Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Szászi Endre Szentgyörgy-hegyi Olaszrizling 2006

Tegnap ittam

2009.04.14. 08:04 - vörös és fehér

Új sorozatot indítunk, melynek célja gyermekien egyszerű: rapid posztokban beszámolni egy-egy borélményünkről. Az utóbbi időkben többen is leginkább tematikusan iszunk, s ugyanígy írunk a borokról. Bemutatunk termelőket, s boraikat; mini-sorozatok keretében fajtaborokat bontunk; esetleg vakon összemérünk tételeket. Mindannyiunk fiókjában lapul azonban olyan sajtcetli, amelyre az egy-egy estén „csak úgy” elfogyasztott borról skiccelünk fel rövid vázlatot, s végül – tematika híján – a fiókban is marad a jegyzet. Ezeket fogjuk most olvasóink elé tárni. Ebben a sorozatban tehát oknyomozásra, borász vagy fajta bemutatására ne számítsanak, viszont friss lesz és ropogós.

Szászi Endre Szentgyörgy-hegyi Olaszrizling 2006

Én például egy Szászi Endre olaszrizlinget bontottam. Még tavaly nyáron szereztem be a pincénél, akkor elég sok rizlingjét végigkóstoltam a borásznak, s az ár-érték skálámon egy sima, 2006-os Szent György-hegyi állt meg a legmagasabban. 2000 forint volt, s 2008-ban Tapolca város bora. Félve bontottam ki, a múltkori furmint tapasztalatok után, de az első szippantás megnyugtatott. Virágos rét, és némi csonthéjas gyümölcs. Fáradtságnak nyomát sem éreztem. A korty kifejezetten üde volt, ezt az érzést egy kis szénsavasság is erősítette. Finom kesernye és kis grépfrútosság domináltak, a kort egy nagyon enyhe mézesség jelezte. Itatta magát a bor, emiatt külön díjaztam, hogy a szesz csupán 12 fok. 5 pontot osztottam ki rá, miután egy ültő helyünkben a háromnegyed palackon túljutottunk. Másnap némi üröm vegyült az örömbe, a maradék bor igencsak elfáradt – ne tartogassuk ezt már tovább.

Címkék: 2006 kóstolás olaszrizling ötpontos szászi szentgyörgyhegy tegnap ittam

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr461060586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2009.04.14. 09:09:54

Tessék megkóstolni a "Kabócás dűlőből" származó szigligeti szelekciót is. Kicsivel drágább és van benne némi cukor, de 7p köré lőhető be állapotától függően (talán már volt róla az amuva-n).

vörös és fehér 2009.04.14. 09:25:22

Szia, kétszer írtunk eddig a kabócásról:
alkoholista.blog.hu/2009/01/22/mire_jo_egy_index_trening
és
alkoholista.blog.hu/2008/02/22/olaszrizling_panorama_2006_negyedik_fejezet

Viszont nekem a nyári kóstolásnál már kicsit hanyatló formát mutatott. Azóta többekkel leveleztünk a borról, volt, akinél lefelé ment már, volt, akinél élt és virult.

lackó 2009.04.14. 10:16:22

A Kabócás nálunk nagyin élt és nagyon virult. Hiba nélküli bor, biztos vagyok benne, hogy tárolás kérdése. Bő két hete a Kabócás még tökéletes formában volt.

Csütörtökön meg olasz-futamunk lesz.

Kabócás 2009.04.14. 10:56:29

A név kötelez :)
Nekem egyik személyes kedvencem volt a Kabócás olasz, de tény, hogy harmadik kóstolásra már nem az 1 évvel ezelőtti formáját (akkor nekem is 7 pontot ért) mutatta sajnos. Még van 1 palackom, de "félek" felnyitni :)a "sima" olaszhoz még nem volt szerencsém.

lackó 2009.04.14. 11:16:21

A nagyin és sok minden élhet...de inkább nagyon :D

szörcsök 2009.04.14. 15:35:26

Most már a 2007-es Szent-györgy hegyi Olasz kapható, ami olscóbb és szerintem sokkal jobb is mint a 2006-os. Engem zavart az oda nem illő szénsav a 2006-osban.
Beszerzési helyek: Borfalu, Balatoni borok háza, MyWine

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2009.04.14. 19:42:17

Én a 06-os Kabócásból múlt nyáron egyazon a forrásból szereztem két palackkal. Az egyiket szept. elején fogyasztottuk, nagyon tetszett, 6-7 pontra biztosan jó volt, a másik palack azóta egy nívósabb borhűtőben tartózkodott feszt 13 fokon, és kb 10 napja lett felbontva. Nagyon bágyadtka volt, 2-4 pont között bármelyik reális lehet.Másnapra meg teljesen meghalt, lefolyó..
Persze lehet, hogy ez egy peches palack volt..

töppedt 2009.04.15. 13:17:30

@EgyRosszfejWSETadvanceD:
Nincs Kabócás dűlője Szászinak. Az elnevezés az észak felé melegedő éghajlattal egyűtt megjelenő kabócák/cigale miatt keletkezett.
A kabócásnak egyébként van teljesen száraz és egy maradékcukros változata. Én mindkettőt szeretem.

Azt, hogy másnapra összezuhan eddig nem tapasztaltam.
süti beállítások módosítása