Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Hovatovább olaszrizling?

Első kör: alapok

2011.02.01. 06:00 - palack

Történt, hogy egy csopaki bortermelő - Jásdi István egészen pontosan - gondolt egyet, és összehívta ország-világ híres-neves olaszrizling termelőit egy kis kóstolgatásra és beszélgetésre. Nemcsak azért, hogy megbeszéljék, mi újság van a tóparton, tópartokon, hanem, hogy megnézzék, hol is tart az olaszrizling 2011-ben és hová is kellene tartania a közel s távoli jövőben. Hogy ne érezzék magukat egyedül és túl jól a borászok, a házigazda meghívott néhány borértő borírót, hogy én ezek után hogyan kerültem oda, ne kérdezzék, magam sem értem máig sem. A kóstolásra a borászoknak fejenként kétféle bort kellett hozniuk: egy alapkategóriás forgalmi tételt, illetve egy kedvencet - persze olaszrizlingből. Az este során így - nem számolva a házigazda vacsorához bontott kiváló borait - összesen 29 bort kóstoltunk.

Számomra igen pozitív volt az összkép, és bár a jegyzetfüzetembe írt pontjaim nem szöktek az egekbe, mégis rájöttem arra, amit tudtam én jól: hogy bizony különösképp szeretem az olaszrizlinget. A pontokkal kapcsolatban fontos még megemlíteni, hogy a szokásosnál is kevésbé kell komolyan venni azokat, hiszen bő 7-8 centiliterből komoly következtetéseket csak komolytalan vagy nagyon komoly emberek tudnak levonni, magamat én egyik szélsőségbe sem tudnám jó szívvel sorolni. Tehát első körben az alapkategóriás forgalmi tételek jöttek, de már itt is jelentős pozícióbeli eltérések voltak, hiszen nem mindenkinek van alap és válogatás olaszrizlingje, így eshetett meg, hogy egymás mellé kerültek akár ezer és háromezer forintos borok is.

Nyári Ödön (Szentgyörgy-hegy) 2010
Friss, almás, virágos, édes hangulatú illat. Kóstolva viszont csontszáraz, komoly savai vannak, tartalmas és tiszta. Nem egy bonyolult darab, savainak köszönhetően nagyon hosszú és leginkább étel mellett mutathat jól. 5 pont simán.

Hollóvár (Somló) 2009
Meleg hangulatú, kavicsos, virágos, édeskés licsis illat. Szájban középvastag, izgalmas kanyarokkal és fésületlenséggel. 5-6 pont egyelőre.

Gál Lajos (Egerszólát) 2009
Savanykás jellegű, almás, virágos, szénás illat. Kóstolva ehhez képest kedves, és bár száraz, az olaszrizling feminin oldalát mutatja meg. 4-5 pont csak.

Dénes Tibor (Ság-hegy) 2009
Mély, kicsit likőrös, gyorsan illanó illat: főleg rumosdió és alma. Kóstolva egész izgalmasan bár kissé kuszán indul, ám aztán ellaposodik és gyorsan véget ér. 3 pont csalódva.

Jásdi Csopaki Rizling 2009
Ananászos, virágos, friss és kedves illat. Kóstolva is kedves, ugyanakkor lendületes. Gyümölcsös és zamatos pedig száraz. 5-6 pont megint.

Figula (Balatonfüred) 2009
Virágos, köves, édeskés illat. Kostolva száraz, zamatos, de van benne valami szigorúság, ami már nem szikárság és nem tetszik. Azért 5 pont megvan.

Podrum Belje Grasevina (Dél Baranya) 2009
Horvát vendégjátékos. Mély, diós, likőrös illat. Kóstolva csíp az alkohol, kicsit sok benne a hordó és részben ennek köszönhetően fűszeres és tartalmas. 5 pont alá.

Laposa Friss (Badacsony) 2009
Egyharmad rész rajnai is van benne. Körtés, kicsit füllledt pincés illat. Eléggé savhangsúlyos és bár nem vékony, de nem elég zamatos. Nem rossz 4 pont.

Molnár Szabolcs (Kürt) 2009
Kedves, mézes, virágos, barackos, krétás illat. Kóstolva zamatos, jó egyensúlyban van, finom és hosszú. Hangsúlyosan érezni benne a hordót, ám ez nem zavaró. Az este nagy meglepetése. 6 pont simán.

Szászi Pince (Szigliget) 2009
Szénás, köves, körtés illat. Kóstolva zamatos, színes és tiszta. Úgy tűnik, Endre mostanában nem bír hibázni olaszrizling fronton, megint hatalmas best buy. Hat pont bizony.

Bott Frigyes (Muzsla) 2009
Krémes, barackbefőttes, nagyon gazdag, finom mégis elegáns illat. Kóstolva is krémes, közepesnél vastagabb, az alkohol kicsit csipked, van benne némi darabosság. 6 pont alá.

