Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

A X. Pannon Bormustra csúcsborai

Sauska a legnagyobb magyar

2009.06.12. 07:00 - vörös és fehér

Tegnap kiosztották a pannon csúcsborokat, én is megtapsoltam a nyerteseket. A leghangosabban a Tornai pince főborászát, Várszegi Györgyöt – már a Somlói Tavaszon is elkápráztattak a 2007-es Top Selection tételek, most mind a négy meg is kapta méltó elismerését, ráadásul a juhfark lett a legszebb fehérbor (idéntől a fehér csúcsbort Figula Mihály emlékének ajánlják, a nyertesnek ifj. Figula Mihály egy praktikus különdíjat is átadott: egy közepes égetésű újhordót). Dicséret illeti a Nyakas pincét is, három boruk is csúcsbor lett, köztük az a 2008-as chardonnay, ami az egyik MW-től megkapta a 100 pontot – biztos vagyok benne, hogy hamarosan mi is megkóstolunk egy-két palackkal belőle.

bolyki kistányérjaAmennyire sikerült a fehér csúcsborokat hellyel-közzel megsejtenem, annyira nem az én szám íze határozta meg a végső vörösbor listát. Ami mindenképp kiemelkedett a mezőnyből, az a Sauska Villányi Cuvée 7 – meg is kapta a kategória győztes és az összesített Champion címet is. Villány dominanciája egyértelmű, a csúcsborok közel fele ebből a régióból került ki. Édes fronton a külföldi ítészek sherry-n edzett szája a Tokaj Kereskedőház 1993-as ötputtonyos aszúját emelte a kategória élére – én sok, annál szebb tételt kóstoltam végig. Legjobb bikavér a Merengő lett – nálunk is Lőrincz György borai szerepeltek a legjobban a superior teszten. De mindenképp ki kell emelni Gróf Buttler bikavéreit is – két évjárat Nagy Eged-i tétele is bekerült a top 5-be. A legjobb szelekció különdíját a Bujdosó pince kapta, ők a vörös Ibituba mellett a nálunk is méltatott Aranyhíd traminivel is csúcsbor minősítést értek el. Rajtuk kívül a Bolyki pince dicsekedhet két kategórai-díjjal, fehér-, és vörös fronton. Legjobb első nevező a csopaki Söptei pince lett – sárgamuskotályukat magam is szerettem. Alant a teljes lista olvasható, vastagon szedve a kategóriák legjobbjai.

Ne feledjék, péntektől vasárnapig a borok egy része a városligeti Bországgyűlésen kóstolható lesz.

várszegi györgy, tornai pinceFehér csúcsborok

Béres Tokaji Furmint Lőcse 2007
Bolyki Metha Thema késői száraz 2007
Borpalota Mátrai Hárslevelű 2008
Bussay Rajnai Rizling 2008
Bussay Tramini 2007
Chateau Dereszla Tokaji Kabar 2007
Dörgicsei Chardonnay 2008
Figula Csopaki Nász 2007
Figula Muscat Lunel 2008
Gál Tibor Tramini 2003
Gundel Tokaji Furmint 2007
Kerkaborum Vörcsöki Hárslevelű 2007
Kovács Nimród Winery Chardonnay Battonage 2007
Nyakas Budai Chardonnay 2008
Nyakas Budai Chardonnay sel. Barrique 2007
Nyakas Budai Pinot Grigio 2008
Patricius Tokaji Sárga Muskotály 2008
Royal Tokaji Furmint 2007
Söptei Sárgamuskotály 2007
Tornai Top Selection Apátsági Furmint 2007
Tornai Top Selection Grófi Hárslevelű 2007
Tornai Top Selection Grófi Juhfark 2007
Tornai Top Selection Olaszrizling 2007
Varga P. Aranymetszés Badacsonyi Kéknyelű 2006
Wekler Pécsi Chardonnay 2007

