nem ittam meg........de meg fogom rövidesen.....

tollforgató 2006.08.22. 19:31:26

Bocsánatot kérek! Valóban írhattam volna magyarul! A suggestív nyelvüngbe már eddig is belesimúlt alakja a "szugerál", de gyakran és itt általam is alkalmazott formája "felidéz" vagy "emlékeztet értelmű. Nem vagyok híve az idegen szavak felesleges használatának, így megismétlem: Bocsánat! Sajnos az említett angol értékelésen, csak Laposa úr volt jelen, ezért nem tudom megítélni -bár zavar- a bugris -és talán minden alapot nélkülöző - kirohanás a kiváló borokat bemutató Tornai borokkal szemben.

tollforgatónak 2006.08.23. 10:39:31

1. A "belesimult" az rövid "u". 2. A "nyelvünkbe" k-val írandó. 3. A "suggestív" írható úgy is, hogy "szuggesztív". 4. Aki szerint a Tornai borok adják vissza legjobban azt, amit a Somlóról gondolt, az inkább ne gondoljon semmit a Somlóról.

2006.08.23. 13:15:45

Az ismertebb somlói borászatok közül a Tornai hozza ki adottságaiból a legkevesebbet. És ahelyett, hogy a nagyszerű területeire összpontosítana jobban, inkább telepít 20 ha-t a homokon...

Lelle 2006.08.23. 16:45:21

Kedves "nemjó". Ha figyeltél volna, akkor azt írtam, hogy a 2003-as Konyári a jó bor. De kinek a papné, kinek a pap! A két bor ára között is találsz amjd némi különbséget. Azt meg csak csendesen jegyzem meg, hogy a Gere borokkal óvatosan. Láttam és ittam olyan bort amire az volt írva, hogy barrikolt, aztán meg max chpis volt benne!

Lelle 2006.08.23. 16:50:10

Kedves Sinai! Ok, te sem figyeltél. Nem azt mondtam, hogy ez nagyon jó bor! Azt sem, hogy életem legjobb borát ittam. Annyit mondtam, hogy iható. Az áráól meg lehet vitatkozni. Az össze magyar bor túlárazott!

tollforgató 2006.08.23. 17:53:19

Tisztelt Névtelen Uraim! Nem tisztem és nem is akarom a Tornai borokat védelmembe venni, de az számomra tény, hogy a már említett értékelő-bemutatón nem csak az angol szakértő urak, te az én tetszésemet is leginkább a Tornai borok vívták ki. Befejezve ezen oldalon rövid szereplésem, annyit még megjegyeznék, hogy az igazi értékeket mindíg azok rombolták le akik hangosan, határozottan pufogtattak - akár igaznak is elképzelhető - valótlanságokat.! (A javításokat köszönöm.)

tollforgató 2006.08.23. 18:32:29

hányingerem van a szakmádtól

lackó tollforgatónak 2006.08.23. 19:30:52

Sajnos egyet kell értenem a Tornai borokkal kapcsolatban arról, hogy nem adják vissza Somlót. Érdekelne, hogy mely borok voltak még az általad említett tesztben, de sajnálatos tény, hogy azért Somlóról az ember hitetlenkedve iszik 500 Ft (Sic!) rizlinget, főként, ha abszolút nincs somlói jellege. Mindenféle gyanusítgatás nélkül, de mégis biztos forrásból tudva -amit nem saját, hanem más érdeke miatt nem fogok itt elárulni- a Tornai pincészet elég nagy mennyiségű szőlőt vásárolt fel az Alföldről. Tudom, szép díjakat hoztak el, de vajon, valóban azok vannak-e forgalomban, amiket adott esetben értékeltek? Kreinbcacher szép és jó, de túlárazott és techno-borok, ami mögött kevés sajnos az emberség, de jót tesz azért Somlónak. Érdekelne, hogy volt-e ott Fekete Béla, vagy Imre bora? Mert ha Somló atyjairól és ismerőiről van szó, akik valmait tudnak Róla, akkor rúluk sohasem szabad megfeledkezni. Jut eszembe, Béla bácsi 2002-es Hárslevelűje nálam a somlói maximumok egyike!

