A középosztály hiányán sírni menő. Én persze vagyok olyan ümmög, hogy ne sírjak azon, amin mindenki más. Én a szarból is kicsipegetem az arabicát. Ennek szellemében válogattam össze 7 palack 3000 forint körüli vöröset remélve, hogy csupa óriásölőt fogunk kóstolni. Hát, ahogy mi sírtunk a végén, az egyáltalán nem volt menő. Másnap úgy összegeztem a tapasztaltakat, hogy ez a szégyen, nem a glicerin. Bizonyára a keserűség beszélt belőlem (a savanyúság, a szárító tannin és a piszkos hordó mellett), de hogy a középosztály silánysága is felbecsülhetetlen kárt okoz, arra mérget vennék. Úgy tűnik, a középkategória nem arra szolgál, hogy vágyat ébresszen a nagyborok iránt, hanem, hogy elvegye a kedvet a spórolástól.
Vagy visszazavarjon az alsópolcra. Persze van még egy eshetőség: rosszul merítettem. Pedig papíron nem tűnt ez vert seregnek: Gere & Weninger Cuvée Phoenix 2007, Lisicza Ében 2006, Ebner 3-as Hordó Cuvée 2006, Malatinszky Tenkes Cuvée 2006, Vylyan Montenuovo Cuvée 2007, Heimann Cervaes 2006, Légli Géza Birtokvörös 2007, Szent Gaál Cabernet Sauvignon Válogatás 2006 és a ráadás: Sebestyén Grádus 2006. Ez utóbbit azért kevertem bele, hogy ha beindul a fikagépezet, ami minden vaktesztnél reális lehetőség, akkor legyen egy bak, ami megfogja, ha nem fogja, akkor meg jelzi, hogy nem a borokban volt a hiba. Megfogta. Bele sem rezdült.
A borok a kóstolás sorrendjében:
Szent Gaál Cabernet Sauvignon Válogatás 2006 (3690 Ft)
Illatban nem nagyon vonzó, nem nagyon bántó: szilva, cseresznye, kakaópor, kakukkfű. Kóstolva közepes test, húsos, telt. Némi éretlenség, de nem vészes. A vége kesernyés, a tannin húz. Az est egyik legjobbja. Korrekt kezdésnek tűnt, aztán amikor a sor végén a fair play jegyében visszakóstoltuk, szomorúan állapítottuk meg, hogy később sem jutottunk följebb. 5 pont
Lisicza Ében 2006 (2990 Ft)
Zárt. Gyógyszer, köménymag, cseresznye, málna. Kóstolva olyan kis tedd ide, tedd oda. Bágyadtan édeskés. A közepe üres. A lecsengés nagyon rövid, a tannin viszont durva. 4 pont
Gere & Weninger Cuvée Phoenix 2007 (3315 Ft)
Kulturált, bár kissé visszahúzódó illat. Grillázs, szőlő, ribizli, cseresznye. Kóstolva egyszerű, kedves bor a korty második feléig, ahol aztán összezavarodik: édes szalad a keserűnek, a lecsengés zöld és fanyar, szerencsére nem hosszú. Megijedni nem kell tőle, de azért nem egy minőségi élmény. 4 pont
Légli Géza Birtokvörös 2007
Azt hittem, hogy ez az olcsó kézműves majd megcsuklóztatja a nagyokat. Hát nem. Vakon persze minden más. Illógyanús, erősen ánizsos illat, kóstolva nagyon lágy, ugyanakkor savanyú, a vége keserű és húz. 3 pont (A borásszal egy asztalnál ülve sokkal jobban ízlett. Tudtommal csak a pincénél lehetett kapni, és kétezer alatt volt az ára. Nem titkoltan amolyan bice-bóca, a seregélyek miatt 10 nappal előbbre kellett hozni a cabernet-szüretet, és ezt már a merlot sem tudta helyrehozni.)