Vörös csúcsborok

Baron von Twickel Domaine Gróf Zichy Szekszárdi Cabernet Sauvignon 2007
Bock Cabernet Franc Fekete-hegy Selection 2006
Bock Cabernet Sauvignom Selection 2006
Bolyki Bikavér 2006
Bujdosó Ibituba 2006
Cezar Merlot Extraordinarii 2006
Ebner 3-as hordó Cuvée 2006
Esterhazy Tesoro 2006
Eszterbauer Mesterünk Szekszárdi Cuvée 2007
Feind Prémium Cabernet Franc 2006
Gere Attila Cabernet Franc Selection 2006
Gere Attila Cabernet Sauvignon barrique 2007
Günzer Zoltán Villányi Ördögárok 2007
Heumann Villányi Cabernet Franc 2007
Heumann Villányi Terra tarbaro cuvée 2007
Jackfall Pillangó 2006
Konyári Páva 2006
Maul Taurus cuvée 2006
Molnár Syrah 2007
Rád-Ikon Ikon Cabernet Franc Evangelista 2007
Sauska Villányi Cuvée 7 Siklós 2006
Sauska Villányi Cuvée 7 Villány 2006
St Andrea Egri Bikavér Paptag dűlő 2007
Takler Szekszárdi Bartina Cuvée 2006
Takler Szekszárdi Cabernet Sauvignon reserve 2006
Takler Szekszárdi Regnum Cuvée 2006
Vincze Cabernet Franc Arcanum 2005
Vincze Kékfrankos Arcanum 2006
Vylyan Pillangó 2006
Vylyan Villányi Montenuovo cuvée 2007

Édes csúcsborok

Bujdosó Aranyhíd 2007
Degenfeld Andante 2007
Disznókő Tokaji Aszú 5 puttonyos 2002
Dobogó Tokaji Aszú 6 puttonyos 2004
Királyudvar Tokaji Cuvée Ilona 2007
Oremus Tokaji Aszú 6 puttonyos 2002
Pannon-Tokaj Muskotályos Aszúeszencia 2005
Pauleczki-vin Tokaji Jégbor 2007
Royal Betsek Tokaji Aszú 6 puttonyos 2003
Royal Nyúlászó Tokaji Aszú 6 puttonyos 2003
Tokaj Kereskedőház Tokaji Aszú 5 puttonyos 1993
Tokajicum Borház Reneszánsz cuvée 2004
Úri Borok Tokaji Aszú 6 puttonyos Szt Tamás 2000
Úri Borok Tokaji Aszú 6 puttonyos Szt Tamás 2003

Pezsgők

Szigeti Muscat Ottonel 2005
Törley Nyerspezsgő 2006
Garamvári Ch. Vincent Evolution Rose 2005

gál tibor és lőrincz györgyBikavérek

Eszterbauer Tüke Szekszárdi Bikavér 2007
Fritz Szekszárdi Bikavér 2007
Gróf Buttler Egri bikavér Nagy Eged 2005
Gróf Buttler Egri bikavér Nagy Eged 2006
St Andrea Merengő Egri Bikavér superior 2006

Champion Díj

Sauska Villányi Cuvée 7 Villány 2006

Legjobb bikavér

St Andrea Merengő Egri Bikavér superior 2006

Legjobb szelekció

Bujdosó pince

Legjobb első nevező

Söptei pince

Címkék: híradó st. andrea bujdosó tokaj kereskedőház eredmények szigeti bormustra tornai sauska söptei

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr131178150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drszj73 2009.06.12. 07:27:26

gratulálok mindenkinek,különösen az eszterbauer borháznak

kezdő alkoholista · http://physicist-student.deviantart.com/gallery/ 2009.06.12. 08:10:42

Nyakas forgalomban lévő 2008-as Budai Chardonnay-ja ~1200 Ft-os palackárok kapható. Ha ez olyan jó, mint amilyennek a MW kikiáltotta, akkor orbitális Best Buy, vagy meg kell kérdőjelezni a MW-ok pontozásának értékelését. A Barrique verzió 2008-as évjáratban még nem szerepel a kínálatukban. De 100 pont? Azért ennyire eltalálni valakinek (MW) az ízlését! Nehezen hiszem el... Kíváncsian várom a fejleményeket.

kezdő alkoholista · http://physicist-student.deviantart.com/gallery/ 2009.06.12. 08:11:55

Megint figyelmetlen voltam, elnézést! Ez Best Buy gyanú egy ember véleményére alapozva...

