Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Fehér angyalok IV.

Légli Riesling és Szőke Paskomi Chardonnay

2008.01.08. 07:45 - Műtannin

(Az előző részek tartalmából:  Somlói Apátsági Pince Hilla Cuvée, Tornai Furmint 2002, Royal Tokaji Furmint 2005 és 2006, Oremus Mandolás, Szepsy Szent Tamás 2003.)

Szőke Mátyás Paskomi Chardonnay 2006
A címkén még az is szerepel, hogy dűlős tétel, és barrique. Pedig sok dűlőst nem éreztem benne, igaz, nem is vagyok annyira otthon a gyöngyöstarjáni terroiron, hogy csípőből kiszúrjam a dűlőket, viszont ez a bor nekem simán lehetett volna Hilltop is: kellemes, parfümös, friss, kis hordó, ízléssel, obligát vaj, zöldalma, de finoman, olajosság. Nagyjából ennyi. Semmi különös. Semmi gáz, semmi nagy erény. Dűlőfüggetlen négy pont. Nem több.

Légli Riesling 2006
Egy szilveszteri műsorból leselejtezett, Sas Józsi-szintű szóviccel kedveskednénk önöknek legitt:
- Hogy hívják a kínai borászt?
- Lég Li.

Volt már szó erről a rajnairól, ünnepelte is Alföldi Merlot. És Albert gazda is. Csatlakoznánk.

Balatonboglár különben is különleges helyet foglal el szívünkben, egyrészről odavalósi a blog.hu édesapja, Blumi, másrészről a boglári mólón ismerkedtünk meg a hetvenes évek végén a dévérhorgászat alapfogásaival.

Légli pedig új dimenziókba emeli a boglári bort.

Körtevirág, datolya, csodálatos rétek, méz és kevés kő. Gyufa. Pazar illat.

Rendkívül sűrű; glicerinjét Nobel Alfréd is megkönnyezné.

Szépen telt, gördülékeny és arányos, a glicerin mellé friss savak társulnak, tehát a nagy test friss és élénk, nem lustul, az ásványok ízben ugyan nem meghatározóak, de észrevehetők.

Szép, hosszú bor. Különös módon hosszú, mert a korty után csöndesedik, majd újra belerősít, hosszan tartja ki a kicsit cseres, savas melegséget.

Háromezer körül igazi nagy, balatoni fehér. Korrekt ár, vettem egy kartonnal gyorsan. Hét pont is megvan nekem.

És nagy boldogság, hogy ilyen léptekkel jön föl a rajnai.

Címkék: 2006 kóstolás fehér négypontos chardonnay hétpontos rajnai rizling légli mátraalja szőke mátyás dél balaton

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr22276969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jenyei 2008.01.08. 11:58:15

Tisztelt Alkoholisták,

mivel ez a blog 'A fingás magyar nagymestere' szenzációs hír alatt van közvetlenül, elérkezettnek látom az időt, hogy megkérdezzem: meddig megy még lefelé az index, és valóban ebben a közegben kell-e a borokról komolyan eszmét cserélni?

koccintós 2008.01.08. 12:38:22

Nem biztos, hogy engem szólítottál meg, de én költőinek vettem a kérdést, ilyentén kigondoltam a magam válaszát:

Nem, nem kell. Csak lehet, akinek van kedve/ideje/mondanivalója.

Gondolom, nem az ebben a blogban szerzőként és/vagy kommentelőként megjelenő hölgyek és urak szerkesztik az index-et, így erre válaszolni nem tudnak. (Ha mégis, akkor tévedtem, bocs.)

Mint ahogy a felvetésedet se értem egészen, de lehet, hogy az én készülékemben van a hiba.

Jenyei 2008.01.08. 13:12:45

koccintós, már el is tűnt az idézett cím, legalábbis az Alkoholisták fölül.
Talán van aki értette, mi a problémám.

valuka · http://www.borkem.hu 2008.01.08. 15:20:50

Én is kezdem egyre jobban a szívem és a torkom közelébe zárni a boglári fehéreket különösen a Chardonnay-t. Kár, hogy a fennt említettből nekem nincs kapacitásom rögtön egy kartonnal beszerezni...

dalton1 2008.01.08. 23:51:14

Most ittam egy Szőke Ch-t, szerintem inkább 4,5-5 de lényegében egyet értek. Kicsit túl van barrique-olva...

dalton1 2008.01.09. 00:00:41

Műtannin, ha van lehetőséged és pénzed engem érdekelne a véleményed a 2005-ös St. Andrea dűlős chardonnay-król...a debreceni Esszenciánál kapni mind a 3-at...(5000Ft/db)

dagadtos 2008.01.09. 02:01:17

Én meg a Rieslinggel kapcsolatban értek egyet, lenyűgözött engem is.
süti beállítások módosítása