Malatinszky Tenkes Cuvée 2006 (3270 Ft)
Hibás. Már nyitáskor valami erős fertőtlenítőszer-szag csapta meg az orromat, és hosszas szimatolás után kiderült, hogy a dugó külső vége, a palack szája és a kapszula belseje a szag forrása. Az utoljára haló remény jegyében mégis tettem vele egy próbát. Nem kellett volna: rothadt, poshadt szag, kóstolva erjedtnek tűnik, és szanaszéjjel áll. 0 pont
Sebestyén Grádus 2006 (4980 Ft)
Hatalmas ugrás. Egyúttal bizonyíték arra, hogy nem a mi készülékünkben volt a hiba. A tűrhető és a tűrhetetlen borok után egy szépen elkészített, igényes és becsvágyó házasítás. Még nagyon fiatal, de a jövője szépnek ígérkezik. Illatban eleinte a Soluséra emlékeztető prémium hordó pörkölt kávés jegyei jönnek, aztán cseresznyelikőr, grafit, cassis, málna és vanília. Némi lakkosság és az alkohol bezavar. Komoly test, tömör szerkezet, remek savak. Minden ízében természetes bor, amely előtt még hosszú út áll. Ebben a mezőnyben 7 pont.
Ebner 3-as Hordó Cuvée 2006 (3720 Ft)
Borhibát nem tudtunk azonosítani, ez a bor saját erőből ilyen felháborítóan pocsék. Savanyú, fás, éretlen, húz, cibál, csíp, mar. És kátrányos. Három nappal később a maradék fél liter ment a lefolyóba. 2 pont (A jó kis portugieserek meg a gyümölcslevek miatt kezdtem újra bízni Ebner Andreasban, de ez a 3-as hordó övön aluli volt, és a 06-os pinot is édes kevés.)
Heimann Cervaes 2006 (2980 Ft)
Nem brillírozott, de balzsam volt a szájnak. Fűszeres, több regiszterben játszó, közepes testű, jó ivású, böcsületes bor. Egyedül ez fogyott el az est végére. 5 pont (A csillagos hatost most nem éreztem benne.)
Vylyan Montenuovo Cuvée 2007 (3700 Ft)
A nyitány büntetően animális, mint aki halkan belelépett. Aztán kitisztult. Sötét, testes, tömős. Nem az én ízlésemre szabott, de ebben a mezőnyben minőséginek ható anyag. Rumos-diós, szilvás ornamentika. Magas alkohol, és könyörtelenül szárító tannin. Nem vagyok benne biztos, hogy ezzel a hendikeppel átugorja az Ördögöt. 5 pont
Unstern: Sinistre, Disastro. A 12-15 eurós kategóriában ilyen borokkal labdába sem rúgunk. Szerencse, hogy beszúrtam a Sebestyén Grádust, mert megmutatta, hogy megvan a jó bor készítésének a receptje. De úgy látszik, hogy 20 euró alatt ritkán veszik elő. Pedig most kellene. Ahogy a nagy guruk mondják: a gazdasági válság egyúttal az új hűségeskük kötésének az ideje. Márpedig amit a St. Andrea Kutyafa, a Ráspi Kopár, a Weninger Sopron, a Heimann Kékfrankos kétezer alatt felépítenek, azt az ilyen borok lebontják.
Balcsillagzat
2009.12.11. 10:00 - alföldi merlot
Címkék: 2006 pécs szekszárd négypontos ötpontos kétpontos balatonboglár hárompontos villány hétpontos sebestyén heimann vylyan malatinszky lisicza szent gaál 2007 légli géza gere weninger
44 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr111589856
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zoli 2009.12.11. 10:22:17
"Márpedig amit a St. Andrea Kutyafa, a Ráspi Kopár, a Weninger Sopron, a Heimann Kékfrankos kétezer alatt felépítenek, azt az ilyen borok lebontják."
Sztem nem helyes a végkövetkeztetés. Alacsonyabb, magasabb kategóriákban egyaránt találkozni árához mérten (is) meglepően jó és zavarbaejtően rossz borokkal.
