Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Royal Tokaji Furmint 2008

2010.11.15. 06:00 - Octopus

Nagyot néztem fél évvel ezelőtt, mikor a vakon levezetett furmintozás végén lelepleződtek a borok, és az általam harmadik helyre tett és felettébb kedvelt versenyzőről kiderült, hogy a sor legolcsóbb tétele. A történethez hozzátar- tozik, hogy korábban már kóstoltam a bort, és sokakhoz hasonlóan csak annyi maradt meg bennem, hogy elég fás. Ez valahogy kevésbé tűnt fel a vak futam során, sőt, fel sem ismertem a Royal-t, mintha csak kidomborodtak volna erényei, avagy volt benne elég szufla, hogy dacoljon a hordóval és a szesszel. Még néhány éves érlelésre is alkalmasnak tűnt, mindez annyiért, amennyiért, na ez aztán a vétel. Minap vettem észre, hogy szép csendben évjáratváltás történt a polcokon, tüstént be is szereztem hát a frissebb évjáratot, amiről kiderült, hogy nem is igazán frissebb.


Fiatal borhoz mérten színe elég mély citromsárga, amit ebből sejthetünk, az érettség, beleszagolva nyilvánvalóvá válik. Finoman édeskés illatában sült alma, citrusos-mandarinos jegyek, melyeket szegfűszeg és csipetnyi fahéj fűszerez - a hordó mindazonáltal egy fokkal szelídebb az előző évjáratnál tapasztaltnál. Kedves, szinte behízelgő, egészen jó mélységgel. Szájban közepestől nagyobb test, telt, az alkohol nem kevés, de nem lóg ki egyáltalán, inkább csak édesít és kerekít; ízében édesfűszerek és az illatból megismert citrusok, alma. Savai nem hangsúlyosak, de kellőképpen ellensúlyozzák már-már olajos testét. Hosszú, száraz lecsengés. Zamatban nem szenved hiányt, arányai se rosszak, a jobb borok kidolgozottságát viszont nem tudja, nem bűvöl el; érdekes módon  hordósabb, alkoholosabb 2007-es elődje is feszesebb és izgalmasabb volt. Viszont árán felül teljesít így is, ennek fényében ő is best buy. Valahol 5 és 6 pont határán billeg (1500 Ft Bortársaság, az Auchanban és a Mertoban is fel szokott tűnni), érett, fogyasztásra kész, ne tartogassuk hosszan.

 

Címkék: hatpontos ötpontos tokaj furmint royal tokaji 2008

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr12449181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takács bálint - zsebtévé 2010.11.15. 07:06:53

Múlt héten 2007-esek között véletlen találtam egy 06-ost. Majdnem viszatettem, de rájöttem, hogy ennyiért (1.3 CBA) inkább kíváncsi vagyok.

tb - zstv

felvetés 2010.11.15. 09:10:20

@takács bálint - zsebtévé: Én ennyiért voltam kíváncsi. :)
www.borudvar.hu/?oldal=2&kat=32&termek=660
De nagyobb tételben olcsóbb, ahogy olvastam az oldalon. Nekem legalább annyira ízlett, mint a 2007-es, bár egy kissé a szikárabb stílust képviseli, mint általában a 2006-osok.

loading 2010.11.15. 09:47:37

A 2006-os és a 2007-es is "fában gazdag" volt. Ezek szerint a 2008-as nem. Ennek örülök, mert általában a céges rendezvényeken ez a fehér bor (egyben lokális maximum).
A bor maga a hiperekben alkalmasint olcsóbb, mint a BT-nél. A Metroban mindenképp (1100Ft volt legutóbb).

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.11.15. 11:59:47

Nekem a 2006-os is nagyon tetszett már, a 2007-es nem szerettem, mert off-dry mivolta nehezen társul az ételekkel. A 2008-as meg nem kóstoltam, de a fentiek alapján hamarosan fogom. :)

borispán 2010.11.15. 12:13:54

Nem billeg, ül.Francia csóka magyarázta el a barikolást. Hatvan euros bor mehet a hordóba, teroár, fürtválogatás, ilyen bió, olyan vadélesztő, ufók szüretelték hajnali háromkor, stb. Öt euros vacak meg ne menjen hordóba mert nem bírja el, fás lesz mint állat. Kérdem én, mire volt ez jó? A nyolcasok meg amúgy is lágyabbak, hiányzik belőlük a kakaó, főleg az ilyen olcsókból.

