Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Kékfrankos vs. Blaufränkisch

2010.10.21. 06:00 - palack

A zweigeltek után néhány nappal kékfrankosokat kóstoltunk: osztrák-magyar örökrangadót játszottunk ezzel a fajtával is. A mérkőzés a Drop Shop borbár pályáján zajlott, ahol a most zajló októberi párbaj résztvevőit teszteltük, megerősítve a magyar csapatot néhány rutinos, de még öregnek semmiképp sem mondható sztárral. Ennek ellenére az ellenfél lényegesen jobban szerepelt ezen meccsen, mint Londonban. Sajnos, egyértelmű volt az osztrák fölény: átlagpontszámban épp egy alkesz pontot vertek ránk a sógorok, ami azért bizony nem kevés. Még szerencse, hogy viszonylag szűkebb körben voltunk, így talán nem lesz akkora visszhangja a dolognak. Három száj, hét blaufränkisch és tíz kékfrankos: aki nem hiszi, akár utána is járhat.

Vylyan Kékfrankos 2008
[dagadtos] Vylyanos, déli karakterű, rumos diós, kicsit animális bor. A tanninjai lehetnének szebbek, a kortyot túlzott keserűség árnyékolja be. 4-5 pont.
[Octopus] Nagyon Vylyan-szerű, határozottan a magasabb kategóriás boraikra hasonlít. Erőteljes, extrahált, alapvetően jó lenne, de elég szögletes, szárító és kicsit kesernyés is. Talán összeérik és szebb lesz, talán nem. 5 pont.
[palack] Visszafogottan elegáns, finoman hordós, piros bogyós, gumis illat. Közepes testű, magas savakkal és kissé tapadós tanninnal. Az erős struktúra mellé nem ártana több gyümölcsösség. Az alkohol éget cseppet, de összességében nem rossz bor. 5 pont.

Gesellmann Creitzer Blaufränkisch Reserve 2008
[dagadtos] Áfonyás pirítós. Zárt és fiatal még, egyáltalán nem barátságos. Bár a savai szépek, a tanninok mogorvák, szerkezetében a hordó is túl meghatározónak tűnik jelenleg. 5 pont.
[Octopus] Zárkózottnak tűnik, illata visszafogott, benne szép friss gyümölcsök, erdei bogyós mix, egy kis hordó. Szájban természetes, nem erőltetett, közepes testtel és élénkebb savakkal, savanykás meggyes ízzel, határozott tanninnal. Fiatal, érhet még. 5 és 6 pont határán.
[palack] Füstös, gyümölcsös, nem túl intenzív, de szép, komplex illat. Kóstolva ezek után csalódás, jóval egyszerűbb: ízében savanyúság dominál, tanninja tapad rendesen, közepes teste nem sok izgalmat rejt. 5 pont.

Ráspi Kékfrankos Válogatás 2007
[dagadtos] Nem hozta élete formáját, vakon talán fel sem ismertem volna, hogy Ráspi-bor. Édes gyümölcsösség, édes hordófűszerek az illatban, gazdag, de számomra már-már savanyú korttyal. 6 pontnál most nem jut feljebb.
[Octopus] A klasszikus őszibarack nem tűnik fel, de igazi Ráspi: könnyed, laza, tanninmentes, gazdag. Orrban érett cseresznye és más pirosak, kókuszos édesség, a Tom Feeney zinfandel ugrik be róla. Savai élénkek, intenzívebb és nyíltabb, mint az eddigiek. Eléri a 7 pontot.
[palack] Nem annyira jellemzően ráspis, de szép és izgalmas illattal mutatkozik be, amit ibolya és bors vezet. Kóstolva rétegzett, a savakra épít nem meglepő módon. Gyümölcsös, játékos, elegáns, nagyon hosszú. 7 pont.

Hans Igler Blaufränkisch Reserve 2008
[dagadtos] Ha nem tudom, hogy kékfrankos, talán egy fás piemonti barberának gondolom. Bőr, fa, csokoládé, fekete bogyósok, szép savak - kicsit kevesebb kesernyével akár hét pontig is eljutna. 6 pont.
[Octopus] Modern stílusú, melegebb karakterű illata fekete meggyes, enyhén füstös, kacsingat az Újvilág felé. A korty nagyon rendben, kidolgozott, kerek és sima, a hordó határozott és füstös, de nem bántó. Gyümölcsei természetesnek tűnnek, a sav itt sem kevés, de arányosabb, az előző borok után szinte lágynak hat. Ez is megvan 7 pont.
[palack] Mentás, gyógynövényes, virágos, füves illatú. Szép, krémes, széles és rétegzett a korty. A savak mellett egy kis tannin is segít a szerkezet tartásában, az eddigiek közül ez a legkevésbé élénk, mégis izgalmas bor. 7 pont.

