Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Levegőt!

Borjour Gála 2010

2010.11.22. 06:00 - dagadtos

Nyilván azt hiszi a kedves olvasó, most majd mindenféle jegyzetek jönnek, afféle megszokott fesztiválos rezümé. Az igazság azonban az, hogy magam előtt is hiteltelenné válnék, ha ilyesmivel próbálkoznék. Az idei Borjour Gáláról lehetetlen volna összefoglalót készíteni, borleírásokat legalábbis biztosan. Nyomaszt viszont a kérdés: az elmúlt néhány év és néhány ezer bor hatására igazi ellenszenves, rigolyáiba kérgesedett kis borféreggé váltam?

A válasz persze néhányaknak magától értetődő, és rám nézve kevéssé hízelgő. Mégis, muszáj megtudnom, vajon tényleg csak engem zavar, ha egy rendezvényre éppen kétszer annyi ember eresztenek be, mint szabadna? Ha nemcsak kóstolni, de lélegezni is nehéz? Ha egy összesen négy órás „gálán” fél óráig a ruhatárral múlatom az időm, de fél órával a vége előtt már hangosbemondók harsogják a közelgő véget? Ha egy gasztronómiai eseményen olyan jeleneteket látok, melyeken jobb házból való disznók elszégyellnék magukat? Ha egy borász a szemembe nézve csinál hülyét belőlem?

A Borjour Gála szombaton este hét órától kezdődött, és nyugodt szívvel mondhatom, legalább este kilencig, de inkább fél tízig – míg az értőbb közönség jó része fel nem adta - teljesen kóstolhatatlan volt. Volt olyan ismerősöm, akivel két és fél óra bolyongás (helyesebben toporgás, izzadás, létért való küzdelem) után találkoztunk először. Aki ismeri a Gömb Aulát, annak ez mindent elmond. Nagynak nagy, de talán nem ennyire.

A Gála egyik újítása a Magnumhoz képest, hogy nemcsak a bort öntik a vendégbe korlátlanul, de falatkákkal is kedveskednek neki ingyen és bérmentve. Mikor a gőzölgő, parfümös masszától menekülve felértem az emeletre, láttam, az etetés egyfajta vályúrendszerben működik, vagyis nincs sorban állás, nem kell kérni senkit semmire, egyszerűen erősebbnek, gyorsabbnak kell lenni másoknál, és elcsenni előlük az asztalokra kitett ételeket. Sajnos azonban egy idő után a felszolgálók nem értek el az asztalokig; amint felbukkantak, a terem különböző pontjaiban várakozó emberek csordája rájuk vetette magát, és pillanatok alatt lerágta a tálcákról a takarmányt falatokat. A személyzeten eluralkodott a halálfélelem, úgy tűnt, a kielégítetlen tömeg felzabálja őket, de minimum beléjük kóstol, így a táplálékot személyes megjelenés nélkül próbálták kijuttatni. Szerintem még most sem értik, miért váltottak jegyet erre a 3D zombis filmre.

A másik újdonság a díjátadó műsor, melyben különböző kategóriák szerint hirdettek győztes borokat a vendégek szavazati alapján. A ceremónia alatt elvileg a borászok nem tölthettek, ami helyénvaló lenne, a toporgással és a ruhatárral jelentősen megrövidített négy óra további metszése azonban már elképesztő pofátlanságnak tűnt.
Minderről Jásdi Istvánnál értesültem. Éppen a sima rizlinget kortyoltam, kiderült ugyanis, hogy a Siralomvágót nem lehet csak úgy megkóstolni, a sornak kérem íve van, ahhoz meg kell nemesedni, méltónak kell bizonyulni. A Szepsy 6 puttonyoshoz nem kellett, amúgy. Alig végeztem a rizlinggel, amikor hirtelen eltette az üveget, és közölte, hogy nem tölthet, elkezdődött a díjátadás, majd ha vége van. Éppen beletörődtem, amikor egy hatalmas „Pistukám” (vagy Janikám, Gézukám, nem tudom, tényleg nem tudom) kiáltást hallatva előkapta a palackot, és a szemem láttára kilocsolt pár embernek vagy fél litert. Ha nem, hát nem. Majd kóstolok mástól, majd veszek mástól, igazán találok én elég jó bort Magyarországon, hogy a világról már ne is beszéljünk. Ki lehet oktatni ívekről, és meg lehet alázni a fogyasztót, természetesen. Csak nem érdemes. Jó lenne megérteni végre, hogy nem a fogyasztónak kegy, ha megkóstolhat valamit, és hogy sosem a fogyasztó él a termelőből.

Hogy jót is mondjak végre, a legtöbb borász és kereskedő megértette, ez most világosan kiderült. Példamutatóan, birkatürelemmel öntötték a borokat a rengeteg embernek, a merengős, Kúria cabernet franc-os, duenniumos etc. palackokat letenniük is lehetetlen volt, és – ami külföldi viszonylatban is egyedülálló – a legtöbben figyeltek arra, hogy a csúcsborokból egészen a zárásig maradjon. Belegondolni sem merek, néhányan hány forintot töltöttek szét ezen az estén. Rajtuk igazán nem múlott semmi. A bőrön múlott, amiből megpróbálták a lehető legtöbbet lehúzni. Rólam többször nem fogják, az egészen biztos.
 

Címkék: borjour

89 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr962464528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fugu 2010.11.22. 07:42:48

Aki nem volt ott. annak elárulom: semmi túlzás sincs az írásban! Sőt!
Felmerült bennem néhány kérdés:
Ez nem az első boros rendezvény volt a Gömb aulában. Az előző egész jól sikerült. Ezt hogyan sikerült így el...rontani?
Komolyan gondolták, hogy ekkora tömeget kulturáltan ki lehet szolgálni? A felszolgálók valóban gigászi küzdelmet folytattak, rajtuk ez nem múlt!
A vendégek egyénenként kultúremberként érkeztek szombat esti mezbe öltözve, de akkor miért válnak hordává, ragadozó vadállattá, ha meglátnak egy sonkás szendvicset? Azzá válnak, ez a tanulság.
Nem számítottak a rendezők arra, hogy egy ilyen rendezvényen esetleg eltörik egy pohár? Amikor egy egész üveg földet ért, sokáig kerülgette a nép az amúgy is mérhetetlenül zsúfolt aulában, mert sokáig nem akadt egy takarító.
Persze a borászoknak sem volt könnyű, mert akkora asztalt kaptak, amekkorán maximum "ittapiros"-ozni volt szokás az autópiacon.
Tudomásul kéne venni végre, hogy az efféle boros rendezvények ma már rendkívül népszerűek! Ez remek! Ez már eredmény. Akkor ne tegyék tönkre amatőr szervezéssel,ha lehetne kérni!
Álmomban a SYMA csarnokban jártam. Szellős levegős buli volt. A borászok egymástól távol álló asztaloknál mosolyogva töltögettek. Aki éhes volt a büféknél várta a sorát. Tematikus büfék voltak ezek ínyenc falatokkal. Az eredményhirdetéskor leoltották a fényeket, és a színpadon megjelenő Szepsy István szavaira figyelt az ünneplő tömeg.
Jól aludtam az éjjel. Reggel pedig bekapcsoltam a gépet...

