Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Gróf Buttler Pinot Noir Nagy-Eged 2006

2010.09.06. 06:00 - Octopus

Ez a palack már a múltkori, két új-zélandi nagyágyút felvonultató sorba is bekerülhetett volna, de akkor másképp alakultak a dolgok. Pedig elvben ott lett volna a helye, már ha abból indulunk ki, hogy a Buttler készíti az egyik legjobb honi pinot noir-t, ha nem a legjobbat,  a 2004-est például többen is jelölték erre a címre. Az összevetés mégsem maradt el teljesen, ugyanis a Felton Road-ból megmenekítettem egy adagot, ez szolgált referenciaként a Nagy-Eged leve mellé. Sajnos meg is maradt referenciának, a Buttler nem tudta megszorongatni...

Gróf Buttler Pinot Noir Nagy-Eged 2006

A hátcímkén feltüntetett 14,5-ös alkoholból, és a pincészet néhány frissebb évjáratú tételéből kiindulva egy erőteljes, modern borra számítottam, de ez maga a könnyed elegancia, valódi óvilági köntösben. Színe világos gránátvörös, enyhén opálos. A vártnál némileg korosabbnak tűnik az illat, nem tudom, hogy az alacsonyra töltött palack pontosan mekkora szerepet játszik ebben (a dugó alja és a bor felszíne között lehetett vagy 3-4 cm, az összes palack ilyen volt a polcon vásárlásnál), de gyanítom, hogy van némi összefüggés. Legalábbis érlelésre szánt boroknál 5-10 mm-nél nagyobb rést nem szokás hagyni palackozáskor. Beleszagolva érett, kevésbé nehéz dél-francia grenache-ok rémlenek fel: avar, vadhús, medvecukor. Gyümölcsei (vörös áfonya, hecsedlilekvár) már hátrébb húzódtak, egy kevés kávé és fűszerek teszik komplexebbé a képet, ugyanakkor nem túl áradó, figyelem kell a szálazásához. Aztán belekóstolva következik az élmény, amit vélhetően sokan keresünk az egri pinot noir-okban: súlytalanul, selyemként borítja be a szájat, puha és simogat. A korty töretlen ívét jól integrálódott savak biztosítják, melyek feltűnés nélkül teszik dolgukat, az alkohol viszont elkezd szurkálni a végén. Tannin szokás szerint csak nyomokban, ízében hecsedli, érett aromák, a hangsúly nem ezek mélységén van, hanem a légies, mégis tömör test-érzeten. Szép bor, 7 pont, viszont már a hosszabban nyitott palack is veszít a varázsából. Bontásra érett, tartogatni  nem célszerű. (6900 Ft volt a Zwacknál, amíg volt.) 

Címkék: 2006 eger pinot noir hétpontos buttler nagy eged

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr932274242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SLACÓ 2010.09.06. 11:45:16

Gyönyörű nagyanyag, vacsora asztalomon mindíg el tudnám képzelni...

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.09.06. 12:50:10

A többi évjáratra is jellemző volt ez a súlytalan, selyemként beborító korty? Az alap pinot és a válogatás közt (ha jól látom ez válogatás) mekkora a jelleg/élménybeli különbség szerintetek?

(Azért kérdem, mert úgy sejtem, hogy én rendre az alap pinot-val szoktam találkozni, és nem varázsol el ennyire.)

demisec · http://thepit.blog.hu 2010.09.06. 18:00:54

@Szomjas Gödény: jó a kérdés, mert elgondolkoztam most az alap Pinot-n (2007-es) egy pillanatig... Engem is érdekelne, mekkora a különbség. Pár hónapja volt egy Kézműves Borok háza kóstolós bejegyzés itt az alkeszen...ott nem dicsérték agyon.

2010.09.06. 18:15:37

@demisec: a 2007-es (pn selectin, szarkás-tető, 2800-3500 ft között van) elég megosztó bor, magas alkoholja van, és nem igazán "pinós" szerintem. ehhez képest én szívesebben ittam legutóbb, mint a 12-15 ezer forintos phantom syrah-t (a budai gourmet fesztiválon).

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.09.06. 18:36:19

@demisec: @Parci: igen, én is a 2007-esre gondolok - be kell valljam, hogy nem túl sok pn-t kóstoltam a pincétől, és hirtelen csak a 2007-es (szarkás-tető válogatás akkor? lesz majd nagy-eged is sok pénzért?) ugrik be, de azt egészen máshogy írnám le, mint a posztban szereplő bort...

2010.09.06. 19:19:26

@Szomjas Gödény: nem kérdés, az egy nagyon más bor. inkább egy kézműves bika villányi... :-DD

petrof 2010.09.06. 21:54:14

múlt héten poharaztunk a drop shopban valami buttler pinot, ha emlékem nem csal 2006-os volt az is...
elég feledtető bor volt, túlzottan oxidált, főtt illattal, rövid kortyal. max 4-es.

valahogy engem még egy buttler-bor sem talált el, pedig nagyon szeretném már.

a post elején van egy gondolat az érlelésre szánt boros palack tele töltéséről, ami elég vicces!
nem tudom melyik az a borászat ahol a gyorsan piacra szánt boros palackokba "kevesebb" a "lassan fog elfogyni-ba" pedig több bort töltenek! :)

a 0,75 liter viccből van a címkén?

Octopus 2010.09.06. 23:25:11

@Szomjas Gödény: ha emlékezetem nem csal, a jelenleg kapható Szarkás tető mellett előbb-utóbb a Nagy-Eged is megjelenik pinot-ban 2007-ből, nyilván magasabb áron. Remélem az alkoholja viszont alacsonyabb lesz, de az ellenkezőjére fogadnék

hun_gary 2010.09.09. 13:16:24

a hecsedlit rendes nevén - csipkebogyóként- írni már nem elég fennkölt, vagy mivan?

dagadtos 2010.09.09. 13:30:50

@hun_gary: Nagyon szép hozzászólás volt ez így elsőre. Még pontosan egy lehetőséged maradt! De valószínűleg inkább ez lesz a te oldalad: www.c3.hu/~nyelvor/nyr.htm

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.09.09. 14:50:12

@hun_gary: @dagadtos:
Szerintem jogos, én is "peccsdzsem"-et írtam volna holmi "hecsedlilekvár" helyett, dehát nem én írtam, ugyi.

Ha valaki nem ismerné még a szót, akkor 0:37-nél hallható, de végig kell nézni, mert alapmű:

kukker.manna.ro/showvideo/794/szekely_nyelvlecke_magyaroknak_i.
süti beállítások módosítása