A jó középosztályhoz sztem a legideálisabb kutatási terület Szekszárd, ezt a fenti írásod is csak megerősíti. Én mostanában pl. nagyon kellemeset csalódtam Mészáros bordóijaiban (merlot, cs 2006) és egészen kiválónak találtam Németh János 2007-es Porkolábját, ennyire jól iható bordóit küvét itthonról tán még sohase...
Sztem nem helyes a végkövetkeztetés. Alacsonyabb, magasabb kategóriákban egyaránt találkozni árához mérten (is) meglepően jó és zavarbaejtően rossz borokkal.
A jó középosztályhoz sztem a legideálisabb kutatási terület Szekszárd, ezt a fenti írásod is csak megerősíti. Én mostanában pl. nagyon kellemeset csalódtam Mészáros bordóijaiban (merlot, cs 2006) és egészen kiválónak találtam Németh János 2007-es Porkolábját, ennyire jól iható bordóit küvét itthonról tán még sohase...
shiraz 2009.12.11. 10:22:19
Csaba, szerintem rosszul merítettél. (bár nekem a Montenuovo 07-es jó volt) üdv
lackó 2009.12.11. 10:28:41
@shiraz: név, évjárat alapján a merítés jó volt, no...szerintem az a tanulság, hogy nincs tanulság.
alföldimerlot 2009.12.11. 10:31:26
@shiraz: Az már biztos, hogy rosszul merítettem. Arról viszont nem vagyok meggyőződve, hogy ez az én hibám volt. Fontos, elismert borászatok borait kóstoltuk. Volt bennük nagyszériás és kisszériás. Félek, hogy ez eléggé jól reprezentálja a dél-pannon kínálatot. És nem arról van szó, hogy minden bor ihatatlan volt. Hanem arról, hogy egy sem akadt köztük (a Grádus kivétel), ami kellemes meglepetést okozott volna.
pgar 2009.12.11. 10:53:55
Egyszerűen csodálkozom a Ráspi Kopár MA karrierjén. Nekem egy alsó kategóriás telekihez hasonlított. Különösen csalódást keltő volt a többi általam kóstolt ráspihoz (kékfrankos,zweigelt) képest
alföldimerlot 2009.12.11. 10:57:35
@pgar: Én a 2007-esre gondoltam, a 2006-ost csak érintőlegesen ismerem.
shiraz 2009.12.11. 11:04:49
@alföldimerlot:
nem is állítottam h a te hibád volt :)
nem is állítottam h a te hibád volt :)
ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2009.12.11. 11:12:00
Birtokvörös 2007, 1500 forint volt a pincénél, sima 4-5 pont köze, de inkább 5, elég jól ismerem a bort, nyitottam vagy 100 palackot életemben legalább!
szomorú vagyok!
szomorú vagyok!
pgar 2009.12.11. 11:20:26
@alföldi merlot:
igen, elfelejtettem hozzátenni, hogy a 06-hoz volt szerencsém(?). Meg fogom nézni a 07-es is.
igen, elfelejtettem hozzátenni, hogy a 06-hoz volt szerencsém(?). Meg fogom nézni a 07-es is.
vörös és fehér 2009.12.11. 11:24:59
@pgar: a hatost frissen kóstoltam utoljára, akkor jó volt. azóta nem ittam, te mikor kóstoltad?
marvin__42 2009.12.11. 11:25:12
Hát ez érdekes menet volt. Nem bátorít arra, hogy feljebb lépjek a megszokott árkategóriából...
Azért persze biztos lehet jobbakat is választani, kapásból az Ikon Evangelista ugrik be, amiről jókat írtatok, de akkor is érdekes.
A Malatinszky akkor igazából versenyen kívül futott, nem? Úgy értem, dugós vagy hibás palackok nem is szoktak pontot kapni - vagy itt a bor volt ennyire rossz?
Azért persze biztos lehet jobbakat is választani, kapásból az Ikon Evangelista ugrik be, amiről jókat írtatok, de akkor is érdekes.
