Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Fene sem bánja

Viniqum Villányi Cabernet Franc 2004

2006.09.26. 22:16 - Albert gazda

Vannak borok, még mindig, ma is, amelyekről nem kell – nem is lehet – sokat beszélni, és az sem biztos, hogy akár egyetlen percet érdemes, de most csak azért sem megyek el szótalanul. A Viniqum forgalmazta 2004-es villányi cabernet franc tipikus lódoktori ló.

Először is, nem igazán tudhatni, kiféle-miféle az a Viniqum. A címkén olvasható, hogy Budapest, Baross u. 52., de több semmi. Ráguglizhat, aki akar, természetesen. Ebből annyi jön ki, hogy van a cégnek honlapja, minimális információval: ügyvezető Dudás Józsefné. Plusz két telefonszám. (Felhívhatnám, de nem. A mezei fogyasztó sem telefonál.) A további találatokat, amelyek hírbe hozzák Bíró István egykori sommelier-bajnokot, a sárhegyi muskotályt meg a Csikós asztali félédes vörösbort, inkább hagyjuk.

Annyi itt-ott széttekintve kiderül, hogy a Viniqum kereskedő cég, amely a szerényebb árfekvésekben iparkodik érvényesülni. Tényleg nem muszáj mindenkinek csúcsborokat készítenie, a széles néptömegek is megérdemlik, hogy igényesen – akár igénytelenül – szórakoztassák őket. Ellenben mindig elkámpicsorodok, ha egy tételt H-valakicsoda termelt és palackozott. Tudom, ezt jogszabályilag szabad. Akkor is.

A Viniqum-féle cabernet franc H-0139 munkáját dicséri, de együttműködik a céggel a Szalontay-Bartholy vagy az abasári Hegyvin is. Hogy azokat említsem hirtelen, akik szemembe ötlöttek, amikor keresgéltem hiperben és diszkontban. A H-0139 a Dolium. Mondjuk nem csoda, hogy erre a borra nem tartották fontosnak ráírni büszke nevüket.

Világos piros szín, mint egy közepes silleré vagy egy rosszabb évjáratú kadarkáé. Illata elsőre kénhidrogénes, aztán szellőzget. Agyonterhelt tőkékről szüretelt kékoportugízerre emlékeztet. Percek múltán cseresznye keveredik elő, mellé furcsa ászkolt jelleg. Noha nem kizárt, hogy nem is járt hordóban. Minden, csak nem vonzó. Szájban vékonyabb nem is lehetne. Éretlen és érdektelen, savanyú savakkal. Rossz inni. Némi borszerűség van benne, úgyhogy 2 pont, alulról.

Nem tisztességes, hiszen a rusnya és fantáziátlan címkén hívószavak szerepelnek: Villány, cabernet franc. A minőségiként forgalmazott bor ára nagyjából 500 forint. Még egyszer, hangsúlyosan: cabernet 500 forintért. Minek ilyet? 2004 májusa óta szokás vélni, hogy a külföld hamarosan tarol, a magyar bor szív, itthon is. Ha ilyen a hazai konkurencia, akkor ebben a kategóriában valóban ez jön. Más kérdés: a fentiek alapján a fene sem bánja.

Címkék: borok a hiperből vörös 2004 kétpontos villány cabernet franc viniqum dolium

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr8015327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b 2006.09.27. 08:14:25

Halkan megjegyzem....hogy addig amíg a madaras tescoban 999 Ft-ért 5p aszút lehet venni...egy 500 forintos Cab franc, még ha villányi is...drága! :-)

Ez van mondhatnánk.....mi, mondjuk átlag fogyasztók egyet tehetünk...nem isszuk meg....a véleményformáló közösségek meg küzdjenek ez ellen...
A kormányzat évek óta nem nyúl a borágazathoz érdemben....túl sok ott a "közös érdek".....
A kormányok jönnek mennek a borászok maradnak:-)
És főzik neünk a finomat.

froccsos 2006.09.27. 09:16:09

én sokat vettem ebből a borból, végül is nem fordul fel az ember tőle, de ezt már vizes pohárból iszom.
a többi plus-os Viniqum bor nem annyira gáz, pont a legszarabba nyúltatok bele.

viszont ugyanannyi pénzért a Lidl-ben van egy spanyol valamilyen Terra Alta 2002-es Reserve lötyi. Az szerintem sokkal ihatóbb, bár az a 'reserve' elég vicces :)

Octopus 2006.09.27. 10:33:59

És hogy egy ilyen szarra azt rá lehet irni hogy minőségi... na ez Magyarország :(
És miért c. franc? Kékfrankosból sokkal inkább lehetne egyszerü és olcsó, ám mégis kellemes bort csinálni. Nekünk amúgy sem kabernét kéne csinálnunk, igy érdektelenek maradunk a világban.
Más: a Magyalos kadarka: hú... az már nem érdektelen :) Alapvetően nem lepődtem meg a szinén, de azért lehetne kicsit sötétebb. Illatra biztos rávágom, hogy burgundi, bár mitha füszeresebb lenne (mégiscsak kadarka :). Nagyon kiváncsi lennék, milyen lenne érettebben. Meg arra is, milyen volt az igazi Villányi fél évszázada, ami (tudtommal) kadarka/kékopi elegy volt.

