Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Első bor

Pflanzner Dörgicsei Olaszrizling 2006

2007.08.01. 15:30 - Albert gazda

Rambo, a szőlősgazda, aki egy ideje barátunk – amint az jobboldalt látszik is –, elkészítette élete első borát. Vagyis a másodikat. 2005-ben is igyekezett, de elhagyta a szerencse, ezért próbálkozása pálinkába fulladt. 2006-ban klappoltak a dolgok, így Pflanzner Sándor, ez neki a saját neve, merte úgy gondolni, megtisztel engem olaszrizlingje egy palackjával.

Sokat nem szívesen mesélnék arról, hogy és mint munkálkodik másodállású termelőnk, egyrészt egyszer írtam erről szöveget, másrészt megteszi ő maga, akit érdekelnek a részletek, kattintgasson, olvasgasson.

Pflanzner–Rambo elmondása szerint olyan bort szeretne készíteni, mint a régi öregek. Nem fineszes-szuperkanyarosat, hanem parasztbort, a kifejezés legnemesebb értelmében. Olyat, amelyben minden egyben van, nem kell szétszálazni a mineráliákat és a gyümölcsöket, a testet és a zamatokat, a koncentrációt és a komplexitást. Essen jól, legyen egyenes, érthető, tartalmas. Hát így.

A 2006-os olaszrizling fában erjedt, ott is ért, és kicsivel később sikerült lepalackozni, mint termelője szerette volna. Ez érződik is rajta, sajnos. Színe mélyebb arany, tisztán, szépen csillog. Orrban nem hemzsegnek díszítő jegyek, némi vanília mellett kevés friss almásságot véltem felfedezni. Az olaszra állítólag jellemző mandulának nyoma sincs, hál istennek, nekem nem hiányzik. Némelyek szerint sok lehet a hordó, de privátim köztudottan tölgytoleráns vagyok. Rokonszenves az illat, összességében.

Szájban izmos, tisztes testtel, lendülettel. De a vége nekem nem tetszik: nem kérdeztem, laborilag mennyi az acid, de érzékszervileg nem kevés. Annyira nem, hogy konkrétan savanyít búcsúzóul. Igaz, savtartalma javára válik másfelől: két-három héttel bontás után is ugyanúgy élt és virult, mint kidugózáskor.

Vonok egy párhuzamot: ez a rizling kísértetiesen emlékeztet a Kreinbacher Birtok 2004-eseinek fiatalkori állapotára. Amikor zsengén, hordóból kóstoltam őket, pont ilyen kérlelhetetlen savakat éreztem bennük. És mi lett belőlük: a Taposókút például Rambo hozzászóló egyik kedvencévé nőtte ki magát, még az 5 pontot és a szívből jövő ajánlást is kevésnek tartotta érte.

A dörgicseibe hárman kóstoltunk bele egyszerre, és egyetértettünk: ha ilyen lenne az első borunk, nem sietnénk kardunkba hanyatlani. Egyelőre jó 3 pont, aztán majd meglátjuk.

Címkék: 2006 kóstolás fehér olaszrizling hárompontos balaton felvidék pflanzner

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr97130089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spicc 2007.08.06. 22:37:08

Én csak gratulálni tudok Rambó blog-és szőlőművelő kollegának, aki a napi meló mellett kvázi hobbiként le tud rakni egy ilyen bort az asztalra (én még korábban hordóból kóstoltam).
A hegyen pedig úgy mondják rossz bor pedig nincs csak hibás. Mert tudják mit jelent szőlőt művelni míg bor lesz belőle.
Úgyhogy Rambó kollega, előre a kijelölt úton!

Majdmegmondomatutit · http://tombola.blog.hu 2007.12.15. 09:29:19

Hát Sándorom ne folytasd a borászkodást, felesleges. Ha még a tankönyveket sem olvasod el, honnan tudnál jó bort készíteni? Szerintem a bor egyszerűen szar lett.
süti beállítások módosítása