fiatalborivo 2010.11.22. 07:51:37

Ismerős a szituáció néhány céges rendezvényről. Volt hogy mi is 1000-1500an voltunk mondjuk a Kongresszusi Központban és hát befektetési "szakemberek" sokan milliomosok, és mint akinek számít, hogy nem kap a pogácsából, a salátából, a szendvicsből 5 adaggal, csak 2vel. Undorító látvány és érzés. A másik, hogy a borász egyeseket kivételez, az se szép, egyértelműen nem, talán én nem emeltem volna ki a nevét.

borispán 2010.11.22. 07:55:48

A kép jó, remélem a Holtak hajnalából van, minden idők egyik legjobb horrorfilmje, mióta 990 ft, ajándékba is vásárolom dögivel. Ja, én is voltam már zombigálán, ahogy mondod, pofátlannak meg pistukámnak kell lenni, ha valamit akarsz. Aki velem ívet kóstoltat, az húzhat a pi**ába, szoktam mondani hogy mennem kell, szül a feleségem, vontatják a kamiont stb, csak a legjobbakra van időm. Ilyen helyen 5 puttony alatt nem kóstolok, hanem a végén, ha van idő, visszamegyek a gyengébb tételekért, ha meg nincs, akkor a java amúgy is megvolt. Ha mindenki zombi, akkor farkasemberré kell válni aztán kész.

fiatalborivo 2010.11.22. 07:59:38

Ja hát igen: SYMA, Auto M1 konferenciaterme Törökbálintnál(3000 fő ülve kényelmesen) Kongresszusi központ alsó és felső szinten kacskaringosan, zegzugosan több ezer ember elfér és tematikus tud lenni, Vasúttörténeti emlékpark szintén több ezer ember elfér, hova tovább Sportaréna, Expo, ezek a helyek lehet nem annyira autentikusak de szerintem kb az emberek 99 %a leszarná ha jó körülmények között lehet KÓSTOLNI!

borispán 2010.11.22. 08:35:19

@Borkandúr: Ez ugyanaz a fotó mint dagadtosé!
Ui: Neked, mint tanácsadónak, mi volt a top 10?

borelite 2010.11.22. 08:50:28

Hát persze, hogy a bőrről van szó, de abban az értelemben is, hogy volt nekik hozzá!! Nyílván egy jót kaszáltak! Borzalmas élmény volt, jó érzésű borbarátnak természetesen émelyegni kellett az egésztől.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.11.22. 08:55:03

@borispán: Ha valakinek csak az ötputtonyosra van ideje, akkor annak arra sincs ideje. Ha sietsz akkor ott a mekdonalc.

bandika 2010.11.22. 08:56:09

Idekopilom a bortopikban megírtakat.
***
No tegnap voltunk borzsúrgálán. Fantasztikus borokat kóstoltunk, de a rendezvény jellege miatt (ld. alább) csak sommásan tudok írni, jegyzetelni nem tudtam, így évjáratokat sem írok.

Jónak találtatott az Etyeki kúria SauvBl, St. Andrea Napbor, Légli SauvBl., Landord Chardonnay. Nem tetszett a Malatinszky Serena, de ez lehet, hogy a harsányan kiplakátolt "az év legjobb európai fehérbora" szlogenhez szabott elvárásaink miatt volt így. Vörösből nem kóstoltunk túl sokat, Vylyan Bogyólé, néhány Vida (KF, Merlot, Estve), nem volt kiemelkedő egyik sem, ellenben a 2007-es Gere Kopár nagyon meggyőző volt. Más körülmények között visszakóstolandó. Az este Kiemelkedő élményei: Szepsy Furmint (ebben hangulatnyi állati elegáns füstösséget éreztem), Szepsy Hárslevelű, Oremus Mandolás Furmint, Royal Furmint (ennek a gazdagságát a pletykák szerint némi "belecsúszott" botrytyses tétel adja). Az est legjobb száraz borának a Királyudvar Furmint Sec bizonyult, birsalmás, sárgabarackhéjas ízei, állati töménysége és rétegzettsége uralta a kóstolt száraz mezőnyt. Az édes kategóriát az Ebner cirfandlival indítottuk, ez egy édes szőlőszörp, minden cikornya nélkül, jól esik, de el is felejted rögtön. Az Oremus 2000-es ötputtonyosa gyönyörű volt, de magasan minden kóstolt édes fehér fölött a Demeter Főbor vitte a prímet. Elképesztő töménység és harmónia, órákig lehetne ízlelgetni egy kóstolásnyi mennyiséget, brutálisan hosszú utóíz, mindent vitt, minimum 9 pont...

Ennyit a borokról, és akkor néhány szót a rendezvényről, ami kritikán aluli volt. A korábbi borzsúroktól eltérően ez most gálának volt kikiáltva, ami annyit jelentett, hogy ezúttal az összes borász az ELTE aula földszintjére volt zsúfolva, és egy erőltetetten blőd kategóriák ("legjobb best buy" (!), "legjobb randibor", stb.) szerinti szavazás végeredményét is itt hirdették ki. Ezekkel a következő problémák voltak:

1) A földszinten 1000 látogató csak állati zsúfoltságban és zajban fért el, a standokhoz egyszerre max 1-2 ember fért oda, a folyamatos nyomás miatt a kóstolómennyiség kitöltése után már el is kellett húzni a pult elől, emiatt mindenki türelmetlen és ideges lett egy idő után, a borászok kimerülten és rossz érzéssel mérték a tömegnek a tételeket.

2) Az eredményhirdetés látványosan senkit nem érdekelt, ugyanakkor a szervezők legrosszabb húzása az volt, hogy erre a fél órára minden standnál leállították a kóstoltatást, abszolút értelmetlenül, ráadásul ha egyszer korlátlan fogyasztást ígérnek erre a 4 órára, akkor ez nem is fair. Félreértés ne essék: nem berúgni mentünk, de miután a fent írtak miatt közelharcot kellett folytatni egy-egy kóstolómennyiség beszerzéséért, ez külön bosszantó volt.