Bull's Blood 2006.09.27. 12:58:27

Én poénból megkostoltam a bikavért melyre az volt ráírva h termelte és palackozta a Viniqum megbízásából a hegyvin bt abasár
tudtommal nekik nincs a borvidéken szőlőjük és abasár meg nem a borvidéken van...
De nem ez a lényeg... Se évszám se DHC felirat se semmi csk az íze ami leginkább a vescési savanyukáposzta íze és illata volt....
Most már a legujjabbakon van évszám...
ez is fejlődés....:)

zsoltizmo 2006.09.27. 13:59:14

Nem igazán ide tartozik de akit érdekel és van sok pénze, am M3-as melleti Finnker boltban tegnap láttam három palack Csaba Cuvéet 2003-ast, 6700 Huf ért.

Spicc 2006.09.27. 20:02:13

Végül is a kapanyélbe is bele lehet kötni de minek? Nem értem, hogy miért kell művelt alkoholista kollégáknak olyan bort kóstonli amiről már előre tudja hogy gáz! Ha a kövér, mosdatlan nő (akiről már előre tudom hogy nem az eseten) fekszik le velem, akkor nem ócsárolom a bárátaim elött. Az összes női olvasótól elnézést a hasonlat miatt.

Műtannin · http://amuva.hu 2006.09.28. 00:54:56

Spicc: nem kötekedni akarunk, sőt, reménykedünk. A borok_a_hiperbol sorozatnak ez volna az ertelme. Tehat, hogy egy dolog, hogy mink, borbuzik, hozzajutunk a duloszelektalt, hozamkorlatozott limited editionjeinkhez, de vajon a tomegbor eleri-e azt a szinvonalat, amit egyebkent elerhetne, ha nem fuzodnenek sulyos, milliardos erdekek ahhoz, hogy ne erje el.
Szerintem kurvara rajta kell tartani a szemet a tomegboron, na.

tf1 2006.09.28. 07:36:57

"Szerintem kurvara rajta kell tartani a szemet a tomegboron, na."

Így van, viszont -csak kérdezem-, biztos hogy elfogulatlanul írtok róluk? mert aki a "duloszelektalt, hozamkorlatozott limited editionjeinkhez" van hozzászokva, hajlamos alábecsülni a tömegbort. És akkor még finoman fogalmaztam.

kifli 2006.09.28. 08:10:02

nem is vagytok műveltek, na

b 2006.09.28. 08:30:21

No, akkor....Taplótársaim!:-)
Én magam ritkán szoktam 1000 forint alatt vásárolni.....egyszerűen azért mert valahol itt húzódik (inkább 1500) az a határvonal amely elválasztja az ihatót az ihatatlantól....kb mint Mózes.....:-)
Persze ez egyáltalán nem áthatolhatatlan...bőven van átjárás.....ha az 1000 forint alatti borok poklában gyöngyszemre találsz.....felkiáltasz örömödben...és iszod amíg bírod....:-)
Ellenben vannak, sajnos nem is kevesen, gonosz beépített ügynökök akik drága áron, szép névvel kelletik magukat, hogy aztán összerántsák a kedves fogyasztó gyomrát.....belebokszolnak és azt kiáltják...nesze b'meg....vehettél volna ilyet harmadennyiér':-)
Én az elsőket keresni szoktam.....és az hasonlít ahhoz amit itt a művlet/műveletlen (ízlés szerint) alkeszok elkövetnek....!
Én örülök, hogy van ilyen...sőt kell....
Tovább....az, hogy nem elég kifinomult az ember ízlése a tömegborhoz....ez egy kicsit vicces.:-)
Persze......a szó maga pejoratív...ha így tesznek eléd egy karaff bort még jó, hogy ferde szemmel nézel rá:-)
De, hogy alábecsülném....nekem ne mondja senki, hogy csak nem tudom értékelni az átlag 200 forintosban felfedezhető szittya savakat....és túl finom az én szájpalásom, hogy azokat a mardosó vad csersavakat magába fogadja:-)
Ellenben nem is egyszer volt szép élményem és emlékem egyszerű kimért folyóborról.

