Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Az utolsó pötty a pohárban

2009.11.18. 06:00 - Az Alkoholisták

A Borravaló arról tudósít, hogy a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft csapata, azaz Nemes Richárd és stábja bedobta a törülközőt. Az eredetileg Magyar Bormarketing Kht.-nek hívott testület tevékenysége úgy két éve pörgött fel, miután a borászok hosszú időn át küzdöttek azért, hogy az államkasszába irányuló befizetéseik egy része fölött maguk rendelkezhessenek, és azt közösségi bormarketingre fordítsák. A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft - a honlapon olvasható alapító kiáltvány szerint - azzal a céllal jött létre, hogy "egy szakmai szervezetbe tömörítse a hazai borászati ágazat szereplőit, és azok marketing és értékesítési tevékenységeihez kapcsolódó érdekeit képviselje, érvényesítse". A közös pénz elköltésének elvi és szakmai kérdései már a kezdettől vitát kavartak. Az olcsóbb piaci szegmensnek termelő termelők nehezményezték, hogy az ő pénzükből a legismertebb és/vagy legsikeresebb magyar borászokat népszerűsítik külföldön, és azt is méltánytalannak tartották, hogy egy 800 forintos és egy 8000 forintos palack után egyaránt 8 forint a befizetendő összeg (ez a fonák helyzet azóta megszűnt). Az MBM kampányai és az azokra költött összegek szintén megosztották a borközvéleményt (l. lent). A lemondás okairól egyelőre senki nem nyilatkozik.

Néhány az MBM tevékenységével foglalkozó, vagy azt érintő posztunk:
Quo vadis bormarketing?
Támogasson Ön is Master of Wine-t!
A magyarok logója
Fedezd fel a tokaji furmintot!
Légy a fröccsben
Magyaros borkampány

Címkék: bormarketing magyar bormarketing nonprofit kft

108 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr891533499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borkősav 2009.11.18. 07:43:47

Na az elso jo lépés

fiatalborivo 2009.11.18. 07:51:34

Nem gondolnam hogy szakmai dolgok miatt mondtak fel, inkabb a penz es a lehetetlen mukodes miatt

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2009.11.18. 08:07:02

A stockholmi bemutatóból-kóstolóból ítélve jó munkát végeztek.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.18. 08:59:41

Emberileg sajnálom őket és biztos vagyok benne, hogy nem szakmai okok vannak a problémák hátterében.

Ugyanakkor ők pénzelték a szakmailag döbbenetesen rossz Borkultusz tévéműsort is...A belföldi programjaik szerintem csapnivalóak és eredménytelenek voltak, viszont a külföldi programok előtt le a kalappal.

lackó 2009.11.18. 10:10:26

Az én véleményem az, hogy ez valamikor egy jó kezdeményezés lehetett...de miért van az, hogy amikor az országban bormarketingről, kereskedelemről, vagy borműsorokról beszélünk, az esetek nagy többségében marketinghez, kereskedelemhez igen, de borhoz abszolút nem értő emberek kerülnek helyzetbe? Nem ismerem Nemes Richárdot, nem is róla szeretnék véleményt alkotni. Pár hónapja jeleztem felé, hogy illő lenne a kevésbé futtatott borvidékekre is időt szánni, örültem volna, ha legalább egy pár soros választ kapok. Szóval, talán első a magyar borpiac ismerete, a magyar borélet megismerése, aztán jöhetnek olyan marketing szakemberek, akik hozzá tudnak tenni a dologhoz.

Na igen, biztos jó volt a Stockholmi bemutató, de először a magyar pályán játsszuk már be.

"Fekete cseresznyehordóban érlelték..." no comment.

Ferraiolo 2009.11.18. 10:38:42

@Hobbiszakács:
Egyetértek. Azt gondolom jelenleg a külföld nagyon fontos a magyar bornak és ahhoz nem fér kétség, hogy a külföldi programok szervezésében nagyon jó munkát végeztek! Respect.

lackó 2009.11.18. 11:07:52

@Ferraiolo: és a belföldi minőségi borfogyasztással mi a helyzet? Szép dolog a külföldi marketingmunka, de biztos, hogy az az elsődleges?

Dee L'hemaa 2009.11.18. 13:17:38

Lackó: Külföldön van borkultúra, ott "csak" meg kell ismertetni a magyar bort.
Itthon a fogyasztókat nevelni is szükséges, ami nagyobb meló...
Piacként is nagyobb a külföld.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.11.18. 13:41:06

@Dee L'hemaa: Kétlem, hogy a fogyasztókat nevelni lehetne/kellene. Szerintem egyszerűen elég sok jó borász van az országban, akiknek 3-8ezer forintos termékeiből sok van, és ezt nem bírja megfizetni az átlagfogyasztó. Kevés egyelőre az 500-1500 forintos kategóriában a vállalható bor, és ezért a pénzért korrekt külföldi technobor kapható. Tehát más pályán versenyzünk, mint ahol a külföldiek - és mivel az alsó árkategóriában nagyobb a kereslet, ők fognak győzni.

lackó 2009.11.18. 13:51:56

@Dee L'hemaa: a megfizethető, de korrekt minőségű borok hiányoznak a polcokról, a pincészetek megélhetését ezek adnák. Hosszúra nyúló kérdés a támogatási rendszer is, de Rambonak teljesen igaza van a pálya kérdésében. Meg lehet ismertetni a magyar bort külföldön, de egyszerűen nem kérdés, nem fogunk tudni labdába rúgni, hiába a sok beleölt pénz. Hogy ez sznobság, vagy kultúra, előítélet kérdése, nem tudom...de ha egy külföldinek választani kell egy Solus és egy másik 40-50 eurós francia közt, szerinted melyiket fogja? Sajnos előítéletek vannak és hiába a nagy külföldi kampányok...amíg a magyar átlagfogyasztó nem teheti meg, hogy villányi csúcsküvéket fogyasszon -márpedig sok kampány és műsor erre épül- addig feneketlen kút az egész...

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.11.18. 16:51:55

@lackó: Abban igazad van, hogy a világfajták terén versenyhátrányból indul a magyar bor akármilyen jó is. Egyetértek veled abban, hogy egyes (főleg villányi) termelők a hazai piacon jól bevált értékesítési gépezete megbukott külföldön. Arra azonban szánhatnál egy kis időt, hogy utánanézz mennyi pénz is ment a 'nagy kölföldi kampányokra' és hogy, mely borok aratnak sikereket elsősorban. A Tokaji borkülönlegességek, száraz furmintok, vagy a somlai, balatoni hagyományos száraz fehérek nagy sikert aratnak külföldön. Nem túlzás azt mondani, hogy a külföldi borguruk sokszor leestek a székről ezen borok egyedisége és magas minősége láttán. És mindezt nevetségesen kis pénzekből sikerült eddig elérni.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.11.18. 19:01:07

@lackó: Egyetértek, azzal a finomítással, hogy a Solust szerintem el lehet adni a franciákkal szemben is. Megveszik, ha jó, én pl. láttam Franciaországban Kopárt, el is kapkodták. A baj az, hogy mondjuk egy borszaküzlet 5-6 magyar vörösnél többet úgysem árul, így külföldön a magyar bornak a magyar bor a legnagyobb konkurencia.
Vagyis igen, itthon kell boldogulni, és igen, ez a borkultúra javításával kellene, hogy kezdődjön.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.18. 19:23:15

@mistinguett: Azt láttad, hogy elkapkodták? Hány palackot?

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.11.18. 20:07:14

@BZoltan: Jó, jó, az elkapkodták egy kicsit erős. Nem tudom, hány palack volt. Egy borszaküzletben volt kapható egy pár hónapig tavalyelőtt, 36 euró volt akkoriban (a 2003-as). A tulajjal beszéltem, ő mondta, hogy nagy sikere volt, jól fogyott. Ez egy külföldi borokra specializálódott boros volt (én brunellót venni mentem oda), magyar vörösből 5-6 félét lehetett kapni.
Persze abban nincs vita közöttünk, hogy ötven-száz palack Kopárt szétszórni egy közepesen nagy városban nem olyan nagy teljesítmény, csak árnyalni akartam a francia vs magyar kérdést.

nick: 2009.11.18. 20:07:36

@lackó: bocs, de tudod, kikről beszélsz?

szted pl. Árvay Angelika, akinek a magyar bormarketing legutóbbi külföldi sikereit köszönhetjük, nem ért a borhoz?!

...akkor valszeg másik mozit nézel

folytassam még?...

borkősav 2009.11.18. 20:33:40

@nick:: kedves nick
sorold mar fel légy szíves ezeket a külföldi marketingsikereket?

borkősav 2009.11.18. 21:20:10

ja meg mar akkor az hogy valaki értsen a borokhoz az kevés hogy tanulgat egy kis tanfolyamot meg kostol párat, mert azt nem érti ami a lényeg hogy adot dolgok mert vannak abban a borban es azt hogy lehet elérni vagy reprodukálni.
Ezt csak kevés borász mondhatja el magáról meg persze az említett hölgy

a másik amitől már hányok aza a bormarketing meg közösségi marketing
ezt a szart is csak egy ilyen hülye ország eszi meg mint mi
nagyon szép dolog hogy az ingyen kapott mintákat elküldjük angliába és a csapat kimegy es jot bulizik. A 8 pesoból azokat a borászokat kellene kiküldeni mondjuk akik a minőséggel alkalmasak rá, és tudnak komunikálni mert godolom itt a személyes megjelenés fontos.

