A Borravaló arról tudósít, hogy a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft csapata, azaz Nemes Richárd és stábja bedobta a törülközőt. Az eredetileg Magyar Bormarketing Kht.-nek hívott testület tevékenysége úgy két éve pörgött fel, miután a borászok hosszú időn át küzdöttek azért, hogy az államkasszába irányuló befizetéseik egy része fölött maguk rendelkezhessenek, és azt közösségi bormarketingre fordítsák. A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft - a honlapon olvasható alapító kiáltvány szerint - azzal a céllal jött létre, hogy "egy szakmai szervezetbe tömörítse a hazai borászati ágazat szereplőit, és azok marketing és értékesítési tevékenységeihez kapcsolódó érdekeit képviselje, érvényesítse". A közös pénz elköltésének elvi és szakmai kérdései már a kezdettől vitát kavartak. Az olcsóbb piaci szegmensnek termelő termelők nehezményezték, hogy az ő pénzükből a legismertebb és/vagy legsikeresebb magyar borászokat népszerűsítik külföldön, és azt is méltánytalannak tartották, hogy egy 800 forintos és egy 8000 forintos palack után egyaránt 8 forint a befizetendő összeg (ez a fonák helyzet azóta megszűnt). Az MBM kampányai és az azokra költött összegek szintén megosztották a borközvéleményt (l. lent). A lemondás okairól egyelőre senki nem nyilatkozik.
Néhány az MBM tevékenységével foglalkozó, vagy azt érintő posztunk:
Quo vadis bormarketing?
Támogasson Ön is Master of Wine-t!
A magyarok logója
Fedezd fel a tokaji furmintot!
Légy a fröccsben
Magyaros borkampány
Utolsó kommentek