Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Bréking: a Pannon Bormustra csúcsborai

2011.06.02. 20:45 - alföldi merlot

A Bormustra megújulását alaposan körüldonogtuk (készítettünk interjút a zsűri elsőszámú borcelebjével, Matt Kramerrel, aztán a rendezvény szakmai felelősével, Nemes Richárddal, és holnaptól jöhet a puding próbája: a díjnyertes borok megkóstolhatóak a Millenáris Parkban). De a nagy felhajtás csak akkor ér valamit, ha a Bormustra csúcsborait kóstolva elégedetten csettintünk, és azt mondjuk magunkban, hogy mégiscsak jó ízlése van ezeknek a külföldi borokosoknak. Rövid statisztika: 112 termelő 272 bort nevezett (100 száraz fehér, 38 édes, 7 pezsgő és 127 vörös). A csúcsborok között Tokaj és Villány fölénye továbbra is nyomasztó, de Somló és Szekszárd is jól szerepelt. A legjobb őshonos fajtából készült száraz fehérbornak járó Figula Mihály emlékdíjat a Kreinbacher Birtok 2007-es Somlóija, a legjobb bikavérnek járó Gál Tibor vándordíjat pedig a St. Andrea 2008-as „Merengő” Bikavére kapta. A zsűri a Bormustra legjobb borának a Tokaj Kikelet Pince 2007-es 6 puttonyos Aszúját választotta meg (erről holnap olvashatnak méltatást Wojciech Bonkowskitól). A csúcsborok teljes listája a hajtás után olvasható. 

Legjobb vétel (2000 ft alatti borok):
Béres Tokaji Furmint 2010
Patricius Tokaji Furmint 2009
Ostoros-Novaj Egri Kékfrankos Rozé 2010
Cezar Winery Cabernet Sauvignon Rozé 2010
Pannon Tokaj Tokaji Sárgamuskotály 2009

Fehér csúcsborok:
Kreinbacher Birtok Somlói 2007
Demeter Zoltán Tokaji Szerelmi Hárslevelű 2008
Kolonics Károly Somlói Juhfark 2009
Sauska-Tokaj Tokaji Furmint Birsalmás 2009
Tokaj Oremus Tokaji Furmint Mandolás 2009
Kreinbacher Birtok Öreg tőkék 2007
Hilltop Neszmély Art Álom 2009
Bujdosó Altanus Cuvée 2009
Béres Tokaji Lőcse Furmint 2009
Csutorás Ferenc Egri Leányka (második szüret) 2008
Somlói Apátsági Pince Somlói Furmint 2009
Tokaj Nobilis Tokaji Barakonyi Furmint 2009
Királyudvar Tokaji Sec 2008
Figula Köves Pinot Gris 2009
Hollóvár Somlai Hárslevelű 2009

Vörös csúcsborok:
St. Andrea Merengő Egri Bikavér Superior 2008
Vylyan Pinot Noir 2008
Pósta Borház Kékfrankos 2007
Takler Syrah Reserve 2008
Konyári Jánoshegyi Kékfrankos 2009
Sauska Cabernet franc 2007
Sauska Cuvée 7 Villány 2008
St. Andrea Hangács Egri Bikavér 2008
Takler Szekszárdi Bikavér Reserve 2007
Heimann Franciscus 2008
Weninger-Gere Villányi Pinot Noir 2008
Bock Capella Cuvée 2006
Pannonhalmi Apátsági Pincészet Pinot Noir Válogatás 2009
Bodri Szekszárdi Cabernet franc 2008
Günzer Tamás Villányi Mátyás Reserve 2007

Édes csúcsborok:
Tokaj Kikelet Tokaji 6 puttonyos Aszú 2007
Királyudvar Tokaji 6 puttonyos Lapis Aszú 2006
Dobogó Pincészet Mylitta Álma 2007
Patricius Tokaji 6 puttonyos Aszú 2003
Dobogó Pincészet Tokaji 6 puttonyos Aszú 2006
Tokaj Nobilis Tokaji 6 puttonyos Aszú 2007
Szepsy Pincészet Tokaji Szamorodni 2008
Royal Tokaji Borászat Tokaji 6 puttonyos Nyulászó Aszú 2003
Barta Pince Furmitn-Muskotály Késői Szüret 2008
Béres Tokaji 6 puttonyos Aszú 2005
Royal Tokaji Borászat Tokaji 6 puttonyos Szent Tamás Aszú 2003
Tokaj Hétszőlő Hárslevelű Késői Szüret 2009
Disznókő Furmint Késői Szüret 2009

Minden díjazottnak gratulálunk!