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2009.06.12. 08:22:47

Én is nagyon örülök Tornaiék-Várszegi Gy. sikerének! A fenti 3 bora valóban csúcs, bármelyik csúcs-somlói sorban megállná a helyét.
Érdekes, hogy mennyire megosztó a Sauska esetén cuvée 7 villány/siklós megítélése. Általában nekem az jön le, hogy a kóstolók "képzettebb" fele jobban szokta szeretni a siklóst. Én a szegedi borfeszten együtt néztem a kettőt, és nekem a villány klasszisokkal jobban tetszett. Szép volt a siklós is, de összetettségben , komplexitásban nekem sokkal többet nyújtott a villány. Az utána következő cuvée 5 nekem már csak koncentrációban volt több a cuvée 7 villánytól(két és félszer annyiért).

HollóÁ 2009.06.12. 08:36:06

Wekler????????????????Baranya megye kedvenc pincészete??Ne már!

Octopus 2009.06.12. 09:07:15

Gál Tibor Tramini 2003, ez száraz lenne? Ezzel nem találkoztál véletlenül? 6 éves tramini ilyen eredménnyel, erre a borra kiváncsi lennék...

Herthinho 2009.06.12. 10:14:38

Hajrá Somló!
Szép volt Gyuri! Gratulálunk!
(Most már érthető, hogy miért nem jöttél tegnap focizni...)
:-)

FL 2009.06.12. 10:16:49

@HollóÁ: Nekem emellett a Varga féle Kéknyelű tűnt föl. Bár ezt én még nem ittam, de a Varga borokat általában nem szokták dicsérni (sőt). Én is csak a Csabagyöngyét szoktam néha inni az év első boraként, az még iható, az áráért meg főleg.

etna 2009.06.12. 10:22:41

Octopus, az a Tramini egy valóban zseniális bor, a Pünkösdi Bortúrán kóstoltuk, mindenki felkapta rá a fejét. Túlzás nélkül állítom, hogy a legjobb Tramini, amit valaha kóstoltam. Márpedig ritkán használom a felsőfokot a jelzős szerkezetekben. :)

oberon007 2009.06.12. 10:26:35

Wekler mindig arra az oldalra dől, ahonnan a szél fú; éppen olyan, mint a gitáros legény Földvár felé, félúton. nem a gitár, nem a gitáros srác, nem a szél. a félút.

vörös és fehér 2009.06.12. 10:49:01

@Octopus: a mustrán nem, tegnap kóstoltam, remek bor, a mostan divatos fehérek stílusában: tömény, koncentrált, magas alkoholú, és hat évesen is igencsak eleven.

gastro vazze 2009.06.12. 10:53:20

Johnny Crunch-nak ezer gratula (Bolyki János:)), megérdemelte már, olyan odaadással teszi a dolgát!
A Vylian-nak meg külön is örülök:)
(mondjuk hol a Syrah-juk és a Pinot Noir-juk, ami csúcs!?)

Octopus 2009.06.12. 14:45:45

@vörös és fehér és etna: köszi a válaszokat! A magas alkoholos fehérektől kissé tartok, de kiváncsi vagyok a borra, a tramini mindig is izgatott, persze nem az édes BB-re gondolok :)

lackó 2009.06.12. 14:49:31

Nekem személy szerint Bujdiék sikere is nagyon örömteli, illene odafigyelni rájuk, persze, az Eszterbauer meg ugyanúgy, merthogy ezeket a tételeket anno megénekeltem (nem mintha ennek bármi köze lenne az eredményhez)...amióta nem Bandi bácsi csinálja a borokat, hatalmas felfelé ívelő minőséget mutatnak, jó, hogy végre ki is használják az adottságokat és feltételeket!

Nem vagyok nagy Chardonnaybuzi, de engem is érdekelne, hogy ez a 100 pontos bor az-e, amit alapborként kereskedelmi forgalomban lehet kapni?

Weklerék bora vajon ugyanolyan jó lesz, ha a boltban megveszem, vagy csak a versenyen ízlett ennyire az ítészeknek?

lackó 2009.06.12. 14:50:53

@Octopus: akkor kóstold meg Bujdosóék édes traminijét is! Érdemes!!!