3) A honlap büfévacsorát ígért, így nyilván nem mi voltunk az egyetlenek, akik nem tele hassal érkeztek, és egy-egy kör után jól esett volna néhány falat. Ehhez képest a hétórás nyitás után két órával, este kilenckor jelentek meg a pincérek az emeleten, és az ott tolongó kiéhezett tömegen megpróbálták átvinni a gépsonkás és körözöttes szendvicses tálcáikat a tálalóasztalokra. Természetesen jó magyar szokás szerint a nép már menet közben lerabolta a tálcákat, hihetetlen jelenetek közepette. Nem tudom, a büfévacsorának voltak-e más elemei is, mert ezen a ponton otthagytuk a galériát, és fél órával később kémeink jelentése szerint már semmilyen étel nem volt. Érthetetlen, miért nem lehetett a lezárt emeleti részben előre feltálalni, és utána beengedni a népet, hogy ne egy-egy érkező tálcára csapjanak le háromszázan.

Ha ezeket a pontokat átgondolják a szervezők, talán jobbá tehető ez a rendezvény, amelynek azért mégis köszönhetjük, hogy sok olyan bort sikerült megkóstolni, melyeket egyébként nem tudnánk.

kifli 2010.11.22. 08:56:19

legközelebb megmondod jásdinak, hogy te vagy dagadtos az MA-ról és te is kapsz egy fél litert:)

borispán 2010.11.22. 09:16:55

@BZoltan: Ne szórakozz velem Zoli, higgyem el hogy te ívet kóstolsz, tudva hogy lemeradsz drágább tételekről? Ugyan már, az csak mese. Mekdonaldszozni meg kell, ha nincs idő.
Szívesen zabálom a behajtósban, a gundel persze jobb.

borispán 2010.11.22. 09:21:58

@BZoltan: Ezzel dagadtost is minősíted, aki jól láthatóan írja hogy szeretett volna az interspáros szarról ugrani a siralomvágóra de nem engedte a Jásdi.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.11.22. 09:27:51

@borispán: A Gundelnek is van áthajtós része? :D

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.11.22. 09:34:58

@borispán: Nem árra szoktam kóstolni.

Szerintem az ilyen egyszeri belépődíjas rendezvények formátumából fakad az, hogy a vendégek egy része (tisztelet a kivételnek) a költséghatékonyságra törekszik és a drágább borokból akarja leinni a belépője árát ameddig a pult másik oldalán inkább az olcsóbb tételekből akarja itatni sok termelő a népet.

Ezért én sosem hittem az "all you can eat" koncepcióban.

Kisebb, barátibb, mondhatni családiasabb léptékben ez kivitelezhető, de ilyen gigarendezvényen ez a modell kudarcra van ítélve.

2010.11.22. 09:40:27

@BZoltan: ellenpélda a pénteki TC-os szülinapi rendezvény, ahol azért a családiasnál többen voltunk, mégis, nem hiszem, hogy bárki csalódottan tért volna haza.

borispán 2010.11.22. 09:41:27

@BZoltan: Nekem nincsenek ilyen balett tánclépéses szavaim mint neked, de máshogy látom. A zsúron kinézem hogy kik vannak ott, alapból tudom mik a jobb borok és arra mozdulok rá, az apraja jöhet később.

demagofób 2010.11.22. 09:53:05

Magyarok vagyunk, vagy nem?

Jól értem, hogy itt a kóstoló folyamán vásárolni is lehetett a kóstolt borokból?
Hasonló rendezvény lehetett, mint a vigneron independant Franciaországban, ami 4 napig tart.
Itt az emberek, amikor elhagyták az ingyenes kóstoló helyszínét több karton, kocsi bort is vittek magukkal. Szóval a nagy kérdés, hogy a magyarok falni voltak vagy vásárolni?

Viner Spicli 2010.11.22. 09:53:39

@borispán: a Gundel szar...

Az ilyen rendezvényekre meg sznobék járnak általában, mert most divat lett borokat kóstolgatni, meg jól megszakérteni mindenki füle hallattára (tisztelet a kivételnek)

demagofób 2010.11.22. 09:54:37

@BZoltan:
"Kisebb, barátibb, mondhatni családiasabb léptékben ez kivitelezhető, de ilyen gigarendezvényen ez a modell kudarcra van ítélve" Magyarországon.

Amanitin3 2010.11.22. 09:58:45

Ez egy főzőcskés műsor.

Vedd az átlag magyar vállalkozót (szakítsunk nagyot zéró befektetéssel).

Tedd ki a 'korlátlan fogyasztás' kresztáblát, kajára és alkoholra egyaránt.

Hirdesd meg a rendezvényt magyaroknak, egy zárt térbe.

Az eredmény garantált. Változatosság csak annyiban lesz, hogy a belépő árával tudod valamennyire hangolni az illatszer/izzadtságszag elegyet.

demagofób 2010.11.22. 10:03:38

@borispán: Kultúremberek ívet kóstolnak. Legalábbis Franciaországban.

A francik azoknak sem töltenek, akik kívülről a pohara össze van fogdosva.

janigod 2010.11.22. 10:09:01

Én még nem voltam ezen a rendezvényen, de amikor néztem ennek a cuccnak a meghívóját láttam "A számot". Most nem tudom mennyi volt (1000?), mert a Terroir Club-os rendezvényt 300 főben maximálták aminél sokkal kevesebben voltunk, vagy estére lehet, hogy jöttek még.
Már boccs, és OFF de én azért nem mentem el mert nem tartottam kulturáltnak az egészet.
www.borjour.hu/images/tesztkep.png
ami elriasztott... :-)

dagadtos 2010.11.22. 10:09:35

@demagofób: nekem eddig külföldi fesztiválokon mindig töltöttek a franciák. Abból, amiből kértem.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2010.11.22. 10:13:31

Én is kiütést kapok az ilyen léptékű "fogd a bort és fuss" rendezvényektől. Akkor már sokkal inkább szívesen fizetek a kóstoló mennyiségért, de legyenek a körülmények kulturáltak. A bor élvezetéhez a ráfordított idő is hozzátartozik.

borispán 2010.11.22. 10:13:53

@dagadtos: Ja, a szilvuplé működik, a "kérek szépen" meg nem. Amúgy a bitte is bejön borfesztiválokon meg a plíz is, lehet hogy az a baj hogy magyarul két szó? Legközelebb próbálkozz külföldiül.

kakadu12 2010.11.22. 10:15:53

Én eddig még csak egy ilyen borgála szerűségen voltam a vinagora borgálán, még nyáron.
A helyszín az Iparművészeti Múzeum aulája volt. Itt több száz bort lehetett megkóstolni "all you can eat" rendszerben egész nap. (azt hiszem a borversenyen indult tételeket).
Négy ropi volt a belépő és szerintem nagyon megérte, bár egy kicsit ott is meleg volt és a hűtés nem sikerült tökéletesen megoldani. Előadások is voltak (Szepsy, Lőrincz Gyuri stb...)
Szerintem itt is egész naposra kellet volna tervezni a programot, és akkor a tömeg jobban eloszlott volna.