Címkék: híradó 2011 pannon bormustra csucsborok

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr682952221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tibsi 2011.06.02. 22:42:50

Mostanában lehet kapni az Aldiban 2005-ös 5 puttonyos Aszút, ami félelmetesen jó! Mesés aszalt sárgabarack és narancs aromák. Nekem a 6 puttonyos már túlzóan édes.

Camarillo Brillo 2011.06.02. 22:44:31

A fenti lista kapcsán elsőre felhúztam magamat, hogy 6:5 Villány:Szexszárd arány az nem fölény, az lósz*r. Aztán rájöttem, maradjon ez így, s remélhetőleg a szekszárdiak árban emiatt nem fognak elszállni, mint a villányiak. Na, bontok egy Primarius-t. :)

vörös és fehér 2011.06.02. 23:03:39

most akkor a két takler, a sauskák, a günzer és a bock capella azok elegáns borok, vagy hogy?
meg persze gratula, meg minden.

hegyaljai 2011.06.02. 23:50:40

Rossz hír a Tokajiaknak, hogy a "fapados" kategóriában taroltak. Ötből három. Mi erre a válasz? Árat emelni? Na ez a nehezen megválaszolható kérdés.
A fehér csúcsboroknál a 15-ből hat a tokaji, a somlói pedig öt. Ez nagyon elgondolkodtató.

sovesztomesz 2011.06.03. 09:01:29

@hegyaljai: Szerintem ez csak annyit jelent, hogy jó bort olcsón is lehet adni-kapni. A drága jókat meg igyák a borsznobok. Pl. én inkább mindjárt kibontok egy 2008-as Janus villányi portugieser-t :-)
Persze ettől még igen jók lehetnek az itt említett nedűk is! :-)

Octopus 2011.06.03. 09:09:22

@vörös és fehér: vagy durvák, hordósak, alkoholosak, de ezzel együtt is ezek a legjobb magyar vörösborok?

lackó 2011.06.03. 09:57:52

Mindamellett, hogy gratuláció természetesen minden nyertesnek, csatlakoznék: most akkor mi van?

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.06.03. 10:32:56

lehet nem kéne 20 csúcsbor, ha a mintákban nincs annyi???? :-)

demisec · http://thepit.blog.hu 2011.06.03. 10:33:58

A pontszámok engem is érdekelnének (elvileg 100-as rendszerben minősítettek a verseny során). Lehet, hogy minden vörös max 80 pontot kapott...de csúcsborokat mindenképp kellett választani :D

lackó 2011.06.03. 12:28:58

@Kadarnet: nem fanyalgás, kérdés...és a nemzetközi száj ellentmondásai.

enting85 2011.06.03. 12:58:15

Ne felejtsük el az egyes számú alapelvet a borral kapcsolatban: a versenyeredmények, címkedesign, hírnév, kritikusok véleménye, technológiai flikkflakkok, mítoszok és legendák mind- mind másodlagosak. Az elsődleges, kérem, hogy ízlik, vagy nem ízlik.

Egyébként tud valaki arról, hogy a teljes eredménylistát, vagyis az összes bor pontszámát meg lehet-e találni valahol?

vörös és fehér 2011.06.03. 13:56:39

@Octopus: Rájöttem ám. Ha nem a külföldiek, akkor a két magyar ítész miatt lett ez az eredmény. András mindig is gyanús volt nekem...

Bortó 2011.06.03. 13:59:00

Nicsak, a Somlói Apátsági Pincészet versenyzett? Ez érdekes fejlemény...pedig mennyit ekézte BZoltan az ilyen rendezvényeket. Fő a hitelesség és a következetesség.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.06.03. 14:19:21

@Bortó: biztos azért, mert Pannonhalmán ellenőriztek és az sokkal közelebb volt hozzájuk, mint holmi budapesti versenyek.:-)

+ gratula az érintetteknek!

++ csatlakozom azokhoz, akik szeretnének hozzáférni a teljes eredménylistához!

