Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Burgundia Burgenlandban

Óriáskörpék hat pincével és huszonhét borral

2007.04.01. 12:05 - Albert gazda

Jó sokat írtunk már arról, hogy jó sok jó bor terem Burgenlandban, ám annyira sokat egy ültő helyemben még soha nem kóstoltam, mint a múlt héten egyszer csak. Barátunk, a Bortársaság azon morfondírozik, hozzon-e be ilyenekből minél többet, vagy ne hozzon, ebből kifolyólag meglátogattak egy rakás pincét, hoztak egy rakás bort, majd kidugóztak több mint kéttucatnyit ügyesen. Beszámoló következik, Kollwentzcel, aki nagy, Heinrichhel, aki kitűnő, Prielerrel, aki szintén, Hillingerrel, aki extravagáns, meg két kastéllyal.

Hillinger Welschriesling 2006
Leo Hillinger elmesélések szerint igazán mókás figura, ha ott van valami rendezvényen, máris gyűl köré a slepp, mert érdekeseket szokott mondani. Borászata is gyarapszik és növekszik, mint a gomba. De nekem úgy tűnt, voltaképpen újvilági borokat készít. Friss, virágos-gyümölcsös olaszrizling ez, aki felismeri benne a fajtát, hazudik. Tankönyvbe illően reduktív, szurkálós savakkal, csípős szénsavval, 3-4 pont.

Hillinger Hungarohill Sauvignon Blanc 2005
Leónak az a szokása, hogy szőlőt vásárol Magyarországon, a Mátraalján, pontosan nem tudni, kitől. Ebből bort készít. Illatban muskotályos parfümösség és kapor, szájban cukorkásság, egyebekben olyan, mint fent említett rokona, csak rendezettebb, 3-4 pont.

Prieler Leithaberg Weiss 2005
Prielerék neve jó, boraik sem rosszak. Ez pinot blanc-ból – alias weissburgunder – készült, picit kukoricás, minerális, melegebb karakterű illattal, mint az előbbiek, közepes testtel, szépen összeérett karakterrel, ásványos lecsengéssel, 5 pont.

Prieler Chardonnay Seeberg 2004
Chardonnay-s, finoman állatos-minerális, nagy testű, meleg ízvilágú, érett darab, hosszú, pici savanykássággal, jó bor, 6 pont.

Kollwentz Chardonnay Tatschler 2005
Újító szellemű termelő Eisenstadtban, mondja róla a Jonhson-zsebkönyv, a legjobb burgenlandiak egyike, mondják róla mások is. Dűlőszelektált chardonnay, likőrös-fajtajelleges, kifinomultabb, egyéniségebb, komplexebb, mint az előző, el lehet veszni a rétegei között, széles, szépséges, 7-8 pont.

Kollwentz Chardonnay Gloria 2005
Ez a másik dűlő, állítólag ásványosabb borokat ad, és tényleg. Mineralitás és diósság, kevésbé savas és vibráló, nyugodt erő inkább, gyönyörű, hosszú búcsúval. Kitűnő mind a kettő, bár drágák, nyolcezer forint körül kerülhetnének polcra, ez sima 8 pont.

Hillinger Hungarohill Pinot Noir 2005
Innentől jönnek a vörösök, mint a nevéből látszik, magyar szőlőből készült ez is, gyümölcsös, édeskés, halovány technobor, 2-3 pont.

Hillinger Bläufrankisch 2005
Ennek burgenlandi az alapanyaga, de sokkal többet nem tud, kicsit karakteresebb, technológia mindenekfelett, utóíze legalább gyümölcsös, 3 pont.

Heinrich Red 2005
Fiatal, modern birtok Golsban, úgymond, gömbölyödő presztízzsel. Pannobiléjének valamely évjáratát – ez kékfrankos–zweigelt házasítás szokik lenni – már forgalmazták minálunk. A Red alapvörös, minősítése száraz tájbor, fűszeres, selymes, korrekt, 4 pont.

Heinrich Bläufrankisch 2005
Fakád, acél, kétszer használt barrique. Fűszeresebb és mélyebb, közepes testű, zamatos, kékfrankosos, nagyon tiszta, 5 pont.

Heinrich Zweigelt 2005
Üvegdugós palack, sűrű, fűszeres illatok, szép test, vibráló, játékos bor, korrekt, száraz lecsengéssel, 5 pont.

