Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Scheller Áldozói Zöldveltelini 2006

2011.06.15. 23:55 - palack

A Scheller Szőlőbirtokot semmiképp sem lehet azzal vádolni, hogy túl hamar piacra zavarnák boraikat. Sőt, egyesek szerint náluk inkább az a helyzet, hogy Dr. Tóth Sándornak nincs szíve megválni kedvenc boraitól, ezért azok már-már túl sokáig érnek, későn kerülnek palackba és forgalomba, mire a fogyasztó kibontja őket már túl vannak a csúcson. Ezt a bort én évekkel ezelőtt kóstoltam először, a Decanter borszaküzletbe hozták még mintaként, akkor teljesen késznek éreztem, mégis nem keveset kellett várnom, hogy palackban, forgalmi tételként lássam viszont. Kóstolókon, villámismerkedéseken kevésbé fogott meg, mint első alkalommal, ideje volt már azonban, hogy időt szánjak rá rendesen, ahogy megérdemli. Megérte persze.

Szép halvány aranyszínű, tiszta, mozgása viszont már – ahogy azt mondani szoktuk – tekintélyt parancsoló: szinte hömpölyög a pohárban. Illata intenzív, első szippantásra fülledt, aztán meg szokatlanul érett minden fáradtság vagy oxidáció jele nélkül. Gyógyfüvek, méz, citromfű, menta, napégette széna és egy kis földesség. Egyedi karakterű és érdekesen változnak a hangsúlyai. Kóstolva közepesnél testesebb, tömör, remek szerkezetű és ízgazdag bor. Savai kiválóan beépültek testébe: tartanak és élnek, nem szólóznak, de rendesen kiveszik részüket a közös munkából és játékból is. Határozottan érett, de egyáltalán nem öreg bor benyomását kelti, a mélyben van benne valami rusztikus zabolátlanság is. A korty közepe szinte robban, annyira tartalmas, kétharmad után aztán csípni kezd az alkohol, ezen még hűtéssel lehet enyhíteni. Felbukkan ugyanakkor egy nekem, már túlzó kesernye is, aminek legyűréséhez leginkább valami ételt kell választani ügyesen, nekem például megtette egy kis comté sajt is. Összességében eléri a hat pontot, 1950 Ft-os árát nézve pedig egyértelműen legjobb vételnek számít.

A képet a szőlőbirtok honlapjáról vettem.

Címkék: 2006 kóstolás fehér hatpontos scheller tóth sándor zöldveltelini

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr802987690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.06.16. 01:14:17

Ha többször kóstoltad a bort, akkor talán mersz nyilatkozni: szerinted várható, hogy olyan szépen érik ez a bor is, mint a 2003-as előd?

Hol szerezted be a comtét?

lackó 2011.06.16. 09:55:16

@Szomjas Gödény: bocs, hogy közbeszólok, a bort volt szerencsém többször is kóstolni :). Nem vagyok biztos abban, hogy a 2003-ashoz hasonlóan, szépen fog érni, azt a potenciált nem látom benne, de nagyon lemaradni sem fog, semmi jele a fáradtságnak, vagy az oxidációnak. Én pl. még sosem éreztem azt, hogy ezek a borok későn kerülnének piacra. Legutóbb a kereklevelűt kóstoltuk és az égvilágon semmi jelen a fáradtságnak. És tényleg nagyon jó áron van ;)

harasla 2011.06.16. 12:01:06

Én elragadtatással kóstolgatom ugyanezen birtok 2003-as Opeon-ját. Nincs jobb szó rá: harmónia.

Wizy 2011.06.16. 12:30:35

@lackó: egyetértek, tényleg jó volt az a Chardonnay. Meg is jött a kedvem, hogy megkóstoljam a Zöldveltelinit, amit tőled hoztam.

lackó 2011.06.16. 14:08:18

@Wizy: :) Ma úgy néz ki, nálunk is sorra kerül egy példánya.

lackó 2011.06.16. 14:11:12

Ja, most slambuccal kísérjük, de múltkorában egy jó érett cheddart találtunk mellé, ami Sándor bátyánknak is nagyon tetszett :)

lackó 2011.06.16. 16:00:59

@palack: volt-e kiválás (esetleg fehérje) a kóstolt borban?

palack 2011.06.16. 16:25:09

@Szomjas Gödény: nem szeretek jósolni, és a 2003-ast nem is kóstoltam elégszer. Comtét most épp Auchanban vettem, előtte meg Culinarisban.

@lackó: Nem volt, de este majd az üveg fenekére nézek.

Bigiboy_ 2011.06.16. 19:27:22

Nagyon jó bor, igaz én rossz Scheller bort még nem ittam:)

Viszont könyörgöm, valaki tegye rendbe a honlapjukat, ennél sokkal szebbet érdemelne ez a pincészet!

dalton1 2011.06.20. 18:46:39

Én sem kóstoltam tőlük még rosszat, de még gyengét se...

A 2006-os sorból nekem a Táltoshegyi Olaszrizling volt a legkiemelkedőbb...

vargánya 2011.06.21. 09:42:33

@dalton1: "A 2006-os sorból nekem a Táltoshegyi Olaszrizling volt a legkiemelkedőbb...". Nekem is!
süti beállítások módosítása