Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Heimann Cabernet Franc 2007

2010.04.14. 06:00 - alföldi merlot

Heimann Zoltán a magyar borászat egyik legkarakteresebb és karakánabb figurája (ha nekem kellene húzóarcokat keresni külföldi bormarketinghez, Szepsy és Malatinszky mellett biztos befutó volna). A Heimann Családi Birtok az utóbbi két-három évben a legmegbízhatóbb dél-pannon pincévé nőtte ki magát: üzembiztos, jól iható, illatos, zamatos, megfizethető borokat készítenek. A Fuchslit, a Jubileumot, a Kékfrankost, a Kadarkát, a Syrah-t bármikor, bárhol, bárkinek föl merem bontani. (A Stílusgyakorlatot leváltó prémiumkategóriások egyelőre inkább ígéretesnek tűnnek, mint meggyőzőnek.) A friss Cabernet Franc-nal a HCSB most újabb árpuccsot hajtott végre: bordeaux-i fajtából ilyen minőséget ennyi pénzért még senki nem kínált.

Ezzel a borral sokak álma teljesül: kirobbanóan gyümölcsös, tartalmas, ésszel barrikolt bor nemes fajtából, érett tanninnal. Az illat mély, vonzóan gyümölcsös a spektrum feketebogyós oldaláról. A hordóból medvecukor és némi tejesség szűrődik be. Kóstolva feltűnően jól strukturált, testes, szinte harapni lehet - ebben az árkategóriában szokatlanul fajsúlyos anyag. Ízében pikáns fűszeresség, negró és szeder. Életerős, egészséges, érett savak. Ha nagyon tűhegyre vesszük, még van benne valami fiatalos szertelenség, de ezt csak a nyammogó borsznob veszi észre, és egy kétéves cabernet esetében aligha róható föl hibának. A korty végén az alkohol némileg befűt. A hosszú és rétegzett lecsengésben nagyon érett meggy és szeder.

Akiknek a Kutyafáját sovány, a Sopron sós, Ráspit elvből nem isznak, a Heimann Kékfrankos pedig mégiscsak egy kékfrankos, most megkapták a maguk közel hibátlan borát. Erős 6 pont és best buy

Címkék: hatpontos cabernet franc heimann 2007 szekszárdi

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr491917486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.04.14. 06:04:55

jól hangzik kétezeré'... letesztelem én is. :)

pecz 2010.04.14. 08:33:17

Ennyi fát ennyiért...
Nekem szúrta a nyelvemet, lehet, hogy majd idővel ez csitul...

dalton1 2010.04.14. 09:08:23

Karácsony előtt kóstoltam, akkor még elég kusza volt...örömteli változások...

marvin__42 2010.04.14. 09:14:17

Nekek már azóta a kedvencem, hogy megjelent a piacon, szerintem is best buy vastagon. Örülök, hogy nem csak én látom így!

vargánya 2010.04.14. 09:17:43

Hol kapható és mennyiért?

szulfit 2010.04.14. 11:08:47

Jó bor, de lassan nyílik, szerintem 2-3 óra levegőztetés kell neki. 3 napig kóstoltam és napról-napra jobb lett.

metszo_ollo · http://hozamkorlat.blog.hu/ 2010.04.14. 11:22:49

Én pont azt a minőségi egyenletességet szeretem Heimannéknál, ami minden borukban megvan. Ha a Stílusgyakorlatot leváltó házasításoknál a Barbárra gondolt AM, akkor nem tudok egyetérteni, engem meggyőzött, de a Franciscus egyelőre tényleg csak ígéret.

demisec · http://thepit.blog.hu 2010.04.14. 12:09:44

Ebben a műfajban még a Mészáros CS is nagyon jó vétel!

drszj73 2010.04.14. 12:21:26

egy kisebb ( értsd:10-12) társasággal rendszeresen szervezünk vakkostolókat, legutóbb 2010.03.14.napján pakson egy szépen felújított pincébe tartottuk- ahol egyébként mindig is tartjuk- a CF összekóstolást,-