Szent Donát Kisrizling (Csopak) 2008
Virágos, vajasan krémes, elegánsan hordós illat. Kóstolva is dominál a szép hordó, de van mögötte gyümölcs és jó struktúra is. A nagy durranáshoz viszont több izgalom kellene. Akár 5-6 pont is.

Légli Banyászó (Szőlősgyörök) 2008
Friss, fehér gyümölcssalátás illat. Kóstolva is ugyanez jön ízben, nem kevés, de jó savval, kevés kanyarral. Így 5 pont, ami csak.

Spiegelberg (Somló) 2008
Érett, mézes, körtés, likőrös illat. Kóstolva is érett, túlérett jegyek dominálnak, ugyanakkor jó tartása is van a kortynak. Mégis jobban tetszene valahogy többrétegűen. 6 pont alá ezért.

Györgykovács (Somló) 2008
Szőlővirágos, krétás, tiszta illat. Szájban is egyenes, tiszta, szikár. Hűvösen ásványos, remek struktúrával. Másféle 6 pont alá.

Ha ilyenek lennének mindenhol az alap olaszrizlingek, vagyis tényleg ez lenne az alap, akkor nagyon elégedettek lehetnénk magukkal. Ettől persze a valóságban nagyon messze vagyunk, azonban az ilyen találkozók jelenthetik az első lépést a végtelennek és talán reménytelennek tűnő úton. Holnap elmondom, én mit tennék a borászok helyében, hogy elérhetőbbnek tűnjön a cél. Ami pedig biztos érdekesebb: mesélek a második körről, a kedvenc borokról is.

A képeket innen és innen vettem.

Címkék: olaszrizling györgykovács jásdi figula laposa hollóvár légli gál lajos bott frigyes szászi nyári ödön spiegelberg dénes hegybirtok szent donát molnár szabolcs

67 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr732613818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

janigod 2011.02.01. 06:22:12

Kössz a cikket, már várom a folytatást!

2011.02.01. 08:05:13

nagyon tetszik jásdi koncepciója. gyakrabban kéne ilyesmit csinálni, sok más fajtával is (valószínűleg van is, és csak innen kibic-partvonalról nem látszik).

kíváncsi leszek a következő bejegyzésre. a szászi alap-olasz nekem is nagy kedvencem.

dalton1 2011.02.01. 08:28:03

Hát igen, remek kezdeményezés, mondjuk kicsit sántít az összehasonlítás néhol, de ennek okát már palack is leírta...szeretem a laposa Friss-t meg a Figulát is, de egy sorban Hollóvárral meg Györgykováccsal kicsit merész...persze erről Takács Lajos meg Györgykovács tehet...:)...miért nem csinálnak válogatás olaszt? Bár személyes véleményem hogy jól csinálják így...

Mindegy, mindig bele lehet kötni ebbe-abba...jó ötlet, jó fajta, jó erőfeszítések...és jönnek a jó borok...

akov · http://borrajongo.blog.hu 2011.02.01. 14:15:20

Kösz. Jó tippek lehetnek egy közelgő olaszrizling kóstolóhoz.

iLane 2011.02.01. 15:45:49

Valamelyest a fenti poszthoz kapcsolódva (hol tart az olaszrizling, hol tartanak a magyar borok, mit tudunk ebből megmutatni a külvilágnak?) engedjétek meg, hogy röviden beszámoljak egy brüsszeli magyar borbemutatóról. A magyar EU elnökség 6 hónapja alatt a brüsszeli Magyar Kulturális Intézet (Vértes Gergely) szervezésében minden hónapban bemutatkozik egy-egy magyar borrégió Belgiumban. Januárban az Eger-Mátra régió mutatkozott be. Februárban , márciusban a Balaton régió, áprilisban Tokaj végül májusban Szekszárd következik majd.
A januári kóstolón részt vett és a borokat bemutatta Csizmadia András sommelier és Gál Lajos, Kovács Nimród, Vincze Béla és Szecskő Tamás borászok. A kötetlen hangulat miatt nehéz volt elmélyedni az egyes borokban, de álljon itt egy rövid összefoglaló a kóstolt tételekről...

1. Királyleányka (2008) Szőke Mátyás
A leányka és a kövérszőlő keresztezéséből született a a királyleányka. Ha csak ezt nézzük nevezhették volna akár kövérleánykának is... :) Színében egészen halvány, szinte vízszerű. Jellegében is könnyed, friss, szép savakkal. Muscat karakter beköszön, nagyon kellemes lecsengés. Jól behűtve ideális aperitif bor. Salátával, tenger gyümölcseivel, vinaigrettel remek párosítás lehet.

2. Concubina (2007) NAG (Németh Attila Gábor)
Németh Attila Gábor Gyöngyöstarjáni birtokáról érkezett ez a küvé. Kb. 50% chardonnay és kb. 15-15% tramini, rizing és hárslevelű társitásából született ez a birtokbor. A tramini erős aromái dominálnak. Rózsás illatok, érett körte, gazdag textúra, érzékelhető maradék cukor. Az én ízlésemnek kicsit kevés sav ami megtámasztaná, de fűszeres keleti ételek mellé így is jó választás lehet.