Prieler Bläufrankisch Johanneshöhe 2005
Dűlőszelektált mivolta ellenére az alapfrankosok közé sorolandó, minőségben, árban egyaránt. Cukorkás, fűszeres, gyümölcsös, különösebb izgalmak nélkül, 4-5 pont.

Prieler Leithaberg Rot 2004
Kékfrankos, pinot noir és St. Laurent, az eddigi legérdekesebb veres, zamatos, jó szerkezetű, élénk, tiszta lecsengéssel, nem a körző és a vonalzó jut eszembe róla, 5-6 pont.

Prieler Schützner Stein 2004
Kékfrankos és merlot. Füstös és fűszeres, fél fokkal még jobb, kellemesen betölti a szájat, de még mindig nem egyediségéről híres, 5-6 pont.

Heinrich St. Laurent 2005
Pinot noiros karakterű, epres-málnás, de ismét csak előtüremkedik mögüle a technológia. Maga a pince nagyra tartja, én kevésbé, 5 pont.

Heinrich Pinot Noir 2004
Hatalmas ugrás minőségben. 18 hónapos érlelés, 75 százalékban új, 25 százalékban használt hordókban. Kissé rőtes, ahogy pinot-hoz illik. Illata lenyűgöző, perfekt fajtajelleg, mineralitás, gyümölcsök, elegancia. Ízben dettó, elegáns, szikrázó és komplex, ráadásul súlya is van. 7-8 pont.

Kollwentz Pinot Noir Dürr 2005
Visszafogottabb, titokzatosabb, talán izgalmasabb. A fajtajelleg ott van ugyanúgy, a gyümölcsök is, a földesség és a füstösség is. Erőből kevesebb, eleganciából még több. Hagyni kell neki időt, bontogatni kell a rétegeit. 7-8 pont.

Heinrich Pannobile 2004
Válogatott zweigelt és kékfrankos tehát. Kifinomult, illatos, becsületes bor, ízben kicsit kevesebb, mint illatban, komplexitásában jóval karcsúbb, mint a két pinot. 6 pont.

Schloss Esterházy Tesoro 2005
A kismartoni Esterházy-kastély pincészete, amelyet az Etyekről is ismert Rudolf Krizan közreműködésével iparkodnak befuttatni. A sorban ez volt a harmadik Esterházy-bor, ám az első kettőt értékelhetetlenül kén-hidrogénesnek találtuk. Merlot, cabernet sauvignon, pinot noir, 16 hónapbarrique. Vastag, fűszeres illat, bordeaux-ias animalitás, újvilágiasan egyenes karakter, 6-7 pont.

Hillinger Hill 1 2005
Leo csúcsbora. Cabernet és merlot, 14-es alkohollal. Fűszeres és édes illatban, sűrű szövésű és erőteljes ízben, de sok izgalom és meglepetés nem szorult belé, a vége felé játszik keveset a sav, 6 pont.

Heinrich Gabarinza 2004
Csúcsbor ez is. A fele zweigelt, aztán van benne még 20-20 százalék kékfrankos és merlot, meg 10 százalék szentlőrinc. Fűszeres, mély és izgalmas orrban, zamatos és karakteres szájban, rengeteg gyümölcssel. Izgalmas és elegáns, 7-8 pont.

Schloss Halbturn Imperial 2004
Dettó kastélyborászat, házasítás válogatott cabernet-kből, kékfrankosból és merlot-ból. Záptojásosan kezd, ez kiszellőzik, sűrűsödik és érdekesedik utána, ízben abszolút egyenes, a végén szűkül kicsit, tanninból több szorult belé a kelleténél, 6 pont.

Heinrich Salzberg 2002
Még egy topbor a golsi embertől, 70 százalékban merlot, a maradék kékfrankos és zweigelt. Gyümölcsös, pirított mogyorós, földes, visszafogott elegancia. A vége kávés, kesernyés, kevesebb a sav, mint kéne, de hatalmas. 7 pont.

Kollwentz Steinzeiler 2004
A legmagasabbra pozicionált Kollwentz-vörös, nyolcvan százalékban kékfrankos, a maradék cabernet sauvignon és zweigelt. Nagy és elegáns, gyümölcshegyekkel, az obligát fűszerekkel és animalitással, kissé szárít a vége, de közben játszik szépen, jó nagyon, 7-8 pont.