Szóval értem én, kell a tömegbor a tömegnek....kell az, hogy mindennapra jusson....és még mindig inkább ez mint a híg, 99 forintos sörnek hívott húgy.
De a nagy cégek olcsón nyomott szarjai...tarolják a piacot...innen onnan felvásárolt borzalmakkal....méghozzá a kedvenc szabályozásom szerint: "minőségi" borként....
Brühüühü:-)))
Amíg ez marad, jó bort csak ritkán fogsz inni a tömegbor kategóriában.:-)

Albert gazda 2006.09.28. 08:48:30

Kedves tf1, nem tudom, hogy tudunk-e elfogulatlanul írni, de igyekszünk, és akkor még finoman fogalmaztam. Arról, amit jónak találunk, jót igyekszünk mondani. Itt volt például ez: alkoholista.blog.hu/2005/11/01/rohanni_tomott_sorokban Mi a véleményed róla?

zoli 2006.09.28. 09:27:15

Kollégád mást mondott az elfogulatlanságról, előítéletekről: alkoholista.blog.hu/2006/09/11/a_terroir_elleni_haboru_gyoztese
Vélemény?

Csülök 2006.09.28. 11:51:27

1000 alatti kategória tényleg veszélyes. Sokszor ráfáztam.
Egyet találtam, akit nyugodt szívvel vásrolok, Szekszárdról Sárosdi Feri bá.
kékfrankosa.

lacibor 2006.09.28. 11:57:28

"gyakran késztetésem támad, hogy szeszben kevésbé művelt felebarátaim talicskáiból kihajigáljam a félédeseket," Biztos az, hogy kevésbé művelt? Talán csak nem szereti a szárazat.

b 2006.09.28. 13:26:28

gondolom a cukrozott félédeskre gondolt bárki is írta ezt......

Egyébként....majdnem ezer alatti kategória jelenlegi nagy kedvenc:
Juhász testvérek Egri Cuvée '02
1100 körül mozog...ajánlom bárkinek...

Sárfehér 2006.09.28. 14:21:00

Csülök: Sárosdi KF-ből 2001-eset kétszer kóstoltam, először nagyon ízlett (harcsapörkölthöz, étteremben, na jó, ittam előtte egyebet is), másodszor boltból, akkor nagyon vékonyknak tűnt. A 2002-eset mostanában kóstoltam, és nagyon ízlett. Szekszárdi fűszeresség, és minden egyéb, ami kell. El is határoztam, hogy veszek még, de nem találtam...

lacibor 2006.09.28. 14:56:54

-A fene tudja mire gondolt. Csak úgy általában.

macmelon 2006.09.28. 15:11:10

xover: "viszont ugyanannyi pénzért a Lidl-ben van egy spanyol valamilyen Terra Alta 2002-es Reserve lötyi. Az szerintem sokkal ihatóbb, bár az a 'reserve' elég vicces :)"

A spanyol bortörvény szerint (ha helyesen tudom) a "Reserva" szó annyit jelent, hogy a bor legalább három évet érlelődött hordóban vagy palackban, és ebből legalább egyet hordóban. Nem jelent se többet, se kevesebbet, azaz közvetlenül semmilyen módon nem utal a minőségre. (A reserve, gondolom ennek a fordítása akar lenni.)

Albert gazda 2006.09.28. 15:11:12

Kedves zoli, tf1, kollégám ugyanazt mondta az elfogultságról. Elkezdhetünk egyébként filozofálni arról, hogy lehet-e az ember objektív - nem lehet. Persze, hogy tudunk az adott termelőről, borról sok mindent, és ez még akkor is visszaköszön abban, amit írunk róla, ha vakon kóstoltunk, hiszen írni vakon nem tudunk. Ezzel együtt nem hinném, hogy a Viniqummal vagy a tömegborral szemben ab start fenntartásaim lennének, sőt, kifejezetten örülök, ha jó bort találok olcsón. Készítse bár a Szőlőskert, a Nyakas, Frittmann, a Liszt, a Csányi, a Hungarovin vagy bárki. Kedves lacibor, természetesen a cukrozott lőrékre gondoltam, ami szerintem a kontextusból, továbbá életemből és munkásságomból eleve kiderül.