A Malatinszky akkor igazából versenyen kívül futott, nem? Úgy értem, dugós vagy hibás palackok nem is szoktak pontot kapni - vagy itt a bor volt ennyire rossz?
vinos 2009.12.11. 11:40:11
Sajnos ebben az árkategóriában nem tudtunk még olyan vakkóstolót szervezni amit ne külföldi nyert volna meg... Azért pl. a Tóth Istvánnak szép borai vannak ebben a kategóriában; pl. a 2006-os Franc.
badborbi 2009.12.11. 11:43:22
Sziasztok!
Igen igen sajnos ez középkategóriába való tartozás sokkal nehezebb abszolválható, mint azt aborászaink szeretnék. Amennyiben 3000 forint körül határozzuk meg, pénzben kifejezve a kategóriát, elméletileg elég sok borból válogathatunk.
Véleményem szerint sokszor az ide helyezett borok semmiben nem különböznek az 1000-1500 forintos kategória boraitól. Jobb, nehezebb üveg presztízsre vajazó nevek és címkék
Valójában sokukra a alsó kategória lenne a jellemző.
A felsorolt boroknál kettőhöz szeretnék hozzá szólni.
Lisicza Ében 2006
Tegnap előtt bontottam életem első üvegét az Ébenből. A pincészet fehér borai rendkívül ízlettek kíváncsian vártam a nagy vörösüket.
Nálam is a jellegtelenség volt az első benyomás. Ennyi pénzért ilyet?
Nem rossz de valójában semmi egyediség, nagyon erős alkoholos illat, ami elnyom szinte minden mást.
Szerintem nagyon nem éri meg az árát.
Malatinszky Tenkes Cuvée 2006
Itt viszont pozitív dolgokról tudok beszámolni. Nekem jó palackokat sikerült felbontani. El is nevezetem dinoszaurusz vérnek mert egy rendkívül testes, nem túl tanninos bor került a poharamba. Több palackot is eldúrantottam azóta belőle kifejezetten szeretem.
Igen igen sajnos ez középkategóriába való tartozás sokkal nehezebb abszolválható, mint azt aborászaink szeretnék. Amennyiben 3000 forint körül határozzuk meg, pénzben kifejezve a kategóriát, elméletileg elég sok borból válogathatunk.
Véleményem szerint sokszor az ide helyezett borok semmiben nem különböznek az 1000-1500 forintos kategória boraitól. Jobb, nehezebb üveg presztízsre vajazó nevek és címkék
Valójában sokukra a alsó kategória lenne a jellemző.
A felsorolt boroknál kettőhöz szeretnék hozzá szólni.
Lisicza Ében 2006
Tegnap előtt bontottam életem első üvegét az Ébenből. A pincészet fehér borai rendkívül ízlettek kíváncsian vártam a nagy vörösüket.
Nálam is a jellegtelenség volt az első benyomás. Ennyi pénzért ilyet?
Nem rossz de valójában semmi egyediség, nagyon erős alkoholos illat, ami elnyom szinte minden mást.
Szerintem nagyon nem éri meg az árát.
Malatinszky Tenkes Cuvée 2006
Itt viszont pozitív dolgokról tudok beszámolni. Nekem jó palackokat sikerült felbontani. El is nevezetem dinoszaurusz vérnek mert egy rendkívül testes, nem túl tanninos bor került a poharamba. Több palackot is eldúrantottam azóta belőle kifejezetten szeretem.
akov · http://borrajongo.blog.hu 2009.12.11. 12:18:38
A Légli bor szerintem hibás volt, vagy kezdődő dugósság, vagy valami más "mozambiki" baktérium. :)
ősi homár fapados · http://zsigavagyok.tumblr.com/ 2009.12.11. 12:39:12
a klasszikus kopi luwak robusta, arabicából nem menő
borkősav 2009.12.11. 12:46:45
Hat ez szivasc...ebből még lehetne továbbfűzni hogy ebben a kasztban kiket érdemes
Sztem a Malatinszkit újra kéne kostolni mert ott valami egyedi hiba lehettet
Sztem a Malatinszkit újra kéne kostolni mert ott valami egyedi hiba lehettet
alföldimerlot 2009.12.11. 12:59:49
@borkősav: A Tenkes egészen egyértelműen hibás volt, ahogyan jeleztem is. A 2005-ösnek nagy tisztelője voltam. alkoholista.blog.hu/2007/06/27/alkoto_ertelem
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.12.11. 13:18:07
Zorall ez a cikk.
