Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Mindennapi vörösborunk

Simon Egri Vörös Házasítás 2005

2007.08.26. 08:59 - BOB

Az utóbbi évek folyamán nincs olyan kutatás, amely szignifikánsan ki ne mutatná, hogy a vörösbor mennyire egészséges, meg a rezveratrol így, meg antioxidálunk úgy, meg persze hogy sose lesz infarktusuk azoknak, akik. Szóval, a legmegátalkodottabb tamáskodó szkeptikus is elkezd valami konty alá való után nézni, már csak a napi rezveratrol-bevitel fenntartása végett is. Az egészség mindenek felett, ugye. De mivel nem születik mindenki Rothschild bárónak, a napi rendszerességű antioxidáció szempontjából érdemes néha végigvizslatni az ezer alatti/körüli piaci kínálatot is. Itt aztán a számtalan ígyjárás után az ember orbitális besztbájba tud botlani.

Don Simon lassan a kötelező kűrök közé fog tartozni Egerben, elérhető árú vörösborai is teljesen ihatónak bizonyulnak általában, ár-értékben pedig tud néha villantani egy-egy little boyost. Jó anyagból dolgozik, nem köríti a produktumát nehezen érthető eredettörténetekkel és misztériumjátékokkal, egyszerűen csak finom borokat akar készíteni, érett szőlőből, lila köd nélkül.

Egri vörös házasítása nem ma került a piacra, én azonban eleddig nem találkoztam vele. A Borfaluban azonban – egy egész délutánon átívelő rezveratrol-kúra befejezéseképp, kellően őszinte hangulatban – bevetődtem Simonék pavilonjába, ahol is a médium bikavér és a Síkhegy kékfrankos után kaptam orálkontakton e bort, amikor már azt hittem, nem érhet meglepetés. Aztán hökkentem akkorát, hogy üstöllést le is csaptam egy palackra. Megérte, naná, hogy.

Kitöltve cseresznyevörös, picit barnás karimájú, ugyanakkor szinte silleresen áttetsző színnel találkozom. Pinot noir – vágnám rá séróból, persze nem az, hanem egy oportó-pinot-kékfrankos kevercs, de a színben a pinonoár uralkodik, az már biztos. Kicsit hidegebben kezdem kóstolni a kelleténél, és a trehányságom azonnal arcon is ver visszakézből: az alapvetően gyümölcsös, meggyes-szilvás illatok után ízben meggymagos kesernyékkel, fogkőgyilkos savakkal találkozom, a kerekség szinte már bántó hiánya mellett. Hagyom tehát melegedni, szellőzni.

Alig fél óra múltán mintha másik bort kóstolnék. Az illata alapvetően továbbra is a szilva-meggy kombó által felskiccelt gyümölcsösség körül kering, de megjelenik benne egy halvány fás illatjegy is, villanásnyi vanília, később pedig kékmedocra emlékeztető halvány rózsás aromákkal is találkozom. Számba helyezve gyümölcsösség, kerekség jön, pici fával, szép harmóniával. Nyoma sincs a meggymagos és fás kesernyéknek, savaknak. Közepes test, közepesnél picit hosszabb utóíz kényezteti szájpadlásom, továbbra is szép, gyümölcsös, kerek, harmonikus kivitelben. Ez igazán kedves, jól iható bor. Hibája nincs, erénye a kerekség és a gyümölcs, meg persze ahogy itatja magát. Ideális rezveratrol-forrás napi bevitelünk fenntartására. Ja, és az ára: pincénél 750 forint (kapaszkodjunk!), kiskerben is általában ezer alatt, ritkábban picivel felette. Intergalaktikus méretű besztbájt kiáltok, és ennen véremmel fröccsentem fel a falra az 5 pontot. Elvégre infarktusom úgyse lehet már sose.

Aztám meghallom a trükköt (most persze műhelytitkot árulok el, de majd legfellebb jól seggbe rúgnak érte): a bor több körben került letöltésre, és amíg a korábbiak a polcokon kellették magukat, a többi anyag még a hordók összkomfortját élvezhette, ami végül odáig juttatta őket, hogy a legutóbbi palackozás már szinte csak nyomokban emlékeztet az elsőkre. Ez a plusz hordós érlelés kétségkívül igen jót tett a bornak, a vinotékában feltétlenül a legutolsó szállítmányból kérjünk. Mert megérdemeljük.

