Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Más már nem is kellett

Borfesztivál-kalauz az 1. nap után

2008.09.11. 06:54 - Albert gazda

Mégiscsak a borfesztivál a legjobb borfesztivál, főleg az első napon, mert tömeg még nincsen, a választék meg hatalmas, ember legyen a talpán, aki fel akarja ölelni az egészet, a legjobb belesüllyedni koncepciótlanul, ahogy esik, úgy hüppen, hátha kisül belőle valami. Azokról a borokról lesz mostan szó, mérhetetlenül szubjektív alapon, amelyeket szerintem a látogatónak okvetlenül érdemes magához vennie.

Németh Attila standjánál nyitottam, NAG-címkés borokkal, leginkább a 2006-os Concubina tetszett.

A Bortársaságnál leragadtam hosszú időre, kóstoltam nagyjából tucatot. Fehérben Légli Ottó 2007-es Banyászó olaszrizlingjére izgultam rá, és nagyon bejött a St. Andrea dettó 2007-es Örökkéje is.

A nagyobb formátumú vörösök közt magyarul megint csak St. Andrea-borban, a 2006-os Merengőben leltem kedvemet leginkább, és érdekesnek találtam a Sauska 11-et is.

Külföldiül jobban értettem ezúttal, az argentin Kaiken cabernet-je nagyjából kétezer forintért virít a spiccen, a chilei Montes Alpha cabernet sauvignon meg vitt mindent négyezerért. Az újvilág uszályába kerültem teljesen, az vesse rám az első követ, aki akarja.

Malantinszky Csabáékhoz még nem érkeztek meg a 2006-os nagyok, csütörtöktől állítólag ott kesznek, de a 2006-os Noblesse cabernet sauvignon és a cabernoir sem rossz.

Szentesi Józsefnél vastag Orsolya- és Pontica-fehéreket lehet kipróbálni rengeteg alkohollal, hozzám nyilván közelebb állt a két 2007-es Kikelet-száraz, miszerint a furmint, de különösen a hárslevelű, amely ugyanolyan sauvignon blanc-os, mint a 2006-os, csak frissebb és színesebb.

A legnagyobbat mindazonáltal Szentesi József 2007-es rajnai rizlingje ütötte. Az volt a bajom a mester boraival eddig, hogy savas érzetűek erősen, mindig borul a harmónia. Na, itten nem borul. Van maradékcukra, alacsony, 12 körüli az alkoholja, zamatos, kiegyensúlyozott, rizlinges, gyönyörű, le a kalappal. Ilyet szeretnék még, sokat.

A Kreinbacher Birtok 2006-osokat hozott, a Tradícióval továbbra sincs gond, a 2007-esekkel pláne lépnek egyet előre, az fix.

Maradt a végére a Tornai Pince. A borfaluban a nap borának kiáltottam ki a topszelekciós apátsági furmintot, muszáj volt széjjelnézni náluk jobban. A hipermarket-sorozatból változatlanul a hárslevelű a kedvencem, és jó a furmint is. A válogatottak nagyon szépek mind. Aranyhegy furmint már nincs, apátsági még van, kiváló. Az olaszrizling dettó, a juhfark jól iható, a hárslevelű lehengerlő. Ha jól emlékszem, ez a hárs is Aranyhegy, de nem véstem fel, a lényeg, hogy topszelekciós; gazdag, mézes, lendületes, hosszú.

Aztán kaptam a válogatás válogatása juhfarkból, úgy hívják, hogy Nr. 71. Ennek köszönhető, hogy a Szentesi-rizling nem egymagában lett a nap bora, hanem in equo. Mintha testvérek lennének. Ez sem erjedt ki szárazra, és milyen jó, hogy nem. Somlói ásványosság, gyümölcsösséggel gazdagítva, tökéletesen, illatban és ízben egyaránt. Nagy, mégis elegáns. Más már nem is kellett.

Címkék: borfesztivál

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr94658173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hegyaljai 2008.09.11. 09:39:55

Én Malatinszky Csabánál nem kerestem az újakat, maradtam a jól bevált 2003 CF-nál. Évről évre jobb!

muskotály küvé 2008.09.11. 10:22:58

Az Újvilág uszályába hol kerültél? A Bortársaságnál?

piel 2008.09.11. 10:56:44

Üdv!Teljesen egyetértek Gazda Tornai borokról alkotott véleményével,már a Bormustrán taroltak a fehérek között!Csak abban nincs egyetértés,hogy szerintem a juhfarkjuk a legjobb!Tán ma én is feljutok..

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.09.11. 11:32:29

De miért PONT muskotályszüretre kell időzíteni a Borfalut??? Miért??? És miért fog esni szombat-vasárnap, hogy már ma le kelljen mennem Dörgicsére???

galicius 2008.09.11. 11:47:09

Na kérem!Holnap du.én is kóstolok.Már megrendeltem a sofőrt is,aki hazahoz.Nagyon kíváncsi vagyok,már alig tudok aludni és alig várom,hogy holnap legyen.

muskotály küvé 2008.09.11. 11:49:38

Egyébként ha valaki kíváncsi Szentesi József boraira, Kézműves Borok Háza fedőnéven, a Ráspival közös pavilonban (41) kóstolhatók.

vörös és fehér 2008.09.11. 12:16:39

ahol (ti. kézműves bork háza) holnap Berecz Stephanie, szombaton pedig Orsolyáék mérik majd a borokat.

Mr. Spock 2008.09.11. 13:00:30

húdemennék már, ahogy végzek már ott is vagyok.
csak megtaláljam amit keresek.

NOMASSWINE 2008.09.11. 19:42:39

egy-két tipp:merfelsz/bor&más/,ráspi merlot'06,mágus'06,luka enikő/mind/,losonci kf.+ szecskő turán/zwack/,malatinszky ch.'06.
Jó kostolást!

pelotepincsi 2008.09.11. 21:03:23

nekem még szombatig kell várni

hegyaljai 2008.09.12. 08:40:41

Kedves RAMBO!
Nem a muskotály szüretre van időzítve a borfesztivál, hanem a muskotály szüret jött előréb. Globális felmelegedés, vagy mi a szösz. Mindenesetre jörőre, meg utána szeptember második hétvégéje 1-1 nappal hamarabb lesz, és így remélhetően nem fognak hiányozni a termelő-tulajdonos-borász személyiségek a standokról, az akikkel való találkozás miatt szeretjük ezt a bulit.

nick: 2008.09.12. 11:20:40

Sziasztok!


Luka Enikő borait ki kóstoltatja?
Köszi!

nick: 2008.09.13. 13:37:12

köszi, megtaláltam végül :-)
(nem túl meglepő módon a soproniaknál volt, Luka Pincészet néven - asszem ez nekem túl feltünő volt elsőre ahhoz, hogy észre bírjam venni)

de állítólag ma (szombaton) lesznek spéci tételei is (pszt!... :-P)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.09.14. 18:40:47

Kedves hegyaljai!

Persze, tudom, hogy ez így van, csak siránkoztam egy kicsit, mert azt hittem, nem jutok ki idén. De az idő szép volt, a szüretelők belehúztak, és én egy szuper estét töltöttem szombaton a várban.

szolo.blogspot.com/2008/09/borfesztivl-2008.html
süti beállítások módosítása