3. Szó-lá-ti (2008) Gál Lajos
Gál Lajos 2008-as olaszrizlingje egy klasszikus fajtabor szép savakkal érzékelhető tölgyfával a korty végén. Semleges karakterű, simulékony bor. Az a fajta, ami nem vált ki heves érzelmeket, de nem is lehet vele melléfogni.

4. Glória (2007) Gál Tibor
Gál Tibor igéretét, hogy egy nagy egri fehér küvét készitsen végül a fia valósitotta meg. Chardonnay, viognier, rizling és pinot blanc társitásából készült ez a kecses bor. Enyhén mézes karakter, határozott minerlitás. Kellemes korty, komplex ízek, de talán lehetne kicsit izgalmasabb az összhatás, hogy igazi nagy borként gondoljunk rá.

5. Örökké (2008) St. Andrea
Lőrincz György fehér küvéje egy másik megközelités: 42% hárslevelű, a maradék pedig szürkebarát, rizling és sauvignon blanc. Testes komoly fehér 14% alkohollal. 10 hónapot volt új tölgyfahordókban ennek megfelelően elég fás a korty vége. Fahéj is határzottan jelen van, szellőztetés, sok forgatás kell neki.

6. Egri Leányka (2005) Kaló Imre
Az este egyik meglepetése Kaló Imre leánykája volt. Megvallom őszintén Kaló Imrét csak hírből ismerem, borait még nem kóstoltam, ami talán magyarázható azzal, hogy kereskedelmi forgalomban nem kaphatóak. Imre a tradicionális vagy mondhatom historikus borkészítés mellett kötelezte el magát. Erdészeti munkája mellett a borászat egy komoly hobbi de talán nevezzük inkább szenvedélynek vagy hitvallásnak. Imre stílusára jellemző a késői szüret és a hosszú héjon áztatás. Ez a leányka 4 napig volt áztatva, ennek köszönhető a rengeteg aroma, mezei virágok szinte bóditó kavalkádja. Kerek korty, jól integrált maradék cukorral. A végén császárszalonna (!) köszön be. Teljesen elképesztő! Tudtommal az utolsó palackokat fogyasztottuk el, valószínűleg ez a tétel már sehol sem hozzáférhető, de Kaló Imre nevét mindenképpen feljegyeztem magamnak!

7. Egri Pinot noir (2007) Kovács Nimród
Újvilági pinot stilus. Őszi erdei illatok, halvány szín, cseresznyés aromák. Jó struktúra, klasszikus karakter. Meglepően magas, de jól integrált alkohol (15.5%). Határozottan tetszik, de néhány év múlva visszakóstolnám.

8. Gesztenyés Cuvée (2007) Juhász testvérek
Sötét bíbor egri merlot érett tanninokkal. Túlérett piros bogyók, magas alkohol. A korty nincs teljesen egyensúlyban, talán kell még neki néhány év, de a jó merlot kedvelőinek érdemes bizalmat szavazni neki.

9. Cabernet franc (2008) Vincze Béla
Vincze Béla a cabernet franc megszállottja és úgy gondolom ezzel a 2008-as tétellel megvalósitotta azt amiről bordeaux-ban is sokan csak álmodoznak. Nemcsak, hogy nem tudok hibát találni benne, de ami ennél is jobb: nem is akarok hibát keresni. Teljesen magával ragad az élmény. Az áfonyás aromák kezdenek, puha savak, melengető alkohol. Az egész korty nagyon kerek, harmónikus. Vincze Béla nagyot alkotott.

10. Egri Bikavér (2006) gróf Buttler
Nekem a palack legvége jutott ami tele volt üledékkel. Nehéz volt így kóstolni, különösen a nagyszerű Vincze bor után. Mély szín, földes karakter, szép savak, elsődleges gyümölcsös jegyek is ott vannak a fás kortyban. Úgy érzem ehhez a kóstoláshoz több rákészülés és dekantálás kellet volna. Nekem most nem állt össze a nagy élmény, de el tudom képzelni, hogy később szerencsésebb körülmények között találkozunk még.

11. Mátrai Turán (2008) Szecskő Tamás
Ez volt az első találkozásom a turán fajtával, ami kadarka, csaba gyöngye, medoc noir és teinturier keresztezésével jött létre 1964-ben, Egerben. Az élmény lehengerlő. Gyerekkoromban a kert végében rájártam az érett csaba gyöngye fürtökre és két kézzel tömtem a számba a bogyókat. Ez az élmény köszönt vissza most a pohárból. Az a rengeteg parfümös aroma, a liliom, rózsa, finom savakkal teljesen elbűvölt. Nem biztos, hogy egyszerre sokat birnék inni belőle, vagy hogy könnyen tudnék hozzá ételt társitani, de az biztos, hogy bármikor lenne kedvem kinyitni egy újabb palackot. Ez a bor tele van asszociációkkal, elrévedéssel, romantikával. Egy teljesen újszerű, szokatlan boros élmény. Szecskő Tamással beszélgetve megtudtam, hogy a jelenleg mindössze 1/3 hektárnyi turán tőkéket a jővőben átoltással bővíteni fogja. Ezúton kívánok neki sok sikert az újabb évjáratokhoz, mindenképpen figyelemmel fogom kisérni a fejleményeket!

