Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Kezdő szőlészek

A blogoszféra kiterjedése Alsó-Dörgicsén és Tökön

2007.02.06. 15:10 - Albert gazda

Mindig örvendezünk, ha borba bonyolódott barátaink bloggerkedni kezdenek, nőjön nagyra a blogoszféra, virágozzék száz borvirág, meg minden. Van két nyájas olvasónk, egyszersmind állandónak mondható hozzászólónk ők, akik nemrég ilyenekre adták fejüket. Bár nem pusztán a magunk erejéből, de azt vettük észre, mind Rambo, mind Spicc kolléga kedvenc médiumai között szerepelteti az Alkoholistát. Részint ezúton viszonozzuk a gesztust, részint úgy gondoljuk, amúgy is megérdemelnék e derék és dolgos emberek, hogy megemlékezzünk munkásságukról.

Rambo – aki következetesen csupa nagybetűvel írja nevét, de mivel sokáig voltunk korrektor, elzárkózunk ettől a megoldástól –, minden idők legrámenősebb pályaelhagyó agrármérnöke a Balaton északi partján, közelebbről  az alsó-dörgicsei Becce-hegy déli lejtőjén vett szőlőt. Abban a dűlőben, ahol egykor a dédnagyapja meg a nagyapja gazdálkodott. A blog 2006 áprilisában startolt, és mindenféle tartalmakat tartalmaz. A gyakorlati teendők ábrázolásán túl vannak benne előtoluló emlékek és egyéb leírások. Továbbá egy idézet mindjárt az elején: úgy tudjuk azonban, hogy Márai Sándor i-vel, nem y-nal írta a nevét.

Spicc közelebb van Budapesthez, 2004 októberében vásárolt összesen 0,2 hektárnyi dzsumbujt a töki Nyakas-hegyen, amelyet egy jól ismert középpince reduktív tevékenysége fémjelez. Azóta dzsumbuj nincs, új telepítés van, 2009-re fordul termőre teljesen. A pince már az idén felépül. Spicc addig is blogol, 2006 októbere óta, és csinál mindenfélét. Például művelni fog egy kis öreg szőlőt. Meg borokat kóstol, amelyek közül Ráspi zweigeltjét találta a legjobbnak 2006-ban. Ez már tetszett másnak is.

Amint látszik, belinkeltük őket ebben a szövegben, valamint oldalt, a barátaink közt is, olvasgassanak és mélyedjenek el a mondanivalójukban, ha kedvük tartja.

Címkék: blog híradó

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr5534079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.02.06. 17:32:19

Köszönöm a bejegyzést is, meg a korrektor munkát is, Márai nevét javítottam.

Spicc 2007.02.06. 18:35:47

Kedves Alkoholisták, köszönöm én is a szép gesztust. Remélem, hogy a jövőben nem csak "elektronikusan" sikerül majd bort csinálnom, hanem az majd magától is megszólal úgy ahogy illik (Rambó kollega ebben már előrébb jár).

Spicc 2007.02.06. 18:39:19

Ja, és ha a blogozással csak egy emberrel is többet sikerül a szőlészkedés útjára átcsábítani, már megérte.

RoFä 2007.02.06. 19:42:46

RAMBO, Spicc! Egyenlőtlen, de üdvös munkamegosztást ajánlok: ti csináljátok, én veszem és iszom :))

És keep up the good work!

Fekete Leányka 2007.02.06. 20:59:21

Drágáim!
Tudjátok jól, hogy lehet valaki milliomos borászkodásból?
Előtte milliárdos volt!

Sok sikert, készítsetek szép borokat.
De már ne próbálkozzatok csak bio műveléssel!

Borboszi 2007.02.06. 21:05:59

Spicc, Rambo, sok-sok sikert, kitartást, türelmet és remek évjáratokat kívánok :-)))...

...na és még több fogyasztót.

csináljatok nagyon jó borokat, hogy minél többmindenkire büszkék lehessünk :-)

dalton1 2007.02.06. 22:41:52

Komoly emberek vagytok! Fölösleges lenne a szót csépelnem, amit mondanék azt úgyis tudjátok!
Én még fiatal vagyok de így szeretném én is csinálni!!! Hajrá!

"Az ivásnak egy törvénye van: bármikor, bárhol, bárhogyan. Komoly
idő, KOMOLY EMBER és komoly nép számára ennyi elég."