Én mondjuk látok tanulságot: az árazás inkább névre, mint minőségre történik.
Én mondjuk látok tanulságot: az árazás inkább névre, mint minőségre történik.
badborbi 2009.12.11. 13:31:40
@RAMBO: Ezzel a mondattal teljesen egyetértek. Az árazás névre történik és nem minőségre. Ráadásul ezen a kicsi piacon történik mind ez, ahol nem túl nehéz végig inni a tételeket, amik a kereskedelmi forgalomba jutnak!
shiraz 2009.12.11. 13:40:46
@lackó:
neked ez a véleményed.
neked ez a véleményed.
marvin__42 2009.12.11. 14:17:52
@badborbi: Bár értehető, mit akarsz mondani, azért el kell mondjam: én szeretném, ha lenne időm és pénzem ezt a 'nem túl nehéz feladatot' végrehajtani :-)
borzalmacska 2009.12.11. 14:30:41
Hát lehet hogy ez a válogatás nem volt nyerő, de attól még nem kéne temetni a középosztályt. Én tudok egy tucat olyan vöröset ajánlani, ami megéri a 2-4000 forintos árát. Sőt úgy gondolom, hogy aki 6000 forintnál többet ad ki egy vörösborért, az vagy tájékozatlan, vagy megszállott, vagy sznob. Személyes favoritjaim:
Prantner Szekszárdi Kadarka '08 - 1900 Ft
Mészáros Pál Hidaspetre Cab. franc - 4000 Ft
Maul Lator '06 - 3600 Ft
Bujdosó Ibituba Cab. sauv. '06 - 4500 Ft
Thummerer Bikavér '04 - 3400 Ft
Szeleshát Pinot noir '07 - 2300 Ft
Ezek a Borkápolna árai (hogy egy kis önreklám is legyen benne :-P )Ha valaki hajlandó kísérletezni, és nem csak a Bock - Gere tengelyen mozog, akkor némi ismerettel vagy szakértő segítséggel simán kaphat jó vöröset két- három Mátyás királyért.
Prantner Szekszárdi Kadarka '08 - 1900 Ft
Mészáros Pál Hidaspetre Cab. franc - 4000 Ft
Maul Lator '06 - 3600 Ft
Bujdosó Ibituba Cab. sauv. '06 - 4500 Ft
Thummerer Bikavér '04 - 3400 Ft
Szeleshát Pinot noir '07 - 2300 Ft
Ezek a Borkápolna árai (hogy egy kis önreklám is legyen benne :-P )Ha valaki hajlandó kísérletezni, és nem csak a Bock - Gere tengelyen mozog, akkor némi ismerettel vagy szakértő segítséggel simán kaphat jó vöröset két- három Mátyás királyért.
Ray Tango 2009.12.11. 14:32:07
A 2007-es Birtokvörösből körülbelül 317 palackot nyitottam ki. :) Szerintem sima 5 pont.
pgar 2009.12.11. 14:50:56
@vörös és fehér: múlt héten, 3 másik kétrúgos vörössel együtt, messze ez volt a leggyengéb egybehangzó - persze nem szakértő - vélemények serint (kiemelkedett viszont a prantner 07-es merlot)
E1510 2009.12.11. 14:57:14
2000 alatt viszont Sebestyén vérzett volna el ;)
amúgy teljesen egyetértek az értékelésekkel, a válogatás átlátszóan koncepciógyanús, de felettébb tanulságos
amúgy teljesen egyetértek az értékelésekkel, a válogatás átlátszóan koncepciógyanús, de felettébb tanulságos
ongroá 2009.12.11. 15:29:59
Akkor a Birtokvörös azért nem került forgalomba, mert Ray és ringsider megitták. :)
A Grádus lehet 7 pont vagy akár több is, de hogy minden ízében természetes... Én ezt még pont nem éreztem benne. Amúgy remekül elkészített bor.