kredences 2011.02.01. 16:27:19

A Figula Arácsi rizling ami a válogatások közt nagyot gurított nálam, és már nagyon várom Molnár Szabolcs felvidéki portékáját.

janigod 2011.02.01. 16:43:41

@iLane: érdekes info, bár ha írsz egy emailt az alkoholistáknak, lehet, hogy külön bejegyzésként is lejöhetett volna.

borpancsoló 2011.02.01. 17:16:00

Vincze Bélát visszük ki Brüsszelbe?! Jó hogy nem a KiskunVint. Hasonlóan remek a sajtójuk...

lackó 2011.02.01. 17:16:19

@iLane: valóban érdekes, bár Imre olyan borát kóstoltatni, amiből gyakorlatilag nincs, kicsit elhibázott szerintem.

A Turánról annyit, hogy valójában két klón keresztezése (Bikavér8, ill. Gárdonyi Géza, amelyek az általad említett fajták kódjai), azonban tudtommal a teinturier nem egy fajta, hanem egy festőlevű szőlő, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy az antocianinok nem csak a szőlő héjában, hanem a húsban is jelen vannak. Tehát ez egy gyűjtőnév, ilyen pl. az Alicante Bouchet, Dornfelder, illetve maga a Turán is.

dalton1 2011.02.01. 17:29:37

@lackó: Ez érdekes...a Bikavér 8 a Teinturier és a Kadarka keresztezése (állítólag...)...nem lehet hogy egy fajtát is neveznek így?

Mert a Teinturier-ről külön én sem találtam semmit, de akkor meg a Bikavér 8 szülei hiányosak kissé...

Furcsa...

lackó 2011.02.01. 17:43:29

@dalton1: Legalábbis részben :). Én sem találtam semmit amúgy, mint fajtáról, de attól persze, még lehetséges. Akkor viszont a Bikavér 8 a Szíriuszról jött :D.

ViNo-PuNk 2011.02.01. 17:58:15

@borpancsoló >>: jogos! elég durvaaa :S

Somlói Apátsági Pince · http://www.juhfark.hu 2011.02.01. 19:56:52

@iLane: Vincze Béla??? Nem illene ennél egy kicsit komolyabban venni a hitelesség kérdését?

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2011.02.01. 20:04:31

@Somlói Apátsági Pince: Jé :) ezt nem is szoktam használni. Elnézést.

lackó 2011.02.01. 21:58:34

@BZoltan: Most dulván lebuktál :D.

"Lökjétek a földle...de dulván" :D

2011.02.01. 22:07:18

@Somlói Apátsági Pince: (a 2008-as arcanum franc-jai tényleg jók, mindegyik verzió)

iLane 2011.02.02. 01:13:07

@lackó: az EU-ban csak vitis vinifera-ból készülhet bor, és a vitis vinifera leve mindig fehér. A turán egy hibrid vörös lével, tehát minőségi bor nem készülhet(ne) belőle. Elméletileg....

iLane 2011.02.02. 01:14:54

@Somlói Apátsági Pince: nem tudom mi lett a glicerin ügy megfejtése, de higgyétek el, hogy ez a Cabernet Franc különlegesen jó!

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2011.02.02. 05:01:08

@iLane: Dehogynem tudod. Mindenki tudja... már aki akarja. Legalább mi az egyszeri polgárok ne építsük tovább a "következmények nélküli országot" :(

fugu 2011.02.02. 09:35:13

@BZoltan: Bocs, hogy a fogyasztó beleszól, de én úgy vettem észre, hogy nem volt ez következmények nélkül. Nem tudom, mi elégítene ki, de Vincze Béla alaposan megszenvedte ezt az ügyet. A borok ára jelentősen csökkent, stb. Fogyasztóként ez nem baj, mondom én. Az említett borok remekek. Fogyasztóként ez is jó hír.

fugu 2011.02.02. 09:36:45

@Parci: Hogy érted, hogy mindegyik verzió? Hányféle Arcanum franc van??

