Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Magyar büszkeség

Szepsy és Kikelet Szamorodni 2003

2007.04.08. 18:00 - alföldi merlot

Bennem nincs semmi megértés a kultúrbarbárok iránt, akik ákombákom betűkkel kőbe, fába vésik, hogy „itt jártam”. Saját értelmezésem szerint ezek a pitiáner képrombolók így akarnak a remekművek öröklétében osztozni. Bár az eszközeiket megvetem, magát az indíttatást értem. És amikor ezt a két szamorodnit kóstoltam, akkor az analizélés helyett én is csak a kommunikációs minimumra akartam szorítkozni, azaz mondani és mutatni, hogy ittam én is, hogy néhány órára értékesebb ember lettem, mert nemesebb anyag keringett bennem. Két olyan bor, amilyet csak mi tudunk, és amellyel a világ tetején csücsülünk.

Szepsy Tokaji Szamorodni Dániel 2003

Visszafogottan elegáns címke, vagy utólagosan belevetített presztízs. Ragyogó aranyszín, mélyebb, mint a Kikelet. Súlyos anyag, ráérősen hömpölyög, és ha egyszer fölkapaszkodott a pohár falára, már nem jön vissza. Az illat mézes, ásványos, diós, nap szárította szénával. Kóstolva elképesztően tömör, rétegzett, de kissé súlyos bor. Könnyebb átugorni, mint megkerülni. A keleties színorgia mellett nekem enyhén édesnek tűnt. A végtelen lecsengésben őszibarack és banán, halvány minerális árnyalattal. Augusztusi nap, amikor az aszfalt fölött remeg a levegő.

Kikelet Tokaji Szamorodni 2003

A címke fején találja a szöget. Van ebben a borban valami felhőtlen jókedv, könnyed derű. Másrészt arisztokratikusan elegáns, erről viszont a címke hallgat. Talán a mellékelt fotón is látszik, hogy jóval világosabb Szepsy Dánieljénél. Az illatában birsalma és vérnarancs. A Szepsy minden fronton súlyosabb, komplexebb, ez viszont élénkebb, dinamikusabb. Karcsú, elegáns, direkt és kristálytiszta. Olajosan csorduló fehér húsú őszibarack. A végtelenül hosszú lecsengésben kis füstösség árnyalja a gyümölcsöt. Pazar savak. Tökéletes harmónia. Augusztusi nap hűsítő szellővel.

Mindkettő 9 pont környéke, de csak a kötelesség pontoztat velem. Hálás voltam, amikor kóstoltam őket.

Címkék: kóstolás 2003 szamorodni szepsy kilencpontos kikelet

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr1555472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egri Fehér 2007.04.08. 22:03:37

Két kérdés merül fel: hol és mennyiért...

A Dánielt én is kóstoltam már... Szerencsés vagyok... Tényleg ilyen jó!

dalton1 2007.04.08. 22:45:07

A Dániel a Bt-nál kb. 7000Ft.

özv. Burgundi Sándorné 2007.04.09. 10:40:32

Könyörgöm, miért nem 10 pont ??!!

csite 2007.04.09. 20:31:09

eF: rohadtul "mindegy" (persze nem), hol-mennyiért! Ez az elérhető csoda sokunkk számára, még ha sok is!

özv. B.Sné: azért mert első fecskék, és még nem tökéletesek, számomra pl. a Szepsy Cuvée 03 inkább közelitt a 10 ponthoz, mint a Szamorodni.

Micsoda rossz világban élünk :)))

csite 2007.04.09. 20:37:38

-t -k :)

(kemény savak nyomták meg a hangsúlyt :)

egri Fehér 2007.04.09. 22:13:38

csite:
Csak azért kérdeztem, mert szeretnék én is hozzájukjutni... :)))

Zetek 2007.04.09. 22:58:15

Kedves Egri Fehér!

Lemész Etyekre a Pincefesztiválra és ott veszel a Kikekeletből, vagy felkeresed őket Tarcalon.

alföldi merlot 2007.04.10. 10:54:04

Én mindkettőt a pincénél vettem. De a Kikelet Szamorodniból akkor már csak három-négy palackkal volt. Ha a Maligán nyilvántartása pontos, akkor náluk még kapható. A Szepsy viszonylag könnyen beszerezhető.

bsutyi 2007.04.10. 15:01:05

www.borudvar.hu
A Kikelet borok teljes választéka kapható nálunk, de sajna Szamorodni már nincs az utolsó palack az enyém lett.:)
A 2002 5 puttonyos aszú is kifutó tétel még 3 palack kapható belőle!
Egyébként az árak is méltányosak a Szamorodni 7500 Ft
5 puttonyos Aszú: 9750 Ft

alföldi merlot 2007.04.10. 17:47:37

Kedves Malbex! A bevezetőben a "Két olyan bor" linkre kattintva, eljutsz az általad is jelzett helyre.

Albert gazda 2007.04.10. 19:47:38

És most jut eszembe, hogy volt egy ilyen is, csak hogy még gömbelyűbb legyen a pék:
alkoholista.blog.hu/2006/12/20/a_legjobb_levek_a_legjobb_aron

Szegediszomelijé 2007.04.10. 21:35:33

...Én meg csak irígykedek a tapasztaltakra. E fenti két csodához még nem volt szerencsém, de különleges botritisz-élmény megadatott nekem is a napokban. Simon egri Pinot Blanc aszú -2002 -ből. Egy -két tokajon kívüli aszút már kóstoltam, jók is voltak, de nem tudták a tokaji élményt visszaadni. Hát, ez annyira nagyon jó volt, hogy rá kellett nyitnom egy tokajit. Disznókői 4p 99-ből /Én nagyon szeretem ált. a Disznókőit, még ha többeknek talán kommersz is/ És lőn csoda, a Simon aszu bizony jobb! Illatban, íz komplexitásban, utóízben, egyensúlyban. Ráadásul, mintha egy 5p aszut néznénk egy 4p -hez (sajna, nem emlékszem a paramétereire). No, nem egetverő a különbség, de tisztán érzékelhető. Nagy, különleges élmény! Amúgy 5000 Simonnál, de nagyon ne törekedjetek, mert hó végén még szeretnék venni :-)

hegyaljai 2007.04.10. 21:59:25

Kedves ironman!
A Simon "aszú" hol szerezhető be? És főleg mi van írva a cimkére?
süti beállítások módosítása