Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Vörös ördögök III.

Két nyolcéves egri

2008.01.01. 07:07 - Műtannin

(Az előző részek tartalmából: osztrák-magyar kékfrankosbunyó, Zwack-oportó és a Vylyan-syrah, minden hiába.)

Hozzám került két obskúrus tétel, a közönségkedvenc St. Andrea kora gyermekkori, 1999-es zweigeltje, rögtön válogatás, persze, meg egy, a zweigelttel egyívású bikavér Lőrincz György volt kollégájától, aki akkor Gergely Bástya fedőnéven próbálkozott betörni az élvonalba, ha jól emlékszem, nem sok sikerrel, mert azóta nem nagyon hallani felőle.

Két nyolcéves egri – egy eset, sajnos.

A St. Andi dugója viccesen rövid. A címke szerint hagyományos, kádas erjesztés. Illata eleinte friss, szamócás, fahéjas, fűszeres, de aztán kiszellőznek a kellemességek, marad az égettség, az odakozmált lekvár. Ízképe bizonytalan, kopott: a sav mögül eltűnt a test (ha volt egyáltalán), egydimenziós, savanyú, buta bor. Kiégett, mint Szabics Imre. Csak eleje van, mása nincs. Két pont.

A Gergely Bástya 99-es bikavére két éve még lelkes kritikákat kapott, ezek szerint ma már alig emlékeztet akkori önmagára. Kegyetlenül paprikás illatú, sőt inkább sajnos zöldpaprikás, ami sok jót nem ígér. És ezt az ígéretet teljesíti is. Savanyúság, csenevész test, kanalas orvosságos keserűség, száraz tannin, matt, bántós savanya, üresség, keser, szomor, sanyar. Szűk kettes.

(A folytatásban Gróf Buttler csap össze a Gere Kopárral.)

Címkék: kóstolás vörös kétpontos st. andrea eger lőrincz györgy bikavér zweigelt 1999 gergely bástya

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr83277900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemjo 2008.01.01. 21:32:42

a folytatás érdekel csak igazán!
(persze elgondolkodtató hogy a sztárolt borász idősebb bora mennyire nem áll már)

((nem saját tapasztalat - nem kóstoltam))

Benikuty 2008.01.02. 17:41:00

Volt bátorságom, ünnepekben kinyitottam egy kevésbé sztárolt, de asszem alapvetően megbecsült egri borász 97-s Bikaválogatását. Kár, hogy fogyóban erősen.
Hogy Nemjo szóhasználaválal éljek, az áll:)

dagadtos 2008.01.02. 19:16:08

Benikuty, ne haragudj, nem akarok kötözködni, tényleg, de egyszer valakit nagyon leteremtettek itt, mert minden posztjában egy pincészettel jött, kezdesz kissé olyan lenni Te is...már amennyiben jóra gondolok.

Benikuty 2008.01.02. 19:27:35

Jószándékod lekötelez kedves Dagadtos.
Nyilván nem láthatsz a pincém mélyéig, de ott jelenleg 23 magyar borász több mint 300 palackja lakozik, Zalától egész Észak-Mo.-ig.
Minden információ, ami alapján beszereztem ezeket, az mind a MA-ról származik.
Tehát, ha engem ezért innen megkövez valaki, hát lelke rajta.
Ha kiváncsi vagy tételes leltárra, szivesen. Úgyis időszerű lenne, mert nem mintha sajnálnám, de utódaim is kezdenek rákapni a jóra.
Bár ezért én vagyok a felelős:)
Barátsággal, Benikuty

dagadtos 2008.01.02. 19:35:32

Kedves Benikuty! Lehet, hogy félreértettél, én pusztán a kommentekről írtam, nem a hozzáértésedet, készletedet, vagy bármit kérdőjeleztem meg. Csak egy ideje olvasok itt, és a nevedről mindig egy borász ugrik be öntudatlanul is rögtön, és mostanában igen ritkán csalódok a dologban - mármint általában valóban szerepel is a kommentben.

Benikuty 2008.01.02. 19:50:15

Dagadtos, nem értettelek félre, mint ahogy hozzáértő sem, legfeljebb ínyenc.
Az Alkeszek előtt Gróf Nagyrédein nem láttam túl.
S legkevesebb borom is érintett embertől van.
Akit meg itt leteremtettek, nohát a csapból is:)
Azért köszönöm a jóindulatod, csak nem moderálnak ki, mert néha néha megemlítem azt, akit itt nagyon sokan mások is tisztelnek, s borait szeretik, értékelik munkásságát. Biztos azért nézik el ezt:)

dagadtos 2008.01.02. 19:56:35

Én is szeretem a borait, nem erről van szó. Bár már égtem meg vele is, pont társaságban, dehát kivel nem? (Cora-s beszerzés volt, annak tudom be a dolgot, mivel amúgy dicsérni szokták azt a borát is. Igaz, én csúnyán megégtem az itt 8 pontos Degenfeld szamorodnival is, amiről azóta is mindenhonnan csak nagyon jót hallok, nekem nagyon gyengének tűnt, de még van itthon 2, hátha csak pechem volt.)

Benikuty 2008.01.02. 21:44:54

Nekem mázlim, oda járok haza. De csak az alkeszek óta ismerem.
süti beállítások módosítása