Minden idők legdrágább választási kampánya után a politikai szakértők, hírmagyarázók és kutatóintézetek lázasan elemzik a társadalom legkülönbözőbb szegmenseinek választói magatartását. Az adatbányászat egyik népszerű módszere a "microtargeting", amikor a szavazótáborokat az alapján keresztmetszik, hogy mit esznek, milyen autót vezetnek, hol vásárolnak, milyen újságokra fizetnek elő stb. A Wine Spectator szerint érdemes volna a szempontok közé a választók borfogyasztási szokásait is fölvenni, mert saját kutatásukból egyértelműen kiolvasható, hogy Obama a borszerető szövetségi államoknak köszönheti győzelmét. A borpenetrációs ranglista első tíz helyén álló szövetségi államból kilencben "a fiatal, jóképű, napbarnított" nyert (hogy egy klasszikus bornemzet klasszikusát idézzük). A figyelembe vett államok listáját bővítve pedig azt látjuk, hogy a borfogyasztásban az első 25 helyet elfoglaló államból 20 az új elnökre szavazott. District of Columbia és a 28 Obamára szavazó állam az USA 300 millió ládányi összborfogyasztásának 79,7 százalékáért felelős.
Címkék: usa híradó wine spectator obama
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr81788022
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
eN 2008.11.26. 10:23:39
Tipikus "brittudósok" hír.
loláb 2008.11.26. 10:49:12
A tipikus republikánus szavazó Budwisert vagy Beckset iszik a préri közepén a diner-ben.
hwang 2008.11.26. 22:31:40
Most egy republikánus simán mondhatná, hogy Obama csak azért nyert, mert akik rá szavaztak részegek voltak. :)) Józanuul senki sem tenne ilyet... :))
Utolsó kommentek