Fritz Szekszárdi Kékfrankos Selection 2007
[dagadtos] Mintha kicsit magasabb lenne az illó, ennek ellenére kedves és mély illattal fogad. Intenzív szilvalekváros-áfonyás gyümölcsösség, koncentrált korty lendületes savakkal. Finom, viszont nem túl komplex. 6 pont.
[Octopus] Mediterrán érettség, aszalt sötét bogyósok, vanília, egy csipet illó. Szájban arányos és kerek, szolid tannin, érett sötét gyümölcsök. Barátságos és jól iható, de rövidebb és nem túl komplikált. 5 pont.
[palack] Kedves, direkt gyümölcsös illat kevés zöldes földességgel. Kóstolva is kedves, kerek, sem a sav, sem a tannin nem túl sok benne. Ízében érett gyümölcsök, jól iható, jóízű, de semmi több. Talán eléri a 6 pontot.

Schiefer Blaufränkisch Szapary 2008
[dagadtos] Áradó illat, robbannak fekete bogyósok, tombolnak az állatok. Kóstolva kifejezetten finom, de a tanninok tapadnak kicsit, a rengeteg sav miatt pedig nálam nem érhet 6 pontnál tovább.
[Octopus] Határozottan animális illat, a gyümölcsök is háttérbe szorulnak. Szájban savhangsúly, savanykás áfonyás íz, jó utóíz. 5 és 6 pont között.
[palack] Földes, animális, nagyon karakteres, érdekes, nem hétköznapi illattal vonzza vagy taszítja a kóstolót. A kortyot gazdag és élénk savai vezetik, ízében rengeteg meggy és cseresznye, kevés finom tannin kíséretében. Eléri a 7 pontot.

Tóth István Egri Kékfrankos 2003
[dagadtos] Kora ellenére még meggyes-gyümölcsös illattal mutatkozik be, szájban is tiszta, de egyszerű. Bár nem sok a csersav, lehetne jobb minőségű. 4 pont.
[Octopus] Meggyes-puncsos, kicsit érett, nem túl jellegzetes illat. Teste lekerekedett, egyszerű. 4 pont.
[palack] Illatát meggy vezeti változóan túláradó majd visszahúzódó mentollal és gumissággal. Közepes testű, kortalan bor, az biztos, hogy vakon nem mondtam volna hétévesnek. Gyümölcsös, könnyed, lehetne bármi, de nem mutatott semmi különöset, így most csak 5 pontig jutott.

Scheiblhofer Blaufränkisch Jois 2007
[dagadtos] Beleborult néhány palack argentin malbec a hordóba. Fás, édes, robusztus, újvilágot idéző illat, mégsem fullad unalomba, van benne valami természetesnek ható izgalom. A korty krémes, selymes, arányos, túl tökéletes. 6-7 pont.
[Octopus] Éjsötét szín, hatalmas illat nem kevés fával, de még ezt is elbírja. Szeder, kávé, grafit, fűszerek, komplex és koncentrált. Hibát nem találni benne, teste, mint egy szuper bordóinak, nem alkoholos, mégis nagyon koncentrált, perfekt savak és tannin, hordó ide vagy oda, ez 8 pont.
[palack] Erősen fás, mégis szép illat, komoly, igényes lehetett az a hordó. A korty igencsak koncentrált, sok szép gyümölcs küzd benne rengeteg és még szebb fával. Egyelőre utóbbi áll nyerésre, de még nem dőlt el a meccs. 7 pont.

Sebestyén Szekszárdi Kékfrankos Válogatás 2006
[dagadtos] Mediterrán, kicsit égett illat, tintás, rumos diós. A korty sűrű, de inkább csak a súlyával hengerel, ízekkel, aromákkal alig. Erős 4 pont.
[Octopus] Délies, sötét, áfonyalekvár egy kis babérral, kissé szögletes, tanninja is érdes. Erős 4 pont.
[palack] Túlérett, lekváros illat némi zöldfűszerrel. A korty majdnem vastag, savai élénkek, de nem simulnak be a testbe. Ízében a túlérettség dominál, ebben a sorban hiányzik belőle a játékosság és az izgalom. 5 pont.

Losonci Úrráteszi Kékfrankos 2007
[dagadtos] Orrban egészen különleges, fehér szirmú virágokkal, keleti fűszerekkel, kókusszal, meggyel próbáltam leírni az élményt, kissé tanácstalanul. Igazi egyéniség, kár a sok savért, így 5-6 pont.
[Octopus] Természetes, hűvös, egries, épp nem zöld, meggy és jázmin az illatban, viszont a savai túlzóak. 5 pont.
[palack] Kakukkfüves, meggyes, szétszálazhatatlan, titokzatos illata nekem sokat ígért. Ehhez képest a korty nem hozott annyi réteget, izgalmat. Közepes test, élénk, de még beleférő savak. Eléri a 6 pontot.

