Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Harmadszor is Alföld

Gál Pincészet Szigetcsépi Nektár–Cserszegi 2006

2007.06.21. 18:05 - Albert gazda

Ilyen hullám van, úgy látszik, a minap csodálkoztam rá az amúgy széles körben ismert Frittmannék teljesítményére, aztán Font Sándor következett, szintén Soltvadkertről, most meg a szigetcsépi Gál Pincészet remek terméke kerül terítékre. Helyes-e dicsérni egy édesített bort?

Gálokból alaposan el van látva a magyar borágazat, Tibortól Lajoson és a szekszárdertés Józsefen át a Szentig – igaz, utóbbi Gaál – színeződik a paletta. Mindmostanáig nem tudtam, hogy létezik Csaba is – ő a szőlész, neje, Gálné Dignisz Éva a borász –, aki a kissé hendikepes Kunsági borvidék Csepel-szigeti körzetében szeretne érdekeset létrehozni. Azt hittem, első leszek, aki felfedezi a duó 2004-ben startolt szigetcsépi pincészetét, de nem, találtam olyant, akinek régebb óta kedvenceik ők.

Sebaj. A lényeg, hogy a házaspárnak – amelynek korábban a tangazdasághoz és a Szigetvinhez is volt köze – ez idő szerint 96 hektárja terem, változatos a fajtaválasztékuk, ezerhektós pincét birtokolnak, ez általában megtelik borral, amelyből 15-20 ezer palacknyit töltenek le, a többi lédig próbál érvényesülni.

Mindezt onnét tudom, hogy felhívtam Dignisz Évát, mivel szerettem volna érdeklődni a cserszegi fűszeresből és nektárból szűrt 2006-os félédes házasítás hivatalos sajátosságai iránt. A bor egy üvegje kedves barátom közreműködés révén került hozzám, haladéktalanul megkóstoltam, sőt megittam, majd tüstént csodákoztam egy sort.

Halvány aranysárga szín, gyümölcsös illatok, főleg őszibarackos vonalon, nagyon finom ásványossággal. Nem tolakodó, de nem is lapos egyáltalán. Ízben betölti a szájt, tartalmas és harmonikus, jól csúszós, a cukor kicsit talán takar, azaz nem feltétlenül elegendőek a savak, hogy megtámasszák az édességet. Ezen a ponton fel kellett tennem magamnak a kérdést: ez az édesség természetes maradéktól vagy sűrítménytől van?

Dignisz Éva nem maszatolt, mesélt, őszintén. Szeptember 20. környékén szüreteltek, a cserszegit 21-es, a nektárt 18-as mustfokkal. Hidegen erjesztettek, gyakorlatilag nem áztattak, fajélesztőztek, reduktíve érleltek, a 22 grammperliteres cukrot sűrítménnyel állították be. Hogy ezeken az élénk, vonzó ízeken-zamatokon miért kellett halványítani? A borász azt mondja, ez az egyetlen palackozott félédesük, és bizony igényli a publikum. Én erre most nem tudok rosszat szólni. Akkora 4 pont, mint a fejem. Ára 800 forint bruttó. Besztbájbajnok.

Címkék: 2006 kóstolás fehér négypontos best buy ezer alatt cserszegi fűszeres kunság gál pincészet szigetcsép nektár

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr99100945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuf 2007.06.21. 18:50:34

tipp,hogy hol kapható?

Türkménbasi 2007.06.22. 14:43:19

Azt sajnos nem tudom, de kaptam egyszer ajándékba egy hatos karton válogatást a boraikból. Korrekt de középszerű borok, de ez nem kritika. Tökéletes választás hétköznapi vacsik mellé.

t f 1 (törölt) 2007.06.22. 16:17:55

Ha már alföld, egyszer próbáljatok rá az izsáki Varga borokra is. Megéri.
www.vargabirtok.com

Albert gazda 2007.06.22. 16:28:48

Kuf, a pincénél, meg talán a Magyar Borok Házában, a várban.
Tf1, kösz a tippet, hol kapható?

t f 1 (törölt) 2007.06.22. 16:47:17

Én konkrétan a mindszenti Halászcsárdában találkoztam a borokkal, Bp-n nem tudom hol kapható. Egy mail a borásznak és felvilágosít.

Műtannin · http://amuva.hu 2007.06.24. 01:55:31

Na, én nagyon konkrétan leszek két hét múlva a mindszenti halászcsárdánál (már azért, mert a Nagyrévnél áll ladikom), úgyhogy be tudom szerezni akár.

Szegediszomelijé 2007.06.25. 21:45:59

Nos, édesített borban nekem is van + tapasztalatom. Konkrétan: Frittmann portugizer, félédes. Ez utóbbit meg nem mondod, ha kóstolod, csak a címkéről. Persze, nem szárazbort érezni, csak egy kis maradékcukros hatást. Ez is édesített bor, mint megtudtam. És bármikor örömmel állok elébe! Ha valaki a félédes vörösért a fejemet akarja venni, hát legyen. De azért próbáljon be egy palackkal -persze, bárki más is. 550 Ft-ja fogja bánni, merészek előre! Akinek eddig ajánlottam, az mert és nyert.
süti beállítások módosítása