Címkék: 2005 kóstolás borok a hiperből vörös ötpontos eger pinot noir kékfrankos portugieser simon

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr57146423

G. Lóci 2007.08.26. 14:37:33

Azt azért ne feledjük el hozzátenni, hogy bár a vörösbor egészséges ugyan, de csak NAPI 2-3 deci. Afölött ugyanolyan ártalmas, mint a többi alkoholtartalmú ital.
És ez akkor is igaz, ha valaki 40 évig nem ivott vörösbort, és most megpróbálja 1-2 év alatt bepótolni a lemaradását :-)

Ui.: ezt a "kerül letöltésre" jellegű szófordulatot (meg pl. a műnépies üstöllést) lehetne kerülni a jövőben?

dalton1 2007.08.26. 21:31:28

Bizonyos mennyiség felett ártalmas ugyan, de nem ugyanannyira mint "a többi alkoholtartalmú ital"!

Franciaországban végeztek egy tesztet régebben, 30 éven át mérték a bor hatását az emberi szervezetre azon belül is a krónikus ér- és szívrendszeri valamint rákos megbetegedések megjelenését vizsgálták az elfogyasztott bor mennyisége tekintetében. Az eredmény az volt hogy akik semmit nem ittak és akik napi 12 (!!!) pohárral fogyasztottak azok ugyanolyan arányban szenvedtek a fönt felsorolt betegségek valamelyikében, vagyis náluk volt a legrosszabb az arány (12 pohár fölött értelemszerűen romlott tovább). A legjobb eredmény 2-3 pohár között volt! (Egy pohár másfél decinek számított ha jól emlékszem...)

Mindenki döntse el maga hogy mit választ...végül is ha 12 pohárral iszunk ugyanott vagyunk mint ha semmit...mondjuk nem árt megmaradni a 2-3 pohárnál...és ez napi mennyiség nem pedig a heti adag összegyűjtése szombat estére (7*2-3pohár)...

G. Lóci 2007.08.27. 11:51:26

Bizony, épp annyira, mint a többi alkoholtartalmú ital.
Ha készítenének ilyen felmérést a sörről vagy a pálinkáról, nagyjából ugyanezt az eredményt hoznák ki, persze szesztartalomban arányosítva.

(A hagyományos borospohár egyéként 1 decis, tehát mit ad isten, pont a napi 2-3 deci jön ki.)

Mellesleg a teljes absztinensek és a napi fél liternél többet ivók közt nem az érrendszeri betegségeket kellene vizsgálni, hanem az emésztőszervi és májproblémákat. Ott elég jelentős különbségek lennének.

G. Lóci 2007.08.27. 11:52:19

Bizony, épp annyira, mint a többi alkoholtartalmú ital.
Ha készítenének ilyen felmérést a sörről vagy a pálinkáról, nagyjából ugyanezt az eredményt hoznák ki, persze szesztartalomban arányosítva.

(A hagyományos borospohár egyéként 1 decis, tehát mit ad isten, pont a napi 2-3 deci jön ki.)

Mellesleg a teljes absztinensek és a napi fél liternél többet ivók közt nem az érrendszeri betegségeket kellene vizsgálni, hanem az emésztőszervi és májproblémákat. Ott elég jelentős különbségek lennének.

dalton1 2007.08.27. 12:13:36

Nem tudom pontosan mennyinek számított egy pohár de szándékosan nem deciben mérték, jól emlékszem hogy több volt mint egy deci (1,5-2)!
Természetesen azokat a szerveket is vizsgálták amelyek közvetlen kapcsolatban állnak az alkohol lebontásával hiszen semmi haszna ha sokáig bírja a szív ha egyszer tönkremegy a máj, azt hiszem ez értelemszerű.
Egyébként senkit rábeszélni nem akarok a borfogyasztásra, amikről írtam tények, bárhol utánna lehet nézni a bor polifenol, antioxidáns (proantocianidin), stb...tartalmának és ezek hatásainak, a pálinkában nincsenek ilyenek...

De igazad van, a mértékletesség a kulcs ez nyílvánvaló!