Ha pedig mar ez a brigád ugy is megy akkor egy olyan következő kellene, akik egy ilyen bemutató keretén belül el is tudják adni a bort, nem kib marketing kell hanem aborokat kell eljuttatni azohoz az emberekhez külföldi kereskedőkhöz beszerzőkhöz, akik tényleg akarnak kereskedni a magyar borokkal es piacot alkotnak.
Király a marketingünk de hána konténer bocsánat karton bort sikerült eladni, ezekkel az egyébként nem rossz bemutatókkal?

borkősav 2009.11.18. 21:22:30

Ja es most nem a lekoszont tagokat akartam bantani mert ok biztos lelkesek voltak meg minden, de ebben a kerdesben alapkoncepcioválltás kell, es az Ő lemondásuk is ezt látszik igazolni.

hidegchaco 2009.11.18. 21:36:32

Bejött a sejtésem... Kicsit vicces (vagy inkább szomorú), ahogyan itt egyesek osztják az észt, hogy hogyan is kellene másképp marketingelni, hatékonyabban felhasználni a pénzt, mit csinált rosszul a MBM Kht, stb, stb. Könyörgöm, akkor tegyétek! Mutassátok meg, hogy Ti igenis hatékonyabban, eredményesebben csinál_játok_, nem csak "tudnátok csnálni"! Nekem személy szerint nem volt rokonszenves a Nemes Richárd, de van bizonyos rálátásom a közegre, amiben dolgozott (ideértve a sok kitűnő bortermelőt is, akik mindent tudnak, egy dolog kivételével: bármi mellett is egységesen, közösen fellépni), és közel sem hiszem, hogy ne dolgoztak volna meg azért apénzért, amit az utóbbi hónapokban nem is kaptak meg (tudtommal a felmondást a hosszú ideje tartó finanszírozási problémák okozták). De jó látni, hogy itt van a sok önjelölt zseni, aki tudása és tapasztalata révén minden bizonnyal heteken belül radikális változást hoz majd a magyar közösségi agrármarketing, vagy akár csak közösségi bormarketing terén... :(((
(Javaslom az érintett kormánytagok közvetlen megkeresését a kiváló ötleteket ismertető levelekkel, az már az NDK-ban is jól működött.)

nick: 2009.11.18. 22:01:31

@borkősav:
OK, örömmel néhány pl.:
Varsó,
Amszterdam,
Stockholm,
London,
Prága,
cseh Decanter,
lengyel Wino,
svéd Världens Viner,
angol The Drinks Business,
angol, svéd, cseh, francia újságírók, MW-ok,
stb. elhozása hazánkba

...ha ez vkinek is nem lenne elég, akkor bitte csinálja utánuk előbb, és utána őt is megdícsérem itt biz'Isten

czudarka 2009.11.18. 22:02:19

@Enemy No 1:
nem rossz!
Miből gondolod, hogy nem formálhatnak véleményt azok az önjelölt zsenik, akik itt osztják az észt csak úgy mint te, akinek rálátása van a dolgokra.

Örülök, hogy elindult a magyar bormarketing! Van itt már borkultúra kft is aki milliárdos haszonnal szervez "nekünk" borfesztet. nem szervezetből van hiány, hanem normális agrárvezetésből!
Kérek mindenkit, hogy nézzen utána, hogy dec 15.-től milyen "rendben" fognak menni itt a dolgok!
Az obi ugyan úgy szivatja a magyar parasztot, mint eddig, csak még egy kicsit jobban!
Könnyen marketingelnék, akkor, ha nem szopatnának minden magyar adófizető barmot 83% adóval, ha csak visszaállhatna a feudalizmus "elnyomó" 2-szer fizetendő tizede. De én még szívesen adnék még tizedet és még marketingelnék is!
Mit akarunk külföldön? Szar van a palacsintában! Nincs még egy negyed Puskás Öcsink se! Stb Stb Stb

nick: 2009.11.18. 22:18:56

@borkősav:

1. Lackó szerint a Bormarketing kht. tagjai nem értenek a borhoz - erre kapásból mutattam egy IW-t, aki nem mellesleg gyakorló borász és bormarketinges, igen szép elért eredményekkel a saját pincészetüknél is, úh nem csak holmi borblogba belefirkáló kibic :-P

2. a közösségi marketing a SodaPop meg a társai, közel sem az, amiről beszélsz - érdemes kicsit ismerni azt a témát, amiről nyilatkozol, még ha az ne adj Isten, a marketing is
egy nemzetközi borbemutató pedig sokkal jobban hasonlít a reggeltől estig végigállós, figyelmesen öntögetős, mindenkire mosolygós és közben idegen nyelven értelmes dolgokat beszélős kemény munkára, mint vmi "nagy bulira", annak csak Móricka képzeli, meg aki még nem látott olyat közelebbről

3. a marketinget pedig ne keverjük az értékesítéssel - akkor sem, ha egyesek szerint mindkettő Isten ellen való hókuszpók, az ördög műve, és csak az vetemedik ilyenre, aki egyébként semmi hasznosra sem alkalmas -, ahogy ugye az sem mindegy, hogy erek között egy injekció vagy ínyek között egy erekció :-P

...pesze kiváncsi lennék, szted pl. miben kellene ALAPkoncepciót váltania a magyar borMARKETING-nek

(de kérlek, ne a magyar borKERESKEDELEM-ről írj a válaszodban, mert az másik téma)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.11.18. 23:15:05

@nick:: nem akarok nagyon tankönyvízű lenni, de azért leírom, amit ez előbb szabad szövegben mondtam. Ha igaz, hogy a marketing a termék, az ár és a promóció hármasa, akkor amíg nincs vállalható termékünk az 500-1000 forintos árkategóriában (azaz értékelhetően jó bort csak keveset lehet ennyiért kapni) addig minden óriásplakát és TV reklám kidobott pénz. A 3000-10000 forintos borokat megvenni tudó közönség a borfogyasztása lényegesen kisebb az eladott tömegborhoz képest.

Amikor Olaszországban kimondottan jó fél liter bort kaptam 2 EUROért - étteremben felszolgálva(!) - akkor értettem meg, hogy ők nem a top-top-top kategóriás borászataik miatt boros nemzet, hanem azért, mert nagyon sokan isznak olyan jó bort, amit Magyarországon csak kevesek és ritkán engedhetnek meg maguknak.

Tehát arra a kérdésedre, hogy mit csinálnék mésként, az a válaszom, hogy azt céloznám meg, hogy a mindennapok színvonalas itala a lehető legtöbb emberhez eljusson. És lehet, hogy ennek az első lépése sokkal inkább egy korrekt támogatási rendszer, egy termékminősítő szervezet, egy értékesítési lánc, szabályozás a magyar borok polcon történő pozitív diszkriminációjára - mint bármi más. Nem tudom, nem vagyok szakembere a témának.

2009.11.18. 23:21:46

@nick: ne próbáljuk már messziről jött idegenként a külpiaci marketinget fényezni. Pontosan tudjuk, mekkora botrány volt pl. a felsorolásban is említett cseh bemutatkozás. Emellett a marketinges dolgozzon, ne az arcát nyomja külföldön.
Valahogy a belpiaci akciókat mindig kísérte valami botrány, a külpiaciak viszont remekül sikerültek...
@enemy No 1: van egy KHT/Kft. stabil, megszavazott költségvetéssel. Áldásos állapot. Ez a szervezet évi 1 milliárdot meghaladó összeg felett diszponál. Majd elfelejti közbeszerezni saját költségvetését. És nem tud az alkalmazottainak fizetést osztani, és bezár, valamint adóhátralékot generál. Ne próbáljuk már meg azt állítani, hogy ez a társaság – ezek után – profi és rendesen dolgozott.... Hiszen csak azt nem csinálta meg, ami a dolga. Az összes többi meg ez alapján biztosan rendben volt és fantasztikusan sikerült.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.18. 23:24:17

@mistinguett: Világos. Én is csak azért kérdeztem, mert szerintem nem mindegy, hogy egy azaz egy darab a külföldi borokra specializált szaküzletben adtak el pár kartonnal vélhetőleg a párizsi magyar/lengyel/orosz/stb közönségnek vagy a francia borrajongóknak terítettek ezen az áron sokezer palackot.
Szerintem ebben a kategóriában az export egyelőre inkább presztizs amivel itthon lehet dicsekedni és kevésbé üzlet.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.18. 23:30:44

@nick:: RAMBO-nak tökéletesen igaza van. Vele azonos véleményt mantrázok én is sok helyen régóta.

A Magyar Bormarketing KFt-nek a legnagyobb szakmai baklövése az volt, hogy nem létező terméket próbált eladni egy nem létező piacon.

Ha bemész egy tetszőleges élelmiszerboltba és vakon leveszel a boros polcról egy 500-1500 Ft közötti magyar bort és otthon kibontod akkor neked az lesz az érzésed, hogy "a magyar bor közös kincsünk", vagy az, hogy bakker ezt a moslékot hogyan lehet meginni?

Mindezt úgy, hogy ennyi pénzből 2-3 finnyás társaságban is vállalható igen korrekt üveg sört is kapsz.

lackó 2009.11.18. 23:47:45

@nick:na, savanyú a szőlő? :D

Hol is írtam, hogy a Bormarketingben tevékenykedők abszolút nem értenek a borhoz? Biztos rohadt jó dolog kiragadni a részleteket, a Jehova tanúi is ezt csinálják, csak van egy bizonyos dolog, amit kontextusnak hívnak...

Szakembere pedig én sem vagyok a témának, de azt hiszem, hogy egy olyan programnak vagyok évek óta társ-szervezője, ami elég sokat tett hozzá a magyar bor marketingjéhez, mindezt minimális anyagi "támogatással", nulla anyagi haszonnal...nem külföldön, belföldön. Nem vagyok büszke magamra, a magyar borászokra annál inkább, akik képesek voltak erre pénzt és időt áldozni. Akik ismernek, tudják, miről beszélek. És bacca meg, igen, ha ez évi pár ezer forintból működik, akkor azt mondom, hogy száz milliókból pár ember igenis nagy dolgot össze tudna hozni...bár tény, lehet, hogy nem saját magukat nyomatnák.

És ne vicceljünk már az OBI-val, meg a magyar bortörvénnyel, amit már réges-régen túlhaladott a kor és világosan látszódik, hogy érdekek mentén működik...