Losonci Gereg Kékfrankos 2007
[dagadtos] Eggyel érettebbnek tűnik az Úrráteszinél, ugyanakkor eggyel unalmasabbnak is most. Meggy, rumos dió, édes fűszerek orrban, szép szerekezet hosszabb utóíz szájban. Stabil 6 pont.
[Octopus] Hasonló vonal, több érettség, fekete meggy és szegfűszeg, gyógynövények, közepes test, jobb arányok, határozott, de már nem túlzó sav. 6 pont.
[palack] Virágos, melegen ásványos, szárított paradicsomos illat. Közepes testű, jó arányokkal, élénk savszerkezettel. Idővel nyílik is valamennyire: citrusos, sós, gyümölcsös íze gazadagodik, de nem éri el azt részletgazdagságot, mint amire fiatalabb korából emlékszem. 6 pont.

Paul Achs Blaufränkisch Ungerberg 2007
[dagadtos] Intenzív, erőteljes bor, mely jól ötvözi az osztrák kékfrankosok szerkezetét (alacsony alkohol, élénk savak) újvilági jellegű aromákkal. Eperdzsem, pirítós, kávézacc, mindenféle édesség az illatban, majd krémes, kényeztető korty, mégsem érzem igazán nagy bornak. 6-7 pont.
[Octopus] Hűvös és koncentrált, illatában rengeteg érett, sötét gyümölcs mellett dió és csipetnyi bőr, szájban gazdag és elegáns. Erős 7 pont.
[palack] Intenzív, nagyon pörkölt fás illat, friss gyümölcsökkel: majdnem odaégett piritós jó sok ribizlivel. Filigrán testéhez képest nem kevés a tannin és még több a sav benne, sőt még egy kis kesernye befigyel. Ezzel együtt nem rossz, majd egy éve sokkal jobban tetszett most csak 5 és 6 pont közé tenném.

Weninger Spern Steiner 2004
[dagadtos] Összetett, izgalmas, gazdag illat kávéval-kakaóval, olívával, állatokkal, a sok sav miatt mégsem kaphat többet, mint 6 pont.
[Octopus] Földes, enyhén brettes illat, szerkezete elég jó, alacsonynak tűnő alkohollal. Erős 6 pont.
[palack] Kezdetben nagyon istállós, brettes, aztán megszelídül, cékla, kávé és elegancia is helyet kap illatában. Kóstolva közepes testű, szépen koncentrált, egyszerre édes, érett és savanyú. Nem túl erős 6 pont.

Ráspi Kékfrankos Selection 2003
[dagadtos] Orrban érett és nemes, leginkább eperlekvárral és dohánnyal. Szájban mintha már ürülne, kerek, finom, hosszú, de kicsit erőtlen. 7 pont.
[Octopus] Intenzív illatában vörös áfonya, főtt eper, dohány, avar, érettség, illatos és nagyon egyben van. Szájban perfektül kerek, semmi tannin, inkább kedves, mint erőteljes. Stabil 7 pont.
[palack] Nagyon szép érett, tiszta, finoman fűszeres illat, friss eperdzsemmel, mint markánsan kiugró jeggyel. Kóstolva nagyon harmonikus, csendesen lenyűgöző, árasztja magából a szépséget és tisztaságot. Tökéletesre csiszolódott szerkezete van, halksága miatt nem több, mint 8 pont, ami a dobogóhoz bőven elég.

Gere Kékfrankos Prestige 2003
[dagadtos] A hűvössége, az animalitása bordeaux-ra emlékeztet, az illatban később megjelenő konyakmeggy már kevésbé. A korty szép, harmonikus, de kicsit érdektelen. 5-6 pont.
[Octopus] Avar, konyakosmeggy, tömény és érett, de még egyáltalán nem öreg. Koncentrált, de még most is kicsit szögletes. Gyenge 6 pont.
[palack] Céklás, kakaós, fűszeres illata egyáltalán nem árulkodik koráról. Ahogy kóstolva sem mondható öregnek, de sajnos kereknek sem. Savanyú és édes egyszerre, tanninja nem a legbársonyosabb, de tartalmas, jó anyag. Valahol 5 és 6 pont között.

Umathum Blaufränkisch Kirschgarten 2006
[dagadtos] Zöld fűszeres, mentás, bazsalikomos, cassisos, hűvös bor, egészen egyedi. Struktúrája egy komoly, fiatal burgundihoz hasonlít, még kemények a tanninok, zárt a korty, de nagy bornak tűnik. 7-8 pont.
[Octopus] Eléggé nyers az illata, benne poloska, dió, szúrós fűszerek, sötét bogyósokkal a háttérben. Koncentrált, struktúrált anyag, még most is fejletlen, kissé kesernyés tanninnal. 7 pont.
[palack] Gazdag, hordófűszerekkel nagyon szépen díszített, mély, feketeribizlis, bódító illatával szinte elvarázsolt. Szájban ezután robbannak intenzív, fűszeres ízei, nincs tehát szerencsére csalódás. Remek struktúrája van, szép tanninjai, nem éppen puhák, mégis finomak. Ez egy igazi vörösboros kékfrankos. Alkoholja még így is kicsit kilóg, ám a 8 pont és a megosztott első hely így is bőven megvan.