A Grádus lehet 7 pont vagy akár több is, de hogy minden ízében természetes... Én ezt még pont nem éreztem benne. Amúgy remekül elkészített bor.
marvin__42 2009.12.11. 16:32:46
@E1510: Szerinted milyen koncepció van a válogatásban?
Ha valamilyen szempontból nem lenne reprezentatív a válogatás, az nyilván megváltoztathatja a belőle levont következtetéseket - ezért érdekelne (talán másokat is), milyen 'koncepció' van benne szerinted.
Ha valamilyen szempontból nem lenne reprezentatív a válogatás, az nyilván megváltoztathatja a belőle levont következtetéseket - ezért érdekelne (talán másokat is), milyen 'koncepció' van benne szerinted.
vinos 2009.12.11. 19:02:54
@borzalmacska: Szerintem nem fogod a problemát. Én is tudok olyan 3E körüli magyar vörös versenyzőt aki vállalható ,de ebben nincsen semmi rendkívüli és ez a tudás elég sok pénzembe került. A gond ott van, ha merítesz egy ilyen hetest és ez a végeredmény, akkor nagyon rezisztensnek kell lenned statisztikailag ha ezt nem érzed gondnak. Tudomásul kell venni, hogy a megtérítendő leendő borfogyasztó nagy valószínűséggel nem a Te tuti tippjeiddel fog találkozni először, hanem egy csalódással, borköntösben.
Amúgy köszi a tippeket:)
Amúgy köszi a tippeket:)
2009.12.11. 20:57:09
Ikon Evangelista CF 2007, ti is teszteltétek, itt-ott elcsíphető 3200 ft körül és szerintem pazar. De tényleg a Tóth István és Bolyki CF is tök jó.
ilCapitano 2009.12.11. 23:03:44
Borzalmacskaval joreszt egyetertek, viszont alfoldi merlot e mondataval, miszerint "Úgy tűnik, a középkategória nem arra szolgál, hogy vágyat ébresszen a nagyborok iránt, hanem, hogy elvegye a kedvet a spórolástól." - teljesen. Igaz, hogy nagyitoval lehet talalni ebben a kategoriaba, es foleg kis (ismeretlen) pinceknel.
Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2009.12.12. 10:42:29
de facto 2007?
igaz, hogy ez is szekszárdi, de mégis, no...
lassan meglesz a következő kóstoló listája, AM :)
igaz, hogy ez is szekszárdi, de mégis, no...
lassan meglesz a következő kóstoló listája, AM :)
Kóstolómester (törölt) 2009.12.12. 11:00:48
Szent Gaál Cabernet Sauvignon Válogatás 2006
Véleményem szerint a gálék pontosan tudják mi az a közép kategória ezért is tűrhető ez a bor.
Gere & Weninger Cuvée Phoenix 2007
Ezzel az a gondom hogy egyszerre érett és zöld. Felelőtlen borászkodás. Akik még emlékeznek az elejére tudják hogy milyen jó volt a főnix annak idején, ma mintha elvesztette volna a helyét. Az összes jó szőlőt máshova csoportosították át, így a főnixnek szárnya tört.
Malatinszky Tenkes Cuvée 2006
Nem kóstoltam. A Csaba éppen elég bátor hogy elsőként palackozza le az összes borát újvilági csavarkupakkal hogy elkerüljük a hibák jó részét. Várom mikor teszi meg.
Ebner 3-as Hordó Cuvée 2006
Nem kóstoltam. Számomra Andreas az egyik legjobb Pinot Noiros az országban. Óriási reményeket fűzök jövő beni válogatás/reserve boraihoz. Nem tudom mi történhetett a 3-as Cuvével de a jövőben sort kerítek rá hogy megtudjam.