vinos 2010.11.22. 10:19:16

Ha ott a Siralomvágó az asztalon és a látogató abból kér, akkor lehet, hogy összeszorított szájjal, de tölteni kell. Ez egy ilyen műfaj. Amúgy meg teljesen logikus, hogy ha pl. nem kedveled az alap rizlingjét, akkor abból nem akarsz inni. Ez ilyen egyszerű. Az meg egyszerűen felháborító, de sajnos nem meglepő, hogy a kóstolási "moratórium" a spanokra nem vonatkozott.

demagofób 2010.11.22. 10:19:24

@dagadtos: Persze, hogy adnak. Kiszolgálják a vevőt. Illik ívet inni. Mondjuk ha már a sokadik kóstolón vagy túl, akkor az eleje pocsékolás, mert úgyis a vödörben végzi :)

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2010.11.22. 10:20:44

Végre egy olyan cikk az alkeszen, mint rég...

janigod 2010.11.22. 10:22:00

@kakadu12: a Vinagora fehérborai ihatatlanul melegek voltak. Hiába erőlködtem, nehéz volt élvezni őket vagy elfogadható jegyzeteket írni. Mosolyogtam is magamban, amikor szegény Mészáros Gabriella sorra öntögette ki a borokat mellettem, anélkül, hogy legalább egy fél gondolatot szentelt volna a tételnek. Bizony, ezek már csak ilyenek.
"Megszoksz vagy megszöksz"

venszivar 2010.11.22. 10:27:17

Én teljesen kívül álló vagyok !
Nem lehet,hogy az egyik hiba,hogy túl sok az alkesz,másodsorba ,túl sok a potyaleső alkesz ?? Minden esetre ,mint írod mindnek volt JEGYE,így ott lehettek.Ez meg a biznisz oldala miatt lehetett így......Itt főleg esemény szervezők diskurálnak, ebből élnek s reklámozzák magukat,no a biznisz.....
Piáljatok az legalább meglátszik rajtatok!

ambrusqkac 2010.11.22. 10:31:13

@kifli: ott a pont! valsz Jásdi sem ekkora tömegre számított és nem hozott annyi dűlős rizlinget, hogy csak úgy szétlocsolja.

hegyaljai 2010.11.22. 10:34:47

A bor mindig izlik, ha ingyen van!
Remélem erre az ösznépi tolongásra nem kaptak semmilyen támogatást a szervezők.

fugu 2010.11.22. 10:35:21

Jó a vinagórás hasonlat, mert az is botrányos volt. Láthatóan Ők is keresik a megfelelő helyszínt.
Valóban nagy hiba volt hétre tenni a kapunyitást, mert így rövid volt az idő. Én titkon bíztam a korábbi kezdésben, és már hét előtt ott toporogtam, de hiába, ebben precízek voltak. A welcome pezsgővel találkozott valaki??
Én őszintén remélem, hogy a szervezők tanulnak a hibáikból, én szorítok Nekik is meg azoknak is, akik nem mondtak le örökre a borzsúr bulikról, hogy a sikerül megoldani a nem annyira bonyolult problémákat!

fugu 2010.11.22. 10:36:18

@venszivar: Ki az a potyaleső?
Itt mindenki kifizette a belépőt.

fugu 2010.11.22. 10:36:58

@hegyaljai: Mitől volt ez ingyen?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.11.22. 10:56:13

Mi tavaly nem fértünk be a B. Magnumra. Jobb is, csak benéztem és rosszul voltam a látványtól. Idén már eszembe se jutott elmenni.
Az ilyen típusú rendezvények csak arra jók, hogy mindenki rosszul járjon - a szervezőkön kívül. Kicsiben, kevés borásszal, kirívóan magas árú belépővel esetleg működhet, a Tokaj Nyitány 2010 pl. nem volt rossz tavasszal a Gólyavárban, bár ott is voltak kiborító pillanatok.

venszivar 2010.11.22. 10:58:16

@fugu: Be vagy NYOMVA ??? Én is azt írtam KIEMELT NAGY betűkkel,hogy azt olvastam,hogy jeggyel mentek oda,akkor miért hibáztatja ŐKET,hogy oly sokan voltak.Miért nem maradt otthon !,akkor kevesebb piás lett volna ott...
No ha már ilyen jóindulatú vagy ,abban lehet,hogy tévedek,hogy a bent elfogyasztott italért fizetni kellett-e ? Igen vagy nem ?

Labancz 2010.11.22. 11:02:54

Olyan sz@r volt a borzsúr, hogy nem is érdemes kommentelni miatta. (A borokkal nem volt gond, azok nem az alkalomra készültek.)
Azt már most tudom, hogy többé nem megyek.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.11.22. 11:06:23

Végül úgy tűnik jól választottam, hogy mégsem a Gálára mentem, hanem a TC szülinapra. Mákom volt, mondhatni :)

Remélem azért a szervezők türelemmel vonják le a tanulságokat és fésülik majd össze a következő alkalom lehetőségeivel. Bizonyára szörnyen sült el ezúttal több dolog, mert kifejezetten türelmetlennek tűnnek a vélemények, mindenkitől és minden fronton.

Mert azt gondolom, hogy a rendezvény jó, és úgy látszik, hogy itt a mi falunkban igény is lenne rá...
:)

fun-tom 2010.11.22. 11:14:38

Welcome pezsgő volt. Nekem az nem tetszett, hogy a bejáratnál azok szívtak, akik neten vették a jegyet, mert sokkal hosszabb sor állt ott és csak 1 csajnál lehetett leadni, hogy karszalagot kapjunk cserébe. Az étkezésről már mindent leírtatok, annyiban egészíteném ki, hogy már fél 8 körül járkáltak a pincérek tálcákkal a földszinten, ahonnan lehetett nyugodtan csemegézni a kis szalámis falatkákból, vagy épp a sajt+paradicsom kombóból. Szerencsére nagyjából onnan jól lehetett lakni, mert ami fent volt az valóban kritikán aluli történet... (kb. mintha egy háborús országban segélycsomagot dobnak le...). A Magnum ehhez képest annyival jobb volt, hogy ott külön lehetett borkorcsolyát venni, emiatt nem is volt ilyen tumultus (viszont azon még a pohárért is fizetni kellett egy ezrest, itt meg ugye ingyen volt - az ezrest persze visszakaptad februárban, ha visszaadtad a poharat). Nekem az is furcsa, hogy egy ekkora rendezvényre nem képesek feliratozott poharakat csináltatni, a Borfalunál pl. ez alap volt... Egyébként a díjátadó alatt is lehetett találni olyan borászatokat, ahol töltögettek bort. Ami nekem különösen nem tetszett az az volt, hogy az aula közepe táján lézengtek csak az emberek, de nem lettek volna képesek elmenni egy-egy borász asztala elől, miután már megkapták a kóstolójukat, hanem ott beszélgettek egymással (hangsúlyozom egymással, tehát nem a borásszal, így semmi sem indokolta, hogy ne engedjék az asztalhoz férni a többi embert). Van még hova fejlődnie a rendezvénynek..

fugu 2010.11.22. 11:24:08

@venszivar: A potyalesőt hogyan kell érteni?

jorda 2010.11.22. 11:30:03

Azt már mindenki megtanulhatta volna,hogy: "az ingyenebéd nem létezik".

