Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Rózsaszín párduc

Bujdosó Rose Secco 2006

2007.07.08. 18:10 - csite

Előfordul, hogy kedvetlenül áll neki az ember poharazni a barátaival. Aztán az is megesik bulik végén, hogy olyan nehéz, rossz a gyomor, valami gyógyír kéne rá. Egy barátom meg azt mondja, a legjobb dolog a villásreggelihez buborékokkal mívesen megáldott bort inni. Akit hasonló gondok foglalkoztattak már, azoknak jelentem, megtaláltam az egyik megoldást. Gyöngyözőbor, merlot-rozéból.

Bujdosóék eladogatott szőlőjéből régóta készül hasonló ital, de most a "pénz soha nem jön rosszul" alapon, Szentesi József instruálásával maguk is megtöltöttek hatezer opálos palackot. Borosdugót dugtak bele, madzaggal biztosították ki. Vagány. Erre megölték a dizájnt valami randa címkével. Még jó, hogy gyorsan leázik a pezsgősvödörben. Persze nem ez a lényeg, hanem a beltartalom.

Ezt nem pezsgőspohárból kell inni, inkább kisebb fejűből, mondjuk chardonnay-sből. Mert van szép illata, frissen szedett málna, eper, finom szénás, citrusos jegyek. Szájba véve is kelleti magát, annyira eltalált a buborékok mérete és intenzitása, mintha egy kétszáz éves, nagynevű pezsgőgyár készítette volna. Üdítően pukkannak a gömböcskék a nyelven, intenzívvé teszik a gyümölcsösséget, picinyke cukorkásság formálja kerekre a kortyot, és amikor már hanyatlana az íz, a pezsgés valahogy libbent egyet rajta, és újra felrázza elcsigázott bimbóinkat. Utána szépen kisimul, elmúlik kedvesen, és várja a következő kortyot.

Nem akar különleges lenni, egyszerűen, tisztán mutatja magát, mint egy ünneplőbe öltözött, cserfes falusi lány. Könnyed és bohókás, komolyságát sem veszíti el, minden szituációban megállja a helyét. A nyár egyik slágere, bármilyen időpontban, több alkalommal sikerült jokerként előrántani. Csillagos ötöst (5 pont) érdemel, kitűnő. Lelőhelye a Maligán.

Címkék: 2006 kóstolás merlot ötpontos balatonboglár bujdosó rozé gyöngyözőbor

18 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr13113100

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: arreglo floral artificial paso a paso 2017.11.29. 19:58:21

Murva és aszfalt: Hétvégén jön a Spanyol Rali - Toyota és Lexus új vagy bontott alkatrészek

Trackback: Leer el informe completo 2017.11.24. 15:48:52

Göngyölt pulykamell - Sütés, Főzés, Konyhai Kísérletezések

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pelotepincsi 2007.07.08. 21:48:50

nem lobbista vagyok, de a 2006 - os Feind Cab Sav rozé az egyik legkorrektebb, amit az utóbbi időben fogyasztottam...

Malbex 2007.07.08. 22:26:05

Na, itt az ujabb Kotyogo :)
A Feind-roze amugy korrekt technologiai tetel, jo edes, fajelesztos-aceltartalyos szimplicitassal, amugy semmi kulonos. Par hete kostoltuk ossze a Frittmann-felevel, pont az arrol szolo cikk utan. Egy gyenge 4-esre jo lenne itt is sztem.

Kotyogó 2007.07.09. 07:58:40

Na látod Malbex, vagyunk mi páran, aki Feindre esküszünk! Én múlt hétvégén Lellén voltam. Vettem egy Bujdosó Chardonnayt. 2006-os volt és nagyon nem jött be. Akkor láttam ezt a rózsaszínű párducra keresztelt bort vagy pezsgőt. Az üveg miatt nem hiszem, hogy leemelném a polcról. A következő balatoni bortúrán kipróbálom. Egyébként ebben a kategóriában - igaz nem rozéban, hanem fehérben - nekem az olaszok a legjobbak. ha jól emlékszem a velenceiek ombrának, vagyis árnyéknak nevezik, mert akkor szokták inni, amikor a nap lemenőben van.

Kotyogó 2007.07.09. 08:09:24

Bocsánat, nem 2006-os, hanem 2005-ös volt a Bujdosó Chardonnay.

710barracuda 2007.07.09. 10:59:17

1500 HUF az ára Szemesen

Benikuty 2007.07.09. 13:09:08

Néhány hete jót meccseltek a Feind,a Frittmann,és a Font rozék-mindhárom 2006-s.Hárman ittunk,eredmény: 1.vagy 2. Font vagy Frittmann,-kinél egyik,kinél másik.A Feind mindenkinél az utólsó,főként édessége miatt,amiből található rendesen a többi versenyzőnél is.
Azóta ittam magában a Feind-ből.Úgy jobb,már-már szerethető.