Spicc 2006.09.28. 18:52:16

Abszolút örülök neki, hogy ebből a kategóriából is kóstoltok, sőt még az értékelésetekben is megbízok alapesetben (habár a cabernoir esetében más véleményen voltam:). Ez a kóstoló úgy tünt, hogy semmi infód nem volt a borról, termelőröl, mégis egy részletes értékelést készítettél róla. Nem értettem a célját.A másik amit nekem mindig nehéz megemészteni, hogy egy -1000 Ft-os bort hogy tudunk egy olyan értékelési kategóriába begyömöszölni ami általában csúcsborokra van szabva. Ezeken az értékeléseken nehezen jön át az ár/érték arány pedig nem mindegy hogy

Spicc 2006.09.28. 18:55:32

sorry, levágta a végét. tehát ˇami lemaradt" nem mindegy hogy -1000 Ft-os bor vagy +3000 Ft-os bor kapja a 2 pontot. Vagy melyik az értékesebb, az 1000 Ft-os bor 2 pontért vagy a 3000 Ft-os 3 pontért? Nem egyszerű csak a pontok alapján orientálódni

Csülök 2006.09.29. 09:29:59

Sárfehér: A Sárosdi Feri bá. (nagy-jóuram) borát Metróban állandóan lehet kapni, úgy tudom a Corában is lehet kapni.

Defter 2006.09.29. 10:56:41

Kedves Albert gazda! Az objektív-szubjektív kérdésnek két vonala van. Az egyikben tényleg igazad van, kóstolásban és az érzékelés leírásában nem lehet senki teljesen objektív. De abban igen, hogy egy számára szimpatikus vagy megbecsült borász boráról is mondhat negatív véleményt, és ezt nem változtatja meg, miután kiderült, kinek a borát is kóstolta. Ugyanez fordítva. Nem a borászról már meglévő tudásod alapján kell megítélni a bort szerintem, ha már kóstolási jegyzetet írsz. Ez olyan, mint amikor iskolában ugyanarra a dolgozatra egy jeles tanuló négyest kap, egy rossz tanuló meg kettest, pedig valójában hármast ér. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy elfogult vagy (azt csak csitére mondom :)), csak a megjegyzésedre reagáltam. Ha vakon kóstolsz, az nem azt jelenti, hogy be van kötve a szemed. Írd le, amit érzel, amíg nem tudod, mi volt a szádban (bocs), és utána ne változtass rajta azért, mert ciki lenne a bornak vagy a borásznak (bármilyen irányba).

borharapó 2006.09.29. 11:01:25

Ez a cikk valóban felveti az értékelési anomáliát! Barátaim, ötleteket várok erre! A tárgyi - és hasonló - borokhoz pedig csak annyit, hogy. Fogyasszunk ritkábban, ellenőrizhető eredetű (Szőlészet, borászat, palackozó, a kereskedő pedig mindegy.) borokat. Ebben az árkategóriában pincétől kell házibort vásárolni, kiváló minőségűek vannak minden borvidéken, egyszerű termelőknél, megkóstolhatók a diófa alatt.

Malbex 2006.09.29. 13:15:22

Nem vet fel ez az ertekeles semmifele anomaliat. Ez a bor egyszeruen rossz. Utoljara egy ismerosom kinalta nekem karaffbol, fogalmam nem volt hogy mi az, de az elso korty utan tobbet nem kertem. Budos, poshadt izvilag, tisztatlan illat, igazabol ebben a minosegi kategoriaban mar gyakorlatilag gancegal a fajta is, az ecjarat is meg a borvidek is. Ihatatlan es kesz. Nalam inkabb 1 pont volt alulrol.

görög 2006.09.29. 18:30:48

Teljesen rendben van,hogy mindenféle bort
a szátokba vesztek kostolás céljából persze.Valóban nehéz ebben a kategóriában
iható "mindennapok borát"találni.Sőt,a hipereben egyre több az ilyen!Találtam is egyet a gazdaságos borheteken!Rosé,zöld üvegben(0,75),kereken egy százforintos.De legalább 2005-ös!Megkóstolni azért nem mertem!

b 2006.09.29. 22:01:08

Pedig arra erősen kíváncsi volnék....Gondolom a tecsós beszerző rendesen lement kutyába, hogy kiszolgálja az olcsó alkoholistákat....
(legalább üvegben van:-)))

lacibor 2006.10.01. 19:37:15

-Az, hogy egy bor cukrozott lőre, csak úgy talicskába belekukkantva megállapítani nem lehet. Maximum erősen feltételezni.

derelyegrádi szellem 2006.10.02. 09:51:00

A rozé zöld üvegben, hát az valami undorító lehet így ránézésre. Mint egy k...rt biológia kísérlet maradványa..

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.01.05. 14:39:29

Van a Viniqumnak 2005-ös Egri Bikavére(Ostorosi) úgy 900 körül (asszem auchan?)

teljesen rendben van.

Ez most kivétel, vagy tendencia...?
süti beállítások módosítása