Ja, és igen...tök jók ezek a sikerek, még hasra is esnék tőlük, ha azt látnám, hogy elkezdték konténerszámra hordani a magyar borokat, de rohadtul nem ez van...mindemellett minden tiszteletem Árvay Angelikának, ismeretlenül is, de csókolom, egy olyan Bormarketing által támogatott műsorhoz adta az arcát, ahol egy villányi cf-et feketecseresznye hordóban érleltek. Ez nem az ő hibája, ok, de ne vicceljünk már.

Rambo, Zoli, FurMint pedig már megformálta tökéletesen azt a véleményt, amit marketing és alapozás területén fontosnak tartok, így nincs értelme ismételgetni.

2009.11.18. 23:47:51

@nick: ne haragudj, de úgy gondolom, hogy a marketing és a sales kéz a kézben jár. Kényelmes dolog egy marketingesnek elhatárolódni az értékesítéstől, de ha ezt teszi, akkor a munkája nem több mint ködszúrkálás.
Nyilván a borászok sem voltak elégedettek a MBM Kft. teljesítményével és eredményeivel, ezért nem nyúlnak a hónuk alá. Az is nyilvánvaló, hogy a borász elsődleges szempontja az, hogy fogyjon a bora. És – ez egy marketingest bármennyire is bőszít – jogos. Milyen piacokat tárt fel eddig a magyar bormarketing? Mi a páréves tevékenységének a kimenete?
Aki már szervezett gastro-eventet, pontosan tudja, hogy mennyi munka, és azt is, hogy hálás feladat. Ingyen a kaja, ingyen a pia, dől az újságíró és a szélesebb szakma. Az eredmény pedig konvergál a 0-hoz. Viszont indulhat(na) a sales.
Imidzskampányok, arculatteremtés? Ha fizetnek a szakmának, jönnek mint a legyek, hiszen ebből élnek. Hol a follow upja a működésnek?

nick: 2009.11.18. 23:51:55

@RAMBO: ne haragudj, és kérlek ne is vedd személyes sértésnek, de a marketing semmi esetre sem a termék, ár és promóció hármasa

az meg a te egyéni véleményed, hogy amíg nincs vállalható termékünk az 500-1000 forintos árkategóriában, addig minden óriásplakát és TV reklám kidobott pénz
ezzel nem értek egyet

ha ez így lenne, akkor ennek analógiájára pl. Mercedes hirdetések sem lehetnének ATL

azt hiszem, soha senki nem mondta, hogy a Bormarketing Kht. egyből és azonnal minden egyes ember számára akar hirdetni

ez nyilván blődség lenne korlátos erőforrások birtokában - bárki számára (beleértve az itt nagyon okosokat is)

vhol mindig el kell kezdeni - ők itt kezdték, kész, ez van

akinek nem tetszik, elmondhatja ugyan a véleményét, de sokkal jobb, ha inkább jobban csinálja

mert akármilyen lenézett és megköpködött dolog is a marketing a mai magyar panelvalóságból nézve, azért nem könnyű szakma - ha vki jól akarja csinálni

a korrekt támogatási rendszer, termékminősítő szervezet, értékesítési lánc, szabályozás meg satöbbi az pedig kicsit sem marketing, és bár jó volna, egyáltalán nem a Bormarketing Kht. hatásköre - ebből a szempontból beszédes az elnevezésük, hogy mire vannak, és milyen témában próbálnak tenni

ezt elérni amúgy is minimum gazdatüntetések kellenének - de úgy, hogy a rendőrök most nem lőnek

...és nem, esőt sem tudnak hozni, ha aszály van a dűlőkben, és nem is csak azért, mert részegen buliznak külföldi partikon "betolva az arcukat" :-P

nick: 2009.11.18. 23:58:43

@FurMint: azt, hogy mit mekkora botrány kísér, többek közt az ilyen-olyan, arról tudósító sajtó közli - ennek minden hozadékával együtt

azaz karikaturizálva, ha vki a maunikasót nézi, nyilván kevésbé reális képet kap a világról, mint kéne

és akkor az egyéb üzleti érdekeket még fel sem hoztam

persze nyilván egyik sem kell ahhoz, hogy vki ne csináljon mindent elsőre tökéletesen - de emberek vagyunk

...én sem hiába szeretnék csak fele olyan okos lenni előre, mint a feleségem utólag ;-)

egyébként a cseh példádról nem tudok, de sebaj, húzzuk ki!

még úgyis marad bőven, ami eddig nem volt, most ők páran megcsinálták, és lett, és ez így most sokkal jobb, mint előtte, ezek nélkül

ezen nem tudom, mit lehetne vitatni még...

nick: 2009.11.19. 00:07:14

@BZoltan: amiről beszélsz, az lehet jogos, de teljesen másik téma

és a félreértés két dologból fakad:
egyrészt abból, hogy keveritek a marketinget az értékesítéssel, mintha a marketinges konkrétan eladna akármit is - ami főleg az MBM-et nézve furcsa, mert semmi ráhatásuk nincs a borkereskedelemre, mégis rajtuk akartok ilyet számonkérni

másrészt pedig azt gondoljátok, hogy arra lenne ráhatásuk, hogy az általatok ideálisnak tartott 500-1500Ft közötti kategóriában legyenek jó borok

nem tudom, mi alapján gondoljátok ezt, vagy mit várnátok el

a MBM mit tudna tenni, hogy a magyar borászok ilyen vagy olyan bort készítsenek ilyen vagy olyan áron?

maximum támogathatják őket információkkal és javaslatokkal, piackutatások eredményeivel, vagy mondjuk marketing elemzésekkel

hogy ezt nem tették eddig?!

...na ezt spec. tévedés lenne hinni, mert egész jó kis anyagokat publikáltak ingyen a site-jukon:
amelyik borász vagy borkereskedő akarta, letöltötte, és profitálhatott (volna) belőle

bár sajnos nincsenek illúzióim, hány magyar borkereskedő töltötte le

de ez már nem a MBM-en múlik, nem igaz?

Kimonó 2009.11.19. 00:16:39

Külföldi szemmel kicsit másképp közelítem meg a témát. Mégha Magyarországon számít is a termelő neve, hírneve, külföldön ez semmit nem jelent. Ott tényleg csak a "magyar bor" mint fogalom érdekes, ennek kell végre egy lobbi és ez alapján kell mérni az MBM eddigi munkásságát. Vagy tényleg ott tartunk, hogy saját hazában is érvelni kell a hazai bor mellett? Ez talán nem az MBM-t minősíti, hanem a magyar fogyasztót. Ha külföldön nő a magyar bor elfogadása, akkor itthon automatikusan nő, hiszen büszkeséggel töltenek majd el külföldi sikereink.
Nem is értem, ilyen adottságokkal, ilyen fajtasokasággal miért nem vagyunk képesek értékeineket a világ felé kommunikálni. Ez lenne az MDM fő feladata.

nick: 2009.11.19. 00:23:46

@lackó: ezt írtad:

lackó www.szegedikadarka.blog.hu 2009.11.18. 10:10:26
Az én véleményem az, hogy ez valamikor egy jó kezdeményezés lehetett...de miért van az, hogy amikor az országban bormarketingről, kereskedelemről, vagy borműsorokról beszélünk, az esetek nagy többségében marketinghez, kereskedelemhez igen, de borhoz abszolút nem értő emberek kerülnek helyzetbe? Nem ismerem Nemes Richárdot, nem is róla szeretnék véleményt alkotni.

én meg erre ezt:
1. Lackó szerint a Bormarketing kht. tagjai nem értenek a borhoz - erre kapásból mutattam egy IW-t, aki nem mellesleg gyakorló borász és bormarketinges, igen szép elért eredményekkel a saját pincészetüknél is, úh nem csak holmi borblogba belefirkáló kibic :-P

hol látsz itt ellentmondást?

azt írtad a MBM kapcsán, hogy "az esetek nagy többségében" - ezt nyilván úgy értetted, hogy rájuk is vonatkozik, mert ez következett az általad leírtakból

emellett Nemes Richárdot nem ismered, ami még önmagában nem gond, de úgy tűnik, a MBM többi munkatársát sem - és ezt itt úgy értsd, hogy nem feltétlen személyesen, de egyiknek sem ismered a szakmai hátterét

ha vmelyiket is ismernéd, vagy tudnál róluk vmit, sztem nem írtad volna, hogy nem értenek a borokhoz

erre volt egy nagyon ékes példa Árvay Angelika - őrajta kívül már nem érzem szükségét, hogy tovább ragozzuk, de a többiek sem amatőrök, bár nyilván nem mind IW és borász maga is

amit csinálsz Szegeden, az tök jó, és hajrá továbbra is, de nem csak fesztivál van, meg event marketing
az ATL dolgok jóval költségesebbek, és nehezebben is mérhetők
(pl. ezért én sem szeretem, de nem én terveztem a kampányt)

azon lehetne vitatkozni, hogy mennyire jó a kampány, és hogy lehetne jobban, de nyílt pályázat volt erre kiírva - aki annyira király a témában, biztosan jelentkezett is (én nem)

az OBI-val meg a bortörvénnyel egyetértek, asszem másik posztnál együtt is érveltünk ellene, de ez megint nem MBM kompetencia
semmi közül hozzá, és nem is tudnak ellene mit tenni

szar nekik is, nekik is biztos megvan a maguk privát véleményük róla, de más feladatot vállaltak el, és legalább azt próbálják jól csinálni akkor is, ha még a magyar törvények is sokszor a magyar borászok ellen vannak

azt meg nem lenne túl komoly számonkérni, hogy egy cég minden egyes tagja lektoráljon minden egyes műsort vagy bármilyen sajtómegjelenést, amit támogatnak, különben oda a rendesen felépített hitelességük - ez nonszensz hülyeség lenne

persze jó kijavítani a tévedéseket - erre biztos meg is van a megfelelő fórum - de nem hinném, hogy egy ilyen szakmai bakin csúszna el a magyar bor ügye

egyébként pedig meg tudom érteni azokat, akik hibáznak munka közben: még én is hibázom néha ;-)

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.19. 00:27:25

@nick:: Nem, nem keverem ossze a salest a marketinggel. Ilyent még véletlenül sem tennék és ilyenre utaló véleményt sehol nem írtam le.
Ahogy nem is kértem számon semmilyen kereskedelmi tevékenységet senkin.