Az ami ingyen van,vagy jelképes összegért kapható azt az emberek nem becsülik.Avagy az ingyen enni-inni akaró réteg szállja meg,aki később nem jelent potenciális vásárlóközönséget.

A tömeg sokszor állati módra viselkedik. Emlékszem olyan szakmai (nem boros)rendezvényre ami az Aggtelek-i csepkőbarlangban volt. A társaságot kiéheztették.Több,mint egy órát kellett várakozni.
Ezekután üvegestől a tömeg letarolta az italkészletet és nekirohant az étkezési pultoknak.
Pár perc után a szakácsok a tömegbe dobálták a csülköt,életüket mentve!

A borászat nagyon nehéz helyzetben van.Kivéve pár sztárborászt,vagy annak nevezettet.Ők (pénzük lévén)további helyzeti előnyre akarnak szert tenni ilyen rendezvények bevállalásával.

Mutasson még valaki olyan területet,ahol ennyi kedvezményes kóstolási lehetőség van,mint a borosoknál.

Bélabácsi 2010.11.22. 11:30:16

Szervezési hiba, ennyi.

A kivételezü borászt meg a jövöben ignorálni, mint a Maunikasót a tévében.

Az meg is szünt.

A kivételezö borász is vagy észhez tér, vagy megy a levesbe a Maunikasó után.

Ezt hívják úgy, hogy tudatos fogyasztói magatartás. Én gyakorlom, mégpedig az élet minden területén.

venszivar 2010.11.22. 11:41:20

@fugu: Ha VÁLASZOLSZ kérdésemre ,válaszolok kérdésedre.Légy figyelmesebb s ne igyál annyit....

fugu 2010.11.22. 11:44:34

A szombati BorZűr láthatóan sokaknál kiverte a biztosítékot.
Érdemes azonban talán a borokról is szólni csöppet. A rendezvény hangulata miatt csak szőrmentén lehetett belekóstolni egy egy tételbe, azután a tömeg úgyis elsodort...
Csak a kedves emlékek sorban:
Légli Gesztenyés Rizling, Eymann rizling, Pók Tamás Négykezes, Etyeki Kúria Pinot, Konyári Kékfrankos (hordóminta?), Vesztegombi Shiraz(!) nem syrah, Nimród syrah, Szt. Andrea, Merengő, La Vida merlot, Dúzsi Görögszó.
Név nélkül volt két tétel, ami kiöntőért kiáltott, és akadt egy dugós is, de ez belefér.

loading 2010.11.22. 11:57:25

Maradjunk annyiban, hogy inkább "társasági esemény", mint borkóstoló. Fél 8-kor én még a ruhatár felé álltam sorba. Örülök, hogy kihozták már akkor az ételeket.
A helyszín nem volt jó választás, bár az atomfizika-részleg (ott volt a wc) felkeltette az érdeklődésemet.
A díjkiosztó röviden nem volt jó. A műsor producere pedig bicskanyitogató stílusban beszélt.
A borok közül az Apátsági Pinot N, Nimród Rapsody és a Furmint (illatban kicsit aggályos, de ízben rendben van), Etyeki Sav. Bl., Oremus és a Gr.Dégenfeld 2000-es 5 puttonyos, sőt Oremusnak már a Szamorodnija is remek. Sőt hosszú évek után Demeter Z. Szerelmije is tetszett.
Utólag visszagondolva nem rövid, a nem kóstolt borok listája.....

Mr Chablis 2010.11.22. 11:58:14

Uraim, a rendezvényszervezés egy szakma. Ahhoz érteni kell. Ami itt volt az dilettantizmus, hibás koncepción alapuló gyatra és lélektelen kivitelezéssel. Nem idézem ide, mit mondtak erről az általam megkérdezett borászok...
Ilyen "rendezvényre" nincs szüksége sem a borásznak, sem az igényes vendégnek.

metszo_ollo · http://hozamkorlat.blog.hu/ 2010.11.22. 12:14:09

A tavaszi rendezvényükkel semmi baj nem volt, teljesen élvezhető volt, a mostanival ellentétben. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy lesz-e valamilyen lépés a rendezők részéről, átgondolják-e a további stratégiájukat.

hozamkorlat.blog.hu/2010/11/22/konzervelmeny

Don Maximiano 2010.11.22. 12:25:45

A ruhatárat kihagytam hogy időt spóróljak, majd amikor a tannin már kicsit marta az arcomat, gondoltam megkostolom a szendvicset,1 db maradt de bár ne kostoltam volna, valami elrághatatlan "bélszín" darabbal a tetején - így a húst egyben nyeltem le. Nem vártam volna sokat az ételektől, csak hogy jusson mindenkinek, annak is aki nincs bunyózós hangulatban. És manapság már hozzá lehet jutni minőségi kenyérhez, sajthoz, húshoz jó áron ha az ember fordít rá egy kis időt, itt ez nem történt meg.
Parfüm és izzadtságszagban pogózva sajnos valóban nem lehet kostolni, és értékelni a borokat. Ez a fesztivál sajnos a szervezőknek a pénzről nekünk meg a Sziget szintű berugásról szólt.

élvezetesélet 2010.11.22. 12:36:00

Öröm látni az alkoholistán egy hitelesen megírt posztot. Nagyon nagy kár, hogy a borokhoz , borivókhoz és borászokhoz ennyire méltatlan esemény szolgáltatta a témát.
Néhány dologgal azért legyünk tisztában:
Ez egy tömegrendezvény, óhatatlan, hogy a magát borértőnek, trendinek gondoló csorda is megjelenik, erre számítani kellett mind borásznak, mind érdeklődőnek.
Nekem úgy tűnt, a borászok türelemmel és józansággal kezelték a kezelhetetlent, tisztelet nekik.
A csürhe mellet -ahogy arra azért szintén lehetett számítani- szép számmal akadtak lelkes,a borokat valóban kóstólni vágyók is. Tisztelet nekik is, a borászok kimondottan hálásak voltak az érdeklődő, emberi, sok esetben értő beszélgetésekért.

