Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Cupido helyett

Vivamus Dörgicsei Merlot 2003

2008.05.16. 10:28 - BOB

Ha a magamfajta alkoholista egy pincészet honlapján 1990-es alapítási dátummal, csaknem 60 borból álló szortimenttel és 200 hektárnyi integrált területtel fut össze, akkor bizony a privatizáció bűzlő szitokszava mellett az is felsejlik, hogy a terroirral kötött frigyet talán nem csupán a Cupido nyila hozta össze, hanem kőkemény házassági szerződés is áll mögötte. Külön erősíti a gyanút, ha értékesítési csatornák gyanánt szinte kizárólag diszkont- és hipermarketláncok szerepelnek. Ezek azonban nem zárják azt ki, hogy a frigyből harmonikus, sziklaszilárd gerincű, jól iható gyermekek szülessenek. Persze a gyakorlat azért nem ezt szokta igazolni.

A kétlaki életet folytató, erdőbényei és dörgicsei Vivamus pincészetről - megvallom - nem sokat tudtam idáig. Számomra egy volt a diszkontpiacra termelő alsópolcosok közül, boraival nem találkoztam, szőlőit nem látogattam. Az Alkoholistán is csupán egy kétes hírnevet feltételező bulvárbréking erejéig emlékeztünk meg róla. Pálfordulásom múlt héten történt, amikor is gyermekeimmel a budakalászi Cora áruházban vásárolva (igen, ott is szokunk) egy Vivamus-kóstoltatásba botlottunk bele, és az empíria nyomán a kezdetben rút kiskacsának tűnő merlotjuk bizony szépséges hattyúként landolt a bevásárlókosár aljában. Minden előítéletem ellenére is tetszett, így megkockáztattam az alig 1000 pengő forintot egy egész palackos ismerkedésre.

A pincészetről nagyjából annyit tudtam összeguglizni, hogy a füredi Anna-báloknak is helyet adó Anna Grand Hotel tulajdonosa, Lengyel Ernő érdekeltségébe tartozik, a cég fő tevékenysége pedig (kapaszkodjunk) vegyi áru nagykereskedelme. Pincéjük van Erdőbényén, területeik a füred-csopaki és a tokaji borvidéken. Kóstolásunk tárgyát képező merlotjuk főleg helyi és területi borversenyek babérkoszorús győztese.

Sötét meggyvörös szín köszön rám a pohárból, se lilás mag, se barnuló karima nem árulkodik koráról. Méltóságteljesen csordogáló glicerincsíkok rajzolnak templomablakokat a pohár falára. A sűrű glicerintartalom ellenére ugyanakkor mozgása nem lomha, inkább közepes testűnek tűnik. Illata erősen gyümölcsös, főként meggy, málna keretezi, de halvány diós aromák is árulkodnak az érlelés éveiről. Amolyan tőrőlmetszett alsó-középkategóriás illat ez: nem túl komplex, határozottan gyümölcsösre hangolt, ugyanakkor nagyon szerethető és kerek.

Szájban is jól szerkesztett, szép savú a bor. A 13 százaléknyi alkohol fűti a kortyot, mégsem lóg ki. Érezni a 2003-as év hőösszegét, de a savak mégsem égtek el és a szesz sem verdes csomolungmai magasságokat. A gyümölcsös ízvilágot megbolondító kesernye épp csak annyi, ami még elegánsabbá teszi. A korty szép íven halad, egyensúlya megbillenthetetlen, de a vége lehetne egy kicsit intenzívebb ízvilágú, mert így marad utána némi halványka hiányérzet. A lecsengés középhosszú. A tannin még egy kicsit reszelős, kiált némi további palackos érlelésért, de a mennyisége sem egetverő, így nem borítja fel a korty harmóniáját, nem húzza össze egy pontba a szájüreget. Talán egy kicsit mogorvábbra vett hozamkorlátozással azért többet lehetett volna kihozni belőle. Összességében mégis szép, kerek, simulékony és szerethető bor, akárki akármit mond. Nem esik túlzásokba, azt adja, amit várunk tőle, de azt szépen, szelíden, mosolyogva. Billeg az 5 és 6 pont határán, aztán győz a bennem élő maximalista és bekarcolom mellé az ötöst. Ezer alatt pedig kötelező ilyenért egy bestbuy-koszorút is a fejére tenni.