Vylyan Montenuovo Cuvée 2007
A 2006-ból vettem egy csomót, nyert valami nagy aranyérmet külföldön. Fantasztikus volt megjelenéskor, a múlt heti palack azonban már arra utalt hogy a házasítás kezd szétválni, mint egy rossz házasság. Már nem tetszik.
Ezt az újat meg sem veszem.
A középkategória azért ilyen zilált mert a jó borok feljebb léptek, a rosszak itt ragadtak, az olcsó jók meg elérték a lécet de őket figyelni kell.
Véleményem szerint a gálék pontosan tudják mi az a közép kategória ezért is tűrhető ez a bor.
Gere & Weninger Cuvée Phoenix 2007
Ezzel az a gondom hogy egyszerre érett és zöld. Felelőtlen borászkodás. Akik még emlékeznek az elejére tudják hogy milyen jó volt a főnix annak idején, ma mintha elvesztette volna a helyét. Az összes jó szőlőt máshova csoportosították át, így a főnixnek szárnya tört.
Malatinszky Tenkes Cuvée 2006
Nem kóstoltam. A Csaba éppen elég bátor hogy elsőként palackozza le az összes borát újvilági csavarkupakkal hogy elkerüljük a hibák jó részét. Várom mikor teszi meg.
Ebner 3-as Hordó Cuvée 2006
Nem kóstoltam. Számomra Andreas az egyik legjobb Pinot Noiros az országban. Óriási reményeket fűzök jövő beni válogatás/reserve boraihoz. Nem tudom mi történhetett a 3-as Cuvével de a jövőben sort kerítek rá hogy megtudjam.
Vylyan Montenuovo Cuvée 2007
A 2006-ból vettem egy csomót, nyert valami nagy aranyérmet külföldön. Fantasztikus volt megjelenéskor, a múlt heti palack azonban már arra utalt hogy a házasítás kezd szétválni, mint egy rossz házasság. Már nem tetszik.
Ezt az újat meg sem veszem.
A középkategória azért ilyen zilált mert a jó borok feljebb léptek, a rosszak itt ragadtak, az olcsó jók meg elérték a lécet de őket figyelni kell.
Fokoló 2009.12.12. 12:13:23
@E1510: Hát az Icze 07' 1.500.- azért nem rossz!
E1510 2009.12.12. 12:56:21
@marvin__42: olyan koncepció, ami a végkövetkeztetést támasztja alá.
Az még hihető, hogy egyszeri borfogyasztó azért emel le a polcról egy Phoenixet vagy egy Montenuovot, hogy most "óriásverő" borokat fog ki ezen az áron, de ugyanezt egy Művelt Alkoholistáról nehezen hiszem el.
Amúgy nincs semmi baj a koncepcióval, teljesen fogyasztóbarát megközelítés, ez az Alkesz erőssége.
Az még hihető, hogy egyszeri borfogyasztó azért emel le a polcról egy Phoenixet vagy egy Montenuovot, hogy most "óriásverő" borokat fog ki ezen az áron, de ugyanezt egy Művelt Alkoholistáról nehezen hiszem el.
Amúgy nincs semmi baj a koncepcióval, teljesen fogyasztóbarát megközelítés, ez az Alkesz erőssége.
Cukker 2009.12.12. 13:58:59
A Szeleshát Pinotból már csak 120 palack van a pincénél. Akit érdekel még időben kapcsoljon...> Honlap.