Amire nem lehetett számítani, az a szervező cég hihetetlen ügyessége a lebonyolításban. Senkinek semmi kétsége ne legyen afelől, hogy pontosan úgy történt minden, ahogy azt a Borjour "kitalálói, ötletgazdái" eltervezték:
Minél kisebb befektetéssel, minél rövidebb idő alatt a lehető legnagyobb haszonra szert tenni.

1. Büfévacsorát kell ígérni, így indokolható a magasabb belépő, ha aztán ezt néhány szendviccsel, falatkával letudjuk, máris nő a haszon.
2. Minél rövidebb a rendezvény, annál kevesebb a költség, ezért minden eszközzel rövidíteni kell: a;eleve szűk idősáv, b; a kezdést megnehezíteni a beléptetés és a ruhatár szűk keresztmetszetével: nyertünk máris fél órát, c; beiktatni egy elvileg fogyasztásmentes félórát a műsorral: megint beljebb vagyunk, d; félórát a végéből is elcsípni a hangosbeszélős, cirkuszi mutatvánnyal.
3. Mindezt minél több embernek eladni, hiszen így nő a bevétel, a szerencsétlenek meg majd el lesznek valahol kétszer annyian is, nem az élvezeti érték a fontos, hanem a csilingelő pénztárgép.

Csak néhány szösszenet még a végére a fentiek alátámasztására:

A beengedést simán lehetett volna fél órával előbb elkezdeni, így folyamatos lett volna, a ruhatár, belépő, pult kombó tülekedése helyett. Minden készen volt, igaz akkor több bor fogyott volna.

Én személy szerint sem pezsgővel, sem desszerttel, sem kávéval nem találkoztam, ahogy gondolom még több százan sem. Igaz, így kevesebb is elég volt.

A legszebb - a már említett, mindjárt zárunk ordibálás mellett- a "producerként" felkonferált figura szerencsétlen erőlködése: "addig nem mondom meg ki a nyertes, amíg nem lesz csend". Méltó volt a rendezvényhez.

Egyet lehet tenni: mind a borászoknak, mind a borivóknak erősen javallott a Borjour helyett más rendezvényeket támogatni pénzükkel, munkájukkal, idejükkel. Ahol nem csak fejőstehénnek nézik őket, henem élményt is kaphatnak.
Elvégre a borkóstolás erről szólna.

kukko 2010.11.22. 12:36:10

Én már számos olyan rendezvényen vettem részt, ahol a befizetett összgért cserében korlátlan fogyasztás volt, és szerintem egyáltalán nem rossz rendszer ez. Pénteken pl. a tc-s rendezvény elég jól sikerült. Ezen a rendezvényen is gondolkodtam, de úgy látszik szerencsémre nem jutottam el rá.

Borjour 2010.11.22. 12:57:27

Kedves Borbarátok,

A Borjour több éve folyamatosan megrendezett rendezvénysorozat. Kisebb és közepes méretű (40, illetve 200 főnek), heti és havi rendszerességgel szervezett kóstolóink, azt gondoljuk, méltán népszerűek. Nagy rendezvényt ez idáig kettőt szerveztünk, mindkettőt a Gömb Aulába. Az első (Borjour Magnum) után szinte kizárólag pozitív visszajelzéseket kaptunk, a második után (Borjour Gála) rengeteg negatívot.
Elismerjük, hogy több hibát elkövettünk a második nagy rendezvényen és sajnáljuk, hogy vendégeink jelentős részének csalódást okoztunk.
Bár az első rendezvényen 1700-an voltak, ezúttal pedig 1200-an, most mégis kicsinek bizonyult a helyszín, mivel egy szinten zsúfoltuk össze a kiállítókat. Ez hiba volt. Átgondolatlan, rossz döntés volt jelen körülmények között a jegy árába a büfévacsorát is beépíteni. Célunk az volt, hogy elfogadható áron, szabadon válogathasson minden vendég több, mint száz, az ország legjobbjainak számító bor között, és közben egy díjátadó ünnepséggel együtt ünnepeljük a borok készítőit, a borászokat. A körülmények végül is az ünnepi hangulatot nem tették lehetővé, amiért elnézést kérünk.
A Borjour produkció célja továbbra is a magyar bor népszerűsítése, és hogy minél inkább elérhetővé tegye a szélesebb nagyközönség számára a valóban minőségi borokat. Minden erőnkkel azon leszünk, hogy a mostani hibáinkat kijavítsuk, és a harmadik nagyszabású Borjour rendezvény ismét legalább olyan színvonalú legyen, mint az első volt, és amilyenek a rendszeres, kisebb kóstolóink.

Tisztelettel,

a Borjour szervezői

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2010.11.22. 13:09:54

@Borjour: Ez így teljesen korrekt hozzá állás, az az ember aki képes belátni ha téved és nem magyarázza a bizonyítványát, méltó a bizalomra (legalábbis nálam). Én nem voltam ott ezen a gálán, és a véleményeket olvasva nem is akartam elmenni a következőre, de így hogy látom a jobbító szándékot már kíváncsi lettem.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.11.22. 13:20:41

@ISándor: Igazán korrekt az lenne, ha valamilyen módon kárpótolnák a tulajdonképpen becsapott vendégeket és a kifacsart termelőket.

Amúgy hatalmas elismerés jár dagadtosnak és az egész művalkesznek. Komolyan. Iskolapéldája ez a poszt annak, hogy milyen ereje van a közösségi médiának. Így kell, nyíltan, egyenesen és ha kell akkor kíméletlenül a lényegről beszélni.

fugu 2010.11.22. 13:24:15

@ISándor: Helyes! Én is örülök, hogy megszólalt a "Borjour".
Meggyőződésem, hogy lehet ezt sokkal jobban is csinálni. Vizsga februárban.
Ám, ha a helyszín marad, akkor sokan kint rekednek, ami szerintem, luxus volna.

metszo_ollo · http://hozamkorlat.blog.hu/ 2010.11.22. 13:40:01

Kíváncsi lennék, hogy ha ez nem egy index főoldalas poszt, akkor is lett volna-e reakció.
Egyébként meg klassz, hogy nyíltan vállaják a hibájukat, de gyanítom sok ember bizalmát eljátszották szombaton.

fun-tom 2010.11.22. 13:40:38

@Borjour: ez korrekt hozzállás, valóban. Viszont nem volt meggondolatlan beépíteni az árba az ételt, csak át kell gondolni a felszolgálás módját... (pl. kapott volna mindenki a bejáratnál egy bónt, amit a büfénél leadva jogosult lett volna mondjuk egy sajttálra).

Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.11.22. 14:04:44

A februári Borjour Magnumnak www.magyarborkulturaert.hu/?p=3084 is voltak nem annyira felhőtlen pillanatai - de az nagyságrendekkel jobb volt. Mi is optimisták voltunk a Gála előtt, reméljük, hogy a következőn újra az elégedett borfogyasztók kerülnek többségbe.

