Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

A góllövő cipő

Szemes Villányi Portugieser 2008

2009.08.26. 07:05 - alföldi merlot

Annak idején a Mayer Portugieser kapcsán túrtam elő Alex Lidell aranyköpését, miszerint a kékoportó "éppen csak kezd olyannak tűnni, mint egy komoly bor". Mire azzal replikáztam, hogy sebaj, akkor legyen vidám. Ez a bor tényleg nem komoly, pontosabban, egyáltalán nem komolykodó, és az erőlködés, meg annak közmondásos vége nélkül sokkal élvezetesebb is, mint az ezeröt körüli vörösök döntő többsége. Aki eszegetett már kékoportót, az egyet fog érteni velem, hogy ritkán sikerül a szőlő ízét ilyen tisztán átmenteni a borba. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy éppen csak kezd olyannak tűnni, mint egy bor, hanem ez egy olyan bor, amiből látni a szőlőt.
Tökéletesen érett alapanyagból készült, a kevés tannin bársonyos, a sav kerek, a textúra selymes, az aromák frissek, ízben gazdag. Az illatában szilva, meggy és dohány, a háttérben grillázs. Kóstolva viszonylag testes, de nem nehézkes, inkább dús és kényeztető. Az érettséget és a portugieser savmegtartó képességét figyelembe véve kész csoda, hogy ennyire friss és élénken gyümölcsös tudott maradni. Az illatot leszámítva komplexnek nem mondható, viszont ezért bőven kárpótol, hogy semmilyen hibát nem fedeztem föl benne. Kimondottan arányos és minden fázisban élvezetes. A lecsengés közepesen hosszú, meggyel és szilvával. Üdítően eszköztelen, kirobbanóan gyümölcsös és kicsattanóan egészséges. Amennyire lenéztem az oportót régebben, annyira szeretem most.
5 pont és best buy

(PS: Szemes Józsefnek ez a kaptafa ezerszer jobban áll, mint a barrikolós, nagyratörő.) 

Címkék: kóstolás ötpontos best buy villány portugieser 2008 szemes tegnap ittam

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr901338865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gelencsér László 2009.08.26. 08:51:48

Én mindig is szerettem! De csak a Villányit!
Majd mindegyik jó!
Érdemes még megkóstolni: Günzer - mindkettő! Tiffán Imre, W.Lojzi.

Zebrateve 2009.08.26. 22:31:31

És amit nem érdemes megkóstolni: Jekl.
Lehet, hogy csak az orvos barátom, akitől kaptam, nyomott bele egy kis gyógyszert, de olyan pusztító antibiotikum-szag áradt belőle egy napi szellőztetés után is, hogy kiöntöttem az egészet.

Sztarlina 2009.08.26. 22:55:29

Az egyik kedvencem a kékoportó, bár bevallom, hogy az alacsonyabb árfekvése sokat nyom a latba. Villányiak mellett nagyon jók még a Szekszárdiak is. Szemest még sajna nem ittam.

Peti69 2009.08.28. 15:49:56

Érdekes módon a Jekl portugesereknek nagyon nagy a szórása.Az egyik palack rettentő jó, míg a másik nagyon hanyagolós.Szóval azokat is érdemes megkóstolni, csak kell hozzá kis szerencse.

2009.08.28. 16:54:59

elég sokat kóstolok portugiesereket villányban, minden évben, és a Szemes oportója évek óta stabilan az első helyen van.

FL 2009.08.31. 17:45:33

@Zebrateve: Akkor azzal valami nem stimmelt... Nekem eddig a legjobban Jekl Béla Portugiesere ízlett, és nem volt gyógyszer illata.
süti beállítások módosítása