2011.06.03. 14:36:33

ritkán látni így egyben ennyi nettó jóindulatot, mint ebben a topikban :)

e_easy 2011.06.03. 14:46:49

@Bortó: SAP naplot olvasd el pls

e_easy 2011.06.03. 14:48:42

@hegyaljai: az olasz hianya valoban fajdalmas

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2011.06.03. 15:16:37

@Bortó: alkoholista.blog.hu/2011/05/21/a_somloi_apatsagi_pince_naploja_5

"Az idei bormustra véleményem szerint fontos lépés a jó irányba, s ezt a 2009-es Juhfark és a 2009-es Furmint boraink nevezésével mindenképpen támogatni szerettem volna."

invino 2011.06.04. 07:04:29

Teljes eredménylistát (pontszámokkal) nem fogunk közzé tenni, de a nevezőknek egyenként megküldjük a saját eredményeiket pontszámmal és jegyzettel együtt.

töppedt 2011.06.04. 09:01:50

@invino: És az, hogy kik neveztek szintén titkos?
Milyen megfontolás van az információ szűk körben való megtartása mögött?
Mi ez szabadkőműves páholy? Lehűtők.

Bortó 2011.06.04. 09:28:35

@töppedt: Én teljesen normálisnak tartom, hogy a nem-győztesek (vagyis valahol vesztesek) névsorát nem teszik közzé.

Kapitányr 2011.06.04. 09:55:52

Az azért mégis csak jelent valamit,hogy a nagyszámú villányi induló ellenére egy első-helyezett sincs közülük.

2011.06.04. 10:22:49

@Kapitányr: igen, de mit is..? :) a 15 vörös csúcsborból 6 villányi. édes fehérben mondjuk tényleg durván alulmaradtak. :)

töppedt 2011.06.04. 11:57:12

@Bortó: Egy ilyen környezetben nincsenek vesztesek. Senkinek nincs mit szégyellni. Az meg egy hülye magyar elképzelés, hogy csak az aranyérem a valami, meg ha egy ülésben lefőzzük a CHATEAU D'YQUEM-et meg a Chateau Margaux-t. És igen is sok következtetést engedne meg egy részletes értékelés

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.06.04. 19:06:07

@töppedt: egyetértek. és ha megfigyeled normális INDOKot még sehonnan sem hallottunk...

palack 2011.06.04. 19:54:05

Amennyire tudom, a borversenyeken általában csak a csak a nyertes, érmes borok listája publikus, az összes indulóé nem. Ez nem csak nálunk van így.

Mondjuk, ezt én mindig elég fonák dolognak éreztem. A BL döntő eredménye: Barcelona 3-1. A vesztes csapat nevét szemérmesen nem közöljük, de a meccs jegyzőkönyvét ők is megkapják.

Kadarnet 2011.06.04. 22:10:34

Hat mifelenk a teljes listát közzéteszik...amúgy egy ilyen szintű versenyhez keveslem a nevezett borok számát.

Kadarnet 2011.06.04. 22:13:03

Mondjuk itt nem érméket osztanak...

töppedt 2011.06.04. 22:56:25

@palack: Már ne haragudj, de így hogy a BL döntő eredménye: Barcelona 3-1 leírva még soha nem láttam.
A BL döntő eredménye:
Barcelona - Reál Madrid 3-1 olyat már igen.

palack 2011.06.04. 23:07:07

@töppedt: pont erről van szó! Ezért érzem fonáknak, hogy a borversenyeken általában nem publikus az összes résztvevő bor listája.

vörös és fehér 2011.06.05. 02:03:18

@töppedt: bejutott a real?! szegény mu, mikor esett ki?

töppedt 2011.06.05. 14:00:17

Bocs fiuk, de én csak a lovaspólót, a krikettet és a sakkot követem :)ezen kívül még a nők érdekelnek

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.06.05. 15:02:47

@töppedt: Pólót lehet valahol nézni? Az valahogy nekem kimaradt, de a többit én is követem :)

shiraz 2011.06.06. 10:42:36

@ringsider: nem is volt 20 csúcsbor.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.06.06. 12:41:16

@shiraz: igen jogos...:-) szóval akkor bizonyos pontszám felett csúcsbor a csúcsbor?

shiraz 2011.06.06. 12:43:58

@ringsider: az a csúcsbor, amiről a zsűritagok többsége azt gondolta, hogy belefér a csúcsbor kategóriába.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.06.06. 19:03:45

@shiraz: ha ez nem valami elcs#szett poén, akkor szeretném, ha valaki tiszta vizet öntene a pohárba, mert - finoman szólva is - igencsak ingatag lábakon kezd állni a "csúcs" kifejezés ezek után!