Ahogy azt sem írtam egy szóval sem, hogy az MBM dolga lenne megteremteni az 500-1500 forintos jó borokat.

Szerintem a tartalmas eszmecsere érdekében maradjunk annál ami tényleg elhangzik.

Az MBM csinált rengeteg dolgot a belföldi bormarketing területén. A baj csak az, hogy a Rambo és az általam is említett okok miatt ezek kivétel nélkül az értelmetlen, eredménytelen pénzpocsékolás kategóriájába kerülnek.
De lehet, hogy tévedek és a borkultusz vasárnapi adása után az anygalföldi melós rohan is a Bortársaságba és már veszi is meg a tízezer forintos Gere borokat és nem is a tecsóban fogja megvenni kéccázé a lóbányai homályost.

2009.11.19. 00:38:16

@Naibaf: Szívemből szólsz. Tök mindegy, hogy külföldön a cserszegi fűszeres Font vagy Frittmann.
Az pl. lényeges is lehetne, hogy nem akartuk pancsolni a rozét, és pl. Cannes-ban nagyaranyat nyertünk. De ehelyett pl. a wines of hungary brand 2 éve töketlenkedik egy jpeg-re illesztett url-lel.
@nick: én egy 2008-as GKI-tanulmány kivonatán kívül nem nagyon láttam használható anyagot a site-jukon. De lehet, azóta már felkerült?

nick: 2009.11.19. 00:44:14

@FurMint: abban egyetértünk, hogy a marketing és az értékesítés kiegészítik egymást, és abban is, hogy amit a marketing megalapoz, arra tud építkezni az eladás

de önmagában a marketingen nem lehet számonkérni az eladás eredményét, mert az egy másik szakma, még akkor is, ha egymásra vannak utalva, és szomszédosak

nyilván, ha egyik nem végzi jól a maga feladatát, a másik sem lehet eredményes, de azért ez elég egzakt ahhoz, hogy jól el lehessen különíteni, melyik rész hibázik

és ne érts félre, nem mondom, hogy nem lehetne jobban csinálni a bormarketinget - mint itt sok más hozzászóló, messziről én is sokkal jobban tudnám mint az MBM :-P

az meg nem hinném, hogy bőszítene bármilyen marketingest is, ha a termelő el szeretné adni a termékét - hiszen ennek TÁMOGATÁSÁRA (és NEM a kivitelezésére) van a marketinges

ettől függetlenül nem értem, miért kérdezed, milyen piacokat tárt fel eddig a magyar bormarketing és mi a páréves tevékenységének a kimenete

sok egyéb mellett kimenetek azok a marketingtevékenységek, melyek közül néhány jelentősebb külföldit feljebb felsoroltam,
de az a site-juk,
az óriásplakát és TV-kampány,
a tavalyi indoor Fröccs-kampány (ami nekem spec tetszett),
sőt, még az az óriásfröccsös Guiness-kísérlet is (ami viszont nem)

ezek hatását vissza lehet mérni elég egyszerűen - gondolom, fogják is, ha lesz még MBM ezek után

bár nem tudom, az itteni kommentelők közül hányan csináltak már imázskampányt, de aki igen, az tudja, miért ez a legnehezebb téma, és mik miatt...

a gastro-event meg egyetlen apró fajtája a marketingnek
önmagában vakmi keveset ér
ez alapján általánosítani hiba lenne

az imázskampány és az arculatépítés pedig amellett, hogy arányaiban iszonyú drága és lassú, egyáltalán nem a szakmának szól - szemben pl. a szakmai vagy sajtórendezvényekkel

ha ezeket keverjük, érthető, hogy nem jön ki semmi értelmes

a működés follow-up-ján viszont nem tudom mit értesz
ha a megkezdett tevékenységek folyamatos továbbfolytatását, akkor azt sztem csinálják - ha még lesznek

az előbbieken túl az MBM további "kimenete" még a fentebb említett elemzések és borpiac feltáró kutatás is

a kérdésem csak az, amit előbb is írtam:
vajon ezeket az eredményeket hány szakember (borász és kereskedő) használta fel azok közül, akiknek szánták?!...

nick: 2009.11.19. 00:56:00

@BZoltan: ezt írtad:
A Magyar BorMARKETING KFt-nek a legnagyobb szakmai baklövése az volt, hogy nem létező terméket próbált ELADNI egy nem létező piacon.

...ezek után leírtad az 500-1500Ft-os borok problémáját

ezekből olvastam ki, amiket most cáfolsz

de sebaj, ha nem kevered, nem kevered, az csak jó, és én örülök neki, ha nem kérsz számon olyat, ami nonszensz

azt viszont továbbra is félreértés hinni, hogy a MBM-nek a célja EGYBŐL és AZONNAL _mindenki_ számára szólni

mert hogyan is lehetne ezt megtenni korlátos számú emberrel, korlátos idő alatt, korlátos erőforrásokkal (elsősorban pénzzel)?!

jobban lehet, hogy be lehetett volna osztani - erre írtam is, hogy messziről én is jobban tudnám, mint ahogy itt még többen is mások :-P

de azt írni, hogy KIVÉTEL NÉLKÜL értelmetlen, eredménytelen pénzpocsékolás - na ez már annyira szakmaitlan és szakszerűtlen, hogy jobb viccnek venni (bár annak is kicsit durva)

azért a marketing nem politika vagy foci, hiába hiszik azt egyesek

az is egy komoly szakma - még ha tréfálkozunk is rajta néha egyes reálosabb körökben ;-)

és bár jó ötlete meg tippje kívülállóként mindenkinek van, azért egy komplex nemzetközi márkaépítést ne higgye már senki, hogy majd szaktudás nélkül IQ-ból elsőre megold pikk-pakk...

nick: 2009.11.19. 01:01:06

@FurMint: azért vannak ott még országprofilok és egyéb borpiaci adatok, amiket jól lehet használni

és mindez ingyen!

nyilván lehet hozni ezer példát, hogy mi hiányzik még, meg mi lenne jó, de azért aki vett már $ ezrekért pár oldalas Gartner-elemzést, amin egyetlen ábra adta az igazi értéket, a szöveg csak elmagyarázta, ami amúgy is látszik, az ezt is tudja értékelni

szóval ne szóljuk le a munkájukat

különösen, hogy alig maroknyi ember dolgozott az MBM-ben - kevesebb, mint ahány fikázójuk akad most csak itt...

2009.11.19. 01:03:52

@nick:amennyiben a marketing nem az értékesítés eszköztárából indul ki, akkor nincs értelme csinálni. Amennyiben a marketingnek nincsen olyan kimenete, amely az értékesítést segítené, nem érdemes csinálni. Ennyit akartam összesen mondani. A közösségi marketing meg még ennél is egyértelműbb. A borászok azt várják tőle, hogy piacot kapnak. Ez nem történt meg. Nincs útmutatás, ami egyértelmű:
pl. a kínai piacon elfér százezer palack magyar kadarka. A marketingnek tudnia kell, hogy van-e itthon 100 000 palack kadarka, és lehet-e belőle 1 000 000 palack keresletet csinálni 10 éven belül. Az egyértelmű üzenet a szekszárdi és csongrádi gazdának, hogy telepítsél kadarkát, mert el lehet majd adni. Ez a marketing kimenete, amit hiányolok. És ekkor van értelme a honkongi magyar borbemutatónak, ha ezt az üzenetet haza tudja hozni. Enélkül pedig eléggé drága gastro-event. 0-hoz konvergáló eredménnyel. Szerintem.

nick: 2009.11.19. 01:05:53

...most hogy így teleírtam ezt az oldalt, még mielőtt nyugodni térnék (végre) búcsúzóul elmondom, hogy semmi közöm a MBM-hez azon kívül, hogy némelyikük szakmai hátterét ismerem, és meg is vagyok győződve, hogy én persze sokkal jobban csináltam volna :-)

ettől függetlenül nagyra értékelem a munkájukat, és sajnálom, hogy ebben az országban a legtöbb jó dolog csúnyán ér véget

csak bízom benne, hogy talán ez még nem - nem most, és nem így

jóéjt mindenkinek! :-)

2009.11.19. 01:12:47

@nick:Jó éjt :-) Jó lehet veled dolgozni, tényleg.

lackó 2009.11.19. 07:59:56

@nick:: jó reggelt :)

Nem, nem fesztiválról és nem gastro-eventről van szó, hanem egy 10 éves programól, de ez most itt lényegtelen is.

Épp azért nem akartam véleményezni csak magát a MBM-et, mert nem ismerem, viszont külső szemmel jó néhány helyzetben tűnt úgy, hogy a borról időnként megfeledkeznek. A feketecseresznye-hordóval kapcsolatban azért nem arról van szó, hogy van itt egy 3000 részes szappanopera...heti egy adás, amit csupán egyetlen hozzáértő embernek kellett volna végighallgatni...igen, ez iszonyatos apróság, de mégis sokat jelent.