Lámpavas 2010.11.22. 14:46:42

A rendezésről már nagyjából leírtatok mindent, kritikán aluli volt.
A "producer" és a "műsorvezető" hányingert keltő stílusa csak tovább fokozta az élvezetet.
Azért valamit a résztvevőkről is: ha már valami dress code félét beleírtak a meghívóba, akkor azt sem ártana beleírni, hogy a sok ostoba sznob liba próbálja meg európai módon használni a büdös gagyi parfümöket, mert egyetlen bort sem lehetett rendesen érezni a bűzfelhő miatt.

venszivar 2010.11.22. 18:16:22

@fugu: Látom kitérsz ,pedig ez a piára szomjazó horda,kik vadállattá váltak,mert még disznó módjára verekedtek a zabálni valóért.Nos ezt TE írtad ! Aztán mikor én konklúzióként oda merem írni,hogy potyalesők,te egyből játszod az értetlent. Én megírtam,hogy olvastam,hogy volt belépő jegy ! No de a Te alkesz ügyfeleid,haverjaid,kollegáid,mint TÖBBEN megírták ,mint az állatok "értékbe" kétszer,háromszor annyit akartak inni,mint a jegy ára .@Borjour: írja,hogy 500 fővel KEVESEBBEN !!!voltatok most s mégis ,mint az állatok......( TE írtad) No most könnyebb a rendezőkben keresni a hibát,mint a 30%-al kevesebb ember,de inkább RÉSZEG,ÉHES,ALKOHOLISTA s egyben POTYALESŐ szaktársad.Jó volt a diskurzus ,de te részrehajló,mintha beszari lennél,biztos van rá okod !!

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.11.22. 18:52:51

@venszivar: Igen, ez már nekem is feltűnt - azért sok kommentből az jön le, hogy ilyenek vagyunk, ennyit tudunk, így viselkedünk...

Szóval a tisztelt fogyasztók is bizonyára hoztak valami szintet. Persze ez nem jelenti azt, hogy a szervezés rendben lett volna.

BRÉKING NYÚZ: most beszéltem a sógorral, aki kint volt, és ő sokkal inkább elégedett volt, mint elégedetlen, kint volt tényleg minden hazai csúcsbor, egy sem fogyott el, meg ők sosem arra mentek, mint a tömeg, a kajára meg nem nagyon figyeltek.

Mondjuk kaja nem kellett volna, meg káosz volt némileg, és jó lett volna, ha nyitva van a felső szint, de kb. ennyi. Úgy látom az ő véleménye volt kisebbségben.

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2010.11.22. 19:17:16

Ez nem korrekt válasz, ez OKOS válasz, mivel pontosan ezt vártátok - vártuk.

Profi marketing: februárra is kell az ember és a magyarázkodás nem működik (lásd homár). Gratulálok!

dagadtos 2010.11.22. 19:20:56

@Szomjas Gödény: Ha sógorod ilyen körülmények között pompásan kóstol, őszinte hódolattal ajánlom neki az Institute of Masters of Wine-t, nem mint hallgatónak, mint oktatónak, természetesen.

élvezetesélet 2010.11.22. 20:15:21

@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol):
jogos az észrevétel, ez a komment is a gépezet része. Ne hagyjuk magunkat megvezetni, ha valaki pofánvág, ne álljunk újra oda, csak mert azt mondja a lendülő kéz majd simogatni fog.
Számos korrekt boros esemény van izzadságszagú pénzszivattyú helyett. Csak példaképpen: többen említették már az egy nappal korábbi Terroir Club-os rendezvényt, ami mindenben az ellentéte volt a Borjour-nak.
Remélem, nem csak mi, de a borászok is elgondolkoznak, hogy milyen rendezvényt tisztelnek meg a boraikkal és a jelenlétükkel.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.11.22. 20:21:57

@dagadtos: Az egész fesztiválosdinak az alapproblémája az pontosan ez. Kétféle fesztiválvendég van. Az egyik amelyik társasági életet megy élni a borfesztiválokra és elsősorban jól akarja magát érezni, a másik pedig aki egy helyen, egy alkalommal meg akar kóstolni egy sor bort anélkül, hogy mindegyikből esetleg nagy utánajárással venne egy egész palackkal.

Ahogy fesztiválkiállítóból is kétféle van. Az egyik amelyik arra használja az eseményt, hogy a borát gyakorlatilag termelői áron kimérje a másik aki minél több potenciális fogyasztónak szeretné amolyan marketingként megmutatni a borait.

A fesztivál sikeres, ha a pult két oldalán a jó párosítás találkozik. Jó párosítás az a bulizó vendég a kocsmáltató termelő előtt vagy a kóstolni akaró érdeklődő a marketingmunkát végző termelő előtt.

A másik két párosítás csak elégedetlenséget szül mindkét oldalon.

Ezen szerintem jó lenne ha elgondolkodnának a fesztiválról, fesztiválra járó termelők és a fesztiválvendégek is.

A fesztiválszervezők feladata (és ezért értek egyet Mr. Chabils-val, hogy ez egy szakma amihez érteni kell) valahogy kiszolgálni a kétféle fogyasztót és segíteni mindkétféle termelőt.

kifli 2010.11.22. 20:48:01

az lenne a korrekt, ha a következő rendezvényt féláron, vagy ingyen rendezné a borzsúr,kompenzációként. ha nem ezt fogják tenni akkor biztos, hogy gáz banda

borlélekbúvár 2010.11.22. 20:52:14

@dagadtos: szerintem te irigyitisz undoritiszban szenvedsz - súlyos betegség, de ma már gyógyítható

kifli 2010.11.22. 20:54:57

@borlélekbúvár: szerintem még nem heverte ki, hogy nem kapott fél litert jásditól, pedig sajtómunkatárs:)

borlélekbúvár 2010.11.22. 20:55:45

@borlélekbúvár: szerintem ezt a cikk szerzőjéről írták:

A legkorábban másfél-kétéves kortól beszélhetünk valódi agresszióról, természetesen szem előtt tartva, hogy egy művelt alkesz csak igen korlátozott mértékben tudja felmérni tette következményeit. Az agresszivitás hajlama ugyanakkor változó, van, akikben gyengébb, és van, akikben erősebb. Köztudott például, hogy a fiúk-férfiak a nőknél gyakrabban keresnek agresszív megoldást. Ám ahogyan éhségünket és szexuális vágyainkat is kénytelenek vagyunk a kulturális elvárásoknak megfelelően kiélni, ugyanúgy megtanuljuk, milyen helyzetekben és milyen formában engedhetünk agresszív indulatainknak: a kulturális elvárásokat még a legagresszívebb alkatú ember sem hagyhatja figyelmen kívül büntetlenül.

borlélekbúvár 2010.11.22. 20:56:51

@kifli: maximum az ingyenpogi.hu tudósítója - master of lejm

borlélekbúvár 2010.11.22. 20:57:58

@élvezetesélet: jó lehetett 400 forintos szikkadt szendvicset enni, mi?

borlélekbúvár 2010.11.22. 21:03:37

@élvezetesélet: Noha az irigy embereket leszóljuk, megvetjük, és a valódi irigységünket, mint afféle torz jellemhibát gyakran még magunk elől is rejtegetjük, amint mondtam, a "sárgaság" akár a fejlődésünk szolgálatába is állítható, és hasznossá tehető, ha felismerjük, elfogadjuk, és megfelelőképpen kezeljük.

kezdj el gyakorolni!