Nem kell félni a magas alkoholú fehérektől, nem bántanak..csak egy idő után :D

vörös és fehér 2009.06.12. 15:03:33

@lackó: az bizony, a sima egyszerű 1200 forintos chardonnay az. egyébként kellemes bor képét mutatta tegnap, de immár nem tudod úgysem előítéletmentesen kóstolni. viszont ne felejtsük el, hogy a 100 pont kiesett az átlagolásnál, tehát nem emiatt lett csúcsbor - másoknak is tetszett. Viszont a kerkaborum hárs, az nagyon tetszett, meg a 2008-as rajnaija is Bussaynak. A hetes koncentráltsága után egy könnyedebbre hangolt fajtabor.
A Bujdosó traminivel egy gondom volt tegnap (is): lágy, már-már émelyítően tömény így. Szép bor, amúgy. Érdekes volt végigkóstolni az édeseket (is), nekem úgy tűnt, hogy a külföldi bírák két stílust szerettek: a tömény édességet és az oldszkúl sherry-s jelleget. Nálam tegnap amúgy a Dobogó aszú vitte el a prímet: lendületes, elegáns volt.

omega14 2009.06.12. 20:20:59

Külön Gartula Bolyki Janinak és mindenki másnak is. Szerintem Egerben mégtöbb kiválló bor akad mint amik itt voltak és érmet nyertek de sebaj :-)

dalton1 2009.06.13. 09:37:54

Tegnap megkóstoltuk a '08-as Nyakas CH-t. Tényleg remekül sikerült bor főleg ha eszembe jut a 2006-os...

De azért szerintem nem 100pont...

lackó 2009.06.13. 10:51:58

@dalton1: igaza volt v&f collegának, így már befolyásolva kóstolja mindenki...vakteszten érdemes így csak, talán az elég objektív tud lenni.

dalton1 2009.06.13. 13:18:12

Biztos, de én pl. ha nem olvasom el ezt, nem is vettem volna meg az eddigi tapasztalataim alapján. A 2006-os elég savanykáska volt...ez viszont tényleg sokkal jobb.

A 100 pont túlzás, de egy reduktiv CH meglepő hegy ennyire szép és komplex tud lenni.

kezdő alkoholista · http://physicist-student.deviantart.com/gallery/ 2009.06.13. 13:26:05

@vörös és fehér: Tudod, akkor fogom elhinni, hogy a MW-nak tényleg 100 pontos élményt ad az a bor, hogy ha megtudom, hogy amikor megtudta az árát rendelt magának 50 palackkal. Szerintem, egy MW-nak nagyon meg kellene gondolnia, mikor mire ad 100 pontot, mert a véleményére valamennyire ad a közönség. Meg érdekes lenne tudni, hogy milyen borok kaptak még tőle 100 pontot. Mert ha szórja, akkor értéktelenné válik. Nem tudom, hogy van-e nekik valami főnökségük, de kíváncsi lennék, mit szóltak, amikor megtudták, hogy egy MW egy 5 eurós borra 100 pontot adott. Én elhiszem, hogy szép bor, még azt is, hogy gyönyörű, de 100 pont? Szerintem meggondolatlan lépés volt tőle egy vakteszten csodát kiáltani.

czudarka 2009.06.13. 20:46:17

@kezdő alkoholista: tulajdonképpen egyet értek a mw-gondolattal, de az ne legyen "pontfaragó" kategória, hogy 5 juró az ára! Nekem az mondta egy kedves profom, hogy a harmonia minden előtt. Szerintem simán lehet nagyon magasra tenni az 5 juróst is, ha megérdemli, de a 100 tényleg túlzás lehet. vegyük mondjuk csak 98-nak.

kezdő alkoholista · http://physicist-student.deviantart.com/gallery/ 2009.06.13. 22:52:37

@czudarka: Azt még el is fogadnám. De száz pontot tényleg csak akkor adjon az ember, ha el sem tud képzelni annál jobb bort. Akkor pedig vagy a fantáziája nagyon gyér az embernek, vagy nem ivott még aszúeszenciát. :) A 100 ponttal lényegében a világ majdnem összes bora fölé helyezel egy tételt. Csak ugyanolyan jók vannak, jobbak már nincsenek. Azért ezt kijelenteni bármelyik borról. Na, ahhoz kell bátorság, főleg egy MW-nak.

kezdő alkoholista · http://physicist-student.deviantart.com/gallery/ 2009.06.13. 22:53:06

@czudarka: Azt még el is fogadnám. De száz pontot tényleg csak akkor adjon az ember, ha el sem tud képzelni annál jobb bort. Akkor pedig vagy a fantáziája nagyon gyér az embernek, vagy nem ivott még aszúeszenciát. :) A 100 ponttal lényegében a világ majdnem összes bora fölé helyezel egy tételt. Csak ugyanolyan jók vannak, jobbak már nincsenek. Azért ezt kijelenteni bármelyik borról. Na, ahhoz kell bátorság, főleg egy MW-nak.