Malbex 2007.08.27. 13:47:34

"A hagyományos borospohár egyéként 1 decis" - nem tudom, mi neked a hagyomanyos, en meg 1 decist nem nagyon lattam. Az en feherboros poharaim 3,5 - 4 decisek, a vorosborosok pedig tobbnyire 6 deci korul. Persze ezeket nem toltjuk tele. Az antioxidansok pedig (fokent a rezveratrol) a feherborokban sincsenek meg (illetve egyes kutatasok szerint minimalis mennyisegben csak), a tobbi szeszesitalban pedig noplane. Nem az alkoholtartalom miatt szoktak kimutatni a vorosbor egeszseges voltat.

Benikuty 2007.08.27. 19:32:37

Malbex,dehogynem láttál,Kata a paprikán olyanból iszik,kiterjedt szárd rokonságával egyetemben.
Én is őrzök még egy példányt,konyhai mérőeszköz gyanánt.Egyébre alkalmatlan.
Ajánlom kedves figyelmetekbe a Font 2005-s Cab.Sauv.-t,mely enyhén hűtve kiválóan csúszik,üde élvezet.

G. Lóci 2007.08.28. 01:13:52

dalton1 2007.08.27. 12:13:36
"Nem tudom pontosan mennyinek számított egy pohár de szándékosan nem deciben mérték, jól emlékszem hogy több volt mint egy deci (1,5-2)!"
Sőt, fél liter... Hogyne.
Egyébként meg minden szeszesitalról kideríti a gyártója/gyártói szövetsége, hogy mitől egészséges. A sör pl. tele van B-vitaminokkal meg élesztővel, ami jót tesz a hajnak stb., de a pálinkának is van pozitív hatása. Ha nem antioxidáns, akkor más.
Napi fél liternél több bor rendszeres fogyasztása pedig egyértelműen májkárosodást okoz az orvosi kutatások szerint, mivel ennyi alkoholt a máj huzamos időn át nem bír lebontani károsodás nélkül. Nem véletlenül tartják alkoholistának azt, aki naponta 3 deci bornál vagy 1 üveg sörnél többet iszik (nem én, az orvosok, hivatalosan).

Malbex 2007.08.27. 13:47:34
Hát, elég fiatal lehetsz.
Kb. 15-20 éve még talpatlan decis poharakat árusítottak borospohár néven az átlag üvegáruboltokban, de nemcsak nálunk, hanem Nyugaton is. A falusi pincékben (nem, Bock pincéjében biztos nem) ma is az van. És biztos vagyok benne, hogy a francia paraszt, akikről a felmérésben szó volt, szintén nem ezekből a ma divatos félliteres - literes poharakból issza a bort kortyolgatva, szagolgatva - már csak azért sem, mert az általuk ivott borok jelentős része sem jobb, mint nálunk a homoki lőre, és azt ő is csak letolja egy-két húzásra (ittam bort párszor francia faluban, onnan tudom). Ott sem mindenki 150 eurós bordóit iszik - mondjuk azért, mert nem futja rá.
De ha betérsz egy talponállóba akár Budapesten is, több helyen ilyen pohárba kapod a bort még ma is, ha csak 1 decit kérsz. Ki kéne lépni a XXI. század eleji borsznobok elefántcsonttornyából, és kicsit szétnézni a Földön.

Benikuty 2007.08.27. 19:32:37
Szerintem borivásra is tökéletesen alkalmas. Lehet, hogy lögybölni nem lehet benne a bort két ujjal tartva a pohár talpát, meg olyan snájdigul szagolgatni szakértő arccal, de az íze ugyanolyan jó abból is.
---- ----
Mellesleg a borfesztiválokon használt - vékonyfalú - kóstolópohár sincs 2 decis. Egyszer hivatalos mércével kimértük (belefér, púpozva, amit a bor pár másodpercig "tud").

Benikuty 2007.08.28. 09:32:33

Kedves Dalton1,ha érdekel,írj.
Felsőörsön kb.10 mázsa rizlingszilváni,19-20 fokos lével.
merzger56@gmail.hu
Üdv,Benikuty

lackó 2007.08.28. 10:30:31

Javaslom G. Lóciba beledönteni 2-3 liter bort, hátha, hátha...
Lehet, hogy nem is poénból szoktunk megforgatni a bort a pohárban, meg megnézni, hogy milyen...no meg...talán nem is azért, mert olyan nagyon alkoholisták vagyunk? Lehet, hogy a poharak sem divatból ilyenek, hanem azért, mert minden bor más pharat érdemel? Talán mert tudni kellene az egyes fajták tulajdonságát ehhez?