élvezetesélet 2010.11.23. 07:52:03

@borlélekbúvár: Bár nem értem, hogy jön ez ide, de nem tudom, mert sajnos nem ettem. A "talpakon" körbehordott falatkából sikerült egy májasat és egy kolbászosat fogyasztanom. Mindkettő finom volt, egységárukat nem tudom, de úgy kb. 40-50Ft lehetett.
Aljas módon a mozzarellásat is meg szerettem volna kóstolni, de a sajt ráragadt a tálcára, így ott maradt.

élvezetesélet 2010.11.23. 07:53:43

@borlélekbúvár: Ezt még annyira sem értem. Kire és miért lennék irigy? Biztos nekem címezted a posztjaidat?

borelite 2010.11.23. 08:30:53

@kifli: Hát persze,erről kellene, hogy szóljon a történet. Nehogy, már egy enyhe sajnálkozással kimossák magukat ebből a botrányból!

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.11.23. 17:20:30

@dagadtos: nem, ennyire nem kell szofisztikáltnak képzelni a sógort. Sokkal inkább inni/poharazni mentek, mint kóstolni, és persze jól érezni magukat a barátokkal, és nekem úgy tűnt, hogy ezt sikerült is nekik összehozni.

A Master of Wine intézetet felvetem neki, biztos, hogy hozna egy docensi szintet a Mennyiségi Borfogyasztás tanszéken :)

Mr Chablis 2010.11.23. 19:32:31

Kedves Borjour, akkor ha megengednél néhány konkrét tanácsot:

1. Ha 1100 ember 4 órán keresztül kóstol, pláne, ha nem köp, az hamar megéhezik.Szinte azonos időpontban. Ezt vagy előre feltöltött kb 40-50 folyóméter hosszú svédasztallal, vagy kb 80 felszolgálóval lehet kultúráltan megoldani. Érdemes savlekötő pogácsákkal megrakott tálcákat is körbeküldeni, hogy azzal is csillapítsák a rohamot.

2. Ha 2 méterenként van elhelyezve egy borászasztal, azt fizikailag sem tud 10-15 ember körbeállni, tehát nagyobb teret kellene a borászok között tartani.

3. Ha lehetne valahova leülni, akkor nem sodródnának ide-oda, tehát kb 100-150 ülőhelyet minimum biztosítani érdemes.

4. Bort sötétben nem lehet kóstolni, tehát még a műsor alatt sem érdemes levenni a világítást. Azt meg ugye nem gondoltátok komolyan, hogy műsor alatt nincs kiszolgálás...

5. Érdemes 10 %-al több pohárral felkészülni, mert a 8 órakor érkezők már csak valami gagyipoharat kaptak, ami inni jó, de kóstolni nem. Mindig van törés, VIP, borász elkéri stb...

6. Ennyi embernél folyamatos Wc és területtakarítás szükséges.

7. Végül, de nem utolsósorban, a jó hangosítás titka nem az, hogy túlkiabáljuk a tömeget, hanem a sok helyen elhelyezett közepes hangerőn szóló hangfal.

Sok sikert a legközelebbihez!

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2010.11.23. 19:39:08

Úgy kell nektek, minek mentek ilyen rendezvényre :)
Ahelyett, hogy otthon kényelmesen kóstolgatnátok. Mint én, éppen egy idei köpcös rozét. :)

czudarka 2010.11.23. 20:08:21

@Tóth Ferenc: ez egy okos hozzászólás volt!!!

BORtaBOR 2010.11.24. 10:48:14

.. én azt vallom, hogy -az összes felsorolt és meg nem említett hiba ellenére- az igazi győztesek mi voltunk, hiszen újra alkalmunk nyílt -némi küzdelem árán- olyan borokat is megkóstolni, amikért érdemes volt ott lenni..

Bízom abban, hogy a szervezők nem elkeseredve, hanem tanulva a kritikákból, a következő rendezvényüket mindenki megelégedésére hozzák létre!

Én kiváncsian várom!

fun-tom 2010.11.25. 16:03:12

hát azt majd meglátjuk.
mindenesetre most néztem a honlapon, és a 2000 helyett 800 fő mehet majd be, már háromtól lehet bemenni folyamatosan, és a 4900-as árban nem lesz kaja, valamint a poharat is bérelni kell.

fugu 2010.11.25. 17:13:13

@fun-tom: Ha ez így lesz, akkor sikerült túllőni a célon. Ha háromtól lehet bemenni, akkor ez már nem egy szombat esti társasági esemény, vagyis akiket a borok érdekelnek, korán mennek... Ennek következtében eloszlik a tömeg, amiből az következik, hogy emiatt túlzás nyolcszáz főben maximálni a belépőket, amiből meg az következik, hogy túlzás volt ennyire megemelni az árat. (ahhoz képest, hogy kiesett a pohár, meg az étek.)
Van még idő átgondolni.

Behor Dani 2010.11.26. 19:50:34

A Polgárpince emberei a legjobbak!Ott mindig van humor,semmi nem számít!Ráadásul az új rosé nagyon jóó!A rendezvény semmit nem ért,csak a szervezőknek érte meg akiknek nem kell a szomszédba menni a "szerénységért"!Sajnálatos de a következőre tuti nem megyek el,egyszerűen nem éri meg!

Friend of Wine 2010.11.27. 08:53:15

@bandika: melyik évjárat a Királyudvar Sec, ami a legjobb száraz fehér volt?

Fagyitölcsértorkolat 2011.02.07. 13:34:50

Csak gondoltam megemlítem, hogy idén is lesz Borjour Magnum. A szervezők is észre vették, hogy hol követték el a hibát, előző évben túl sokan voltak. Idén a létszámot 1000 főben maximálták.
A rendezvény február 19-én lesz az ELTE
Kongresszusi Központban a Gömb Aulában.
80 borászat legkiválóbb borai kóstólhatók majd. Reméljük az idei rendezvény kifogástalan lesz. Én nagyon várom már, az interneten már megvásároltam a jegyem...Akit bővebben érdekel a program: www.borjour.hu
süti beállítások módosítása