12 tétel került a poharakba és végeredményben a cikk tárgy lett az első helyezett azzal, hogy valóban kicsit még kusza, de ahogy egy kedves ismerősöm ( Béla) mondta, a CF 3, de inkább 5 éves korában mutatja meg magát.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.04.14. 16:13:14

@demisec: nem rég a Hidaspetre CF-et kóstoltam és nagyon gyenge volt. Mondjon már valaki egy Mészáros bort, ami ott van a szeren! A CabSav volna?

dezso 2010.04.14. 17:06:25

No és a Remete borok? Azok is ott vannak erősen, jó áron, nagyon egyenletesen magas színvonalon.

borelite 2010.04.14. 17:30:02

Ez a lényeg! A Heimann borok nemcsak egyre szebbek és sikeresebbek, hanem ezzel párhuzamosan továbbra is korrekt maradt az árképzés. A maga kategóriájában a Barbár is best buy!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.04.14. 17:35:03

bocs, egy amatőr kérdés, nézzék el egy (űjra-)kezdőnek.. mit jelent az, hogy Ráspit elvből nem?

dalton1 2010.04.14. 17:48:54

@Bukowszky: Hát Ráspinak elég konkrét véleménye van némely "borászati" eljárásról és rendszeresen hangot is ad nemtetszésének, akár nevesítve is azokat a borászokat akik (szerinte) "cuccoznak"...és hát ez van akinek nem tetszik...

Én ennyit tudok nagyvonalakban, de veszek mindent ami jó vagy annak vélem és van rá pénzem.

Ly  2010.04.14. 18:21:20

Basszus, minimum fél éve ez az egyik kedvenc, végre Magyarországon is iható vörösborom, most viszont biztos felmegy az ára. Ja, A BT-s eladók is nagyon szeretik, ők mondták. :-) Én eddig direkt csöndben is voltam emiatt. :-)

@pecz:
A fa tisztul, csak levegőztesd! (Én sem szeretem.)

@demisec:
egyetértek, de Mészároséknak is van CF, talán még jobb is (kevésbé fás).

@akov:
bocs, tudom, ízlések és pofonok, de mondjál már egy gyenge Mészáros bort léci! :-)
Bocs, de az összes nagy szexárdi név közül is csak Mészároséktól, Heimannéktól és a Tüske pincétől nem ittam eddig szar bort, ellenben csak jót. A többiektől viszont...

Ha már itt tartunk:

1) Ivott már valaki Taklertől iható bort? (Én még sosem.)
2) Ugye másnak is feltűnt, hogy a Heimann Bikavér hihetetlenül kifinomult egy bor?
3) Vivát Heimann, Mészáros és Tüske pince!!! ;)

demisec · http://thepit.blog.hu 2010.04.14. 18:35:26

@akov: @Ly :
Mint minden borászatnak, Mészinek is vannak jó meg kevésbé eltalált tételei. Nekem a boraik döntő többsége kellemes élmény volt (Rosé, CS, Kadarka, Merlot, az említett HIDASPETRE nekem nagy kedvencem, a szintén pazar Meropsnál is jobban bejött, de a Bikavér Reserve is tetszett tavaly nyáron, azóta nem tudom...végül ez az új St. Grál Kadarka Reserve is jónak tűnik, de még nem kóstoltam.) Allűröktől mentes, letisztult stílusuk miatt jön be nekem, de persze nem muszáj mindenkinek szeretni. Számomra vérfrissítésként hatottak jóvételű boraik a 2-3 bejáratott szekszárdi név mellett.

bádogos 2010.04.14. 18:57:54

@Ly : Igen, a 2006-os Bikavér, amit most kapni lehet, egy nagyon pompás bor, igen barátságos áron.