Érdekes kérdés, talán ezzel a bor készítőjét és gondoskodását is megháláljuk. Talán nem is az alkohol miatt nézzük mi feltétlen ezeket a borokat. Lehet, hogy egyszerűen, csak kabbbbe?

G.B. 2007.08.28. 11:06:43

A homoki borok védelmében: igenis vannak jók, lásd Frittmann. A Soltvadkert-Kecel környék hamisított italai természetesen rosszak, de azok nem is borok.

A decis poharak védelmében: három hete voltam Tolcsván "nyitott pincéken", ott decis poharat adnak. Eleinte én is csak néztem (persze ott aszú, és szamorodni is van, -a rengeteg Hárslevelű, meg egyéb fehérbor mellett-, amelyekhez illik), de a rengeteg pincészetnél járva, a borjegyek kb. felét végigkóstolva, már nagyon sok helyen csak fél decit kértem..., szóval elég tud lenni a decis pohár, sőt. Azóta is őrizgetem, emlékül.

G. Lóci 2007.08.28. 14:41:17

lackó 2007.08.28. 10:30:31

Kívánom, hogy kapja be neked a fogaskerék. Beléd meg döntsék 2-3 Toi-Toi vécé tartalmát, hátha-hátha...

Egyébként meg ez a borszagolgatás-forgatás-nézegetés bizony elég új szokás - persze biztos más Julius Caesar is csinálta, átnézett az aranykupán, vagy Rákóczi hegyaljai parasztjai az ökörszarvon; vagy akkor még annyira szar volt a tokaji bor, hogy nem is volt érdemes? -, de közülük értelme leginkább csak a szagolgatásnak van (a bor illata, mint szagélmény), a többivel inkább csak a jártasságát akarja reklámozni mások (vagy önmaga) előtt az illető borissza, és hazánkban és a világon is leginkább az egyre szaporodó borsznobok legfőbb jellemzője.
Megideologizálni meg lehet persze, és rítusnak biztos nem rossz.
Ellenben érdekelne, mennyivel lehettek rosszabbak mondjuk a Hilltop Szigeten mért borai műanyag pohárból, mint üvegből lettek volna.
Bizony, ez a szemlélet (minden pohárnak más bor dukál) csak a XX. században kezdett terjedni - az előkelő éttermek jóvoltából -, mikor már olcsóvá vált az üveggyártás. A borivás több ezer éves hagyományához képest nagyon új szokás, persze a népet mindennel be lehet etetni, pláne azt a részt, amely többnek akar látszani, mint ami (pl. bizonyos nemességgel nem rendelkezők nemeseknek - innen ered a sznob elnevezés).
Azt persze nehezen tudná megmagyarázni bárki is, mivel lesz rosszabb mondjuk egy burgundi, ha bordóis pohárból iszom, vagy fordítva. Vagy - még kimondani is szörnyű - fehérborosból. Vagy vice versa.
Én nem a környezetemnek iszom, ha iszom, hanem magamnak.
És ha bort iszom, nem szakérteni akarok, meg nyomni a körülöttem lévőknek az okosságokat színről, koronáról, sűrűségről, tanninokról, savgerincről stb., simán csak élvezni akarom a bor illatát és ízét. Amit akár átlátszatlan pohárból is lehet (és a decis, felül szélesedő "hagyományos", vastagfalú üveg borospohárból is). Ha pár száz éven át megfelelt a borászoknak is, nekem is megfelel.
És ha a bor illata és íze rendben van, a színe felőlem akár zöldeslila is lehet, sárga kockákkal.

Idézném Hofit e téren, hogy ugye a mádi Jani bácsi nagy borszakértő hírében állott, miden borról megmondata, milyen évjárat, de még azt is, melyik dűlőben termett a szőlő, amiől készült. Barátai elhatározták hát, hogy kibasznak vele (Hofi enyhébben fogalmazott: megtréfálják), és belepisiltették Julcsát, a szomszéd tizennyolc éves lányát az egyik korsó borba, majd abból is kóstoltatták Jani bát, aki nézegette, szagolgatta a bort, megkóstolta, forgatta a szájában, aztán újra, közben hümmögött, majd kimondta a szentenciát:
- '89-es évjárat, a Petőfi utca 7-ből. A Julcsa. Terhes.