Moric Blaufränkisch Lutzmannsburg Alte Reben 2007
[dagadtos] Még szintén fiatal, de már többet ad, mint az Umathum. Tiszta illat, inkább fekete gyümölcsökkel, fűszerekkel és egy parfümös-virágos tónussal, ami igazán természetessé teszi. Remek, burgundi kékfrankos, ami még sokat nyílhat. 7-8 pont.
[Octopus] Totális természetesség, nem is igazán hasonlít a többi osztrákra. Csak gyümölcsből dolgozik: fekete cseresznye, csokiba mártott meggy, fűszerek, mindez koncentráltan. Arányai is jók, gazdag, etalon kékfrankos. A Losonci mintha ide tartana, csak még nincs ilyen gazdag. 8 pont.
[palack] Gazdagon gyümölcsös, fűszeres illatú, kevésbé buja, mint az előző, viszont természetesebb, letisztultabb, mégis valahogy hízelgő. Kóstolva is hasonló benyomást kelt: finoman gyümölcsös, kevés tanninja simogatóan puha, savai szép tiszták. Ha egy fokkal komplexebb, rétegzettebb lenne, akkor egyedül nyert volna, így meg kell nálam elégednie a megosztott első hellyel és 8 ponttal.

A képet a Drop Shop honlapjáról vettem.

Címkék: gere attila kékfrankos sebestyén vylyan ráspi tóth istván weninger losonci blaufränkisch umathum moric fritz

66 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr512387179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.10.21. 06:08:35

huhh, szegény tóth istván elég rosszul szerepelt, legutóbb kollektíve 7 pontra értékeltük egy kóstolón, nagyon formában volt (persze ez nem zárja ki az itteni pontázását, csak meglepődtem)

alföldimerlot 2010.10.21. 07:07:55

A Moric Neckenmarkt és Lutzmannsburg 2007-es a két legjobb kékfrankos, amit valaha kóstoltam, és egyúttal a vörösboros örökranglistámon is az élmezőnybe tartoznak. Öröm látni, hogy Ráspi 2003-asa a közelükben jár.

palack 2010.10.21. 07:31:40

@Parci: Mi sem hittünk magunknak, bontottunk még egy palackot is, de az sem mutatott most ennél többet.

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2010.10.21. 07:55:12

Be kell valljam, örömmel tölt el, hogy a Ráspi 03-as még most is így szerepel. Annak idején a Borbarát hasábjain 5*-ra értékeltem (ha jól emlékszem, az egyetlen 5-ös volt, amit kiosztottam a lapban rövid bortesztelői pályafutásom alatt), ami akkor igencsak meghökkentést keltett, mert a bor személyisége nagyon jelentősen eltért az addig kizárólagosnak gondolt vörösbor-eszményképtől(alacsony, alig érezhető tannintartalom mellet savra, textúrára és ásványosságra épülő harmónia a tolakodó lehengerléssel szemben).

Utólag is nagyon örülök neki, hogy akkor így értékeltem ezt a bort, büszkén vallom, hogy azóta is kékfrankos-eszményképem(nyilván nálunk a Mátrában teljesen mások a talajadottságok, így más lesz a stílus is), bár ezt a Moricot mindenképpen meg kell kóstoljam:)

Ilyen kóstolókból rengeteget tanulhatunk mi is!

kukko 2010.10.21. 08:15:47

És most a Dropshopban lehet kapni Moric kékfrankost, vgy ez egy egyszeri alkalom volt és csak a kóstolóra szereztek egyet?

Már régóta azon a véleményen vagyok, hogy a kékfrankosnk sokkal jobban áll a burgundi stílus, és az itt látott eredmények is erről győznek meg.