Címkék: borok a hiperből merlot ötpontos best buy tokaj dörgicse vivamus balatonfüred csopak

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr23472099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valuka · http://www.borkem.hu 2008.05.16. 10:44:01

Megkedveltem a Vivamus borait. Sokfélét kóstoltunk már, de azért a pénzért, amit elkérnek egy-egy palackért még soha nem okozott csalódást.

kuf 2008.05.16. 12:16:43

pontosan ezt akartam írni, ár/értékben sztem korrekt borokat hoznak össze.
A 3l-es palackos dörgicsei cabernet sav. is kellemes, a 2003-as kései szüretes hárslevelűjüknek viszont van valamilyen meghatározhatatlan utóize, ami miatt nem egészen kerek.

okoskatörp 2008.05.16. 13:34:04

lassan a 20 pontos rendszert kell használni, hogy helyükön legyenek a pontszámok

"diós aromák" :)
ez csak jót jelenthet oldsztájl borisszáknak

Türkménbasi 2008.05.16. 14:53:32

Akkor is röhej, hogy a Malév gépeken Vivamus meg Dolium borokat adnak. Persze így már nem csoda ha külföldi Pannóniába megérkezvén a Dreherrel folytatja a magyar italok tanulmányozását.

wudnekl 2008.05.16. 18:42:33

Szerintem repülőgépen általában minden bor gyenge. Ezer százalék, hogy ha nagy borász lennék, nem palackoznék kétdekás bort légitársaságoknak. Minek? Mindenki tudja, hogy a repülőn rossz a kaja, a kávé és a bor is. Aki nem tudja, az meg úgy járt. Az ő baja.

Decanter 2008.05.16. 19:44:21

Kedves Wudnekl,

általában véve igazad van, de éppen ma jöttem meg egy útról az Emirates légitársasággal utaztam és kellemes meglepetés ért. A vörösük egy ausztrál-a pincészetre nem emlékszem- shiraz-cab. savignon házasítás volt, a fehér meg semillion-chardonay és mondhatom mindkettő nagyon rendben volt.
A vörös tetszett jobban, szép testes kerek bor volt,fogyasztottam is rendesen... : )

anti és apu 2008.05.16. 19:54:52

na-na, Drehert nem bántani!

dalton1 2008.05.16. 22:05:30

Az Airfrance és a South African járatain is ittam bort...nagyon korrekt borok...igaz akkoriban (3 éve) a Malévon is még György-Villa Merlot-t adtak ami persze nem érte el pl. a dél-afrikaiak szintjét de job volt a mai Malév színvonalnál...

Nyílván nem egy Szepsy-t vagy egy Sike bort vár az ember a repülőn...

dalton1 2008.05.16. 23:35:31

OFF!

Nem találtam még egy poszt-ot sem a 2006-os Concubina-ról így "kénytelen voltam" megkóstolni. Szerintem simán fölülmúlja az elődeit.

Valaki esetleg kóstolta még és érzett egy megmagyarázhatatlan örömet közben? :)

friccs 2008.05.16. 23:38:38

Többször utaztam már malév gépen és mindig megtekintettem az aktuális borkínálatot. (Kérni még sosem mertem...) Szerintem 3 fő szempont alaján válogatják a fedélzetre kerülő borokat (Persze tévedhetek... ;) ): Beszerzési szempont no.1.: a bor legyen olcsó. Beszerzési szempont no.2.: a bor ne legyen drága. Beszerzési szempont no.3.: a bor ne kerüljön sokba. "Extra bonus plus kit" az elvárások sorában, hogy a bor ne marja át a palackot, az első hónapban! :)))

Decanter 2008.05.17. 08:12:19

Dalton1,

szerintem az egyik legkülönlegesebb fehér ,és egyre szebb lesz idővel. Nekem a 05-ös is nagy kedvencem volt, nemrég fogyott el az utolsó belőle, gyönyörűséges volt. Úgy nézett ki és úgy viselkedett a pohárban, mint egy jóféle tokaji..