G. Lóci 2007.08.28. 14:50:05

G.B. 2007.08.28. 11:06:43

Nem haragszol meg, ha nem értek egyet?
Most augusztus elején konkrétan a Frittmann-testvérek több borához is volt szerencsém, és nem ócsárolni akarom, de bizony elég gyengék egy jó közepes egrihez, sopronihoz vagy villányihoz képest is.
Alföldiben persze lehet, hogy ők a legjobbak (bár ha Hajós - a település - eszembe jut, akkor még ez sem igaz).

Szóval - remélem, érthető lesz az analógia, és nem sért senkit - lehet, hogy a paralimpián ők a leggyorsabb futók, de nem szabad őket a normál olimpián résztvevőkkel együtt versenyeztetni.

boroscimke 2007.08.28. 15:06:57

Kedves G.Lóci!

Érdekes eszmefuttatásaid vannak a történelemből merítve. Csak hogy tudd, a föld gömbölyű és nem a nap kering körülötte stb. Tehát minden fejlőpdik és kiderülnek bizonyos titkok. Azaz, nem feltétlenűl kell ökör szarvából inni 2007-ben a bort. Csakúgy mint nem lóval járunk. (erre is rájött az ember, hogy egyszerűbb autóval vagy netán repülővel járni stb. nem lóval vagy ökör vontatta szekérrel) És ha rájönnek emberek, hogy élvezni is lehet a bort akkor nincs mit tenni. A többi dolgot is elmagyaráznám neked, de majd egyszer ha sok időm lesz...

G. Lóci 2007.08.28. 15:30:57

boroscimke 2007.08.28. 15:06:57

Ja, hogy régen nem élvezték az emberek a bort, csak mióta nem lóval járunk?
Az más.

(Milyen szar lehet a borissza díjugratóknak...)

Bár emlékeim szerint régen sem büntetésből itták a bort. Vagy a történelemkönyvek hazudnak.

Már csak a szerencsélen papokat sajnálom, kapják azt az - állítólag kiváló minőségű - misebort, aztán kénytelenek aranykupából inni, semmi lötyögtetés, nézgelődés, vizslatás...
Hogy aszongya édes hívejim, hukk, ennek a bornak az extrakttartalma, hukk, meg a maradékcukor... Most megvizsgáljuk a koronáját, hukkk...

boroscimke 2007.08.28. 15:43:00

nem akartam a lelkedbe gázolni. lehetsz cinikus nyugodtan és ki is forgathatod a szavaimat( vagy a gondolatomat:) )vagy kigúnyolhatsz. nevetséges vagy...

Org 2007.08.28. 15:47:16

Kedves G. Lóci, látjuk, nem vagy sznob, sőt, utálod az ilyesmit. Helyes.
De azért mi hadd igyuk a kedvenc kristálypoharunkból a kedvenc borunk.
Olvasd el egyszer Apor Péter panaszait 1690. körülről a nájmódi kristálypoharak ellen.
Még annyit: a 60-70-es (80-as) években kapható volt borok nem is érdemeltek sokkal többet a hengerpohárnál.

G. Lóci 2007.08.28. 16:09:33

LÅ‘re 2007.08.28. 15:47:16

Szerintem ki-ki igyon abból, amiből szeret, vagy amiből neki tetszik.
Csak ne szólja le a másikat, ha az meg nem abból iszik.

Persze, volt kristálypohár, csak arra mondjuk nemigen tellett egy borosgazdának. De még egyszerű üvegre sem.

" 60-70-es (80-as) években kapható volt borok nem is érdemeltek sokkal többet a hengerpohárnál."