Sootaanaa 2009.06.13. 23:36:19

Én ma kóstoltam. Vessetek rám követ: majdnem kiöntöttem...
Biztos vagyok benne, hogy valami félreértés történt, de amit a pultnál álló hölgy nekem kimért, az kábé egy 60 pontos sauvignon blanc volt...

megjegyzés 2009.06.13. 23:41:53

a puding próbája az evés,a boré a kóstolás… nem voltam rest, beszereztem ( nem olcsón ) az újdonsült pannon csúcsborok közül jó néhányat. kezdjük a sauvignon szekcióval : gere cs 2007 és takler cs reserve 2006.
gere : kissé savanykás, de tagadhatatlanul brettes és gyümölcsös előíz után rendezetlen tanninok, majd ( 2007 : napfényes, meleg évjárat ! hosszú ősz ! ) zöldes ( vö. éretlen ) reflexiók. hm… brett utána csak erősödött pár órás szellőztetés után, a többi jegy változatlan maradt.
takler : komplexebb íz jó nagy alkoholtúlsúllyal, gyümölcs semmi. volt viszont tagadhatatlanul szép étcsokoládés lecsengés ( kitűnő hordóhasználat ), mely egy átható kellemetlen kesernyésséggé vált.
háááát… ha ez a bírálóbizottság objektív véleménye ( - banánköztársaságokon és Johnson úr aktivitásán túl - mely borversenyeken szokás kereskedelmi szervezetet és érdekkörét beúsztatni a kóstolók közé ? ), akkor csak a Fradi b-közép mantrájával tudok élni : ennyit tudsz ! ( pannon csúcsbor )

kezdő alkoholista · http://physicist-student.deviantart.com/gallery/ 2009.06.14. 00:54:20

@megjegyzés: Nincs olyan, hogy objektív vélemény! Filozófiailag (az én szempontomból) és logikailag (legalábbis az általánosan használt logika alapján) is lehetetlenség. Ha objektíven látnál valamit, eggyé válnál azzal, amin általában Istent értjük. Ha létezik is olyan, hogy objektív valóság, akkor sem láthatjuk, tapasztalhatjuk meg. De mindegy, nem ez a lényeg. Bevallom, egyik tételt sem kóstoltam, de meglepne, ha valóban az általad leírt cca. 3-4 pontos élményt adnák a fent említett borok. Persze, nem kizárt. Neked abban a pillanatban, az a palack, bizonyára. Hozzászólásod alapján viszont már előítélettel álltál hozzá a dologhoz. Két bor egyetlen kóstolása alapján pedig az egész Pannon csúcsbor címet elítélni! Ez sem melletted szól.

Most látom, hogy Kerházas Tokaji Aszú lett a kategória győztese... Kicsit kilóg az évjárat is a sorból. Ki ismeri a tételt?

megjegyzés 2009.06.14. 13:47:57

kedves kezdő alkoholista; nem előítéletes vagyok, hanem kritikus.
főként, ha oly borokról van szó, melyek egyike sem került nyolc ( 8 ) ruppónál kevesebbe. mindenki maga tudja, mennyit dolgozik ilyen összegekért és mit vár érte cserébe…
kóstolási jegyzetem evidencia : le lehet tagadni, attól még nem változnak meg az ott leírt jegyek ( nem nekem ott, abban a pillanatban , hanem senkinek sem mostanában - később ki tudja, mit hoz az idő, de közepesből nem lesz kiváló ). ennek tükrében csak azt tudom mondani, amit egy ökölvívó meccs pontozóbírájáról, ha az elvert ellenfelet hozza ki győztesnek : vagy nem ért hozzá, vagy csalt.
egyébiránt ha valaki véleményformáló feladatot vállal, morális kötelessége, hogy az adott keretek között a legvégső határig objektív maradjon ( amennyire ez lehetséges - a továbbiakban filozófiai magasságokba nem emelkednék, ha nem muszáj -).