Kollwentz Scheurebe TBA 2004
Egy édes a legvégére, trockenbeerenauslese a Georg Scheu által keresztezett fajtából; másik neve sammling 88, alkotóeleme a rizling és a sylvaner. Mustos, friss illatú, kicsit zöldséges, meleg karakterű. A tokajin pallérozódó ízlésnek sok a cukor és kevés a sav. Finom, de bizonyára nagyon hidegen kell inni. 6 pont.

És akkor három sebtében levont konzekvencia. 1. Milyen jó lenne, ha itten is olyan tökéletes magabiztossággal készítenék a hibátlan borokat, mint Burgenlandban. 2. Milyen jó lenne, ha itten is olyan határozottan és célratörően menedzselnénk saját fajtáinkat, mint Burgenlandban a kékfrankost, a zweigeltet, a szentlőrincet. 3. Milyen érdekes, hogy Burgenlandban mennyire otthon vannak a burgundi fajták – egyértelműen a chardonnay-k és a pinot-k tűntek a legérdekesebbeknek –, vagyis milyen igazuk van azoknak, akik szerint fontos lenne ezekre koncentrálni Egerben, Sopronban és mindenütt.

Végül pedig: az, hogy mi kerülhet a burgenlandiak közül magyar polcokra, hirtelen nem dőlhetett el. Ha jól értettem, Heinrichnek vannak esélyei, de remélem, hogy Kollwentz sanszai sem rosszabbak.

Címkék: 2006 2005 négypontos hatpontos merlot 2002 2004 ötpontos kétpontos hárompontos pinot noir hétpontos zweigelt nyolcpontos sauvignon blanc cabernet sauvignon pinot blanc mátraalja burgenland hillinger prieler heinrich kollwentz schloss esterházy schloss halbturn welshriesling bläufrankisch st. laurent

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr5453236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ödenburger 2007.04.01. 21:55:21

Kedves Alkeszek!

Az jó, hogy nyitogatjátok az egyszerű borissza szemét, hogy nocsak, itten meg ottan is vannak borok, amiket nem sztárborászok készítenek idehaza, de mégis igencsak ihatóak.
/Albert gazda amúgy is nyitott szemű alkesz, úgy látom, nemúgy mint a félvak Csite/
Jó dolog az újra való nyitottság. Az már nem annyira, hogy ehhez egy kereskedő mankójára van szükség. S mondom ezt nemcsak a jelen cikk miatt, hanem mert a magyarországi paletta esetében sem láttok (általában) tovább az orrotoknál. A kóstolt borokból látszik, hogy bementek az első Bortársaság*Veritas*Auchan*Cora*akármi* boltba, és onnan csemegéztek. Semmi,na jó alig van olyan bor, ami némi utánjárást, felfedezést igényel. Mentek az árral, vagy az után.
Így lehet, hogy a kékfrankos maraton tesztben pl a Lövér Pincéről írtátok, hogy kedves ólvasónk hívta fel rá a figyelmünket, mert még enm is hallotunk róla (kb.)
Hát ez elég baj.

A jelen írás nagyon sok információval szolgál, főleg hogy megtudjuk, a Wein&Co magyar mutációja, azaz a Bortársaság mit fontolgat.
( kár, hogy a Bortársaságnál alig vannak francia borok, a példaképnél ugyanis 33%-os akció van francia borokra)
De a pontok ár nélkül olyanok, mint a lükék hozamkorlátozásos blablái : x hl/ha. Ja, de mennyi tőke van egy hektáron ugye...

Néhány ár, messze a teljesség igénye nélkül:

Heinrich
Red 6,2
Zweigelt 9,3
Pannobile 20
Pinot 27,5
St Laurent 18

Prieler
Bf Johhann. 8,6
Schützner 18

Hillinger
Hill 1 39,59

Eur bruttó polci palackár

SZép estét!

most már legalább egy hozzászólás van:-))

Albert gazda 2007.04.02. 08:51:56

Kedves Ödenburger, van, amiben igazad van, de nincs igazad mindenben. Nem hinném, hogy bármelyik magyar kereskedő mankójára támaszkodtunk volna Piemont, Toszkána, Chateauneuf-du-Pape vagy Wachau bemutatásakor. És sorolhatnám, persze. (Már csak néhányat kell aludni, és jön Sancerre és Pouilly.) Most annyi történt, hogy a Bortársaság vezetői meghívtak egy egy egészen szűk körű kóstolóra, én pedig elmentem, és megírtam, amit tapasztaltam. Egyébként érteni vélem, miért bírálod élesen éppen ezt a céget, te tudod. A személyemnek szóló dicséretet köszönöm, az árakat szintén.