Friend of Wine 2010.10.21. 08:22:17

Hiányoltam a magyarok közül a Takler Noir Gold 2006-ost vagy pl a Vesztergombi Kékfrankos Reserve-t.
Ha megnézzük a Moric Blaufränkisch Lutzmannsburg Alte Reben 2007-est, ez egy 50 Euroért kapható bor, ne 2-3-4-5 ezer forintos magyar Kf-eket tegyünk mellé összehasonlítani(kivéve Ráspi Kf Sel. 2003)

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2010.10.21. 08:42:16

Friend of Wine,

Szerintem ha egy borrégió vagy pincészet fejlődni akar, akkor meg kell méretni magát a legjobbakkal rendszeresen, függetlenül attól, hogy mekkora az árkülönbség. Az ár egy következmény, aminek alapja egy kiemelkedő minőség és utána a piac reakciója, ami egy pozitív spirált generálhat(és az egész erősen befolyásolt a régió vagy ország generális imidzsétől).
Az a mentalitás, hogy valami azért nem olyan, mert sokkal kevesebbe kerül, és ezért ne is várjuk el tőle, hogy olyan legyen, mint a drágább, az nem vezet sehová. A Moric már jópár éve Amerikában is befutott, de kőkemény elvek, munka és tények vannak mögötte. New York és L.A. vásárlóereje egészen más mint Budapesté és mondjuk Debrecené.
Borminőség, borfogyasztói kultúra és a borok árai csak egymással karöltve szép lassan nőhetnek, ha hosszútávú célok vannak, és sajnos azért minden meghatározott a gazdasági-társadalmi makrohelyzet által.
Szerintem ha a valódi tudásunkra és a terroirokban rejlő lehetőségekre vagyunk kíváncsiak, akkor egyelőre nem lehet az összehasonlításokat pusztán ár alapján belőni. Pl a legjobb somlói és tokaji szárazborokat akkor a burgundi negyedosztállyal vagy a wachaui alsó másodosztállyal kellene összevetni? Szerintem -szerencsére- nem.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2010.10.21. 09:10:48

@pinotnoir_777: A wachaui másodosztályban egészen erős tételek is vannak...

2010.10.21. 09:13:28

@drbarta: ahogy a somlói elsőosztályban is...

Benikuty 2010.10.21. 09:26:01

@Parci: az 2000-s évjáratú volt.

2010.10.21. 09:31:32

@palack: van ilyen, anno a kóstolónkon az 1999-es bikavér (szintén T.I.) nem szerepelt jól, aztán Benikuty írta, hogy egy másik palack meg makulátlan volt. nagyon szóródik az Öreg. :)

2010.10.21. 09:32:26

@Benikuty: 2003-ast is hoztál, meg mernék rá esküdni..! ;)

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2010.10.21. 09:41:01

drbarta,

Persze, ez így van, de ha rendezne valaki egy olyan kóstolót, ahol azt akarjuk megtudni, hol tartanak a tokaji szárazborok, akkor egy Szepsy Szent Tamás vagy egy Demeter Zoltán Lapis vagy egy Homonna Határi mellett gondolom arra lennél te is elsősorban kíváncsi, hogy hogy mit mutatnának a legjobb osztrákok vagy burgundiak mellett, az ártól függetlenül. Nem mondom hogy főleg fogyasztói szemmel nézve teljesen érdektelen lenne az árverseny, de az alapvető tanulságok attól függetlenek szerintem.

pécsi borbarát 2010.10.21. 09:51:13

Kíváncsi lettem volna Takler Noir Kékfrankos 06 pontozására.
Szerintem nagyon komoly anyag.

Van még egy favoritom Szekszárdról: Hetényi Kékfrankos barrique 09.
Kiemelkedő ár-érték arányú bor.

csikos 2010.10.21. 09:55:51

Szerintem nem a legjobb kékfrankosokat kóstoltátok. Kimaradt például Heimann Baranyavölgyi, az Orsolya 2006-os, Szt. Andrea Tóbérc 2006, Takler Reserve 2006, Luka 2007, Sauska 2008, Sebestyén Iván völgyi.
Szerintem Gerének, Tóth Istvánnak, Vyliannak soha nem volt igazán szép kékfrankosuk. Kár volt a sorba tenni őket.

Benikuty 2010.10.21. 10:01:52

@csikos: mondanám, adok egy palackkal az öreg említett kékfrankosából, de sajnálom Tőled. Így nem tudsz meggyőződni arról, mekkora ostobaságot írtál:)

Benikuty 2010.10.21. 10:03:17

@Parci: azt nem én vittem, ha jól emlékszem Küvé barátja:)

metszo_ollo · http://hozamkorlat.blog.hu/ 2010.10.21. 10:08:31

Mi is mostanság kékfrankosoztunk és Csutorás 74-ese volt komoly meglepetés, egyik legszebb tétel volt, pedig árban a szerények közé tartozik.

palack 2010.10.21. 10:08:45

Az ilyenkor mindig van, hogy jópáran tudnának szerintük sokkal jobb borokat betenni a sorba. Ezzel nincs is baj. De azt ugye látjátok, hogy nem lehet mindenkinek megfelelni: 93 kékfrankost mégsem fogunk egy este megkóstolni.

Amúgy az eddig ajánlottakat én például mind kóstoltam már korábban, és egyikről sem gondolom, hogy jelentősen megváltoztatta volna az eredményeket.