vörös és fehér 2009.06.14. 20:50:17

@megjegyzés: sokmindennel egyetértek, ezért azokat most nem is ismétlem meg, viszont pár szót a mustráról, hátha nem egyértelmű néhány dolog.
két 8 fős csoportban történnek a bírálások, azt meg tudom állapítani, hogy onnantól hogy bekerül a pohár a zsűrik elé odáig hogy összesítik a pontszámokat nincs csalás. tehát max hozzánemértés van. az is tény, hogy csúcsbor a top 20, 25 (fehér, vörös) pontszámot elért bor lesz, hat-hat pontozó átlagpontjából (legmagasabb és legalacsonyabb pont ugyanis kiesik).Az, hogy mihez képest lettek ezek csúcsborok, azaz kik a nevezők, hagyományosan nem hozzák nyilvánosságra - én sem teszem, noha a beszámolóimban vannak olyan borok, amik nem nyertek. Pár zsűritag nyilvánosságra hozta saját kedvenceit, egyrészt itt van egy összefoglaló (www.wineroads.eu/hirek/946/VILAGHIRU_A_MAGYAR_BOR), amiből kiderül, hogy volt aki lelkesedett a magyar pinot-ért (Richard Hemming) - és egy pinot sem lett csúcsbor, vagy itt a lengyel zsűritagé: prange.magazynwino.pl/author/prange69/, plusz a kanadai-erdélyi sommelier srácé itt: wineunlimited.weebly.com/1/post/2009/06/x-pannonhalmi-bormustra-pannonhalma-hungary-my-top-scoring-wines.html Vele pl. egy bizottságban voltam, ha megnézed, vörös fronton szinte semmiben nem egyezett a listánk. Egyszer már asszem megpendítettem ezt a témát: más szájjal kóstolunk, mint a külföldiek. Én nyilván náluk sokkal kisebb tapasztalattal is.

kifli 2009.06.15. 00:49:03

@vörös és fehér:

kereskedelmi forgalomban szerzik be a kóstolt tételeket?

vörös és fehér 2009.06.15. 07:42:21

@kifli: álnaív a kérdésed, természetesen nem. a versenyre jelentkezni kell, nevezési lap és nevezési díj ellenében, ahogy az itt is olvasható (www.pannonbor.hu/koszonto/)

"A jelentkezési határidő 2009. május 19.
A minták beküldési ideje 2009. május 10-26-ig. "

Fel nem tett kérdésedre a válasz, miszerint valaki versenybort küld-é és más lesz majd a polcokon: megeshet. Leellenőrizni ezt nem lehet, szerintem.

loading 2009.06.15. 09:38:38

@Paranoid Borkorcsolya: A pontszámmal nem is, de a többivel egyetértek. Erre szokták azt mondani, hogy a körülmények nem optimálisak egy ilyen fesztiválon, hogy minden bor a legtöbbet mutassa magából.
Délután már volt esélyed előző napról (kiv. péntek) vagy jóval korábbról nyitott üvegből kapni. Főleg abban a faházban :(

loading 2009.06.15. 09:43:29

@vörös és fehér: Egyetértek az eltérő "szájakkal" köztünk és a külföldiek között. Én, sok lengyel ismerős, barát miatt, majdnem végigkóstoltam a lengyel bíráló listáját. Röviden összefoglalva: nem vagyunk egy hullámhosszon.
Viszont tudom, sejtem, hogy milyen borokat /ízvilág/ vigyek ajándékba legközelebb.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.06.15. 11:58:46

@vörös és fehér: Mivel a borok nem a kereskedelmi forgalomból kerülnek a bírák elé ezért definíció szerint a verseny maga csak egy játék amit komolyan venni nem szabad.

A bor életének, minőségének szerves része a kereskedelmi csatorna. Nyilván te is tudod, hogy nagyon nem mindegy, hogy egy bor hűtött szállítókocsiban kerül a szakszerű tárolóhelyre ahonnan a klimatizált szakkereskedés polcáról a fogyasztó leveszi, vagy egy áruház száraz/párás, ingadozó hőmérsékletű lerakatából kerül neonfényben sütkérezni a bor. Tehát még ha jóhiszeműen is állunk a borhoz, tudhatjuk, hogy nem ugyanaz a bor kerül a fogyasztó poharába ami a versenybírákéba.

