Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Százötven, és ha muszáj, meg lehet inni

Ikon Chardonnay-Irsai Olivér 2004

2007.08.20. 11:49 - Műtannin

A sörösök felé kikacsintva rögtön Guinness-rekordot hirdetek, mint szellemileg alultáplált kereskedelmi rádiók vagy ismertségre vágyó kisvárosi önkormányzatok: valószínűleg az Alkoholista által valaha értékelt legolcsóbb bor következik itten. A Tesco nevű exkluzív borkereskedésben csaptam le rája, 150, azaz százötven bruttó forintba került, gondoltam, ennyiért megér egy próbát, ennyiből még fröccsöntött kínait sem lehet kapni.

Az Ikon nevű céget ugyebár Konyári János gründolta Benza Görggyel, hogy olcsóbb, közönségbarátabb borokat termeljenek Boglár mellett. Ennyire olcsót azért nem akartak, gondolom, ez a tétel alighanem beragadt kicsit, és próbálna megszabadulni tőle a Tesco.

Nem mondom, hogy nem voltam bizalmatlan, iható borral nem találkoztam még ebben az árkategóriában, de még a hússzorosáért is vettem már szörnyűségeket.

Nem illatbajnok, persze, pedig az irsaitól lehetne nyugodtan. Kicsikét fáradtnak tűnik első orra, mintha az alkohol is levált volna már az inkább chardonnays, szalmás főillatról. Szájban viszont nem tűnik sem fáradtnak, sem különösebben szétesettnek. Nagy sav, persze, kaparja a torkot, és gyorsaság: olyan rövid, mint Havas Henrik illemtankönyve. Az ember szájba veszi a kortyot, még félig se nyeli le, és már vége is. De mit vártunk százötvenért?

Persze, az ár itt annyira durva, hogy fölmentést adna szinte minden hiba alól. De komoly hiba nincs. Van egy többé-kevésbé ép, savas, rém egyszerű, rövid, kissé laza szerkezetű, kissé üres borunk, amiből simán be lehet csókolni egy üveggel valami jó kánikulai napon, senki nem fog sírni utána, de miatta se.

Fröccshöz szerintem túl laza, kevés benne ahhoz az íz, lenyomná a szóda. Ez így magában egy szénsavmentes fröccs.

Hajléktalan olvasóinknak meghaladhatatlan best buy.

A minősítés, sokkoló módon: iható, azaz 3 pont. De azért ne spájzoljunk belőle.

Címkék: kóstolás borok a hiperből fehér 2004 best buy chardonnay hárompontos konyári ikon irsai olivér dél balaton

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr46140276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leporello 2007.08.20. 14:03:58

lelki szemeimmel már látom, ahogy Béla, a netfüggő csöves, hanyatt-homlok kirohan a netkáféból a Keletiben, felpattan az első hetesre, és meg se áll a Fogarasi úti megállóig...

asztalavisztababy 2007.08.20. 14:37:30

A hetes nem all meg a Fogi tecsonal..;)

Alejandro 2007.08.20. 19:09:46

Akkor ide be merem kommentezni a nyár - szerintem - best buy fehérborát :-)
Szőlőskert Nagyrédei Zenit - Müller Thurgau, 2006.
Csak szaküzletben láttam eddig, ott pediglen 350 forintért.

Borboszi 2007.08.20. 21:13:43

... ez egy derék, bátor vállalkozás volt, hogy egy ilyen bor is tényleges megmérettetésre került... öhöm... bátraké a szerencse... :-)

emlékeimben él egy bor, szintén ebben az áruházláncban került megvásárlásra általam évekkel ezelőtt. Arra emlékszem, hogy alig volt párszáz forint, és azért választottam, hogy ne érezze túl jól magát a hozzám vacsira érkező pasas. Szóval választottam egy olcsó bort (kb 250 Huf lehetett), amit a magam örömére az életben nem vettem volna le a polcról. A Hilltponak volt valami fehér küvéje. Szerintem még talán most is kapható az a termékcsalád. A nevét nem tudom, de a jellegzetes zöld-ezüst, élére állított emberfigurával mintázott négyzet alakú címke ennek a borcsaládnak a "védjegye". No ez mindegy is, és aztán sikerült megdöbbennen, amikor egy teljesen korrekt és jól iható bort kaptam érte. És a pasas meg is kérdezte, hogy ilyen jól értek a borokhoz? :-)... A többi nem érdekes... azóta a nagy szkepticizmusom az ilyen borokkal szemben addig oldódótt, hogy elgondokodok, hogy talán nem is olyan rossz, mint gondolom... aztán sosem veszem meg. :-)...

vajon ilyenkor miről maradok le?...

espé 2007.08.21. 07:03:12

Gratulálok!
Úgy látszik, hogy mérföldkőhöz érkeztünk. Ezúttal nem a beszerzési hely, nem a beszerzési ár, nem a göngyöleg, nem a dugó, nem a hátcímke, hanem a bor volt a minősítés tárgya és alanya.

zoli 2007.08.21. 08:22:08

Tavaly egy Borfalun én is összefutottam vele, akkor még borsos 500 volt, ellenben az említett Benzáék tokaji pincéjéből származott egy 250-es tétel, vmi uniós csatlakozós kék, sárga csillagos, az akkor 250 volt, lehet, hogy most 75-ért megkapnám?

Octopus 2007.08.21. 10:56:15

Nagyréde 2006 olaszrizling, óceán hangzású hiperben 239 Ft, asszem mégcsak nemis leakciózva; gyakorlatilag hibátlan, teljesen korrekt bor (3 pont). Poénból került egy kóstolósorba, de meglepődtünk rendesen...

espé 2007.08.21. 14:10:40

Ja igen!
Sajnálatos azonban, hogy Magyarországon akkor is meg lehet lepődni rendesen, ha díszes fadobozban lévő palackot nyit fel a kíváncsi.

Türkménbasi 2007.08.22. 13:09:33

Szintén a Tecsóban (XVII. ker.) vettem tegnap egy üveg 2004-es Béres Furmintot 640 Ft-ért.

Bár nem vagyok furmint-értő ezt nem tudtam otthagyni.

espé 2007.08.23. 06:37:59

Szintén nem 150, hanem 600 HUF a már korábban emlegetett Pinotage Dél-Afrikából. Csavaros-kupakos, és kedves a magyar felirat,többek között: három napon belül ki kell üríteni. De vigyázat! Nemcsak a címkén, hanem belül is 14% az alkoholtartalom. A Lidl standard terméke.

lajafix 2007.08.23. 15:29:57

ebből a pinotageból vettem most egy osztrák lidelben, a de a következőből már nem mertem venni:

Burgenland Blaufrankisch 2006:
.89- (nyolvankilenc eurocent)

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2007.12.07. 08:00:49

Néha tényleg érdemes - akár a mesében - megcsókolni a békát, ilyen a Bácsi-hegyi olaszrizling 2004 is, húzós 400 forintokért, korrekt anyag. volt...
süti beállítások módosítása