ödenburger 2007.04.02. 17:52:22

Kedves Albert gazda!
Válaszod korrekt és értelmes, úgyhogy hadd vitázzam veled egy kicsit.
(mondhatnám hogy sok minden ül a válaszodban, de nem minden)
Nos, a külföldi pédák említésénél valóban nem lehet magyar borkereskedők mankóját gyanítani. Én azonban nem is a külföldi, hanem a magyar borokról mondtam ezt. Fontos szerepetek van-szerintem- a magyarországi borkultúra felemelésében, akár a pincészeteknek, bor-kurzus szervezőknek, és a kereskedelem-vendéglátás minden szereplőjének is. Ha olyan borokat, eldugott kis gyöngyszemeket is keresnétek, ami nem hozzáférhető szinte mindenhol és mindenkinek, akkor felébresztenétek a kíváncsiságot másokban is. A kíváncsiság pedig hozná magával a tanulási vágyat, aminek a hosszú távú következménye lehetne, hogy a fogyasztót nem lehetne minden hülyeséggel megvezetni, és nem azt venné-rendelné amit az orra elé dugnak, hanem amit Ő akar fogyasztani. S talán az éttermekben sem az lenne a borok kiválasztásának fő szempontja, hogy melyik kereskedő ad ingyen borhűtőt, és csinál ingyen borlapot.
A Bortársaságot nem bíráltam, csak hasonlatosnak vélem bizonyos szempontból egy másik kereskedőhöz. De ebben nincs semmi él: ha valahol valami jól működik, akkor azt nekünk itthon nem kell újra kitalálni, adoptálni kell, ha lehet. Különben is a Bortársaság még mindíg korrektebb és a talán a legnívósabb cég a magyar kereskedői-palettán. AZ már a magyar viszonyokból fakad, hogy olyan inkorrekt, amit leírtunk is le..arom, amit mondtunk meg sose mondtuk mentalitással 2007-ben még mindíg prosperál országos kereskedő cég. Óriási öniróniával az IGAZSÁG szóval a cégnévben. Állati jópofa.
Mindezt csak azért írtam, mert ök, a kereskedők is alakítói a borkultúrának. Némelyik emeli, némelyik a popójába gyömöszöli.
Most hirtelen ennyi, megyek kocogok egy sort, nem lehet mindíg csak a bortól lazulni.

dalton1 2007.04.02. 18:13:55

Érdekes vita kezd kibontakozni vagy már ki is bontakozott.
Bizonyos szempontból mindkettőtökkel egyet értek de abban az alkeszoknak kell igazat adjak (bár a legritkábban védem őket) hogy könnyen hozzáférhető borokat tárgyalnak tulnyomó többségben. Ugyanis aki meg akar találni egy borászatot, az meg is találja akármennyire is el van dugva. Viszont egy hétköznapi borissza nem biztos hogy kiad 4-5 ezer forintokat borkülönlegességekért. Viszont azzal hogy itt népszerűsítik a könnyen hozzáférhető borokat jelentősen hozzájárulnak a magyar borfogyasztás minőségi síkra tereléséhez. Az elmúlt ötven év után ennyire alulról kell kezdeni. És van aki örül ha itt ráakad egy borra és tájékozódhat mielőtt megveszi, nekem is volt már hasznomra!Az persze más kérdés hogy lenne akit érdekelne olyan pincészet amiről sem a neten sem másutt nem hallani, olvasni semmit. Néha kicsit én is egysíkúnak érzem az értekezéseket itt, de értékelni való hogy életben vannak tartva ezek az értekezések. Például mint most ti, vagy mi.

rebekka 2007.04.02. 21:57:22

Ödenburger igazat beszelsz,(vagy legalabb is közel vagy ahoz)
Bortarsasag üzleteben eddig mindig csalodtam legalabb is a kiszolgalas csapnivalo.Hogy francia borokat nem arulnak sehol azon a nivon(es persze aron) ami megilleti öket mar regota csodalkozom.
Azert az igazsaghoz az is hozzatartozik hogy a Wei&co 33%-a föleg a Bordeaux-i kinalat araira nevetsegesen magas,es igazan nem tartalmaz erdekessegeket.
Azert engem megis öröm fog el ha, mint legutobb egy 1997 -es´Bock cuvee-t-kostolgatok ,lam-lam csak vannak meg csodak !
Ja igen Kadarka-Vesztergombi-1997-!!