Belcsuj 2011.02.02. 10:58:07

@iLane: azt nem jól tudod, hogy az EU-ban csak Vitis vinifera-ból készülhet bor. Az Eu tagállamaiban a Vitis vinifera fajhoz tartozó vagy a Vitis vinifera faj és a Vitis nemzetséghez tartozó egyéb faj keresztezéséből létrejött szőlőfajtából lehet bort készíteni.
Valószínűleg arra gondoltál, hogy OEM bort (ezt most még nevezhetjük minőséginek is) kizárólag Vitis vinifera-ból lehet készíteni, ez igaz.

takács bálint - zsebtévé 2011.02.02. 11:22:24

Nekem Gál Lajos Egerszóláti-ja nagy kedvencem (és erős öt pont).
Ha azt veszem, hogy az egyik legalacsonyabban pontozott a mezőnyben, akkor ez biztató.
Viszont jó lenne, ha a többi alap rizlinget is hasonló árban lehetne kapni.

tb - zstv

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.02. 12:10:07

@fugu: Én láttam már amerikai hordósat, magyar hordósat, feleset,
nem tudom, hogy mit palackoz le és bocsát forgalomba, a címkéje mindnek ugyanaz volt, de sztem azt még mintaként hozta valaki - gondolom nem akarja a különböző hordókat azonos címkével forgalomba hozni.

@BZoltan: Nekem sem egészen világos, hogy mire gondolsz, bár valszeg jobban is vagy informálva, mint én. Oszd meg privátban, légyszi, ha nem szeretnéd kitenni.

@iLane: Ez nekem kicsit erős állításnak tűnik, hogy a Vitis Vinifera leve mindig fehér. Akkor az összes magyar és olasz és egyéb festőszőlő nem vinifera fajta lenne? Dehát azokat komoly eredetvédett boroknál is használják...

dalton1 2011.02.02. 12:26:08

Hát igen...az meg hogy vörös a leve nem tudom miben befolyásolja a minőséget...

Molnár Szabolcs borát hol lehet beszerezni? Tudja-e valaki?

fugu 2011.02.02. 12:42:34

@Szomjas Gödény: Az nekem is feltűnt, hogy pl. a kapszula eltérő volt az Arcanum franc-on...

lackó 2011.02.02. 13:26:56

@iLane: ráadásul ez sem így van, vannak olyan vitis vinfera fajták, melyek a festőlevűekhez tartoznak, mint pl. az Alicante Bouschet.

@dalton1: Amúgy annyit találtam, hogy van olyan fajta, hogy Teinturier du Cher, tehát esélyes, hogy a Bikavér 8-nak megvannak a szülei :D.

lackó 2011.02.02. 13:27:49

@dalton1: Engem is érdekelne, sőt, ha van más, még az is :).

lackó 2011.02.02. 13:32:52

@iLane: illetve a direkttermőkre gondolhattál még, ha jól sejtem, erős kinyilatkoztatással :).

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2011.02.02. 13:55:27

@dalton1: @lackó: A CNRS (marha fontos francia kutatóközpont) által 2008-ban reprintelt Francia szőlőfajták szótára szerint a teinturier
1. kis, tömör fürtű, nagyon fekete szőlőfajta, a 17. század előtt Orléans környékén termesztették, majd a 17-18. században elindult északnak, ekkor már festettek vele.
2. gyűjtőneve a festőszőlőknek, melyek teinturier-vel keresztezett gamay-k, nevesen: gamay (rouge) teinturier; gamay (teinturier) de Bouze; gamay (teinturier) de Chaudenay; gamay (teinturier) de Fréaux.

AOC-kben általában mindegyik tilos.

dalton1 2011.02.02. 14:04:36

@lackó: Igen én is megtaláltam, csak a Bikavér 8 szülőjeként du Cher nélkül említik...egyszerűen teinturier...(most már jól begyakoroltam az írásmódját...:))

De úgy látom mistinguett megoldotta a kérdést...

lackó 2011.02.02. 14:07:09

@dalton1: na, nem olyan biztos az! :D Most akkor abból az ős-teinturierből van, vagy nem? Vitis vinifera, vagy nem? Bor-e, vagy nem? :)

borpancsoló 2011.02.02. 14:16:49

Vincze megszenvedte és a borok ára jelentősen csökkent?!

Basszus, nem csak egy versenymintával volt gond hanem HAMISÍTÁSSAL és tudomásom szerint jövedéki vétségekkel KAPTÁK EL. Tudod mi erre a megbűnhődés? A Kiskunvinesek másfél milliárdos pénzbírsága. Hogy nem díszpintyeskedhet ezentúl a nagyfiúkkal.

De furcsa fiúk az egri fiúk ezek szerint; kitagadják maguk közül, elveszik tőle az egri nevet, majd amint a macska megtekeri a farkát, már viszik is ki magukkal Belgiumba haknizni. Hogy a francban van ez?

Az meg hogy jók a borai; hát könyörgöm, ha én elkezdem cuccozni az enyémeket glicerinnel, én is CSINÁLOK ám nagyon szép testes, simulékony és olajos borokat!

borpancsoló 2011.02.02. 14:27:23

igaz; annélkül is, ugyhogy mindegy, nem pattogok.

:)

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.02. 14:35:13

@borpancsoló >>: Nekem pl. ez egy korántsem világos kérdés, hogy hogy viszonyulnak VB-hez az egriek.

Inkább az jött le, hogy a borászok egyáltalán nem tagadják meg, inkább csak a hivatalok hivalkodó packázásaként élik meg a dolgot.