Kotyogó 2007.07.09. 14:16:30

Benikuty!
Mindhárom bor reduktív. Ne várja csodákat!

csite 2007.07.09. 15:30:59

Ami "reduktív" (már ha van ilyen), az ne lehet csoda?

vörös_és_fehér · borvirag.blogspot.com 2007.07.09. 15:50:16

hű, engem a záró- és idézőjel oka érdekelne...már meghaladott az oxidatív/reduktív felállás? népi/urbánust kell mondani helyette?
(egyébként nekem a "reduktív" (sic!) meglepetés eddig nyári ödön olaszrizlingje volt, most mondjuk az első hordós tételéből 5000-ért nem veszek, de az is meglepetés eddig...)

Benikuty 2007.07.09. 16:17:36

Segítsen már ki valaki,mert én oxidatív rozéval még nem kerültem orálkontaktba.Bizonyára mert bunkó (majdnem parasztot írtam)vagyok.

Buborékos borral eddig csak a Ludányi József 2006-s Olaszrizlinggel(Gyk. Gyöngyöstarján) találkoztam,igaz mindjárt kartonnyival.Rendesen volt benne hozzáadott CO2,ami a borász szerint nem tiltott dolog,és miért ne hinném el neki.Nagyon élveztem minden egyes kortyot,szerintem jelentősen jó irányba vitte a CO2 a bort.
Egyetlen problémát nekem az jelentett,hogy a dugó mellett idővel elillant a gáz,és bizony hiányzott.

vörös_és_fehér · borvirag.blogspot.com 2007.07.09. 16:33:00

hát, pedig sok hordós rozé van, szerintem, kapásból kaló, orsolya ugrik be, de részben fahordós a st. andrea is.

Benikuty 2007.07.09. 18:44:19

Aha.Jó pap is holtig, hát még a rossz!!

pelotepincsi 2007.07.09. 20:41:48

nyári ödön rajnai rizling és cserszegi fűszeres nagyon korrektek

csite 2007.07.10. 10:31:50

pontos definíció nincs a reduktívra, talán a legjobb: a lehető legkevesebb oxidációs folyamat engedése a palackba kerülésig,
mert ugye erjesztéskor (is) oxidálódik, meg a borkezelési eljárások során is találozhat levegővel, akárcsak palackozáskor

persze én is használom a reduktív szót mert elterjedt, de sokszor nem fedi a valóságot

Benikuty 2007.07.10. 20:45:12

Világlátott ismerősöm szerint van egy ismerőse,akinek a barátja találkozott valakivel,aki hallott olyanról,hgy a messze földön híres Francia mérnökök megoldották, a lánc elejétől végéig CO2 védőgáz oltaloma alatt működő rendszert..Ez ugye reduktív.Eléggé.
Pont annyira felfoghatatlan, mint a fordított ozmózis a vízkezelésben,vagy az olajipari mélyfúrásban alkalmazott 1200 bar-os kitörésvédelmi tecnológia.
Egyéb hasonlat nem jut eszembe,bár ettől ezek a baromságok léteznek.

Benikuty 2007.07.10. 20:52:53

A Ludányi József Cserszegi Fűszeresbe-2006- meg beleburult a neje parfümje.
Gyk.:Gyöngyöstarján.
Kimaradt a h !

zoli 2007.07.11. 03:31:12

Természetesen van totális reduktivitás, nem is nehéz megoldani. Az "erjesztéskor (is) oxidálódik" résszel nem igazán tudk mit kezdeni. Amúgy az egész téma kb. olyan komoly, mint hogy a csapvíz nem tiszta hákettőó, hiszen sok minden más is van benne.

Ez viszont jópofa: "...ismerősöm szerint van egy ismerőse,akinek a barátja találkozott valakivel,aki hallott olyanról.." :)

Türkménbasi 2007.07.30. 15:37:31

T. Kotyogó!

Múlt héten Balatonszemesen nyaraltunk családommal és volt szerencsém a 2005-ös Chardonnay-hoz. Szerintem nagyon finom olyannyira, hogy e bor hatására mentem el a lellei pincébe. (ahol egyébként 900 Ft az ára)
Összefoglalva, nekem a Bujdosó egy olyan új fehérbor "brand"-et jelent amit különösebb kockázat nélkül lehet megvenni, ráadásul jó áron.
süti beállítások módosítása