lala mindent tud 2006.08.23. 19:38:08

Lala a nagyanyád jobb térdének irinyópirinyó kalácsa... 2006.08.23. 20:44:27

Dehogy tud...csak megnyilvánul, ahogy tud

orizling 2006.08.24. 07:57:56

Lackó te nagyon el vagy tévedve, a biztos forrásodra meg inkább ne halgass, mert akkor sok ilyen hülyeséget írsz még le.

orzilingnek 2006.08.24. 08:45:06

Tutdod mit, inkább rád nem hallgatok :))) Lehet védeni és talán nem volt szerencsés megbántani Tornaiékat és az őt kedvelőket -akiknek még sok-sok valódi somlóit kívánok. Másrészt érdekelne, hogy mivel vagyok eltévedve azon kívül, amit lassan már mindenki tud, csak az nem, aki homokba dugja a fejét.

orizling 2006.08.24. 09:28:21

Eltévedve az informátorod van, vagy csak összetéveszt valakiket. Tornaiéknak sok valódi szőlője(csak a Somlón) és sok valódi bora(somlói) van, de ha találunk rá módot további valós infókat tudok neked adni.

Bob írjon többet 2006.08.24. 09:54:35

szerintem Bob kóstolja végig a tornai sort is

bob 2006.08.24. 10:13:55

epp tegnapelott vegeztem egy olaszrizlingjukkel :)

lackónak 2006.08.24. 11:11:46

Árvay és Malatinszky irányításával válogatták össze a meghívott 100 bort. Tudomásom szerint azokat amelyek nemzetközi és hazai jelentős borversenyek gyertes borai és kereskedelmi mennyiséggel rendelkezik a termelő. Somlóról három pincészet, Tornai, Kreinbacher, Laposa három-három bora szerepelt. A Tornai pincészettől: Hárslevelű Selection 2004; Olaszrizling 2004; Jégbor 2005 szerepeltek. Az összetéveszthetetlen somlói jelleg mindegyik bornál egyértelműen domináns. A csoporton belül a Tornai boroknál volt magasabb a fajtajelleg, míg a másik kettőnél inkább a fahordós érlelés jellegzetességei voltak jellemzőbbek.

Borolo 2006.08.24. 11:19:32

Györgykovács és Fekete érdemei a Somlón elvitathatatlanok. A fejlődés azonban sajnos náluk megállt. Ez az oka annak, hogy jogos a térhódítás például a Tornai vagy a Kreinbacher részéről. Ők nem versenytársai egymásnak, hanem ha jól tudom, inkább együttműködve igyekeznek továbbhaladni. (Például szolgálhatnak más termelők részére!)

lackónaknak 2006.08.24. 11:35:08

nem meghívtak borokat, hanem a konzorcium tagjai nevezhettek amit akartak. PS jégbor 2005 haha

lackónaknaknak 2006.08.24. 12:00:23

2004(vinagora arany)(szüret 2005 február 8) az a 2005, a 05-öst(szüret 2006 jan23) még csak a pincénél lehet kóstolni.

lackó 2006.08.24. 17:13:41

Megbocsáss Borolo, de én nem érzem azt, hogy Györgykovács, vagy Imre bácsi megállt volna a fejlődésben és ezt a boraik is igazolják. Persze, az már egy másik vitatéma lehetne, hogy kinek mit jelent a somlói jelleg. Tény, hogy Kreinbacher és Tornai szép borokat is csinál (utóbbi főleg, ha nagyon akar), de azért ők Somlón igen nagy "cégnek" számítanak. Imre és Béla bácsi pedig természetes, hogy nem csatlakoznak, hiszen nem is akarják követni azt a pldát és ez jól is van így...nem kevesebbek ők semmivel, csak jobban ragaszkodnak a hagyományokhoz -teszem hozzá, nagy szükség is van erre.

lackó 2006.08.24. 17:17:07

Ja, még annyit szeretnék hozzátenni, hogy nyilván Egy Fekete Bélának, vagy Györgykovács Imrének nincs szüksége arra, hogy versenyeztesse borait, hisz plecsni nélkül is elismerjük és megvesszük azokat, így, ha jól látom, esélyük sem volt az említett versenyen való indulásnak. Laposáéknak pedig azért még mindenképp szükségük van erre. Az általuk választott út pedig igen ígéretes...és ha úgy tetszik, náluk sem feltétlen az említett Kreinbacher-Tornai fejlődési vonal a megfigyelhető...
süti beállítások módosítása