Hogy valójában mit tett, arról már fogalmam sincs, mindenesetre amiket rámondtak, azokat nem tudom így, külső szemlélőként a véletlenre és egyszeri ballépésre fogni.

Igen, igazad van, sajnos elsősorban épp olyan manipulációról van szó, amit (egyáltalán) nem igazán lehet kikóstolni, itt legszívesebben a szigorú tények és a legszűkebb szakma kör véleménye alapján döntenék magamban, de ezek számomra kicsit ellentmondóak.
Nem szeretném, ha mással is felmerülne egy ilyen a glicerin sztori, rosszul érezném magam.

borpancsoló 2011.02.02. 15:57:11

@Szomjas Gödény: Pont azért, mint amit a glicerinezésről írsz, továbbá azért, mert a műboraival nemcsak a fogyasztóit hanem a versenytársait is súlyosan megkárosította, én szakmabeliként ítélem el és nem is lennék hajlandó vele egy platformon vagy akár színpadon "fellépni". Nem beszéltem az ügy óta olyan - komolyan vehető - borásszal, aki ne vetné meg őt ezért.

Szerintem ez különben egy egyszerű ügy:
Az az ember egy BORHAMISÍTÓ! Ilyenek ellen kiabál a szakma. Nincs ezen mit magyarázni. Én nem is értem ezt...

De kíváncsi vagyok mindenki véleményére, aki védené a borhamisítás ügyét! De névvel ám! :)))

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.02. 16:48:36

@borpancsoló >>: Köszi a választ!
Bővülget a látképem.

borpancsoló 2011.02.02. 16:54:19

@Szomjas Gödény: (szívesen)
Remélem, hogy jó értelemben :)

fugu 2011.02.02. 17:09:01

@borpancsoló >>: Elítélem a borhamisítást.
2. Ne kezdjük újra a VB ügyet, lerágott csont, megtárgyaltuk már.
3. A tisztességes borászokat pártolom.
4. Azt én sem értem, hogy került a portéka Brüsszelbe. Ez valóban túlzás.

muskotály küvé 2011.02.02. 17:22:33

Kíváncsi vagyok, milyen szavakkal mutatták be Vincze Béla szakmai múltját Brüsszelben...
Már ezt is le kéne írni egy jogszabályban, hogy akit durva hamisításon kapnak, a borait x évig nem vihetik állami intézmény által szervezett ill. támogatott rendezvényre?

shiraz 2011.02.02. 17:28:38

@borpancsoló >>: névvel? na arra várhatsz :)

ViNo-PuNk 2011.02.02. 17:39:00

vicc ez az egész... én azt nem értem, hogy-hogy nem ég le a bőr a pofájáról?
csak az a baj, hogy szerintem nem ő az egyetlen, aki ilyeneket csinál... :S
műtanin, műszinező, glicerin.. csupa finomságok.. pfejj.. :S

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.02. 17:43:29

@muskotály küvé: Hát, mondjuk tegyük fel, hogy a frissdiplomás Deutsch Tomi mutatta be, ha már eccer úgyis arra található, meg amúgy is a tudatmódosító szerek nagy barátja,

így már megvan az összhang?
:D

@shiraz: ne izélj már ezzel a 'névvel'-témával, még én is beadtam a farktollaimat végül...

Névvel amúgy MINDENKI ELÍTÉLI a borhamisítást, ha tényleg érdekel az eredmény, ennyit tudok segíteni :)

lackó 2011.02.02. 18:10:44

@Szomjas Gödény: minden jó szándék mellett, szerintem ezt nem kéne, még ha poénnak is szántad. Eddig sem volt szokás itt, szerintem ezután se legyen. Nálunk az alapszabályban is benne van, hogy bor mellett és az összejöveteleken politikáról nem eshet szó.

@winePuNk: adjak linket, hogy milyen borászati szerek vannak, amit a bortörvény szerint használhatnak is a borászok? Tanninpor, enzimek...ezeket megengedi a bortörvény, a glicerint nem, holott kb. ugyanabban a kategóriában vannak. Na ez a baj. Meg a fincsi olcsó, "ilyenmagyarbortnemkapszennyiért" összelaborozott tankbor. Amiben szintén van glicerin, csak az bejöhet. Ez meg ki nem mehet. Szabadpiac, meg korrekt verseny, mi?

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.02. 18:38:26

@lackó: Sorry, lehet igazad van. Mondjuk a párhuzamot a hiteles politikusaink felkonferálása mellett általánosan fogalmazva fenntartom :)

dalton1 2011.02.02. 18:40:33

Hmmm...én főként fogyasztó vagyok. Vincze Béla a manipulálásával elsősorben engem vert át, aki pénzt adok a boraiért. És teszi ezt minden olyan borász aki nem azt adja a pénzemért amiért kifizettem. Akár kiderül valaha, akár nem.
Ettől függetlenül gusztustalannak tartom ha valaki a mellét veri hogy "bezzeg én"...mert ne attól legyen jó az én borom hogy a másik milyen meg, mit csinált...Jó az magától is nem?