A borászokkal kapcsolatban pedig arra szerettem volna ráirányítani a figyelmet, hogy itt azért nem arról van szó, hogy a borászok sajnálnák a pénzt, időt és energiát, ha értelmet és hosszú távon működő marketing-értéket látnak valamiben. Másrészt pedig az az én szerény véleményem, hogy a bor egy bizalmi termék, nem sokat érnek az óriásplakátok...

loading 2009.11.19. 08:36:10

@nick:: "de önmagában a marketingen nem lehet számonkérni az eladás eredményét, mert az egy másik szakma," Ezt azért ne hangoztasd, mert ilyen formában nem igaz. Ilyen védekezés után, egy normális vállalat esetében, 1 óra múlva az utcán találnád magad.
A témához: a marketinget (is) szakembereknek kell(ene) végezniük. A célokat, az irányokat kellene kijelölni a tulajdonosoknak, irányítóknak.
Mert itthon célokból és irányokból százezerszám van és ez is változik hetente, akár borászonként is, az egész történet itt fog megfenekleni. És természetesen a pénzről szól, meg a szomszéd tehenéről is. Sajnos a magyar mezőgazdaságban (nemcsak a szőlő, bor ágazatban) a tehén esete nagyon jellemző. Tisztelet a kivételnek.
És szerintem bele kell, hogy férjen néhány elcseszett kampány is. Legalább tudjuk, hogy az úgy nem működik.

lackó 2009.11.19. 09:02:24

@loading: erre a problémára szerintem már többen, több helyen rávilágítottunk...amíg nincs borvidéki összefogás sem, hogy lenne elvárható az, hogy legyen egy egész országot érintő marketingterv?

Fűrészpor 2009.11.19. 09:02:26

Na tessék Se KHT, se rádiók. Mi lesz most velünk? Aztazért tisztelem, hogy egy 3 millás balhé után jön egy felhördülés és fel tudtak állni. Sok embernek ez nem megy, azért tartunk itt ahol most. És akkor most ki lesz helyettük, ki mondja meg hogy ki legyen és mikor , mit fog csinálni?

fiatalborivo 2009.11.19. 09:08:21

Nagyon tanulságos amiket írtok, én 2 dolgot szeretnék hozzáfűzni.

1. Valaki, vagy a Nemes Richárd vagy egy női munkatársa itt az oldalon vagy a tvs vitában elmondta és ez bennnem megragadt, hogy a jelenlegi plakátos, honlapos, kisfilmes reklámmal 1 céljuk volt: figyelemfelkeltés, hogy létezik egy ilyen dolog , első lépésként ők ezeket cselkedték image építés jelszó alatt. Első lépésként nem jó stratégia a terméket lenyomni a vevő torkán.

2. A marketing és az értékesítés valóban kéz a kézben járnak, csakhogy a khtnek nem volt egy raktára amiben tudja hogy 100 ilyen palack meg egymillio olyan palack bor van amire vevőt kell generálni, nekik amblokk az egész magyar borászat termékeit kell eladni, nem emelhetnek ki senkit. És ez így azért sokkal nehezebb mintha egy tudott, betárolt terméket kéne promotálni majd értékesíteni.

lackó 2009.11.19. 09:15:24

@fiatalborivo: a kis pincészetek baja pont az volt, hogy nem érezték ez az en-bloc dolgot, hanem elnyomva érezték magukat, Albert tárcája pont erre világít rá.

Labancz 2009.11.19. 10:30:47

Sajnálom az MBM-et, még akkor is, ha nem minden lépésüket értettem teljesen. Jó és lelkes csapat volt. Feltételezem, valakinek/valakiknek megjött az étvágya a költségvetésükre. Csak ki kellett éheztetni a társaságot a koncért.
Itt tartunk ma. Holnap-holnapután pedig örülhetünk majd az új uraságnak a baromfiudvarban...
Már most szólok, nehogy valakit meglepetés érjen: Az új társaság sem fog megoldani semmit, ne is reménykedjenek a borászok. Helyette jól lenyúlják a 8 forintokat. Nem kell hosszú időnek eltelni, hogy ne arról szóljon a botrány, hogy miért kóstoltat külföldi bort a WSET iskola a "borászok pénzén" hanem arról, hogy ki hallott egyáltalán valamilyen eseményről.
Mádzsározság, én így szeretem.

loading 2009.11.19. 11:16:29

@lackó: Igen. Mindannyian. Már többször is.
Bennem azonban van szkepticizmus: közel soha sem sikerül majd megteremteni. Lesznek néhányan, akik maguktól felismerik és meglépik. A többség nem. Csak "erőszakkal" tudna működni.
Szerintem a többség nem akar "maga fölé" vezetőt, sőt bért adni neki. Hiszen nem is dolgozik, csak telefonál, stb. - oly számtalanszor hallottam ezt, nem feltétlenül szőlő- vagy bortermelőktől. Úgy érzik meglopják őket.
És itt befejezem, mert nincs jó véleményem a gazdákról (tapasztalatból). Annak ellenére, hogy találkoztam, és magam is ismerek "jókat".

2009.11.19. 11:32:05

@loading: A borász nyakas ember. Turja a földet, a végén címkét tervez és raktároz. Rosszabb esetben üzletet köt és diplomacizik. Mindenhez ért, mert minden a szakmájába vág. Úgy gondolja, a marketinghez is értenie kell.
Igazad van, borásszal dolgozni nem habostorta. Azt sem látják be, hogy a befolyt 8 forint nem az ő pénzük, hanem abban a kivételes helyzetben vannak, hogy mégegyszer elkölthetik a befizetett adók egy részét. Ez ritka kegyelem az élettől.
Sajnos, ez az attitüd a MBM Kft.-re is rányomta a bélyegét. A legnagyobb baj, hogy mindenhez jobban értettek mint a szakma. Merthogy borászok is, meg marketingesek is...

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.19. 11:58:04

@FurMint: Na ezen ledobtam a láncot! Micsoda? Hogy a szakma elköltheti a 8 forintból befizetett pénzt? Tényleg? Akkor hol van a 60% amiből az ellenőrzést kellett volna végrehajtani? Nem arról van szó, hogy az OBI gyakorlatilag minden érdemi munka és eredmény nélkül simán eltapsolta az operatív költségeire minden elszámolási kötelezettség nélkül a milliárdokat? Tényleg a szakma költötte el ezeket a pénzeket?

2009.11.19. 12:08:49

@fiatalborivo: Szerintem meg a kht raktára az ország, és a marketing hozama pedig az eladható termék és eladhatatlan termék közötti különbség megjelölése. Ezt hívják tudtommal pozicionálásnak. Ha ezt az elmúlt évek alatt adminisztrálják és nem logótervezéssel és egyéb önmegvalósítási projektekkel vannak elfoglalva, akkor most mögéjük állna a szakma.

Labancz 2009.11.19. 12:09:13

@FurMint: Azért olyan nagyon nem szólhatnak bele a borászok, hogy mire költődjön el a 8ft-ből összegyűlt pénz.
Erre ezután sem lesz semmilyen lehetőség.

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.11.19. 12:24:48

Marketinges szemmel nézve a kommentek jórészének kvalitása olyan lehet mikor egy-egy művalkeszes téma kikerül index címlapra és megjelennek az elszánt VBK lovagok osztva az észt, hogy az egész blog mekkora sznob és a borban mit keres a barack illat.
Lehet és szükséges is erről a témáról vitatkozni, de amíg jórészt olyanok kommentelnek, akiknek lövése nincs arról, hogy mi az a közösségi bormarketing, hogy az MBM miért van ott ahol van, milyen körülmények között működött, kik dolgoztak ott és milyen eredményeket ért el, addig az egész egy ostoba sárdobálás.
A jelenlegi helyzetért szerintem elsősorban a tulajdonosokat terheli a felelősség. Szervezetlenségükből adódóan veszni hagytak egy az egész ágazat érdekeiért működő vállalkozást, szélnek eresztettek egy összeszokott, elszánt, jól képzett, fiatal csapatot. Csak remélhetjük, hogy a cég nem kerül felszámolás alá, mert annak következménye az egész bormarketing büdzsének és magának a finanszírozási rendszer létjogosultságának a vége is lehet.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.19. 12:25:51

@kisrizling: Szerinted is csak a tyúk ismerheti fel a záptojást?

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.11.19. 12:30:59

@BZoltan: Én erre csak annyit tudok válaszolni, hogy józan látásmódra és kellő bölcsességre vall, hogy magadra vetted, amit írtam.
Bocs

Labancz 2009.11.19. 12:38:40

@kisrizling: "Csak remélhetjük, hogy a cég nem kerül felszámolás alá, mert annak következménye az egész bormarketing büdzsének és magának a finanszírozási rendszer létjogosultságának a vége is lehet."
Pedig de. Sajnos.
Tényleg?! Mit keres a barackillat a borban? Sosem értettem. :-P

lackó 2009.11.19. 12:58:23

@kisrizling: csak tudod, amikor kevesek számára nyilvánvaló csak, hogy milyen eredményeket értek el, akkor megkérdőjeleződik az egész létjogosultsága...mindegy, ma megkérdezem az egyik tulaj véleményét az egészről...

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.19. 13:09:42

@kisrizling: Én csak felhívtam a figyelmed azon triviális logikai bukfencre, hogy szerinted a termelő az fizessen és kussójon, mert nem ért a marketinghez.

lackó 2009.11.19. 13:41:18

@BZoltan: ne csak a termelő, az egyszeri fogyasztó is.

borkősav 2009.11.19. 15:55:43

@FurMint: Kedves furmint idézem
"Igazad van, borásszal dolgozni nem habostorta. Azt sem látják be, hogy a befolyt 8 forint nem az ő pénzük, hanem abban a kivételes helyzetben vannak, hogy mégegyszer elkölthetik a befizetett adók egy részét. Ez ritka kegyelem az élettől."
Ez egy nagyon szép hozzáálás, látszik hogy utálod a borászaokat na de ez a te dolgod itt csak aza baj hogy a hozzád hasonlók költik el azt ajándék 8 forintot szarul..
Ezért nincs értelme befizetni

borkősav 2009.11.19. 15:57:39

@kisrizling: te mint marketing király akkor azt mond meg hogy ha olyan k jó dolog a marketing meg minden mit érünk el jelen pillanatban vele, mert ugye mi többilyek csak hülyék vagyunk.

borkősav 2009.11.19. 16:01:15

@Enemy No 1: én a önjelöltek közé tartozom de ne haragudj hogy van saját gondolatom de hat en buta vagyok hozza, de azért én tenném ha lehetne mar csak ötletekkel is és új dolgokkal, csak hat ez egy pár ember zárt köre meg hat olyan tudor zsenik mint te se tudnak a közelébe férkőzni, annak a csodálatos MARKETING nek

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2009.11.19. 17:45:00

A Lackó vs Nick vitához szeretnék hozzászólni. Egy övön alulit. Íme.