Ne tartogassuk? Szerintem ez 10 perccel a palackozás után túl volt a csúcsán.

Én imádom a jó tokajit, az ilyesmi meg bosszant. Ki kellene mászni a kátyúból de így nehezen megy.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.11.15. 12:24:45

@borispán: a konklúzód tehát, hogy Royal Tokaji száraz Furmint 2008 és elődei a borvidék szégyene? Érdekes...

borispán 2010.11.15. 12:29:48

@akov: A francot. Az a te konlúziód. Az enyém az, hogy 5 euros szinten kevesebb hordó és alkohol kéne, több tisztaság és egyensúly helyette, persze ba**nak rá mert csak ezerötszáz. Tokajt komolyan kéne venni minden szinten és nem szórakozni.

lackó 2010.11.15. 12:52:06

b***a meg a k**** anyját, meg a b******s apja f******át a tokaji borász, aki olyan bort csinál, hogy az a hétköznapi átlagos ember számára is elérhető és maximálisan élvezhető legyen. Jó, mi?

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.11.15. 13:37:22

@borispán: A francia ismerősöd csacskaságot mondott, vagy félreértetted.
Egyrészt a fahordó használata nem feltétlenül azonos az első töltésű 225 literes újfahordó használatával. Másrészt nincs,nem volt és soha nem is lesz olyan szabály, hogy milyen beltartalmi értékkel és milyen árkategóriába célozva jó egy bort hordóba vagy éppen acélba rakni.
Vannak a világon bőségesen drága borok amik acélt nem láttak és vannak az 1000-2000 forintos tartományban korrekt hordóhasználattal készült könnyed borok.

A kulcs az, hogy milyen hordóban és mennyi ideig van a bor.

borispán 2010.11.15. 14:02:32

@BZoltan: Akkor egyszerű, a kulcs szerint, nem megfelelő hordóban és túl sokáig volt a bor. Nem komálom.

Kabócás 2010.11.15. 14:08:51

Szerintem ez a bor egy nagyon korrekt tétel, elérhető áron a mindennapi minőségi borozáshoz. Vannak akik az egekbe magasztalják, akik szerint hiba ennyiért forgalmazni...nekem is tetszik 5-6 pont közé sorolom magam is. Árkategóriájában szerintem nem nagyon találni "jobbat".

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.11.15. 14:26:02

A tavaszi "Tokaj nyitány" c. füzetkémben 2 szót és egy számot találok mellette: "élénk", "fa", "7"
Biztos túl jószívű vagyok (legutóbb is Varga primőrt ittam a mirelit pizzához), tehát kedves Borispán, pi**ába az ilyen híg tokaji löttyökkel!

borispán 2010.11.15. 14:32:19

@Hepci: Nincs abban semmi, ha szereted a fát meg fagyasztott kaját. Szóval sem mondtam hogy híg.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.11.15. 16:49:31

@borispán: Mondjárt máshogy hangzik. Ha ezt írtad volna elsőre mondjuk egy aprócska "szerintem" szóval kiegészítve akkor még a nap is szebben sütött volna.

2010.11.15. 17:35:48

@Hepci: pizza powwa! beszerzek akkor ebből a borból, sok a dicséret.

péter róbert 2010.11.15. 20:59:14

idézet nem tudom kitől szabatosan
a 2006 os fában gazdag volt

szerintem egyáltalán nem látott sem fát
sem chipset (égetett falapocskák) s 2008
ban már túl volt mindenen
én 1100 ért már pénzkidobásnak éreztem
barátomnak tetszett
?- kinek az igazságát keressük?

fluffer 2010.11.15. 21:33:50

Korrekt bor a mindennapokra, árát tekintve tényleg abszolút best buy! Aki szerint ez drága, az ajánljon jobbat ócsóbbér'

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.11.15. 22:32:12

@borispán: nem mondtam, hogy szeretem a mirelit pizzát. Mindössze azt gondolom, hogy napi gyakorisággal nincs szükségünk rá, hogy leküldjünk egy vöröstonhal sztéket szarvasgombás homárhabbal, valamint satólatúrral öblögessük. Ez a Royal furmint vakteszten egy csomó háromszor drágább tokaji furmintot lenyomna. De ha nem tetszik, természetesen senki se kényszeríti beléd.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.11.15. 22:48:37

@Hepci: Hát, tudja az úr, igény mondjuk lenne rá...

"hogy leküldjünk egy vöröstonhal sztéket szarvasgombás homárhabbal, valamint satólatúrral öblögessük"
süti beállítások módosítása