Ezzel együtt az ilyen versenyek jó játékok, a baj akkor kezdődik ha túl komolyan veszi valaki ezeket a versenyeket.

bodorján 2009.06.15. 12:40:26

@BZoltan:
Szerintem még mindig jobb az ha mindenki küld be mintát annál, mint hogy kereskedelemből szereznék be.

Nem is hiszem, hogy működne. Jelezné a borász a nevezett bor fajtáját és az évjáratot aztán a szervezők nyakukba vennék a kereskedelmi egységeket és megvásárolnák a tesztelendő bort? Utópia.

Bországgyűlés ellenben jó volt.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.06.15. 15:12:09

Azt kell eldönteni, hogy mirôl és kinek szól a verseny. Ha a termelôk belsô bulija, akkor mehet a beküldés. De ha a fogyasztónak szól és értékmérô szándékkal, akkor nincs mese, utópia avagy sem onnan kell ugyanazt a bort beszerezni amit és ahonnan a fogyasztó is beszerzi. Hogy ezt hogyan oldja meg a szervezô az egyszerû technikai kérdést.

hegyaljai 2009.06.15. 22:07:33

@kezdő alkoholista: Ott voltam amikor készült. Bacsó volt a cég vezére. Az első igazán nagy bora a Kerháznak a rendszerváltás után. Kicsit elöregedettnek tűnt úgy három éve amikor kóstoltam, de óriási testet mutatott.

hegyaljai 2009.06.15. 22:12:14

@BZoltan: A verseny szervezői kommunikációból jelesre vizsgáztak, hiszen nemes egyszerűséggel kijelentették, hogy a legfontosabb hazai borverseny. Legalább is ezt adják a meg nem nevezett szakemberek szájába. (Mellékelt link utolsó bekezdés)
www.hirextra.hu/2009/06/12/a-magyar-fajtak-reneszansza/
No nekem itt kezdett az egész gyanússá válni. tehát akkor az Országos Borverseny, vagy a Vinagóra nem fontos, ne oda fizessétek a nevezési díjat, hanem nekik! Pfuj!!

lackó 2009.06.15. 23:54:47

@hegyaljai: marketingfogás...ezen szerintem kár fennakadni.

hegyaljai 2009.06.16. 12:44:14

@lackó: Én nem fennakadtam rajta, hanem észrevettem, és ezt az észrevételt megosztottam a blogot látogató úri közönséggel:)

lackó 2009.06.16. 18:41:22

@hegyaljai: Nos, erre most így hirtelen csak azt tudom, mondani, hogy: akkor jó :D

lala64 2009.06.16. 20:46:29

@BZoltan: Kedves BZoltán, teljes mértékben igazad van. A mai borversenyek hasonlítanak egy divatbemutatóhoz, ahol olyan termékek vannak, amikhez sosem jutsz hozzá külömböző kivédhetetlen okokból. Ezért a borverseny általában színjáték és főleg reklám. Kimondottan lehet borversenyborokat készíteni, ahol a harmónia és a komplikáltság nem követelmény.

Labancz 2009.06.22. 10:01:18

@lala64: Nem divatbemutatóra hasonlítanak, hanem egy botrányos kabaréra. Inkább. Vicces, hogy 100 pontot adott az egyik MV. Mint ahogy az is, hogy a "belövőbort" kb. 20 pontos különbséggel értékelték. Innen nézve inkább sértő az a 100 pont... Jókat röhögtünk Parkerék elhíresült osztrák kóstolóján, ahol röpködtek a 90 pont feletti eredmények. Most a sógoroknak fájhat a rekeszizma a nevetéstől.

enting85 2011.06.03. 12:55:08

Ne felejtsük el az egyes számú alapelvet a borral kapcsolatban: a versenyeredmények, címkedesign, hírnév, kritikusok véleménye, technológiai flikkflakkok, mítoszok és legendák mind- mind másodlagosak. Az elsődleges, kérem, hogy ízlik, vagy nem ízlik.

Egyébként tud valaki arról, hogy a teljes eredménylistát, vagyis az összes bor pontszámát meg lehet-e találni valahol?

enting85 2011.06.03. 12:55:54

ó, bocsánat. most látom, hogy ez nem is az idei!
süti beállítások módosítása