Ezelőtt 8-10 évvel pincérként dolgoztam egy szar egyetemi kocsmában. Egy ideig csak folyóborunk volt, aztán lett egy-két normálisabb is. Jön egy vendég, kérdezi, milyen üveges boraink vannak. Mondtam, van izé kékoportó meg izé kékfrankos meg izé az izé az a savignon noir. Sic. A vendég beleröhögött a pofámba, aztán közölte, hogy az vagy sauvignon blanc vagy cabernet sauvignon. Na akkor határoztam el, hogy ez égő, vettem egy boros könyvet, elkezdtem ismerkedni a dologgal. Végül beiratkoztam egy borkurzusra, mert épp volt egy a városomban. Szegeden. Asszem Lackó erről beszél, mikor a "valamit" emlegeti, erről a borkurzusról, ahol én először hallottam valami értelmeset a borról, és nemcsak én, hanem más, hozzám hasonlóan egyáltalán nem művelt, ám annál inkább alkesz cimboráim is, akik a bort addig a legjobban háromdecis pohárban szerették, húzóra gallér mögé. Nem tudom, hány ember járt ezen a kurzuson Szegeden, de gyanítom, mára ezres nagyságrendről van szó, többségük alighanem fiatal. Nyilván nem mindenki buzult úgy bele a borba, mint pl. én, de legalább azt megtudták, hogy miről szól nagyjából a borfogyasztás. Vagy kellene szólnia. Mármost ezerhétszáz ember Szeged lakosságának durván egy százaléka. Tizenhétezer meg már tíz.

Nem fényezni akarom Lackót, akinek egyébként fogalma sincs arról, hogy ki vagyok, mellesleg nekem se arról, hogy ő ki, egy ideig aszittem a Szilasi, de aztán rájöttem, ahhoz túl sok helyesírási hibát vét. (Ez off volt, bocs.) Így utólag még hibákat is vélek felfedezni a kurzusban, pláne, hogy közben megnéztem, hogy csinálják ugyanezt Franciaországban. De abban biztos vagyok, hogy ez a járható és járandó út. Nem a tévében sztárokkal kell marketingelni a bort. Le kell menni az eccerű, és egyébként kíváncsi emberhez, oda, alulra, és szépen, türelmesen elmagyarázni neki a dolgokat. Ja, már persze ha nem derogál. Országos bormarketing szinten meg egyszerűen meg kell szervezni, hogy minden közepes városban legyen egy-két ilyen kurzus. Tizede annyiba kerülne, mint egy stockholmi utaztatás. És tízszer hasznosabb volna.

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.11.19. 17:51:57

Nem akartam megbántani senkit, de szerintem még korai erről a témáról vitatkozni, mivel egy csomó részlet még nem látott napvilágot és nem látjuk a fától az erdőt. Annyit tudunk, hogy van egy nonprofit Kft, mely 2009. január 1-én nekiállt végrehajtani a szakma által jóváhagyott Közösségi Bormarketing Stratégiát. 2009 volt a magyar bormarketing első éve, amikor az évek alatt kiharcolt járulékforrás effektíve felhasználásra került. A Stratégiának megfelelően voltak programok belföldön és külföldön egyaránt. A cégnél kizárólag bormarketinghez értő szakemberek és borászok dolgoznak.
Most 2009 novemberében úgy tűnik, a cég finanszírozási problémák miatt csődbemegy.
A témában megjelent több mint 60 komment szerintem nagyrészt teljesen offtopic, ugyanis az MBM stábja NEM szakmai okok miatt mondott fel. Az MBM-et a cég fölött zajló politikai-hatalmi harcok egyelőre ismeretlen okok miatt módszeresen csődbe vitték. Az MBM alkalmazottai a körülmények áldozatai. Inkább a tulajdonosokat és a minisztériumot kéne piedesztára állítani.
Csodálkozom a sok naív kommenten, mely kérdőre vonja az MBM-et, hogy miért nem söpörte ki az ország összes pincéjét és miért nem hozta el a kánaánt az elmúlt 10-11 hónapban.
Mégis mire számítottatok? Egy komolyabb söripari cég egy-két hónap alatt elkölt annyi pént egyetlen márka marketing kampányára, mint az MBM egész éves költségvetése!
Persze nem kevés pénzről van szó és ennyi éves keretből hosszú távon el lehetne érni valamit. Megérteném a fenti kommenteket, ha az MBM már a háta mögött tudna 4-5 effektív marketingmunkával töltött évet. Ennek hiányában ez a vita csak egy csapatnyi lelkes ember alaptalan és indokolatlan alázása, egy ostoba sárdobálás.
Mondom ezt úgy, hogy én is rendszeresen fizetem a 8hufokat, mint termelő és mint fogyasztó.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.19. 18:15:11

@kisrizling: Az MBM működésével kapcsolatban nem csak ez a 60 hozzászólás született, hanem majd ezer vagy akár több is, szerte az interneten. Szakmabeliek, érintettek, kereskedők, termelők írták le a fenntartásaikat, kritikus véleményüket. Még Nemes Richárd is megszólalt aki az ágazati stratégiát hiányolta (nagyon helyesen) és mondta ki, hogy milyen nehéz (szerintem lehetetlen) marketingstratégiát csinálni egy olyan ágazatnak aminek semmilyen egységes stratégiája nincs.

Senki, de tényleg senki nem várta azt, hogy az MBM egy éves működése alatt kisepri a pincéket.

De azt igenis elvárható lett volna, hogy a médiakampány előtt alapos vizsgálat alá veszi a magyar borpiac kínálatát, a magyar fogyasztók szokásait és azok kialakulásának okait.

Már unalmas, hogy hányszor írtam le én is és sokan mások is, hogy az egész közösségi marketing már ott abszurdum, hogy a termék amiről szól az nem az aminek gondolják. A forgalomba levő 1000 forint alatti magyar borok 99% ihatatlan lőré. Ezen az MBM nem tudott volna változtatni, de szembesíteni ezzel a nagy nyilvánosságot de akár a szakmát azt megtehette volna.

Nem a Borkultuszhoz hasonló idétlen bulvárhulladékot kellett volna támogatniuk, hanem például egy tényfeltáró, oknyomozó dokumentumsorozatot.

Hazugságra és önámításra épült az egész kommunikációja a marketingkampánynak azzal, hogy el akarták hitetni a magyar fogyasztókkal, hogy a magyar bor közös kincs. Ugyanis az a magyar bor mai tényleg közös kincs az a fogyasztók masszív többségének túl drága és azok akik ezeket a jó borokat isszák azok már régóta pontosan tudják, hogy a jó magyar bor az tényleg kincs. De az a bor amit a hétköznapok italára 300-800 forintot szánó fogyasztó tudna megvenni az minden csak éppen nem kincs.

Mindezzel együtt szerintem itt is mindenki tudja, hogy nem ezen szakmai kifogások miatt mondott fel az MBM legénysége és leánysága.

2009.11.19. 19:13:17

@borkősav: no comment. Minden megszólalásoddal magadat minősíted.

borkősav 2009.11.19. 19:24:30

@FurMint: csak hozzád hasonlóan..

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.11.19. 19:33:06

@BZoltan: Számszerűsíthetjük azt hogy hány komment született az MBM szakmai kvalitása mellett vagy ellen. Ez nem változtat azon a tényen, hogy a kommentek nem erről kéne hogy szóljanak. Itt inkább arról kéne beszélni, hogy hagyja-e a borásztársadalom, hogy felszámolják ezt a céget, hogy hagyjuk-e, hogy kicsesszen velünk a politika és ellehetetlenítse a közösségi bormarketinget.
Cseszegették már eleget az MBM-et az elmúlt két hónapban. Mellesleg megjegyzem, hogy attól mert sok negatív vélemény hangzott el volt egy csomó pozitív is és nem mindenki ért veled egyet a belföldi kampányt illetően. Jó példa erre ez az alsókategóriás közhely, hogy nincsenek jó borok. Szerintem vannak pozitív példák is és szerencsére tapasztalható fejlődés ebben a szegmensben. A rossz minőségű lőre eltűntetése egyébként sem az MBM feladata, hanem a piacé.
Ajánlom figyelmedbe a Közösségi Bormarketing Stratégia piaci elemzését: a népesség fele egyáltalán nem fogyaszt bort és bőven van még potenciál az alsópolc fölötti kategóriákban is.
Az őszeleji belföldi kampány pedig egy imázskampány volt, aminek célját a borásztársadalom jórésze teljesen félreértette. Célja nem elsősorban a kereslet növelése volt, hanem az új márka és arculat bevezetése, mely a jövőbeli kampányok alapját jelenti.

Arra a mondatotdra válaszolva, hogy itt mindenki tudja, hogy az MBM csapat mért mondott fel a kommentek alapján nekem más jött le. Örülök, hogy Te legalább tisztában vagy vele és remélem, hogy az ügy további részletei is napvilágot látnak majd.