Hamvas Béla

[by poros] 2007.02.06. 22:54:41

Kedves Spicc és Rambo, a bor gyakorlatilag olyan mint egy tükör. Adja Isten, hogy a saját borotok állíthasson tükröt számotokra…

dalton1 2007.02.06. 23:26:19

"Rád hagyom a szőlőt, hogy neveljen téged, és rád hagyom a bort,
hogy te neveld magad. Rád hagyom a megfáradás örömét, a munka
gyümölcsét, örökös hercegséget, az értelem tavát: idd saját szőlőd
levét és edd magad kenyerét, hogy felismerd a hamis próféták szavát"

Alkonyi László

Művelődő 2007.02.07. 00:21:27

spicc
Kettőnk közt maradjon,és csak annyit írok:vörös concubina cimke...
Mindkettőtöknek sok sikert és kitartást a szőlőhöz,borhoz és a bloghoz is!

Steff 2007.02.07. 13:05:00

Mi ez a vörös Concubina-dolog? Fölkaptam a fejem, mert igen jó emlékem van arról a borról.

tomrob 2007.02.07. 16:01:40

Nyomd meg a gombot, kapsz libacombot!

Cserszegi Óvszeres 2007.02.07. 17:00:18

Kedves Muslincák!

Az az én nagy bánatom, hogy a Cserszegi Fűszerest mindig megszólják. Én most megvédem. Nekem is van belőle úgy száz tőkével. Mindig azt hallom, hogy illatos, meg kezdők bora, meg minden. Valaki segítsen már helyretenni ezt a dolgot! Szóval mi a baj a Cserszegivel?
Miért a Tramini nem illatos, a Sz.barát nem illatos? Mi baja van a sznoboknak a Cserszegivel? Még Hungaricum is, he. De büszkén vállalom, hogy van Biancám is, sőt még Pölöskeim is, de bio mind. Szisztemikus szert/szart ezek még nem láttak. És ha az ember nem terheli agyon pl. a Bianca tőkéit, abból is finom bor lesz, sőt minőségi bor. Mégis, alig olvasni róla valamit.

dalton1 2007.02.07. 17:19:51

Nekem semmi bajom személy szerint a Cserszegivel, sőt ittam már egy-két igen jó ízű borát is, bár én nem is vagyok sznob...:)
Annyira nem is illatos mint mondják. A baj hogy ebből (ill. ilyen névvel) rengeteg félédes szart forgalmaznak.

(A szisztemikus nem szintetikus? Nem kekeckedés csak nem értem!)

Spicc 2007.02.07. 21:03:35

Kedves Cserszegi Óvszeres, ki szidta itt és most a cserszegi fűszerest?
Steff, egyszer írtam a Concubináról és (ezekszerint) Művelődő hozzászólt. Egyébként az idézett blogban megtalálod.

egri Fehér 2007.02.08. 02:24:33

Szerintem a Cserszegi fűszeres (éljen a Bakonyi család!) sokkal kifinomultabban tudja adni azt, amiért az illatos fajtákat szeretjük, mint pl. az Ottonel Muskotály...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.02.08. 09:27:28

Dörgicsén ittam egy termelőtől hagyományos erjesztéssel készült cserszegit, kimondottan jó bor volt.

A kamocsai-féle favágó fehér állandó főzőborunk (ananászos csirke).

py 2007.02.08. 09:53:03

Örültem a cikknek, ráadásul egész trollmentes övezetet teremtett (csak ez a cserszegizés csúszott be, de ez legyen a legnagyobb baj). Jó dolog, ha valaki a bor iránti szeretetét így tudja megkoronázni (ha már nem született eleve szőlész-borász családba). Persze, gondolom, ez csak itt a monitor előtt hangzik ilyen romantikusan, ha már ki kell menni a szőlőbe, s egyáltalán felépíteni a "birtokot", az jóval keményebb történet. A részletekért a blogokhoz fordulok :)

Cserszegi Óvszeres 2007.02.09. 00:33:50

Köszi, hogy hozzászóltatok a témához.
Dalton1-nek üzenem, hogy a szisztemikus lényegében arra utal, hogy a cucc felszívódó, vagyis nem kontakt hatású permetszer.
Spiccnek!
Itt nem szidta senki a Cserszegit, ez igaz. De mondjuk Borbarátos körökben gyakran mint valami elcsökevényesedett Traminit emlegetik. (Még ha félig az is, akkor is más.)
A lényeg, hogy én is kedvelem a világfajtákat, de lassan tudomást kellene vennie arról szerintem sok menő termelőnek is, hogy a kiváló és kipróbált nagy fajták mellett érdemes próbálkozni akár újabb, rezisztens, vagy kevésbé elfogadott fajtákkal is. Nekem már őszintén szólva elegem van például a Chardonnay-ből és a hasonló divatborokból, ami egyébként jó bor, de mindenhol lehet vele játszadozni. Szerintem a külföldi piac érdeklődni fog a kuriózum fajták iránt előbb-utóbb, plána ha hamarosan Kína és mások is beszálnak majd a világfajták mezőnyébe.

dalton1 2007.02.11. 22:42:09

Kössz Cserszegi, ezt nem tudtam!
süti beállítások módosítása