képletesen: ez valahogy úgy történt, hogy mondjuk 80 ponttól volt valami csúcsbor, de amikor csak 6 db haladta meg a pontszámot, akkor letették 75-re, s mivel ott is csak 2 újabb volt még lejjebb mentek 70-re??

hegyaljai 2011.06.07. 01:05:12

@szenvedély S.: Találgatás helyett egyszerűbb megnézni a "Nevezésnél" a feltételeket:
www.pannonbormustra.hu/pbm/nevezes
Egyébként minnél híresebb a verseny, annál kisebb az esélye, hogy a teljes listát meg lehessen szerezni a nevezőkről, a pontszámokról. De kisebb versenyek teljes eredménye is elérhető lehet. Egy példa, "véletlenül" tokajból:
www.tokajiborvidek.hu/erem.pdf

shiraz 2011.06.07. 10:10:23

@szenvedély S.: Kedves S., (nem tudom melyik nem képviselőjét tisztelhetem Benned), ha elolvastad a hegyaljai által belinkelt oldalt, akkor remélem tiszta víz került a pohárba. itt azt is olvashattad, hogy pl a fehérek és vörösek esetén 20-20 bor lett volna a maximum csúcsbor szám, de a zsűri csak 15-15-öt érzett érdemesnek erre. a progresszivitásról, szigorúságról ennyit.
üdvözlettel,
Kató András

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.06.07. 19:01:13

@shiraz: nem olvastam el, mert mindent megmagyaráztál.:-)

köszönöm, ennek akkor örülök.

Fűrészpor 2011.06.08. 23:54:30

ez majdnem olyan mint egy decanter hirdetés...lol....

hegyaljai 2011.06.09. 12:35:06

Külön topicot érdemelne, hogy miért nincs érdemi átfedés a két borverseny eredményében. Itt viszont ki van elégítve szenvedély S. érdeklődése. :)www.hnt.hu/doc/MG11_0634-01_prev.pdf

117 2011.06.09. 14:57:28

@hegyaljai: Köszönet a linkért!

zoli 2011.06.09. 16:34:39

@hegyaljai: sztem pofonegyszerű a képlet. Ahogy elnézem a szokottnál is hangsúlyosabbra sikeredett idén a régivágású technokrata-vonal az országoson, míg a bormustra eredményei a most dívó nemzetközi trend által nyújtott látleletünk (lásd pl. fehéreknél savdomináns fajtáink túlsúlyát). Tehát a különbség a bírálók összetétételéből adódik.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.06.09. 18:34:36

@hegyaljai:

bocs, de a linked nem hozott lázba.

zoli megmagyarázta a különbséget, emiatt a bormustra adatai érdekelnének, mégpedig a boronkénti pontszámok.

de látom, hogy itt valami súlyos titokról szeretném fellebbenteni a fátylat. röhej!

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2011.06.09. 19:17:52

@szenvedély S.: A verseny kiírásából és verseny menetének leírásából szerintem világos volt minden nevező számára, hogy csak a díjakra jelölt borok listája lesz publikus.

A termelők mindezek tudatában nevezték be a boraikat.

Nem gondolod, hogy inkorrekt lenne ha a szervezők utólag megváltoztatnák a kiírásban vállaltakat?

Ha jövőre úgy írják ki a versenyt, hogy minden nevező pontszámát nyilvánosságra hozzák akkor majd elvárhatod, hogy a megtudjad minden nevező pontszámát.

Idén a termelők dolga, hogy vállalják-e az eredményt avagy sem. Mi két bort neveztünk. A 2009-es Juhfark nem ütötte meg a lécet. Én ígérem, hogy amint megkapom a pontszámokat és jó esetben a kóstolójegyzeteket azonnal közzé is fogom tenni. Szerintem nincs abban semmi szégyellni való, ha egy bor lemaradt a díjról. Ez csak azt jelenti, hogy ott és akkor a zsűrinek más borok jobban tetszettek.

hegyaljai 2011.06.09. 20:01:54

@BZoltan: Kedves Zoltán!
Erre a nem nyilvános pontszám közlésre úgy tudok tekinteni, mint egy magamutogatós, kabátnyitogatós valakire. Tényleg azt gondolod, hogy egy palackkal többet, vagy egy forinttal tudsz ennek hatására eladni?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.06.09. 22:03:33

@hegyaljai: no most az is baj, ha nincs sapka a nuszin, meg az is, ha van?