2009.11.19. 19:38:58

@kisrizling: Ennél azért jóval többet tudunk... Amennyiben azt mondjuk, hogy nem szakmai hibák miatt mondtak fel, hanem mert nem kaptak fizetést, a tényeket ferdítjük el.
Egy – kvázi közszolgálati funkcióban lévő – vezető saját magát lehetetleníti el, ha nem tud az adminisztrációjával zöldágra vergődni. Mondjon le.
Egy – kvázi közszolgálati funkcióban lévő – vezető szakmai alkalmatlanságára vall, ha nem áll mögötte a szakma. Mondjon le. Elfogadták a lemondását? Akkor jól tette, ha lemondott.
Az, hogy 2009.-ben kezdődött a magyar bormarketing, csúsztatás. Alig tudták átmenteni idénre a tavalyi maradványt.
Most az a baj, hogy az idei maradvány jó eséllyel elvész. Mennyi lehet? Mi lesz vele? Bekerül a krízisalapba?
De ez már politika. Off.

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.11.19. 19:50:43

@FurMint: Szerinted az életszerű, hogy valaki háromhavonta közbeszerzésen megpályázza a saját fizetését, úgy hogy nem is írnak ki pályázatot?
Én nem szívesen dolgoznék ilyen helyen...

Én inkább azt tartom csúsztatásnak, hogy a szakma nem állt mögöttük és, hogy a lemondást egységes egyetértés kísérte...

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.19. 20:05:05

@kisrizling: Te direkt kiforgatod a szavaimat. Miért?

Én nem azt írtam, hogy itt mindenki tudja miért mondott fel az MBM gárdája, hanem azt, hogy mindenki tudja, hogy nem a szakmai kifogások miatt mondtak fel. A két dolog nem ugyanaz és ha annyi értő jószándékot nem kívánsz elővenni, hogy ezt meglásd akkor sok értelme nincs tovább beszélgetnünk.

FurMint (törölt) 2009.11.19. 20:07:59

@kisrizling: Sajnos, ez az adminisztratív baromság egy olyan adottság, amivel együtt kell élni ebben az országban. Egyébként minden civil szervezet így működik. Megpályázza időszakonként saját működési költségét. Annyival rosszabb nekik, hogy nincsen fix forrásuk.
Ha ennek egy vezető nem akar/tud megfelelni, le kell mondani. És megértjük, ez lelki alkat kérdése. De volt mögötte egy csapat, aki bízott benne. Ez gáz.
A szakma pedig nem állt mögötte, hiszen könnyedén megfinanszírozhatta volna átmenetileg a működési költséget, mondjuk, tagi kölcsönből. Nem tette. Ez jelent valamit. Elégedetlenséget.

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.11.19. 20:29:44

@BZoltan: Ha kifordítottam a szavaidat, akkor bocs! Nem volt szándékom.

@FurMint:
Mindamellett, hogy ilyen rendszer létezik más területeken, szerintem akkor sem életszerű egy bormarketing szervezetet ilyen alapon működtetni. Az osztrákokhoz hasonlóan a járulékoknak közvetlenül kéne az MBM-hez érkeznie a minisztérium beiktatása nélkül. Ez sokkal hatékonyabb lenne. De ha már közbeszereztetni kell akkor legalább írják ki, hogy lehessen is pályázni!

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.19. 20:36:31

@kisrizling: Igen kiforgattad.

Szerintem olvass figyelmesebben és próbáld megérteni amit mások írnak, úgy sokkal építőbb társalgást lehet erről az amúgy fontos témáról folytatni.

hidegchaco 2009.11.19. 21:22:28

Czudarka: nem azt írtam, hogy "nekem van rálátásom a dolgokra", hanem azt, hogy van „rálátásom a közegre amiben dolgoztak”. Köszi-köszi-köszi, mindig örülök, ha manipulálnak a mondanivalómmal.

Furmint: Írod: „Majd elfelejti közbeszerezni saját költségvetését. És nem tud az alkalmazottainak fizetést osztani, és bezár, valamint adóhátralékot generál. Ne próbáljuk már meg azt állítani, hogy ez a társaság – ezek után – profi és rendesen dolgozott.... Hiszen csak azt nem csinálta meg, ami a dolga. Az összes többi meg ez alapján biztosan rendben volt és fantasztikusan sikerült.”
Sehol nem írtam, fantasztikusan jó volt a teljesítményük, profik, stb., ezt írtam: "közel sem hiszem, hogy ne dolgoztak volna meg azért apénzért, amit az utóbbi hónapokban nem is kaptak meg".
Ezt továbbra is fenntartom, az eredményről és a hatékonyságról természetesen lehet vitatkozni - igaz, olyanokkal nehezen, akiknek mindenről végérvényes és überelhetetlen ítéletük van, és ha esetleg elbizonytalanodnának, akkor gyorsan a tényeket igazítják a véleményükhöz, nem fordítva...

hidegchaco 2009.11.19. 21:31:52

@FurMint: "A közösségi marketing meg még ennél is egyértelműbb. A borászok azt várják tőle, hogy piacot kapnak. Ez nem történt meg. Nincs útmutatás, ami egyértelmű:
pl. a kínai piacon elfér százezer palack magyar kadarka." Szerintem tévedsz. A közösségi marketing a legnehezebb dolog, mert nem egy konkrét terméket, nem egy márkát, nem egy termelőt emel ki, hanem meg kellene feleljen minden borász elvárásásnak. Márpedig hiába hivatkoztok itt állandóan a nagybetűs BORÁSZOKra, olyan faj nem létezik, mert Heimann Zoltán nem azt és nem annak akarja eladni, mint Kovács Lajos kecelei kistermelő. Azzal meg végképp nem tudok mit kezdeni, hogy a Te logikád szerint a bormarketing kht feladata lett volna szólni, hogy "emberek, Kína venni akar 100 000 palack magyar kadarkát!" Mégis, mi alapján? Szerinted a világpiac úgy működik, hogy az országok vagy régiók feldobnak egy hirdetést a neten, hogy milyen fajtájú, milyen országból származó és mennyi bort keresnek "jó áron"? Először talán el kellene hinteni a fejekben, hogy 1) van olyan, hogy magyar bor 2) ez a magyar bor jó 3) utána lehet konkrét fajtát, terméket megismertetni 4) lehet tárgyalni mennyiségekről és árról.

Szerintem, szerintem, szerintem.

hidegchaco 2009.11.19. 22:11:51

BZoltán: „De lehet, hogy tévedek és a borkultusz vasárnapi adása után az anygalföldi melós rohan is a Bortársaságba és már veszi is meg a tízezer forintos Gere borokat és nem is a tecsóban fogja megvenni kéccázé a lóbányai homályost.”
Ezt biztos nem fogja tenni, de ha azt látja, hogy a Belga-fiúk bort isznak, esetleg ő is egy üveg bort vesz le a polcról a dobozos sör helyett. Nyilván nem a tízezer forintos Gerét, de valamit, ami jobb esetben szőlőből, még jobb eseten hazai szőlőből készült. És ez talán már nem is olyan kevés.

FurMint (törölt) 2009.11.20. 00:48:16

@Enemy No 1: Na ez az alapvető probléma. A közösségi marketingnek nem kellene foglalkoznia Heimann Zoltán és Kovács Lajos személyes igényeivel. Csak azzal, hogy volumenben létezik-e itthon az a szerencsétlen 100 000 palack. És be van-e annyira szabályozva, hogy egymás mellett megférjen a polcon. Azután majd Heimann úr vagy Kovács úr eldönti, hogy a piaci résre rányomul-e – mint magyar borász. Személyekben kár gondolkodni, típustermelőkben lehet. és azt is meg lehet mondani, hogy kisapám, megkutattuk a piacot, ha a fejünk tetejére állunk is, az üzleti modelled halálra van ítélve.

FurMint (törölt) 2009.11.20. 00:51:57

... és még mielőtt tovább ragoznánk, hogy mikortól, mennyi ideje volt, hogy bizonyítson, mi a feladata, mi nem a feladata, mitől kíván elhatárolódni – saját bevallása szerint (www.bormarketing.hu):
"A Magyar Bormarketing Kht. 2005 májusában alakult azzal a céllal, hogy egy szakmai szervezetbe tömörítse a hazai borászati ágazat szereplőit, és azok marketing és értékesítési tevékenységeihez kapcsolódó érdekeit képviselje, érvényesítse."

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.20. 06:47:21

@Enemy No 1: Itt két dologról feledkezel meg. Egyrészt a Bëlga-hoz az MBM-nek semmi, de semmi köze nincs és ők pontosan azt csinálták amire szükség van. Jól szólítottak meg egy adott szegmenst és azoknak jó dolgokat mondtak.
A másik pedig az, hogy te is mint sokan mások jótékonyan megfeledkezel arról, hogy az a kocka utcai melós aki 700 forintért vesz iható és társaságban vállalható sört az ugyanennyiért nagy valószínűtlen, hogy fog találni iható és magyar bort.

Ez az egész közössségi marketing megfeledkezett egy apróságról... a realitásról.

lackó 2009.11.20. 07:59:55

@mistinguett: barátom, jól beszélsz, egy ilyen vélemény azt mutatja, már megérte az egészet csinálni.