Friend of Wine 2010.10.21. 10:10:40

@pinotnoir_777:
"ha rendezne valaki egy olyan kóstolót, ahol azt akarjuk megtudni, hol tartanak a tokaji szárazborok, akkor egy Szepsy Szent Tamás vagy egy Demeter Zoltán Lapis vagy egy Homonna Határi mellett gondolom arra lennél te is elsősorban kíváncsi, hogy hogy mit mutatnának a legjobb osztrákok vagy burgundiak mellett, az ártól függetlenül.

Ugyanígy gondolom én is a Kf-ek esetében, és ezért hiányoltam a korábbi HSZ-emben említett borokat. Gere, Vylyan Kf-ben nem túl nagy, de általában Villány nem.
Miért nem tették be a Kaló 2002-est?

palack 2010.10.21. 10:12:12

Egyébként meg úgy védem a sort, hogy nem is mi raktuk össze, hanem a Drop Shop. De teljesen jó és korrekt sornak tartom.

palack 2010.10.21. 10:23:47

@kukko: Van Moric és a többi osztrák is, ha el nem fogytak. A facebookon fent van a kótolható sor.

Octopus 2010.10.21. 10:40:49

Egyet kell értsek Palackkal. A St. Andrea és tsai biztos javítottak volna a magyarok átlagán, de az osztrák fölény nem került volna veszélybe.

európai 2010.10.21. 11:01:20

Hozzátenném, Moric még Ausztráliában is feltűnést keltett. Sajnos éppen akkor kóstolták itt barátaim, mikor Magyarországon voltam, így lemaradtam róla. Huon Hooke, helyi borszakíró Bécsben is kóstolt és mint Blaufränkisch referenciát említi Moric-ot, értékelésében 7-8 pontra tartja (94-95)kékfrankosait. Hamarosan talán Sydneyben is kaphatóak lesznek.
Ezen a linken Moric videó is látható:

www.cherriesandclay.com/2010/01/24/sunday-school-14-blaufrankisch-burgenland/

csikos 2010.10.21. 11:35:05

@Benikuty: Köszönöm,de már kóstoltam az említett tételt, sőt voltam a pincénél is és az összes tételt kóstoltam, de az 5 pontot egyik sem haladta meg.
Sajnálom, mert szimpatikus az úriember.

cabernet's son 2010.10.21. 12:57:48

Pár héttel ezelött kóstoltam egy gourmet-kiállításon ezt az osztrák kékfrankost: www.elfenhof.at/2006er_Blaufraenkisch_Reserve_61.htm
Nálam a kiállítás legjobb bora lett (pedig végigmentem vagy 15 standon), egy bécsi versenyen 97 pontot kapott a százból. Én ca. 8 pontra löttem be, de ez nem tudom mennyire egyeztethetö össze a 14,90€-s árral. Kíváncsi lennék, nálatok ez mennyire lenne jó. Venni sajnos nem tudtam, mert 100€ alatt nem vettek fel rendelést, nekem pedig csak 2-3 üvegre van szükségem. Viszont szívesen közösködnék valakikkel. Az exclusiv Pinot-juk is jó volt.

borispán 2010.10.21. 13:10:15

Gere Kékfrankos Prestige 2003

Nem kell köntörfalazni, ez a "jó anyag" mostmár sohasem fog összeérni, ha 7 év alatt nem volt képes rá, akkor ezután sem. Gere ráhúzta a cabernet lepedőt, elnevezte prestigenek(?)aztán kész. Megkérdezhette volna valamikori tanácsadóját, hogyan kell rendes kékfrankost csinálni.

csikos 2010.10.21. 13:24:57

@borispán: Igen, egyetértek. Én Villányban kizárólag a 2008-as Sauska kékfrankost tartom olyan tételnek, amely méltó a hazai kékfrankos élmezőnyhöz. Villány nem való ennek a fajtának.

csikos 2010.10.21. 13:27:55

Pedig kóstoltam már Mault, Gere Tamást, Gere Attilát, Bock-ot, Wunderlicht-et, Vylyan-t, Agancsos-t, Szemest, és Szendét.

Kabagyöngye 2010.10.21. 13:39:42

@palack:
Ha már meg lettünk szólítva az összeállítás kapcsán, röviden pár szót a nemzeti válogatottról.
A célunk az volt, hogy az idehaza meglehetősen sok és sokféle arcot mutató fajtát minél változatosabban, izgalmasabban mutassuk be. Ehhez az elérhető több száz magyar kékfrankost leszűkítettük 15-20-ra, melyekből egyszerre mindig 7-8-at szerepeltetünk a táblán. Amikor a T. Szerzők nálunk jártak, egyszerűen épp a fenti sor volt kóstolható a bárban.

