A nagyság nem garancia a tévedhetetlenségre, olykor a globális borbárók is ráharapnak a köszörűre. A világ talán legnagyobb borkitermelője, ipari italgyártója, a Constellation Brands 2003-ban döntött úgy, hogy hitelből fölhízlalja magát, és sorra nyelte el a védekezni képtelen amerikai, ausztrál és dél-afrikai borászatokat. A zsákmányállatok listáján szerepelt a Robert Mondavi, a Ravenswood, a Clos du Bois (mind amerikai), a Banrock Station, a Leasingham, a Tintara, a Yarra Burn és a Hardys (mind ausztrál), a Flagstone, a Kumala és a Fish Hoek (mind dél-afrikai). A nagy zabálásnak tartós rosszullét lett a vége, és most a túlélés érdekében kénytelenek voltak piacra dobni a fent felsorolt ausztrál és dél-afrikai borászatokat, azaz a BRL Hardy-csoportot. Az "adósságrendezés", az "átszervezés" és a "volumenről a minőségre való átállás" jelszavával túladtak a fenti cégek 80 százalékos tulajdonjogán, ami 230 millió USA dollár bevételt eredményezett. Pezsgőbontásra azonban nincs okuk: 2003-ban ugyanezért a csomagért 1100 millió dollárt fizettek, vagyis nagyon durván számolva évente 100 milliót veszítettek. Az olcsó ausztrál borok csillagának leáldozásáról itt olvasható alaposabb elemzés.
Gömböcgáz
2011.01.02. 06:00 - alföldi merlot
Címkék: híradó ausztrália constellation
2 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr712553497
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
janigod 2011.01.02. 13:42:12
bazi nagy OFF, de engem most nem izgat ez a cikk, viszont találtam valamit:
www.kalkulus.hu/blogs.5222.Kamp%C3%A1nyfilm+az+EU-eln%C3%B6ks%C3%A9ghez+-+World+of+Potentials+
A kormány felkéréséből egy ország-imázs építgető kisfilm, cirka 10 millióból. Találmányokra fókuszál, de a magyar ételek, borok és pálinkák többször feltűnnek benne, egyszer érdemes megnézni.
Szerintem egy fokkal jobb, mint a "Magyar bor mindenkor" :D
www.kalkulus.hu/blogs.5222.Kamp%C3%A1nyfilm+az+EU-eln%C3%B6ks%C3%A9ghez+-+World+of+Potentials+
A kormány felkéréséből egy ország-imázs építgető kisfilm, cirka 10 millióból. Találmányokra fókuszál, de a magyar ételek, borok és pálinkák többször feltűnnek benne, egyszer érdemes megnézni.
Szerintem egy fokkal jobb, mint a "Magyar bor mindenkor" :D
mossberg operator 2011.01.02. 18:55:49
@janigod: Nem rossz, de tul hosszu lenne reklamnak. Csak igy tovabb!
Utolsó kommentek