Értelmetlen és ellenszenves...olyan törvény kellene hogy ne legyen senkinek kedve trükközni...viszont a másikat ócsárolni (még ha meg is érdemli) pusztán egyéni döntés, egy stílusról árulkodik...

borpancsoló 2011.02.02. 18:55:20

@dalton1: magamra vettem, de inkább "ócsárolom a másikat", mint bólogatok az arcátlansághoz, mivel véleményem szerint a Vincze ügy nem elsősorban törvényi hanem erkölcsi kérdés és mint ilyenben, a közösség az, ami nemtetszésével visszatartó erőt képez, hiszen a törvény azt nem teszi meg. Ettől nem lesz jobb senki bora az elhajlóénál, de érték lesz a valódi munka.

Nem tudom, hogy mennyire volt ez érthető/kibogozható.

Ha a csalók ellen kikelni pedig jellemhiba, nos hát az mindenképpen érdekes...

dalton1 2011.02.02. 19:04:22

:) Először is én nem bólogattam, sőt hangsújoztam hogy amit csinált azzal elsősorban (többedmagammal) engem vert át.

A valódi munka akkor is érték ha nem kezdek azonnal habzó szájjal gyalázni valakit ahogy indokom lesz rá.
Mert ez is erkölcsi kérdés.

Aki áll vigyázzon hogy el ne essék! :)

dalton1 2011.02.02. 19:06:40

Tény hogy akár milyen jó és természetes lett a 2007-es bora, kicsit furcsa hogy ezt vitték ki Brüsszelbe...bár nem tudom ebben neki mekkora döntési szerepe volt...

ViNo-PuNk 2011.02.02. 19:10:03

@lackó: számomra egy kategoria... egyik kutya másik eb. az engedélyezet, meg a nem engedélyezett is! nem kellenek linkek, de azért köszi! :)
szabadversenyhez meg annyi, hogy nem kéne a szarokat beengedni.. enyi..

borpancsoló 2011.02.02. 19:42:40

@dalton1: "Aki áll vigyázzon hogy el ne essék" ?!

Nem tudom, mennyire igaz a hsz-eimre a "habzó száj" kifejezés, én úgy gondoltam és úgy érzem, hogy csak mindenki által ismert tényeket írok le. Persze hívhatjuk a hazugságot igaztalanságnak. :)

Nem célom ezen a blogon senkivel (így veled sem) veszekedni, úgyhogy hagyjuk ezt abba mielőtt tényleg csak személyeskedés lesz ez az egész és egyben megkérlek hogy ne célozgass velem és a "munkásságommal" kapcsolatban semmire, mert az azért tényleg túlmegy egy bizonyos határon. Mélységesen sértő, alaptalan és úgy gondolom hogy nem is szolgáltam rá.

Úgy gondolom ez jó ajánlat.

dalton1 2011.02.02. 19:53:53

@borpancsoló >>: Nem állt szándékomban veszekedni inkább csak vitatkoztunk.

Munkáságodat én nem kérdőjeleztem meg, sőt azt sem hogy tisztességesen végzed a munkád. Mindenesetre úgy gondolom ez az egész VB ügy messze nem olyan átlátható hogy újra meg újra nagybetűvel kellene leírni hogy borhamisító, csaló, megvetik stb...és általános és jól megalapozott ítéletet hozni.

A nevén kell nevezni, de túlzásokba esni sem szabad. Én csak azért szóltam eleve hozzá mert szerintem te túlzásba estél.

Én úgy gondolom senkit nem sértegettem, nem is állt szándékomban.

iLane 2011.02.03. 22:27:51

Azt szeretném hangsúlyozni, hogy ez NEM egy hivatalos brüsszeli "magyar" rendezvény volt, hanem egy teljesen civil szervezés. A hivatalos magyar borokról itt bővebben: albertgazda.blog.hu/2010/09/21/kivalo_borokat_viszunk_ki_brusszelbe

kasokaa 2011.02.07. 14:31:30

Olvasom a topikot hogy borhamisítások vannak...?! nagyon jó. Esetleg ha valakit érdekel egy rendezvény: február 19. Borjour Magnum/borjour.hu. Tavaly is megrendezték már, csak éppen lecsúsztam róla, idén elszeretnék menni mindenképp, kíváncsi vagyok milyen borokat lehet megkóstolni.

Kozomago 2011.02.10. 09:58:06

@kasokaa: :D Naná, hogy vannak, lassan mindent hamisítanak, de irigylem a naivitásodat, hogy eddig sikerült nem tudomást szerezned a világnak e sötét oldaláról. Persze, hogy hamisítják mert sokkal olcsóbb, mégis, ha elég jól néz ki, akkor kb ugyanannyiért el lehet adni. De elárulom ezt más iparágakban is csinálják, bár mondjuk ruházatban aligha számít, hogy a logót a márka gyárában vagy a mellette álló noname gyárban nyomják-e rá a kínaiak, csak azért ne kelljen már tízezreket fizetni ;) Itt sem az a gond szerintem, hogy csinálnak mást, hanem az, hogy bornak akarják eladni - talán jól jönne egy olyan szabályozás, mint a tömény italoknál, hogy ami nem megfelelő alapanyagból készült, arra csak azt lehet ráírni, hogy szeszesital, azóta el is tűntek szinte nyomtalanul a pálinkák a boltok polcairól, szinte csak szeszesitalt lehet kapni...