Az egy hónapon át futó tematika során egyébként a hazai csapatban több cserét eszközölünk, így már most is ott van Orsolyáék 2006-os és 2008-as kékfrankosa, hamarosan pedig csatlakozik a csapathoz Karner Gábor Vitézföldije, de Légli Géza friss Jánoshegyije is melegít már. Természetesen ezen felül is lehetnek még igazolások, ezúton is köszönünk minden tippet.

Nyilván a másik csapatra is igaz lehet az otthonmaradtak fájó hiánya, egy művelt osztrák alkoholistát valószínűleg hasonlóan zavar mondjuk az idősebb Weninger, Triebaumer, vagy akár Prieler kékfrankosainak távolléte, de szerény erőnkből most ennyi futotta. Reméljük ez sem volt olyan kevés.

Novemberben egyébként Mosel-Rheingau-Wachau legszebb rizlingjei csapnak össze nálunk és itt is tervezzük, hogy megmutatnánk pár szép hazai tételt is. Ez utóbbiak kapcsán ezúton szeretném kérni tippjeiteket, ötleteiteket, melyeket Facebook oldalunkra várunk. www.facebook.com/board.php?uid=104700776248731
Üdv.

Kabagyöngye 2010.10.21. 13:41:10

@kukko: Nagyon korlátozott mennyiségben elérhető még a Moric a DROP SHOP-ban, bár a cél az lenne, hogy minél több palack helyben kerüljön kibontásra, így talán többekhez jut el ez a remek bor. Mert kóstolni jó...

csikos 2010.10.21. 13:46:36

@Kabagyöngye: Korrekt válasz! Köszönjük szépen. Az Orsolyáknak különösen örülök.
Minden jót!

borispán 2010.10.21. 14:03:19

@Kabagyöngye: "Novemberben egyébként Mosel-Rheingau-Wachau legszebb rizlingjei csapnak össze nálunk és itt is tervezzük, hogy megmutatnánk pár szép hazai tételt is. Ez utóbbiak kapcsán ezúton szeretném kérni tippjeiteket, ötleteiteket, melyeket Facebook oldalunkra várunk."

Hát ez piszkosul érdekes! Én ide várnék, könyörgöm, csak két tippet hogy milyen minőségi rajnai rizlingekkel fogunk itt hadba szállni? Szentesi vagy netán Szeremleyivel röhögtetjük ki magunkat?
Nehogy már olaszrizlinghez kapjon valaki, mert az nem ér.

csikos 2010.10.21. 14:39:46

Hát rajnaiból én eddig Villa Tolnay és Légli Ottó kivételével nem nagyon ittam maradandót.

borispán 2010.10.21. 14:46:38

@csikos: Hát ettől rettegek én is minden nap b**zd meg! Hogy a francba fog találni a dropshop csak két versenyképes tételt az országban?
Ja, a tolnay az jó, svájci csóka érti a dolgát.

Borosi · http://www.horrorfreak.hu 2010.10.21. 14:51:07

Ha megengeditek egy kis reklám:
www.kiralyokbora.hu/

Új az oldal, várnék pár véleményt.
Előre is köszönöm!

2010.10.21. 14:52:01

@csikos: se a 2000-es, se a 2003-as TI kékfrankos nagyon (semmiképp) nem 5 pont volt, amikor legutóbb kóstoltuk. csak hogy egy ellenvélemény is legyen. :)

borispán 2010.10.21. 15:05:40

@Borosi: Te Lajos(?), ez a Hollókői Mihály nem valami tízedrangú kistermelő? Látom bizonytalan eredetű kommunista tételek is vannak...és bőrcimkés aszú??? És minden leárazva..Hm...

acsa77 2010.10.21. 15:16:02

Bár tudom, hogy közgazdasági okokból szinte csak a drágább borokkal érdemes foglalkozni - de mi a helyzet az alacsonyabb árkategóriában? Pl. Heimann sima kékfrankosával nagyon elégedett voltam, főleg árához képest.

csikos 2010.10.21. 15:37:30

@Parci: Elfogadom, és tudomásul veszem a véleményeteket. Nekem sajnos nem tetszett különösebben. Különbözik az ízlésünk.

csikos 2010.10.21. 15:40:26

Heimannéknál még nem találkoztam olyan borral ami rossz lett volna. Ezt még kb. az Orsolya, a Szt Andrea, a Szászi, Villa Tolnay és a Gróf Buttler borászatról tudnám elmondani. Ja és persze Szepsy Pista bácsi

fugu 2010.10.21. 17:38:37

@borispán: A Szentesi Rajnairól írott véleményedet kifejtenéd részletesebben!
Bocs! Mégse! Köszi!
Ja! Többen kértek már, hogy moderáld magad!
Köszi!

fugu 2010.10.21. 17:40:04

@csikos: Én sajna nem voltam ilyen szerencsés: Szászi, Buttler.
Ennek ellenére nem vontam meg a bizalmam Tőlük. Van ilyen.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.10.21. 18:16:32

@borispán: Én amondó vagyok, hogy Szentesi József rajnaijaival csak nyugodtan röhögtessük ki magunkat.

felvetés 2010.10.21. 18:50:01

@csikos: Tóth Istvántól én sem ittam még 5 pont alatti bort.
@borispán: Bussayt és Léglit nem kellene elfelejteni.