A másik nagyon komoly szerkezet a Pannonhalmi Vörös Tricollis Cuvée (Merlot, PN, CF)

dalton1 2010.04.14. 19:42:07

A Baranya-völgyi KFR pedig (bár "csak" egy kékfrankos) az egyik legszebb kékfrankosunk...szép arányok, kedves illatok, közepes test, harmónikus és tényleg nem akar többnek látszani mint ami...és ez így pont elég is.

iszákos 2010.04.14. 21:03:05

Tisztelt Alföldi merlot!
Neked kedvenc borászatod a szekszárdiak közül a Heimann. A 2007 Cabernet francok közül Szekszárdról azért illik megemlíteni Pl a Tüske , Mészáros, Vesztergombi, Fritz pince borát, Időnként nagyon elfogult vagy néhány borászattal.Hát igen ízlések és érdekek sokszor ütköznek.

dalton1 2010.04.14. 21:24:32

Szerintem Heimannékat kevesen nem szeretik...nem mintha AM-t védeném...

A Tüske 2006-os CFR tényleg kifejezetten szép. Főleg hogy a fa hozzáad és nem elvesz. Nagyon gyümölcsös...igaz nem mostanában kóstoltam...

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.04.15. 09:21:43

@Ly : Ez nem egy nagy kihívás.

Pinot Noir 2007
Hidaspetre Cabernet Franc Reserve 2006

Az elsőnél penetrán tejszag, nincs fajtajelleg (rossz klón?).

A 2006-os Hidaspetrénél meg egy alapvetően gyenge alapanyagra ráment a fa, plusz kissé izléstelen a fajélesztő, ami használtak.

Ly  2010.04.15. 12:52:01

@akov:

A Pinot már rég kóstoltam, mert nem vagyok nagy hívője, de asszem nem volt vele semmi gondom, bár lehet, hogy 2006-os volt. Amúgy bontottam már én is hibás palackot tőlük pár éve: egy Kékfrankosuknak konkrétan multivitamin pezsgőtabletta szaga, íze volt...

A CF R-t 2x kóstoltam, és sose volt vele problémám, sőt nagyon is tetszett, fás pedig végképp nem volt, mivel én azt aztán tényleg nagyon nem tolerálom. Talán hibás palackkal találkoztál te is.

takács bálint - zsebtévé 2010.04.15. 13:55:08

@Ly :
Taklerék pont a megbízhatóan jól iható kategória. Az alsóbb kategóriájukkal nehéz befürdeni ár értékben, még rosszabb évjáratokban is. A prémiumaik meg nagyon nagyot tudnak szólni. Soha rosszabb main-stream pincét!
Sokat kóstoltam (fontosabb, ittam is) már tőlük, konkrétan ihatatlannak csak a '07-es kadarkát nevezném.
Mészárosékat én is nagyon favorizáltam, egy igen erős 2003-as Merops és Bodzási KF kezdés után sokat ittam az alapboraikat is. Viszont már nem annyira ár-érték bajnokok mint korábban, főleg ha hiperben veszed őket.
Heimannéktól a Cervaes 2006 mostanában többször okozott csalódást (érdekes, az MA Best Buy listájáról is lekerült) ill. több dugós alap Kf-be futottam bele. Erről persze nem feltétlenül ők tehetnek.

takács bálint - zsebtévé - tolna

Ly  2010.04.15. 14:28:46

@takács bálint - zsebtévé

A Heimann Cervaes, sőt a Barbár is szerintem nem best buy borok, és akkor finoman fogalmaztam, mivel én sem szeretem őket.

Viszont különböző az ízlésünk, mert én még tényleg nem ittam Takleréktől iható bort, pedig egy ideje direkt keresem a mentséget számukra. Mondjuk sokáig így voltam Bock-kal is, de azóta 1x már ittam iható bort tőlük is.

2010.04.16. 00:52:24

@Ly : ez a "nincs iható boruk" elég szar duma ekkora/ilyen pincészeteknél, már ne is haragudj.

ihatatlan a primarius, meg a cf válogatás? és a sokat akciózott bikavér reserve 2006? syrah válogatás megvolt?

ne má'...