kifli 2007.04.02. 22:06:43

kommerszet kell nyomatni az alkoholistáknak, mert különben nincs tömeges kattintás. ez ugyanis NEM nonprofit.

rebekka 2007.04.02. 22:10:25

Bortarsasag -csupa rossz elmeny erdektelen kiszolgalas-.
Francia borok -hat nagyon csapnivalo a kinalat orszagszerte amin en igazan meglepödök.
Wein&Co 33% -nevetsegesen draga meg mindig es a kinalat sem valami exkluziv.
ödenburger azert igazad van ugy altalaban- persze egy 1997-es Bock cuvee utan megiscsak otthon vagyok!

Albert gazda 2007.04.02. 22:44:56

Kedves Ödenburger, örülök, hogy a szerintem fontos kérdésekben elfogadtad a válaszomat. Hozzáteszem, szerintem jó néhány olyan magyar pince borairól beszéltünk már, amelyek nincsenek a fősodorban. Egyébként pedig ha tudtok olyanokat, amelyekről nem beszéltünk, noha nagyon is megérdemelnék, hozzátok szóba őket, utánuk nézünk szívesen.
Kedves Dalton1, köszönöm a kommentedet, az Alkesznak egyrészt a mindenütt elérhető borokról, másrészt a rejtett értékekről kellene szólnia tényleg. Ezzel próbálkozunk, ami hol inkább, hol kevésbé sikerül.
Kedves Rebekka, nem dolgom védeni a Bortársaságot, szerintem korrektek, igaz, úgy tudom, Németországban nincsenek üzleteik.
Kedves Kifli "mester", ha valaki, te aztán pontosan tudod, hogy az Alkesz nem pénzes projekt, ehhez képest különösen visszatetsző, amit művelsz itt időről időre. Lelked rajta. Csak így tovább!

rebekka 2007.04.03. 20:27:55

Miert is lennenek üzleteik Nemetorszagban?
Vagy talan csak tervezik?
En azert sürgösen lebeszelnem Öket.

Szegediszomelijé 2007.04.03. 21:13:00

Öregburger, élmény volt olvasni a hozzászólásod -és hasznos is:-) kicsit azért szeretném megvédeni az Alkeszokat -a kadarka témában úgyis inkább kritizáltam. Szóval, az itt említett borok lehet, hogy a kereskedő mankóján születtek, de! Azért mutatnak ők felfedezendőeket is, szerintem nem is keveset. Itt a nemrégi kadarkás cikk például, v. a Wachau-túrás beszámolók, nemrég Mátraalja ígéretes borászairól, Kaló Imre borait sem a multi polcsiról kapkodjuk le, és hát, most épp egy Orsolya Leánykát ízlelgetek (jó ám nekem!), róluk is esett már szó párszor. Most így hirtelen ezek jutottak eszembe. Ezzel persze rögtön ellent is mondok Kiflinek -bár lehet, neki ez a kommersz, de ez legyen az ő baja -hát, nem vagyunk egyformák:-) Albert Gazda, tetszett a reakciód! A hír, hogy jön a Sancerre és Pouilly, izgalmas -egyet -egyet volt alkalmam kóstolni életemben, hát nem bánnám! Bár, első, másod és harmadsorban is a magyar borászokat kívánom éltetni. Amúgy nekem -igaz, nincs szó számtalan alkalomról -de nem rosszak a tapasztalataim a Bortársasággal Szegeden. Hasonló (mármint a Leánykához)finom kortyokat kívánok mindenkinek! Kiflinek is.

zoli 2007.04.03. 23:17:47

"az Alkesz nem pénzes projekt" - a kis szürkekeretes hirdetés baráti?

Albert gazda 2007.04.04. 07:15:55

Drága Zoli, elmondtuk már máskor, elmondom még egyszer: nem evvel gyűjti az Index a PI-t, nem evvel keressük a a borra valót. Kedvtelésből csináljuk, ehhez képest különösen érdekes - más megközelítésben: elég hülyék vagyunk -, hogy többé-kevésbé csendben tűrjük a rosszindulatú beszólásokat. Ja, nem mindig.
Amúgy egyébként az egész felvetés nettó hülyeség: és ha nem nonprofit lenne a projekt, akkor mi lenne? Semmi.