Nem, nem Szisi, de ez lényegtelen is a kérdésben.

borkősav 2009.11.20. 08:18:27

Most akkor ti a MARKETING ISTENEI (fumint kisrizling enemy) nem tudjatok meghatározni hogy mi is lenne az a bizonyos követendő út? Vagy hogy hogyan kellene ezt csinálni?
Nem baj majd ha egyszer a borászokat ( szakmai szervezet?) is megkérdezik az okos marketingesek talán lesz valami kép, és akkor a marketing és a kereskedelem talán közösen kézenfogva fog sétálni és a borok is lassan elkezdenek nagyobb mértékben a kedves külföldiekhez eljutni. Mivel a magyar piac összeomlott ( -50%) sok termelő nagy kicsi híres hírhedtt.. névtelen most azon gondolkozik mit is kéne tenni.
Na most lenne itt az ideje hogy piacokat generjanak valakik mondjuk Kínában aholelfér 100.000 palack kadarka például

karcsai · http://www.garammenti.net 2009.11.20. 09:05:58

@borkősav: A "ha egyszer"-re válaszolnék : a Bormarketing Kft. tulajdonosai szakmai szervezetek, összesen 13 db (ha lehet, nem sorolnám fel őket). Ők fogadták el a stratégiát, a cég tevékenységét és ők választottak - maguk közül - a Bormarketing Bizottságba a 7 tag közül hatot (a hetediket az FVM adta). A pályázatokra, sőt a kampányokra, oktatásra stb. is ez a grémium adta (vagy nem adta) az áldását, nélkülük egy program sem indulhatott el. A BB tagjai közt vannak borászok vagy a borszakmában régóta dolgozók: Gál Lajos(Egri Kutatóintézet, saját borászat), Módos Ernő (saját borászat), Győrffy András (korábban Pajzos-Megyer, most nem tudom), Erdősi Mária (Borutak Országos Szövetsége, Duna Borrégió Borút), egy marketinges (Altschach László), egy agrár/élelmiszeripari közgazdász (Fórián Zoltán) és az agrárminisztérium részéről Harcz Zoltán.

A Bormarketing Kft-ben is bemutatnám a (volt) "munkásokat", persze mindegyikük pontos végzettségében, szakterületében nem vagyok biztos:
Nemes Richárd (ügyvezető)- marketinges, közgazdász
Szabó Borbála (belföld)- közgazdász és borász végzettsége is van
Árvay Angelika (külföld)- közgazdász (?) és londoni IW végzettsége van, illetve "borászlány" is (Árvay János lánya)
Sztakovics Klára (külföld)- marketinges, közgazdász
Geönczeöl Attila (regionális ügyek)- agrárközgazdász, borász
Sándor Judit (irodavezető)- neki nem ismerem a végzettségét

Ezeken a névsorokon csak azért mentem végig, hogy tisztázzam a borász-nem borász, marketinges-nem marketinges találgatásokat.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.20. 09:37:25

@lackó: Egy olyan nem igazán bortermelő vidéken mint Szegeden az ilyen kezdeményezések azok amik a magyar bor ügyét előreviszik. Az MBM milliárdokból nem tudott annyit elérni mint ti.

lackó 2009.11.20. 09:47:52

@BZoltan: köszönöm a Társaság nevében is, nyilván jól esik, ha az ember munkáját dicsérik, és úgy tűnik, hogy nem hiába dolgozik.

Másrészt: én egy olyan álomvilágban szeretnék élni, ahol az állambácsi nem nyúlja le az ígéret és megegyezés szerint odatett pénzt. Egy olyan világot képzelek, ahol nem érdekkapcsolatok mentén működnek a dolgok, egy olyan országot szeretnék, ahol sok labor megfér egymás mellett és nem mószerol be senkit bosszúból, vagy elrettentésből.

shiraz 2009.11.20. 10:53:50

szokás szerint a többség név nélkül okos és bátor. szép új világ.
bezzeg a történet szereplőit mind-mind nevesítjük.
ez így kerek.
üdv
Kató András

karcsai · http://www.garammenti.net 2009.11.20. 11:00:06

Talán érintettként megtehetem.
Üdv
Geönczeöl Attila

lackó 2009.11.20. 11:08:40

@karcsai: várj, akkor most nem tudod, mi volt a munkatársaid szakterülete? :)

karcsai · http://www.garammenti.net 2009.11.20. 11:20:39

@lackó: már megbocsáss, de az önéletrajzokat nem jegyeztem meg szó szerint. Elég nagy lelki szegénységre vall, hogy ebbe kötsz bele.

shiraz 2009.11.20. 11:29:22

@karcsai:
szia,
jó h pontosabb infókkal rendelkezők is felvilágosítanak!
respect h felfedted magad. szerintem névvel vállalva a párbeszédet előbbre jutunk.
üdv
András

lackó 2009.11.20. 11:39:55

@karcsai: ugyan már, nem láttad azt a kettőspont-zárójelet a végén? Nem kötöttem én bele semmibe, ne vedd már komolyan...szerintem hülyeség személyeskedni, meg lelki szegénységről beszélni, elég szar a magyar borászat helyzete így is...

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.11.20. 11:59:08

Attila engem nem említett meg. Igaz, hogy csak 4 hónapot dolgoztam az MBM-nél és az alapdiplomámhoz szükséges szakmai gyakorlatomat végeztem, de úgy érzem, hogy valamennyire részese lettem a csapatnak.
Nagyon tanulságos, így félig belsősként olvasgatni a kommenteket.
Félig külsősként, a mások alaptalan és bántó kommentjeiért pedig én kérek elnézést!
Üdv:
Kovács Tamás harmadéves közgazdász hallgató, hobbiborász

karcsai · http://www.garammenti.net 2009.11.20. 12:05:03

@lackó: Szerintem is hülyeség személyeskedni, de első hozzászólásod tükrében nem volt nehéz félreértelmezni a (személyeskedő?) megjegyzésedet. Na mindegy, kössünk békét.

karcsai · http://www.garammenti.net 2009.11.20. 12:11:14

@kisrizling: úgy látom, ez a coming-outok napja. :)) Kár, hogy csak az egyik oldalról. Bocs a nem-említésért!

borkősav 2009.11.20. 12:22:23

@karcsai: köszönöm a kimerítő választ korrekt, és azt látom hogy az agrárközgazdász meg marketing szakember, tulsúly van az érintettek között szerintem a kereskedők aránya is több kellene hogy legyen,a bor nem egy egyszerű termék amire sablont lehet húzni.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.20. 12:35:11

@kisrizling: szerintem sem alaptalan sem pedig bántó vélemény nem hangzott itt el. Persze megértem, hogy érintettként bántónak érzed az igencsak megalapozott kritikát.

lackó 2009.11.20. 12:40:48

@karcsai: pedig nem személyeskedés, hanem a helyzetkomikum vezetett...békétlenség pedig amúgy sem volt.

Azt viszont nem gondoljátok furának, hogy csak "belsős" védekezés van, kívülről kevés támogatás?

Szóval azért arról is vastagon szó van a tisztánlátás végett, hogy állambácsi rátette ám arra a pénzre a kezét, aminek meglett volna a helye...

karcsai · http://www.garammenti.net 2009.11.20. 13:00:20

@lackó: Hja, ez a nevek felfedésének eredménye. Várható volt, hogy ennek hatására ez az "érv" is elhangzik pár percen belül.
Tudtommal egyelőre csak Tamás köthető a hozzászólók közül az MBM-hez, részemről pedig csupán tényeket közöltem, semmi mást.

fiatalborivo 2009.11.20. 13:58:43

@lackó: Ez bizony így van, állambácsi nem véletlenül hosszabít meg egy csomó pályázati határidőt, így az eredményhírdetés és a kifizetés már nem ez évet terheli, így tudjuk tartani a hiánycélt. Nem lennék meglepődve hogy ha ennek a válságnak kikiáltott eseménynek esett volna áldozatul e formán az MBM. Ezért nem kapták meg a működéshez szükséges pénzt kül. indokokra hivatkozva. Úgy gondolták az országnak nem ez a marketing a legnagyobb baja.

hidegchaco 2009.11.20. 14:03:21

@BZoltan: "Itt két dologról feledkezel meg. Egyrészt a Bëlga-hoz az MBM-nek semmi, de semmi köze nincs ".
Azt hiszem, félreértetted (vagy én voltam túl szűkszavú). A TV2-s borműsor szponzorálását tartottad elhibázottnak, én arra akartam utalni, hogy abban szerepelt a Belga, népszerűsítendő a borfogyasztást, nem a "Boros"-ra.

hidegchaco 2009.11.20. 14:10:37

@BZoltan: Én ezt írtam: "esetleg ő is egy üveg bort vesz le a polcról a dobozos sör helyett. Nyilván nem a tízezer forintos Gerét, de valamit, ami jobb esetben szőlőből, még jobb eseten hazai szőlőből készült. És ez talán már nem is olyan kevés."
Mire Te ezt így interpretálod: "te is mint sokan mások jótékonyan megfeledkezel arról, hogy az a kocka utcai melós aki 700 forintért vesz iható és társaságban vállalható sört az ugyanennyiért nagy valószínűtlen, hogy fog találni iható és magyar bort.
"
Most komolyan, ennyire nehéz értelmezni amit leírok, vagy csak ennyire gátlástalanul forgatod azt ki? Hol mondok én ilyen megfellebbezhetetlen dolgokat? (Még azt is csak zárójelben említem meg, hogy 1 doboz 200-300 Ft-os sör mellett nem biztos, hogy 700-ért kell max. 0,7 l bort venni...)

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.11.20. 14:58:06

@Enemy No 1: Nem szeretem a személyeskedést, ezért a legnagyobb tisztelettel lezártnak tekintem veled az eszmecserét.

hidegchaco 2009.11.20. 15:04:28

@BZoltan: Komolyan mondom, a blog jelképe inkább a Janus-arc lehetne.

HradszkiRobi · http://borvendegvaro.blogspot.com/ 2009.11.26. 15:02:27

Most dobtak ki egy sajtóközleményt a Bormarketing Kft.-ről, egyszerűen nem kapták meg a beígért pénzt az FVM-től.
borvendegvaro.blogspot.com/

fiatalborivo 2009.11.26. 15:59:34

Tisztességes közlemény, így minden teljesen érthető a felmondással kapcsolatosan,és szerintem a ki nem fizetés oka is érthető, nem tehetik meg idén hogy kifizessék a pénzt a hiánycél miatt. Nem is fogják dec.15ig se. Majd jan 1-gyel. Más kérdés hogy a munkatársak meg nem tehetik meg hogy munkanélkülin legyenek addig és akkor hogy alkalmazzák majd őket megint. Hát sehogy, új csapat toborzás, belerázódás, projektátvételek, lehet ez a hús is többe kerül mint a leves.
süti beállítások módosítása