Benikuty 2010.10.21. 20:01:16

@csikos: Tóth István borait nem a pincénél kell kóstolni, mert arra maga a pince alkalmatlan. Még a "tartózkodó"-ban is hideg van a vöröseknek.
Arra pedig emlékeztetnélek,TI kultikus bikavéreket, etalonokat alkotott, ezt mindenki (még Octopus is, egy szentendrei kóstoló után revideálva önmagát) elismeri, tehát az értékelésedben némi arroganciát, majd én megmondom mentalitást érzek.

Benikuty 2010.10.21. 21:18:17

@BZoltan: csatlakozom. A patvarba!:)

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2010.10.21. 21:56:19

Számomra Szentesi 08-as Bátyus rajnaija továbbra is a legszebb magyar fehérbor, az meg pláne biztos, hogy a legkiemelkedőbb magyar rajnai.

borispán 2010.10.21. 22:17:43

@pinotnoir_777: Szerencse hogy nem az öcsit mondtad. A bátyus magában lehet hogy jó, kissé édeskés, kissé bizonytalan, frissességét kezdi elveszíteni. A W-M társaság lehet hogy fenékbe rúgja, majd kiderül. Már ha a dropshop listázza.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.10.22. 01:41:05

@pinotnoir_777: a legszebb magyar fehérbor? Ever? Hümmm.

Friend of Wine 2010.10.22. 09:22:46

La Vida Kékfrankos 2006-ost is hiányoltam, inkább ezt kellett volna a sorba tenni, mint Vylyan v. Gere.
Korábbi HSZ-hez: teljesen egyetértek, hogy minden fajtából ki kell hozni a maximumot, de ki venne Mo-n 10-15 ezer forintért kékfrankost. Ha külföldi eladásban is gondolkozik a borász, nem hiszem, hogy túl nagy tétel menne el. Meg lehet nézni a 10e ft feletti magyar borokat, még mindig kaphatóak a 2006-ak is, de még az 5 E Ft-osak is. Kevés ember van, aki 1 palack borért 5 E Ft fölé megy, de a 2-3 e Ft is fáj sokaknak.

kukko 2010.10.22. 12:58:16

Biztos vagyok benne, hogy senki sem tudna úgy összeállítani egy sort, hogy abba nem lehessen belekötni. Szerintem alapvetően rendben volt ez a sor.

Rajnaik közül Légli Gesztenyése és Szentesi Bátyusa a legjobbak itthon (nekem ezek ízlettek a legjobban).

iszákos 2010.11.02. 21:34:27

Tisztelt Uraim !
A fent említett magyar borok közül néhányat ismerek de az önök jellemzése íz érzete nem éppen kifinomult. Talán egy vak kóstolás érdekesebb eredményeket hozna.

dagadtos 2010.11.02. 23:50:22

@iszákos: Tisztelt Uram! Hátha jön majd egy borverseny, és igazságot tesz!

lackó 2010.11.03. 11:51:48

@iszákos: Tisztelt Uram, ezek az urak, már csak ilyenek, nyakló és mindenféle érzék nélkül csak vedelnek, vedelnek és vedelnek, nyelvük akár a durva smirgli...;)

vörös és fehér 2010.11.03. 14:05:09

@lackó: mondjuk kurva nagy szerencsénk, hogy ilyenkor mindig előre odaadják a szervezők a végső eredménylistát,a kóstolójegyzeteket meg összeollózzuk a világhálóról.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.11.03. 14:28:17

@vörös és fehér: ja, akkor ez is olyan, mint egy borverseny? csak itt sok a köcsög?

lackó 2010.11.03. 15:59:23

@vörös és fehér: ja, hogy ti is így szoktátok? Nekem pedig azt mondta a paksamétabenyújtó ember, hogy ez csak nálam működik...:D Ja, és még csak bor sem kell hozzá, ugye, ugye? :D

sbarrett 2010.11.10. 16:44:20

Számomra a kékfrankos le van védetve Sopron számára, csak sopronit iszom. Persze házasításban máshonnan valót is szűrök.

Daeril 2010.12.03. 11:07:25

@BZoltan: és többiek

Találtam leírást és kóstolási jegyzeteket egy részvevő MW-től

www.winewisdom.com/articles/regional-profiles/austro-hungarian-tasting-in-london/

Daeril 2010.12.03. 13:13:49

Sorry elkerülte a figyelmem, rossz post kommentjeit vizsgáltam át...
süti beállítások módosítása