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.04.16. 09:30:48

@Parci: Nem ihatatlanok a boraik, de a legtöbb túl drága és izgalommentes.

demisec · http://thepit.blog.hu 2010.04.16. 10:33:37

@akov: furcsa, amit mondasz. Több alkalommal kóstoltam a Hidaspetrét, Meropsot de semmi hasonló durva borhibával (mert, amiket mondasz, ezek azok) nem találkoztam. Illetve számos kollégámról elmondható ugyanez, akik szintén ismerik, kedvelik ezt a bort. Mészáros Péterék nagy hangsúlyt fektetnek az alapanyag érettségére. Nem mondom, hogy az évjárat garancia lenne az érettségre, de már csak az országosan optimális minőségű alapanyag miatt is kis esélyét látom, hogy pont a válogatott Franc tételüket silány szőlőből készítenék. A fahasználat szerintem szép, és kifejezetten eredeti, sajátos módon van jelen a pince boraiban (engem az ilyen jellegű füstösség egyáltalán nem zavar). Fajélesztőről nincs adatom, de semmilyen eféle durva beavatkozást nem hallottam/éreztem a bor kapcsán. De ha ezt érezted...
Ajánlom neked a Bikavér Reservet vagy a Cab.Sauvot, ezek talán egyensúlyosabbak lesznek számodra is. Szép napot!

2010.04.16. 11:10:23

@akov: a "nem a legjobb ár/érték arány" és a "nincs iható boruk" azért elég messze vannak egymástól.

a legizgalmasabb vörösbort én sem tőlük kóstoltam, de soha ne kelljen rosszabb merlot-t (merlótot, merlót, ehh...) innom a primariusnál, franc-t a cf válogatásnál vagy bikavért a bikavér reserve-nél. ja, noir goldot nem is mondtam. bock jó borait meg el sem kezdem sorolni.

egyébként takács bálinttal értek egyet: egyedül az alap kadarka 2007 volt, amiből a kortyot sem szívesen nyeltem le. a csúcs taklerek meg kifejezetten jók sztem (és én sem veszek belőlük annyiért).

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.04.16. 12:21:02

@Parci: van, akinek nem jön be egy bizonyos stílus. Taklerről pl. nekem a lekváros sűrűségű, alkoholos, több tonna barrikolással ékesített "nagyborok" jutnak eszembe. Vajon miért?
Ha valaki nem kaserolja ezt a stílust, annak a Takler jelenthet éppen ihatatlant is.

2010.04.16. 16:28:14

@Hepci: kiszállok ebből a kérdéskörből, mert aki akarja, érti, hogy mit kifogásoltam.

továbbra is tartom, hogy az állítás, miszerint a takler (vagy egy tetszőleges, takler szintű borászat, a szintet minden részletre, így a borok minőségére is értve) borai között egyetlen _iható_ sem található, nettó tahóság.

mégegyszer hangsúlyozom, hogy ennek a lekvárossághoz, árakhoz, tanninokhoz semmi köze. nem úgy hangzott az állítás, hogy "a takler pince stílusa nekem egy picit idegen, a legtöbb boruk ezért-azért nem jön be igazán".

a primarius "iható"? az. akkor nincs miről beszélni, az állítást már ez is cáfolja, de jópár boruk van még ilyen.

megyek is, és dühömben bontok egy 2005-ös noir goldot. :) tudom, hogy nem a legjobb évjárat és a bor sem tökéletes, de 2500 ft-ért vettem az intersparban, amikor akció volt. ha lett volna több, még vettem volna. szerintem ugyanis baromira rendben van ennyiért. és persze iható is.

drszj73 2010.04.20. 07:36:04

@demisec: Mészáros Pál és nem Péter

halics 2010.04.20. 16:30:00

@drszj73 Mészároséknál a papa a Pál és fia a Péter.

takács bálint - zsebtévé 2010.04.20. 17:05:46

@drszj73: @halics: Azok nem Hajmásiék?

takács bálint - zsebtévé - nembítamki
süti beállítások módosítása