Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Pannonhalmi Apátsági Pincészet Hemina 2008

2010.04.07. 18:00 - alföldi merlot

Szegény Liptai Zsoltot a Heminával egyszer már nagyon megbántottam. Ráadásul a poszt megjelenése után nem sokkal személyesen is találkoztunk, és az akkor éppen hordóban érlelődő Heminát kóstolva sarokba szorított, és ki kellett fejtenem, hogy miért keserű nekem a szar. (Amúgy a lomhaság volt keserű.) Az ijedtségemet túlzott magabiztossággal leplezve a végén még profetizáltam is egy nagyot, hogyaszongya biztos vagyok benne, hogy a Hemina összetétele idővel meg fog változni – én valami élénkebb fajtát vittem volna bele -, és visszavesznek majd az új fából. A 2008-as Hemina hátcímkéje szerint ráhibáztam, de valószínűleg nem csak én hibáztam (a részleteket lásd lent). Mindenesetre a Hemina még mindig nem az esetem.

A hátcímke azt állítja, hogy a 2008-asból kimaradt a pinot blanc;  chardonnay és olaszrizling ismeretlen arányú házasítása. Ám a forgalmazó oldalán részletes elemzést kap a Hemina-projekt, és itt egészen meghökkentő fajtakavalkádról beszél Liptai Zsolt: „A 2008-as évjárat esetében az alapfajta a chardonnay (60%), amit 15% pinot blanc, 15% pinot noir, valamint 10% olaszrizling egészít ki.” Szintén innen derül ki, hogy a barrikból jócskán visszevettek: „Míg korábban kishordókat (228 liter) alkalmaztunk az érlelésre, helyüket mára teljes egészében az 500 literesek vették át, amelyeket a gyümölcs-fa harmónia javítása érdekében eltérő koreloszlásban az újtól egészen az ötödik töltésűig használunk”. Töredelmesen be kell vallanom, hogy orrban-szájban én ebből semmit nem érzékeltem: sem a fajtakavalkád, sem az új hordó radikális leépítése nem tűnt föl.

Visszafogott, szolid illat gyöngyvirággal, gyöngyvirággal, gyöngyvirággal és vaníliával. A korty kellemes, szerethető, de nekem ingerszegény. Az általános kellemességben semmi nem vonja magára a figyelmet. Némi extraktédesség és a hordó vaníliás, puncsos aromái játszanak az olaszrizling mandulás kesernyéjével. A korty második felében, ha nagyon hosszúra vesszük az exponálási időt, akkor őszibarack silabizálható ki. A textúra selymes, a test közepes. A savak nem teljesen érettek, de ilyen mennyiségben nem sok vizet zavarnak. A zárlatban egyértelmű alkoholos hév, puncsos-öszibarackos aromák.

Biztosan lesz aki azt mondja, hogy ez egy szépen elkészített bor, sőt, hogy kifinomult. Szerintem is profi munka, de valahogy enervált, és amit mutat, abban túl sok a tölgy. Sfumato tökig fölcsavarva, chiaroscuro teljesen levéve. Lehet, hogy az érlelés majd kihozza belőle a nagybort, lehet, hogy nem. 5 pont

Címkék: ötpontos 2008 pannonhalmi apátsági pincészet hemina

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr151900716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

demisec · http://thepit.blog.hu 2010.04.07. 19:52:30

Hát tény, hogy nem az egyediségével hódít ez a bor. Valóban korrekt a kivitelezés, példás, hibátlan, gusztusos a megjelenés is (címke, szín, illat), de ha csak egy magyar fehérbort javasolhatnék valakinek, valahogy mégsem ez lenne az. Az Infusio tökjó, a Tramini is, Tricollis is. Talán a fa miatt. Nem tudom az okát.

dalton1 2010.04.07. 21:03:28

Nekem sem jött be soha a Hemina, szemben a többi Apátsági borral, a '08-asban nekem is a fa volt sok és kicsit érdesek a savak...

De amúgy nagy baj nincs vele, nem az én világom.

ilCapitano 2010.04.08. 01:04:10

Eddig a '06-os fehér Tricollishoz volt szerencsém, ami rendben van, de felejthető. Viszont a szintén '06-os Infusio az egyik kedvencem, szerintem nagyon eltalálták, kár, hogy már nem nagyon lehet kapni.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.04.10. 19:48:38

Ezt a bort is megvettem, mert olvastam róla. Nekem ízlik, úgy, hogy kimondottan nem szeretem a chardonnay (azaz a kereklevelű - ezt legalább le tudom írni) fajtát. Kicsit illatos és kellemesen savas, nem túl testes, alig alkoholos, leheletnyit maradékcukros és rizling kesernyés - szerintem nagyon rendben lévő bor ez.

A fásság nekem nem erős, de amúgy is, kimondottan szeretem a vaníliás és puncsos ízeket a borban - szóval ez nálam soha nem lesz negatív dolog: csak a talpfás, rossz faíz.

Én egy üzletközpontban vettem, ott 2,5K körül volt - azt túlzásnak érzem érte. Viszont annyi hátborzongatóan középszerű és gyenge bort vettem a Corában 1-1,5K körül, hogy azokhoz képest indokolt az árkülönbözet. Mindössze szomorú vagyok, hogy szembesülnöm kell azzal, hogy valamire való bor 2K körül kezdődik.

Mindenképpen egy ihatós bor, amit szívesen látnék máskor is az asztalomon.

eperszemlelkem 2010.04.27. 14:46:00

Szeretem a Heminát. Komplex, érett bor, kellemesen vajas érzettel, mégis határozott savtartalommal.

De amellett, hogy nekem a 2007-es és 2008-as évjárat is a legkedvesebb borok közé tartozik, érveljenek mellette az elnyert díjak is. A Heminát szakértők is elismerték:

A Monde Selection Bruxelles verseny 2010-es fordulójában a Hemina 2008 aranyérmet szerzett.

www.monde-selection.com/en/7.0_Awards_Results/7.2_International_Wine_Contest/7.2.4_Results_2010/7.2.4_Wine_Results_2010.asp

A Pannonhalmi Hemina 2007 pedig a 2009-es Nemzetközi Bor- és Párlatversenyen (International Wine & Spirit Competition) ezüstérmet nyert és megkapta a kategória legjobb borának járó címet ("Best in class").

www.iwsc.net/product/view/21169/pannonhalmi-hemina-2007
süti beállítások módosítása