9mmPara 2008.05.17. 14:25:22

S ez a Vivamus Merlot vajon termett vagy készült?
Csak azért kérdem rosszindulatúan, mert egy-két éve külsősként megmerültem kicsit az italgyártás-bizniszben, és nagy divat volt akkoriban az élelmiszer- és vegyiárukereskedelem címkével fedezni az aroma, cukor és egyéb állapotjavítók használatát.

Kusuma 2008.05.17. 23:14:07

Kedves Decanter!

Nem 2004-es volt az a fehér Concubina? Én 2005-ösről nem tudok, de ettől lehetett...

HSZ

Decanter 2008.05.18. 08:20:29

Kedves Kusuma!

Igazad van, utána néztem valóban 04-es volt. Köszi a javítást!


Ha valaki lát még valahol néhány kóbór palackot belőle az szóljon, vevő lennék rá.

Tobyas 2008.05.18. 12:00:37

Az Interfructban óccsón árulnak Vivamus aszúkat és aszúesszenciát. Muszáj volt vennem, bár rosszat sejtettem a szín és az ár alapján. A negatív előítáleteimet tökéletesen igazolták a kóstolók-borkombinátos kategória.

dalton1 2008.05.18. 22:47:17

Megkóstoltam Bussay és Heimann közös borát a Kerkaborum-ot...a BT-nál vettem észre, első reakcióm valami ilyesmi volt: "Hátezmegmi?" 1400Ft-ért...

Kellemes meglepetés, annyira talán nem is meglepetés. Finom minerális furmint, jó savakkal, forró nyári estékre, szerintem a 2005-ös Esküvénél jobb. Vegyétek amíg akciós...

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2008.05.19. 08:33:07

btw, volt 2005-ös concubina, ami egy diósi muskotály volt!

Kusuma 2008.05.19. 11:28:55

ringsider, ott a pont! De csak fél, mert egyértelmű, hogy a 2004-es folytatásáról van szó. Konkrétba'. :-)

HSZ

anti és apu 2008.05.19. 22:12:03

Németh Attila hozta szokásos formáját annak ellenére, hogy a 2006-os ágyas jóval súlyosabbra sikerült. Nem is keskeny palackba tette, mint a négyest. De Ő is lehengerlő volt! :)

vörös és fehér 2008.05.19. 23:39:51

kifecsegek: elkezdtem egy 2004 vs 2006-os concubina fehér összevetést. hamarost posztba is öntöm a megfigyelésemet...

Decanter 2008.05.20. 13:41:45

Kedves Vörös és Fehér,

ez remek ötlet, nagyon kiváncsi vagyok az eredményre.
Meglévő készlet, vagy vetted valahol a 2004-est?

vörös és fehér 2008.05.20. 13:46:57

meglévő, mostanság én sem láttam, sajnos, sehol 2004-est.

takács bálint - zsebtévé 2008.05.20. 13:54:20

Vivamus Dörgicsei Merlot 2003: 1649 Ft.
Viszont - kissé gyűrött - díszdobozzal és egy db. vörösboros pohárral is ugyanennyi. Vivamus Cabernet Sauvignon hasonló árban, a Zweigelt pedig 1150 Ft körül. Ez már nem ezer alati kategória.

Takács Bálint - Zsebtévé - Déli CBA

Decanter 2008.05.20. 14:09:54

igen gondoltam, azért köszi.

BOB 2008.05.20. 15:08:04

takács bálint és a zsebtévé: nekem 990-ért adták, lehet, hogy a Cora akciózta be ilyen súlyosan.

A. B. Normal 2008.10.28. 21:21:42

Most ittam meg egy üveggel, ehhez pakli pókerkártya járt :) Egy nap szellőzés igen szépen beállította. Illata már tegnap is rendben volt, szájban most mutatta meg magát. Egy jó bor.
süti beállítások módosítása