Barcask 2011.02.10. 11:33:15

Az tuti, hogy lassan minden hamisítva lesz, idáig jutottunk. A rendezvény amit írtál kasokaa viszont jól hangzik, jó kis hétvégi programnak ígérkezik.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.10. 11:41:59

Úgy látom, hogy ismét 1000 fő mehet be a Brojour Magnumra, ennyi volt a "Levegőt" poszt alatt is a létszám - most annyival jobb lesz a helyzet, hogy 3 szint lesz az 1 helyett, meg hogy nem lesz kaja.

Szerintetek ez elég lesz az 1000 ember számára? Nekem még így is elég zsúfoltnak tűnik, be kell valljam, bár ne legyen igazam. (A felső szint az nem túl nagy, az alsóról nincs sok fogalmam, de határozottan a földszint rémlik a legnagyobbnak.)

fugu 2011.02.10. 15:14:20

@Szomjas Gödény: A megoldás abban rejlik, hogy órákkal korábban nyílik a rendezvény, így a magunkfajta nem este héttől kezdi a kóstolást. A múltkor az volt az egyik fő baj, hogy hétkor betódult a szombat esti partycsapat.

zetalax 2011.02.17. 11:40:42

A borhamisítás egy nagyon elítélendő dolog, ha valakit el kapnak akkor nagyon-nagyon meg kéne büntetni,főleg ha magyart hamisít, ne gondoljanak már rosszat a magyar borokról. Én személy szerint nagyon szeretem a borokat, főleg magyart iszom, de a külföldiek sem állnak távol tőlem. Nekem a kedvenc boraim, Etyekről és Badacsonyból vannak. Főleg a Szigligeti borok...hmm nyáron ittunk egy fajtát, sajnos nem tudom a nevét de amiatt vissza fogok menni annyira jó volt. Most ittam először jégbort. Érdekes volt. A rendezvényről meg annyit hogy szerintem lesz ott elég hely,legalábbis emlékeim szerint ott elég tágas a tér bár már nagyon rég jártam ott. Most jó hogy korlátozva van a belépés...én szerintem elmegyek csak még társakat kell találni:)

Kozomago 2011.02.17. 15:10:20

@Szomjas Gödény: Megtaláltam a helyszín befogadóképességére vonatkozó adatokat:
www.rendezvenyhelyszinek.hu/adatlap.php?lang=hun&mode=hely&id=98
Ezek alapján elvileg el kell férnie az embereknek, mert ennyire van hitelesítve a helyszín - meg ebbe lehet, hogy nem is számítanak bele azok a plusz szintek, amiket említettél, szóval akkor ennyivel több elvileg. Persze függ a dolog attól, hogy mennyi és mekkora berendezés lesz, de elméletben kényelmesen elégnek kell lennie a helynek.

zetalax 2011.02.21. 12:15:47

Fiúk-lányok, én voltam a borjour-on:) Nagyon élveztem és most tényleg volt limit, szóval nagyon kényelmesen el lehetett férni. Normálisak voltak az emberek, jól volt elrendezve a kiállítás is és ami a legfontosabb hogy sehol nem kellett 1-2 percnél tovább várni arra hogy kóstolhass. Választék volt bőven, több mint 80 borászat volt jelen és mindegyik kirakott általában 3 bort. Én elég sok félét megkóstoltam, már fel sem tudnám sorolni. A Jégbor, és az eszencia nagyon megmaradt, annyira intenzívek voltak. Az etyeki borokban ismételten nem csalódtam:) Volt pár híresség is mármint személy...:) Összességében, megérte elmenni, szóval aki tud legközelebb nézzen el rá, nívós rendezvény lett!

csesztella 2011.02.24. 16:12:59

A családunkban van egy borász. Kb hetente kap egy kisebb, és havonta egy nagyobb ellenőrzést pontosan a hamisítások miatt. Egy olyan helyen borászkodik, ahol nagyon sok a fusi, otthon pancsolt bor, amivel nincs semmi baj, csak az egyszerű bácsikák el is akarják adni.
Nyilván, ez létezik nagyobb méretekben is. Annyit tudok, hogy elég szigorúan veszik és tényleg sokat ellenőriznek.
Azt mondom, tegyék is, hiszen a hamisítás elterjedésével elveszíti a bor a nem mindennapi jellegét.
Az általatok említett Borjouron én is voltam, de az előttem szólóval ellentétben nem kóstoltam jégbort. Nekem az túl édes. Én a fehér, száraz borokra esküszöm. Szerencsére, volt választék bőven.
süti beállítások módosítása