benchmade 2009.12.12. 17:00:37
@E1510: Csak hogy kiábrándítsalak. AM szólt, hogy középosztályt akar kóstolni és megadta a paramétereket. Dél-Pannónia, 2500-3500 Ft és 2006-2007. Mindenki megnézte mije van ebben a kategóriában és megírta neki, ő meg koordinálta, hogy ne legyen ugyanabból két palack, szerepeljen minél több borvidék, neves és feltörekvő pincészet stb. Én pl. az Ébent és a Montenuovot vittem. Hát ilyen egyszerű, az eredmény meg ilyen kiábrándító. Szóval nincs itt semmi összeesküvés, ez nem oltóanyag, így chip sincs benne:)
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.12.12. 20:58:38
Most tényleg nem azért, de kb. egy évvel ezelőtt írtam ezt a bejegyzést: szolo.blog.hu/2008/11/04/vino_della_casa#comment-form
balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2009.12.12. 22:31:37
Nézet kérdése, hogy rossz, vagy jó-e a merítés. Én ezek közül csak Heimann szarvasát veszem, s néha Vylyan-t is. A többi (Grádusról most nem beszélve) a korábbi tapasztalatok alapján nem kerül itthon a polcra. Kiegészítés Légli Gézához: én a fehéreit nagyon nagyra tartom.
Ugyanakkor teljesen egyetértek a tesztelővel abban, hogy szégyen ilyen nevek alatt ilyen borokat eladni. Kifogást lehet keresni, de nem érdemes. Neki kell állni figyelni erre a kategóriára.
Én az elmúlt x évben nem ittam korrekt, élvezhető vöröset 4000 alatt neves villányi pincészettől (kivétel talán a Vylyan lehet), ami szégyen úgy, hogy a 90-es években ott, délen szerettem meg igazán a bort.
Szubjektív kérdés persze, s lehet vitatkozni, de álljon elém az a tapasztalt alkoholista, akinél visszatérő esti ital a zöld cimkés GEre cabsav, vagy egy hasonló Bock, esetleg az itt is említett Malatinszky Tenkes...
S ugyanennyiért nagyon, de nagyon korrekt vöröseket lehet kapni itthon és külföldön egyaránt. Mellesleg Villányban is.
Ugyanakkor teljesen egyetértek a tesztelővel abban, hogy szégyen ilyen nevek alatt ilyen borokat eladni. Kifogást lehet keresni, de nem érdemes. Neki kell állni figyelni erre a kategóriára.
Én az elmúlt x évben nem ittam korrekt, élvezhető vöröset 4000 alatt neves villányi pincészettől (kivétel talán a Vylyan lehet), ami szégyen úgy, hogy a 90-es években ott, délen szerettem meg igazán a bort.
Szubjektív kérdés persze, s lehet vitatkozni, de álljon elém az a tapasztalt alkoholista, akinél visszatérő esti ital a zöld cimkés GEre cabsav, vagy egy hasonló Bock, esetleg az itt is említett Malatinszky Tenkes...
S ugyanennyiért nagyon, de nagyon korrekt vöröseket lehet kapni itthon és külföldön egyaránt. Mellesleg Villányban is.
benchmade 2009.12.12. 23:13:19
Az itt a kérdés, hogy ha minden háttérismeret nélkül bemész egy magyar hiperbe és leveszel egy 3000 Ft-os bort, akkor mekkora az esélye, hogy meg leszel elégedve. És mekkora az esélye ugyanennek Olaszországban 12 euróért. Elárulom, az odds-ok orbitálisan mások. És ez baj.
godbacchus 2009.12.13. 12:19:19
Tegnap volt szerencsém egy palack 06 Thummerer bikavérhez és egy 07 Bolyki Zorróékhoz hát harmónia az nulla volt.
A zorróék házaspár kardélre hányt a savaival akárhogy küzdöttem ellene csak a feléig jutottunk a párommal.
A zorróék házaspár kardélre hányt a savaival akárhogy küzdöttem ellene csak a feléig jutottunk a párommal.
balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2009.12.13. 22:55:19
banchmade: ez sajnos teljes mértékben igaz, de még az osztrák szupermarketekre is :(
pgar 2009.12.14. 12:31:44
egy sauska 13 azért befért volna a középosztály tesztjébe
balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2009.12.15. 10:01:15
Gondolom még elég sok minden belefért volna. A cikk még akkor is "nagyot üt", ha koncepciózus.
Utolsó kommentek