ödenburger 2007.04.04. 11:31:56

Nem hiszem, hogy az ALkeszeket szidni kellene. Legfeljebb, elismerve többnyire pozitív tevékenységüket, kritizálni jobbító szándékkal. Mert a bor, borkúltúra, borfogyazstási szokások egy összetett rendszer, sok-sok szereplővel. Ennek mindenki része, aki valahogyan kapcsolatba kerül a borral. Az Alkeszek is, a műbveletlen és félművelt alkeszek is, a borkereskedők is, a gasztronómia űzői is, meg a bormagazinok és boros tanfolyamok szervezői is. És mert a bort el is kell ám adni, rögtön mocskos fillérek és forintok kerülnek a nemes képbe a bor, mint csoda-ital mellé. A borászok, akármennyire isteni sugallattól vezérelve, megszállott módon készítik is boraikat nekünk kedves fogyasztóknak, ők is pénzből élnek. Pénzből veszik a hórdókat, abból cserélik az elavult eszközeiket, fizetnek gázolajért a kúton, kifizetik a napszámosokat, ha jobban megy, a francia borászokat. Meg pénzből újítanak ültetvényt, és pénzből fizetik vissza a beruházásaikra felvett hitelek törlesztő-részleteit. Pénzből hírdetnek a médiában, és fizetik a forgalomba hozatali járulékot, és még igen sok mindent. Mert a szőlész,borász, oltvány-iskolás sem -csak- szerelemből végzi hivatását. //Ő egy olyan prostituált, aki imádja a szexet.// Ezek nyilván triviális dolgok, csak sokszor hajlamosak vagyunk a bort önmagában értékelni, elhelyezni, pedig kereskedők, magazinok, blogok, éttermek és szállodák, rajtuk keresztül a befolyásolt fogyasztó nélkül ez az egész nem működik. Ezért fontos -okkal- kritizálni a nagy katyvasz összes szereplőjét. Mert a borász önmaga kevés. A kereskedő is. Mindegyik elem önmagában kevés. Ez egy szimbiózis,és addíg nem lesz a nagy egész egészséges, amíg a részek külön-külön betegek.

Hát ezért igen fontos, hogy Ti, ALkeszok, esetenként átlag feletti kóstolási tapasztalattal miket írtok, miről írtok. Mert gondolom-Ti biztos tudjátok pontosan mennyien- elég sokan olvassák a cikkeiteket.
Úgyhogy kedvtelésetek dícséretes, rajta, húzzatok bele...

zoli 2007.04.04. 13:50:49

Albert Gazda: ne legyél már ennyire érzékeny, talán követnem kellene minden hozzászólást? Nem tudom hol van a rosszindulat a kérdésemben, egyszerűen tisztázni akartam a helyzetet, törölj, ha jólesik...

kifli 2007.04.04. 16:33:43

Miért kellett az Inedex alá bejönni? Miért nem volt jó az amatőr, független MA?

Kedves alkoholisták fura ez a nagy érzékenység ezzel a témával kapcsolatosan. Én SOSEM mondtam, hogy ti kerestek ezzel. De mások viszont keresnek. Tehát az MA nem nonprofit. Nem lehet egyszerre baszni is és szűznek is maradni.

Benikuty 2007.04.04. 21:41:29

Kifli,Neked utóbbi biztos sikerülne,hajrá,mutasd meg hogy is kell csinálni!

Albert gazda 2007.04.05. 08:05:25

Kedves Kifli, nem volt "független" MA. Az MA az Index "alatt" indult.
Az érzékenység oka pedig egyszerű. Ezekkel az ócska bekiabálásaiddal azt állítod, hogy az MA-val szemben "tulajdonosi" elvárások vannak, mert kell a PI. Azonban semmilyen elvárás nincsen. Az MA-t mi szerkesztjük. Pontosabban kurvára nem szerkeszti senki, az kerül bele, amit az egyes szerzőknek kedvük támad megírni. Ezt pedig ha máshonnét nem, néhányunktól tudhatod, hiszen egy asztalnál szoktatok inni. Szóval, bizony lehet egyszerre.
süti beállítások módosítása