Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Te félix Ausztria!

Kő a borban

2006.09.18. 19:29 - Albert gazda

Önéletrajzi elemekben bővelkedve gyorsan elmesélem, hogy jártam a hét végén Wachauban, amely nagyon, de elképesztően nagyon jó hely. Amit a világ e kiemelkedő és überszép borvidékéről fontos tudni, azt móri leánykánk bőségesen részletezte nemrégiben, úgyhogy most beérem egy-két momentum felvázolásával, és mutatok nyájas olvasóinknak néhány fényképet.


 

A lényeg a látvány – ach, azok a gyönyörű teraszok, ach, azok a gyökerek a kőfalban –, valamint az, hogy ahány heurigerbe fenékfájdító biciklizésünk közepette beestünk, Spitztől Dürnsteinig és vissza, kivétel nélkül mindegyikben tökéletesen finom borokat ihattunk. Akkor is, ha a ház legszimplább veltlinerjét, akkor is, ha legválogatottabb rizlingjét kértük. Ráálltam a nem annyira autentikus fajtákra is, arra kíváncsian, mennyire meghatározó bennük a kő. Abszolút meghatározó.


 

A kevésbé jegyzett St. Michael-i Weingut Bayertől a szintén nem túl neves weissenkircheni Weingut Mangon át a sztárstátushoz közeledő spitzi Karl Laglerig mindenütt tiszta ízű achtelek kerültek poharainkba. (Volt még egy-egy palack erejéig Hofstatter, Piewald és Josef Donabaum, s rengeteg frenetikus ennivaló, fogyókúrázók kerüljék a környéket.)


 

Lagler új kedvencem lett – nemcsak én kezdtem el nagyra tartani egyszer csak, a legfrissebb Falstaff Wein Guide-ban két csellagja van, ott, ahol csak a hat legnagyobb érdemelt hármat –, életem alighanem legjobb sauvignon blanc-jával (!, 2002-es, Ried Hartberg, 14 és fél euró, vastag 8 pont) és további finom, gyümölcsös-minerális csodákkal (Weissburgunder Selection 2003, Grüner Veltliner Axpoint 2003, Riesling Tausendaimerberg 2005), na meg zseniális korcsmával. És itt van ez az egész, alig 320 kilométerre Budapesttől. Indulhatnak.

Címkék: wachau lagler nyolcpontos rizling grüner veltliner sauvignon blanc

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr7014842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morc 2006.09.18. 22:10:28

Gyerekek, igyunk inkább magyar bort...

kifli 2006.09.19. 10:19:03

lenne mit tanulni az osztrákoktól...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2006.09.19. 10:29:34

abszolút profik mindenben ami az idegenforgalommal kapcsolatos. hiába drága, olyan minőségű szolgáltatást nyújtanak (luxus nélkül is!) amely gyakorlatilag nem hagy kívánnivalót maga után. (tapasztalat) Már régen rájöttek, hogy szőlőből-borból önmagában megélni nehéz, így árukapcsolnak - üzletileg, pénzügyileg sikeresen. És ha visszmész hozzájuk, jövőre is ugyanezt kapod. Sőt! Ezért kétségtelen, hogy visszamész.

Artie 2006.09.19. 10:51:29

Igyunk magyart bort! Igyunk. A hétvégén ittam. És sokadszor állapítottam meg, hogy a magyar bor ihatatlan.

Tragikus, de ez van.

Karthasz 2006.09.19. 12:37:35

Kedves Artie!

Ez egy akkora általánosítás volt ebben a formában, hogy egyet érteni vele lehetetlen. Milyen bor volt az? Légy szíves áruld már el! Meg hozzátehetnéd akár a többi ihatatlant is...

lackó 2006.09.19. 12:39:19

Artie, ha még erre jársz, én is várom az ihatatlan borok listáját! Csak htévégén szoktál magyar bort inni és csak Discoban és csak kólával?

lacibor 2006.09.19. 14:48:22

...demimár elég okosakk vagyunk...

lajafix 2006.09.19. 15:42:40

Vettem egy pár palack 3-4 eurós osztrák rizlinget az anyósomnak tavasszal. Tényleg jók voltak, egy palackot megkóstoltam én is.

énésén 2006.09.19. 18:09:32

tényleg sok magyar bor ihatatlan... de, ha hajlandó vagy palackjáért 400 Ft-nál többet kiadni (természetesen nem kocsmai, hanem bolti áron értem) megtapasztalhatod, hogy vannak jó borok is. 1.000 Ft fölött pedig...

Atis 2006.09.19. 21:34:03

Sziasztok!Egyetértek hogy vannak rossz magyar borok,de ha itthon is vagytok 3-4 eurót áldozni egy palack magyar borra akkor csak szinte jó bort kaphattok.És nem 200-300ft ért vesztek egy palack bort,mert az nem bor.

morc 2006.09.19. 23:53:05

Noszóval, tehát tényleg igyunk magyar bort! Fehérben különösen nagyon jók vagyunk: 10 euró tájékán már nagyon jó wachaui rizlingeket lehet venni valóban (és 10 euro ott nem számít sok pénznek), de ha átszámoljuk forintra, 2700-2800 forintért (ami már sok pénznek számít, legalábbis nekem) már egészen csúcsfehéreket lehet venni.

Amúgy meg persze, időnként, választék színesítéseként, igyunk külföldit is: ne szégyelljünk tanulni a külföldi borászoktól: tényleg hasznos nemzetközi összehasonlítás, de ha nemzetközi szinten is kiemelkedő szintű magyar fehéreink vannak nagyon kedvező áron, akkor - a nemzeti érzelmeken túl - hülyeség is volna nem magyar bort inni!

Bull's Blood 2006.09.21. 15:57:41

Én most kostóltam a Varsányi Pincészet Chasselas borát asszem kb 600 Ft-ba került és valami iszonyatosan jó volt.
Nekem ez nagyon kellemes csalódás volt.

Fenn a várban meg volt szerencsém kostólni Sike Tamás Egri Leánykáját...

Szerintem érdemes mindkettőt megkostólni mert nem fog csalódni az ember sőt....
Ezek után szerintem csak magyar bort iszik majd az kedves borfogyasztó...

Mindenkinek váljon egészségére egy jó pohár magyar száraz fehér!!!!:)

BMW-s Karesz 2006.09.21. 21:44:28

Ne morogjatok, inkább kóstoljatok! Utána rájöttök, hogy valóban megérik a 10-15 eurót. Ásványosságban kb. olyanok, mint pl. egy jó tokaji száraz furmint. (mondjuk azokat sem 5 euróért adják)
süti beállítások módosítása