Ez mondjuk nem igaz, valószínűleg ezen évek borait csak hírből és a - többek közt itt is folyó - visszatekintő lejáratókampányokból ismered.
Voltak akkor is jó borok Magyarországon, a rendszerváltással nem a Megváltó érkezett el.
Az mondjuk nagyon tetszik, amikor huszonévesek nyilatkoznak arról, mi mennyire volt szar a 60-as - 70-es években. Tévében is, itt is.

zoranka · http://www.pecsiborozo.hu 2007.08.28. 16:38:25

A bor és egészség témában egy-két poszt: kultbor.blogter.hu/?post_id=170103 és kultbor.blogter.hu/?post_id=171573.
A borospohár tematikához nekem nagyon szimpatikus mostanság az 1/16-os és 1/8-as bejelölésű kóstolópohár. Egy osztrák borfesztiválon vettem kettőt, azóta ezekkel kóstolunk és nagyon jól szolgálnak :)
Inni lehet mindenféle pohárból, inni sokféleképpen lehet. Én inni a bort ritkán szoktam, inkább kóstolni, ahhoz viszont szeretem megválasztani a megfelelő poharat. Vagy azt a kóstolópoharat, amiből jólesik az a néhány korty is egy-egy borból... Amiből esetleg egy több boros kóstoló is egyenlő esélyt ad a boroknak. Egyenlő esélyt persze adhat a nem áttetsző kupa vagy a műanyag pohár is, csak azok nem kihozzák a legjobbat, hanem sokszor éppen eltakarjék ezt. De mindenki igyon, amiből szeret és olyan bort amit szeret...

dalton1 2007.08.28. 16:54:46

Kemény vagy Lóci...de akkor most már tudom hogy alkoholista az egész családom, a nagyapámtól az öcsémig és minden haverom...valamint a fél világ...

Én sem a decis sem a félliteres borospoharakat nem bíráltam (literes nincs...) úgyhogy e kérdésben nem anyáznék. Mindenkinek az ízlésétől függ h miből iszik. Bár a "Sőt fél liter..." kijelentést nem tudom mire vélni mikor én 1,5-2 deciről beszéltem...

Továbbá azt sem mondtam hogy a pálinka vagy a sör ártalmas...nem tudom hogy miért kell a borivás ellen makogni egy borról szóló blogon ahol minden látszat ellenére nem mindenki sznob...

Egyébként meg ne igyál bort senki nem fog leköpni...

Benikuty 2007.08.28. 18:25:24

Meg azt is tudjuk kedves és nagybecsű
G.Lóci barátunkról,hogy ezirányú műveltség hiányában sértegeti a keresztyén hitű embereket.Mert ugye Krisztus vérét a bor élvezetével összefüggésbe hozni,hát ne írjam le,mi.Amúgy Ő ebből semmit nem vesz észre.
Lóci nem lesz óriás...

G. Lóci 2007.08.28. 19:33:46

dalton1 2007.08.28. 16:54:46

Ezt nem én mondom, ez a hivatalos orvosi álláspont. Szerintem is alacsony a határ.

"Továbbá azt sem mondtam hogy a pálinka vagy a sör ártalmas..."

Olvasd már ez az első hozzászólásodat még egyszer. Illetve elég az első mondatát.

Te lehet, hogy makogni szoktál, nem ismerlek, én nem szoktam. És nem is a borivás ellen beszélek (vagy ha szerinted igen, akkor idézd, hogy hol).

Arról megint csak nem tehetek, hogy nem veszed észre, ha hülyeséget irkálsz, akár naivságból, akár tudatlanságból, de talán utána kellene számolni, hogy mennyi 12x1,5-2 deci bor. Az bizony már elég tömény alkoholizmus, még átlagemberi és nem orvosi mércével mérve is (már a 12x1 deci is, de ez más kérdés). Vagy a forrásod hazudik, vagy te emlékszel nagyon rosszul. Marhaságokat lehet irkálni, de legalább ne kapd fel a vizet, ha rád szólnak érte.

Benikuty 2007.08.28. 18:25:24
Nem vagy te arab egyházpolitikus? Mert ez teljesen olyan reakció volt, mint náluk az dán Allah-karikatúrák nyomán.
Biztos a papok csak azért isznak, mert Krisztus bére, mi? Ha ismernélek, azt mondanám, na _most_ menj te a picsába.
Mivel nem ismerlek, így csak gondolom.

Albert gazda 2007.08.28. 19:52:20

A kommentelést ehhez a poszthoz lezárom, G. Lóci urat (hölgyet) egy hétre kiiktatom, hátha azalatt akklimatizálódik. Minden érintettől elnézést kérek.
süti beállítások módosítása