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.06.10. 11:37:02

@BZoltan:

ez esetben egyetértek veled. valóban unfair lenne egy ilyen kiírás után felfedni a pontszámokat.

más kérdés, hogyha ezeket maga a termelő teszi közzé azért hálás vagyok. vagyis - amit hegyaljai nem ért - hogy nálad és nálam ELVI kérdés, hogy egy kiállításon ne csak a győzteseket mutassák be.

talán csak mi ketten látjuk, hogy kissé röhejes lenne egy olimpia, ha csak azt tudnánk, kik voltak a dobogósok??

remélem, előbb-utóbb az is röhejes lesz, ha egy színvonalas külföldi zsűrivel túlsúlyozott magyar borversenyre csak akkor hajlandóak nevezni a termelők, ha (az általuk valószínűleg bukásnak tartott) nem érmes helyezéseket nem hozzák nyilvánosságra! uff!

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2011.06.22. 09:07:03

Tegnap megkaptam a két nevezett borunk átlagpontszámát és néhány kóstolójegyzetet.

A magyar fordítással kiegészítve a nyilvánosság elé is tár, ahogy ígértem: www.juhfark.hu/hu/hirek/megkaptuk_a_bormustra_reszletes_eredmenyeit/

@hegyaljai: Kedves hegyaljai. Amint látod, messze nem ömlengő dicséret és csillagászati pontszámok azok amiket vállalok. A kérdésedre pedig a válasz, hogy nem, nem gondolom, hogy egy palackkal is többet tudnék eladni annál ami van. Árat pedig két éve nem emeltünk és jövőre sem fogunk. Nem azért neveztünk a Bormustrára és nem azért osztom meg veled is a zsűritől kapott véleményt, hogy drágábban és/vagy többet adjunk el.

cser11 · http://csernyikpince.blog.hu 2011.06.22. 10:51:25

@BZoltan: Igaz a 2009-es Furmintodat nem kóstoltam, csak most olvasom a kóstolójegyzeteket, és nézem az analitikai adatokat, de érdekes, hogy 35 g/l-es extrakt,(bár nem tudom, hogy cukormentes-e)és 4,5 g/l maradék cukor mellett az 5,5 g/l-es savakat, két kóstoló is magasnak, élénknek írja le.

lackó 2011.06.22. 11:20:29

@BZoltan: tanulságos kóstolójegyzetek.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2011.06.22. 12:07:44

@cser11: Én mindig a cukormentes extraktot szoktam megadni. A savakkal kapcsolatban tényleg érdekes az amit írsz. Szerintem ebből is látszik, hogy a savérzet nem egy az egyben leképezhető a mérhető savtartalommal.

@lackó: Szerintem is nagyon tanulságos. Az elmúlt öt év során összesen nem kaptunk feleennyi korrekt, szigorú és használható kritikát ilyen elismert és tapasztalt szakemberektől mint most. Sok termelő panaszkodik, hogy nehezen kapnak őszinte, a problémás területeket feltáró kritikát. Hát most volt erre lehetőség. Nekünk már ezért megérte nevezni.

lackó 2011.06.22. 13:21:15

@BZoltan: értem én, értem, de most akkor sok az alkohol/megfelelő az alkohol/kevés az alkohol, vagy sok a sav/megfelelő a sav/kevés a sav? Nekem baromi ellentmondásosak a jegyzetek, de ismét igazolja, hogy kegyetlen szubjektív szakma ez, épp ezért nem csípem a borversenyeket. Viszont -ahogy minden vakkóstolónak és a szeparált kóstolásnak megvan az előnye: itt bizony színt kell vallani, nincs befolyásoló tényező...és ez jó :)

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2011.06.22. 13:29:05

@lackó: Úgy van ahogy mondod :) A borkóstolás és értékelés egy szubjektív műfaj. A zsűri ügyes összeállításával persze el lehet érni, hogy az összkép korrekt legyen. Ez szerintem sikerült az idei mustrán. De tény, hogy nagyon látszik mennyire nem egységes a sav, alkohol, extrakt toleranciája és érzékenysége még az ilyen sokat látott borjediknek sem.

Az álmaim utópisztikus borversenyén minden zsűri minden borról a nevével vállalva adna kóstolójegyzetet és pontszámot :) Ezt persze elvárni nem reális, de a törekvést mindenképpen jó látni.

2011.06.22. 14:24:30

@BZoltan: lehet, hogy a magyar értékelést Isabelle Legeron követte el álruhában. :)
süti beállítások módosítása